BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Manchester United, Europa League finale. (24 mei, 20.45) + Road to the final

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zondag 14 mei 2017 - 20:41   quote  deeplink  
358du9e.jpg

Ajax en de Champions League 2016/2017

28ntoz.jpg

Ajax - PAOK Thessaloniki, 3e voorronde Champions League. 1-1 en 2-1

Ajax wordt in de 3e voorronde van de Champions League gekoppeld aan het altijd lastige PAOK. Ajax heeft zojuist een onrustige voorbereiding afgesloten en vastigheden zijn dan ook nauwelijks zichtbaar. Ajax komt in de heenwedstrijd in de ArenA dan ook al gauw met 0-1 achter en loopt achter de feiten aan. Ajax speelt deze wedstrijd echter ook met een geboren talent, Kesper Dolberg. De Deen schiet Ajax na rust op 1-1 en Ajax houdt daarmee hoop op het bereiken van de Champions League.

Een week later in Thessaloniki gaat het al snel mis, een fout van debutant Heiko Westermann leid de 1-0 voor de Grieken in en Ajax loopt achter de feiten aan. Ondanks het spel niet beter werd scoorde onze aanvoerder, Davy Klaassen Ajax 3 minuten voor tijd naar een zwaarbevochten 2-1 zege.

24z9578.png

Ajax - FC Rostov, 4e voorronde Champions League. 1-1 En 1-4

In de 4e en tevens laatste voorronde moet worden afgerekend met het onbekende maar zeer sterke Rostov. Ajax begint opnieuw met een thuiswedstrijd en ondanks een waanzinnig sterke pot van Ajax komt het niet verder dan 1-1. Opnieuw kwam Ajax onnodig op achterstand en een penalty is uiteindelijk nodig om een gelijkspel uit het vuur te slepen.

Echter kreeg Ajax zoveel kansen dat er zeker een handvol treffers gemaakt moesten worden. Dit leek dan ook veel op het spel wat de nieuwe trainer, Peter Bosz wil spelen.

Een week later gaat het in Rusland echter helemaal mis. Ajax is nerveus en wordt met 4-1 weggecounterd in Rostov. Met name Christian Noboa is een voortdurende plaag voor de Ajax defensie. Opnieuw loopt Ajax de Champions League mis en dit doet de alarmbellen rinkelen in Amsterdam Zuidoost. Hakim Ziyech wordt voor ruim 11 miljoen overgenomen van FC Twente en moet Ajax voorzien van creatieve impuls.

2ewoaco.jpg

Ajax en de Europa League 2016/2017

281r2p5.jpg

De poulefase met Ajax, Celta de Vigo, Panathinaikos en Standard Luik

Panathinaikos - Ajax 1-2
De eerste wedstrijd in de Europa League lijkt direct op de wedstrijd eerder in Griekenland bij PAOK. In no time staat Ajax achter en loopt het achter de feiten aan. Echter komt Ajax opnieuw goed weg, de goal van Berg wordt ongedaan gemaakt door Traore en Riedewald.

Ajax - Standard Luik 1-0
Ajax begint goed aan de wedstrijd en komt na een half uur spelen op 1-0. Revelatie Dolberg scoort met een fraaie goal en meerdere goals lijken in de maak. Echter is het na rust vooral tegenhouden. De paal en Onana staan puntverlies in de weg en zo zet Ajax al een grote stap naar overwinteren in Europa.

Celta de Vigo - Ajax 2-2
Voorafgaand de zwaarste wedstrijd in de poule, maar Ajax was heer en meester en kreeg kans op kans. Zowel Ziyech als Younes schieten Ajax tot 2x toe op voorsprong. Tot 2 keer toe geeft Ajax het onnodig weg.

Ajax - Celta de Vigo 3-2
Ajax begint moeizaam maar neemt de wedstrijd na een minuut of 20 over en spelen de Spanjaarden helemaal weg. Via Dolberg, Traore en Younes komt Ajax op 3-0. Waar een echte slachtpartij in de maak lijkt, komt Celta nog ver terug. 3-2 de eindstand en Ajax is zeker van Europese overwintering.

Ajax - Panathinaikos 2-0
Bosz stelt zo'n beetje Jong Ajax op en voor het eerst is zichtbaar hoe sterk de bank van Ajax is. Met onder andere de eerste Ajax goal van Tête wint Ajax zeer overtuigend met 2-0. De groepswinst is hiermee definitief.

Standard Luik - Ajax 1-1
De laatste wedstrijd in de poule is er een in Luik. Standard moet winnen en Bosz laat opnieuw de jonkies starten. Wederom spelen de jonkies de tegenstander zoek en Ajax komt dan ook zeer terecht op 0-1. Echter stort het na een uur spelen in en komt Ajax uiteindelijk nog goed weg met 1-1

34j6re0.jpg

Ajax - Legia Warschau, 1/16e finale Europa League. 0-0 en 1-0

In de achtste finale wacht Ajax een oude bekende, Legia Warschau. 2 jaar eerder won Ajax nog met 4-0 over 2 wedstrijden.

Warschau, dat eerder 4 keer scoorde in Dortmund en 3 keer tegen Real, was dus een geduchte tegenstander. In de heenwedstrijd in Warschau leek er niet veel aan de hand. Akax was beter maar leek ietwat arrogant. Mooie kansen werden gemist en alle kansen van Legia kwamen voort uit defensief geklungel. Uiteindelijk is 0-0 de eindstand en moet in de ArenA de beslissing vallen.

Een week later is het dan zover. Ajax speelt thuis en voert de druk langzaam op. Ondanks Legia dit keer weinig weggeeft, is het cultheld Nick Viergever de man die kort na rust de enige treffer van het tweeluik scoort. Daarmee gaat Ajax naar de 8e finale tegen Kopenhagen en juicht de ArenA.
 25717v4.jpg

Ajax - FC Kopenhagen, 1/8e finale Europa League. 1-2 en 2-0

De heenwedstrijd in Kopenhagen is een wedstrijd die zich hierna nog diverse keren zou herhalen. Niet zozeer dat Ajax binnen enkele seconde op een 1-0 achterstand stond, maar wel het vervolg.

Nadat Ajax na een minuut of 20 de wedstrijd overneemt en Dolberg het belangrijke uitdoelpunt maakt, lijkt Ajax erover heen te walsen. Nadat legio kansen gemist worden is het ineens vanuit het niets 2-1 voor Kopenhagen. In de laatste 10 minuten wordt nog een zuivere goal van Ajax afgekeurd en moet Ajax opnieuw vol aan de bak in de ArenA.

De return, een week later is er een om in te lijsten. Vanaf de eerste minuut worden de Denen, met oud Ajacied Nicolai Boilesen in de gelederen volledig met de rug tegen de muur gezet. Een kansenregen van 90 minuten lang resulteert in een 2-0 zege door goals voor rust van Traore en Dolberg (penalty). Dat de score hier vele malen hoger moest zijn, is tekenend voor het Ajax van dit seizoen.

2s0oj76.jpg

Ajax - Schalke 04, 1/4e finale Europa League. 2-0 en 2-3

Ajax, dat sinds 2014 weer eens in een Europese kwartfinale staat, krijgt het aan de stok met Bundesliga club, Schalke 04. Een zware tegenstander volgens vele.

In tegenstelling tot de 2 eerdere knock out ronden begint Ajax deze keer thuis.

Met een frivool en fris Ajax lijkt het avontuur echt begonnen. Schalke wordt in Amsterdam 90 minuten lang vernederd en zoals wel vaker, het wordt maar 2-0. Dat waar dubbele cijfers mogelijk waren. Ajax haalde lof in de internationale media en leek vrijwel zeker van de halve finale. 2 treffers van Klaassen zouden moeten volstaan.

Een week later staat in Gelsenkirchen de return op het programma en Ajax overleeft de eerste Duitse storm. Ajax krijgt grip op de wedstrijd en haalt zonder moeite met 0-0 de rust. Na rust opent Ajax sterk, krijgt het kansen maar zoals wel vaker is het de tegenstander met de goals. In 3 minuten is het 2-0 voor de Duitsers en de voorsprong is helemaal weg. Als niet veel later Veltman met een domme rode kaart mag inrukken, lijkt het avontuur toch te stranden.

Als Schalke in de verlenging dan ook nog op 3-0 komt tegen het Amsterdamse tiental, is het volgens vele definitief gedaan. Maar een moegestreden Ajax recht de rug en scoort via Viergever en Younes toch nog 2 keer en dompelt Gelsenkirchen in diepe rouw!

wsuxhj.jpg

Ajax - Olympique Lyon, 1/2e finale Europa League. 4-1 en 1-3

In de halve finale loot Ajax het door de meest  sterker geachte Olympique Lyon.

Wederom is de eerste wedstrijd in de ArenA en in de eerste 20 minuten is ook te zien waarom Lyon als erg sterk bestempeld werd. Echter is het Ajax dat uit het niets op 1-0 komt via Traore en vanaf dat moment Lyon de baas is. Met fraai voetbal en 2 aanvallende teams ontpopt de pot zich als een van de meest fraaie halve finales ooit.

90 minuten lang is het een kansenregen voor met name het Franse doel. Ajax scoort de 2 en 3-0 via Dolberg en Younes en schrikt als Valbuena tegen scoort. Waar even de 3-2 in de lucht hing, maakte Traore zijn 2e van een merkwaardige avond en de 4e van Ajax. Ook hier had de uitslag vele malen hoger moeten zijn. Opnieuw wekte Ajax veel lof vanuit de internationale media.

In de return wordt voorafgaand gevreest voor een storm van Lyon. Echter is het Ajax wat de klok slaat en Lyon vanaf minuut één het nakijken geeft. 8 kansen levert slechts 1 goal op van Dolberg en een arbitrale blunder en een onoplettendheid bij Viergever zorgt ervoor dat Ajax tegen alle verwachtingen in met een 2-1 achterstand de rust in.

Na rust is het slordig maar nog altijd lijkt Ajax het meest gevaarlijk. Maar wanneer Lyon voor de zoveelste keer uit het niets scoort en Viergever met rood mag inrukken is het tegenhouden. Na 94 minuten is dan ook de ontlading daar en halen de Amsterdammers voor het eerst in 21 jaar weer een finale in Europa.

3023q86.jpg

AFC AJAX AMSTERDAM - MANCHESTER UNITED, FINALE EUROPA LEAGUE

Plaats: Solna
Arbiter: Damir Skomina

Na 21 jaar is het zover, Ajax speelt weer een Europese finale en mag dat gaan doen tegen het Manchester United van José Mourinho. Een ploeg waar Ajax in 2012 van verloor in de Europa League. Wel won Ajax toen de return in Engeland met 1-2. De goals van Ozbiliz en Alderweireld kwamen echter te laat om de 2-0 achterstand, opgelopen in Amsterdam, goed te maken.

Ajax mist in de finale Nick Viergever door een schorsing. De cultheld kreeg een 2e gele, dus rode kaart tegen Lyon. Manchester United mist onder andere Zlatan Ibrahimovic en Luke Shaw van de in totaal 7 spelers. Of Bailly daadwerkelijk geschorst is, moet blijken. De verdediger kreeg in de return tegen Celta een directe rode kaart maar deze kaart leek bestemd voor Valencia. De UEFA zal zich nog buigen over deze zaak.

Als afsluiting wil ik jullie nog even meenemen naar de zege op Old Trafford in 2012. Hopelijk een herhaling in Solna op 24 mei.

35kkjgp.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 mei 2017 door Loetje --
Loetje
 Loetje - zondag 14 mei 2017 - 20:41   quote  deeplink  
1y6drt.jpg

Nog even de laatste 4 van de Europa League uitgelicht. Dit is dus de beste subtop van Europa. De 2e League en daar maakt Ajax deel van uit. Leuk detail is dat wanneer Ajax de finale wint, ze tegen alle ploegen van de laatste 4 hebben gewonnen. In de poulefase trof Ajax immers al Celta de Vigo

Uitslagen halve finale Europa League:

AJAX - Olympique Lyon 4-1
Celta de Vigo - Manchester United 0-1

Returns:
Olympique Lyon - AJAX 3-1 (3-4 on arregate)
Manchester United - Celta de Vigo 1-1 (2-1 on arregate)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 mei 2017 door Loetje --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 14 mei 2017 - 20:51   quote  deeplink  
Wauw Loetje, top hoor! Ik ben woensdag 24 mei in Amsterdam te vinden met vrouw en kinderen!
Loetje
 Loetje - zondag 14 mei 2017 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 mei 2017 - 20:51 schreef Ajax Warrior het volgende:
Wauw Loetje, top hoor! Ik ben woensdag 24 mei in Amsterdam te vinden met vrouw en kinderen!
We houden contact. Ik doe het vanuit Parijs.
remco k
 remco k - maandag 15 mei 2017 - 14:11   quote  deeplink  
Iets dat me trouwens wel opvalt.

Ajax heeft slechts 1 van de 7 wedstrijden in de EL op vreemde bodem gewonnen.
Loetje
 Loetje - maandag 15 mei 2017 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 mei 2017 - 14:11 schreef remco k het volgende:
Iets dat me trouwens wel opvalt.

Ajax heeft slechts 1 van de 7 wedstrijden in de EL op vreemde bodem gewonnen.
Volgens mij winnen we Europees al jaren heel weinig op vreemde bodem. Panathinaikos, Legia en PAOK alleen geloof ik in de laatste 2 jaar
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 15 mei 2017 - 15:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 mei 2017 - 20:51 schreef Ajax Warrior het volgende:
Wauw Loetje, top hoor! Ik ben woensdag 24 mei in Amsterdam te vinden met vrouw en kinderen!
Ik ben er ook, winnen of verliezen....het wordt een top dag!

Stiekem weet je gewoon dat ze evengoed stinkend jaloers zijn in rotjeknor ;)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 15 mei 2017 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 mei 2017 - 15:12 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Ik ben er ook, winnen of verliezen....het wordt een top dag!

Stiekem weet je gewoon dat ze evengoed stinkend jaloers zijn in rotjeknor ;)
Gezellig man en helemaal gelijk. Heb hotelletje geboekt in de buurt. Mocht het woensdagavond winnend worden afgesloten dan ben ik er met de huldiging ook! Het wordt echt 1 groot feest en hopelijk weten de supporters en de ME zich te gedragen.
Loetje
 Loetje - maandag 15 mei 2017 - 16:07   quote  deeplink  
Feyenoord heeft, eerlijk is eerlijk, de afgelopen 2 dagen het voorbeeld gegeven dat een feest goed kan verlopen. En dit was ook een unieke prijs en een die veel emotie heeft los gemaakt. Dan moeten wij het ook kunnen mochten we de EL winnen.
Loetje
 Loetje - maandag 15 mei 2017 - 16:15   quote  deeplink  
Een eerlijke vraag aan jullie. Ajax gaat zijn 10e Europese finale spelen. Willen jullie in dit topic dat ik hier en daar een post plaats met een stukje archief over eerder gespeelde finales of liever niet?
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 15 mei 2017 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 mei 2017 - 16:15 schreef Loetje het volgende:
Een eerlijke vraag aan jullie. Ajax gaat zijn 10e Europese finale spelen. Willen jullie in dit topic dat ik hier en daar een post plaats met een stukje archief over eerder gespeelde finales of liever niet?
Persoonlijk zou ik dat heel leuk vinden want ik heb het allemaal niet meegemaakt, maar het is natuurlijk maar net waar jij tijd voor hebt man. Het is zo als het nu is al echt een fantastisch mooi topic geworden Loetje. Echt geweldig! Klasse gedaan.
Eide
 Eide - maandag 15 mei 2017 - 18:00   quote  deeplink  
Goed bezig Loetje. Prachtig topic.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 15 mei 2017 - 18:24   quote  deeplink  
Loetje goed knutselwerk afgeleverd, Eide zal trots(jaloers) op je zijn.

Alleen al het feit dat je de finale speelt is bijna niet te bevatten. Wanneer je aan het begin van het seizoen had gezegd dat Ajax misschien wel de finale kan halen van de EL, had iedereen je keihard uitgelachen.

Ik zal het seizoen van Ajax zonder prijs toch niet als verloren beschouwen. Omdat ik diverse keren enorm heb genoten en weer het gevoel van trots zoals vroeger heb ervaren. En dat gevoel is mij gewoon ook veel waard. Dat neemt niemand mij meer af.

Persoonlijk vind ik de EL winnen meer epic dan een landstitel. Maar dat komt misschien ook omdat Ajax met afstand het vaakst de landstitel heeft gewonnen.

Natuurlijk maakt winst een wereld van verschil uit. En zal Amsterdam weert eens uit zijn voegen doen laten trillen. Maar het feit dat we al in de finale staan, is ook al een mijlpaal.
Jaccio
 Jaccio - maandag 15 mei 2017 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 mei 2017 - 18:24 schreef Bobby1972 het volgende:
Loetje goed knutselwerk afgeleverd, Eide zal trots(jaloers) op je zijn.

Alleen al het feit dat je de finale speelt is bijna niet te bevatten. Wanneer je aan het begin van het seizoen had gezegd dat Ajax misschien wel de finale kan halen van de EL, had iedereen je keihard uitgelachen.

Ik zal het seizoen van Ajax zonder prijs toch niet als verloren beschouwen. Omdat ik diverse keren enorm heb genoten en weer het gevoel van trots zoals vroeger heb ervaren. En dat gevoel is mij gewoon ook veel waard. Dat neemt niemand mij meer af.

Persoonlijk vind ik de EL winnen meer epic dan een landstitel. Maar dat komt misschien ook omdat Ajax met afstand het vaakst de landstitel heeft gewonnen.

Natuurlijk maakt winst een wereld van verschil uit. En zal Amsterdam weert eens uit zijn voegen doen laten trillen. Maar het feit dat we al in de finale staan, is ook al een mijlpaal.
Eens. Wat mij betreft mogen die jongens, ongeacht het resultaat, feestelijk en met vuurwerk onthaald worden.
Loetje
 Loetje - maandag 15 mei 2017 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 mei 2017 - 18:24 schreef Bobby1972 het volgende:
Loetje goed knutselwerk afgeleverd, Eide zal trots(jaloers) op je zijn.

Dank voor het compliment maar de vergelijking met Eide gaat me te ver. Die doet het uniek en een heel jaar door. Ik verzin wat tekst en dat is het. Stelt echt niks voor
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 15 mei 2017 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 mei 2017 - 19:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dank voor het compliment maar de vergelijking met Eide gaat me te ver. Die doet het uniek en een heel jaar door. Ik verzin wat tekst en dat is het. Stelt echt niks voor
Niet te bescheiden kerel. :)
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 16 mei 2017 - 09:21   quote  deeplink  
Ook een mooi filmpje

https://www.youtube.com/watch?v=6zv1-14wVdA

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 mei 2017 door Jaccio --
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 16 mei 2017 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 mei 2017 - 19:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dank voor het compliment maar de vergelijking met Eide gaat me te ver. Die doet het uniek en een heel jaar door. Ik verzin wat tekst en dat is het. Stelt echt niks voor
De manier waarop je het gemaakt hebt straalt het kwaliteit uit. Je hebt het heel serieus genomen en dat siert je. Dingen die je doet moet je naar mijn mening altijd met overtuiging en drive uitvoeren. En dat heb je gedaan. Dat zegt iets over je instelling.
Eide
 Eide - dinsdag 16 mei 2017 - 15:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 mei 2017 - 18:24 schreef Bobby1972 het volgende:
Eide zal trots(jaloers) op je zijn.
Niet jaloers. Ik vind het hartstikke leuk als anderen wedstrijdtopics doen. Ik vind het prachtig dat er meer mensen zijn die hun bevlogenheid met Ajax willen delen op dezelfde manier zoals ik dat graag doe.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 16 mei 2017 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 mei 2017 - 15:18 schreef Eide het volgende:

[..]

Niet jaloers. Ik vind het hartstikke leuk als anderen wedstrijdtopics doen. Ik vind het prachtig dat er meer mensen zijn die hun bevlogenheid met Ajax willen delen op dezelfde manier zoals ik dat graag doe.
Dat begrijp ik, daarom zet ik jaloers er ook voor de grap bij en achter haakjes.
Eide
 Eide - dinsdag 16 mei 2017 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 mei 2017 - 20:32 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, daarom zet ik jaloers er ook voor de grap bij en achter haakjes.
Snap ik gap, ik wilde alleen wel graag reageren. :)
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 16 mei 2017 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 mei 2017 - 21:26 schreef Eide het volgende:

[..]

Snap ik gap, ik wilde alleen wel graag reageren. :)
Nou... je bent zo wel een beetje vervangbaar geworden, man.
Beetje de Veltman, van Veltman en Tete. Iedereen weet dat de 2e beter is, maar de ander staat altijd basis. ;)

Hahahaha xD
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 16 mei 2017 - 22:14   quote  deeplink  
Geintje natuurlijk. voordat mensen het serieus opvatten. het is natuurlijk internet.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 17 mei 2017 - 00:11   quote  deeplink  
Feyenoord is kampioen maar de komende uitzendingen gaan daar niet meer over.
Het gaat nu alleen maar over de finale.

Voetbal Inside zou maandag zijn laatste uitzending hebben gehad, daar komen ze nu op terug.
Vrijdag en maandag hebben ze regulieren uitzending.
Dinsdag daarop hebben ze een uitzending over de voorbereiding.
Woensdag begint de uitzending om 19.00 uur terwijl de wedstrijd 21.05 begint.
Donderdag hebben ze weer een uitzending met een terugblik.

Uitzending van woensdag zitten ze in stockholm, met de mos en de boer.
Met beelden van waarschijnlijk het museumplein, waar de wedstrijd te volgen zullen zijn.

Dat zijn even wat uitzendingen, daar zijn de fox uitzendingen er nog niet eens bij.
En NOS ook niet.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 17 mei 2017 - 00:12   quote  deeplink  
Ik begin nu al een beetje zenuwachtig te worden en we moeten nog een week.
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 17 mei 2017 - 00:15   quote  deeplink  
Manchester united is 6e geworden. Kunnen niet zakken of stijgen en kunnen dus gewoon met b-elftal aantreden in hun resterende potjes voor de finale. Zullen op en top fit zijn net als wij woensdag.

David tegen Goliath gevoel. Maar ik ziet het goedkomen in een gekke wedstrijd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 17 mei 2017 door NatjosFC --
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 17 mei 2017 - 00:22   quote  deeplink  
Natuurlijk wanneer je wint is dat geweldig voor de club en de supporters. Maar het is nog veel meer dan dat. Omdat Manchester Unit gewoon voor schut zou worden gezet door Ajax. En hun beleid en keuzes staan dan ineens ter discussie.

Over bonus gesproken, winnen van Mourinho maakt het wel extra leuk. Het feit dat de spelers van Manchester United door het winnen van de EL 25% meer salaris krijgen geeft aan hoeveel geld zij extra incasseren bij winst. En daarmee vergroten ze de hebzucht van de spelers nog meer.

Wanneer Ajax kan het ook zo maar eens een goede les zijn naar grote clubs hoe slecht en ineffectief hun beleid functioneert. David tegen Goliath.......ik heb er zin in wat de uitkomst ook zal worden.....

De grootste teleurstelling die ik ooit heb ervaren in voetbal was het verlies in 1996 tegen Juventus. Daar was ik toen echt ziek van een aantal dagen. Na het verlies ben ik eerst een paar uur gaan lopen in mijn eentje.

Ik denk dat ik nu bij een verlies nog steeds een gevoel van trots zal voelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 17 mei 2017 door Bobby1972 --
remco k
 remco k - woensdag 17 mei 2017 - 08:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 mei 2017 - 00:22 schreef Bobby1972 het volgende:
Natuurlijk wanneer je wint is dat geweldig voor de club en de supporters. Maar het is nog veel meer dan dat. Omdat Manchester Unit gewoon voor schut zou worden gezet door Ajax. En hun beleid en keuzes staan dan ineens ter discussie.

Over bonus gesproken, winnen van Mourinho maakt het wel extra leuk. Het feit dat de spelers van Manchester United door het winnen van de EL 25% meer salaris krijgen geeft aan hoeveel geld zij extra incasseren bij winst. En daarmee vergroten ze de hebzucht van de spelers nog meer.

Wanneer Ajax kan het ook zo maar eens een goede les zijn naar grote clubs hoe slecht en ineffectief hun beleid functioneert. David tegen Goliath.......ik heb er zin in wat de uitkomst ook zal worden.....

De grootste teleurstelling die ik ooit heb ervaren in voetbal was het verlies in 1996 tegen Juventus. Daar was ik toen echt ziek van een aantal dagen. Na het verlies ben ik eerst een paar uur gaan lopen in mijn eentje.

Ik denk dat ik nu bij een verlies nog steeds een gevoel van trots zal voelen.
Hoezo zou daar ineens het beleid ter discussie komen als ze de finale verliezen?
Ik denk dat ze daar dan gewoon weer even boos zijn met zijn allen en komende zomer nog meer geld gaan uitgeven..

Verder eens wat je post betreft, het is namelijk ook belachelijk..
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 17 mei 2017 - 11:14   quote  deeplink  
https://youtu.be/fj01LNOJd_k

Must see!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 17 mei 2017 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 mei 2017 - 00:12 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik begin nu al een beetje zenuwachtig te worden en we moeten nog een week.
Ik schijt 4 x op een dag al sinds we de finale haalde 8^)
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 17 mei 2017 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 mei 2017 - 11:14 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
https://youtu.be/fj01LNOJd_k

Must see!
Deze is ook prachtig!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 17 mei 2017 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 mei 2017 - 13:39 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Deze is ook prachtig!
Hahahaha ik heb m nog afgekeken ook....wel slecht hoor! Hahahaha

Never gonna give you up...
Brandje
 Brandje - woensdag 17 mei 2017 - 16:30   quote  deeplink  
Is het al 24 mei
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 17 mei 2017 - 18:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 mei 2017 - 16:30 schreef Brandje het volgende:
Is het al 24 mei
alle tijd juist nu voor een biertje, en nog 1.....en nog 1.....cappuccinotje.....leer eens te ontspannen...

volgende week alle tijd weer voor stresss!!
Loetje
 Loetje - woensdag 17 mei 2017 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 mei 2017 - 18:41 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

alle tijd juist nu voor een biertje, en nog 1.....en nog 1.....cappuccinotje.....leer eens te ontspannen...

volgende week alle tijd weer voor stresss!!
Dit is anders stressvoller dan de pot zelf.

Ik hoop maar dat we de boel niet onderschatten
remco k
 remco k - woensdag 17 mei 2017 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 mei 2017 - 20:53 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dit is anders stressvoller dan de pot zelf.

Ik hoop maar dat we de boel niet onderschatten
Manchester United is geen ploeg die onderschat wordt. Zeker door Ajax niet
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 17 mei 2017 - 23:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 mei 2017 - 15:24 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Hahahaha ik heb m nog afgekeken ook....wel slecht hoor! Hahahaha

Never gonna give you up...
Hahahaha klassieke grap. Blijft leuk xd

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 17 mei 2017 door NatjosFC --
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 18 mei 2017 - 02:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 mei 2017 - 23:55 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Hahahaha klassieke grap. Blijft leuk xd
Ik voel me gepiepeld... ;)
Loetje
 Loetje - donderdag 18 mei 2017 - 02:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 mei 2017 - 21:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Manchester United is geen ploeg die onderschat wordt. Zeker door Ajax niet
Door Ajax wellicht niet, maar vele voor wat ik kan lezen, doen alsof we al gewonnen hebben. Ik doel niet hier op het forum trouwens
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 18 mei 2017 - 02:59   quote  deeplink  
Het duurt nog 6 dagen, 17 uur en 45 minuten, maar ik voel nu al even de spanning in mijn lijf!! Pffff en de tijd gaat langzaam!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 18 mei 2017 - 02:59   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 mei 2017 door Ajax Warrior --
Loetje
 Loetje - donderdag 18 mei 2017 - 03:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 mei 2017 - 02:59 schreef Ajax Warrior het volgende:
Het duurt nog 6 dagen, 17 uur en 45 minuten, maar ik voel nu al even de spanning in mijn lijf!! Pffff en de tijd gaat langzaam!
Boek meteen 6 dagen eerder Amsterdam ouwe
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 18 mei 2017 - 03:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 mei 2017 - 03:00 schreef Loetje het volgende:

[..]

Boek meteen 6 dagen eerder Amsterdam ouwe
Hahahaha ik heb maar 2 dagen gekregen van mijn planner! ;-)
Loetje
 Loetje - donderdag 18 mei 2017 - 03:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 mei 2017 - 03:02 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hahahaha ik heb maar 2 dagen gekregen van mijn planner! ;-)
Zeg maar dat je na nader inzien toch meer dagen nodig hebt. 1 voor de wedstrijd en 1 om een eventueel feest te vieren. Nou 3 omdat je zo nerveus bent dat je geen sodemieter uit kan vreten op je werk en nog een dag na afloop naar een psychiater omdat het allemaal teveel werd. Alsjeblieft, 6 dagen!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 18 mei 2017 - 03:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 mei 2017 - 03:06 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zeg maar dat je na nader inzien toch meer dagen nodig hebt. 1 voor de wedstrijd en 1 om een eventueel feest te vieren. Nou 3 omdat je zo nerveus bent dat je geen sodemieter uit kan vreten op je werk en nog een dag na afloop naar een psychiater omdat het allemaal teveel werd. Alsjeblieft, 6 dagen!
Hahahaha ik stuur dit 1 op 1 door! Kijken of hij erin trapt. Ben er echter bang voor! Hahahaha
Loetje
 Loetje - donderdag 18 mei 2017 - 03:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 mei 2017 - 03:07 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hahahaha ik stuur dit 1 op 1 door! Kijken of hij erin trapt. Ben er echter bang voor! Hahahaha
Bind er nog een voorwaarde aan vast ouwe, accepteren of je mag zonder me verder. Wordt ie niet blij van, haha!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 18 mei 2017 - 03:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 mei 2017 - 03:09 schreef Loetje het volgende:

[..]

Bind er nog een voorwaarde aan vast ouwe, accepteren of je mag zonder me verder. Wordt ie niet blij van, haha!
Pffffff totdat hij zegt, ja is goed! Whahaha dan hang ik gap!
Loetje
 Loetje - donderdag 18 mei 2017 - 03:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 mei 2017 - 03:10 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Pffffff totdat hij zegt, ja is goed! Whahaha dan hang ik gap!
Goed, dan optie 2. Je voert 6 dagen gewoon je werk uit maar dan waar je heen wil (je snapt me wwl), ghehehe
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 18 mei 2017 - 03:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 mei 2017 - 03:13 schreef Loetje het volgende:

[..]

Goed, dan optie 2. Je voert 6 dagen gewoon je werk uit maar dan waar je heen wil (je snapt me wwl), ghehehe
Is er nog een 3e optie??? ;-)
Loetje
 Loetje - donderdag 18 mei 2017 - 03:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 mei 2017 - 03:14 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Is er nog een 3e optie??? ;-)
Goh, voel jij je ineens ook zo beroerd?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5986
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Manchester United, Europa League finale. (24 mei, 20.45) + Road to the final









0.0089421