BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Heracles (zondag 26 februari 2017, 16:45); 4 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - donderdag 02 maart 2017 - 08:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 maart 2017 - 08:11 schreef nummer10 het volgende:

[..]

meests doelpogingen door schoten van afstand veel al van ajax..
De meeste pogingen komen van Ziyech, en daarna van Dolberg.

Van Zyech is het ongeveer 50% buiten de 16 en 50% binnen de 16. Van Dolberg 60% binnen de 16 en 40% buiten de 16..

Dat is niet veel anders dan bij andere ploegen..
nummer10
 nummer10 - donderdag 02 maart 2017 - 11:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 maart 2017 - 08:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat ben ik dan weer niet met je eens.. Het spel was juist heel erg goed. Het spel was alleen niet dat wat wij graag willen zien, met een systeem dat wij niet graag willen zien..
onder deboer ook niet... ;) daarbij terugkomend op deboer en dat ik het niks vond.. de eerste 1.5 jaar ging wel.. daarna ajax onwaardig voetbal laten zien met slaapverwekkend voetbal.. tuurlijk ben ik blij met de titels !! maar ik VIND ook dat dit mede kwam door het af laten weten van de tegenstanders.. enndaar bedoel ik mee dat ik vind dat ajax absoluut niet de titels aan zichzelf heeft te danken maar het falen van bijv een psv

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 maart 2017 door nummer10 --
remco k
 remco k - donderdag 02 maart 2017 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 maart 2017 - 11:04 schreef nummer10 het volgende:

[..]

onder deboer ook niet... ;) daarbij terugkomend op deboer en dat ik het niks vond.. de eerste 1.5 jaar ging wel.. daarna ajax onwaardig voetbal laten zien met slaapverwekkend voetbal.. tuurlijk ben ik blij met de titels !! maar ik VIND ook dat dit mede kwam door het af laten weten van de tegenstanders.. enndaar bedoel ik mee dat ik vind dat ajax absoluut niet de titels aan zichzelf heeft te danken maar het falen van bijv een psv
Ach ja, om op je eigen woorden terug te komen.. Een winnende trainer heeft altijd gelijk..
nummer10
 nummer10 - donderdag 02 maart 2017 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 maart 2017 - 11:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach ja, om op je eigen woorden terug te komen.. Een winnende trainer heeft altijd gelijk..
dat klopt zeker... maar of je het wat vind is persoonlijk he.. jij vond deboer top.. ik denk dat bosz top word voor ajax... dit jaar nog nie aangezien ik zelf dit zie als leerjaar en opbouw jaar.. maar roep ik vanaf dag 1 ook al.. maar heb vertrouwen in dat er volgend seizoen een super mooi team staat hoe wij het graag willen zien.. ;) lukt hem dat niet word het tijd voor vdbrom of misschien heel gek maar ron jans ?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 maart 2017 door nummer10 --
Loetje
 Loetje - donderdag 02 maart 2017 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 maart 2017 - 08:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat ben ik dan weer niet met je eens.. Het spel was juist heel erg goed. Het spel was alleen niet dat wat wij graag willen zien, met een systeem dat wij niet graag willen zien..
Bij Jol werd het pas goed nadat Anita naar het middenveld ging. Dacht dat jij dat ooit trouwens ook nog eens riep over Jol. Maar Ajax gaf, ondanks maar 20 tegengoals echt veel weg dat jaar.
Loetje
 Loetje - donderdag 02 maart 2017 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 maart 2017 - 12:56 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dat klopt zeker... maar of je het wat vind is persoonlijk he.. jij vond deboer top.. ik denk dat bosz top word voor ajax... dit jaar nog nie aangezien ik zelf dit zie als leerjaar en opbouw jaar.. maar roep ik vanaf dag 1 ook al.. maar heb vertrouwen in dat er volgend seizoen een super mooi team staat hoe wij het graag willen zien.. ;) lukt hem dat niet word het tijd voor vdbrom of misschien heel gek maar ron jans ?
Vreemd genoeg he, maar ik heb het idee dan Van Den Brom, net als De Boer ook had, volledig is stil komen te staan. Alsof het maximale er al uit is gehaald bij die gasten.
nummer10
 nummer10 - donderdag 02 maart 2017 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 maart 2017 - 14:29 schreef Loetje het volgende:

[..]

Vreemd genoeg he, maar ik heb het idee dan Van Den Brom, net als De Boer ook had, volledig is stil komen te staan. Alsof het maximale er al uit is gehaald bij die gasten.
klopt..
remco k
 remco k - donderdag 02 maart 2017 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 maart 2017 - 12:56 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dat klopt zeker... maar of je het wat vind is persoonlijk he.. jij vond deboer top.. ik denk dat bosz top word voor ajax... dit jaar nog nie aangezien ik zelf dit zie als leerjaar en opbouw jaar.. maar roep ik vanaf dag 1 ook al.. maar heb vertrouwen in dat er volgend seizoen een super mooi team staat hoe wij het graag willen zien.. ;) lukt hem dat niet word het tijd voor vdbrom of misschien heel gek maar ron jans ?
Nee nu roep je zomaar weer iets..

Wie zegt dat ik de Boer als trainer top vindt?? De Boer heeft het bij Ajax fantastisch gedaan, is uitgegroeid tot een van de meest succesvolle trainers die we ooit gehad hebben, en heeft als trainer echt iets voor de club betekend.. Hij is een van de belangrijkste redenen dat Ajax er financieel weer zo goed voor staat..

Ik denk echter niet dat het een top trainer zal worden..
remco k
 remco k - donderdag 02 maart 2017 - 15:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 maart 2017 - 14:27 schreef Loetje het volgende:

[..]

Bij Jol werd het pas goed nadat Anita naar het middenveld ging. Dacht dat jij dat ooit trouwens ook nog eens riep over Jol. Maar Ajax gaf, ondanks maar 20 tegengoals echt veel weg dat jaar.
Anita is toch pas bij de Boer naar het middenveld gehaald, onder Jol speelde hij juist alleen maar als back..
Loetje
 Loetje - donderdag 02 maart 2017 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 maart 2017 - 15:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Anita is toch pas bij de Boer naar het middenveld gehaald, onder Jol speelde hij juist alleen maar als back..
Daar ging op een gegeven moment Emanuelson spelen. Die speelde in de topwedstrijden wel vaak als valse linksbuiten. Anita speelde in het begin bij Jol als back. Middenveld werd veel gerouleerd.
Loetje
 Loetje - donderdag 02 maart 2017 - 17:40   quote  deeplink  
Sorry, je hebt trouwens helemaal gelijk. Die haal ik helemaal door elkaar met Enoh. En toen Siem de Jong erbij kwam was het compleet. Siem en Pantelic vonden elkaar blind.

Ik heb niks gezegd.
nummer10
 nummer10 - donderdag 02 maart 2017 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 maart 2017 - 15:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee nu roep je zomaar weer iets..

Wie zegt dat ik de Boer als trainer top vindt?? De Boer heeft het bij Ajax fantastisch gedaan, is uitgegroeid tot een van de meest succesvolle trainers die we ooit gehad hebben, en heeft als trainer echt iets voor de club betekend.. Hij is een van de belangrijkste redenen dat Ajax er financieel weer zo goed voor staat..

Ik denk echter niet dat het een top trainer zal worden..
tuurlijk heb je gelijk in.. zekee belangrijk geweest voor ajax.. maar niet de manier hoe IK het graag had gezien..
remco k
 remco k - donderdag 02 maart 2017 - 19:40   quote  deeplink  
Het was toen niet het sprankelende voetbal waar iedereen nu om vraagt. Maar het zat wel degelijk en goed in elkaar..

Maar goed, het is precies wat jij zegt, het echte Ajax spel is er al bijna 20 jaar niet meer..

Overigens ook niets ergs, want wat is het Ajax spel eigenlijk.. Iedereen heeft het over vleugelspelers en 4-3-3.

Ik denk eerder dat het Ajax spel is, verder zijn in je tactische plan dan de rest van de wereld waardoor je met voor europese top gezien minimale middelen een maximaal rendement haalt..

Want ook onder van Gaal was Ajax gewoon een club die veel minder geld had dan de toenmalige top van Europa.. Dat is altijd wel zo geweest..
nummer10
 nummer10 - vrijdag 03 maart 2017 - 01:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 maart 2017 - 19:40 schreef remco k het volgende:
Het was toen niet het sprankelende voetbal waar iedereen nu om vraagt. Maar het zat wel degelijk en goed in elkaar..

Maar goed, het is precies wat jij zegt, het echte Ajax spel is er al bijna 20 jaar niet meer..

Overigens ook niets ergs, want wat is het Ajax spel eigenlijk.. Iedereen heeft het over vleugelspelers en 4-3-3.

Ik denk eerder dat het Ajax spel is, verder zijn in je tactische plan dan de rest van de wereld waardoor je met voor europese top gezien minimale middelen een maximaal rendement haalt..

Want ook onder van Gaal was Ajax gewoon een club die veel minder geld had dan de toenmalige top van Europa.. Dat is altijd wel zo geweest..
ik zie het ajax voetbal meer als totaal voetbal.. beetje zoals bosz eigenlijk.. aanvallende backs.. voetballende middenvelders en zeker ook een sloper/pitbull in het midden die ook super kan voetballen ala davids.. en dat mis ik zeker nog wel in dit ajax.. maar dat iedereen dus meedoet in het spel ongeacht waar het zich afspeelt.. backs die in 1x linksbuiten staan voor een voorzet.. etc.. en niet te vergeten en boven al aanvallend voetbal.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 03 maart 2017 door nummer10 --
remco k
 remco k - vrijdag 03 maart 2017 - 09:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 maart 2017 - 01:16 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ik zie het ajax voetbal meer als totaal voetbal.. beetje zoals bosz eigenlijk.. aanvallende backs.. voetballende middenvelders en zeker ook een sloper/pitbull in het midden die ook super kan voetballen ala davids.. en dat mis ik zeker nog wel in dit ajax.. maar dat iedereen dus meedoet in het spel ongeacht waar het zich afspeelt.. backs die in 1x linksbuiten staan voor een voorzet.. etc.. en niet te vergeten en boven al aanvallend voetbal.
Wat is daar Ajax voetbal aan. De halve wereld speelt zo..

En Ajax onder Bosz aanvallende backs??? Sorry maar dat blijkt echt nergens uit..
nummer10
 nummer10 - vrijdag 03 maart 2017 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 maart 2017 - 09:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat is daar Ajax voetbal aan. De halve wereld speelt zo..

En Ajax onder Bosz aanvallende backs??? Sorry maar dat blijkt echt nergens uit..
michels/ajax is ermee begonnen.. tjah onze backs.. had ook nog liever een maxwell of reiziger mjah
remco k
 remco k - vrijdag 03 maart 2017 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 maart 2017 - 10:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

michels/ajax is ermee begonnen.. tjah onze backs.. had ook nog liever een maxwell of reiziger mjah
Ja typisch Ajax inderdaad, iets dat al 40 jaar door de halve wereld gedaan wordt als ons eigen benoemen, terwijl vrijwel ieder land en club in Europa met een beetje aanzien het beter uitvoert dan dat wij het doen..

Ajax voetbal is en blijft in mijn optiek op een aanvallende manier verder zijn dan de tegenstanders.. Alles is inmiddels achterhaalt en zeer voorspelbaar geworden in Nederland...
nummer10
 nummer10 - vrijdag 03 maart 2017 - 12:09   quote  deeplink  
ajax was de grondlegger van totaal voetbal.. een barca heeft het verder door ontwikkeld in de jeugd waardoor ze xavis en iniestas hadden.. iets waar ajax mee aan het werk is gegaan na de revolutie van cruijff.. kijk alleen al naar ajax 019 in europa.. enige nadeel, en dat is niet ons ajax.. dat is het geld wat er zich er in afspeelt.. talenten vertrekken of talenten gaan op jonge leeftijd weg.. bijv een klaassen.. 24 jaar.. hadden wij het geld als een manchester of barca (niet eens geld maar daar mag je schulden hebben bkijkbaar) dan had je zulke jongens langer kunnen behouden en had je gewoon weer mee kunnen doen in de top als ajax zijnde
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 03 maart 2017 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 maart 2017 - 10:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

michels/ajax is ermee begonnen.. tjah onze backs.. had ook nog liever een maxwell of reiziger mjah
Backs als Reiziger en Maxwell mis ik ook ja. Prettige tijd was dat.
Maar slopertje als Davids, En buitenspelers als Overmars en Suarez mis ik ook
Brandje
 Brandje - vrijdag 03 maart 2017 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 maart 2017 - 19:40 schreef remco k het volgende:
Het was toen niet het sprankelende voetbal waar iedereen nu om vraagt. Maar het zat wel degelijk en goed in elkaar..

Maar goed, het is precies wat jij zegt, het echte Ajax spel is er al bijna 20 jaar niet meer..

Overigens ook niets ergs, want wat is het Ajax spel eigenlijk.. Iedereen heeft het over vleugelspelers en 4-3-3.

Ik denk eerder dat het Ajax spel is, verder zijn in je tactische plan dan de rest van de wereld waardoor je met voor europese top gezien minimale middelen een maximaal rendement haalt..

Want ook onder van Gaal was Ajax gewoon een club die veel minder geld had dan de toenmalige top van Europa.. Dat is altijd wel zo geweest..
Het echte Ajaxspel is in beginsel spelen om te winnen. Daarbij horen risico's en zelfs de tegenstander mag scoren maar wij ook minimaal vier keer. Hoog staan en hoog druk zetten. Maar ook een team waarin bijna iedereen kan scoren. Ook het vernederen van de tegenstander hoort daarbij. Dus een Muhren tegen Madrid. Witsche tegen 010. Zelfs de pingel van JC en Olsen kan je vernederend noemen. De actie van Veltman durf ik ook in dat rijtje te zetten.
Veel van die dingen zie ik terug omder Bosz. Bosz heeft de pech dat zijn aanval gewoon te wisselvallig is anders stond Ajax nu dik bovenaan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 03 maart 2017 door Brandje --
Brandje
 Brandje - vrijdag 03 maart 2017 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 maart 2017 - 12:19 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Backs als Reiziger en Maxwell mis ik ook ja. Prettige tijd was dat.
Maar slopertje als Davids, En buitenspelers als Overmars en Suarez mis ik ook
Dat gaat ook nooit meer gebeuren. Spelers gaan al naar het buitenland als ze net uit de luiers zijn dus alleen qua fysiek zal je altijd mijlenver achter blijven
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 03 maart 2017 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 maart 2017 - 16:53 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat gaat ook nooit meer gebeuren. Spelers gaan al naar het buitenland als ze net uit de luiers zijn dus alleen qua fysiek zal je altijd mijlenver achter blijven
Helaas wel waar ja enige wat je kunt doen is goed scouting of er vroeg bij zijn en die jonge gasten kan behouden. Sanchez is een pareltje en ook Onana een voltreffer als je deze jongens kan behouden en er wat kwaliteit bij kan zetten dan zal dat mooi zijn. Dolberg trouwens ook.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 04 maart 2017 - 01:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 maart 2017 - 16:51 schreef Brandje het volgende:

[..]

Het echte Ajaxspel is in beginsel spelen om te winnen. Daarbij horen risico's en zelfs de tegenstander mag scoren maar wij ook minimaal vier keer. Hoog staan en hoog druk zetten. Maar ook een team waarin bijna iedereen kan scoren. Ook het vernederen van de tegenstander hoort daarbij. Dus een Muhren tegen Madrid. Witsche tegen 010. Zelfs de pingel van JC en Olsen kan je vernederend noemen. De actie van Veltman durf ik ook in dat rijtje te zetten.
Veel van die dingen zie ik terug omder Bosz. Bosz heeft de pech dat zijn aanval gewoon te wisselvallig is anders stond Ajax nu dik bovenaan.
absoluut eens... en juist dat miste ik de laatste jaren... panna tegen de cler.. een trainer zei dat dat niet kon en ajax onwaardig was ? amsterdamse bluf... acties maken en pannas geven zoals ziyech een heerlijke aka gaf.. dat is des ajax ..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5942
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Heracles (zondag 26 februari 2017, 16:45); 4 - 1









0.0107548