BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Nicolai Jørgensen topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 14 december 2016 - 15:26   quote  deeplink  
Jørgensen: ''Ik begin mijn draai te vinden''

357eip1.jpg

Jørgensen heeft het naar zijn zin bij Feyenoord. De 25-jarige spits heeft al twaalf keer het net weten te vinden voor de Rotterdamse club. ''Ja, het gaat steeds beter, ik begin mijn draai te vinden,'' vertelt Jørgensen in gesprek met Voetbal International.

Tegen AZ was de Deen wederom trefzeker. ''Dat was wel een van mijn beste wedstrijden voor Feyenoord, denk ik. Of dat met Toornstra te maken had? Nee, met Kuyt hebben we toch ook genoeg goede wedstrijden gespeeld. Ik zit liever het hele jaar op de bank als ik weet dat we daardoor kampioen worden, dan dat ik alles speel en we worden het niet.''

Jørgensen is naast topscorer ook assistkoning van de Eredivisie. ''Natuurlijk ben ik blij met mijn assists, maar voor een spits is een doelpunt toch altijd net wat lekkerder. Ik ga me ook niet vastleggen op een aantal doelpunten dat ik voor ogen heb. Voordat je het weet, heb je die grens gehaald en verslapt de motivatie.''
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 14 december 2016 - 15:35   quote  deeplink  
Feyenoord 'past als een handschoen': "Mijn zoon nog nooit zo gelukkig gezien"

2n7hzj5.jpg

Nicolai Jörgensen zit bij Feyenoord in de gelukkigste fase in zijn voetballeven. Dat laat zijn vader weten in Voetbal International.

Zelf maakt Jörgensen senior regelmatig de oversteek naar Nederland om zijn zoon in de Eredivisie aan het werk te zien. "Wij voelen ons hier zo welkom in Nederland, ik heb mijn zoon nog nooit zo gelukkig gezien", zegt de vader van de Deense spits in het weekblad. "Feyenoord is de perfecte match. Deze club past ons als een handschoen."

De uitschakeling in de Europa League was volgens pa Jörgensen een grote teleurstelling voor zijn zoon. "Maar als vader weet ik dat hij al vanaf dag één bijna obsessief bezig is met het kampioenschap. Om dat na al die jaren terug te brengen. Die kansen zijn sinds gisteren (zondag, red.) gestegen."

Jörgensen senior vertelt ook over een benauwde situatie op de tribunes van FC Groningen, toen ze als Feyenoord-fans ontdekt werden door het thuispubliek. "Op de een of andere manier waren we achter het doel terechtgekomen tussen de supporters van FC Groningen. Dat waren geen kleine jongens en toen Feyenoord scoorde en ze onze blijdschap zagen, kwamen ze op ons af. Dat was geen fijn moment. We hebben ze uitgelegd dat ik de vader was van de nieuwe spits van Feyenoord. Toen Nicolai de vijfde maakte, kwamen ze allemaal langs en klopten ze me op de schouder. Mooi toch?"
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 14 december 2016 - 15:35   quote  deeplink  
Zeker mooi verhaal..
CobusIII
 CobusIII - donderdag 15 december 2016 - 08:15   quote  deeplink  
Held! Stel je voor dat hij ook de penalty's zou nemen.....Bij de meeste spitsen zitten die ook bij de statistieken.
netsurfer
 netsurfer - donderdag 15 december 2016 - 08:25   quote  deeplink  
Klopt. Dan zou hij zeker topscorer worden. Maar goed, nu mogelijk ook.
Wat speelt die gozer makkelijk en zo sterk aan de bal!
van geil
 van geil - donderdag 15 december 2016 - 21:57   quote  deeplink  
Bevalt me steeds beter.
Speelt ook steeds meer als n spits, ik vind m groeien in zijn rol.
Prima.
Goede aanwinst.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 16 december 2016 - 11:31   quote  deeplink  
Een van geeltje..
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 16 december 2016 - 12:39   quote  deeplink  
Die van Geel vind ik ook steeds beter worden.
Fouten gemaakt maar hij laat het nu alweer op het veld zien.
van geil
 van geil - vrijdag 16 december 2016 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 december 2016 - 11:31 schreef RenatoBos het volgende:
Een van geeltje..
Nee deze niet, deze bevalt :)
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 16 december 2016 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 december 2016 - 08:15 schreef CobusIII het volgende:
Held! Stel je voor dat hij ook de penalty's zou nemen.....Bij de meeste spitsen zitten die ook bij de statistieken.
Goed opgemerkt..
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 16 december 2016 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 december 2016 - 16:11 schreef van geil het volgende:

[..]

Nee deze niet, deze bevalt :)
Tssss..
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 20 december 2016 - 12:10   quote  deeplink  
Jørgensen genoemd in Frankrijk: ''Een dodelijk wapen''

24uz2h2.jpg

Nicolai Jørgensen wordt gelinkt aan enkele clubs uit de Ligue 1. De spits van Feyenoord staat op een lijstje met mogelijk nieuwe spitse voor clubs als Paris Saint Germain, Olympique  Lyon en Olympique Marseille, samengesteld door het FootMercato. De goede eerste seizoenshelft van Jørgensen bij Feyenoord heeft hem een plekje op de lijst opgeleverd.

“De reus van één meter negentig is een dodelijk wapen voor Eredivisie-koploper Feyenoord”, schrijft het Franse medium. “Hij staat nog onder contract tot medio 2021. Een veelzijdige spits, hij kan de positie van zowel aanvaller als aanvallende middenvelder bekleden. Een speler om zeker te volgen.” In zesentwintig wedstrijden voor Feyenoord scoorde de spits zestien goals en gaf hij tien assists. 
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 20 december 2016 - 17:42   quote  deeplink  
Fenomenal
VVout
 VVout - dinsdag 20 december 2016 - 19:49   quote  deeplink  
nonderju
Vincent1970
 Vincent1970 - dinsdag 20 december 2016 - 19:51   quote  deeplink  
Mag toch aannemen dat hij na dit seizoen nog minimaal 1 jaar blijft?
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - dinsdag 20 december 2016 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 december 2016 - 19:51 schreef Vincent1970 het volgende:
Mag toch aannemen dat hij na dit seizoen nog minimaal 1 jaar blijft?
Tuurlijk. Van Geel is niet gek. Met een 5-jarig contract gaat hij minimaal twee seizoenen bij ons spelen natuurlijk. En misschien wel langer. Hij heeft zelf al gezegd niet per se hogerop te hoeven en hij schijnt het enorm naar zijn zin te hebben, dus misschien wil hij wel gewoon bij ons blijven. Je weet maar nooit. En anders minimaal 35 miljoen ;)
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 07 januari 2017 - 18:17   quote  deeplink  
Vizier moet scherper..
van geil
 van geil - zaterdag 07 januari 2017 - 18:20   quote  deeplink  
De minste vandaag
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 07 januari 2017 - 18:20   quote  deeplink  
Slechter dan Nelom en Bilal..(¿)
van geil
 van geil - zaterdag 07 januari 2017 - 18:21   quote  deeplink  
Die waardeer ik niet eens meer, maar ,ja.
Omdat hij veel beter moet kunnen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 07 januari 2017 door van geil --
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 07 januari 2017 - 18:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 januari 2017 - 18:21 schreef van geil het volgende:
Die waardeer ik niet eens meer, maar ,ja.
Omdat hij veel beter moet kunnen.
Ach so..tja heb je wel een punt geile..
ar
 ar - zaterdag 07 januari 2017 - 18:23   quote  deeplink  
Volgende week staat hij er.
PieterBos
 PieterBos - woensdag 11 januari 2017 - 08:58   quote  deeplink  
https://www.fr12.nl/nieuws/40562-jorgensen-guidetti-wil-dat-ik-uitbundiger-juich.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Dat is de juiste kampioensspirit! FOCUS
tomson
 tomson - woensdag 11 januari 2017 - 10:48   quote  deeplink  
quote:
Mafkees.. en dan net als hem 2 keer geel pakken zeker
ar
 ar - woensdag 11 januari 2017 - 17:38   quote  deeplink  
Volgens mij heeft Nicolai nog geen kaart gepakt trouwens?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 11 januari 2017 - 22:15   quote  deeplink  
3
tomson
 tomson - woensdag 11 januari 2017 - 22:32   quote  deeplink  
Veel te lief :p
MMM
 MMM - zondag 15 januari 2017 - 14:15   quote  deeplink  
Had moeten scoren maar weer heel belangrijk met 2 assists!

Vooral die assist bij de 0-2, klasse
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 15 januari 2017 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 14:15 schreef MMM het volgende:
Had moeten scoren maar weer heel belangrijk met 2 assists!

Vooral die assist bij de 0-2, klasse
Zeker klasse..
ar
 ar - zondag 15 januari 2017 - 14:27   quote  deeplink  
Klasse speler.
Dan mag hij van mij wel een kans verprutsen hoor.
Hij doet zoveel goeds.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 15 januari 2017 - 15:52   quote  deeplink  
''Het was mooi geweest om te scoren op mijn verjaardag''

333ebdf.jpg

Feyenoord heeft het lastige uitduel tegen Roda JC weten te winnen. Na een moeizame wedstrijd wisten de Rotterdammers in de tweede helft toch nog twee keer te scoren. De jarige spits Nicolai Jorgensen wist niet te scoren, maar was met twee assists toch belangrijk in Kerkrade. "Het was mooi geweest om te scoren op mijn verjaardag, maar we hebben gewonnen en dat is het belangrijkst."

Tegenover FOX Sports blikt Jorgensen terug op de wedstrijd. "We wisten dat het lastig is om hier te winnen. Roda scoort niet veel, maar krijgt ook weinig tegen." Ondanks dat hebben de Rotterdammers toch een goed resultaat neer weten te zetten. "We gaan door waar we gebleven waren voor de winterstop. We weten dat we een sterk team zijn; als we 70 minuten lang niet weten te scoren blijven we doorzetten."

De spits was zelf ook nog dichtbij een doelpunt. Na een goede voorbereidende actie schoot Jorgensen de bal naast het doel van keeper Van Leer. "Ik nam iets te veel tijd. De verdediger schoot de bal naast, ik niet. Maar het was mijn fout, ik was te langzaam."
ar
 ar - zondag 15 januari 2017 - 15:54   quote  deeplink  
Bluffert is z, n agenda kwijt
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 15 januari 2017 - 15:58   quote  deeplink  
Haha
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 15 januari 2017 - 21:05   quote  deeplink  
Lof voor Jørgensen: "Met Kramer was het net-niet"

a0dvmo.jpg

Nicolai Jørgensen is de reden waardoor Feyenoord dit seizoen een kampioenskandidaat is. Althans, dat vindt Johan Voskamp. De oud-spits van onder andere Excelsior en Sparta is zeer onder de indruk van de Deen, die afgelopen zomer de overstap naar Feyenoord maakte. 

"Vorig jaar was het met Kramer net-niet", zegt Voskamp in FC Rijnmond. “De kracht van Jørgensen is dat hij ook veel assists geeft. Kramer is natuurlijk een prima spits en met name een goaltjesdief, maar hij is geen aanspeelpunt die als kapstok kan fungeren. Het aanvalsspel stokte daarom vaak bij Michiel en mede daardoor kon Feyenoord vorig jaar niet die laatste stap maken naar de top.”

"Ze zijn heel stabiel en ervaren. Er staat een as met jongens die weten wat er gevraagd wordt in de top”, vervolgt hij. “Dirk Kuyt is daar een voorbeeld van. Aan het begin van het seizoen was er kritiek op hem, maar met dat soort jongens win je wel de oorlog. Het zit heel goed in elkaar."

"Het hoeft ook niet heel moeilijk te zijn. Kijk bijvoorbeeld naar de kans voor Jørgensen: een lange bal van Botteghin over veertig meter en een goede loopactie. Met dat gebrei kom je er niet altijd. Je moet ook diepgang hebben in je spel”, besluit de huidige spits van RKC Waalwijk. 
van geil
 van geil - zondag 15 januari 2017 - 23:09   quote  deeplink  
Moet meer doen met zijn kansen om echt n goede spits te zijn.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 15 januari 2017 - 23:59   quote  deeplink  
Goed genoeg voor Feyenoord nu.
Staat van dienst nemende, zeer rendabel.
de bluffer
 de bluffer - maandag 16 januari 2017 - 00:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 23:09 schreef van geil het volgende:
Moet meer doen met zijn kansen om echt n goede spits te zijn.
was tegen Roda JC de beste man
Stylzz
 Stylzz - maandag 16 januari 2017 - 07:24   quote  deeplink  
Precies. Geeft twee assists en is in staat de bal van je eigen doel af te houden.
Snel balverlies is bij hem nooit aan de orde
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 16 januari 2017 - 10:13   quote  deeplink  
Niet voor niks uitgeroepen tot meest waardevolle voetballer van de eredivisie..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 16 januari 2017 - 11:05   quote  deeplink  
BÅM
netsurfer
 netsurfer - maandag 16 januari 2017 - 11:58   quote  deeplink  
Speelde niet zijn beste wedstrijd, maar is zo belangrijk geworden inmiddels. Zie ook de 2 assist weer.
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 17 januari 2017 - 16:55   quote  deeplink  
Jorgensen heeft een goede basistechniek gekoppeld aan spelinzicht. Dat maakt hem een waardevolle speler. Het is (nog) geen spectaculaire speler, maar ben wel gecharmeerd van zijn spel.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 18 januari 2017 - 07:18   quote  deeplink  
Jorgensen: ''Het gaat om iets groters dan het individu''

2pzmtjo.jpg

De collectieve kracht van Feyenoord moet de doorslag gaan geven in de titelstrijd. Hoofdtrainer Giovanni van Bronckhorst erkent dat het gevoel in de hele groep uitstekend is. ''Dat is anders dan vorig seizoen'', stelt hij in het Algemeen Dagblad.

''De focus is er voortdurend. De jongens hebben veel voor elkaar over'', aldus Van Bronckhorst. Ook de collectieve scoringsdrift is van groot belang voor de huidige positie van de Rotterdammers. ''We scoren vaak, werkelijk op allerlei manieren en met heel veel spelers.''

Spits Nicolai Jorgensen heeft daarin een belangrijke rol. De aanvaller blinkt uit in het geven van assists. ''En dan klinkt het cliché, maar wij willen kampioen worden'', zegt De Deen. ''Als ik dan minder scoor dan voor de winterstop, maar bijvoorbeeld meer assists lever? Prima. Het gaat om iets dat groter is dan een individuele prestatie.''
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - woensdag 18 januari 2017 - 11:20   quote  deeplink  
Verstandige vent. Doet geen gekke dingen, blijft rustig. Fantastische spits voor ons. Hopelijk blijft hij nog jaren bij ons voetballen.
van geil
 van geil - woensdag 18 januari 2017 - 21:19   quote  deeplink  
Eens, maar moet wel aan de slag met Makaay
ar
 ar - woensdag 18 januari 2017 - 22:05   quote  deeplink  
Met momenten denkt hij zeeën van tijd te hebben, daar kan aan gewerkt worden.
Hij is ook niet de snelste, maar dat wisten we al.
Voor de rest is hij perfect voor ons, en ben ik erg blij met hem.
van geil
 van geil - zaterdag 21 januari 2017 - 13:29   quote  deeplink  
Het wordt tijd voor een hattrick
ar
 ar - zaterdag 21 januari 2017 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 januari 2017 - 13:29 schreef van geil het volgende:
Het wordt tijd voor een hattrick
Iig een goal en een assist. .
Hoppaaaaaaaa!
van geil
 van geil - zaterdag 21 januari 2017 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 januari 2017 - 21:19 schreef van geil het volgende:
Eens, maar moet wel aan de slag met Makaay
.
ar
 ar - zaterdag 21 januari 2017 - 22:12   quote  deeplink  
Sterk, balvast zoals altijd.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5986
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Nicolai Jørgensen topic









0.0382499