BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - vrijdag 06 september 2019 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 september 2019 - 22:41 schreef pth het volgende:

[..]

Is ook zo, maar dat kon je je tegen dit kut Duitsland makkelijk permitteren.
Hierom heb ik dus zoveel moeite met ons Hollanders
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 06 september 2019 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 september 2019 - 22:42 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Duitsland en Nederland gaan gewoon samen door
Gaat het niet om! Löw verneukt al sinds het WK dit elftal! Neemt de meest rare beslissingen. Maar de DFB lijkt geen ballen te hebben om hem op straat te zetten!
Loetje
 Loetje - vrijdag 06 september 2019 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 september 2019 - 22:42 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Duitsland en Nederland gaan gewoon samen door
Duitsland haalt het via de Play offs ook en dat betwijfel ik bij Nederland
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 06 september 2019 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 september 2019 - 22:43 schreef pth het volgende:

[..]

Denk ik ook, maar hoe lekker zou het zijn als het Nederland en Noord Ierland zou worden!
Of Duitsland en Noord-Ierland lijkt me nog beter!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 06 september 2019 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 september 2019 - 22:44 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Of Duitsland en Noord-Ierland lijkt me nog beter!
Hahahahaha, de haat zit diep he gap ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 06 september 2019 - 22:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 september 2019 - 22:46 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Hahahahaha, de haat zit diep he gap ;-)
Tja ..... als je zijn reacties leest is mijn reactie niet meer als normaal. Voor jou hoop ik Duitsland en Nederland hoor!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 06 september 2019 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 september 2019 - 22:47 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Tja ..... als je zijn reacties leest is mijn reactie niet meer als normaal. Voor jou hoop ik Duitsland en Nederland hoor!
Grote jongen ;-)
remco k
 remco k - vrijdag 06 september 2019 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 september 2019 - 22:38 schreef Loetje het volgende:
Potje hoor. Wel erg laat op gang.

Vind de hosanna weer veel te. Nederland speelt alweer een 1e helft die niet kan. Moet je ook kunnen zeggen
Duitsland krijgt eigenlijk door de hele wedstrijd heen wel wat kansen hè. Met name in de omschakeling is iedere Nederlandse ploeg kwetsbaar.

de enige ploegen in Europa die aanvallend voetbal spelen en amper kwetsbaar is in de omschakeling zijn City en Dortmund

Spaanse elftal Duitse elftal barca. Bayern Ajax Nederlands elftal zijn dat echt heel erg allemaal.
remco k
 remco k - vrijdag 06 september 2019 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 september 2019 - 22:47 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Tja ..... als je zijn reacties leest is mijn reactie niet meer als normaal. Voor jou hoop ik Duitsland en Nederland hoor!
Ik haat die Duitsers in het voetbal. Maar beide landen horen gewoon op de eindrondes.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 06 september 2019 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 september 2019 - 22:49 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Grote jongen ;-)
Gun jou alles, krijg je met zo'n mooie trouwdatum! ;-)
Loetje
 Loetje - vrijdag 06 september 2019 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 september 2019 - 22:46 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Hahahahaha, de haat zit diep he gap ;-)
Onderschat die Noord-Ieren niet. Zijn al een paar jaar prima. Gaat Nederland, zeker uit een vreselijk lastige pot mee krijgen
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 06 september 2019 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 september 2019 - 22:54 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Gun jou alles, krijg je met zo'n mooie trouwdatum! ;-)
14 jaar maandag ;-)
Net als jullie :-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 september 2019 door Ronald 1960 --
Loetje
 Loetje - vrijdag 06 september 2019 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 september 2019 - 22:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Duitsland krijgt eigenlijk door de hele wedstrijd heen wel wat kansen hè. Met name in de omschakeling is iedere Nederlandse ploeg kwetsbaar.

de enige ploegen in Europa die aanvallend voetbal spelen en amper kwetsbaar is in de omschakeling zijn City en Dortmund

Spaanse elftal Duitse elftal barca. Bayern Ajax Nederlands elftal zijn dat echt heel erg allemaal.
Eens, op Dortmund na. Die vind ik sinds de laatste winterstop heel instabiel in alle opzichten
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 06 september 2019 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 september 2019 - 22:54 schreef Loetje het volgende:

[..]

Onderschat die Noord-Ieren niet. Zijn al een paar jaar prima. Gaat Nederland, zeker uit een vreselijk lastige pot mee krijgen
Gewoon beginnen zoals je vandaag eindigt ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 06 september 2019 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 september 2019 - 22:55 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

14 jaar maandag ;-)
Net als jullie :-)
Ja hahahaha!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 06 september 2019 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 september 2019 - 22:56 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Gewoon beginnen zoals je vandaag eindigt ;-)
Of eindigen zoals je vandaag begon! ;-)

Hehehe
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 06 september 2019 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 september 2019 - 22:56 schreef Loetje het volgende:

[..]

Eens, op Dortmund na. Die vind ik sinds de laatste winterstop heel instabiel in alle opzichten
Afgelopen weekend ook weer verloren van een promovendus.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 06 september 2019 - 23:00   quote  deeplink  
De enige vraag die blijft bij mij! Wanneer dondert die kontenkrabber Löw eindelijk op!
Loetje
 Loetje - vrijdag 06 september 2019 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 september 2019 - 22:58 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Afgelopen weekend ook weer verloren van een promovendus.
Jep, maar worden al een tijd geregeld gepakt in de omschakeling.

Overigens jammer, is wel me 2e club ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 06 september 2019 - 23:08   quote  deeplink  
We hoeven in ieder geval niet te verwachten dat Nederland verliest van Estland! Pffff dat is echt een trieste ploeg!
Eide
 Eide - vrijdag 06 september 2019 - 23:11   quote  deeplink  
Knappe overwinning van Oranje. Goed gestart, na de 1-0 eigenlijk tot 10 minuten na rust achter de feiten aangelopen maar daarna ijzersterk en effectief. Eerlijk is eerlijk, ik heb genoten van Malen, maar ook van Babel.
Loetje
 Loetje - vrijdag 06 september 2019 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 september 2019 - 23:08 schreef Ajax Warrior het volgende:
We hoeven in ieder geval niet te verwachten dat Nederland verliest van Estland! Pffff dat is echt een trieste ploeg!
11 man parkeren en kom maar door...
remco k
 remco k - zaterdag 07 september 2019 - 07:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 september 2019 - 22:56 schreef Loetje het volgende:

[..]

Eens, op Dortmund na. Die vind ik sinds de laatste winterstop heel instabiel in alle opzichten
Jawel en die zijn ook nog niet zo goed als ze zouden moeten kunnen. Maar de omschakeling valt nog wel mee. Die krijgen met name hele rare momenten tegen en niet mee.

Maar wel een rare tendens. Dat vrijwel al die aanvallende ploegen het dus niet meer lukt om die omschakeling goed te hebben.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 07 september 2019 - 10:20   quote  deeplink  
Gewoon heel lekker om die Duitsers weer een keer te verslaan.
Loetje
 Loetje - zaterdag 07 september 2019 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 september 2019 - 07:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Jawel en die zijn ook nog niet zo goed als ze zouden moeten kunnen. Maar de omschakeling valt nog wel mee. Die krijgen met name hele rare momenten tegen en niet mee.

Maar wel een rare tendens. Dat vrijwel al die aanvallende ploegen het dus niet meer lukt om die omschakeling goed te hebben.
Vind Dortmund sinds januari al instabiel. Gaven 9 punten weg tegen mindere ploegen ook. Vraag me nog steeds af wat daar in de winterstop gebeurd is
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 07 september 2019 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 september 2019 - 07:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Jawel en die zijn ook nog niet zo goed als ze zouden moeten kunnen. Maar de omschakeling valt nog wel mee. Die krijgen met name hele rare momenten tegen en niet mee.

Maar wel een rare tendens. Dat vrijwel al die aanvallende ploegen het dus niet meer lukt om die omschakeling goed te hebben.
Te statische cv's.. Veltman en Blind zijn ook kwetsbaar met ruimte in de rug.

Duitsland Tah en Sule
Bayern Sule
Man city Mangala Otamendi
Barcelona Pique

Denk dat snelle Cv zoals de Ligt v Dijk bij die clubs al de helft scheelt..
nummer10
 nummer10 - zaterdag 07 september 2019 - 23:01   quote  deeplink  
indd.. 3 clubs waar deligt beter bij zou hebben gepast dan juve in mijn ogen..
Eide
 Eide - zaterdag 07 september 2019 - 23:20   quote  deeplink  
Sule vond ik gisteren niet slecht. Tah vooral ongelukkig bij de eerste en tweede goal. Als je echt kritiek wil hebben op de Duitse verdedigers moet dat op het opbouwende aspect zijn. Twee van de goals van Oranje vallen uit de omschakeling na balverlies van een Duitse verdediger. De andere twee vallen trouwens na zeer matig verdedigen van Klostermann. Dat lijkt een beetje de Dumfries van Duitsland. Goed in aanvallen maar verdedigend best wel matig.

Dat gezegd hebben, het Duitse centrum zag er drie keer ook niet goed uit.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 07 september 2019 door Eide --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 08 september 2019 - 12:02   quote  deeplink  
Zijn wij dan toch goed in de omschakeling ;-)?
remco k
 remco k - zondag 08 september 2019 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 september 2019 - 19:51 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Te statische cv's.. Veltman en Blind zijn ook kwetsbaar met ruimte in de rug.

Duitsland Tah en Sule
Bayern Sule
Man city Mangala Otamendi
Barcelona Pique

Denk dat snelle Cv zoals de Ligt v Dijk bij die clubs al de helft scheelt..
Denk niet dat het probleem achter de verdediging ligt. Ik denk dat het probleem in alles vooruit ligt. Dat de middenvelders aanvallers enzovoorts die eerste pass op de aanvallers er niet meer uit weten te halen en dat ze daardoor overlopen worden.

Mangala speelt overigens bij Valencia en kwam het afgelopen seizoen bijna niet in actie voor City.

City speelt met otamendi en daar span ik niks van want die kan er helemaa niks van. En toch is het de enige ploeg die alles er nog wel gewoon uit weet te halen en amper kwetsbaar is in de omschakeling.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 september 2019 door remco k --
Hummel10
 Hummel10 - zondag 08 september 2019 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 september 2019 - 13:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Denk niet dat het probleem achter de verdediging ligt. Ik denk dat het probleem in alles vooruit ligt. Dat de middenvelders aanvallers enzovoorts die eerste pass op de aanvallers er niet meer uit weten te halen en dat ze daardoor overlopen worden.

Mangala speelt overigens bij Valencia en kwam het afgelopen seizoen bijna niet in actie voor City.

City speelt met otamendi en daar span ik niks van want die kan er helemaa niks van. En toch is het de enige ploeg die alles er nog wel gewoon uit weet te halen en amper kwetsbaar is in de omschakeling.
Het is denk ook gewoon moeilijk om top te zijn in aanvallen maar ook bijna niets weg te geven. Je team moet dan gewoon goed in balans zijn. Er was ook een wijs man die zei als je er meer scoort dan de tegenstander dan win je.

Barcelona met Puyol Xavi iniesta die gaven weinig weg maar waren ook uitzonderlijk.
remco k
 remco k - zondag 08 september 2019 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 september 2019 - 16:26 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Het is denk ook gewoon moeilijk om top te zijn in aanvallen maar ook bijna niets weg te geven. Je team moet dan gewoon goed in balans zijn. Er was ook een wijs man die zei als je er meer scoort dan de tegenstander dan win je.

Barcelona met Puyol Xavi iniesta die gaven weinig weg maar waren ook uitzonderlijk.
Puyol en piqué was ook gewoon een langzaam centrum. Snelheid in de rug is ook niet het belangrijkste. Xavi busquets iniesta en de drie aanvallers waren gewoon goed in het druk zetten en houden.

Overigens is het geen toeval dat het guardiola wel altijd en overal lukt.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 08 september 2019 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 september 2019 - 16:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Puyol en piqué was ook gewoon een langzaam centrum. Snelheid in de rug is ook niet het belangrijkste. Xavi busquets iniesta en de drie aanvallers waren gewoon goed in het druk zetten en houden.

Overigens is het geen toeval dat het guardiola wel altijd en overal lukt.
Klopt wel ja. Dan kun je het gelijk terugkoppelen aan Ajax en dat er dan af en toe als team verzaakt wordt. Toch zie ik bij Ajax ook wel een paar jongens in de problemen komen omdat ze niet zo snel zijn. Paok maakte er gelukkig geen gebruik van terwijl ze die kans wel hadden.
remco k
 remco k - maandag 09 september 2019 - 06:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 september 2019 - 20:53 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klopt wel ja. Dan kun je het gelijk terugkoppelen aan Ajax en dat er dan af en toe als team verzaakt wordt. Toch zie ik bij Ajax ook wel een paar jongens in de problemen komen omdat ze niet zo snel zijn. Paok maakte er gelukkig geen gebruik van terwijl ze die kans wel hadden.
Het probleem met snelheid is echter. Er is altijd wel iemand die sneller is. Daarom kan dat ook niet je sterkste kwaliteit zijn. En natuurlijk is het handig om te bezitten. Maar je komt initieel nooit daardoor in de problemen. Problemen moet je namelijk bij de bron aanpakken en dat is het feit dat die diepe bal dus wel gemakkelijk verstuurd kan worden. Er mensen niet de passelijk op de juiste manier afschermen en er niet fanatiek genoeg druk wordt gezet.
AkaS
 AkaS - maandag 09 september 2019 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 september 2019 - 06:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Het probleem met snelheid is echter. Er is altijd wel iemand die sneller is. Daarom kan dat ook niet je sterkste kwaliteit zijn. En natuurlijk is het handig om te bezitten. Maar je komt initieel nooit daardoor in de problemen. Problemen moet je namelijk bij de bron aanpakken en dat is het feit dat die diepe bal dus wel gemakkelijk verstuurd kan worden. Er mensen niet de passelijk op de juiste manier afschermen en er niet fanatiek genoeg druk wordt gezet.
Okee Remco, mooi betoog over snelheid en hoe onbelangrijk dit zou zijn of kunnen zijn. Ik ben het hier totaal niet mee eens. Er moet altijd snelheid in je verdedigende blok zitten.

Vroeger tijdens de successen van 1995 hadden we ook een centrum dat niet al te snel was met Blind en Frank de Boer, echter werd dit wel even gecompenseerd door de heren Reiziger en Bogarde!

En bij Barca zal dit ongetwijfeld niet anders zijn. Hoewel Barca natuurlijk een niet realistische vergelijking is omdat het surplus aan kwaliteit daar enorm is.

De 1-0 van Duitsland was een mooi voorbeeld.... Allereerst begreep ik dat onze onterecht verklaarde lieve heer Daley Blind op eigen houtje ging doordekken waar dit binnen de afspraken juist niet de bedoeling was.... En nog veel belangrijker... En de omschakeling kon hij NIET mee met zijn tegenstander die vanaf bijna middenlijn onze 16 meter inkwam en de bal zomaar kon inschieten omdat Turbo Slak Blind te traag was...

Gelukkig werd het geen 2-0 anders had je deze wedstrijd ook zomaar kunnen verliezen!

En soortgelijke situaties zie je vaker bij Blind op het middenveld....Want daar vertoefde hij in dit specifieke geval!

Dus een verdediging zoals ten Hag liefst wil doordrukken met ook nog eens Blind op het middenveld is echt killing en een garantie voor teleurstelling.
Loetje
 Loetje - maandag 09 september 2019 - 15:31   quote  deeplink  
Tadic uitgevallen en mist duel met Luxemburg. Volgens zijn zaakwaarnemer kan hij waarschijnlijk met Ajax gewoon meedoen.

Heb zo'n hekel aan die interlands!
remco k
 remco k - maandag 09 september 2019 - 19:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 september 2019 - 11:34 schreef AkaS het volgende:

[..]

Okee Remco, mooi betoog over snelheid en hoe onbelangrijk dit zou zijn of kunnen zijn. Ik ben het hier totaal niet mee eens. Er moet altijd snelheid in je verdedigende blok zitten.

Vroeger tijdens de successen van 1995 hadden we ook een centrum dat niet al te snel was met Blind en Frank de Boer, echter werd dit wel even gecompenseerd door de heren Reiziger en Bogarde!

En bij Barca zal dit ongetwijfeld niet anders zijn. Hoewel Barca natuurlijk een niet realistische vergelijking is omdat het surplus aan kwaliteit daar enorm is.

De 1-0 van Duitsland was een mooi voorbeeld.... Allereerst begreep ik dat onze onterecht verklaarde lieve heer Daley Blind op eigen houtje ging doordekken waar dit binnen de afspraken juist niet de bedoeling was.... En nog veel belangrijker... En de omschakeling kon hij NIET mee met zijn tegenstander die vanaf bijna middenlijn onze 16 meter inkwam en de bal zomaar kon inschieten omdat Turbo Slak Blind te traag was...

Gelukkig werd het geen 2-0 anders had je deze wedstrijd ook zomaar kunnen verliezen!

En soortgelijke situaties zie je vaker bij Blind op het middenveld....Want daar vertoefde hij in dit specifieke geval!

Dus een verdediging zoals ten Hag liefst wil doordrukken met ook nog eens Blind op het middenveld is echt killing en een garantie voor teleurstelling.
Reiziger en bogarde waren juist aanvallende backs die juist in die omschakeling vaak helemaal niet zo belangrijk waren. Die omschakeling werd er juist altijd uitgehaald door aanvallende spelers en het vooruit dekken.

Want als die snelheid alles bepalend was of is. Waarom wordt Mbappé bijvoorbeeld niet 40 keer per wedstrijd in de diepte weggestoken? Die is immers sneller dan welke centrale verdediger op de wereld dan ook?

En juist op dat middenveld is snelheid nog veel minder belangrijk.

Positioneel goed zijn als ploeg. Samen vooruit en samen druk zetten bij balverlies is veel belangrijker.

En natuurlijk is snel zijn wel lekker om erbij te hebben hè. Dat zal ik nooit ontkennen. Maar heel veel van de succesvol aanvallende ploegen hadden defensief helemaal niet zo veel snelheid in de ploeg.

Het duo puyol en piqué is misschien wel het mooiste voorbeeld.
remco k
 remco k - maandag 09 september 2019 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 september 2019 - 15:31 schreef Loetje het volgende:
Tadic uitgevallen en mist duel met Luxemburg. Volgens zijn zaakwaarnemer kan hij waarschijnlijk met Ajax gewoon meedoen.

Heb zo'n hekel aan die interlands!
Gewoon niet spelen tijdens de reguliere competitie. Alleen maar tijdens winter en of zomerstop.
Loetje
 Loetje - maandag 09 september 2019 - 19:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 september 2019 - 19:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Gewoon niet spelen tijdens de reguliere competitie. Alleen maar tijdens winter en of zomerstop.
Seizoen is al zo lang tegenwoordig. Ik vind het kansloze wedstrijden. Alsof Estland ooit een EK haalt... Als je snapt wat ik bedoel
remco k
 remco k - maandag 09 september 2019 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 september 2019 - 19:46 schreef Loetje het volgende:

[..]

Seizoen is al zo lang tegenwoordig. Ik vind het kansloze wedstrijden. Alsof Estland ooit een EK haalt... Als je snapt wat ik bedoel
Je kort het seizoen ook in door die potten niet nu te spelen maar in een klein toernooi achtingen vorm in de zomer of winter.

Het seizoen wordt dan automatisch wat korter als je dus dit weekend ook gewoon gespeeld had.
Loetje
 Loetje - maandag 09 september 2019 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 september 2019 - 19:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Je kort het seizoen ook in door die potten niet nu te spelen maar in een klein toernooi achtingen vorm in de zomer of winter.

Het seizoen wordt dan automatisch wat korter als je dus dit weekend ook gewoon gespeeld had.
Jep. En kwalificatie, doe er gewoon 1 per weekend ofzo. Vind het zon onzin en geef lekker geeoon de beste landen een ticket...
remco k
 remco k - maandag 09 september 2019 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 september 2019 - 19:48 schreef Loetje het volgende:

[..]

Jep. En kwalificatie, doe er gewoon 1 per weekend ofzo. Vind het zon onzin en geef lekker geeoon de beste landen een ticket...
Voetbal bonden zijn hopeloos ouderwets en kortzichtig.
Loetje
 Loetje - maandag 09 september 2019 - 20:12   quote  deeplink  
Mee eens!
Hummel10
 Hummel10 - maandag 09 september 2019 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 september 2019 - 06:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Het probleem met snelheid is echter. Er is altijd wel iemand die sneller is. Daarom kan dat ook niet je sterkste kwaliteit zijn. En natuurlijk is het handig om te bezitten. Maar je komt initieel nooit daardoor in de problemen. Problemen moet je namelijk bij de bron aanpakken en dat is het feit dat die diepe bal dus wel gemakkelijk verstuurd kan worden. Er mensen niet de passelijk op de juiste manier afschermen en er niet fanatiek genoeg druk wordt gezet.
Klopt deels wel natuurlijk. Als je positioneel goed staat en er genoeg druk is dan komt die pass er niet. Zijn alleen maar weinig teams die die druk er een hele wedstrijd op kunnen houden. En aangezien Ajax veel op de tegenstander zijn helft speelt is er ruimte achter je verdediging.

Daar is dan gelijk de kwetsbaarheid omdat er veel trage sperlers lopen. Zag je tegen PSV ook regelmatig. Veltman Blind Schöne zijn dan te traag.

Mooi voorbeeld van een snellere verdediger is die Europa League wedstrijd dat Sanchez nog even ingreep. Tegen die Franse club.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 09 september 2019 - 21:06   quote  deeplink  
0-1 Babel
remco k
 remco k - maandag 09 september 2019 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 september 2019 - 20:50 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klopt deels wel natuurlijk. Als je positioneel goed staat en er genoeg druk is dan komt die pass er niet. Zijn alleen maar weinig teams die die druk er een hele wedstrijd op kunnen houden. En aangezien Ajax veel op de tegenstander zijn helft speelt is er ruimte achter je verdediging.

Daar is dan gelijk de kwetsbaarheid omdat er veel trage sperlers lopen. Zag je tegen PSV ook regelmatig. Veltman Blind Schöne zijn dan te traag.

Mooi voorbeeld van een snellere verdediger is die Europa League wedstrijd dat Sanchez nog even ingreep. Tegen die Franse club.
En toch waren er maar heel weinig snelle cv’s in de goede aanvallende elftallen.
remco k
 remco k - maandag 09 september 2019 - 21:24   quote  deeplink  
Depay doet alweer helemaal niks goed.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 09 september 2019 - 21:48   quote  deeplink  
0-2 Babel
Loetje
 Loetje - maandag 09 september 2019 - 22:06   quote  deeplink  
Wat een waanzinnige blunder bij Noord Ierland tegen Duitsland. Dat is nou een zuivere pingel voor de Ieren. Wil fluiten en wuift het dan weg
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 09 september 2019 - 22:17   quote  deeplink  
0-3 Depay

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland









0.1258869