BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De Graafschap - Ajax (zondag 08 mei 2016, 14:30);

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - maandag 09 mei 2016 - 19:12   quote  deeplink  
Zo simpel, TV uit, telefoon even weg en laptop uitlaten. En je ziet helemaal niets! Spreek met een vriend af en je hebt nergens last van.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 mei 2016 door Loetje --
Hummel10
 Hummel10 - maandag 09 mei 2016 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2016 - 15:22 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En uiteindelijk blijkt er helemaal niets van waar te wezen. Leuk hè de media die feiten verdraaien om iets of iemand in kwaad daglicht te zetten.
Leuk he diezelfde media geloven dat er niets gebeurt is..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 09 mei 2016 - 21:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2016 - 20:08 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Leuk he diezelfde media geloven dat er niets gebeurt is..
Dus jij wil zeggen dat er wel iets gebeurt is, terwijl De Graafschap het zelf ontkent?
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 09 mei 2016 - 21:50   quote  deeplink  
psv gefeliciteerd met het kampioenschap, ik meen het oprecht, maar met ontzettend veel pijn in m'n hart.

Wat een deceptie!!!
Hummel10
 Hummel10 - maandag 09 mei 2016 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2016 - 21:09 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dus jij wil zeggen dat er wel iets gebeurt is, terwijl De Graafschap het zelf ontkent?
Ik geloof het pas als Smeets het persoonlijk tegen me zegt..
remco k
 remco k - dinsdag 10 mei 2016 - 08:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2016 - 21:09 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dus jij wil zeggen dat er wel iets gebeurt is, terwijl De Graafschap het zelf ontkent?
Ze ontkennen het niet. Ze zeggen enkel dat dit niet de reden is dat hij uit de media blijft..

Ze ontkennen nog bevestigen iets.
Pavlov14
 Pavlov14 - dinsdag 10 mei 2016 - 16:16   quote  deeplink  
Wat een ophef nu weer over Sjaak Swart, die hoopt dat de Graafschap alsnog gaat degraderen i.v.m. hun wel heel erg fanatieke instelling gisteren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 mei 2016 door Pavlov14 --
remco k
 remco k - dinsdag 10 mei 2016 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2016 - 16:16 schreef Pavlov14 het volgende:
Wat een ophef nu weer over Sjaak Swart, die hoopt dat de Graafschap alsnog gaat degraderen i.v.m. hun wel heel erg fanatieke instelling gisteren.
Doet die man ook zelf.. Waarom uberhaubt met de pers praten.. Gewoon eens een keer doorlopen als je wat gevraagd wordt is ook weleens fijn voor de supporters..
Pavlov14
 Pavlov14 - dinsdag 10 mei 2016 - 16:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2016 - 16:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Doet die man ook zelf.. Waarom uberhaubt met de pers praten.. Gewoon eens een keer doorlopen als je wat gevraagd wordt is ook weleens fijn voor de supporters..
Dat ben ik wel met je eens. Ik denk dat Swart, met alle respect, nog altijd erg publiciteitsgeil is. Ik bedoelde het niet als iets positiefs.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 10 mei 2016 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2016 - 16:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Doet die man ook zelf.. Waarom uberhaubt met de pers praten.. Gewoon eens een keer doorlopen als je wat gevraagd wordt is ook weleens fijn voor de supporters..
Dat is niet met de pers praten maar gewoon een pratende column die hij heeft bij AjaxPrimeur met als titel "Alles op Swart". En geloof mij maar, van mij mag dat clubje uit Doetinchem ook gewoon degraderen. Ik zou er geen traan om laten in ieder geval!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 mei 2016 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 10 mei 2016 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2016 - 16:16 schreef Pavlov14 het volgende:
Wat een ophef nu weer over Sjaak Swart, die hoopt dat de Graafschap alsnog gaat degraderen i.v.m. hun wel heel erg fanatieke instelling gisteren.
En gewoon groot gelijk, maar alle filmpjes waarin joden weer het ergste wordt toegewenst worden weer niet door de media opgepakt. En waarom niet? Omdat het niet door Ajax-supporters gebeurd. Maar het filmpje van een supporter die bij de ArenA uitspreekt wat vele denken is wel overal terug te vinden.
Loetje
 Loetje - dinsdag 10 mei 2016 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2016 - 17:33 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En gewoon groot gelijk, maar alle filmpjes waarin joden weer het ergste wordt toegewenst worden weer niet door de media opgepakt. En waarom niet? Omdat het niet door Ajax-supporters gebeurd. Maar het filmpje van een supporter die bij de ArenA uitspreekt wat vele denken is wel overal terug te vinden.
Daarom, en in het bijzonder die hypocriete 010 supporters. Andere beschuldigingen van eigen gedrag. Joden in gaskamers mag wel en tumorkakkerlakken niet? Misselijke plaatjes over Cruijff plaatsen door die galbak maar ondertussen iets over mij erop zetten wat ik niet gezegd heb. Enkel dat je niet moet huilen over die ziekte terwijl je dat soort plaatjes erop zet. Maar zo is dat volk allemaal. Zelf mogen ze alles en bij weerwoord gaan ze jankend naar mammie
Pavlov14
 Pavlov14 - dinsdag 10 mei 2016 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2016 - 17:31 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat is niet met de pers praten maar gewoon een pratende column die hij heeft bij AjaxPrimeur met als titel "Alles op Swart". En geloof mij maar, van mij mag dat clubje uit Doetinchem ook gewoon degraderen. Ik zou er geen traan om laten in ieder geval!
Ik heb ergens gelezen (ik weet niet meer waar en ik kan het ook niet terugvinden), dat vrijdag a.s. bij de nacompetitiewedstrijd MVV-de Graafschap Ajax-supporters zouden willen komen om MVV aan te moedigen. Maar MVV laat dat niet toe, zij zullen een strikte ID controle toepassen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 10 mei 2016 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2016 - 18:14 schreef Loetje het volgende:

[..]

Daarom, en in het bijzonder die hypocriete 010 supporters. Andere beschuldigingen van eigen gedrag. Joden in gaskamers mag wel en tumorkakkerlakken niet? Misselijke plaatjes over Cruijff plaatsen door die galbak maar ondertussen iets over mij erop zetten wat ik niet gezegd heb. Enkel dat je niet moet huilen over die ziekte terwijl je dat soort plaatjes erop zet. Maar zo is dat volk allemaal. Zelf mogen ze alles en bij weerwoord gaan ze jankend naar mammie
Weet je Loetje, het iq van een kakkerlak is niet erg groot. Zingen "helemaal niets in Amsterdam", terwijl wij jaarlijks meedoen om het kampioenschap en zij al 16!!, je hoort het goed, 16 jaar geen titel hebben gepakt met uitzondering van een bekertje! Laten we het er maar op houden dat die gasten niet beter weten man! En wat betreft al die kakkerlakken hier, niet al te veel tijd aan spenderen man! Het was ongedierte, het is ongedierte en het blijft ongedierte!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 10 mei 2016 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2016 - 18:35 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Ik heb ergens gelezen (ik weet niet meer waar en ik kan het ook niet terugvinden), dat vrijdag a.s. bij de nacompetitiewedstrijd MVV-de Graafschap Ajax-supporters zouden willen komen om MVV aan te moedigen. Maar MVV laat dat niet toe, zij zullen een strikte ID controle toepassen.
Ook weer het grootste geneuzel. Eerst al met die bedreiging, toen met die zogenaamde verstoring van het kampioensfeest en nu weer met de wedstrijd van MVV-De Graafschap. Tuurlijk jongens, blijf het geloven maar het is voornamelijk geleuter eerste klas. We mogen blij wezen dat we niet in landen als Italië, Argentinië of Engeland wonen man. Dan zou de pers overuren draaien. Maar alles wordt hier gebruikt om Ajax zwart te maken!!
Pavlov14
 Pavlov14 - dinsdag 10 mei 2016 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2016 - 18:40 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ook weer het grootste geneuzel. Eerst al met die bedreiging, toen met die zogenaamde verstoring van het kampioensfeest en nu weer met de wedstrijd van MVV-De Graafschap. Tuurlijk jongens, blijf het geloven maar het is voornamelijk geleuter eerste klas. We mogen blij wezen dat we niet in landen als Italië, Argentinië of Engeland wonen man. Dan zou de pers overuren draaien. Maar alles wordt hier gebruikt om Ajax zwart te maken!!
Wat ik ervan gelezen heb, was het niet om Ajax zwart te maken. Ik moest er juist erg om lachen en vond het een meer dan goede stunt. Maar nogmaals, ik kan het niet meer terugvinden. Misschien is het inderdaad onzin en is het al van de site weggehaald.
Loetje
 Loetje - dinsdag 10 mei 2016 - 19:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2016 - 18:38 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Weet je Loetje, het iq van een kakkerlak is niet erg groot. Zingen "helemaal niets in Amsterdam", terwijl wij jaarlijks meedoen om het kampioenschap en zij al 16!!, je hoort het goed, 16 jaar geen titel hebben gepakt met uitzondering van een bekertje! Laten we het er maar op houden dat die gasten niet beter weten man! En wat betreft al die kakkerlakken hier, niet al te veel tijd aan spenderen man! Het was ongedierte, het is ongedierte en het blijft ongedierte!!
Amen. Nekschot ermee, ben daar wel zo klaar mee. Wat een schijnheilige kakkers zeg. Hebben thuis allemaal niks te vertellen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 10 mei 2016 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2016 - 19:15 schreef Loetje het volgende:

[..]

Amen. Nekschot ermee, ben daar wel zo klaar mee. Wat een schijnheilige kakkers zeg. Hebben thuis allemaal niks te vertellen.
Daarom kan je wel je fatsoen blijven houden....teleurstelling begrijp ik.....maar elkaar voor rotte vis uitschelden ben ik nooit een voorstander van geweest......blijf dan gewoon weg en reageer niet.
Dit geld voor beide kanten.....
Loetje
 Loetje - dinsdag 10 mei 2016 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2016 - 19:25 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Daarom kan je wel je fatsoen blijven houden....teleurstelling begrijp ik.....maar elkaar voor rotte vis uitschelden ben ik nooit een voorstander van geweest......blijf dan gewoon weg en reageer niet.
Dit geld voor beide kanten.....
Niet hier exact dezelfde dingen doen en wanneer de ander dan hetzelfde terug zegt het slachtoffertje gaan spelen. Daar heb ik een spuughekel aan en dat weet je.

Ik reageer altijd op hetgeen wat er gezegd wordt. En gaat met ver loop ik er niet voor weg om datzelfde ook te doen.

Verder hoeft niemand het er mee eens te zijn maar ik ken mijn grenzen en die verdedig ik ten aller tijden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 10 mei 2016 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2016 - 19:25 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Daarom kan je wel je fatsoen blijven houden....teleurstelling begrijp ik.....maar elkaar voor rotte vis uitschelden ben ik nooit een voorstander van geweest......blijf dan gewoon weg en reageer niet.
Dit geld voor beide kanten.....
Toch is het vooral schijnheiligheid als ze hier komen Nenam, en dat weet jij maar al te goed! Je kan normaal reageren en anders gewoon opdonderen. Dat geldt idem voor de mensen hier die bij de andere zijde willen reageren! Gewoon normaal lullen en niet dat schijnheilige. Ik ga daar sowieso niet heen. Ik kots ze al uit bij de gedachte! ;-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 10 mei 2016 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2016 - 20:22 schreef Loetje het volgende:

[..]

Niet hier exact dezelfde dingen doen en wanneer de ander dan hetzelfde terug zegt het slachtoffertje gaan spelen. Daar heb ik een spuughekel aan en dat weet je.

Ik reageer altijd op hetgeen wat er gezegd wordt. En gaat met ver loop ik er niet voor weg om datzelfde ook te doen.

Verder hoeft niemand het er mee eens te zijn maar ik ken mijn grenzen en die verdedig ik ten aller tijden.
Het gaat erom hoe je reageert en jij ging daarin te ver...dus nee ik ben het er niet mee eens.....kijk woorden als kakkerlakken en pisboeren heb ik geen problemen mee....tumoren wel, dat doe je gewoon niet
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 10 mei 2016 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2016 - 20:35 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Je kan normaal reageren en anders gewoon opdonderen. Dat geldt idem voor de mensen hier die bij de andere zijde willen reageren!
quote:

Dat zeg ik toch ook....reageer dan niet

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 mei 2016 door Nenam_tiL --
remco k
 remco k - dinsdag 10 mei 2016 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2016 - 17:31 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat is niet met de pers praten maar gewoon een pratende column die hij heeft bij AjaxPrimeur met als titel "Alles op Swart". En geloof mij maar, van mij mag dat clubje uit Doetinchem ook gewoon degraderen. Ik zou er geen traan om laten in ieder geval!
Mij ook niet. Maar dat soort uitspattingen van de helden van weleer doen Ajax gewoon geen goed. Waarom niet gewoon eens gefeliciteerd zeggen. Het ligt namelijk niet aan de ander maar aan Ajax zelf.
Eide
 Eide - dinsdag 10 mei 2016 - 21:24   quote  deeplink  
Tja, ik kwam zondag op mijn bestemming aan: eerste wat men mij vertelde was dat PSV kampioen was. Niet het beste begin van dat werkbezoek.
Loetje
 Loetje - dinsdag 10 mei 2016 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2016 - 20:52 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Het gaat erom hoe je reageert en jij ging daarin te ver...dus nee ik ben het er niet mee eens.....kijk woorden als kakkerlakken en pisboeren heb ik geen problemen mee....tumoren wel, dat doe je gewoon niet
Ik te ver? Nja weetje, je bent er niet eens bij geweest want toen ik je aan telefoon had moest je het nog horen en het was al verwijderd. Ik ben er niet mee begonnen. Gaskamers moeten we als normaal zien en Johan Cruijff plaatjes zijn normaal die indirect aan deze ziekte worden gelinkt?

Nee ouwe, het zijn schijnheilige tering kakkerlakken die andere beschuldigen van gedrag waar ze zelf mee beginnen. Zelf dreigende PB'S sturen. Dan moet je openstaan voor consequenties dat ik me mond zeker niet ga houden. En ze mogen komen want die gedrogten lust ik rauw.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 10 mei 2016 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2016 - 21:47 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik te ver? Nja weetje, je bent er niet eens bij geweest want toen ik je aan telefoon had moest je het nog horen en het was al verwijderd. Ik ben er niet mee begonnen. Gaskamers moeten we als normaal zien en Johan Cruijff plaatjes zijn normaal die indirect aan deze ziekte worden gelinkt?

Nee ouwe, het zijn schijnheilige tering kakkerlakken die andere beschuldigen van gedrag waar ze zelf mee beginnen. Zelf dreigende PB'S sturen. Dan moet je openstaan voor consequenties dat ik me mond zeker niet ga houden. En ze mogen komen want die gedrogten lust ik rauw.
Ja maar hunnie doen het ook, altijd hetzelfde gezever....gewoon de eer aan jezelf houden....en zeker op zo'n dag als zondag
Pavlov14
 Pavlov14 - woensdag 11 mei 2016 - 11:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2016 - 20:35 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Toch is het vooral schijnheiligheid als ze hier komen Nenam, en dat weet jij maar al te goed! Je kan normaal reageren en anders gewoon opdonderen. Dat geldt idem voor de mensen hier die bij de andere zijde willen reageren! Gewoon normaal lullen en niet dat schijnheilige. Ik ga daar sowieso niet heen. Ik kots ze al uit bij de gedachte! ;-)
Dat is een feit! Je ziet ze alleen hier wanneer ze kunnen trollen, wanneer Ajax punten heeft laten liggen of zoals afgelopen zondag toen Ajax de titel uit haar handen heeft laten glippen. Ik kan goed tegen (een beetje) plagen, maar wat er zich afgelopen zondag hier heeft voorgedaan is niks anders dan provoceren en oorlog zoeken.
Pavlov14
 Pavlov14 - woensdag 11 mei 2016 - 11:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2016 - 21:24 schreef Eide het volgende:
Tja, ik kwam zondag op mijn bestemming aan: eerste wat men mij vertelde was dat PSV kampioen was. Niet het beste begin van dat werkbezoek.
Ik kan me voorstellen dat dat wel even schrikken was. :(

De wedstrijdinstelling van zowel Ajax als van de Graafschap was onbegrijpelijk. De meeste Ajacieden speelden niet voor wat ze waard waren, vraten het gras niet op om per se te willen winnen en de Graafschap speelde alsof zij voor het kampioenschap gingen: bloedfanatiek tot zelfs soms over de grens van het toelaatbare.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 11 mei 2016 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2016 - 11:52 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat dat wel even schrikken was. :(

De wedstrijdinstelling van zowel Ajax als van de Graafschap was onbegrijpelijk. De meeste Ajacieden speelden niet voor wat ze waard waren, vraten het gras niet op om per se te willen winnen en de Graafschap speelde alsof zij voor het kampioenschap gingen: bloedfanatiek tot zelfs soms over de grens van het toelaatbare.
Instelling had inderdaad anders om moeten zijn.. Man ben er nog steeds verbaasd over.
Pavlov14
 Pavlov14 - woensdag 11 mei 2016 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2016 - 12:59 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Instelling had inderdaad anders om moeten zijn.. Man ben er nog steeds verbaasd over.
En ik ben nog altijd WOEDEND! Ik kan moeilijk met deze situatie omgaan. Eén doelpuntje slechts en we hadden een compleet andere voorbereiding van het nieuwe seizoen gehad. Nu hebben de spelers een kortere vakantie en zullen ze eerder moeten vlammen om Europees door te gaan. Zij hebben zichzelf in de voet geschoten. Onbegrijplijk. Maar ook de trainers begrijp ik niet met hun soms wel heel bizarre wissels en -tegen beter weten in- zeggen dat ze tevreden waren omdat er veel balbezit was. En hier doel ik niet op de wedstrijd van afgelopen zondag maar op eerdere wedstrijden.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 11 mei 2016 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2016 - 13:35 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

En ik ben nog altijd WOEDEND! Ik kan moeilijk met deze situatie omgaan. Eén doelpuntje slechts en we hadden een compleet andere voorbereiding van het nieuwe seizoen gehad. Nu hebben de spelers een kortere vakantie en zullen ze eerder moeten vlammen om Europees door te gaan. Zij hebben zichzelf in de voet geschoten. Onbegrijplijk. Maar ook de trainers begrijp ik niet met hun soms wel heel bizarre wissels en -tegen beter weten in- zeggen dat ze tevreden waren omdat er veel balbezit was. En hier doel ik niet op de wedstrijd van afgelopen zondag maar op eerdere wedstrijden.
Frank probeert al twee seizoenen een heel ander beeld te schetsen van wat ik(iedereen) gezien heb.
Balbezit is leuk maar dat mag nooit de essentie zijn als je er daarna niks meedoet.
Barcelona bijvoorbeeld die doet je daarna ook echt pijn. Bij Ajax val je in slaap van dat oeverloze rondtikken. Het wordt tijd dat er eens uit een ander vaatje getapt gaat worden.
Met alle respect voor Frank en al zijn titels maar er is meer uit dit Ajax te halen. Europees heeft hij dit seizoen gefaald en wanneer het echt spannend werd maakt hij weer belachelijke keuzes.
remco k
 remco k - woensdag 11 mei 2016 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2016 - 14:07 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Frank probeert al twee seizoenen een heel ander beeld te schetsen van wat ik(iedereen) gezien heb.
Balbezit is leuk maar dat mag nooit de essentie zijn als je er daarna niks meedoet.
Barcelona bijvoorbeeld die doet je daarna ook echt pijn. Bij Ajax val je in slaap van dat oeverloze rondtikken. Het wordt tijd dat er eens uit een ander vaatje getapt gaat worden.
Met alle respect voor Frank en al zijn titels maar er is meer uit dit Ajax te halen. Europees heeft hij dit seizoen gefaald en wanneer het echt spannend werd maakt hij weer belachelijke keuzes.
Het verschil tussen balbezit bij een ploeg als Barca an Bayern ten op zichte van ons, is dat wij dat balbezit op onze eigen helft hebben. En dat zei dat balbeit rondom de 16 van de tegenstander hebben, en bij ons noemen ze de tegenstander opwachten tot op eigen helft druk zetten, terwijl dat bij die clubs begint op de achterlijn van de tegenstander..

En dat zijn echt dingen die Ajax in Nederland zeker zou moeten kunnen.
Pavlov14
 Pavlov14 - woensdag 11 mei 2016 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2016 - 14:07 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Frank probeert al twee seizoenen een heel ander beeld te schetsen van wat ik(iedereen) gezien heb.
Balbezit is leuk maar dat mag nooit de essentie zijn als je er daarna niks meedoet.
Barcelona bijvoorbeeld die doet je daarna ook echt pijn. Bij Ajax val je in slaap van dat oeverloze rondtikken. Het wordt tijd dat er eens uit een ander vaatje getapt gaat worden.
Met alle respect voor Frank en al zijn titels maar er is meer uit dit Ajax te halen. Europees heeft hij dit seizoen gefaald en wanneer het echt spannend werd maakt hij weer belachelijke keuzes.
Eens! (Uiteraard). ;)
Pavlov14
 Pavlov14 - woensdag 11 mei 2016 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2016 - 14:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Het verschil tussen balbezit bij een ploeg als Barca an Bayern ten op zichte van ons, is dat wij dat balbezit op onze eigen helft hebben. En dat zei dat balbeit rondom de 16 van de tegenstander hebben, en bij ons noemen ze de tegenstander opwachten tot op eigen helft druk zetten, terwijl dat bij die clubs begint op de achterlijn van de tegenstander..

En dat zijn echt dingen die Ajax in Nederland zeker zou moeten kunnen.
Ook met jou ben ik het uiteraard eens.

Op zich vind ik dat wij een zeer geschikte selectie hebben. Alleen Op een enkele plek zouden wij versterking moeten halen, maar over het algemeen ben ik zeer te spreken over de selectie. Ik vrees dat dat de technische staf de spelers met veel te veel tactische opdrachten het veld in stuurt, met alle gevolgen van dien.
remco k
 remco k - woensdag 11 mei 2016 - 14:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2016 - 14:18 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Ook met jou ben ik het uiteraard eens.

Op zich vind ik dat wij een zeer geschikte selectie hebben. Alleen Op een enkele plek zouden wij versterking moeten halen, maar over het algemeen ben ik zeer te spreken over de selectie. Ik vrees dat dat de technische staf de spelers met veel te veel tactische opdrachten het veld in stuurt, met alle gevolgen van dien.
Ik heb ooit eens een hele documentaire gezien over Guardiola.

Iedere speler moet 1 opdracht kennen in balbezit en 1 bij balverlies. Gewoon om het simpel te houden.

Daarnaast moet iedere speler de opdracht kennen van de speler die het kortst voor hem staat en in geval van de aanvallers, van een van de spelers naast hem. En deze vind ik zo simpel maar o zo geniaal. De reden hier achter is zodat je altijd vooruit denkt. Je denkt namelijk altijd onbewust aan je opdracht, en je eerste blik zal dus ook altijd zijn op de persoon waarvan je de opdracht kent..
Het laatste waar hij altijd op hamert is elkaar helpen.

En wat hij doet is iedere speler een filmpje laten zien van zijn directe tegenstander de volgende wedstrijd, en daar moeten ze een sterk punt en een zwak punt van die tegenstander benoemen, daar hoeven ze verder niets mee te doen, enkel het benoemen zorgt ervoor dat ze daar onbewust gebruik van maken.

Meer individiuele opdrachten zijn niet nodig.

Je hoeft een Pedro namelijk niet te vertellen hoe hij zijn tegenstander voorbij moet komen, of dat ie Messi moet aanspelen als ie vrij voor de goal komt. Hij zou dus bijvoorbeeld de simpele opdracht hebben om in balbezit tot aan 4 meter voor de 16 tegenstander altijd de flank bezet te houden, daarna ben je zo vrij als een vogel.

Bij balverlies zou hij de opdracht kunnen krijgen om bewust zijn man altijd te laten lopen..
Pavlov14
 Pavlov14 - woensdag 11 mei 2016 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2016 - 14:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens een hele documentaire gezien over Guardiola.

Iedere speler moet 1 opdracht kennen in balbezit en 1 bij balverlies. Gewoon om het simpel te houden.

Daarnaast moet iedere speler de opdracht kennen van de speler die het kortst voor hem staat en in geval van de aanvallers, van een van de spelers naast hem. En deze vind ik zo simpel maar o zo geniaal. De reden hier achter is zodat je altijd vooruit denkt. Je denkt namelijk altijd onbewust aan je opdracht, en je eerste blik zal dus ook altijd zijn op de persoon waarvan je de opdracht kent..
Het laatste waar hij altijd op hamert is elkaar helpen.

En wat hij doet is iedere speler een filmpje laten zien van zijn directe tegenstander de volgende wedstrijd, en daar moeten ze een sterk punt en een zwak punt van die tegenstander benoemen, daar hoeven ze verder niets mee te doen, enkel het benoemen zorgt ervoor dat ze daar onbewust gebruik van maken.

Meer individiuele opdrachten zijn niet nodig.

Je hoeft een Pedro namelijk niet te vertellen hoe hij zijn tegenstander voorbij moet komen, of dat ie Messi moet aanspelen als ie vrij voor de goal komt. Hij zou dus bijvoorbeeld de simpele opdracht hebben om in balbezit tot aan 4 meter voor de 16 tegenstander altijd de flank bezet te houden, daarna ben je zo vrij als een vogel.

Bij balverlies zou hij de opdracht kunnen krijgen om bewust zijn man altijd te laten lopen..
Dat is inderdaad een zeer interessante kijk op "het spelletje" en eigenlijk o zo logisch. Die documentaire ken ik overigens niet.

Ik denk wanneer je een speler vooraf volstopt met tactische opdrachten, dat dat het spel van die speler niet ten goede komt. Die moet immers veel te veel nadenken en dat komt zijn handelingssnelheid niet ten goede. In algemene zin gesproken. Pep Guardiola heeft natuurlijk niet voor niets zoveel succes. Natuurlijk heeft hij bij de clubs waar hij heeft gewerkt te maken met een zeer ruim budget, maar toch. En nu gaat hij weer naar Manchester City...

Bedankt voor je reactie!

Maar nu moet ik ook weer wat doen. Ik ben weliswaar vrij deze week, maar ik heb nog erg veel achterstallig lees- en schrijfwerk te doen.
Eide
 Eide - woensdag 11 mei 2016 - 14:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2016 - 14:43 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Ik denk wanneer je een speler vooraf volstopt met tactische opdrachten, dat dat het spel van die speler niet ten goede komt.
Dat ben ik niet met je eens. Ik denk dat tactische opdrachten heel belangrijk zijn. In de VS noemen ze zoiets een "game plan", waarbij je de tegenstander analyseert en je dan kijkt hoe je die het best aan kan pakken waarbij je eigen kwaliteiten daarvoor de uitgangspositie zijn. Dat hoeven overigens echt geen waanzinnig gecompliceerde plannen te zijn hoor, dat kan zich echt beperken tot, om een voorbeeld te gebruiken, hoe je Ziyech aanpakt in de omschakeling en verder niet.

Opdrachten moeten alleen het natuurlijke spel van een speler en de ploeg als geheel niet in de weg zitten. Daarnaast is een tactisch plan prachtig, maar als een ploeg gewoon niet goed speelt heeft geen enkel plan ook maar enige kans van slagen.

Daarom moeten de spelers eerst gewoon doen waar ze goed in zijn en met vertrouwen lekker ballen. En als dat staat komt de detailinvulling zoals het tactische plan met daaraan opdrachten voor spelers.
remco k
 remco k - woensdag 11 mei 2016 - 15:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2016 - 14:50 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Ik denk dat tactische opdrachten heel belangrijk zijn. In de VS noemen ze zoiets een "game plan", waarbij je de tegenstander analyseert en je dan kijkt hoe je die het best aan kan pakken waarbij je eigen kwaliteiten daarvoor de uitgangspositie zijn. Dat hoeven overigens echt geen waanzinnig gecompliceerde plannen te zijn hoor, dat kan zich echt beperken tot, om een voorbeeld te gebruiken, hoe je Ziyech aanpakt in de omschakeling en verder niet.

Opdrachten moeten alleen het natuurlijke spel van een speler en de ploeg als geheel niet in de weg zitten. Daarnaast is een tactisch plan prachtig, maar als een ploeg gewoon niet goed speelt heeft geen enkel plan ook maar enige kans van slagen.

Daarom moeten de spelers eerst gewoon doen waar ze goed in zijn en met vertrouwen lekker ballen. En als dat staat komt de detailinvulling zoals het tactische plan met daaraan opdrachten voor spelers.
Ik dat dit prima aansluit op wat ik net schreef, maar ook wat Pavlov bedoelt.
Ik denk namelijk dat hij het heeft over te vol stoppen met opdrachten..

Dat is wel wat ik bij het Ajax onder de Boer de laatste twee seizoenen proef. Je ziet spelers gewoon constant nadenken over wat te doen.. De Boer zegt zelf dat dit niet zo is. Maar ik kan niets verzinnen wat dat anders kan zijn..
Pavlov14
 Pavlov14 - woensdag 11 mei 2016 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2016 - 14:50 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Ik denk dat tactische opdrachten heel belangrijk zijn. In de VS noemen ze zoiets een "game plan", waarbij je de tegenstander analyseert en je dan kijkt hoe je die het best aan kan pakken waarbij je eigen kwaliteiten daarvoor de uitgangspositie zijn. Dat hoeven overigens echt geen waanzinnig gecompliceerde plannen te zijn hoor, dat kan zich echt beperken tot, om een voorbeeld te gebruiken, hoe je Ziyech aanpakt in de omschakeling en verder niet.

Opdrachten moeten alleen het natuurlijke spel van een speler en de ploeg als geheel niet in de weg zitten. Daarnaast is een tactisch plan prachtig, maar als een ploeg gewoon niet goed speelt heeft geen enkel plan ook maar enige kans van slagen.

Daarom moeten de spelers eerst gewoon doen waar ze goed in zijn en met vertrouwen lekker ballen. En als dat staat komt de detailinvulling zoals het tactische plan met daaraan opdrachten voor spelers.
Wat ik bedoelde Eide, is dat je een speler volstopt met tactische opdrachten. Zoveel, dat dat ze er onzeker van worden. Uiteraard begrijp ik dat je geen wedstrijd kunt spelen zonder enige tactiek.

Maar ik heb het sterke vermoeden dat de spelers, althans sommige spelers, helemaal bol staan van de instructies. En daarmee verdwijnt elke vorm van creativiteit, van gogme en spontanitiet.
Pavlov14
 Pavlov14 - woensdag 11 mei 2016 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2016 - 15:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik dat dit prima aansluit op wat ik net schreef, maar ook wat Pavlov bedoelt.
Ik denk namelijk dat hij het heeft over te vol stoppen met opdrachten..

Dat is wel wat ik bij het Ajax onder de Boer de laatste twee seizoenen proef. Je ziet spelers gewoon constant nadenken over wat te doen.. De Boer zegt zelf dat dit niet zo is. Maar ik kan niets verzinnen wat dat anders kan zijn..
Oei... ik zie nu dat jij mijn post hebt "vertaald" naar Eide toe. Je hebt gelijk, daar doelde ik inderdaad op.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 11 mei 2016 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2016 - 14:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Het verschil tussen balbezit bij een ploeg als Barca an Bayern ten op zichte van ons, is dat wij dat balbezit op onze eigen helft hebben. En dat zei dat balbeit rondom de 16 van de tegenstander hebben, en bij ons noemen ze de tegenstander opwachten tot op eigen helft druk zetten, terwijl dat bij die clubs begint op de achterlijn van de tegenstander..

En dat zijn echt dingen die Ajax in Nederland zeker zou moeten kunnen.
Inderdaad maar Ajax is te angstig en doet het daarom inderdaad op de middenlijn op een tempo
wat ze in de 5de klas nog geen moeite mee hebben. We krijgen nu bijna twee seizoenen te horen dat te tegenstanders voor het doel hangen. Dan moet het tempo omhoog maar dan kunnen er een paar niet meekomen.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 11 mei 2016 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2016 - 15:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik dat dit prima aansluit op wat ik net schreef, maar ook wat Pavlov bedoelt.
Ik denk namelijk dat hij het heeft over te vol stoppen met opdrachten..

Dat is wel wat ik bij het Ajax onder de Boer de laatste twee seizoenen proef. Je ziet spelers gewoon constant nadenken over wat te doen.. De Boer zegt zelf dat dit niet zo is. Maar ik kan niets verzinnen wat dat anders kan zijn..
Stukje fysiek ongemak waardoor je bepaalde afspraken niet na kan komen?
Milik als aanjager was tegen de Graafschap ook weer niks, Klaassen al weken kapot zijn toch twee belangrijke schakels in je aanvallende plan.
ZerauS
 ZerauS - donderdag 12 mei 2016 - 06:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2016 - 13:35 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

En ik ben nog altijd WOEDEND! Ik kan moeilijk met deze situatie omgaan. Eén doelpuntje slechts en we hadden een compleet andere voorbereiding van het nieuwe seizoen gehad. Nu hebben de spelers een kortere vakantie en zullen ze eerder moeten vlammen om Europees door te gaan. Zij hebben zichzelf in de voet geschoten. Onbegrijplijk. Maar ook de trainers begrijp ik niet met hun soms wel heel bizarre wissels en -tegen beter weten in- zeggen dat ze tevreden waren omdat er veel balbezit was. En hier doel ik niet op de wedstrijd van afgelopen zondag maar op eerdere wedstrijden.
Ik ben nog steeds doodziek ervan gap. En dat duurt ook nog wel ff
remco k
 remco k - donderdag 12 mei 2016 - 08:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2016 - 21:08 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Stukje fysiek ongemak waardoor je bepaalde afspraken niet na kan komen?
Milik als aanjager was tegen de Graafschap ook weer niks, Klaassen al weken kapot zijn toch twee belangrijke schakels in je aanvallende plan.
Dat denk ik niet..

Kijk naar de talenten en hoede die allemaal gestart zijn bij Ajax 1, daar is echt niets van over.
Pavlov14
 Pavlov14 - donderdag 12 mei 2016 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2016 - 06:54 schreef ZerauS het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds doodziek ervan gap. En dat duurt ook nog wel ff
Hier zit er nog een, gappie. Ik kon vannacht opnieuw moeilijk in slaap komen en zag weer in gedachten de wedstrijd van afgelopen zondag. Bah! Bah! Bah!

Ik ben deze week vrij (hoewel ik thuis nog een hoop achterstallig lees- en schrijfwerk voor het ministerie heb) maar ik kan geen moment genieten, behalve van het prachtige weer.
p111
 p111 - donderdag 12 mei 2016 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2016 - 21:02 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Inderdaad maar Ajax is te angstig en doet het daarom inderdaad op de middenlijn op een tempo
wat ze in de 5de klas nog geen moeite mee hebben. We krijgen nu bijna twee seizoenen te horen dat te tegenstanders voor het doel hangen. Dan moet het tempo omhoog maar dan kunnen er een paar niet meekomen.
Ook dat is een kwaliteit die niet elke speler heeft, met alle respect ik zie Anwar echt geen druk zetten bij de tegenstander daar is hij of de speler niet voor qua fysiek of mentaal, dus bij zo,n spelletje komt hij tekort het zelfde geld een ook een beetje voor Younes, het is bij hoog druk zetten wel zaak dat iedereen daar aan mee doet anders zie je wat we de laatste tijd zien een jagende Milik en soms een jagende Klaasen en daar ligt geen tegenstander wakker van zelfs Graafschap niet die spelen zo,n man makkelijk uit en dat kost onze voorwaartsen vreselijk veel kracht en mentale energie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 mei 2016 door p111 --
remco k
 remco k - woensdag 25 mei 2016 - 11:27   quote  deeplink  
Het Algemeen Dagblad zocht uit in hoeverre arbiters invloed hebben gehad op de titelstrijd. De ochtendkrant volgde alle duels van Ajax en PSV en bracht alle belangrijke arbitrale fouten in kaart. Wat blijkt? De topclubs hebben aan het einde van de rit niet veel te klagen gehad.

In totaal maakten scheids- en grensrechters één of meer cruciale fouten in 26 van de 66 duels van de twee topclubs. Dat betekent dat in 39,4% gevallen een keuze van de arbitrage invloed had op de uitslag. Bij duels van PSV werden meer fouten gemaakt dan bij duels van Ajax (26 om 12). De Eindhovenaren hadden volgens het AD vaker de scheids tegen dan mee. Vijftien keer maakte de arbiter een nadelige beslissing, elf keer was deze in het voordeel van PSV.

Bij Ajax was dat juist andersom: vijf nadelige beslissingen tegenover zeven waarin de Amsterdammers niet mochten klagen. In Nederland heerst het idee dat Ajax standaard bevoordeeld wordt door de arbiter. Volgens statistieken is dit juist. Over een heel seizoen had Ajax niet 82 punten verdiend, maar 80.48 punten. Ook PSV profiteerde van arbitrale missers: de ploeg van Phillip Cocu werd bevoordeeld op cruciale momenten.

In het rekenmodel komt PSV uit op 81,03 punten, tegenover de 84 punten die na 34 duels opgehaald werden. Drie punten minder dus. De ochtendkrant komt met de conclusie dat beide ploegen niets te klagen hebben over de keuzes van de aangestelde arbiters. PSV zou ook kampioen zijn geworden indien er geen fouten werden gemaakt. Het verschil zou dan slechts een halve punt zijn. Het werden er uiteindelijk twee
remco k
 remco k - woensdag 25 mei 2016 - 11:27   quote  deeplink  
Ad.nl

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5941
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De Graafschap - Ajax (zondag 08 mei 2016, 14:30);









0.0141139