BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Olympique Lyon - Ajax (donderdag 11 mei 2017, 21:05); 3 - 1 (4 - 5)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 12 mei 2017 - 00:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 00:18 schreef Wanderlei Silva het volgende:

[..]

Vind ik een goede, volwassen reactie, en dan begrijp ik het beter.
Maar mn intentie was niet slecht.
Misschien niet, maar voor sommigen wel enorm confronterend! Of weet jij hoe ik mij voelde na het laatste fluitsignaal en hoeveel verdriet ik had? Juist omdat mijn grootste gap er niet meer is! En dan zien dat anderen, waarvan Peter echt gruwelde, goede sier proberen te maken? Jij kan dat aanstellen vinden, maar ik denk nog dagelijks aan hem, en vaak genoeg biggelen de tranen nog over mijn wangen als ik naar de sterrenhemel kijk!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 12 mei 2017 - 00:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 00:22 schreef pth het volgende:

[..]

Snap ik, maar de kracht van stilte overstemd alle rumoer. Negeren is vaak beter dan reageren. Maar verder gaat het mij niets aan, zou alleen jammer zijn als dit een uiteindeljk historische avond zou gaan overschaduwen.
Ik snap je punt. Ligt alleen enorm gevoelig bij mij en PA verwoord het uitstekend zo!
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 12 mei 2017 - 00:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 00:21 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dan is het nu tijd om te kappen!
Haa Ronnie, niet gezien. Goede avond gehad? :)
Loetje
 Loetje - vrijdag 12 mei 2017 - 00:26   quote  deeplink  
28jh1g4.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 mei 2017 door Loetje --
Boudewijn
 Boudewijn - vrijdag 12 mei 2017 - 00:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 00:04 schreef Loetje het volgende:

[..]

Jij valt met iedere post door de mand. Iedereen die hier toen zat kent dit. Ik zal proberen vanavond Boudewijn proberen te blijven bellen
Ben er (niet telefonisch overigens...)
Loetje
 Loetje - vrijdag 12 mei 2017 - 00:30   quote  deeplink  
Echt ongelooflijk dit
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 12 mei 2017 - 00:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 00:26 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Haa Ronnie, niet gezien. Goede avond gehad? :)
Ja man, alleen 10 jaar ouder geworden, maar...

WZAWZDB wij gaan die beker pakken!!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 12 mei 2017 - 00:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 00:20 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Tnx PA, je verwoord het goed voor mij! Dus je hoeft voor mij geen excuses aan te bieden!
Wel excuus, want ik was geen vriend van hem. Vanwege de ruzie ik eerder had met zowel Remco als Loetje.

Ook met jou overigens, dus wist ik niet of dit nou positief was of negatief zou uitpakken.

Dus ik wilde eigenlijk niet namens jou en de andere praten, je kan namelijk ook bedenken daar komt die flapdrol van PA en die gaat namens mij praten.

Dus nogmaals sorry dat ik ermee bemoei!
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 12 mei 2017 - 00:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 00:31 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ja man, alleen 10 jaar ouder geworden, maar...

WZAWZDB wij gaan die beker pakken!!
ghehehe, je bent niet de enige!

We gaan ervoor, nu we in de finale staan, gaan we hem pakken ook!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 12 mei 2017 - 00:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 00:33 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Wel excuus, want ik was geen vriend van hem. Vanwege de ruzie ik eerder had met zowel Remco als Loetje.

Ook met jou overigens, dus wist ik niet of dit nou positief was of negatief zou uitpakken.

Dus ik wilde eigenlijk niet namens jou en de andere praten, je kan namelijk ook bedenken daar komt die flapdrol van PA en die gaat namens mij praten.

Dus nogmaals sorry dat ik ermee bemoei!
Ik heb geen echte problemen met jou, en ik weet dat Nenam je ook geen klootzak vond. Al vonden we je bijdrages soms best komisch!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 12 mei 2017 - 00:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 00:26 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik snap je punt. Ligt alleen enorm gevoelig bij mij en PA verwoord het uitstekend zo!
Juist daarom die sorry. Het is heel persoonlijk en eigenlijk had ik het niet moeten zeggen, omdat het zo persoonlijk is.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 12 mei 2017 - 00:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 00:36 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Juist daarom die sorry. Het is heel persoonlijk en eigenlijk had ik het niet moeten zeggen, omdat het zo persoonlijk is.
Maar ik vond je verwoording erg mooi! En misschien bracht ik het anders richting hem, maar wat jij schreef was precies mijn gevoel. Dus bedankt.
Loetje
 Loetje - vrijdag 12 mei 2017 - 00:40   quote  deeplink  
PA, Peter nam het zelfs voor je op.

Wij hebben ruzie gehad voetbal inhoudelijk, maar dat is het ook. Verder vind ik je gewoon een aardige gozer. Dat zijn 2 verschillende dingen
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 12 mei 2017 - 00:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 00:35 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik heb geen echte problemen met jou, en ik weet dat Nenam je ook geen klootzak vond. Al vonden we je bijdrages soms best komisch!
Misschien jij niet maar ik heb ook andere reacties gelezen, daar kwam toch echt een ander beeld over op mij.
Ik heb daar geen moeite mee, maar dan om iets persoonlijks te gaan zeggen over zijn gevoelens, gaat wel wat ver misschien.

Maar ik denk dat het voor andere misschien wel zo is.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 12 mei 2017 - 00:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 00:41 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Misschien jij niet maar ik heb ook andere reacties gelezen, daar kwam toch echt een ander beeld over op mij.
Ik heb daar geen moeite mee, maar dan om iets persoonlijks te gaan zeggen over zijn gevoelens, gaat wel wat ver misschien.

Maar ik denk dat het voor andere misschien wel zo is.
Komt goed ouwe. Morgen praten we hier via pb verder over! Ik ga nu eerst even proberen te slapen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 12 mei 2017 - 00:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 00:40 schreef Loetje het volgende:
PA, Peter nam het zelfs voor je op.

Wij hebben ruzie gehad voetbal inhoudelijk, maar dat is het ook. Verder vind ik je gewoon een aardige gozer. Dat zijn 2 verschillende dingen
Dan vergeet ik wat jij ooit tegen mij gezegd heb. Dat vond ik toen niet leuk, weet dat het over voetbal gaat.

Maar werd dingen gezegd wat ik niet leuk vond, werd ook wat persoonlijk voor mij maar ik vergeet het nu!

Vind het nu wel prima!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 12 mei 2017 - 00:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 00:43 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Komt goed ouwe. Morgen praten we hier via pb verder over! Ik ga nu eerst even proberen te slapen.
Bedankt voor de mooie woorden!

En graag gedaan!

Ps. Weet niet eens hoe dat moet via pb praten.

Slaap lekker!
Loetje
 Loetje - vrijdag 12 mei 2017 - 00:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 00:43 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dan vergeet ik wat jij ooit tegen mij gezegd heb. Dat vond ik toen niet leuk, weet dat het over voetbal gaat.

Maar werd dingen gezegd wat ik niet leuk vond, werd ook wat persoonlijk voor mij maar ik vergeet het nu!

Vind het nu wel prima!
Waar ik destijds moeite mee had is dat je 3x dezelfde lap tekst stuurde en niet antwoord daardoor. Maar dat is iets anders. Qua karakter is er niks mis met je. Ik ben zelf ook best fel
Loetje
 Loetje - vrijdag 12 mei 2017 - 00:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 00:45 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Bedankt voor de mooie woorden!

En graag gedaan!

Ps. Weet niet eens hoe dat moet via pb praten.

Slaap lekker!
Onder iedere naam zie je op het forum staan, stuur Privé bericht, met rode letters. Zal het even voordoen bij je
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 12 mei 2017 - 01:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 00:57 schreef Loetje het volgende:

[..]

Waar ik destijds moeite mee had is dat je 3x dezelfde lap tekst stuurde en niet antwoord daardoor. Maar dat is iets anders. Qua karakter is er niks mis met je. Ik ben zelf ook best fel
Ik heb een taal probleem dus ik probeerde op een andere manier het zelfde verhaal te vertellen omdat het niet goed overkwam.

Snap dat het vervelend is, zeker als het een lap tekst is. Dat begrijp ik! Maar dat is mijn manko mijn taalprobleem.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 12 mei 2017 - 01:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 00:45 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ps. Weet niet eens hoe dat moet via pb praten.

hahahaha wat?
hoe dan...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 12 mei 2017 - 01:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 00:58 schreef Loetje het volgende:

[..]

Onder iedere naam zie je op het forum staan, stuur Privé bericht, met rode letters. Zal het even voordoen bij je
Ik heb het nu door, ik wis niet dat ik daarop kon drukken dus las ik net de berichten van vroeger .

Echt hele oude berichten!

Sorry voor mensen toen ik er niet op reageerde!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 12 mei 2017 - 01:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 01:07 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

hahahaha wat?
hoe dan...
Omdat ik niet wist dat je op die rode balk kon drukken. Ik dacht dat die ongelezen berichten op iets anders sloeg.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 12 mei 2017 - 01:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 01:08 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik heb het nu door, ik wis niet dat ik daarop kon drukken dus las ik net de berichten van vroeger .

Echt hele oude berichten!

Sorry voor mensen toen ik er niet op reageerde!
holy shit... hoe heb je hier ooit een account aangemaakt... wist je dat je ook een avatar, plaatje odner je naam, in kan stellen onder instellingen?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 12 mei 2017 - 01:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 01:11 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

holy shit... hoe heb je hier ooit een account aangemaakt... wist je dat je ook een avatar, plaatje odner je naam, in kan stellen onder instellingen?
Van een avatar weet ik wel, dat je dat kon maken maar nooit geprobeerd omdat het niet veel toevoegt.

Misschien dat ik dat ooit doe.

Heb je een suggestie?

Ik heb ooit dit gemaakt omdat ik over voetbal wilde praten met mensen die daar serieus over hadden.
Naam heb ik van dat de boer zei dat Ajax positief arrogant moest gaan spelen, dat vond ik zo mooi dat hij dat zei dat ik mij zelf zo noemde.
Terwijl ik niet altijd positief ben in gesteld.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 12 mei 2017 - 01:33   quote  deeplink  
Ik wis wel hoe je een prive bericht kon sturen maar ik wis niet hoe je dat ontving.

Maar daar is die rode balk voor met witte letters en dat je daar op kon drukken.

Ik had daar een andere gedachten over die balk.
Boudewijn
 Boudewijn - vrijdag 12 mei 2017 - 03:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 01:33 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik wis wel hoe je een prive bericht kon sturen maar ik wis niet hoe je dat ontving.

Maar daar is die rode balk voor met witte letters en dat je daar op kon drukken.

Ik had daar een andere gedachten over die balk.
haha, zelfs na bijna 6 jaar op het forum kun je nog iets leren!
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 12 mei 2017 - 07:27   quote  deeplink  
Net wakker en naar het werk met een flinke kater.
Ik ben door de spanning 20 jaar ouder geworden, want wat hebben die gasten het onnodig ver laten komen zeg. Was er flink pissig om, maar zal het nu maar wijten aan de jeugdigheid van de ploeg.
Bosz.. Tja. Vind ik nog wel even een eigenwijze eikel, sorry.

Maar we staan in de finale boys! Fantastisch. Gefeliciteerd heren (voor zover jullie nog geen felicitaties ontvangen hadden)

Owja, Overmars.. Probeer alsjeblieft Tete te behouden. Ook al zorgt zijn zaakwaarnemer (zoals Remco gisteren terecht suggereerde) voor problemen, probeer een oplossing te vinden, want het zou dood en doodzonde zijn als hij vertrekt.
Want, naast het feit dat hij eigenlijk gewoon had moeten starten gisteren.. Wie had Veltman anders moeten vervangen na die wissel? Zou gruwelijk misgegaan zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 mei 2017 door Jaccio --
remco k
 remco k - vrijdag 12 mei 2017 - 07:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 mei 2017 - 23:58 schreef Loetje het volgende:

[..]

Mourinho vergald iedere speler gap. Was bij Real en Chelsea ook al. Maar ze zijn enorm taai en spelen Italiaans voetbal
Dat zeg ik. Dat doet Mourinho altijd. In Portugal al
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 12 mei 2017 - 07:54   quote  deeplink  
Viel me gisteren wederom op dat je "ervaren" spelers het meest door de mand vielen..

Schöne zeer slecht en net als tegen PSV te dicht voor zijn verdediging
Veltman had zijn tweede geel kunnen krijgen zoals zo vaak Europees
Viergever speelde laatste maanden goed maar leek in paniek sommige momenten
Zijn tweede geel moest hij pakken (zei hij omdat het gevaarlijk werd)

Verder Traore raakte niets goed en Younes was ook weer veel te slap.

Traore speelde laatste weken sterker maar denk dat we beter Huntelaar, Cassierra, Zivkovic en Sierhuis kunnen gaan gebruiken achter Dolberg.

Younes soms geweldig maar hij viel nu weer op door zijn slappe instelling, slappe fysiek wanneer hij in duels moet komen hopelijk wordt RB leipzig concreet voor hem.

Hoop dat Bosz nu wakker is en de finale zo begint:

----------Onana-----------
Tete-Sanchez-Ligt-Riedewald
--Klaassen-vd Beek-Ziyech--
--Traore-Dolberg-Younes--

Maar het zal wel weer niet! Schöne,Veltman en Sinkgraven zal hij wel weer mee aankomen!
remco k
 remco k - vrijdag 12 mei 2017 - 07:58   quote  deeplink  
Pff. Pittig ochtendje. Gister klok van 2:00 nog gezien met een paar pilsjes. En net een uurtje gestuurd. Tis maar goed dat ik niet ben aangehouden.

Maar wat een gevoel jongens. Gewoon een Europese finale spelen.
Eide
 Eide - vrijdag 12 mei 2017 - 08:17   quote  deeplink  
Heerlijk boys, wat een day after. :)
Vincent1970
 Vincent1970 - vrijdag 12 mei 2017 - 08:48   quote  deeplink  
Gefeliciteerd mannen
wvb
 wvb - vrijdag 12 mei 2017 - 09:09   quote  deeplink  
In de wedstrijd van gisteren maakte Peter Bosz enorme tactische blunders, zijn koppigheid, gaat meer en meer op de koppigheid van zijn voorganger lijken.
Schöne moet je niet opstellen in dit soort wedstrijden, dat is daar geen type voetballer voor.
Veltman moet je op de bank positioneren, ik wil niet zeggen dat het een slechte voetballer is, echter Tête is voetballend duidelijk beter, heeft veel meer kwaliteiten.
Traore speelde als een natte krant, leed enorm veel balverlies, had al lang naar de kant gehaald moeten worden.
Ajax is door het oog van de naald gekropen, desalniettemin een enorme zeperd van een wedstrijd, mede door een inschattingsfout van de trainer. Het had niet zover hoeven te komen, dat half Nederland op het puntje van zijn stoel gezeten, de tenen gekromd, naar het einde van de wedstrijd zat te verlangen.
Eventueel verlies, dat scheelde maar een haar, had je voor een groot deel op het conto van de trainer mogen schuiven, we hebben wel de maken met een miljoenen bedrijf. Onbegrijpelijk in mijn optiek, dat een trainer zulke ongeoorloofde risico's neemt, door op sommige plaatsen de "verkeerde spelers" voor dit soort wedstrijden op te stellen, dat is echt spelen met vuur.
Enfin we hebben het gehaald, dat wel.
Hulde en ook proficiat uiteraard.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 mei 2017 door wvb --
Eide
 Eide - vrijdag 12 mei 2017 - 09:36   quote  deeplink  
Slechts mijn mening hoor, maar ik vind veel van de kritiek volslagen onzin.

Ik ben het zeker niet met elke beslissing van Bosz eens, maar het zijn natuurlijk geen "blunders". Ten eerste is telt resultaat. Ten tweede is het niveauverschil tussen de basis en de bank helemaal niet zo groot. Ten derde staart iedereen zich nu blind op die 2e helft. Feit is ook dat Ajax gedurende de eerste helft OL langdurig zoek speelde. Ajax speelde namelijk een hele goede eerste helft waarbij het in de laatste 2 minuten naïef twee goals om de oren kreeg. Maar Ajax speelde die eerste helft echt heel goed, ook de spelers die nu kritiek krijgen. Ik vond, ondanks die 2 tegentreffers, dat alle Ajacieden de eerste helft een voldoende haalde.

De tweede helft werd daardoor pompen of verzuipen. Jagen op een tegenstander die een compleet stadion achter zich heeft en de volledige trukendoos optrekt. En toch bleef Ajax overeind en kreeg het zelfs kansen om de wedstrijd te beslissen. Ander dan OL in Amsterdam verzoop Ajax echter niet. Welke "blunders" hebben we het dan over? Gewoon als voorbeeld; toen in de 2e helft duidelijk werd dat Schone fysiek tekort kwam werd Van de Beek gebracht.

Ik denk dat Bosz het uitstekend heeft gedaan gister. Niet elke keuze die hij maakt zou mijn keuze zijn, maar door zijn keuzes en hoe de spelers die keuzes ten uitvoer brengen hebben we wel een Europese finale gehaald. Dan kan je nooit, maar dan ook echt nooit, van "blunders" spreken. Dat Ajax nu in de finale staat is geen kwestie van geluk. Dat is een kwestie van een goede ploeg, die keihard werkt en speelt volgens een filosofie die past bij de selectie. En met name dat laatste is echt de verdienste van Bosz.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 12 mei 2017 - 10:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 09:36 schreef Eide het volgende:
Slechts mijn mening hoor, maar ik vind veel van de kritiek volslagen onzin.

Ik ben het zeker niet met elke beslissing van Bosz eens, maar het zijn natuurlijk geen "blunders". Ten eerste is telt resultaat. Ten tweede is het niveauverschil tussen de basis en de bank helemaal niet zo groot. Ten derde staart iedereen zich nu blind op die 2e helft. Feit is ook dat Ajax gedurende de eerste helft OL langdurig zoek speelde. Ajax speelde namelijk een hele goede eerste helft waarbij het in de laatste 2 minuten naïef twee goals om de oren kreeg. Maar Ajax speelde die eerste helft echt heel goed, ook de spelers die nu kritiek krijgen. Ik vond, ondanks die 2 tegentreffers, dat alle Ajacieden de eerste helft een voldoende haalde.

De tweede helft werd daardoor pompen of verzuipen. Jagen op een tegenstander die een compleet stadion achter zich heeft en de volledige trukendoos optrekt. En toch bleef Ajax overeind en kreeg het zelfs kansen om de wedstrijd te beslissen. Ander dan OL in Amsterdam verzoop Ajax echter niet. Welke "blunders" hebben we het dan over? Gewoon als voorbeeld; toen in de 2e helft duidelijk werd dat Schone fysiek tekort kwam werd Van de Beek gebracht.

Ik denk dat Bosz het uitstekend heeft gedaan gister. Niet elke keuze die hij maakt zou mijn keuze zijn, maar door zijn keuzes en hoe de spelers die keuzes ten uitvoer brengen hebben we wel een Europese finale gehaald. Dan kan je nooit, maar dan ook echt nooit, van "blunders" spreken. Dat Ajax nu in de finale staat is geen kwestie van geluk. Dat is een kwestie van een goede ploeg, die keihard werkt en speelt volgens een filosofie die past bij de selectie. En met name dat laatste is echt de verdienste van Bosz.
Niet helemaal mee eens. Schone had het in de eerste helft al lastig. Kwam handelingssnelheid tekort en dat was al duidelijk bij Schalke en PSV uit. Het is dat Lyon zelf ook gewoon heel slordig was en het geloof een beetje kwijt was. Hem opstellen tegen een Lyon waarvan iedereen wist dat ze zouden gaan stormen is gewoon een blunder. Had je ook een wissel gescheeld die je eventueel had kunnen gebruiken om Viergever te sparen.

Wat betreft Veltman, die deed het inderdaad goed in de eerste helft. Maar je ziet gewoon dat en Veltman en Schone tekort komen wanneer de tegenstander vol gas gaat. Dat hebben we vaker gezien.
En aangezien de verwachting was dat ze vanaf minuut 1 vol gas zouden gaan (hebben ze uiteindelijk maar 10 minuten gedaan in de eerste helft) was het gewoon risicovol om te beginnen met die 2.

Maargoed, we staan in de finale, dus Bosz zal uiteindelijk wel gelijk hebben. Ben het alleen niet altijd eens met zijn keuzes.
AkaS
 AkaS - vrijdag 12 mei 2017 - 10:07   quote  deeplink  
Wat een avond en gefeliciteerd allemaal met het behalen van de finale.

Zou Tete nu voor eens en altijd hebben laten zien dat hij op internationaal niveau DE RECHTSBACK voor Ajax moet zijn???

Ik hoop het. Mooi trouwens om Bosz zo te zien genieten, dat zie ik graag!

Opstelling winnende finale

..................Onana...................

........Sanchez........de Ligt............

Tete.............................Riedewald

..............van de Beek..................

....Ziyech....................Klaassen....

Traoré............................Kluivert

................Dolberg...................
AkaS
 AkaS - vrijdag 12 mei 2017 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 10:00 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens. Schone had het in de eerste helft al lastig. Kwam handelingssnelheid tekort en dat was al duidelijk bij Schalke en PSV uit. Het is dat Lyon zelf ook gewoon heel slordig was en het geloof een beetje kwijt was. Hem opstellen tegen een Lyon waarvan iedereen wist dat ze zouden gaan stormen is gewoon een blunder. Had je ook een wissel gescheeld die je eventueel had kunnen gebruiken om Viergever te sparen.

Wat betreft Veltman, die deed het inderdaad goed in de eerste helft. Maar je ziet gewoon dat en Veltman en Schone tekort komen wanneer de tegenstander vol gas gaat. Dat hebben we vaker gezien.
En aangezien de verwachting was dat ze vanaf minuut 1 vol gas zouden gaan (hebben ze uiteindelijk maar 10 minuten gedaan in de eerste helft) was het gewoon risicovol om te beginnen met die 2.

Maargoed, we staan in de finale, dus Bosz zal uiteindelijk wel gelijk hebben. Ben het alleen niet altijd eens met zijn keuzes.
Sterker nog.... na een paar minuten maakte hij al een domme onnodige overtreding rond de 16m

Nee Schöne heeft prachtige doelpunten gemaakt voor Ajax in de eredivisie, maar internationaal komt hij tekort.

Ook Veltman komt duidelijk tekort op internationaal niveau!

En als Bosz dit niet ziet, komt hij ook tekort
Eide
 Eide - vrijdag 12 mei 2017 - 10:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 10:00 schreef Jaccio het volgende:

[..]
Hem opstellen tegen een Lyon waarvan iedereen wist dat ze zouden gaan stormen is gewoon een blunder.
Natuurlijk niet. Ook Schone speelde een voldoende eerste helft waarbij hij in de opbouw het gewoon goed deed. Verdedigend heeft Schone het dan lastig maar hoeveel heeft OL die eerste helft nu aanvallend gebracht? En Bosz heeft daarna tijdig ingegrepen. Dan van een blunder spreken is, in mijn optiek, ongefundeerd.

quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 10:11 schreef AkaS het volgende:

[..]

En als Bosz dit niet ziet, komt hij ook tekort
Dit is niets anders als lachwekkend. Hier ga ik ook geen argumenten aan vuil maken.
Scout2
 Scout2 - vrijdag 12 mei 2017 - 10:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 10:11 schreef AkaS het volgende:

[..]

Sterker nog.... na een paar minuten maakte hij al een domme onnodige overtreding rond de 16m

Nee Schöne heeft prachtige doelpunten gemaakt voor Ajax in de eredivisie, maar internationaal komt hij tekort.

Ook Veltman komt duidelijk tekort op internationaal niveau!

En als Bosz dit niet ziet, komt hij ook tekort
Eens..
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 12 mei 2017 - 10:47   quote  deeplink  
Wat een avond weer. Viergever was de slechtste van het veld, Traore ging voor eigen succes, Veltman.. man man man, wat hoop ik toch dat we hem snel verkopen. 2 goede wissels van Bosz.
Maar hij moet toch ook zien dat Veltman tekort komt en Tete daar hoort te staan. Volgens mij steld hij hem niet op, omdat hij weet dat de zaakwaarnemer van Tete niet wil verlengen.

Dolberg is echt goud waard en spaarde zich zichtbaar voor de Finale, maar wat is die gozer koelbloedig en dodelijk.
Loetje
 Loetje - vrijdag 12 mei 2017 - 10:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 07:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Dat doet Mourinho altijd. In Portugal al
Bij Porto begreep ik het wel. Daar speel je als underdog in de CL. De rest is onbegrijpelijk
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 12 mei 2017 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 10:55 schreef Loetje het volgende:

[..]

Bij Porto begreep ik het wel. Daar speel je als underdog in de CL. De rest is onbegrijpelijk
Gewoon een lafbek en dat voetbal is zo achterhaald wat hij speelt.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 12 mei 2017 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 10:55 schreef Loetje het volgende:

[..]

Bij Porto begreep ik het wel. Daar speel je als underdog in de CL. De rest is onbegrijpelijk
Vind het wel meevallen. Hij heeft toch meerdere keren de CL gewonnen en kampioen geworden van de grootste competities. En de meeste spelers lopen met hem weg, voetballen is aanvallen en verdedigen en hij ziet wel in hoe dat werkt. Als je het als speler daar niet mee eens bent moet je gewoon je koffers pakken en vertrekken.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 12 mei 2017 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 11:03 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Gewoon een lafbek en dat voetbal is zo achterhaald wat hij speelt.
De CL winnen met Inter en Porto... van Chelsea een echte topclub gemaakt met zijn kampioenschappen. Heeft niks met laf te maken. Ik ben geen fan van zijn persoonlijkheid, maar zijn staat van dienst valt niks aan te ontkennen.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 12 mei 2017 - 11:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 10:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Ook Schone speelde een voldoende eerste helft waarbij hij in de opbouw het gewoon goed deed. Verdedigend heeft Schone het dan lastig maar hoeveel heeft OL die eerste helft nu aanvallend gebracht? En Bosz heeft daarna tijdig ingegrepen. Dan van een blunder spreken is, in mijn optiek, ongefundeerd.

Hij speelde redelijk, omdat Lyon aanvallend niet veel kon brengen. Alleen, de verwachting bij iedereen was toch wel dat Lyon zou starten zoals het in de 2e helft begon. Dat dat niet gebeurde is ons geluk en toch wel de klasse van Dolberg, die dat kleine beetje hoop dat ze hadden eventjes de kop in drukte. Dat is een beetje het punt dat ik probeer te maken. Als je de zwaktes van Schone kent, stel je hem niet op in een wedstrijd waar je verwacht dat Lyon vol gaat stormen.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 12 mei 2017 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 09:36 schreef Eide het volgende:
Slechts mijn mening hoor, maar ik vind veel van de kritiek volslagen onzin.

Ik ben het zeker niet met elke beslissing van Bosz eens, maar het zijn natuurlijk geen "blunders". Ten eerste is telt resultaat. Ten tweede is het niveauverschil tussen de basis en de bank helemaal niet zo groot. Ten derde staart iedereen zich nu blind op die 2e helft. Feit is ook dat Ajax gedurende de eerste helft OL langdurig zoek speelde. Ajax speelde namelijk een hele goede eerste helft waarbij het in de laatste 2 minuten naïef twee goals om de oren kreeg. Maar Ajax speelde die eerste helft echt heel goed, ook de spelers die nu kritiek krijgen. Ik vond, ondanks die 2 tegentreffers, dat alle Ajacieden de eerste helft een voldoende haalde.

De tweede helft werd daardoor pompen of verzuipen. Jagen op een tegenstander die een compleet stadion achter zich heeft en de volledige trukendoos optrekt. En toch bleef Ajax overeind en kreeg het zelfs kansen om de wedstrijd te beslissen. Ander dan OL in Amsterdam verzoop Ajax echter niet. Welke "blunders" hebben we het dan over? Gewoon als voorbeeld; toen in de 2e helft duidelijk werd dat Schone fysiek tekort kwam werd Van de Beek gebracht.

Ik denk dat Bosz het uitstekend heeft gedaan gister. Niet elke keuze die hij maakt zou mijn keuze zijn, maar door zijn keuzes en hoe de spelers die keuzes ten uitvoer brengen hebben we wel een Europese finale gehaald. Dan kan je nooit, maar dan ook echt nooit, van "blunders" spreken. Dat Ajax nu in de finale staat is geen kwestie van geluk. Dat is een kwestie van een goede ploeg, die keihard werkt en speelt volgens een filosofie die past bij de selectie. En met name dat laatste is echt de verdienste van Bosz.
Ik weet niet met wat voor bril jij gekeken hebt maar kijk de wedstrijd nog eens terug en kijk eens kritisch..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 mei 2017 door Hummel10 --
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 12 mei 2017 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 10:11 schreef AkaS het volgende:

[..]

Sterker nog.... na een paar minuten maakte hij al een domme onnodige overtreding rond de 16m

Nee Schöne heeft prachtige doelpunten gemaakt voor Ajax in de eredivisie, maar internationaal komt hij tekort.

Ook Veltman komt duidelijk tekort op internationaal niveau!

En als Bosz dit niet ziet, komt hij ook tekort
Eens
Eide
 Eide - vrijdag 12 mei 2017 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 13:05 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik weet niet met wat voor bril jij gekeken hebt maar kijk de wedstrijd nog eens terug en kijk eens kritisch..
quote:
Ajax deed veel goed in de eerste helft, heel veel zelfs. Niet de thuisploeg maar de nummer twee van de eredivisie controleerde de ontmoeting. Net zoals in de thuiswedstrijd van vorige week verzuimde de recordkampioen van Nederland zichzelf royaal voor het goede spel te belonen.

[...]

En Ajax kwam maar niet in de problemen, tot twee fatale laatste minuten van de eerste helft. Eerst gaf de Poolse arbiter Szymon Marciniak makkelijk een strafschop voor een kleine overtreding van Matthijs de Ligt.

[...]

Gedragen door het opgeleefde thuispubliek zette Lyon nog maar eens aan na rust. Ajax wankelde af en toe maar bleef op de been door Davinson Sánchez die zijn ploeg met een uitblinkende Davy Klaassen op de been hield.
Bron

Kennelijk heeft de schrijvende pers dezelfde wedstrijd gezien als ik. Dus welke bril heb jij eigenlijk opgehad? Misschien nog eens kritisch terugkijken?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 mei 2017 door Eide --
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 12 mei 2017 - 13:42   quote  deeplink  
Overigens Tete weer in het UEFA elftal van de week. Ziet Bosz het dan echt niet?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Olympique Lyon - Ajax (donderdag 11 mei 2017, 21:05); 3 - 1 (4 - 5)









0.0172469