BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 09 september 2019 - 22:17   quote  deeplink  
mooie goal
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 09 september 2019 - 22:27   quote  deeplink  
0-4 Wijnaldum
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 09 september 2019 - 22:43   quote  deeplink  
degelijke overwinning. in de tas en doorrrrr
Eide
 Eide - dinsdag 10 september 2019 - 07:11   quote  deeplink  
Prima, zakelijke overwinning van Oranje. Alles in eigen hand. Koeman heeft het aardig voor elkaar.
AkaS
 AkaS - dinsdag 10 september 2019 - 08:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 september 2019 - 19:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Reiziger en bogarde waren juist aanvallende backs die juist in die omschakeling vaak helemaal niet zo belangrijk waren. Die omschakeling werd er juist altijd uitgehaald door aanvallende spelers en het vooruit dekken.

Want als die snelheid alles bepalend was of is. Waarom wordt Mbappé bijvoorbeeld niet 40 keer per wedstrijd in de diepte weggestoken? Die is immers sneller dan welke centrale verdediger op de wereld dan ook?

En juist op dat middenveld is snelheid nog veel minder belangrijk.

Positioneel goed zijn als ploeg. Samen vooruit en samen druk zetten bij balverlies is veel belangrijker.

En natuurlijk is snel zijn wel lekker om erbij te hebben hè. Dat zal ik nooit ontkennen. Maar heel veel van de succesvol aanvallende ploegen hadden defensief helemaal niet zo veel snelheid in de ploeg.

Het duo puyol en piqué is misschien wel het mooiste voorbeeld.
Vermoeiend!

Natuurlijk waren zij aanvallende backs. Het waren beide omgeschoolde aanvallers. Maar de Boer en Blind waren ook een inschuivend centraal duo.... Dus wat heeft dat voor waarde ten aanzien van mijn vaststelling?

Zowel Reiziger als Bogarde waren als verdedigers goud waard. Sterker nog Bogarde was mijn favoriete speler!

Hun snelheid was erg belangrijk destijds
remco k
 remco k - dinsdag 10 september 2019 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 september 2019 - 08:08 schreef AkaS het volgende:

[..]

Vermoeiend!

Natuurlijk waren zij aanvallende backs. Het waren beide omgeschoolde aanvallers. Maar de Boer en Blind waren ook een inschuivend centraal duo.... Dus wat heeft dat voor waarde ten aanzien van mijn vaststelling?

Zowel Reiziger als Bogarde waren als verdedigers goud waard. Sterker nog Bogarde was mijn favoriete speler!

Hun snelheid was erg belangrijk destijds
Ajax kwam destijds zelden tot nooit in de problemen in de omschakeling, laat staan dat men op snelheid in de problemen kwam.

En Bogarde speelde het seizoen van het winnen van de CL amper voor Ajax. uberhaubt slechts 1 seizoen volle bak gespeeld.

En het grootste deel van de counters moet men in het centrum opvangen. Die backs zijn en waren daar echt veel minder belangrijk dan toen.

Maar hey, als die backs dat kunnen opvangen, Tagliafivo en Mazraoui en Dest zijn snel zat. Dan is de snelheid van van Blind toch uberhaubt geen issue meer.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 10 september 2019 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 september 2019 - 10:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax kwam destijds zelden tot nooit in de problemen in de omschakeling, laat staan dat men op snelheid in de problemen kwam.

En Bogarde speelde het seizoen van het winnen van de CL amper voor Ajax. uberhaubt slechts 1 seizoen volle bak gespeeld.

En het grootste deel van de counters moet men in het centrum opvangen. Die backs zijn en waren daar echt veel minder belangrijk dan toen.

Maar hey, als die backs dat kunnen opvangen, Tagliafivo en Mazraoui en Dest zijn snel zat. Dan is de snelheid van van Blind toch uberhaubt geen issue meer.
Wel als die aan het aanvallen zijn.. Backs die opkomen en een traag centrum doen je de das wel om in de omschakeling. Tegen Poak was dit prima te zien.

Waar De Ligt en Sanchez gewoon veel konden corrigeren val je nu eerder door de mand. Ik denk in dit geval dat het ook een stukje snelheid is wat er gemist wordt.
remco k
 remco k - dinsdag 10 september 2019 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 september 2019 - 14:19 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wel als die aan het aanvallen zijn.. Backs die opkomen en een traag centrum doen je de das wel om in de omschakeling. Tegen Poak was dit prima te zien.

Waar De Ligt en Sanchez gewoon veel konden corrigeren val je nu eerder door de mand. Ik denk in dit geval dat het ook een stukje snelheid is wat er gemist wordt.
Daardoor kwam je tegen Paok echt niet in de problemen, je kwam in de problemen doordat het elftal niet goed druk zet als geheel, en doordat de onderlinge afstanden van en naar de twee centrale middenvelders te groot waren. En ik betwijfel of de Ligt bijvoorbeeld sneller is dan Martinez.
AkaS
 AkaS - dinsdag 10 september 2019 - 19:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 september 2019 - 14:19 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wel als die aan het aanvallen zijn.. Backs die opkomen en een traag centrum doen je de das wel om in de omschakeling. Tegen Poak was dit prima te zien.

Waar De Ligt en Sanchez gewoon veel konden corrigeren val je nu eerder door de mand. Ik denk in dit geval dat het ook een stukje snelheid is wat er gemist wordt.
Bén het zo verschrikkelijk eens met jou ! :-)
AkaS
 AkaS - dinsdag 10 september 2019 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 september 2019 - 10:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax kwam destijds zelden tot nooit in de problemen in de omschakeling, laat staan dat men op snelheid in de problemen kwam.

Dan heb ik andere herinneringen dan jij.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 11 september 2019 - 07:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 september 2019 - 14:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Daardoor kwam je tegen Paok echt niet in de problemen, je kwam in de problemen doordat het elftal niet goed druk zet als geheel, en doordat de onderlinge afstanden van en naar de twee centrale middenvelders te groot waren. En ik betwijfel of de Ligt bijvoorbeeld sneller is dan Martinez.
Martinez stond ook niet altijd Cv. Maar met Veltman en Blind kom je in de problemen in de omschakeling als je backs hoog staan. Maar maakt verder weinig uit. Ik denk dat je met snellere Cv's minder tegenkrijgt zoals Ajax speelt.

Het deels ook een stukje organisatie is zoals jij zegt ben ik ook met je eens. Niet ieder team krijgt veel tegen met langzame Cv's. Vaak spelen die minder aanvallend maar toch.
remco k
 remco k - woensdag 11 september 2019 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 september 2019 - 07:36 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Martinez stond ook niet altijd Cv. Maar met Veltman en Blind kom je in de problemen in de omschakeling als je backs hoog staan. Maar maakt verder weinig uit. Ik denk dat je met snellere Cv's minder tegenkrijgt zoals Ajax speelt.

Het deels ook een stukje organisatie is zoals jij zegt ben ik ook met je eens. Niet ieder team krijgt veel tegen met langzame Cv's. Vaak spelen die minder aanvallend maar toch.
De grote aanvallende elftallen van weleer hadden eigenlijk allemaal gewoon weinig snelheid achterin. Neem het barca met Puyol en Pique achterin en Busquets op 6, en die backs deden defensief amper iets achteruit.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 september 2019 door remco k --
AkaS
 AkaS - woensdag 11 september 2019 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 september 2019 - 11:32 schreef remco k het volgende:

[..]

De grote aanvallende elftallen van weleer hadden eigenlijk allemaal gewoon weinig snelheid achterin. Neem het barca met Puyol en Pique achterin en Busquets op 6, en die backs deden defensief amper iets achteruit.
Eigenlijk zo'n zinloze discussie. Echt... Dat jij het roemruchte Barça er nu bijhaalt om je punt door te drukken.

Had Barça een Ziyech die best vaak balverlies lijdt.... en je continu moet omschakelen en moet repareren? Nee dacht het niet.... Maar de de briljantie van Ziyech hadden ze wel en in veelvoud!

Hou toch op.

In dit voetbal heb je gewoon lengte en snelheid nodig. Geen van beide is lachwekkend...

Daarom ook voor mij zijn bijnaam ten Lag!

Een centrum op CL met Veltman en Martinez
En dan Dest en Nico als Backs met Blind en Mazraoui op het middenveld...

Hij zou op staande voet ontslagen moeten zijn die achterlijke domoor!!!
remco k
 remco k - woensdag 11 september 2019 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 september 2019 - 13:31 schreef AkaS het volgende:

[..]

Eigenlijk zo'n zinloze discussie. Echt... Dat jij het roemruchte Barça er nu bijhaalt om je punt door te drukken.

Had Barça een Ziyech die best vaak balverlies lijdt.... en je continu moet omschakelen en moet repareren? Nee dacht het niet.... Maar de de briljantie van Ziyech hadden ze wel en in veelvoud!

Hou toch op.

In dit voetbal heb je gewoon lengte en snelheid nodig. Geen van beide is lachwekkend...

Daarom ook voor mij zijn bijnaam ten Lag!

Een centrum op CL met Veltman en Martinez
En dan Dest en Nico als Backs met Blind en Mazraoui op het middenveld...

Hij zou op staande voet ontslagen moeten zijn die achterlijke domoor!!!
geen wedstrijd verloren...................................
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 11 september 2019 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 augustus 2019 - 21:54 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ja klopt! AJAX op 1! Zal never nooit juichen als die pleuris kaaskoppen of welke andere Nederlandse ploeg een doelpunt scoort in Europa! Waarom? Jarenlang niets anders dan hoongelach over onze club gehad van die simpele zielen uit kaasstad, lampenstad ofkakkerlakkenstad! Ze dansten zelfs in fonteinen en gingen juichend de straat op toen Ajax de EL-finale verloor. En alle 3 de clubs afgelopen seizoen janken omdat wedstrijden van Ajax uitgesteld werden vanwege de successen! Flikker op met al die kutclubs, enkel AJAX telt! En internationaal enkel Duitsland. Ook al zin in 6 september?
Ach weet je, je hebt altijd supporters met 2 hersencellen en die gaan dan feestvieren, want ze hebben een hekel aan Ajax, of anders gezegd, ze zijn rete jaloers op Ajax.

Verder kan ik je vertellen dat het meerendeel van de supporters van andere clubs het prachtig vinden als Ajax het goed doet in Europa, net als velen andere Nederlanders het prachtig vinden als andere nederlandse clubs verder komen in Europa.

Het si wel een feit dat Ajax in zijn eentje al jaren lang minimaal 50% van alle punten binnen haalt voor Nederland, op het Nouri jaar na, waar Ajax begrijpelijk geen europees voetbal haalde.

Je moet boven die eikels staan die dansen als Ajax het weer niet haalt in Europa, uiteindelijk hebben ze alles te danken aan Ajax. Heel nederland heeft alles te danken aan Ajax. De transfersommen, het feit dat spelers naar de Eredivisie willen komen, het feit dat ze Europees mogen spelen.

Ik ben Ajacied, maar ook Nederlander en ben trots als Nederland het ver schopt, ook al spelen er spelers in het elftal van andere clubs. Mensen die ook Nederland haten omdat het meerendeel een Ajax opleiding hebben, zijn NSB-ers. Mensen die Hopen dat Ajax eruit vliegt in Europa, snappen niks van voetbal en ik vraag me af waar die geboren zijn, waarschijnlijk niet in Nederland...
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 11 september 2019 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 augustus 2019 - 22:51 schreef remco k het volgende:
De ligt toch een paar keer wel heel makkelijk geklopt.
Dit was de beste club voor hem, volgens zijn zaakwaarnemer. Met dit voetbal, komen de kwaliteiten van de Ligt het beste tot uiting...

Denk dat hij beter nog een jaartje bij Ajax had kunnen blijven, maarja.... Rioolrat weet wat beter is voor elke voetballer, geld!
remco k
 remco k - woensdag 11 september 2019 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 september 2019 - 15:40 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Dit was de beste club voor hem, volgens zijn zaakwaarnemer. Met dit voetbal, komen de kwaliteiten van de Ligt het beste tot uiting...

Denk dat hij beter nog een jaartje bij Ajax had kunnen blijven, maarja.... Rioolrat weet wat beter is voor elke voetballer, geld!
Nou moet ik zeggen dat ik Juventus ook gewoon een hele geschikte club vind voor hem.
Loetje
 Loetje - vrijdag 13 september 2019 - 14:16   quote  deeplink  
Hebben jullie het als voetballiefhebber en Ajax in het bijzonder er ook altijd zo de pest aan wanneer het interlandweek is?

Duren altijd zo lang en is het enige voetbal wat me amper trekt.

Zo blij dat we weer mogen.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 13 september 2019 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 september 2019 - 14:16 schreef Loetje het volgende:
Hebben jullie het als voetballiefhebber en Ajax in het bijzonder er ook altijd zo de pest aan wanneer het interlandweek is?

Duren altijd zo lang en is het enige voetbal wat me amper trekt.

Zo blij dat we weer mogen.
Vind alleen de eindtoernooien leuk als Nederland erbij is. De weg ernaartoe en oefeninterlands kijk ik weinig van. Liever Ajax indd
Eide
 Eide - vrijdag 13 september 2019 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 september 2019 - 14:16 schreef Loetje het volgende:
Hebben jullie het als voetballiefhebber en Ajax in het bijzonder er ook altijd zo de pest aan wanneer het interlandweek is?

Duren altijd zo lang en is het enige voetbal wat me amper trekt.

Zo blij dat we weer mogen.
Ik mag graag Oranje kijken. Al die andere wedstrijden boeien mij alleen niets. Het competitievoetbal vind ik over de hele breedte een stuk interessanter.
Loetje
 Loetje - vrijdag 13 september 2019 - 23:08   quote  deeplink  
Lille vanavond met 2-1 gewonnen
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 september 2019 - 14:11   quote  deeplink  
Voor de liefhebbers vandaag, prachtige potjes in Engeland en vanavond ook Barça- Valencia. 2 toppers in Duitsland, in Italië Fiorentina - Juve en vanavond ons Ajax.

Genieten!
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 september 2019 - 17:15   quote  deeplink  
Chelsea begint on fire te worden. Kansen beginnen er in te vallen en wat is die Abraham een vreselijk conplete spits, kolere hè!
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 september 2019 - 21:05   quote  deeplink  
Frenkie met een vroege assist. Fati met de goal al na 2 minuten
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 september 2019 - 21:08   quote  deeplink  
FRENKIE!!!!! Na 6.5 minuut 2-0, geweldige goal van hem
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 september 2019 - 21:09   quote  deeplink  
Fati en De Jong, na 6 minuten allebei een goal en een assist.
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 september 2019 - 21:28   quote  deeplink  
2-1 van Gameiro vooralsnog afgekeurd, maar is geen buitenspel, zo lijkt het.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 september 2019 door Loetje --
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 september 2019 - 21:30   quote  deeplink  
Indd, de VAR kent de goal alsnog toe. 2-1!
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 september 2019 - 21:35   quote  deeplink  
Die Fati is een baas hoor
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 september 2019 - 21:46   quote  deeplink  
Ondanks De Jong weer heel diep staat, speelt die echt fantastisch. Samen met Arthur en Fati de beste bij Barca
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 september 2019 - 22:12   quote  deeplink  
3-1!
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 september 2019 - 22:21   quote  deeplink  
4-1, Suárez is back!
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 september 2019 - 22:30   quote  deeplink  
Frenkie inmiddels gewisseld. Prima potje van hem!
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 september 2019 - 22:42   quote  deeplink  
Luisito! Nummertje 2!
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 september 2019 - 22:58   quote  deeplink  
5-2 geworden. Frenkie MotM en 100% passnauwkeurigheid!
Loetje
 Loetje - zondag 15 september 2019 - 13:57   quote  deeplink  
Ondanks mijn grote zwakte voor RKC, wat een baas is die Reza. Mij ook een raadsel waarom zoveel clubs hebben liggen slapen
Loetje
 Loetje - zondag 15 september 2019 - 14:02   quote  deeplink  
Mijn god, wat een baas! Debuut van 34 minuten en er even 4 maken.
Loetje
 Loetje - zondag 15 september 2019 - 14:09   quote  deeplink  
Poh PEC was even los het laatste half uur.

Wel sneu voor RKC, spelen bijna iedere pot wel aardig, maar redden het simpelweg steeds niet.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 17 september 2019 - 21:48   quote  deeplink  
Salzburg in de rust al op 5-1 tegen Genk. Gaat hard daar.
remco k
 remco k - dinsdag 17 september 2019 - 21:50   quote  deeplink  
4 wedstrijden 0-0
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 17 september 2019 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 september 2019 - 21:50 schreef remco k het volgende:
4 wedstrijden 0-0
Er gebeurt in die wedstrijden nog steeds opvallend weinig qua doelpunten.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 17 september 2019 - 22:39   quote  deeplink  
Weer Werner ....... pfffff

Kut Löw!
Eide
 Eide - dinsdag 17 september 2019 - 22:39   quote  deeplink  
Valencia 0-1 voor bij Chelsea.
Eide
 Eide - woensdag 18 september 2019 - 09:19   quote  deeplink  
Net de samenvatting van Chelsea vs. Valencia gekeken. Leek om eenrichtingsverkeer richting Cillissen maar uiteindelijk scoort Valencia uit een dood spelmoment. Chelsea nog een penalty gemist ook.
remco k
 remco k - woensdag 18 september 2019 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 09:19 schreef Eide het volgende:
Net de samenvatting van Chelsea vs. Valencia gekeken. Leek om eenrichtingsverkeer richting Cillissen maar uiteindelijk scoort Valencia uit een dood spelmoment. Chelsea nog een penalty gemist ook.
Chelsea heeft echt gewoon een hele hoop pech, het hele seizoen al eigenlijk. Dat houd ook een keer op.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 18 september 2019 - 21:10   quote  deeplink  
Het blijt een raar gezicht om Mathijs De Ligt op links centraal te zien spelen bij Juve.....
Loetje
 Loetje - woensdag 18 september 2019 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 21:10 schreef Ronald 1960 het volgende:
Het blijt een raar gezicht om Mathijs De Ligt op links centraal te zien spelen bij Juve.....
Daar kijken ze nergens naar hoor
Loetje
 Loetje - woensdag 18 september 2019 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 09:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Chelsea heeft echt gewoon een hele hoop pech, het hele seizoen al eigenlijk. Dat houd ook een keer op.
Waren gister eigenlijk ook wel weer echt goed. En Valencia scoort dan terwijl ze er amper voorkwamen.

Het is vreselijk ongunstig voor ons. Zeker als het Bij Chelsea gaat lopen.
Loetje
 Loetje - woensdag 18 september 2019 - 21:24   quote  deeplink  
Wat is Courtois toch een grabbelaar af en toe. Het zal aan mij liggen, maar vond Navas echt een betere en completere keeper
Eide
 Eide - woensdag 18 september 2019 - 21:36   quote  deeplink  
Hoopjes stress in Madrid nu natuurlijk.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland









0.1203098