BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Manchester United, Europa League finale. (24 mei, 20.45) + Road to the final

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Jaccio
 Jaccio - donderdag 25 mei 2017 - 08:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 01:41 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Als ik de wedstrijd terug kijk, wat ik overigens zeer waarschijnlijk niet ga doen.
Tenzij als de wedstrijd morgen opnieuw word gespeeld.
Maar ik kijk deze wedstrijd niet terug.

Maar als ik het wel zou doen, dan zie ik een angstig Ajax.
Een Ajax die bang is, om fouten te maken en daardoor te verliezen.
Niemand wil de slemiel zijn waardoor je de beker verspeeld.

Dat is wat ik zag.

Maar Ajax heeft met dit spel wat ze willen spelen, juist durf en lef nodig. Durf en lef om met ze alle druk te zetten, door hoog te staan. Door flink door te jagen als team. Durf en lef om de grote tegenstander jouw wil op te leggen.

Durf en lef om een risicovolle pass te geven. Durf en lef om mee op te komen.
Durf en lef om je man te laten lopen en daardoor zelf vrij te komen als je teamgenoten de bal veroverd.

Ajax spel heeft durf en lef nodig, maar als je angstig bent, Dan doe je niet waar je goed in bent.

Ajax is nooit echt in de wedstrijd gekomen. Geen enkele keer.

We zijn niet omver geblazen door het grote Man Utd, wat wel gebeurde toen we tegen Real of Barca speelde.
We zijn nooit echt in de problemen geweest, niet zoals we in de problemen waren tegen Schalke of Lyon.

Maar we hebben ook zelf niets gepresteerd, we hebben man utd ook niet in de problemen gebracht. We hebben zelfs niet onder druk kunnen zetten, waardoor je daar hoop uit kon putten.

Ajax was gewoon niet op zijn sterkst, niet zoals we dat wel waren tegen Lyon. Toen we wel met durf en lef speelde.

Angst zorgt ervoor dat je benen zwaar worden, dat zag je aan Klaassen.
Angst voor de snelle mannen voorin bij Man utd.
Dan hebben wij het anders gezien. Ik heb namelijk een heel geslepen ManU gezien dat Ajax goed bestudeerd had.
Schakel Klaassen en Ziyech uit zodat er geen aanvoer is naar de flanken en dus Dolberg. Je zag het, Youness en Traore gingen de bal ophalen en Dolberg gewisseld. De lange ballen die door de verdediging gespeeld werden waren voor die lange krullebol.

We mochten voetballen, hebben we ook bij vlagen gedaan, maar alleen op eigen helft.
De verdediging moest de openingen zoeken omdat het middenveld werd geneutraliseerd.

Zelf op momenten de lange bal spelen en je lange sterke spelers mee naar voren sturen, het is de perfecte tactiek tegen een team met de speelstijl van Ajax.
Mourinho bestreed met Real Barca altijd op dezelfde manier, het is dus gewoon tactiek.
Verschil is dat Barca verdedigers had lopen die wel de openingen konden vinden en de aanval.., tja daar hoef ik niks meer over te zeggen.

Probeer je tegen een team met onze speelstijl zelf te voetballen zoals Schalke en Lyon dat tegen ons probeerden, dan ontstaan er ruimtes en kunnen we ons favoriete spelletje spelen en dan kan het alle kanten op. Tegen welke tegenstander dan ook.

Nee, we zijn gewoon fysiek en vooral tactisch afgetroefd. Is overigens geen schande, Mourinho is daar ijzersterk in.
Het is het lelijkste voetbal dat er is, maar het gaat niet alleen om mooi voetbal, het gaat om geld en prijzen.

Ik ga de wedstrijd sowieso terugkijken. Vind het heel interessant om te zien. 8:45 op Fox Sports

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 mei 2017 door Jaccio --
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 25 mei 2017 - 08:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 08:09 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Dan hebben wij het anders gezien. Ik heb namelijk een heel geslepen ManU gezien dat Ajax goed bestudeerd had.
Schakel Klaassen en Ziyech uit zodat er geen aanvoer is naar de flanken en dus Dolberg. Je zag het, Youness en Traore gingen de bal ophalen en Dolberg gewisseld. De lange ballen die door de verdediging gespeeld werden waren voor die lange krullebol.

We mochten voetballen, hebben we ook bij vlagen gedaan, maar alleen op eigen helft.
De verdediging moest de openingen zoeken omdat het middenveld werd geneutraliseerd.

Zelf op momenten de lange bal spelen en je lange sterke spelers mee naar voren sturen, het is de perfecte tactiek tegen een team met de speelstijl van Ajax.
Mourinho bestreed met Real Barca altijd op dezelfde manier, het is dus gewoon tactiek.
Verschil is dat Barca verdedigers had lopen die wel de openingen konden vinden en de aanval.., tja daar hoef ik niks meer over te zeggen.

Probeer je tegen een team met onze speelstijl zelf te voetballen zoals Schalke en Lyon dat tegen ons probeerden, dan ontstaan er ruimtes en kunnen we ons favoriete spelletje spelen en dan kan het alle kanten op. Tegen welke tegenstander dan ook.

Nee, we zijn gewoon fysiek en vooral tactisch afgetroefd. Is overigens geen schande, Mourinho is daar ijzersterk in.
Het is het lelijkste voetbal dat er is, maar het gaat niet alleen om mooi voetbal, het gaat om geld en prijzen.

Ik ga de wedstrijd sowieso terugkijken. Vind het heel interessant om te zien. 8:45 op Fox Sports
Heb jij goed gezien ja Mourinho ten voeten uit. Vooral na die 0-1 konden ze krachten sparen en inzakken. Tot de middenlijn mochten we komen daarna was het klaar.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 25 mei 2017 - 08:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 00:25 schreef pth het volgende:

[..]

Ik zeg volgens mij ook nergens dat Huntelaar zich te pletter werkt, maar wel met volle overtuiging zijn duels aan gaat, waar Dolberg vooral zijn poten terugtrekt of niet eens in de duels komt als het bij hem niet loopt. Dus ja hebt gelijk dat Dolberg en Huntelaar als spitsen erg op elkaar lijken, met dat verschil dat ik twijfels heb bij de fysieke weerbaarheid van Dolberg. Daarnaast is het bij hem vaak alles of niets: of helemaal briljant of je kan net zo goed met 10 man gaan spelen.
Klopt maar zo ongelooflijk koel in de afronding.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 25 mei 2017 - 09:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 00:17 schreef pth het volgende:

[..]

Dat zie ik dan anders. Viergever is geen linksback, al heeft hij het dit seizoen uitstekend en zelfs boven verwachting gedaan, middenveld zonder een Klaassen (en Schone, die voor mij iets anders mag gaan doen) kan echt wel een paar kerels gebruiken die natuurlijk wel moeten kunnen ballen (of denk je fysieke wedstrijden met typetjes Nouri, de Jong, ... te gaan domineren. Succes ... twee turven hoog ... en nog het lichaam van een kind), Traore vertrekt, Younes mag van mij opbokken, Neres is nog een vraagteken in de zin dat hij nog niet weet te overtuigen, Cassierra krijg ook ik nog geen warme gevoelens bij, Dolberg is of briljant of helemaal niets, dus denk dat er zeker nog wel wat nodig is in de voorhoede om mee te kunnen/blijven doen. Maar goed ieder zijn mening.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/742506/harde-conclusie-na-nederlaag-sch-ne-younes-veltman-viergever-komen-tekort-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink-hotnews&utm_campaign=voetbal

En ik sluit me er ook bij aan. Al vind ik dat Viergever dit seizoen wel van grote waarde is geweest. Veltman was gisteren ook niet heel slecht.

Younes te slap, fantastische dribbel geen rendement
Schöne komt duidelijk te kort op 6
Veltman heeft minder potentie dan Tete ik had voor Tete gegaan
Riedewald,Sinkgraven hoeven van mij niet op linksback
Traore gaat weg, Cassierra nog niet top. Er moet dus inderdaad iets bij.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 25 mei 2017 - 09:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 09:09 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/742506/harde-conclusie-na-nederlaag-sch-ne-younes-veltman-viergever-komen-tekort-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink-hotnews&utm_campaign=voetbal

En ik sluit me er ook bij aan. Al vind ik dat Viergever dit seizoen wel van grote waarde is geweest. Veltman was gisteren ook niet heel slecht.

Younes te slap, fantastische dribbel geen rendement
Schöne komt duidelijk te kort op 6
Veltman heeft minder potentie dan Tete ik had voor Tete gegaan
Riedewald,Sinkgraven hoeven van mij niet op linksback
Traore gaat weg, Cassierra nog niet top. Er moet dus inderdaad iets bij.
Er moet zeker wat bij als we willen doorstoten. Ik denk meer fysieke spelers.
Klaassen zei in een interview na afloop gisteren dat Bosz in de rust tegen die jongens zei dat ze gewoon door moesten gaan waar ze mee bezig waren. Duidelijk dat er dan geen plan B is. Koop gericht in waardoor je in meerdere systemen uit de voeten kan.

Overigens roept iedereen al maanden dat Schone en Veltman tekortkomen. Ben wel benieuwd naar de redenen van Bosz om ze toch op te blijven stellen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 mei 2017 door Jaccio --
p111
 p111 - donderdag 25 mei 2017 - 09:44   quote  deeplink  
Schone is gewoon te traag voor zware wedstrijden,weer geen een keer voorin geweest,zijn opvolger Donny voor de zoveelste keer beter als Schone.Veltman greep niet goed in bij het tweede doelpunt en had weer zijn tweede gele kaart moeten krijgen (dus rood).Het strijdplan van Morinho met het vast zetten van het middenveld en de lange bal spelen op Falini was perfect daar had Ajax geen antw/op.Hopelijk heeft Bosz in gezien dat wij daar nog antw op moeten vinden,voor de rest een prima seizoen al hebben we geen prijzen gepakt,ik heb genoten van dit Ajax.
Scout2
 Scout2 - donderdag 25 mei 2017 - 10:23   quote  deeplink  
Wat doet dat pijn zeg of het nou dom is of eigenwijs
Wel een top prestatie maar dit had niet gehoeven.
Hij ziet zijn eigen fouten niet.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 25 mei 2017 - 10:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 10:23 schreef Scout2 het volgende:
Wat doet dat pijn zeg of het nou dom is of eigenwijs
Wel een top prestatie maar dit had niet gehoeven.
Hij ziet zijn eigen fouten niet.
Ik zou altijd met Tete en vd Beek beginnen, maar denk dat het gisteren niet heel veel had uitgemaakt.
Scout2
 Scout2 - donderdag 25 mei 2017 - 10:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 09:44 schreef p111 het volgende:
Schone is gewoon te traag voor zware wedstrijden,weer geen een keer voorin geweest,zijn opvolger Donny voor de zoveelste keer beter als Schone.Veltman greep niet goed in bij het tweede doelpunt en had weer zijn tweede gele kaart moeten krijgen (dus rood).Het strijdplan van Morinho met het vast zetten van het middenveld en de lange bal spelen op Falini was perfect daar had Ajax geen antw/op.Hopelijk heeft Bosz in gezien dat wij daar nog antw op moeten vinden,voor de rest een prima seizoen al hebben we geen prijzen gepakt,ik heb genoten van dit Ajax.
Schone is leuk voor de eredivisie op de top 5 na
Scout2
 Scout2 - donderdag 25 mei 2017 - 10:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 10:43 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ik zou altijd met Tete en vd Beek beginnen, maar denk dat het gisteren niet heel veel had uitgemaakt.
Dat denk ik wel .. je bent namelijk 2 keer gewaarschuwd, beide keren met de hakken over de sloot. Alleen nu heb je geen return en dat reken ik bosz aan.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 25 mei 2017 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 10:46 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Dat denk ik wel .. je bent namelijk 2 keer gewaarschuwd, beide keren met de hakken over de sloot. Alleen nu heb je geen return en dat reken ik bosz aan.
We zijn niet op maar 2 posities afgetroefd (Veltman deed het niet eens slecht trouwens, al zeg ik het zelf).. Onze beste spelers werden goed geneutraliseerd. Klaassen, Ziyech en Schone werden gewoon ijzersterk afgeschermd met fysiek en lengte (Pogba en Fellaini). vd Beek had niet veel verschil gemaakt, omdat het middenveld gewoon niet bereikt werd.

Het enige dat ik Bosz kwalijk neem is dat er geen plan B is, maar ik moet daar wel gelijk bij zeggen dat hij daar wel meer tijd voor moet hebben.

Owja, en hij had Kluivert moeten brengen ipv Neres

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 mei 2017 door Jaccio --
Scout2
 Scout2 - donderdag 25 mei 2017 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 10:53 schreef Jaccio het volgende:

[..]

We zijn niet op maar 2 posities afgetroefd (Veltman deed het niet eens slecht trouwens, al zeg ik het zelf).. Onze beste spelers werden goed geneutraliseerd. Klaassen, Ziyech en Schone werden gewoon ijzersterk afgeschermd met fysiek en lengte (Pogba en Fellaini). vd Beek had niet veel verschil gemaakt, omdat het middenveld gewoon niet bereikt werd.

Het enige dat ik Bosz kwalijk neem is dat er geen plan B is, maar ik moet daar wel gelijk bij zeggen dat hij daar wel meer tijd voor moet hebben.
Op het slippertje 2de doelpunt na heeft ie het aardig gedaan
Sleutel lag toch echt op het middenveld waarbij schone de sleutel was.. met van beek maak je ziyech en Klaassen sterker
Verder speelt tête traore in de wedstrijd iets wat je zag tegen Lyon en Schalke..had toch echt gescheeld.
Scout2
 Scout2 - donderdag 25 mei 2017 - 11:03   quote  deeplink  
Mourinho kon zijn lachen niet inhouden toen ie schone op de lijst zag..
Gewoon zwak van bosz
p111
 p111 - donderdag 25 mei 2017 - 11:05   quote  deeplink  
Natuurlijk Schone speelde zoals gewoonlijk te veel tussen zijn laatste lini waardoor Klaasen en Zyech niet bereikbaar waren,met v/d Beek had je zeker meer kans gemaakt.
p111
 p111 - donderdag 25 mei 2017 - 11:07   quote  deeplink  
Ajax ging in Stockholm met 2-0 onderuit tegen Manchester United. 'De Europese campagne heeft duidelijk gemaakt dat Lasse Schöne, Amin Younes, Jairo Riedewald, Nick Viergever en Joël Veltman te kort komen om met Ajax extra stappen te maken. Dat klinkt hard, maar zo hard is topvoetbal', aldus Driessen.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Nou hier kan ik het volkomen mee eens zijn !!!
Jaccio
 Jaccio - donderdag 25 mei 2017 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 11:01 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Op het slippertje 2de doelpunt na heeft ie het aardig gedaan
Sleutel lag toch echt op het middenveld waarbij schone de sleutel was.. met van beek maak je ziyech en Klaassen sterker
Verder speelt tête traore in de wedstrijd iets wat je zag tegen Lyon en Schalke..had toch echt gescheeld.
Sleutel lag idd op het middenveld en dat had ManU helemaal in handen door lengte, fysiek en positionering. Ik denk dat vd Beek ook zou verdrinken op dat middenveld. Tel daarbij op dat vd Beek veel aanvallender denkt, waardoor je meer ruimte in je rug openlaat voor hun.
Die laatste kans voor Lingaard.. Zulke situaties zou je vaker tegen hebben gehad.

Dat is mijn kijk erop tenminste. Ben niet een betweter, maar ben er vrij zeker van dat als vd Beek was begonnen we nagenoeg hetzelfde spelbeeld zouden hebben gehad.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 25 mei 2017 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 11:07 schreef p111 het volgende:
Ajax ging in Stockholm met 2-0 onderuit tegen Manchester United. 'De Europese campagne heeft duidelijk gemaakt dat Lasse Schöne, Amin Younes, Jairo Riedewald, Nick Viergever en Joël Veltman te kort komen om met Ajax extra stappen te maken. Dat klinkt hard, maar zo hard is topvoetbal', aldus Driessen.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Nou hier kan ik het volkomen mee eens zijn !!!
Waarom Viergever? Die heeft niet eens gespeeld gisteren.. Daarbij deed hij het in de voorgaande wedstrijden gewoon prima
Scout2
 Scout2 - donderdag 25 mei 2017 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 11:07 schreef p111 het volgende:
Ajax ging in Stockholm met 2-0 onderuit tegen Manchester United. 'De Europese campagne heeft duidelijk gemaakt dat Lasse Schöne, Amin Younes, Jairo Riedewald, Nick Viergever en Joël Veltman te kort komen om met Ajax extra stappen te maken. Dat klinkt hard, maar zo hard is topvoetbal', aldus Driessen.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Nou hier kan ik het volkomen mee eens zijn !!!
Schone zeker..riedewald en younes schrijf ik nog niet af
Scout2
 Scout2 - donderdag 25 mei 2017 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 11:12 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Waarom Viergever? Die heeft niet eens gespeeld gisteren.. Daarbij deed hij het in de voorgaande wedstrijden gewoon prima
Eens
Scout2
 Scout2 - donderdag 25 mei 2017 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 11:11 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Sleutel lag idd op het middenveld en dat had ManU helemaal in handen door lengte, fysiek en positionering. Ik denk dat vd Beek ook zou verdrinken op dat middenveld. Tel daarbij op dat vd Beek veel aanvallender denkt, waardoor je meer ruimte in je rug openlaat voor hun.
Die laatste kans voor Lingaard.. Zulke situaties zou je vaker tegen hebben gehad.

Dat is mijn kijk erop tenminste. Ben niet een betweter, maar ben er vrij zeker van dat als vd Beek was begonnen we nagenoeg hetzelfde spelbeeld zouden hebben gehad.
Meningen verschillen ik had traore daar geplaats als verrassing.. maar ach wie ben ik :)
Afwisselend met ziyech en klaassen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 mei 2017 door Scout2 --
Jaccio
 Jaccio - donderdag 25 mei 2017 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 11:20 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Meningen verschillen ik had traore daar geplaats als verrassing.. maar ach wie ben ik :)
Afwisselend met ziyech en klaassen
Maakt eigenlijk ook niet meer uit wat we denken haha.
Lekker gaan genieten van het mooie weer en trots zijn op die jonge kereltjes
p111
 p111 - donderdag 25 mei 2017 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 11:15 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Eens
Ja dit was zijn top seizoen alles zat mee voor hem, maar gaat alleen maar minder worden,en komt gewoon te kort voor de top.
Scout2
 Scout2 - donderdag 25 mei 2017 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 11:31 schreef p111 het volgende:

[..]

Ja dit was zijn top seizoen alles zat mee voor hem, maar gaat alleen maar minder worden,en komt gewoon te kort voor de top.
Denk ik ook, maar heeft nu toch goed gespeeld dus verdient alle krediet.
Bovendien hebben we de ligt achter de hand

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 mei 2017 door Scout2 --
Eide
 Eide - donderdag 25 mei 2017 - 12:01   quote  deeplink  
Ik ben ook weer een beetje bekomen van gister. Helaas is de conclusie dat ManU gewoon beter was. Ze stonden heel goed opgesteld en deden precies wat nodig was om Ajax het voetballen onmogelijk te maken. Dit jonge team heeft dan niet het vermogen op een plan B door te schakelen.

Vreselijk zonde natuurlijk dat de finale is verloren maar bij mij overheerst een heel trots gevoel.
Eide
 Eide - donderdag 25 mei 2017 - 12:01   quote  deeplink  
De sfeer op het Museumplein was trouwens geweldig, ook achteraf.
nummer10
 nummer10 - donderdag 25 mei 2017 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 09:44 schreef p111 het volgende:
Schone is gewoon te traag voor zware wedstrijden,weer geen een keer voorin geweest,zijn opvolger Donny voor de zoveelste keer beter als Schone.Veltman greep niet goed in bij het tweede doelpunt en had weer zijn tweede gele kaart moeten krijgen (dus rood).Het strijdplan van Morinho met het vast zetten van het middenveld en de lange bal spelen op Falini was perfect daar had Ajax geen antw/op.Hopelijk heeft Bosz in gezien dat wij daar nog antw op moeten vinden,voor de rest een prima seizoen al hebben we geen prijzen gepakt,ik heb genoten van dit Ajax.
eens
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 25 mei 2017 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 11:07 schreef p111 het volgende:
Ajax ging in Stockholm met 2-0 onderuit tegen Manchester United. 'De Europese campagne heeft duidelijk gemaakt dat Lasse Schöne, Amin Younes, Jairo Riedewald, Nick Viergever en Joël Veltman te kort komen om met Ajax extra stappen te maken. Dat klinkt hard, maar zo hard is topvoetbal', aldus Driessen.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Nou hier kan ik het volkomen mee eens zijn !!!
Ik ook
jodocus
 jodocus - donderdag 25 mei 2017 - 12:26   quote  deeplink  
KANSLOOS
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 25 mei 2017 - 12:49   quote  deeplink  
Deze wedstrijd lied echt goed zien waar Ajax daadwerkelijk staat, internationaal.
Hoe goed we de vorige wedstrijden ook gespeeld hadden met enkele fouten tussendoor.

Qua percentage komt Ajax denkelijk ca. nog ca. 30% tekort.
Ajax zal in elke linie 'n topspeler moeten binnenhalen om zich goed te moeten wapenen in de Champions League. Anders krijgen we weer deze wedstrijden te zien zoals gisteren. En dat willen we juist voorkomen. Dus Ajax, doe jullie je best.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 25 mei 2017 - 12:55   quote  deeplink  
Ik denk dat mensen vooral moeilijk kunnen inschatten hoe Morinho een wedstrijd kan bepalen en dicteren. En daarmee heeft hij Ajax lam kunnen leggen.

En daarin zie je dat Bosz daar geen focus op heeft gelegd, die is heeft zijn eigen spel willen spelen en daarmee heeft hij het Manchester juist gemakkelijk gemaakt. En dan komt toch ook de onervarenheid van Bosz naar boven ten opzichte van Morinho.

Zelfs wij 'supporters' wisten al met welke spelers Bosz ging komen. Dus Morinho heeft alle tijd en ruimte gehad om zich daarop te kunnen richten. En ik denk dat Bosz dat verkeerd heeft ingeschat.

Juist tegen Manchester had hij zich volledig moeten aanpassen, omdat er juist tegen Morinho andere spelregels en wetten gelden. Dat is misschien achteraf gemakkelijker gezegd dan gedaan. Maar Ajax was gewoon voorspelbaar.

Morinho kan een ploeg lezen en vervolgens zich daarop aanpassen. En daardoor lijkt het ook ineens dat Ajax 'slechter'speelt dan anders. Omdat Morinho dat kan afdwingen als hij dar van zijn ploeg verwacht.

Ik zei al diverse keren dat ik Bosz als het grote gevaar zag voor deze wedstrijd, en dat geeft aan hoe gemakkelijk het voor Morinho was om zich aan te passen. En dan is het ook vooral het verschil in ervaring van Morinho tegenover een 'broekje' als Bosz.

Eigenlijk had Ajax niet eens een kans om ter winnen en dat zegt alles. Het gaat er nu niet om wat je hebt laten liggen, het gaat er nu juist om wat je doet om verder te komen.

Ajax moet inzien wat goed gegaan is dit seizoen en de dingen die structureel beter moeten. Wij mogen dankbaar zijn voor het huidige 'potentieel' en dat moet het komende seizoen worden versterkt en vooral meer fundament krijgen.

Ajax moet juist doorschakelen en meer eisend zijn naar zichzelf. Omdat dat de enige instelling is die noodzakelijk is om verder te kunnen en willen komen. Omdat je dat altijd in eigen hand hebt. Maar dan moet je je hier wel van bewust zijn. En daarom is het nu aan de leiding te laten zien dat ze instaat zijn om door te schakelen en opnieuw een stap te kunnen zetten.

Want het gaat om die'stap'die je nu opnieuw zult moeten zetten. Je weet nu waar je aan toe bent en dat er dus voorrondes CL zullen komen.

Dus geleerd hebben van vorig seizoen en nu direct vanuit de startblokken kunnen toeslaan. Dan kun je opnieuw stappen gaan maken die ook noodzakelijk zijn in groei die nodig zijn om verder te kunnen komen dan waar we nu staan.

Want dat moet je nu als doel voor ogen hebben; meer en beter.

Op naar een nieuw seizoen.....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 25 mei 2017 - 12:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 12:01 schreef Eide het volgende:
De sfeer op het Museumplein was trouwens geweldig, ook achteraf.
Echt wel! Supporters hebben zich netjes gedragen. Complimenten daarvoor. Je zag ook de gelatenheid achteraf. Was geweldig om daar bij te zijn. Jammer genoeg niet gewonnen maar mijn kinderen hebben wel iets moois mee gemaakt!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 25 mei 2017 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 11:07 schreef p111 het volgende:
Ajax ging in Stockholm met 2-0 onderuit tegen Manchester United. 'De Europese campagne heeft duidelijk gemaakt dat Lasse Schöne, Amin Younes, Jairo Riedewald, Nick Viergever en Joël Veltman te kort komen om met Ajax extra stappen te maken. Dat klinkt hard, maar zo hard is topvoetbal', aldus Driessen.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Nou hier kan ik het volkomen mee eens zijn !!!
Ach Driessen, de man die de ene wedstrijd spelers een grote toekomst toedicht om ze een week later weer kansloos af te schrijven!
Jaccio
 Jaccio - donderdag 25 mei 2017 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 12:55 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik denk dat mensen vooral moeilijk kunnen inschatten hoe Morinho een wedstrijd kan bepalen en dicteren. En daarmee heeft hij Ajax lam kunnen leggen.

En daarin zie je dat Bosz daar geen focus op heeft gelegd, die is heeft zijn eigen spel willen spelen en daarmee heeft hij het Manchester juist gemakkelijk gemaakt. En dan komt toch ook de onervarenheid van Bosz naar boven ten opzichte van Morinho.

Zelfs wij 'supporters' wisten al met welke spelers Bosz ging komen. Dus Morinho heeft alle tijd en ruimte gehad om zich daarop te kunnen richten. En ik denk dat Bosz dat verkeerd heeft ingeschat.

Juist tegen Manchester had hij zich volledig moeten aanpassen, omdat er juist tegen Morinho andere spelregels en wetten gelden. Dat is misschien achteraf gemakkelijker gezegd dan gedaan. Maar Ajax was gewoon voorspelbaar.

Morinho kan een ploeg lezen en vervolgens zich daarop aanpassen. En daardoor lijkt het ook ineens dat Ajax 'slechter'speelt dan anders. Omdat Morinho dat kan afdwingen als hij dar van zijn ploeg verwacht.

Ik zei al diverse keren dat ik Bosz als het grote gevaar zag voor deze wedstrijd, en dat geeft aan hoe gemakkelijk het voor Morinho was om zich aan te passen. En dan is het ook vooral het verschil in ervaring van Morinho tegenover een 'broekje' als Bosz.

Eigenlijk had Ajax niet eens een kans om ter winnen en dat zegt alles. Het gaat er nu niet om wat je hebt laten liggen, het gaat er nu juist om wat je doet om verder te komen.

Ajax moet inzien wat goed gegaan is dit seizoen en de dingen die structureel beter moeten. Wij mogen dankbaar zijn voor het huidige 'potentieel' en dat moet het komende seizoen worden versterkt en vooral meer fundament krijgen.

Ajax moet juist doorschakelen en meer eisend zijn naar zichzelf. Omdat dat de enige instelling is die noodzakelijk is om verder te kunnen en willen komen. Omdat je dat altijd in eigen hand hebt. Maar dan moet je je hier wel van bewust zijn. En daarom is het nu aan de leiding te laten zien dat ze instaat zijn om door te schakelen en opnieuw een stap te kunnen zetten.

Want het gaat om die'stap'die je nu opnieuw zult moeten zetten. Je weet nu waar je aan toe bent en dat er dus voorrondes CL zullen komen.

Dus geleerd hebben van vorig seizoen en nu direct vanuit de startblokken kunnen toeslaan. Dan kun je opnieuw stappen gaan maken die ook noodzakelijk zijn in groei die nodig zijn om verder te kunnen komen dan waar we nu staan.

Want dat moet je nu als doel voor ogen hebben; meer en beter.

Op naar een nieuw seizoen.....
Iemand die het snapt
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 25 mei 2017 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 12:55 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik denk dat mensen vooral moeilijk kunnen inschatten hoe Morinho een wedstrijd kan bepalen en dicteren. En daarmee heeft hij Ajax lam kunnen leggen.

En daarin zie je dat Bosz daar geen focus op heeft gelegd, die is heeft zijn eigen spel willen spelen en daarmee heeft hij het Manchester juist gemakkelijk gemaakt. En dan komt toch ook de onervarenheid van Bosz naar boven ten opzichte van Morinho.

Zelfs wij 'supporters' wisten al met welke spelers Bosz ging komen. Dus Morinho heeft alle tijd en ruimte gehad om zich daarop te kunnen richten. En ik denk dat Bosz dat verkeerd heeft ingeschat.

Juist tegen Manchester had hij zich volledig moeten aanpassen, omdat er juist tegen Morinho andere spelregels en wetten gelden. Dat is misschien achteraf gemakkelijker gezegd dan gedaan. Maar Ajax was gewoon voorspelbaar.

Morinho kan een ploeg lezen en vervolgens zich daarop aanpassen. En daardoor lijkt het ook ineens dat Ajax 'slechter'speelt dan anders. Omdat Morinho dat kan afdwingen als hij dar van zijn ploeg verwacht.

Ik zei al diverse keren dat ik Bosz als het grote gevaar zag voor deze wedstrijd, en dat geeft aan hoe gemakkelijk het voor Morinho was om zich aan te passen. En dan is het ook vooral het verschil in ervaring van Morinho tegenover een 'broekje' als Bosz.

Eigenlijk had Ajax niet eens een kans om ter winnen en dat zegt alles. Het gaat er nu niet om wat je hebt laten liggen, het gaat er nu juist om wat je doet om verder te komen.

Ajax moet inzien wat goed gegaan is dit seizoen en de dingen die structureel beter moeten. Wij mogen dankbaar zijn voor het huidige 'potentieel' en dat moet het komende seizoen worden versterkt en vooral meer fundament krijgen.

Ajax moet juist doorschakelen en meer eisend zijn naar zichzelf. Omdat dat de enige instelling is die noodzakelijk is om verder te kunnen en willen komen. Omdat je dat altijd in eigen hand hebt. Maar dan moet je je hier wel van bewust zijn. En daarom is het nu aan de leiding te laten zien dat ze instaat zijn om door te schakelen en opnieuw een stap te kunnen zetten.

Want het gaat om die'stap'die je nu opnieuw zult moeten zetten. Je weet nu waar je aan toe bent en dat er dus voorrondes CL zullen komen.

Dus geleerd hebben van vorig seizoen en nu direct vanuit de startblokken kunnen toeslaan. Dan kun je opnieuw stappen gaan maken die ook noodzakelijk zijn in groei die nodig zijn om verder te kunnen komen dan waar we nu staan.

Want dat moet je nu als doel voor ogen hebben; meer en beter.

Op naar een nieuw seizoen.....
De basiself van Man U heeft 300 miljoen meer gekost dan die van Ajax. Er zaten daar spelers op de bank die 4x meer gekost hebben dan de Ajax 11 bij elkaar. Waren ze niet gewoon een maatje te groot?

Mourinho heeft het team ook goed geanalyseerd en heeft daar ook de juiste poppetjes tegenover gezet. Bosz had minder voorspelbaar kunnen zijn maar had dat echt het verschil gemaakt? Fysiek waren ze veel sterker maar kwalitatief ook gewoon veel sterker op iedere positie. Gewoon jammer hopelijk weer van geleerd en door naar volgend seizoen.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 25 mei 2017 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 13:46 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

De basiself van Man U heeft 300 miljoen meer gekost dan die van Ajax. Er zaten daar spelers op de bank die 4x meer gekost hebben dan de Ajax 11 bij elkaar. Waren ze niet gewoon een maatje te groot?

Mourinho heeft het team ook goed geanalyseerd en heeft daar ook de juiste poppetjes tegenover gezet. Bosz had minder voorspelbaar kunnen zijn maar had dat echt het verschil gemaakt? Fysiek waren ze veel sterker maar kwalitatief ook gewoon veel sterker op iedere positie. Gewoon jammer hopelijk weer van geleerd en door naar volgend seizoen.
We hebben gisteren gezien dat we geen kans hadden. Ik denk wanneer je een kans had willen maken dan had je behoorlijk moeten afwijken van je speelwijze en denkwijze.

Ik verbaas me niet wat ik gisteren zag. Zelfs nog voor het eerste doelpunt werd gemaakt, zag je al dat het een onmogelijke opgave ging worden. Keuzes heeft iedereen in zijn leven.

Bosz had ook die keuzes, maar hij heeft besloten om zijn keuzes te maken en die waren voorspelbaar en waren van te voren reeds bekend. Alsof Morinho de wedstrijd al kon zien voordat hij gespeeld was.

Daarin zie je het gebrek aan ervaring van Bosz zijn kant. Het is moeilijk en onrealistisch om nu te gaan zeggen Bosz had een anders moeten doen.

Maar ik denk wel dat hij nu denkt en weet dat hij het niet goed heeft ingevuld. Dit staat los van het verschil in kwaliteit tussen Ajax en Manchester. Omdat ook dit verschil gisteren zichtbaar was. Het zijn diverse facturen bij elkaar die het onmogelijk hebben gemaakt.

Heeft Bosz het maximale gedaan voor de wedstrijd?

Hij zal zeker vanuit zijn kennis en inzicht vinden dat hij het maximale gedaan heeft. Alleen heeft hij verloren op 2 onderdelen; dat is het verschil in kwaliteit van de spelers en daar kun je niks aan doen en kun je hem nooit verwijten.

Bosz heeft gisteren vooral verloren op basis van zijn persoonlijke ervaring en keuzes in opstelling en speelwijze. En dat kun je hem wel kwalijk nemen.

Natuurlijk kun je nooit zeggen of Ajax dan wel zou hebben gewonnen. Alleen hebben zijn keuzes laten zien dat het nu kansloos was. Kansen moet je zelf creëren. Gisteren waren er geen kansen omdat Ajax ze niet kon creëren.

Dat was gisteren en we leven nu weer in het heden. Het leven gaat verder en ook Ajax gaat en moet verder. Wanneer je het juiste beleid wilt laten zien zul je stappen moeten blijven maken. Omdat je anders blijft waar je staat.

In de komende 3 maanden moet Ajax een beter fundament leggen dan vorig jaar. Omdat dat noodzakelijk is voor groei die nodig is om verder te komen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 mei 2017 door Bobby1972 --
remco k
 remco k - donderdag 25 mei 2017 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 22:53 schreef Jaccio het volgende:

[..]

We zijn gewoon tactisch afgetroefd
Ik vindt dat echt wel meevallen. Ajax oogde eerder onzeker en zenuwachtig dan dat ze moeite hadden met United. Passes die gewoon de zijlijn over vliegen hebben niets met tactiek te maken.
remco k
 remco k - donderdag 25 mei 2017 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 00:08 schreef pth het volgende:

[..]

Wekelijks en daar heeft de Hunter met veel blessureleed dit seizoen inderdaad nauwelijks gespeeld. Toch zie ik er meer een rotzak in die slecht tegen zijn verlies kan, dan Dolberg die soms briljant is en voor de rest een beetje ongeïnteresseerd over het veld loopt te slenteren en er een sport van maakt in vooral geen duels aan te gaan. Ik ben simpelweg niet zo kapot van Dolberg, jij en anderen misschien wel en dat is je goed recht. Hoop dat ik er totaal naast zit, maar heb niet het gevoel dat dit een wereldtopper gaat worden ... goede speler voor de eredivisie en meer niet ... als ik er nu 30 miljoen voor kon beuren dan zou ik als de sodemieter toehappen.
Vorig seizoen vergeten? En het seizoen daar voor.
Jaccio
 Jaccio - zondag 28 mei 2017 - 15:47   quote  deeplink  
https://youtu.be/VmaitNHMvJ4

Interessant filmpje
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 28 mei 2017 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 mei 2017 - 15:47 schreef Jaccio het volgende:
https://youtu.be/VmaitNHMvJ4

Interessant filmpje
Ja, ziet er leuk en professioneel uit, maar als Ajax een iets betere dag had (fitter en feller) dan was er voor morinho weinig anders overgebleven dan te verdedigen en hopen op een mazzeltje.

United speelde een saaie wedstrijd en Ajax kon er niets aan veranderen.
Jaccio
 Jaccio - zondag 28 mei 2017 - 16:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 mei 2017 - 16:09 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Ja, ziet er leuk en professioneel uit, maar als Ajax een iets betere dag had (fitter en feller) dan was er voor morinho weinig anders overgebleven dan te verdedigen en hopen op een mazzeltje.

United speelde een saaie wedstrijd en Ajax kon er niets aan veranderen.
Dat is Mourinho zijn tactiek sowieso al. De voetballende mensen vastzetten en zelf de lange bal hanteren en wachten op een mazzeltje. Hij heeft 2 mazzeltjes gehad die dag..
Het interessante vind ik dat iedereen weet dat hij een finale zo gaat spelen, maar niemand er een antwoord op blijkt te hebben..
Ajax we love you
 Ajax we love you - zondag 28 mei 2017 - 22:35   quote  deeplink  
Ben nu pas bijgekomen. Mourinho laat zien dat hij zich altijd aanpast aan zijn tegenstander en dat heeft hij weer vortreffelijk gedaan met anti voetbal. EEn finale winnen van Mourinho is best lastig. Het geeft ook aan hoe bang hij voor Ajax was, waarom zou jij je aanpassen aan Ajax met zo'n elftal?

Veltman speelde heel goed dit keer, verder kon Ajax niet in zijn spel komen. Stomme fout van Riedewald die laat zien waarom hij niet de linksback is. Leermoment ook voor Bosz denk ik en daarbij waren er veel zenuwen bij de Ajacieden. Jammer want dat was niet nodig. Op naar volgend jaar. Ben benieuwd wat er gebeurt in de zomer.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5877
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Manchester United, Europa League finale. (24 mei, 20.45) + Road to the final









0.0196609