BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Definitief: Peter Bosz is de nieuwe trainer van Ajax!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 29 mei 2016 - 12:43   quote  deeplink  
Net als APIK: ik ben erg blij met Peter Bosz. Ik verwacht het komende seizoen dominant en aantrekkelijk voetbal. Heel wat anders dan puur op balbezit spelen en de oeverloze tikkies-terug en tikkies breed. Dat was pas tenenkrommend voetbal.

De filosofie van Peter Bosz is aanvallend en dominant voetbal op de helft van de tegenstander. Let maar op: we gaan weer genieten van Ajax. Ik heb daar het volste vertrouwen in. En zo niet, mocht het allemaal toch tegenvallen, dan kunnen we Peter Bosz alsnog afbranden. Maar nu is het rijkelijk vroeg.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 29 mei 2016 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 mei 2016 - 12:32 schreef Loetje het volgende:

[..]

En dat zal enkel erger worden. En denk dat het einde van het jaar Ajax weer dezelfde kolerezooi is als een jaar of 7 geleden.
Slim toch dat ze voor een zondebok hebben gekozen dan?
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 29 mei 2016 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 mei 2016 - 12:43 schreef Pavlov14 het volgende:
Net als APIK: ik ben erg blij met Peter Bosz. Ik verwacht het komende seizoen dominant en aantrekkelijk voetbal. Heel wat anders dan puur op balbezit spelen en de oeverloze tikkies-terug en tikkies breed. Dat was pas tenenkrommend voetbal.

De filosofie van Peter Bosz is aanvallend en dominant voetbal op de helft van de tegenstander. Let maar op: we gaan weer genieten van Ajax. Ik heb daar het volste vertrouwen in. En zo niet, mocht het allemaal toch tegenvallen, dan kunnen we Peter Bosz alsnog afbranden. Maar nu is het rijkelijk vroeg.
Klasse! Goed verwoord man!
verbrande harry
 verbrande harry - maandag 30 mei 2016 - 09:21   quote  deeplink  
je kan lullen wat je wil...blijft een vieze kakkerlak, maar predikt aanvallend voetbal en dat heb ik bij fdb ernstig gemist.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 mei 2016 door verbrande harry --
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 30 mei 2016 - 16:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 mei 2016 - 09:21 schreef verbrande harry het volgende:
je kan lullen wat je wil...blijft een vieze kakkerlak, maar predikt aanvallend voetbal en dat heb ik bij fdb ernstig gemist.
Een echte kakkerlak zou nooit de trainer van Ajax willen zijn...
Hij deed daar zn best en zal dat nu bij ons ook doen!

Meer dan welkom die Boss 😀
Eide
 Eide - woensdag 01 juni 2016 - 09:04   quote  deeplink  
quote:
In de Poolse nationale ploeg voelt Arek Milik de warmte die hij onder Ajax-trainer Frank de Boer miste.
Bron

quote:
,,Hij (Peter Bosz) was te kil, te streng. Een angstcultuur? Dat gaat me te ver. Er was alleen geen sterke klik tussen spelers en trainer. Het was zakelijk.
Bron

Ik ben benieuwd of Milik met een nieuwe trainer wel krijgt wat hij zoekt. Een zakelijke houding is wel iets typisch Nederlands, daar staan wij om bekend.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 01 juni 2016 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 mei 2016 - 16:08 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Een echte kakkerlak zou nooit de trainer van Ajax willen zijn...
Hij deed daar zn best en zal dat nu bij ons ook doen!

Meer dan welkom die Boss 😀
zo is dat
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 01 juni 2016 - 10:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juni 2016 - 09:04 schreef Eide het volgende:

[..]

Bron

[..]

Bron

Ik ben benieuwd of Milik met een nieuwe trainer wel krijgt wat hij zoekt. Een zakelijke houding is wel iets typisch Nederlands, daar staan wij om bekend.
Volgens mij miste millik vertrouwen van de trainer.

Het ontbreken van een warme persoonlijkheid hoeft niet te betekenen dat de trainer geen vertrouwen kan geven.

FdB vond dat de spitsen meer moesten doen en eigenlijk nooit goed konden doen.
Hij had zonder reden nooit echt vetrouwen in de spitsen gehad.

De spitsen onder de boer hebben altijd moeilijk gehad, middenvelders in de spits hebben het altijd wel goed gedaan. Onder de boer verzuipt de klassieke spits in het diepe.

Onder Bosz hebben de spits vaak goed gepresteerd.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 01 juni 2016 - 10:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juni 2016 - 09:04 schreef Eide het volgende:

[..]

Bron

[..]

Bron

Ik ben benieuwd of Milik met een nieuwe trainer wel krijgt wat hij zoekt. Een zakelijke houding is wel iets typisch Nederlands, daar staan wij om bekend.
Klein beetje trainer weet toch ook hoe hij spelers moet prikkelen?
Net als Jol die Sulejmani en Aissati trap laat lopen. Beetje dom denk ik dan
remco k
 remco k - woensdag 01 juni 2016 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juni 2016 - 10:12 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Volgens mij miste millik vertrouwen van de trainer.

Het ontbreken van een warme persoonlijkheid hoeft niet te betekenen dat de trainer geen vertrouwen kan geven.

FdB vond dat de spitsen meer moesten doen en eigenlijk nooit goed konden doen.
Hij had zonder reden nooit echt vetrouwen in de spitsen gehad.

De spitsen onder de boer hebben altijd moeilijk gehad, middenvelders in de spits hebben het altijd wel goed gedaan. Onder de boer verzuipt de klassieke spits in het diepe.

Onder Bosz hebben de spits vaak goed gepresteerd.
Waarom ga je posten dat hij wat anders zou missen dan wat hij zelf in een intervieuw aangeeft?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 01 juni 2016 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juni 2016 - 12:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarom ga je posten dat hij wat anders zou missen dan wat hij zelf in een intervieuw aangeeft?
Hij zegt zelf dat hij vertrouwen mist van de trainer.

In dit stukje komt het woord warmte niet in voor.

--------------------------------------------------------------
Milik hekelt 'gebrek aan vertrouwen' van De Boer bij Ajax

Gepubliceerd: 01 juni 2016 08:21

Laatste update: 01 juni 2016 08:56

Arek Milik neemt het Frank de Boer kwalijk dat hij als spits bij Ajax nooit het volledige vertrouwen kreeg. "Voor een spits is het vertrouwen van de coach broodnodig."

"Bij Ajax wist ik nooit waar ik aan toe was", blikt de Pool in gesprek met De Telegraaf terug op zijn tijd onder De Boer.

Hoewel Milik zeker in de tweede seizoenshelft van het afgelopen seizoen nadrukkelijk zijn stempel drukte op het spel van de Amsterdammers, bleef zijn positie ter discussie staan.

"Zelfs toen ik in de laatste tien wedstrijden twaalf keer scoorde, wist ik niet of ik het volgende duel van de eerste tot de laatste minuut zou spelen."

Boos

In de laatste wedstrijd tegen De Graafschap verspeelde Ajax de titel aan PSV. Milik werd in dat duel vroegtijdig gewisseld door De Boer. Een grote fout, vindt de Pool. "Ik ben een aanvaller en De Boer had me moeten laten staan. Zelfs als ik slecht speel, kan ik scoren. Ik had dit seizoen niet voor niks al 21 doelpunten gemaakt."

"Na de wissel wilde ik gelijk naar de kleedkamer, maar ik kon mijn ploeggenoten niet in de steek laten", blikt Milik terug. "Waarom koos hij voor Mike van der Hoorn en Anwar El Ghazi? Dat zijn geen spitsen. Ik had echt het idee dat ik mijn ploeg kon helpen."

"Of het ook was gelukt, weet ik niet. Maar in mijn hoofd maakte ik wel honderd keer de winnende treffer", zegt de spits. "Juist bij 0-0 of 1-1, als ik niet goed speel, krijg ik iets over me dat ik een wedstrijd moet beslissen. Dan ben ik op mijn best."

Het duurde even voor Milik over de bizarre apotheose heen was. "Het kampioenschap mislopen was verbijsterend. Na een week pijn lijden op vakantie kon ik me gelukkig op een nieuw doel focussen: het EK."

Aantal aanbiedingen

De linkspoot durft nog niet te zeggen of hij ook komend seizoen in de Arena te bewonderen is. "Ik ben nog speler van Ajax, maar heb een aantal aanbiedingen."

"Pas na het EK wil ik samen met de club een keuze maken. Ik zal in elk geval een gesprek moeten voeren met Peter Bosz. De Boer heb ik niet meer gesproken, alleen een hand gegeven."

Milik komt woensdagavond naar verwachting in actie als Polen oefent tegen het Nederlands elftal. Het duel in Gdansk begint om 20.45 uur en is live te zien op NU.nl.

Door: NU.nl
----------------------------------------------------------------
Dus de journalist van de telegraaf heeft zijn journalistieke vrijheid gebruikt om te zeggen dat de Boer geen warme persoonlijkheid heeft of is. Want ik heb nergens kunnen achterhalen dat dit een citaat of een interpretatie van de journalist is. Eide heeft dit vervolgens gekoppeld aan de nieuwe trainer die niet bepaald bekend staat om zijn warme persoonlijkheid. Wat overigens juist is!
Vervolgens reageer ik erop dat het gebrek warme persoonlijkheid niet betekend dat je geen vertrouwen in iemand kan hebben.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 juni 2016 door Positieve Arrogantie --
Eide
 Eide - woensdag 01 juni 2016 - 14:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juni 2016 - 13:29 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

Dus de journalist van de telegraaf heeft zijn journalistieke vrijheid gebruikt om te zeggen dat de Boer geen warme persoonlijkheid heeft of is.
Nee, in dit stuk is een ander citaat van Milik niet gebruikt. Daarin zegt hij namelijk dat hij bij het Poolse elftal warmte ervaart die hij bij FdB niet ervoer.
p111
 p111 - woensdag 01 juni 2016 - 14:59   quote  deeplink  
Tja het zijn profs als hij geen warmte voelt moet hij maar in Afrika gaan voetballen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 01 juni 2016 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juni 2016 - 14:42 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee, in dit stuk is een ander citaat van Milik niet gebruikt. Daarin zegt hij namelijk dat hij bij het Poolse elftal warmte ervaart die hij bij FdB niet ervoer.
Ik heb niet kunnen achterhalen of hij het daadwerkelijk gezegd heeft, geen video of wat dan ook.

Het staat namelijk niet tussen aanhalingstekens, dus is het geen citaat die letterlijk van Milik afkomt. Anders plaats je dat tussen aanhalingstekens. Vervolgens komt in het artikel van de Telegraaf een citaat. "Voor een spits is het vertrouwen van de coach broodnodig. Bij Ajax wist ik nooit waar ik aan toe was", als je hij warmte gezegd zou hebben dan zou de citaat er wel anders uit hebben gezien. In de citaten die gebruikt zijn komt namelijk het woord warmte nergens in voor. Nogmaals ik heb niet kunnen achterhalen dat hij het wel of niet gezegd heeft.

Maar je kan het interpreteren dat Milik warmte mist bij De boer. Die woordkeuze is interessant omdat (oud-)spelers van Bosz ook al een keer klaagde over hem dat ze warmte van de trainer miste. Vandaar die woordkeuze van de journalist van Telegraaf. Chapeau van je dat je die link legt!

ik heb geen telegraaf dus ik kan ook niet het hele artikel lezen. Ik doe het enkel met de website waar mogelijk een klein gedeelte van het artikel op staat. Als in de krant het wel tussen aanhalingstekens wordt vermeld dat Milik meer warmte ervaart bij het Poolse elftal dan bij Ajax. Dan heeft hij het voor mij dus gezegd en was het geen interpretatie
van de journalist.

Wat hij mogelijk gezegd zou kunnen hebben is : Ik vind het prettiger bij het nationale elftal dan bij Ajax, omdat ik meer warmte van bondcoach ervaar dan van de Boer.
Eide
 Eide - woensdag 01 juni 2016 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juni 2016 - 14:59 schreef p111 het volgende:
Tja het zijn profs als hij geen warmte voelt moet hij maar in Afrika gaan voetballen.
Ook een prof wil graag een werkomgeving waar hij zich prettig in voelt. Een goede leidinggevende (coach) probeert dus ook een situatie te creƫren waarbinnen alle werknemers (spelers) optimaal kunnen presteren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 juni 2016 door Eide --
enough
 enough - woensdag 01 juni 2016 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juni 2016 - 14:59 schreef p111 het volgende:
Tja het zijn profs als hij geen warmte voelt moet hij maar in Afrika gaan voetballen.
;-)
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 01 juni 2016 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juni 2016 - 14:59 schreef p111 het volgende:
Tja het zijn profs als hij geen warmte voelt moet hij maar in Afrika gaan voetballen.
Hahaha superdeal!!
remco k
 remco k - woensdag 01 juni 2016 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juni 2016 - 13:29 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Hij zegt zelf dat hij vertrouwen mist van de trainer.

In dit stukje komt het woord warmte niet in voor.

--------------------------------------------------------------
Milik hekelt 'gebrek aan vertrouwen' van De Boer bij Ajax

Gepubliceerd: 01 juni 2016 08:21

Laatste update: 01 juni 2016 08:56

Arek Milik neemt het Frank de Boer kwalijk dat hij als spits bij Ajax nooit het volledige vertrouwen kreeg. "Voor een spits is het vertrouwen van de coach broodnodig."

"Bij Ajax wist ik nooit waar ik aan toe was", blikt de Pool in gesprek met De Telegraaf terug op zijn tijd onder De Boer.

Hoewel Milik zeker in de tweede seizoenshelft van het afgelopen seizoen nadrukkelijk zijn stempel drukte op het spel van de Amsterdammers, bleef zijn positie ter discussie staan.

"Zelfs toen ik in de laatste tien wedstrijden twaalf keer scoorde, wist ik niet of ik het volgende duel van de eerste tot de laatste minuut zou spelen."

Boos

In de laatste wedstrijd tegen De Graafschap verspeelde Ajax de titel aan PSV. Milik werd in dat duel vroegtijdig gewisseld door De Boer. Een grote fout, vindt de Pool. "Ik ben een aanvaller en De Boer had me moeten laten staan. Zelfs als ik slecht speel, kan ik scoren. Ik had dit seizoen niet voor niks al 21 doelpunten gemaakt."

"Na de wissel wilde ik gelijk naar de kleedkamer, maar ik kon mijn ploeggenoten niet in de steek laten", blikt Milik terug. "Waarom koos hij voor Mike van der Hoorn en Anwar El Ghazi? Dat zijn geen spitsen. Ik had echt het idee dat ik mijn ploeg kon helpen."

"Of het ook was gelukt, weet ik niet. Maar in mijn hoofd maakte ik wel honderd keer de winnende treffer", zegt de spits. "Juist bij 0-0 of 1-1, als ik niet goed speel, krijg ik iets over me dat ik een wedstrijd moet beslissen. Dan ben ik op mijn best."

Het duurde even voor Milik over de bizarre apotheose heen was. "Het kampioenschap mislopen was verbijsterend. Na een week pijn lijden op vakantie kon ik me gelukkig op een nieuw doel focussen: het EK."

Aantal aanbiedingen

De linkspoot durft nog niet te zeggen of hij ook komend seizoen in de Arena te bewonderen is. "Ik ben nog speler van Ajax, maar heb een aantal aanbiedingen."

"Pas na het EK wil ik samen met de club een keuze maken. Ik zal in elk geval een gesprek moeten voeren met Peter Bosz. De Boer heb ik niet meer gesproken, alleen een hand gegeven."

Milik komt woensdagavond naar verwachting in actie als Polen oefent tegen het Nederlands elftal. Het duel in Gdansk begint om 20.45 uur en is live te zien op NU.nl.

Door: NU.nl
----------------------------------------------------------------
Dus de journalist van de telegraaf heeft zijn journalistieke vrijheid gebruikt om te zeggen dat de Boer geen warme persoonlijkheid heeft of is. Want ik heb nergens kunnen achterhalen dat dit een citaat of een interpretatie van de journalist is. Eide heeft dit vervolgens gekoppeld aan de nieuwe trainer die niet bepaald bekend staat om zijn warme persoonlijkheid. Wat overigens juist is!
Vervolgens reageer ik erop dat het gebrek warme persoonlijkheid niet betekend dat je geen vertrouwen in iemand kan hebben.
En het stuk wat Eide aanhaalt wel.. En daar reageer je op.

En hier staat het overigens ook niet..

Hij zegt dat het vertrouwen van een coach broodnodig is.. Dat is wat anders.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 juni 2016 door remco k --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 01 juni 2016 - 19:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juni 2016 - 18:09 schreef remco k het volgende:

[..]

En het stuk wat Eide aanhaalt wel.. En daar reageer je op.

En hier staat het overigens ook niet..

Hij zegt dat het vertrouwen van een coach broodnodig is.. Dat is wat anders.
In het stukje wat Eide aanhaalt staat de zin die Eide citeert.

In het stukje wat ik aanhaal staat die zin niet, terwijl nu.nl refereert aan de telegraaf.
De zin dat Milik vertrouwen mist van Frank, dat staat er ook niet letterlijk. Dat klopt.

Het is je eigen interpretatie van wat Millik nou eigenlijk bedoelt.

Hij zegt wel dat hij na het EK met bosz wil praten. dan denk ik dat als Bosz geen vertrouwen uitspreekt dan zal hij wel weg gaan.
remco k
 remco k - woensdag 01 juni 2016 - 20:36   quote  deeplink  
Allemaal speculatief.
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 03 juni 2016 - 12:29   quote  deeplink  
Ach, de waarheid zal ( bijna ) altijd in het midden liggen !!!
Eide
 Eide - vrijdag 03 juni 2016 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 juni 2016 - 12:29 schreef Onze Ajax het volgende:
Ach, de waarheid zal ( bijna ) altijd in het midden liggen !!!
Neen. Er is maar 1 waarheid en die hoeft zeker niet in het midden te liggen. Zo'n gezegde die aan alle kanten lekt ;)

Tot zo ver mijn nutteloze bijdrage ;)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 03 juni 2016 - 16:18   quote  deeplink  
Toekomst voorspellen is vrijwel altijd speculatief.
Pavlov14
 Pavlov14 - zaterdag 04 juni 2016 - 13:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 juni 2016 - 12:34 schreef Eide het volgende:

[..]

Neen. Er is maar 1 waarheid en die hoeft zeker niet in het midden te liggen. Zo'n gezegde die aan alle kanten lekt ;)

Tot zo ver mijn nutteloze bijdrage ;)
Haha. Volgens mij heb jij nooit een nutteloze bijdrage ;) Ik heb je er nog niet op kunnen betrappen.
ZerauS
 ZerauS - zaterdag 04 juni 2016 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juni 201die 10:11 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

zo is dat
Yep. Wat mij betreft ook welkom. Denk gewoon een goede trainer die van aanvallend goed voetbal houdt
enough
 enough - zondag 05 juni 2016 - 01:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 juni 2016 - 13:45 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Haha. Volgens mij heb jij nooit een nutteloze bijdrage ;) Ik heb je er nog niet op kunnen betrappen.
Bosz is een lul ..Eide een topic ;-)
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 05 juni 2016 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 juni 2016 - 01:27 schreef enough het volgende:

[..]

Bosz is een lul ..Eide een topic ;-)
Haha
Hummel10
 Hummel10 - maandag 06 juni 2016 - 07:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 juni 2016 - 19:40 schreef ZerauS het volgende:

[..]

Yep. Wat mij betreft ook welkom. Denk gewoon een goede trainer die van aanvallend goed voetbal houdt
En daar ben ik wel aan toe net geen kampioen worden met schijtvoetbal is ook niks.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3161
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Definitief: Peter Bosz is de nieuwe trainer van Ajax!









0.0167260