BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Heracles (zondag 26 februari 2017, 16:45); 4 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
hjf
 hjf - zondag 26 februari 2017 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 18:33 schreef remco k het volgende:
Knappe goal.. Doet ie toch nog iets goeds dit seizoen..
Was ook een hele belangrijke treffer.
remco k
 remco k - zondag 26 februari 2017 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 18:31 schreef JOOD het volgende:

[..]

Vind hem prima spelen in de spits. Redelijk balvast en creatief.
Nu net ook weer, gewoon makkelijk Klaassen in spelen die in zijn gezichtsveld loopt, maar nee weer raar draaien..
hjf
 hjf - zondag 26 februari 2017 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 februari 2017 - 18:35 schreef hjf het volgende:
Ik ga uit van een overwinning van 3-0 of 4-1. Ik maak mij wel zorgen over het gebrek aan scorend vermogen van onze voorhoede. Dat is momenteel wel een dingetje. Ik hoop in Rotterdam op een gelijkspel. Dan heeft onze concurrentie 4 punten verspeeld i.p.v. 3.
Ik wil niet zeggen vooruitziende blik. Maar dit was wel nodig zeg.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 26 februari 2017 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 18:34 schreef remco k het volgende:
Iemand anders het verschil in voetballen op het middenveld opgevallen sinds de komst van de Jong..
Dat zeker, maar ook traore zorgde met zijn kaatsen voor dat het voetballende beter ging
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 26 februari 2017 - 18:38   quote  deeplink  
Het enigste wat Ajax positief heeft opgeleverd is, dat Ajax met de 4-1 overwinning 2 doelpunten is ingelopen op Feyenoord.
remco k
 remco k - zondag 26 februari 2017 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 18:38 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat zeker, maar ook traore zorgde met zijn kaatsen voor dat het voetballende beter ging
Nee sorry, toen was Heracles al geknakt, toen was er al meer ruimte..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 26 februari 2017 - 18:40   quote  deeplink  
Even een vraag, want zo snel kan ik het niet vinden maar mag de nummer 2 dit seizoen nog meedoen aan de voorronde van de champions league?
hjf
 hjf - zondag 26 februari 2017 - 18:41   quote  deeplink  
We mochten blij zijn, dat we de rust met een 1-1 ingingen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 26 februari 2017 - 18:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 18:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee sorry, toen was Heracles al geknakt, toen was er al meer ruimte..
Prima, maar frenkie zorgde daar ook voor maar wat je ook zegt dat klopt ook tegenstander was geknakt.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 26 februari 2017 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 18:40 schreef Ajax Warrior het volgende:
Even een vraag, want zo snel kan ik het niet vinden maar mag de nummer 2 dit seizoen nog meedoen aan de voorronde van de champions league?
Ja ook als nummer 1 voorrondes gaat spelen dan speelt nummer 2 ook nog voorrondes, die verliest je pas als je nog meer plekken verliest

2de voorronde

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 februari 2017 door Positieve Arrogantie --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 26 februari 2017 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 18:43 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ja ook als nummer 1 voorrondes gaat spelen dan speelt nummer 2 ook nog voorrondes, die verliest je pas als je nog meer plekken verliest

2de voorronde
Ok bedankt, dus niet aankomend seizoen maar vanaf het seizoen erop speelt zowel de nummer 1 als 2 voorronde! Goh, wordt je straks kansloos 2e sta je het seizoen erop met een beetje geluk in de champions league terwijl de nummer 1 in de voorronde er misschien kansloos afgaat!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 26 februari 2017 - 18:49   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 februari 2017 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - zondag 26 februari 2017 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 18:49 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ok bedankt, dus niet aankomend seizoen maar vanaf het seizoen erop speelt zowel de nummer 1 als 2 voorronde! Goh, wordt je straks kansloos 2e sta je het seizoen erop met een beetje geluk in de champions league terwijl de nummer 1 in de voorronde er misschien kansloos afgaat!
Waarschijnlijk maar 1 seizoen als we een redelijk seizoen in Europa gaan draaien. Een goed seizoen valt namelijk nu af. Maar volgend seizoen valt het slechtste seizoen ooit zon beetje ook weer af.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 26 februari 2017 - 19:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 19:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarschijnlijk maar 1 seizoen als we een redelijk seizoen in Europa gaan draaien. Een goed seizoen valt namelijk nu af. Maar volgend seizoen valt het slechtste seizoen ooit zon beetje ook weer af.
Ok bedankt! Normaal ben ik er wel in thuis maar heb me daar de afgelopen tijd eigenlijk niet echt meer mee bezig gehouden!
aaadjuh
 aaadjuh - zondag 26 februari 2017 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 19:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarschijnlijk maar 1 seizoen als we een redelijk seizoen in Europa gaan draaien. Een goed seizoen valt namelijk nu af. Maar volgend seizoen valt het slechtste seizoen ooit zon beetje ook weer af.
Volgens mij niet hoor?? Was het niet zo dat vanaf volgend jaar alleen de landen in de top 10 de kampioen direct cl speelt??

En voorheen de top 12 waar Nederland wel in zat???

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 februari 2017 door aaadjuh --
remco k
 remco k - zondag 26 februari 2017 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 20:45 schreef aaadjuh het volgende:

[..]

Volgens mij niet hoor?? Was het niet zo dat vanaf volgend jaar alleen de landen in de top 10 de kampioen direct cl speelt??

En voorheen de top 12 waar Nederland wel in zat???
Dat klopt, alleen hebben we er nu een extreem slecht jaar tussen zitten, die vervalt weer na komend seizoen als ik het goed heb, en als we dan komend jaar een fatsoenlijk seizoen draaien zouden we er weer bij kunnen zitten..
aaadjuh
 aaadjuh - zondag 26 februari 2017 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 20:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat klopt, alleen hebben we er nu een extreem slecht jaar tussen zitten, die vervalt weer na komend seizoen als ik het goed heb, en als we dan komend jaar een fatsoenlijk seizoen draaien zouden we er weer bij kunnen zitten..
Je hebt gelijk vorig jaar stonden we 10e en nu 13e. We moeten Turkije , Tsjechie en Zwitserland voorbij
Eide
 Eide - zondag 26 februari 2017 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 20:52 schreef aaadjuh het volgende:

[..]

Je hebt gelijk vorig jaar stonden we 10e en nu 13e. We moeten Turkije , Tsjechie en Zwitserland voorbij
Tsjechie en Zwitserland lukt als Nederland volgend jaar goed draait. Turkije zal moeilijk worden.
Eide
 Eide - zondag 26 februari 2017 - 21:40   quote  deeplink  
Even over de wedstrijd. Ajax met meer aanvallende druk dan vorige wedstrijden, zonder dat het goed of heel gevaarlijk was. Wel eindelijk de intentie om aanhoudend dreigend te zijn. Achterin gaf Ajax, zeker de eerste helft, veel weg. Veltman zwak, Sanchez ook niet heel best hoewel die laatste de 2e helft stukken beter was,

De Ligt viel goed in. Zo knap wat die jongen doet. Stabiel, zeker en nog belangrijker ook, met een goal. Bosz moet die jongen gewoon meer gaan gebruiken. Ziyech vandaag heel aanwezig. Younes voorzichtig iets beter. Dolberg met een echte spitsengoal maar verder onzichtbaar, Traore laconiek als altijd en Schone zwak. Klaassen uitsluitend in dienst van de ploeg. Onana weer uitstekend als altijd.

Ik vond Neres veelbelovend. Kreeg weinig kansen zich te laten zien maar wat hij deed was prima. Veel beweging, goede balaamnames en een lepel voorzet waar niemand op rekende. Ten slotte een mooie beloning voor Frenkie de Jong die het zeer goed doet bij Jong Ajax. Mooi beeld na de wedstrijd als hij samen met De Ligt de fans gaat bedanken.

Wedstrijd een 6je. Doelsaldo een dikke 8. Hopelijk is dit de start van de steigende lijn.
Loetje
 Loetje - zondag 26 februari 2017 - 22:34   quote  deeplink  
Een Ajacied die er vandaag met kop en schouders bovenuit stak en dat was Onana. Ajax was organisatorisch een groot drama vandaag.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 26 februari 2017 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 18:49 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ok bedankt, dus niet aankomend seizoen maar vanaf het seizoen erop speelt zowel de nummer 1 als 2 voorronde! Goh, wordt je straks kansloos 2e sta je het seizoen erop met een beetje geluk in de champions league terwijl de nummer 1 in de voorronde er misschien kansloos afgaat!
Voorrondes van de cl als kampioen is makkelijker dan als je 2de word want dan speel je in de poule van niet kampioenen.

In de kampioenen poule zitten de grote landen er niet bij en is de kampioen waarschijnlijk de beste club.

In de poule van niet kampioenen kom je veel lastigere tegenstanders tegen.
Brandje
 Brandje - zondag 26 februari 2017 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 22:34 schreef Loetje het volgende:
Een Ajacied die er vandaag met kop en schouders bovenuit stak en dat was Onana. Ajax was organisatorisch een groot drama vandaag.
Hele seizoen al en bij mij ligt dat echt aan onze cvm. Aan de bal redelijk maar ook zeker heel regelmatig de vetragende factor maar verdedigend kan je niet Schöne op zes blijven spelen. De Boer heeft dat ooit geprobeerd en dat faalde en nu een paar jaar later zie je weer dat hij het niet kan belopen. Doet amper mee bij het druk zetten, mist power, mist gif, mist handelingsnelheid en mist de pure snelheid. Alles wat voor die positie nodig is mist Lasse.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 26 februari 2017 - 23:02   quote  deeplink  
Overigens volgend jaar speelt de nummer 2 6 wedstrijden om in de Cl te komen
JOOD
 JOOD - zondag 26 februari 2017 - 23:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 23:02 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Overigens volgend jaar speelt de nummer 2 6 wedstrijden om in de Cl te komen
Mooi! Je moet immers alles winnen wil je de beker mee naar huis nemen ;)
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 27 februari 2017 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 17:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach rot toch eens op man over dat beleid, trainer en spelers moeten het doen.. En die spelers zijn met zijn allen echt de beste die er in de eredivisie rond lopen..

Overigens kan je winnen wat je wilt, maar als Feyenoord alles wint verder heeft dat weinig met gebrek aan goed beleid te maken..
Natuurlijk heeft dat ermee te maken. Ajax had gewoon meer kwaliteit nodig aan het begin van de competitie. Daar hebben ze het laten liggen. Om op het laatste moment met Ziyech aan te komen.

Wanneer Ajax geen kampioen wordt, hebben ze in het juiste in het begin van de competitie verloren. Omdat ze daar heel traag en laat hebben gereageerd.

Je kunt niet zeggen aan het eind van de rit dat de leiding alles eraan heeft gedaan om kampioen te willen worden. Hoe duidelijk wil je het hebben dat gemis aan daadkracht en het niet op tijd aantrekken van versterkingen de oorzaak zijn van waar we staan.
nummer10
 nummer10 - maandag 27 februari 2017 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 18:09 schreef remco k het volgende:

[..]

VErtel hem dan ook eens dat Youness ook eens diepte moet gaan zoeken..
eens.. komt een ziyech ook meer tot zijn recht.. tegen heracles gewoon lekkere pot gevoetbalt overigens
nummer10
 nummer10 - maandag 27 februari 2017 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 18:13 schreef remco k het volgende:
En dan gaat Bosz gewoon weer Traore laten staan en Dolberg eraf halen..
en was niks meer dan terecht... dolberg bakte er wederom geen pepernoot van
nummer10
 nummer10 - maandag 27 februari 2017 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 18:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry, maar op de goal na niets goeds zien doen eerlijk gezegd..
veel balvaster dan het deense wonderkind gisteren..
remco k
 remco k - maandag 27 februari 2017 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 februari 2017 - 15:59 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en was niks meer dan terecht... dolberg bakte er wederom geen pepernoot van
En Traore nog veel minder..
remco k
 remco k - maandag 27 februari 2017 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 februari 2017 - 16:01 schreef nummer10 het volgende:

[..]

veel balvaster dan het deense wonderkind gisteren..
Oneens. Ook Traore niets goeds zien doen op 9.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 27 februari 2017 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 februari 2017 - 16:28 schreef remco k het volgende:

[..]

En Traore nog veel minder..
Pas op hoor, kom je aan Bosz dan kom je aan nummer10! ;-)
nummer10
 nummer10 - maandag 27 februari 2017 - 20:06   quote  deeplink  
nee hoor warrior ;) ik ben het eens met zijn keuzes.. jij niet.. simpel.. en dat probeer ik dan duidelijk temaken waarom.. net zoals als jij het andersom probeert.. is een forum voor toch ?
remco k
 remco k - maandag 27 februari 2017 - 20:46   quote  deeplink  
Jij verdedigt alles wat Bosz zo'n beetje doet.. Zelfs als je weet dat het onzin is..
Brandje
 Brandje - dinsdag 28 februari 2017 - 00:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 februari 2017 - 16:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Oneens. Ook Traore niets goeds zien doen op 9.
Wel eerlijk blijven. Traore was gisteren op 9 een verademing tov Dolberg. Op rechts was het ruk maar in de spits gewoon prima.
Brandje
 Brandje - dinsdag 28 februari 2017 - 00:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 februari 2017 - 20:46 schreef remco k het volgende:
Jij verdedigt alles wat Bosz zo'n beetje doet.. Zelfs als je weet dat het onzin is..
Wat anderen precies andersom doen. Zoals de waard is.....
nummer10
 nummer10 - dinsdag 28 februari 2017 - 01:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 februari 2017 - 00:49 schreef Brandje het volgende:

[..]

Wat anderen precies andersom doen. Zoals de waard is.....
haha precies...
nummer10
 nummer10 - dinsdag 28 februari 2017 - 01:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 februari 2017 - 20:46 schreef remco k het volgende:
Jij verdedigt alles wat Bosz zo'n beetje doet.. Zelfs als je weet dat het onzin is..
gast serieus.. JIJ vind het dan onzin.. ik niet... dat is toch het hele punt ? jij verdedigt ook bepaalde spelers die gewoon HARD door de mand zijn gevallen een aantal wedstrijden.. maar die kunnen ook nooit wat fout doen.. daarbij heb ik al eens aangegeven dat bosz van mij best mag wisselen mits de wissel dan ook bewezen beter is.. en dat is het gewoon niet.. nog niet.. younes en traore en nu ook dolberg zijn voor mij een ? ik zelf zou traore toch weer de kans geven tenopzichte van dolberg aangezien die wel ff rust mag en ik traore in de spits beter vind spelen dan op rechts.. en dan rechts of links kluivert neres younes uit laten vechten.. dolberg heeft het gewoon niet.. al geruime tijd niet meer..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 28 februari 2017 - 06:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 februari 2017 - 20:46 schreef remco k het volgende:
Jij verdedigt alles wat Bosz zo'n beetje doet.. Zelfs als je weet dat het onzin is..
Doe jij ook vaak zat met andere dingen..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 28 februari 2017 - 06:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 februari 2017 - 01:20 schreef nummer10 het volgende:

[..]

gast serieus.. JIJ vind het dan onzin.. ik niet... dat is toch het hele punt ? jij verdedigt ook bepaalde spelers die gewoon HARD door de mand zijn gevallen een aantal wedstrijden.. maar die kunnen ook nooit wat fout doen.. daarbij heb ik al eens aangegeven dat bosz van mij best mag wisselen mits de wissel dan ook bewezen beter is.. en dat is het gewoon niet.. nog niet.. younes en traore en nu ook dolberg zijn voor mij een ? ik zelf zou traore toch weer de kans geven tenopzichte van dolberg aangezien die wel ff rust mag en ik traore in de spits beter vind spelen dan op rechts.. en dan rechts of links kluivert neres younes uit laten vechten.. dolberg heeft het gewoon niet.. al geruime tijd niet meer..
Dolberg is nuttig ook al scoort hij weinig. Scherpte is/was ff wat minder maar dat hebben talenten altijd even. Traore is maar een gehuurde speler die zou ik echt niet de voorkeur geven op eigen spelers vooral niet als hij niet heel veel beter is.
remco k
 remco k - dinsdag 28 februari 2017 - 08:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 februari 2017 - 00:49 schreef Brandje het volgende:

[..]

Wat anderen precies andersom doen. Zoals de waard is.....
Nee hoor, ik heb het ook over zijn goede dingen, want die zijn er wel degelijk..

Ik vind bijvoorbeeld de ploeg ondanks dat het wel degelelijk vermoeid is, een stuk frisser ogen dan onder de Boer, En het spel is ook echt wel directer..
Dingen die echt door Bosz komen en die ik wel vaker benoemt heb..
Eide
 Eide - dinsdag 28 februari 2017 - 08:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 februari 2017 - 06:47 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dolberg is nuttig ook al scoort hij weinig. Scherpte is/was ff wat minder maar dat hebben talenten altijd even. Traore is maar een gehuurde speler die zou ik echt niet de voorkeur geven op eigen spelers vooral niet als hij niet heel veel beter is.
Bovendien was die eerste goal tegen Heracles belangrijk en een typische spitsengoal. Daarnaast speelde Traore met veel meer ruimte omdat Heracles meer risico nam en scoorde hij uiteindelijk uit een goede voorzet. Dolberg krijgt gewoon te weinig bruikbare ballen.
remco k
 remco k - dinsdag 28 februari 2017 - 08:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 februari 2017 - 01:20 schreef nummer10 het volgende:

[..]

gast serieus.. JIJ vind het dan onzin.. ik niet... dat is toch het hele punt ? jij verdedigt ook bepaalde spelers die gewoon HARD door de mand zijn gevallen een aantal wedstrijden.. maar die kunnen ook nooit wat fout doen.. daarbij heb ik al eens aangegeven dat bosz van mij best mag wisselen mits de wissel dan ook bewezen beter is.. en dat is het gewoon niet.. nog niet.. younes en traore en nu ook dolberg zijn voor mij een ? ik zelf zou traore toch weer de kans geven tenopzichte van dolberg aangezien die wel ff rust mag en ik traore in de spits beter vind spelen dan op rechts.. en dan rechts of links kluivert neres younes uit laten vechten.. dolberg heeft het gewoon niet.. al geruime tijd niet meer..
Dan lees je niet goed. Zeg mij maar welke speler er niets fout kan doen bij mij en toch iedere week matig speelt??
p111
 p111 - dinsdag 28 februari 2017 - 08:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 februari 2017 - 22:58 schreef Brandje het volgende:

[..]

Hele seizoen al en bij mij ligt dat echt aan onze cvm. Aan de bal redelijk maar ook zeker heel regelmatig de vetragende factor maar verdedigend kan je niet Schöne op zes blijven spelen. De Boer heeft dat ooit geprobeerd en dat faalde en nu een paar jaar later zie je weer dat hij het niet kan belopen. Doet amper mee bij het druk zetten, mist power, mist gif, mist handelingsnelheid en mist de pure snelheid. Alles wat voor die positie nodig is mist Lasse.
Met Frenkie de Jong heb je in mijn ogen een veel beter 6
nummer10
 nummer10 - dinsdag 28 februari 2017 - 09:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 februari 2017 - 08:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Dan lees je niet goed. Zeg mij maar welke speler er niets fout kan doen bij mij en toch iedere week matig speelt??
klaassen had den bepaalde periode.. daarbij heb ik ook vaak zat aangegeven dat bosz in mijn oog vaker mag wisselen.. mits de wedstrijd er naar is.. en dat is weinig geweest.. heracles wel en kwamen dejong en neres erin..
Eide
 Eide - dinsdag 28 februari 2017 - 09:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 februari 2017 - 08:45 schreef p111 het volgende:

[..]

Met Frenkie de Jong heb je in mijn ogen een veel beter 6
Weet ik niet. Jong Ajax krijgt echt enorm veel goals op de oren. 69 voor maar ook 40 tegen. Koploper VVV staat op 59 voor en 17 tegen... Het aardige aan Jong Ajax is dat men daar mag kiezen voor ontwikkeling en niet voor resultaat. Dat betekent dat je lachend met 3 aanvallende ingestelde middenvelders kan spelen, want ook De Jong is van huis uit een aanvallende middenvelder.
Brandje
 Brandje - dinsdag 28 februari 2017 - 09:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 februari 2017 - 09:19 schreef Eide het volgende:

[..]

Weet ik niet. Jong Ajax krijgt echt enorm veel goals op de oren. 69 voor maar ook 40 tegen. Koploper VVV staat op 59 voor en 17 tegen... Het aardige aan Jong Ajax is dat men daar mag kiezen voor ontwikkeling en niet voor resultaat. Dat betekent dat je lachend met 3 aanvallende ingestelde middenvelders kan spelen, want ook De Jong is van huis uit een aanvallende middenvelder.
Ajax 1 speelt ook met drie aanvallend ingestelde middenvelders dus wat is het verschil? Ik wil eigenlijk de mensen die lyrisch over Schöne zijn eens uitnodigen om naar het stadion te gaan. Dan pas kan je echt goed zien dat hoe zwak Lasse verdedigend is. Ook met het druk zetten is hij vaak diegene die daarin simpelweg niet mee kan. Mensen staren zich helemaal blind op zijn goals maar zelfs aan de bal is ook vaak een vetragende factor. Helaas zal Bosz hem altiid blijven opstellen.
Eide
 Eide - dinsdag 28 februari 2017 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 februari 2017 - 09:26 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ajax 1 speelt ook met drie aanvallend ingestelde middenvelders dus wat is het verschil? Ik wil eigenlijk de mensen die lyrisch over Schöne zijn eens uitnodigen om naar het stadion te gaan. Dan pas kan je echt goed zien dat hoe zwak Lasse verdedigend is. Ook met het druk zetten is hij vaak diegene die daarin simpelweg niet mee kan. Mensen staren zich helemaal blind op zijn goals maar zelfs aan de bal is ook vaak een vetragende factor. Helaas zal Bosz hem altiid blijven opstellen.
Ik reageerde op de uitspraak dat Frenkie de Jong mogelijk/waarschijnlijk een betere 6 is als Schone. Niet op de keuzes van Bosz en hoe daar tegenaan kijk.

Ik denk dat Bosz niet uit rijkdom voor Schone op 6 kiest. De alternatieven daar waren Bazoer, Gudelj en Riedewald. Bazoer en Riedewald zijn technisch hele vaardige spelers die alleen ook niet de bal lekker rap rond laten gaan. Bazoer ging veel te vaak aan de wandel en Riedewald heeft de hinderlijk neiging de bal aan te neen, te kijken, nog een keer aan te raken en dan een ziekenhuisballetje te geven. Gudelj maak ik geen woorden aan vuil.

Gezien de keuzes die Bosz heeft en de kwaliteiten die hij zoekt snap ik goed dat hij bij Schone uit is gekomen. Schone is ook een ruime periode een van de besten geweest bij Ajax. Het enige waar hij in tekort schoot was zijn positionering. Nu loopt Schone nadrukkelijk minder goed trouwens, maar dat doet niets af aan de keuze van Bosz.

Die zwakke punten die Schone heeft, heeft Frenkie de Jong echter ook. Dat is ook geen duelkrachtige speler die zijn verdedigende positiespel heel goed voor elkaar heeft. Hij speelt bij Jong Ajax op 6 omdat men daar vooral hem wil laten ontwikkelen en men met Nouri, Van de Beek en Eiting nog 3 middenvelders heeft die ook aan hun minuten moeten komen. Dat wil alleen niet zeggen dat De Jong waarom een CVM is. Dat in tegenstelling to Carel Eiting, dat is echt een CVM van huis uit, maar Eiting is nog niet zo ver als Nouri, Van de Beek en De Jong.
p111
 p111 - dinsdag 28 februari 2017 - 13:21   quote  deeplink  
Nee maar wat Frenkie voor heeft t/o Schone is dat hij veel sneller is als Schone,ook regelmatig scoort en een stuk jonger dus wordt alleen maar ga ik van uit en Schone wordt alleen maar minder ga ik van uit.Mijn mening is dat Schone wordt overschat en tetraag is voor Ajax 1.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 februari 2017 door p111 --
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 28 februari 2017 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 februari 2017 - 13:21 schreef p111 het volgende:
Nee maar wat Frenkie voor heeft t/o Schone is dat hij veel sneller is als Schone,ook regelmatig scoort en een stuk jonger dus wordt alleen maar ga ik van uit en Schone wordt alleen maar minder ga ik van uit.Mijn mening is dat Schone wordt overschat en teraag is voor Ajax 1.
Schone is de 'routinier' waar we allemaal al jaren om roepen. Enorm belangrijk en om die reden alleen al zeer belangrijk om in het elftal te hebben. De jonge jongens die we hebben lopen hebben dat gewoon nodig.
p111
 p111 - dinsdag 28 februari 2017 - 16:31   quote  deeplink  
Klopt de routinier maar dan moet hij wel zijn taken kunnen vervullen.Dat gaat hem goed af tegen de kleintjes, maar bij een betere tegenstander en hoger tempo komt hij te kort.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5923
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Heracles (zondag 26 februari 2017, 16:45); 4 - 1









0.0094320