BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Twente - Ajax (zondag 11 december 2016, 16:45); 1 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - maandag 12 december 2016 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 14:41 schreef Loetje het volgende:

[..]

Staat bij een counter 2x verkeerd en laat zich daar makkelijk uitspelen. Vond ik niet best.
Niet slecht is ook wat anders als heel goed.

Tete mag van mij overigens echt een keer een kans gaan krijgen, maar Veltman is echt gewoon een prima verdediger.

Maar wat mij zorgen baart, is dat er niemand een misser van een ander kan opvangen defensief.

Iedere keer dat een speler gepasseerd wordt verkeerd instapt if overlopen wordt, levert dat direct een grote kans op of de mogelijkheid tot een grote kans en we mogen echt van geluk spreken dat dit niet beter uitgespeeld wordt door de tegenstanders.
remco k
 remco k - maandag 12 december 2016 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 15:48 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Alleen als een nieuwe trainer weer met meer intentie naar voren wilt voetballen, wordt er na een verlies gelijk gezeurd en worden er de vergelijkingen met de verdediging van vorig jaar gemaakt.

Ik ga weer graag naar de Arena en dat was de laatste 3 jaar zeker niet zo. Dat nog niet alles perfect is, geef ik meteen toe.
OOk aanvallend doen we het blijkbaar niet beter dan afgelopen jaar..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 12 december 2016 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 16:24 schreef remco k het volgende:

[..]

OOk aanvallend doen we het blijkbaar niet beter dan afgelopen jaar..
Laat ik het er op houden dat mensen zien wat ze willen of denken te zien. ;-)
remco k
 remco k - maandag 12 december 2016 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 16:25 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Laat ik het er op houden dat mensen zien wat ze willen of denken te zien. ;-)
Ik begrijp het wel hoor.

Aan de bal wordt er sneller vooruit gevoetbald, het spel is sneller dan andere jaren, en er wordt wat meer risico genomen. Dat zijn ook echt allemaal zaken die ik zelf ook graag zie.

Maar puur op basis van de cijfers is daar niet veel van zichtbaar, namelijk gewoon echt minder punten, minder gemaakte goals en meer tegengoals dan afgelopen jaar.

Als je het goede wil benoemen is dat uiteraard prima, maar dat gaat niet zonder de slechte dingen ook te benoemen..

En ik begrijp de hosanna sfeer niet helemaal aangezien we geen CL meer spelen, en we gewoon geen eerste staan in de competitie.. En hoe je het ook went of keert, uiteindelijk draait het wel om winnen..
Ztjes
 Ztjes - maandag 12 december 2016 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 16:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik begrijp het wel hoor.

Aan de bal wordt er sneller vooruit gevoetbald, het spel is sneller dan andere jaren, en er wordt wat meer risico genomen. Dat zijn ook echt allemaal zaken die ik zelf ook graag zie.

Maar puur op basis van de cijfers is daar niet veel van zichtbaar, namelijk gewoon echt minder punten, minder gemaakte goals en meer tegengoals dan afgelopen jaar.

Als je het goede wil benoemen is dat uiteraard prima, maar dat gaat niet zonder de slechte dingen ook te benoemen..

En ik begrijp de hosanna sfeer niet helemaal aangezien we geen CL meer spelen, en we gewoon geen eerste staan in de competitie.. En hoe je het ook went of keert, uiteindelijk draait het wel om winnen..
Jij begrijpt alles....

Dus jij vind ook dat het spel is verbeterd, maar ....

Jij vindt dat je de wedstrijden uiteindelijk alleen met een telraam kunt beoordelen.

Wie zegt er, dat alles wat nu gebeurd goed is?

Onze Frank heeft ons natuurlijk via de voorronden na de CL gebracht, we stonden elke winterstop bovenaan de Eredivisie. Hij heeft alle wedstrijden gewonnen, vooral de laatste wedstrijd van het vorig seizoen, waar hij onze spits (Milik) wisselt, omdat we het kampioenschap gingen winnen...... Zo'n onervaren trainer bij Ajax verdient natuurlijk een beetje krediet!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 12 december 2016 door Ztjes --
Ztjes
 Ztjes - maandag 12 december 2016 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 16:24 schreef remco k het volgende:

[..]

OOk aanvallend doen we het blijkbaar niet beter dan afgelopen jaar..
Stand 2e helft Ajax:
2016: 16-36 +22
2015: 17-38 +23
2014: 17-39 +26
Echt grote verschillen, alleen moeten we nog wel 1 wedstrijd spelen.
remco k
 remco k - maandag 12 december 2016 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 18:46 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Stand 2e helft Ajax:
2016: 16-36 +22
2015: 17-38 +23
2014: 17-39 +26
Echt grote verschillen, alleen moeten we nog wel 1 wedstrijd spelen.
Op hoeveel punten en goals werd het afgelopen kampioenschap beslist?
En dat gebeurt vaker op 1 punt of zelfs een enkele goal.

Maar goed. Lekker happy zijn met plek twee. Top man.
remco k
 remco k - maandag 12 december 2016 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 17:02 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Jij begrijpt alles....

Dus jij vind ook dat het spel is verbeterd, maar ....

Jij vindt dat je de wedstrijden uiteindelijk alleen met een telraam kunt beoordelen.

Wie zegt er, dat alles wat nu gebeurd goed is?

Onze Frank heeft ons natuurlijk via de voorronden na de CL gebracht, we stonden elke winterstop bovenaan de Eredivisie. Hij heeft alle wedstrijden gewonnen, vooral de laatste wedstrijd van het vorig seizoen, waar hij onze spits (Milik) wisselt, omdat we het kampioenschap gingen winnen...... Zo'n onervaren trainer bij Ajax verdient natuurlijk een beetje krediet!
Beetje domme post dit. Zonde van jouw tijd om te maken en mijn tijd om te lezen. Kom op kerel, beetje beter je best doen.
Ztjes
 Ztjes - maandag 12 december 2016 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 18:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Beetje domme post dit. Zonde van jouw tijd om te maken en mijn tijd om te lezen. Kom op kerel, beetje beter je best doen.
Als jij het niet snapt, toppertje, dat het om de laatste alinea gaat, dan ben je toch weer een balletje.
Je maakt het me zo makkelijk om die onzin argumenten van jou te weerleggen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 12 december 2016 door Ztjes --
Ztjes
 Ztjes - maandag 12 december 2016 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 18:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Op hoeveel punten en goals werd het afgelopen kampioenschap beslist?
En dat gebeurt vaker op 1 punt of zelfs een enkele goal.

Maar goed. Lekker happy zijn met plek twee. Top man.
Plaatsen winterkampioen Ajax:
2011: 4e
2012: 3e
2013: 1e
2014: 2e
2015: 1e
Vroeger was alles beter.....
Hummel10
 Hummel10 - maandag 12 december 2016 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 14:43 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wat streeft Ajax na dan? Dat is het hele gezever. Mensen die constant het "Ajax spel" benoemen lullen gewoon pertinent onzin. Van dat spel is al 20 jaar niks te zien hoor.
Kwalitatief kunnen wel daar ook helemaal niet aan tippen. Toch is er wel een verschil tussen defensief of offensief spelen. Frank haalde wel resultaat maar niet met aanvallend spel. NU pRobert Bosz dat tenminste. Het echte Ajax spel bestaat inderdaad al lang niet meer.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 12 december 2016 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 15:38 schreef Loetje het volgende:

[..]

Kun je me vertellen waar ik dat zeg? Ik sta ook voor goed voetbal. Maar dat mensen allemaal roepen dat Ajax als vanouds speelt en weer het Ajax voetbal speelt wil ik graag wijzen op het feit dat dit nog niet bijna het geval is.
Roepen als vanouds speelt gaat me ook wat ver ja..
nummer10
 nummer10 - maandag 12 december 2016 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 19:36 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Roepen als vanouds speelt gaat me ook wat ver ja..
ik zei als vanouds.. en dan bedoel ik aanvallend voetbal.. ipv laf voetbal
Loetje
 Loetje - maandag 12 december 2016 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 15:45 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ach, Loetje, het zal wel door m'n woede gekomen zijn dat ik het niet wilde zien. Het was zo'n slappe vertoning, laf, dom, arrogant en zonder gogme.
Dat wordt nog wat volgende week tegen PSV. Gelukkig zijn die ook behoorlijk de weg kwijt, maar toch zullen ze wel raad weten met dolende Ajacieden.

Ik zag gisteren Studio Voetbal en Co Adriaanse begreep de wissel Dolberg/Cassierra niet als je nog een doelpunt probeert te maken.
Bij PSV is het puur vorm. Niet de kwaliteit natuurlijk. Die weten wat ze moeten doen. Ze hebben wel de ideale ploeg om ons aan diggelen te spelen in de counter.
Loetje
 Loetje - maandag 12 december 2016 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 15:48 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Alleen als een nieuwe trainer weer met meer intentie naar voren wilt voetballen, wordt er na een verlies gelijk gezeurd en worden er de vergelijkingen met de verdediging van vorig jaar gemaakt.

Ik ga weer graag naar de Arena en dat was de laatste 3 jaar zeker niet zo. Dat nog niet alles perfect is, geef ik meteen toe.
Daar hebben het er niet veel over. Ik ook niet. Ik benoem enkel de andere kant van Bosz
Loetje
 Loetje - maandag 12 december 2016 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 16:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Niet slecht is ook wat anders als heel goed.

Tete mag van mij overigens echt een keer een kans gaan krijgen, maar Veltman is echt gewoon een prima verdediger.

Maar wat mij zorgen baart, is dat er niemand een misser van een ander kan opvangen defensief.

Iedere keer dat een speler gepasseerd wordt verkeerd instapt if overlopen wordt, levert dat direct een grote kans op of de mogelijkheid tot een grote kans en we mogen echt van geluk spreken dat dit niet beter uitgespeeld wordt door de tegenstanders.
Veltman wordt steeds iets beter en staat vervolgens weer veel te lang stil in zijn ontwikkeling. Vorig jaar was die ineens enorm sterk en dit jaar is het toch weer niet beter geworden. Dat zal wel moeten wil hij echt eens stap hogerop gaan maken
Loetje
 Loetje - maandag 12 december 2016 - 21:09   quote  deeplink  
Even een vraagje, kan Viergever die schorsing niet gewoon uitzitten tegen Cambuur of kan dit enkel bij een directe rode kaart?
Loetje
 Loetje - maandag 12 december 2016 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 19:35 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Kwalitatief kunnen wel daar ook helemaal niet aan tippen. Toch is er wel een verschil tussen defensief of offensief spelen. Frank haalde wel resultaat maar niet met aanvallend spel. NU pRobert Bosz dat tenminste. Het echte Ajax spel bestaat inderdaad al lang niet meer.
Zelfs onder De Boer stond Ajax niet eens defensief. Alleen was het teveel op balbezit spelen.
remco k
 remco k - maandag 12 december 2016 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 18:53 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Als jij het niet snapt, toppertje, dat het om de laatste alinea gaat, dan ben je toch weer een balletje.
Je maakt het me zo makkelijk om die onzin argumenten van jou te weerleggen.
En toch weerleg je echt helemaal niets.
remco k
 remco k - maandag 12 december 2016 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 19:06 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Plaatsen winterkampioen Ajax:
2011: 4e
2012: 3e
2013: 1e
2014: 2e
2015: 1e
Vroeger was alles beter.....
Jij roept dat afgelopen jaar alles waardeloos was en nu alles beter. Feitelijk gewoon niet waar kereltje.
Ztjes
 Ztjes - maandag 12 december 2016 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 21:24 schreef remco k het volgende:

[..]

En toch weerleg je echt helemaal niets.
Daar zijn de meningen over verdeeld.
Ztjes
 Ztjes - maandag 12 december 2016 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 21:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Jij roept dat afgelopen jaar alles waardeloos was en nu alles beter. Feitelijk gewoon niet waar kereltje.
Helemaal niet, ik wil alleen aangeven, dat het onder de Frank de Boer niet zo veel anders was, alleen spelen we nu met dezelfde resultaten iets aanvallender. En IK vond het de laatste jaren niet om aan te zien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 12 december 2016 door Ztjes --
remco k
 remco k - maandag 12 december 2016 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 21:31 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Helemaal niet, ik wil alleen aangeven, dat het onder de Frank de Boer niet zo veel anders was, alleen spelen we nu met dezelfde resultaten iets aanvallender. En IK vond het de laatste jaren niet om aan te zien.
En wat ik aan wil geven is dat ondanks de euforie van het geweldige voetbal dat we spelen. De resultaten niet beter zijn dan vorig jaar.
Ztjes
 Ztjes - maandag 12 december 2016 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 21:51 schreef remco k het volgende:

[..]

En wat ik aan wil geven is dat ondanks de euforie van het geweldige voetbal dat we spelen. De resultaten niet beter zijn dan vorig jaar.
Is het dan slecht voor een nieuwe Ajax-trainer met een aanvallender speelwijze, waarvan de resultaten niet slechter zijn, dan de ervaren trainer Frank de Boer en Frank laat het laatste seizoen het kampioenschap op een vreselijk stomme manier uit zijn handen glippen?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 12 december 2016 door Ztjes --
Brandje
 Brandje - maandag 12 december 2016 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 16:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Niet slecht is ook wat anders als heel goed.

Tete mag van mij overigens echt een keer een kans gaan krijgen, maar Veltman is echt gewoon een prima verdediger.

Maar wat mij zorgen baart, is dat er niemand een misser van een ander kan opvangen defensief.

Iedere keer dat een speler gepasseerd wordt verkeerd instapt if overlopen wordt, levert dat direct een grote kans op of de mogelijkheid tot een grote kans en we mogen echt van geluk spreken dat dit niet beter uitgespeeld wordt door de tegenstanders.
Veel, te veel, van onze tegendoelpunten komen over onze rechterkant. Veltman zijn kant. Veltman is defensief juist zeer beperkt. Heeft geen enkele tegenstander in zijn zak. Is aanvallend iets beter dan Tete maar een back is in eerste instantie een verdediger.
Waarom niemand een misser van een ander kan opvangen is heel simpel. Veltman, Viergever, Dijks en Sinkgraven zijn allemaal spelers die gecoacht moeten worden. Zo heeft een Viergever nooit geleerd wat rugdekking geven is. Sanchez beheerst de taal niet. Veltman is van alles net niks en Sinkgraven speelt pas 2 maanden back. Dus zo vreemd is het niet wat jii zegt.
Brandje
 Brandje - maandag 12 december 2016 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 21:09 schreef Loetje het volgende:
Even een vraagje, kan Viergever die schorsing niet gewoon uitzitten tegen Cambuur of kan dit enkel bij een directe rode kaart?
Laat hem aub er tegen psv niet bij zijn. Als ik nu al kijk naar de Ligt. Nee die clown gaan we echt niet missen.
Ztjes
 Ztjes - maandag 12 december 2016 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 22:21 schreef Brandje het volgende:

[..]

Veel, te veel, van onze tegendoelpunten komen over onze rechterkant. Veltman zijn kant. Veltman is defensief juist zeer beperkt. Heeft geen enkele tegenstander in zijn zak. Is aanvallend iets beter dan Tete maar een back is in eerste instantie een verdediger.
Waarom niemand een misser van een ander kan opvangen is heel simpel. Veltman, Viergever, Dijks en Sinkgraven zijn allemaal spelers die gecoacht moeten worden. Zo heeft een Viergever nooit geleerd wat rugdekking geven is. Sanchez beheerst de taal niet. Veltman is van alles net niks en Sinkgraven speelt pas 2 maanden back. Dus zo vreemd is het niet wat jii zegt.
Helemaal mee eens.
p111
 p111 - maandag 12 december 2016 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 21:51 schreef remco k het volgende:

[..]

En wat ik aan wil geven is dat ondanks de euforie van het geweldige voetbal dat we spelen. De resultaten niet beter zijn dan vorig jaar.
Maar wel 10x leuker om naar te kijken
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 december 2016 - 00:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 22:05 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Is het dan slecht voor een nieuwe Ajax-trainer met een aanvallender speelwijze, waarvan de resultaten niet slechter zijn, dan de ervaren trainer Frank de Boer en Frank laat het laatste seizoen het kampioenschap op een vreselijk stomme manier uit zijn handen glippen?
Ervaren trainer? Bosz loopt al heel wat langer mee in die sector hoor.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 13 december 2016 - 07:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 21:10 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zelfs onder De Boer stond Ajax niet eens defensief. Alleen was het teveel op balbezit spelen.
Was verdedigender dan nu.. Op balbezit spelen ze nu nog alleen gaan ze liever vooruit dan risicoloos breed of achteruit.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 13 december 2016 - 07:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 21:51 schreef remco k het volgende:

[..]

En wat ik aan wil geven is dat ondanks de euforie van het geweldige voetbal dat we spelen. De resultaten niet beter zijn dan vorig jaar.
Euforie geweldige voetbal zijn wel echt krachttermen die inderdaad niet van toepassing zijn. Het is leuker om te zien maar daar is alles mee gezegd.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 13 december 2016 - 07:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 december 2016 - 00:04 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ervaren trainer? Bosz loopt al heel wat langer mee in die sector hoor.
niet bij ajax met een nieuwe groep..
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 13 december 2016 - 08:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 december 2016 - 00:04 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ervaren trainer? Bosz loopt al heel wat langer mee in die sector hoor.
Lezen is ook een kunst! "Nieuwe Ajax trainer", omdat je trainer bij andere clubjes bent geweest, ben je dan ervaren met de Ajax-cultuur en werkwijze?
remco k
 remco k - dinsdag 13 december 2016 - 12:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2016 - 22:21 schreef Brandje het volgende:

[..]

Veel, te veel, van onze tegendoelpunten komen over onze rechterkant. Veltman zijn kant. Veltman is defensief juist zeer beperkt. Heeft geen enkele tegenstander in zijn zak. Is aanvallend iets beter dan Tete maar een back is in eerste instantie een verdediger.
Waarom niemand een misser van een ander kan opvangen is heel simpel. Veltman, Viergever, Dijks en Sinkgraven zijn allemaal spelers die gecoacht moeten worden. Zo heeft een Viergever nooit geleerd wat rugdekking geven is. Sanchez beheerst de taal niet. Veltman is van alles net niks en Sinkgraven speelt pas 2 maanden back. Dus zo vreemd is het niet wat jii zegt.
4 van de twaald tegengoals in de Eredivisie Brandje, dat is dus gewoon evenredig verdeeld..

Tete mag van mij ok zeler de kans krijgen, defensief zal die ook beter worden dan Veltman.

Maar Veltman heeft het merendeel van de tegenstanders gewoon echt in de zak, hij heeft het tegen twee of drie tegenstanders echt moeilijk gehad dit seizoen..
remco k
 remco k - dinsdag 13 december 2016 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 december 2016 - 07:07 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Was verdedigender dan nu.. Op balbezit spelen ze nu nog alleen gaan ze liever vooruit dan risicoloos breed of achteruit.
Dat vind ik de laatste weken dus wel meevallen..
remco k
 remco k - dinsdag 13 december 2016 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 december 2016 - 07:21 schreef nummer10 het volgende:

[..]

niet bij ajax met een nieuwe groep..
Voor de Boer toch ieder jaar hetzelfde verhaal. Die kon toch ook ieder jaar opnieuw beginnen.. En die deed dat vaak in een veel onrustiger Ajax dan waar Bosz in is gestapt..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 13 december 2016 - 13:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 december 2016 - 12:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Voor de Boer toch ieder jaar hetzelfde verhaal. Die kon toch ook ieder jaar opnieuw beginnen.. En die deed dat vaak in een veel onrustiger Ajax dan waar Bosz in is gestapt..
die had vaak het merendeel van zijn spelers groep nog intact.. en kwam niet nieuw binnen
Brandje
 Brandje - dinsdag 13 december 2016 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 december 2016 - 12:30 schreef remco k het volgende:

[..]

4 van de twaald tegengoals in de Eredivisie Brandje, dat is dus gewoon evenredig verdeeld..

Tete mag van mij ok zeler de kans krijgen, defensief zal die ook beter worden dan Veltman.

Maar Veltman heeft het merendeel van de tegenstanders gewoon echt in de zak, hij heeft het tegen twee of drie tegenstanders echt moeilijk gehad dit seizoen..
Pak gelijk even Europees mee en de kansem die er niet in gingen zoals Ado bijvoorbeeld
Veltman heeft geen enkele tegenstander in zijn zak want er blijft altijd dat ene moment bij hem. Tegen Twente bij de counter voorafgaand aan de pingel nergen te zien. Tegen Az bij de 1-0 zijn fout.Feyenoord uit. Staat op 5 metet van Elia die alle tijd heeft voor een voorzet. Celta thuis was echt dramatisch. Dus dan vind ik vier goals voor iemand die al jaren in Ajax 1 speelt veel te veel. Zeker als er aan de andere kant een middenvelder als linksback staat. Hij is dus zeker niet aantoonbaar beter. Zeker niet als je kijkt dat Sanchez wel rugdekking geeft en Viergever zelden. Dus je bevestigd eigenlijk wat ik ook schrijf alleen probeer je Veltman daarbij in bescherming te nemen.
Daarbij heeft hij voor zover ik na kan gaan 0 assists en doelpunten. Dus dat aanvallende dat hio zoveel betet gaat ook nergens over.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 december 2016 door Brandje --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 13 december 2016 - 15:39   quote  deeplink  
http://www.ajaxlife.nl/updates/analyse-wat-ging-er-mis-tegen-fc-twente?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

mooi stukje..
remco k
 remco k - dinsdag 13 december 2016 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 december 2016 - 13:14 schreef nummer10 het volgende:

[..]

die had vaak het merendeel van zijn spelers groep nog intact.. en kwam niet nieuw binnen
Verloor ieder jaar zijn beste spelers.. En ieder jaar een stuk of 4 a 5 basis spelers die vertrokken.
remco k
 remco k - dinsdag 13 december 2016 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 december 2016 - 14:23 schreef Brandje het volgende:

[..]

Pak gelijk even Europees mee en de kansem die er niet in gingen zoals Ado bijvoorbeeld
Veltman heeft geen enkele tegenstander in zijn zak want er blijft altijd dat ene moment bij hem. Tegen Twente bij de counter voorafgaand aan de pingel nergen te zien. Tegen Az bij de 1-0 zijn fout.Feyenoord uit. Staat op 5 metet van Elia die alle tijd heeft voor een voorzet. Celta thuis was echt dramatisch. Dus dan vind ik vier goals voor iemand die al jaren in Ajax 1 speelt veel te veel. Zeker als er aan de andere kant een middenvelder als linksback staat. Hij is dus zeker niet aantoonbaar beter. Zeker niet als je kijkt dat Sanchez wel rugdekking geeft en Viergever zelden. Dus je bevestigd eigenlijk wat ik ook schrijf alleen probeer je Veltman daarbij in bescherming te nemen.
Daarbij heeft hij voor zover ik na kan gaan 0 assists en doelpunten. Dus dat aanvallende dat hio zoveel betet gaat ook nergens over.
Je noemt nu exact de 4 op die ik ook opnoem..

Dat ie aanvallend weinig brengt is iets dat ik ook altijd zeg. En vind het dan ook een non argument om daarom Veltman over Tete te verkiezen..
remco k
 remco k - dinsdag 13 december 2016 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Een stukje met een aantal feiten. Maar ook met slechts een mening. Dat Dolberg bijvoorbeeld niet in het stuk voorkomt, kwam in mijn optiek door hem zelf, amper aanspeelbaar en wenig in beweging..

Dat Traore vaak twee man bezig houd is gewoon klare onzin aangezien die amper bij de aanvallen betrokken is ( zie de statistiek van zijn betriokkenheid bij het aantal kansen, namelijk slechts 12 in al zijn wedstrijden).

Opta overigens altijd met goede statistieken.. Alleen Ajaxlife die daar hun eigen mening bij geeft vind ik jammer..

De statistiek bijvoorbeeld dat als we veel voorzetten geven, dat we dan puntverlies lijden vind ik opvallend..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 13 december 2016 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 december 2016 - 15:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Een stukje met een aantal feiten. Maar ook met slechts een mening. Dat Dolberg bijvoorbeeld niet in het stuk voorkomt, kwam in mijn optiek door hem zelf, amper aanspeelbaar en wenig in beweging..

Dat Traore vaak twee man bezig houd is gewoon klare onzin aangezien die amper bij de aanvallen betrokken is ( zie de statistiek van zijn betriokkenheid bij het aantal kansen, namelijk slechts 12 in al zijn wedstrijden).

Opta overigens altijd met goede statistieken.. Alleen Ajaxlife die daar hun eigen mening bij geeft vind ik jammer..

De statistiek bijvoorbeeld dat als we veel voorzetten geven, dat we dan puntverlies lijden vind ik opvallend..
omdat ze voorzetten niet aankomen of kut zijn... dat van traore is een feit.. kijk de beelden er maar op na.. misschien dat hij daarom maar bij 12 doelpunten betrokken is.. en dit is ook de reden dat dolberg de laatste wedstrijden minder brengt.. ze zitten er korter en steviger op..
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 13 december 2016 - 17:28   quote  deeplink  
Kan ik hier ook popcorn kopen?
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 december 2016 - 18:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 december 2016 - 07:21 schreef nummer10 het volgende:

[..]

niet bij ajax met een nieuwe groep..
Bij Frank speelde ze anders de eerste wedstrijden geweldig...
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 december 2016 - 19:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 december 2016 - 07:07 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Was verdedigender dan nu.. Op balbezit spelen ze nu nog alleen gaan ze liever vooruit dan risicoloos breed of achteruit.
Valt reuze mee. Net zo veel spelers vooruit alleen te traag. Dat heeft niks met verdedigend of aanvallend willen spelen te maken.
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 december 2016 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 december 2016 - 17:28 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Kan ik hier ook popcorn kopen?
2.50 voor jou
remco k
 remco k - dinsdag 13 december 2016 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 december 2016 - 15:59 schreef nummer10 het volgende:

[..]

omdat ze voorzetten niet aankomen of kut zijn... dat van traore is een feit.. kijk de beelden er maar op na.. misschien dat hij daarom maar bij 12 doelpunten betrokken is.. en dit is ook de reden dat dolberg de laatste wedstrijden minder brengt.. ze zitten er korter en steviger op..
Cijfers graag als het een feit is dat ie altijd dubbele bezetting heeft.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 13 december 2016 - 22:29   quote  deeplink  
cijfers dat hij 2 man in zijn nek heeft of 2 man voorbij moet ? grappenmaker.. is gewoon zo.. we w8ten gewoon af wat elghazi laat zien ok ? krijgt nu de kans en in januari ook ivm de afrika cup... ;)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 13 december 2016 - 23:09   quote  deeplink  
Echt Nummer10, bij elke reactie van jouw krijg ik het gevoel dat jij perfect moet zijn. Jij bent niet jong geweest, maakt geen fouten of wat dan ook!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Twente - Ajax (zondag 11 december 2016, 16:45); 1 - 0









0.0145099