BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Manchester United, Europa League finale. (24 mei, 20.45) + Road to the final

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Jaccio
 Jaccio - woensdag 24 mei 2017 - 22:50   quote  deeplink  
Allemaal ervaring voor die jongen jongens dit. Prachtig man, al zal de teleurstelling wel heersen
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 24 mei 2017 - 22:51   quote  deeplink  
Sorry maar Ajax had dit gewonnen als we United niet in de zadel geholpen.

Die ingooi, hoe kan zo iets? Zo fukking dom.

Vervolgens speelt hij (riedewald) zo traag aan de bal.

Ik miste de branie van Viergever.
pth
 pth - woensdag 24 mei 2017 - 22:53   quote  deeplink  
Ik was daar echt niet gaan staan, een erehaag voor anti voetbal ... rot op zeg
Jaccio
 Jaccio - woensdag 24 mei 2017 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 22:51 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Sorry maar Ajax had dit gewonnen als we United niet in de zadel geholpen.

Die ingooi, hoe kan zo iets? Zo fukking dom.

Vervolgens speelt hij (riedewald) zo traag aan de bal.

Ik miste de branie van Viergever.
We zijn gewoon tactisch afgetroefd
Jaccio
 Jaccio - woensdag 24 mei 2017 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 22:53 schreef pth het volgende:
Ik was daar echt niet gaan staan, een erehaag voor anti voetbal ... rot op zeg
Toont wel karakter van een groep jonge kereltjes. Mooi hoor. Heb ik wel respect voor
Brandje
 Brandje - woensdag 24 mei 2017 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 22:53 schreef pth het volgende:
Ik was daar echt niet gaan staan, een erehaag voor anti voetbal ... rot op zeg
Kijk en dat onderscheid de jongens van de mannen. Dit is grote klasse. Ik ben nog trotser om Ajacied te zijn. Meer als in 95
De huldiging doet mij niet eens pijn aan de ogen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 mei 2017 door Brandje --
pth
 pth - woensdag 24 mei 2017 - 22:56   quote  deeplink  
Al met al doet het toch vreselijk veel pijn, om te verliezen van zo'n klote elftal. Ben super trots op Ajax en het voetbalplezier dat ze aan Europa hebben gegeven.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 24 mei 2017 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 22:56 schreef Brandje het volgende:

[..]

Kijk en dat onderscheid de jongens van de mannen. Dit is grote klasse. Ik ben nog trotser om Ajacied te zijn. Meer als in 95
De huldiging doet mij niet eens pijn aan de ogen.
Denk dat het niemand echt pijn aan de ogen doet (behalve de spelers zelf natuurlijk)
Je voelt gewoon dat iedereen het Ajax had gegund en respect heeft voor wat ze hebben bereikt met deze jonge ploeg
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 24 mei 2017 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 22:50 schreef pth het volgende:

[..]

Is tenminste niet zo'n angstig mietje dat elk duel uit de weg gaat. Begrijp me niet verkeerd, Dolberg kan echt wel voetballen, maar ik vind zijn instelling en wedstrijd hardheid gewoon kut met peren.
Hoezo angstig? Nee, Blind anticiperen gewoon beter, dat kan.

Van de 3 ballen die hij kreeg, dat zijn dus 4 seconde dat hij werd gezocht in minimaal 50 min.

Sorry, dan zelfs messi er niks mee.

En ruimte om vrij te lopen, was er ook niet. Zeker als traore zijn rechterkant open liet.

Sorry maar teammaten hebben dolberg uit de wedstrijd gehaald, hij niet zo zeer
Jaccio
 Jaccio - woensdag 24 mei 2017 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 22:59 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Hoezo angstig? Nee, Blind anticiperen gewoon beter, dat kan.

Van de 3 ballen die hij kreeg, dat zijn dus 4 seconde dat hij werd gezocht in minimaal 50 min.

Sorry, dan zelfs messi er niks mee.

En ruimte om vrij te lopen, was er ook niet. Zeker als traore zijn rechterkant open liet.

Sorry maar teammaten hebben dolberg uit de wedstrijd gehaald, hij niet zo zeer
ManU heeft heel Ajax uit de wedstrijd gehaald.
Ik had Dolberg ook gewoon laten staan overigens
pth
 pth - woensdag 24 mei 2017 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 22:56 schreef Brandje het volgende:

[..]

Kijk en dat onderscheid de jongens van de mannen. Dit is grote klasse. Ik ben nog trotser om Ajacied te zijn. Meer als in 95
De huldiging doet mij niet eens pijn aan de ogen.
Ik heb anders gewoon de tranen in mijn ogen staan ... ook dit doet gewoon ontzettend veel pijn. En trots ben ik ook, maar kan helaas geen respect opbrengen voor het ongelofelijke kut voetbal dat het 'grote' ManU op de mat legt. Als ik daar wekelijks van zou moeten ''genieten'', dan zou ik heel snel voor een andere sport gaan (dan is dammen nog leuker om naar te kijken).
Jaccio
 Jaccio - woensdag 24 mei 2017 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 23:01 schreef pth het volgende:

[..]

Ik heb anders gewoon de tranen in mijn ogen staan ... ook dit doet gewoon ontzettend veel pijn. En trots ben ik ook, maar kan helaas geen respect opbrengen voor het ongelofelijke kut voetbal dat het 'grote' ManU op de mat legt. Als ik daar wekelijks van zou moeten ''genieten'', dan zou ik heel snel voor een andere sport gaan (dan is dammen nog leuker om naar te kijken).
Snap het wel. Maar helaas is resultaat gewoon belangrijker dan mooi spel.. Zeker als het om zoveel centen gaat. Jammer
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 24 mei 2017 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 22:53 schreef Jaccio het volgende:

[..]

We zijn gewoon tactisch afgetroefd
Tactisch?? Nee man, man utd heeft helemaal niets laten zien.

Ze scoren gewoon door een fout van ons.

Als ze voor staan dan parkeren zij de bus. Dat is gewoon normaal, alleen extreem voetballende ploegen doen dat niet.

Als we niet op achterstand kwamen dan moesten zij ook komen. Nu hoefde we dat niet.
pth
 pth - woensdag 24 mei 2017 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 22:59 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Hoezo angstig? Nee, Blind anticiperen gewoon beter, dat kan.

Van de 3 ballen die hij kreeg, dat zijn dus 4 seconde dat hij werd gezocht in minimaal 50 min.

Sorry, dan zelfs messi er niks mee.

En ruimte om vrij te lopen, was er ook niet. Zeker als traore zijn rechterkant open liet.

Sorry maar teammaten hebben dolberg uit de wedstrijd gehaald, hij niet zo zeer
Dan we agree to disagree, ik vind Dolberg een briljante afmaker en verder heb je er niet zo veel aan.
Brandje
 Brandje - woensdag 24 mei 2017 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 22:59 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Denk dat het niemand echt pijn aan de ogen doet (behalve de spelers zelf natuurlijk)
Je voelt gewoon dat iedereen het Ajax had gegund en respect heeft voor wat ze hebben bereikt met deze jonge ploeg
Ik zie het als het wk van 74. Wij werden tweede maar heel europa, sterker nog, de wereld praatte over Oranje en dat was dit jaar weer zo.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 24 mei 2017 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 23:04 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik zie het als het wk van 74. Wij werden tweede maar heel europa, sterker nog, de wereld praatte over Oranje en dat was dit jaar weer zo.
Inderdaad. De trots wint het dan ook dik van de teleurstelling bij mij
Jaccio
 Jaccio - woensdag 24 mei 2017 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 23:04 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Tactisch?? Nee man, man utd heeft helemaal niets laten zien.

Ze scoren gewoon door een fout van ons.

Als ze voor staan dan parkeren zij de bus. Dat is gewoon normaal, alleen extreem voetballende ploegen doen dat niet.

Als we niet op achterstand kwamen dan moesten zij ook komen. Nu hoefde we dat niet.
Ja, ik denk dat we echt tactisch zijn afgetroefd. Ziyech en Klaassen uitgeschakeld en we konden helemaal niks..
Dat is gewoon goed gespeeld van ManU. We hadden 3 uur kunnen spelen, maar die goal hadden we echt niet gemaakt.
Ons middenveld, waar onze kracht ligt, werd vakkundig doodgemaakt.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 24 mei 2017 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 23:01 schreef Jaccio het volgende:

[..]

ManU heeft heel Ajax uit de wedstrijd gehaald.
Ik had Dolberg ook gewoon laten staan overigens
Nee, niet manu. Ajax heeft dat zelf gedaan, maar als team en niet speler.

Ik heb geen 1 een goede wedstrijd zien spelen. Maar ook geen 1, want ze hadden echt zelf meer kunnen doen.

Alleen zat het niet mee, balletje viel niet onze kant op. Maar Manu heeft niet ons in de problemen gebracht.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 24 mei 2017 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 23:04 schreef pth het volgende:

[..]

Dan we agree to disagree, ik vind Dolberg een briljante afmaker en verder heb je er niet zo veel aan.
Dat heb je ook met hunterlaar
pth
 pth - woensdag 24 mei 2017 - 23:09   quote  deeplink  
Snap dat ik uit de emotie reageer, maar wat mij betreft krijgen types als Mourinho een levenslang stadionverbod ... maken het mooiste spel van de wereld helemaal kapot met hun schijtopvattingen over voetbal. José je hebt het weer voor elkaar en verdiend omdat Ajax de vorm niet had die er in eerdere wedstrijden wel was, maar ik schijt op je voetbalverkrachter.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 24 mei 2017 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 23:08 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat we echt tactisch zijn afgetroefd. Ziyech en Klaassen uitgeschakeld en we konden helemaal niks..
Dat is gewoon goed gespeeld van ManU. We hadden 3 uur kunnen spelen, maar die goal hadden we echt niet gemaakt.
Ons middenveld, waar onze kracht ligt, werd vakkundig doodgemaakt.
Sorry maar volgens mij had ziyech een flinke ontsteking in zijn mond.

Had Klaassen 50 kilo zand in zijn schoenen.

Dolberg had geen noppen op zijn schoenen.

Sorry maar Manu heeft 100% niets gedaan aan deze wedstrijd
pth
 pth - woensdag 24 mei 2017 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 23:08 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Nee, niet manu. Ajax heeft dat zelf gedaan, maar als team en niet speler.

Ik heb geen 1 een goede wedstrijd zien spelen. Maar ook geen 1, want ze hadden echt zelf meer kunnen doen.

Alleen zat het niet mee, balletje viel niet onze kant op. Maar Manu heeft niet ons in de problemen gebracht.
De Ligt en Traore vond ik zeker wel te pruimen, de rest haalde zijn niveau geen moment.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 24 mei 2017 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 23:11 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Sorry maar volgens mij had ziyech een flinke ontsteking in zijn mond.

Had Klaassen 50 kilo zand in zijn schoenen.

Dolberg had geen noppen op zijn schoenen.

Sorry maar Manu heeft 100% niets gedaan aan deze wedstrijd
Denk dat als je de wedstrijd terug ziet morgen ofzo dat je het wel met me eens bent
pth
 pth - woensdag 24 mei 2017 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 23:11 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Sorry maar volgens mij had ziyech een flinke ontsteking in zijn mond.

Had Klaassen 50 kilo zand in zijn schoenen.

Dolberg had geen noppen op zijn schoenen.

Sorry maar Manu heeft 100% niets gedaan aan deze wedstrijd
Dat laatste sluit ik mij volmondig bij aan, wat een ongelofelijk typhus elftal ... 600 miljoen aan spelers, die bende is nog geen zak friet met een frikandel speciaal waard.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 24 mei 2017 - 23:16   quote  deeplink  
Geen enkele minuut heeft het erin gezeten vandaag. Het is jammer maar ben toch trots op het elftal. De prestatie om de finale te bereiken is al groots. Volgend seizoen gaan we hopelijk verder bouwen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 24 mei 2017 - 23:20   quote  deeplink  
Ajax is maar 5 min onder druk gezet, toen zag manu dat het geen zin had.

Toen gingen ze al terug. Maar opeens uit onze ingooi krijgen ze kans, gaat gelukkig in.

Vervolgens graven zich in.

Ajax heeft zich zelf uitgeschakeld.

Maar jah, we hadden ons zelf ook al bij schalke of bij lyon uit kunnen vliegen.
3x zelf terug vechten in de wedstrijd zat er niet in.

Diegene die bij die wedstrijden deed, was Viergever.
Die miste ik enorm.

Viergever maakt ook wel eens een fout, maar die vecht en die doet er alles aan om zijn fout goed te maken.
Sorry, Riedewald was echt niet goed.

Sorry, die zou ik toch gewoon verkopen en nog een viergever halen.
pth
 pth - woensdag 24 mei 2017 - 23:20   quote  deeplink  
Om positief af te sluiten: dank je wel Ajax voor een fantastische Europese campagne, met helaas niet het gedroomde slot. Ik heb vaak genoten van het ontzettend mooie voetbal, de steeds betere sfeer en de passie, wilskracht en onverzettelijkheid. Trots is het woord dat past en blijft passen. Op naar hopelijk een nog beter volgend seizoen. Nu dan maar wel een keer door de voorronde van de CL komen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 mei 2017 door pth --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 24 mei 2017 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 23:16 schreef Ajax Warrior het volgende:
Geen enkele minuut heeft het erin gezeten vandaag. Het is jammer maar ben toch trots op het elftal. De prestatie om de finale te bereiken is al groots. Volgend seizoen gaan we hopelijk verder bouwen.
Helemaal mee eens....
Jammer, maar helaas:-(
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 24 mei 2017 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 23:13 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Denk dat als je de wedstrijd terug ziet morgen ofzo dat je het wel met me eens bent
Nee, man. Klaassen zat er niet in, maar ik miste de branie bij hem.

Sorry maar aan je instelling kan manu niets aan veranderen.

Je kan eruit worden gespeeld. Maar je kan nog wel de instelling hebben, maar hij had het niet vandaag. Alsof hij door de ijs zakte omdat de wereld naar hem keek
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 24 mei 2017 - 23:26   quote  deeplink  
Man.United heeft ons niet in ons spel laten komen en/of ons middenveld was niet in vorm
pth
 pth - woensdag 24 mei 2017 - 23:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 23:24 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Nee, man. Klaassen zat er niet in, maar ik miste de branie bij hem.

Sorry maar aan je instelling kan manu niets aan veranderen.

Je kan eruit worden gespeeld. Maar je kan nog wel de instelling hebben, maar hij had het niet vandaag. Alsof hij door de ijs zakte omdat de wereld naar hem keek
Dat geldt een beetje voor het hele team, dit soort wedstrijden moet je spelen alsof het de laatste dag van je leven is en dat werd vandaag helaas niet gebracht.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 24 mei 2017 - 23:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 23:27 schreef pth het volgende:

[..]

Dat geldt een beetje voor het hele team, dit soort wedstrijden moet je spelen alsof het de laatste dag van je leven is en dat werd vandaag helaas niet gebracht.
Ja, dat bedoelde ik ook maar hij is wel een aanjager en dat ontbrak.
Dat heeft gevolg voor het hele elftal.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 24 mei 2017 - 23:42   quote  deeplink  
De eerste 10 minuten was voor Manu en daar kregen ze niet veel kansen.

Vervolgens krijgt Ajax controle over de wedstrijd.

Dat duurde 7 minuten, want dan gooit riedewald verkeerd in.
Dat brengt Manu in een ideale positie om dit vast te kunnen houden.

Vervolgens waren wij niet goed genoeg om echte kansen te creëren
remco k
 remco k - woensdag 24 mei 2017 - 23:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 22:44 schreef pth het volgende:

[..]

Verschillen we dan van mening over, ik vind de manier van spelen van Dolberg helemaal niets ... als het niet loopt heb je helemaal niets aan die gozer. Gauw Huntelaar halen, die kan tenminste dan nog een beetje oorlog maken ... Dolberg vind ik daarin toch een beetje een mietje.
Serieus. Volg jij het Duits voetbal überhaupt ?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 24 mei 2017 - 23:46   quote  deeplink  
Maar eigenlijk is alleen schanez geschikt om een stap hoger te maken.

Verder is niemand geschikt, want Klaassen kon het vandaag niet wat hij dit seizoen wel vaker gedaan had.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 24 mei 2017 - 23:48   quote  deeplink  
Ik hoop dat overmars nu op zijn spelers gaan zitten. Ipv dat hij op het schatkist gaat zitten.
pth
 pth - donderdag 25 mei 2017 - 00:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 23:48 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik hoop dat overmars nu op zijn spelers gaan zitten. Ipv dat hij op het schatkist gaat zitten.
Kan sowieso niet op de schatkist gaan zitten. Voor een volgende stap moet er echt nog het e.e.a. bij: in ieder geval een linksback, 1 of 2 middenvelders liefst met een beetje body (zeker als Klaassen vertrekt en Schone zou ik sowieso afscheid van nemen), een spits en 1 of 2 buitenspelers (ook Younes zou ik zo snel mogelijk vanaf willen). Of ze moeten zelf nog meer opvolging klaar hebben staan, maar dat is volgens mij nog niet echt aan de orde.
pth
 pth - donderdag 25 mei 2017 - 00:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 23:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Serieus. Volg jij het Duits voetbal überhaupt ?
Wekelijks en daar heeft de Hunter met veel blessureleed dit seizoen inderdaad nauwelijks gespeeld. Toch zie ik er meer een rotzak in die slecht tegen zijn verlies kan, dan Dolberg die soms briljant is en voor de rest een beetje ongeïnteresseerd over het veld loopt te slenteren en er een sport van maakt in vooral geen duels aan te gaan. Ik ben simpelweg niet zo kapot van Dolberg, jij en anderen misschien wel en dat is je goed recht. Hoop dat ik er totaal naast zit, maar heb niet het gevoel dat dit een wereldtopper gaat worden ... goede speler voor de eredivisie en meer niet ... als ik er nu 30 miljoen voor kon beuren dan zou ik als de sodemieter toehappen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 25 mei 2017 - 00:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 00:01 schreef pth het volgende:

[..]

Kan sowieso niet op de schatkist gaan zitten. Voor een volgende stap moet er echt nog het e.e.a. bij: in ieder geval een linksback, 1 of 2 middenvelders liefst met een beetje body (zeker als Klaassen vertrekt en Schone zou ik sowieso afscheid van nemen), een spits en 1 of 2 buitenspelers (ook Younes zou ik zo snel mogelijk vanaf willen). Of ze moeten zelf nog meer opvolging klaar hebben staan, maar dat is volgens mij nog niet echt aan de orde.
We hebben een prima linksback, Viergever.

We hebben genoeg middenvelders, ook als Klaassen vertrekt. Body is niet nodig, instelling brengt meer dan fysiek, zie ziyech vandaag.
Die heeft meer duels gewonnen dan Klaassen.

Spits hebben we ook niet nodig en buitenspelers ook niet. Genoeg achter de hand.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 25 mei 2017 - 00:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 00:08 schreef pth het volgende:

[..]

Wekelijks en daar heeft de Hunter met veel blessureleed dit seizoen inderdaad nauwelijks gespeeld. Toch zie ik er meer een rotzak in die slecht tegen zijn verlies kan, dan Dolberg die soms briljant is en voor de rest een beetje ongeïnteresseerd over het veld loopt te slenteren en er een sport van maakt in vooral geen duels aan te gaan. Ik ben simpelweg niet zo kapot van Dolberg, jij en anderen misschien wel en dat is je goed recht. Hoop dat ik er totaal naast zit, maar heb niet het gevoel dat dit een wereldtopper gaat worden ... goede speler voor de eredivisie en meer niet ... als ik er nu 30 miljoen voor kon beuren dan zou ik als de sodemieter toehappen.
Sorry maar hunter is nooit een werkende spits geweest.

Voornamelijk een scorende spits ook al zat hij niet in de wedstrijd

Dolberg is zelfde soort spits als hunterlaar.
Dus is het gek dat je hunterlaar wil en vervolgens Dolberg niet in ziet zitten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 mei 2017 door Positieve Arrogantie --
pth
 pth - donderdag 25 mei 2017 - 00:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 00:08 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

We hebben een prima linksback, Viergever.

We hebben genoeg middenvelders, ook als Klaassen vertrekt. Body is niet nodig, instelling brengt meer dan fysiek, zie ziyech vandaag.
Die heeft meer duels gewonnen dan Klaassen.

Spits hebben we ook niet nodig en buitenspelers ook niet. Genoeg achter de hand.
Dat zie ik dan anders. Viergever is geen linksback, al heeft hij het dit seizoen uitstekend en zelfs boven verwachting gedaan, middenveld zonder een Klaassen (en Schone, die voor mij iets anders mag gaan doen) kan echt wel een paar kerels gebruiken die natuurlijk wel moeten kunnen ballen (of denk je fysieke wedstrijden met typetjes Nouri, de Jong, ... te gaan domineren. Succes ... twee turven hoog ... en nog het lichaam van een kind), Traore vertrekt, Younes mag van mij opbokken, Neres is nog een vraagteken in de zin dat hij nog niet weet te overtuigen, Cassierra krijg ook ik nog geen warme gevoelens bij, Dolberg is of briljant of helemaal niets, dus denk dat er zeker nog wel wat nodig is in de voorhoede om mee te kunnen/blijven doen. Maar goed ieder zijn mening.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 mei 2017 door pth --
pth
 pth - donderdag 25 mei 2017 - 00:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 00:11 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Sorry maar hunter is nooit een werkende spits geweest.

Voornamelijk een scorende spits ook al zat hij niet in de wedstrijd

Dolberg is zelfde soort spits als hunterlaar.
Dus is het gek dat je hunterlaar wil en vervolgens Dolberg niet in ziet zitten.
Ik zeg volgens mij ook nergens dat Huntelaar zich te pletter werkt, maar wel met volle overtuiging zijn duels aan gaat, waar Dolberg vooral zijn poten terugtrekt of niet eens in de duels komt als het bij hem niet loopt. Dus ja hebt gelijk dat Dolberg en Huntelaar als spitsen erg op elkaar lijken, met dat verschil dat ik twijfels heb bij de fysieke weerbaarheid van Dolberg. Daarnaast is het bij hem vaak alles of niets: of helemaal briljant of je kan net zo goed met 10 man gaan spelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 mei 2017 door pth --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 25 mei 2017 - 00:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 00:17 schreef pth het volgende:

[..]

Dat zien k dan anders. Viergever is geen linksback, al heeft hij het dit seizoen uitstekend en zelfs boven verwachting gedaan, middenveld zonder een Klaassen (en Schone, die voor mij iets anders mag gaan doen) kan echt wel een paar kerels gebruiken die natuurlijk wel moeten kunnen ballen (of denk je fysieke wedstrijden met typetjes Nouri, de Jong, ... te gaan domineren. Succes ... twee turven hoog ... en nog het lichaam van een kind), Traore vertrekt, Younes mag van mij opbokken, Neres is nog een vraagteken in de zin dat hij nog niet weet te overtuigen, Cassierra krijg ook nog geen warme gevoelens bij, Dolberg is of briljant of helemaal niets, dus denk dat er zeker nog wel wat nodig is in de voorhoede om mee te kunnen/blijven doen. Maar goed ieder zijn mening.
Viergever is een verdediger die graag mee naar voren wil en het loop vermogen om dat te doen.
Heeft een prima voorzet in huis. Ideaal als een linksback, maar dit kan hij ook als linker centrale verdediger.
Dus hij heeft gewoon de juiste papieren om de beste linksback van de wereld te zijn.
Als je een ideale linksback zoekt dan zoek je wat viergever allemaal al kan, dus waarom zou je zoeken.
Schanez en de ligt kunnen prima centraal, ook al zijn het 2 rechterbenige spelers. Maar ik zie niet dat dat een probleem is.

Je gaat al vanuit dat Klaassen vertrekt, maar dat is hij nog niet en Overmars zijn werk doet. Dan blijft hij ook gewoon.
Mocht hij toch gaan dan is Donny prima zijn vervanger. Je hoeft niet sterk te zijn om een duel te winnen, gaat immers om bal veroveren.
Dat kan je op 2 manieren doen, de man weg krijgen van de bal of de bal weg krijgen van de man.
1ste heeft kracht nodig, de ander heeft bewegelijkheid nodig om een bal weg te tikken voor iemand zijn voeten.

Je hoeft de bal niet te veroveren door de speler naar de grond te werken. Daar is een klein tikje tegen de bal soms al genoeg.
Zie ziyech, heeft heel veel ballen veroverd maar is hij dan zo sterk nee.

Over Traore, dat weet ik niet. Wellicht koopt Ajax hem wel. Weet jij veel.
Maar je hebt ook nog Cerny, Sierhuis. Dus genoeg mogelijkheden.

Als overmars goed zijn werk doet hoeft Ajax er niet op achteruit te gaan, zonder spelers te kopen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 25 mei 2017 - 00:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 00:25 schreef pth het volgende:

[..]

Ik zeg volgens mij ook nergens dat Huntelaar zich te pletter werkt, maar wel met volle overtuiging zijn duels aan gaat, waar Dolberg vooral zijn poten terugtrekt of niet eens in de duels komt als het bij hem niet loopt. Dus ja hebt gelijk dat Dolberg en Huntelaar als spitsen erg op elkaar lijken, met dat verschil dat ik twijfels heb bij de fysieke weerbaarheid van Dolberg. Daarnaast is het bij hem vaak alles of niets: of helemaal briljant of je kan net zo goed met 10 man gaan spelen.
Man, Dat heb je wel bij meerdere spitsen. Zelfs bij die van Real die er 26 in legt.

Zulke wedstrijden zitten er altijd tussen, altijd. Spitsen van Bayern Chelsea en Manutd. Allemaal wachten ze af tot op het moment om te schitteren, namelijks als ze scoren.
Dat zelfde geld voor een doelman, die wacht ook af tot hij iets te doen heeft. Haal jij je doelman er ook af als hij niets te doen heeft, bijvoorbeeld door een veldspeler erin te brengen?

Alleen Messi niet, die wacht niet af. Maar dat is ook geen typische spits. Dat vind hij zelf ook.
pth
 pth - donderdag 25 mei 2017 - 00:52   quote  deeplink  
Zou de kritieken in de wereldpers er na vanavond even op na lezen, heb ik net al een beetje gedaan ... hoef mijn gelijk niet te halen, vind het al klote genoeg dat vanavond de droom niet is uitgekomen ... maar vind alleen maar bevestiging dat dit Ajax hoe trots ik er ook op ben, echt hier en daar nog wel wat kwaliteitsinjecties zou kunnen gebruiken. Vooral Dolberg wordt overigens met de grond gelijk gemaakt en terecht naar mijn mening, ogenschijnlijk zo veel talent en dan totaal onzichtbaar (heeft dus niets met voetbalkwaliteiten te maken, maar vooral met fysieke en mentale weerbaarheid).
pth
 pth - donderdag 25 mei 2017 - 00:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 00:45 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Man, Dat heb je wel bij meerdere spitsen. Zelfs bij die van Real die er 26 in legt.

Zulke wedstrijden zitten er altijd tussen, altijd. Spitsen van Bayern Chelsea en Manutd. Allemaal wachten ze af tot op het moment om te schitteren, namelijks als ze scoren.
Dat zelfde geld voor een doelman, die wacht ook af tot hij iets te doen heeft. Haal jij je doelman er ook af als hij niets te doen heeft, bijvoorbeeld door een veldspeler erin te brengen?

Alleen Messi niet, die wacht niet af. Maar dat is ook geen typische spits. Dat vind hij zelf ook.
Gelukkig geef je het zelf al aan, de spits van Real maakt er dan tenminste nog 26 in 1 van de sterkste competities ... Maar even goede vrienden, ik hoop dat ik er helemaal naast zit met mijn scepsis t.o.v. Dolberg en jij 100% gelijk hebt, want dan wordt mijn liefde voor het leven er alleen maar sterker van.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 mei 2017 door pth --
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 25 mei 2017 - 01:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 23:26 schreef Ronald 1960 het volgende:
Man.United heeft ons niet in ons spel laten komen en/of ons middenveld was niet in vorm
De vooral dat eerste. Weer gewoon een goede tactiek van Mourinho, 12 keer winst in 14 finales is een ongekende statistiek.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 25 mei 2017 - 01:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 00:55 schreef pth het volgende:

[..]

Gelukkig geef je het zelf al aan, de spits van Real maakt er dan tenminste nog 26 in 1 van de sterkste competities ... Maar even goede vrienden, ik hoop dat ik er helemaal naast zit met mijn scepsis t.o.v. Dolberg en jij 100% gelijk hebt, want dan wordt mijn liefde voor het leven er alleen maar sterker van.
Weet je waarom hij er 27 maakt. Dat doet hij omdat hij de kansen krijgt, ook al heeft hij niet echt meehelpende teamgenoten.

En vergeet niet dat de clubs onderin echt niks van kunnen dus krijgen ze zelfs met Mouriho genoeg kansen om veel te scoren.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 25 mei 2017 - 01:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 - 23:13 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Denk dat als je de wedstrijd terug ziet morgen ofzo dat je het wel met me eens bent
Als ik de wedstrijd terug kijk, wat ik overigens zeer waarschijnlijk niet ga doen.
Tenzij als de wedstrijd morgen opnieuw word gespeeld.
Maar ik kijk deze wedstrijd niet terug.

Maar als ik het wel zou doen, dan zie ik een angstig Ajax.
Een Ajax die bang is, om fouten te maken en daardoor te verliezen.
Niemand wil de slemiel zijn waardoor je de beker verspeeld.

Dat is wat ik zag.

Maar Ajax heeft met dit spel wat ze willen spelen, juist durf en lef nodig. Durf en lef om met ze alle druk te zetten, door hoog te staan. Door flink door te jagen als team. Durf en lef om de grote tegenstander jouw wil op te leggen.

Durf en lef om een risicovolle pass te geven. Durf en lef om mee op te komen.
Durf en lef om je man te laten lopen en daardoor zelf vrij te komen als je teamgenoten de bal veroverd.

Ajax spel heeft durf en lef nodig, maar als je angstig bent, Dan doe je niet waar je goed in bent.

Ajax is nooit echt in de wedstrijd gekomen. Geen enkele keer.

We zijn niet omver geblazen door het grote Man Utd, wat wel gebeurde toen we tegen Real of Barca speelde.
We zijn nooit echt in de problemen geweest, niet zoals we in de problemen waren tegen Schalke of Lyon.

Maar we hebben ook zelf niets gepresteerd, we hebben man utd ook niet in de problemen gebracht. We hebben zelfs niet onder druk kunnen zetten, waardoor je daar hoop uit kon putten.

Ajax was gewoon niet op zijn sterkst, niet zoals we dat wel waren tegen Lyon. Toen we wel met durf en lef speelde.

Angst zorgt ervoor dat je benen zwaar worden, dat zag je aan Klaassen.
Angst voor de snelle mannen voorin bij Man utd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 mei 2017 door Positieve Arrogantie --
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 25 mei 2017 - 07:35   quote  deeplink  
Ik heb de wedstrijd ergens anders gezien en kon daarom niet meepraten op deze site.
Wat mij na 10 minuten opviel was, dat Ajax snel de spel kwijt raakte omdat Man. United Ajax meteen vast wilde zetten en Ajax uit zijn spel wilde halen wat na mijn mening ze ook nog lukte. Ajax bleef hierdoor achter de feiten aan lopen.

Verder kwam het in de praktijk erop neer, de leeftijdsverschil tussen Ajax en Man, United wat de reden was dat Ajax daarom niet de wedstrijd naar zich toe kon trekken. Man. United is een beter geslepen team dan Ajax. Man. is ook een volwassen team en Ajax een jeugdige team, daar dit een leeftijdsverschil van ca. 7 jaar in zit.

De verdediging zag er ook niet goed uit. Wil Ajax volgend seizoen in de Champions League meespelen, dan moet Ajax hele goede aankopen doen als 'n linksback en een rechtsback voor de komende 5 jaar op internationaal niveau.

Ook op de middenveld moet er zeker een internationale topper komen, wil Ajax zeer stabiel zijn om in de Champions League staande te blijven om de laatste 16 te halen. Dus is het nu aan Ajax of ze hier gehoor aan geven, willen ze volgend seizoen meedraaien als ze hier van geleerd hebben. Zo niet, dan hebben ze niets geleerd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 mei 2017 door Onze Ajax --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5877
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Manchester United, Europa League finale. (24 mei, 20.45) + Road to the final









0.0134189