BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Havenslaven - Ajax, zondag 22 oktober 2017 (14.30 uur) 1-4

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zondag 15 oktober 2017 - 17:25   quote  deeplink  
swg3yw.jpg

Datum en tijdstip: Zondag 22 oktober 2017, 14.30 uur
Locatie: De Kuip
Arbiter: Danny Makkelie

De wedstrijd
Komende zondag is het weer zover, de eerste klassieker van het seizoen staat weer op het programma. Het zal meteen een cruciale zijn want het gat met koploper PSV is voorafgaand aan dit treffen al 5 punten voor zowel Feyenoord als Ajax. PSV speelt 2 uur daarvoor in Eindhoven tegen Heracles dus lijkt het al heel vroeg aan of afhaken voor beide clubs.

2crnb6t.jpg

Feyenoord
Feyenoord speelt deze week nog een belangrijke Champions League wedstrijd in de eigen Kuip tegen het Oekraïense Shakthar Donetsk waarbij winst een vereiste zal zijn willen de Rotterdammers eventueel na de winter nog Europa League spelen. Over Feyenoord is in ieder geval te zeggen dat het na een prima seizoenstart behoorlijk is weggezakt. De laatste 2 thuiswedstrijden leverde Feyenoord welgeteld 1 punt op en geen goals. Toch is het de regerend landskampioen en liet het onder andere uit bij PSV na rust zien uitstekend te kunnen voetballen.

Feyenoord wordt ook geteisterd door pech, Botteghin, Van der Heijden en Tapia geblesseerd zijn en daardoor niet inzetbaar. Daarentegen staat wel de terugkeer van de sterke Sven van Beek en Nicolai Jørgensen. De laatste zou wel eens in de basis kunnen starten tegen Ajax. Afgelopen weekend speelde hij ruim een half uur mee tegen PEC Zwolle (0-0).

25a4xsz.jpg

Ons aller Ajax
Dan naar onze eigen ploeg, Ajax lijkt langzaam op de weg terug en dit lijkt dan ook een wedstrijd te worden waarin het hele vertrouwen in één klap terug kan zijn. De laatste 2 wedstrijden werden zowel Heerenveen als Sparta op een 4-0 nederlaag getrakteerd en hoewel aan beide wedstrijden zeker nog kritische noten overgehouden is, lijkt Ajax meer dan ooit dit seizoen klaar voor de Klassieker!

Waar het begin van het seizoen ronduit rumoerig was en Ajax met grote regelmaat pech had, leek het thuisduel tegen Vitesse het absolute dieptepunt. Kansen waren er voor het eerst niet en de beleving ontbrak. Sindsdien zit het wat meer mee en lijkt dat ook terug te zien in de ploeg. Opmerkelijk is dat Dijks, eerder dit seizoen zelfs nog basisspeler, nu helemaal buiten beeld is. Wöber lijkt voor hem in de plaats te zijn gekomen en Sinkgraven is terug van een blessure. Ook Neres lijkt een vaste basisplaats veroverd te hebben. En je kan zeggen wat je wilt, ondanks er geen actie van de Braziliaan te bekennen is, hij geen tegenstander voorbij komt en laat staan een goede voorzet geeft, is hij dodelijk effectief en rijgt hij de doelpunten aardig aan aan. Inmiddels is Neres dan ook clubtopscorer met 4 goals.

De achterstand op PSV is 5 punten en met resterende wedstrijden als Willem II uit en erna FC Utrecht thuis, lijken de 3 punten dan ook brood en broodnodig.

ekgu2p.jpg

De historie van de Klassieker
Ajax speelde in haar historie maar liefst 130 duels tegen Feyenoord. Daarvan won Ajax er 61 (46,9%) en gingen er 31 (23,8%) verloren. 38 (29,2%) Duels eindigden in een gelijk spel. Ajax scoorde in totaal 274 keer, een gemiddelde van 2,11 goals per wedstrijd. Feyenoord stelde daar 188 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,45 per wedstrijd.

Thuis zou Ajax volgens het driepuntensysteem gemiddeld 2,0 punten gehaald hebben en uit 1,4. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.

De grootste thuisoverwinning van Ajax dateert van 1983-1984: 8-2. In 1986-1987, 1962-1963, 1961-1962, 1970-1971 leed Ajax met 1-3 haar grootste thuisnederlaag tegen Feyenoord. Uit werd de grootste triomf gevierd in 1994-1995, 1958-1959, toen Ajax won met 0-5. In 1964-1965 ging Ajax onderuit met 9-4 in een uitwedstrijd bij Feyenoord, een record.

Wedstrijd van toen
Voor de wedstrijd van toen neem ik jullie mee naar 22-10-2006. Ajax speelt deze middag onder Henk ten Cate in De Kuip. Er wordt niet alleen veel gescoord, dubbele cijfers zaten er in deze middag. Kijk en geniet!



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 oktober 2017 door Loetje --
Loetje
 Loetje - zondag 15 oktober 2017 - 18:04   quote  deeplink  
Ik ben eerlijk dat ik deze echt niet durf te voorspellen.
Brandje
 Brandje - zondag 15 oktober 2017 - 18:09   quote  deeplink  
Ik in dit geval ook niet. Maar ik verwacht Nijhuis als scheidsrechter dus wapen er je aub een keer tegen. Zeker met een doorgesnoven Kuip wat er achter zal staan.
We moeten wel wat fysiek in de ploeg hebben dus ik zou met Siem en KJH gaan spelen. Te meer ondat Donny hopeloos uit vorm is en Frenkie nog te frivool vindt!!! Voorin met Neres en Kluivert want Amrabat is een aardige speler maar niet de snelste. Dus we hebben snelheid, diepgang en lef nodig

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 oktober 2017 door Brandje --
Loetje
 Loetje - zondag 15 oktober 2017 - 18:16   quote  deeplink  
Kuipers of Makkelie zal fluiten, dat kan niet anders. Samen met Nijhuis moeten zij onze beste scheidsrechters zijn al vind ik dat lang niet altijd zo. Nijhuis floot Feyenoord recent nog bij AZ, Van Boekel die hem ook eens gefloten heeft, floot Ajax tegen Vitesse, Blom floot ons gisteren. Makkelie heeft geen van beiden sinds Heracles - Feyenoord meer gefloten en Kuipers sinds PSV - Feyenoord beiden niet meer.

Makkelie floot slecht vandaag maar aangezien Kuipers de eerste topper floot acht ik hem een goede kans toe en anders is het Kuipers. Kan niet anders dan een van die 2
Loetje
 Loetje - zondag 15 oktober 2017 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 oktober 2017 - 18:09 schreef Brandje het volgende:
Ik in dit geval ook niet. Maar ik verwacht Nijhuis als scheidsrechter dus wapen er je aub een keer tegen. Zeker met een doorgesnoven Kuip wat er achter zal staan.
We moeten wel wat fysiek in de ploeg hebben dus ik zou met Siem en KJH gaan spelen. Te meer ondat Donny hopeloos uit vorm is en Frenkie nog te frivool vindt!!! Voorin met Neres en Kluivert want Amrabat is een aardige speler maar niet de snelste. Dus we hebben snelheid, diepgang en lef nodig
Nijhuis zeker niet. Die heeft Feyenoord in de een na laatste wedstrijd nog gefloten
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 15 oktober 2017 - 19:19   quote  deeplink  
1-1 of 2-2 is mijn gevoel nu.
Zou overigens met dezelfde elf blijven spelen als gister. Beetje vastigheid.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 oktober 2017 door NatjosFC --
remco k
 remco k - zondag 15 oktober 2017 - 21:13   quote  deeplink  
Normaal heb je er wel een bepaald gevoel bij. Nu helemaal niet eerlijk gezegd. Belangrijke pot voor het gevoel van beide clubs richting de rest van het seizoen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 15 oktober 2017 - 22:46   quote  deeplink  
Gozubuyuk, kan ook?
Loetje
 Loetje - zondag 15 oktober 2017 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 oktober 2017 - 22:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Gozubuyuk, kan ook?
Floot Ajax al in Heerenveen.
remco k
 remco k - maandag 16 oktober 2017 - 08:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 oktober 2017 - 18:17 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nijhuis zeker niet. Die heeft Feyenoord in de een na laatste wedstrijd nog gefloten
Die gaf net op de radio aan dat hij de pot wel zou mogen fluiten omdat er drie weken tussen zou zitten.
p111
 p111 - maandag 16 oktober 2017 - 10:42   quote  deeplink  
De grootste ramp Nijhuis aub niet
p111
 p111 - maandag 16 oktober 2017 - 10:42   quote  deeplink  
Voorspelling 1-2
bertus bikkel
 bertus bikkel - maandag 16 oktober 2017 - 14:00   quote  deeplink  
Wordt gewoon weer 1-1 denk ik
Loetje
 Loetje - maandag 16 oktober 2017 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 oktober 2017 - 08:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Die gaf net op de radio aan dat hij de pot wel zou mogen fluiten omdat er drie weken tussen zou zitten.
Dat zou ik ronduit bizar vinden, want in dit geval is 3 weken 1 wedstrijd die er tussen zit. Dat heb ik nog niet eerder gezien en lijkt me meer dan raar.
remco k
 remco k - maandag 16 oktober 2017 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 oktober 2017 - 15:27 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat zou ik ronduit bizar vinden, want in dit geval is 3 weken 1 wedstrijd die er tussen zit. Dat heb ik nog niet eerder gezien en lijkt me meer dan raar.
Mij ook. En lees ook overa dat het uitgesloten is. Maar hij gaf het zelf aan.
Loetje
 Loetje - maandag 16 oktober 2017 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 oktober 2017 - 17:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Mij ook. En lees ook overa dat het uitgesloten is. Maar hij gaf het zelf aan.
Wie verwacht je zelf en wie zie jij graag fluiten?
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 16 oktober 2017 - 19:15   quote  deeplink  
Kuipers zou ik persoonlijk prima vinden en ik heb op zich ook geen probleem met Makkelie. Nijhuis is echt een vreselijke scheidsrechter die amper goede wedstrijden heeft gefloten wanneer het Ajax aangaat, dus ik hoop ten zeerste dat hij het niet wordt.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 16 oktober 2017 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 oktober 2017 - 19:15 schreef Hasjkoph het volgende:
Kuipers zou ik persoonlijk prima vinden en ik heb op zich ook geen probleem met Makkelie. Nijhuis is echt een vreselijke scheidsrechter die amper goede wedstrijden heeft gefloten wanneer het Ajax aangaat, dus ik hoop ten zeerste dat hij het niet wordt.
Eens. Nijhuis vind ik ook ronduit slecht en inconsequent. Maar die man wordt zo opgehemeld bij o.a. VI.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 16 oktober 2017 - 21:38   quote  deeplink  
Geen enkele Nederlandse scheidsrechter is goed genoeg voor dit duel. Aan elke Nederlandse scheidsrechter hangt namelijk een kaartje. Doe maar een buitenlandse scheidsrechter die hoog staat aangeschreven. Dus geen Belgische! ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 16 oktober 2017 - 21:39   quote  deeplink  
Goed topic Loetje, maar alsjeblieft in het vervolg dat kutlogo van die kakkerlakken alsjeblieft op klein formaat!
remco k
 remco k - maandag 16 oktober 2017 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 oktober 2017 - 18:47 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wie verwacht je zelf en wie zie jij graag fluiten?
Ik vind kuypers met afstand de beste. Enige is dat hij weleens gekort lijkt op zijn vrijheid van fluiten in Nederland.
Loetje
 Loetje - dinsdag 17 oktober 2017 - 12:50   quote  deeplink  
Danny Makkelie aangesteld als scheidsrechter. De wedstrijden in De Kuip tegen PSV was die zwaar op de hand van Feyenoord. Hopen dat dat nu anders is en dat hij geleerd heeft. Maar vind dat toch apart om daar een scheids uit de regio daar neer te zetten.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 17 oktober 2017 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 oktober 2017 - 21:39 schreef Ajax Warrior het volgende:
Goed topic Loetje, maar alsjeblieft in het vervolg dat kutlogo van die kakkerlakken alsjeblieft op klein formaat!
+1
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 17 oktober 2017 - 17:33   quote  deeplink  
HAhaha, wat een gruwelijk lelijk logo is dat ook van die kakkies, beetje dat patserige goud.
Eide
 Eide - dinsdag 17 oktober 2017 - 22:56   quote  deeplink  
Van de laatste 7 wedstrijden hebben de kakkies er 4 verloren, 1 gelijk gespeeld en slechts 2 gewonnen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 18 oktober 2017 - 02:25   quote  deeplink  
Ik dacht dinsdag nog zouden supporters van Ajax ooit nog naar de Kuip mogen.

En toen las ik dit en toen wist ik eigenlijk al genoeg!

Nee! We gaan nooit meer naar de kuip. Misschien naar het nieuwe stadion, maar niet naar deze kuip!

Best wel triest en een schande dat ik mijn zoontje(als ik die zou hebben) niet daarheen kan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 oktober 2017 door Positieve Arrogantie --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 18 oktober 2017 - 08:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 oktober 2017 - 02:25 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik dacht dinsdag nog zouden supporters van Ajax ooit nog naar de Kuip mogen.

En toen las ik dit en toen wist ik eigenlijk al genoeg!

Nee! We gaan nooit meer naar de kuip. Misschien naar het nieuwe stadion, maar niet naar deze kuip!

Best wel triest en een schande dat ik mijn zoontje(als ik die zou hebben) niet daarheen kan.
Positief blijven arrogantie! Woorden doen geen pijn en elkaar een beetje beledigen ook niet. Het gaat pas fout wanneer je een supporter van een andere club gaat slaan omdat hij een ander shirtje draagt dan jij! Om jezelf druk te maken om een beetje woordspeling......pffff.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 18 oktober 2017 - 08:59   quote  deeplink  
Zelf vond ik de keuze van Makkalie als de aangewezen scheidsrechter toch wel vreemd.
Dan had ik toch liever Kuipers, die veel neutraler en rechtvaardiger is.

Ik ga voor 'n 1-2 overwinning.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 18 oktober 2017 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 oktober 2017 - 08:35 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Positief blijven arrogantie! Woorden doen geen pijn en elkaar een beetje beledigen ook niet. Het gaat pas fout wanneer je een supporter van een andere club gaat slaan omdat hij een ander shirtje draagt dan jij! Om jezelf druk te maken om een beetje woordspeling......pffff.
Laat ik het zo zeggen, ten eerste is een beetje relatief. Wat jij een beetje vind kan voor de ander al veel zijn en omgedraaid ook.

Ten 2de 80% van de gevallen als er wordt gevochten dan gaan woorden vooraf.

Dus de reactie van psv speler is overdreven omdat hij wordt uitgemaakt voor kkneger. of als je naaste familie lid net is overleden aan een bepaalde ziekte en vervolgens zeg ik "ik hoop dat iedereen in jouw omgeving de zelfde ziekte krijgt". Dan kan dat omdat woorden geen pijn doen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 18 oktober 2017 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 oktober 2017 - 11:39 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen, ten eerste is een beetje relatief. Wat jij een beetje vind kan voor de ander al veel zijn en omgedraaid ook.

Ten 2de 80% van de gevallen als er wordt gevochten dan gaan woorden vooraf.

Dus de reactie van psv speler is overdreven omdat hij wordt uitgemaakt voor kkneger. of als je naaste familie lid net is overleden aan een bepaalde ziekte en vervolgens zeg ik "ik hoop dat iedereen in jouw omgeving de zelfde ziekte krijgt". Dan kan dat omdat woorden geen pijn doen.
Ik vind sowieso dat we te veel waarde hechten aan woorden. Woorden zijn maar woorden en ik vind het belachelijk dat sommige woorden zoveel macht hebben. Het bepaalt letterlijk wat mensen zogenaamd wel en niet mogen zeggen en oefent ook blijkbaar significante invloed uit op emoties van mensen. Als je er over nadenkt is het volkomen absurd dat een woord zoveel impact kan hebben.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 oktober 2017 door Hasjkoph --
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 18 oktober 2017 - 12:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 oktober 2017 - 12:23 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Ik vind sowieso dat we te veel waarde hechten aan woorden. Woorden zijn maar woorden en ik vind het belachelijk dat sommige woorden zoveel macht hebben. Het bepaalt letterlijk wat mensen zogenaamd wel en niet mogen zeggen en oefent ook blijkbaar significante invloed uit op emoties van mensen. Als je er over nadenkt is het volkomen absurd dat een woord zoveel impact kan hebben.
AJAX, en of dat impact heeft makker!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 18 oktober 2017 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2017 - 17:33 schreef Ajax we love you het volgende:
HAhaha, wat een gruwelijk lelijk logo is dat ook van die kakkies, beetje dat patserige goud.
Gewoon een vieze nichterige grote gouden oorbel!
Past goed bij ze.
Loetje
 Loetje - woensdag 18 oktober 2017 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 oktober 2017 - 02:25 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik dacht dinsdag nog zouden supporters van Ajax ooit nog naar de Kuip mogen.

En toen las ik dit en toen wist ik eigenlijk al genoeg!

Nee! We gaan nooit meer naar de kuip. Misschien naar het nieuwe stadion, maar niet naar deze kuip!

Best wel triest en een schande dat ik mijn zoontje(als ik die zou hebben) niet daarheen kan.
Er zijn mensen voor met wie je er over kunt praten en de tissues zijn dan gratis
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 18 oktober 2017 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 oktober 2017 - 11:39 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen, ten eerste is een beetje relatief. Wat jij een beetje vind kan voor de ander al veel zijn en omgedraaid ook.

Ten 2de 80% van de gevallen als er wordt gevochten dan gaan woorden vooraf.

Dus de reactie van psv speler is overdreven omdat hij wordt uitgemaakt voor kkneger. of als je naaste familie lid net is overleden aan een bepaalde ziekte en vervolgens zeg ik "ik hoop dat iedereen in jouw omgeving de zelfde ziekte krijgt". Dan kan dat omdat woorden geen pijn doen.
Whahahaha sorry maar ziektes en discriminatie vergelijken met beetje rivaliteit (zonder ernstige ziektes en verwensingen) tussen clubs....... nee jij geitenwollensok komt er wel!
remco k
 remco k - donderdag 19 oktober 2017 - 08:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 oktober 2017 - 21:50 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Whahahaha sorry maar ziektes en discriminatie vergelijken met beetje rivaliteit (zonder ernstige ziektes en verwensingen) tussen clubs....... nee jij geitenwollensok komt er wel!
Ik krijg sterk het idee dat hij iemand is die hier komt vanuit een of ander bedrijf om allemaal idiote theorieen te testen ofzo..

Normaal is het allemaal in geeg geval.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 19 oktober 2017 - 10:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 oktober 2017 - 08:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik krijg sterk het idee dat hij iemand is die hier komt vanuit een of ander bedrijf om allemaal idiote theorieen te testen ofzo..

Normaal is het allemaal in geeg geval.
Hahaha ver gezocht, maar het kan nog waar zijn ook 8^)
Loetje
 Loetje - donderdag 19 oktober 2017 - 15:34   quote  deeplink  
Zou het gewoon de vrouwelijke versie van Maurice de Hond zijn?
patrickpsv15
 patrickpsv15 - donderdag 19 oktober 2017 - 23:37   quote  deeplink  
Heeeel lastig te voorspellen. Dus...gelijkspel
p111
 p111 - vrijdag 20 oktober 2017 - 10:53   quote  deeplink  
Welke Ajacied wil in godsnaam met die idioten in een stadion zitten.
Zie hieronder het stukje wat die kakkerlakken weer geplaatst hebben.
Het Centraal Joods Overleg (CJO) is woedend over een foto die wordt gedeeld op sociale media. Daarop staan twee Joodse jongetjes afgebeeld met de tekst 'Toen 020 nog maar 1 ster had'.

De afbeelding is geplaatst onder de hashtag #anti020week, in de aanloop naar de Klassieker die zondag in De Kuip wordt gespeeld. Op de foto staan de jongetjes Avram (5) en Emanuel Rosenthal (2), beiden met een gele ster op hun borst. De kinderen werden kort na het nemen van de betreffende foto in 1944 vermoord. Het CJO spreekt van 'een mateloze woede'.

"Dit is van een enorme laagheid en smeerlapperij", zegt voorzitter Ron van der Wielen tegen De Telegraaf. "Juridisch zal hier niks tegen te doen zijn, maar wij zullen alles in het werk stellen om te achterhalen wie dit heeft gedaan. Als wij de naam van de afzender hebben, zullen wij hem ter verantwoording roepen."

De politie wilde niet reageren op de tekst. "De maker van dit plaatje krijgt van ons niet de aandacht die hij kennelijk wil hebben." Feyenoord was niet bereikbaar voor commentaar.

Nieuwe dieptepunten anti #Ajax uitlatingen door @Feyenoord supporters #anti020Week #Zwakzinnigen
Eide
 Eide - vrijdag 20 oktober 2017 - 11:17   quote  deeplink  
Er zijn altijd mensen voor wie het verschil tussen gezonde rivaliteit en zwakzinnige haatideeën niet duidelijk is. Mensen die geen benul hebben wat acceptabel is en wanneer grenzen ondubbelzinnig worden overtreden. Die zitten daar maar ook bij ons.

Ik vind het weerzinwekkend maar tegelijkertijd vind ik niet dat dit soort uitlatingen de rem mogen zijn op voetbal beleven zoals dat hoort. Bij voetbal horen namelijk ook de fans van de tegenstander. Daar hoort bij dat je tegen elkaar bokst om jouw ploeg vooruit te schreeuwen. Daar hoort plagen en prikken bij. Daar hoort spanning op te staan.

Ik zie liever dat men achteraf de idioten eruit vist en accepteert dat er altijd een paar mongooltjes door de mazen glippen die voor onrust zorgen dan dat we maar op veilig spelen en alles proberen te voorkomen.
p111
 p111 - vrijdag 20 oktober 2017 - 12:29   quote  deeplink  
Misschien zie ik het verkeerd,maar als je een opname maakt van de fans van Feyenoord bij een wedstrijd tegen Ajax,vind ik het heel intimiderend en beangstigend hoe deze mensen van jong naar oud in beeld komen de haat straalt er van af,en daar zit een behoorlijk verschil in als je een opname maakt in de Arena.
Eide
 Eide - vrijdag 20 oktober 2017 - 13:04   quote  deeplink  
Ga voor de grap eens op de F-Side staan. Ook bij corners in the ArenA maar eens opletten hoe mensen reageren. In de ArenA zijn de lange zijdes op de 1e ring verschrikkelijk duur. In Rotterdam zijn die "parterrevakken" een stuk goedkoper. Hoog in de hoek van de 2e ring van de badkuip is net zo duur als de staplaatsen langs de krijtlijn aan de lange zijde... Je krijgt dus ook ander volk vlak langs de lijn.

Is dat intimiderend? Best wel. Dat streeft Feyenoord dan ook actief na denk ik.
p111
 p111 - vrijdag 20 oktober 2017 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2017 - 13:04 schreef Eide het volgende:
Ga voor de grap eens op de F-Side staan. Ook bij corners in the ArenA maar eens opletten hoe mensen reageren. In de ArenA zijn de lange zijdes op de 1e ring verschrikkelijk duur. In Rotterdam zijn die "parterrevakken" een stuk goedkoper. Hoog in de hoek van de 2e ring van de badkuip is net zo duur als de staplaatsen langs de krijtlijn aan de lange zijde... Je krijgt dus ook ander volk vlak langs de lijn.

Is dat intimiderend? Best wel. Dat streeft Feyenoord dan ook actief na denk ik.
Inderdaad je praat over 1 vak bij Ajax,de rest van het stadion is best wel een verschil met de hele kuip.
Brandje
 Brandje - vrijdag 20 oktober 2017 - 13:31   quote  deeplink  
Ook Sven van Beek er niet bij. Geen enkel excuus telt meer om daar niet te winnen zondag
Eide
 Eide - vrijdag 20 oktober 2017 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2017 - 13:13 schreef p111 het volgende:

[..]

Inderdaad je praat over 1 vak bij Ajax,de rest van het stadion is best wel een verschil met de hele kuip.
Ach, uiteindelijk winnen we er vaker als we er verliezen. De laatste keer dat we in Rotterdam voor de competitie verloren was in 2012. We hebben het er vaak moeilijk maar is dat dan zo gek tegen een top 3 ploeg? Lijkt me niet.
Eide
 Eide - vrijdag 20 oktober 2017 - 13:58   quote  deeplink  
Keizer heeft vandaag in een interview aangegeven dat Younes in principe zal starten tegen Feyenoord.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 20 oktober 2017 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2017 - 13:58 schreef Eide het volgende:
Keizer heeft vandaag in een interview aangegeven dat Younes in principe zal starten tegen Feyenoord.
Overigens vind ik wel dat het interview wat Younes heeft gegeven enkele pijnpunten blootlegt. Die jongen heeft een korte vakantie gehad mede door de gebeurtenissen rondom Nouri. Als speler wil je dan uit respect daarbij aanwezig zijn. Daarna had hij best 2 of 3 weken vrij kunnen hebben. Nu is die jongen uitgeblust en is hij niet de Younes die wij willen zien. De kritiek wordt heviger dus dat krijgt die jongen ook nog eens over zich heen! Is het niet beter hem in bescherming te nemen?
Eide
 Eide - vrijdag 20 oktober 2017 - 15:08   quote  deeplink  
Hij uit zelf kritiek op Ajax, niet omgekeerd. Bovendien geeft Keizer juist aan dat als Amin meer rust wil dat mogelijk is. Younes vraagt daar echter niet om in gesprek met Keizer. Hij is geen tiener meer, je mag van een Duits international verwachten dat hij aangeeft of hij voldoende fit en gerust is om te spelen. Ik vind dit een raar verhaal van Younes en heb meer het gevoel dat hij een excuus aandraagt voor z'n zwakke spel als iets anders.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 20 oktober 2017 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2017 - 15:08 schreef Eide het volgende:
Hij uit zelf kritiek op Ajax, niet omgekeerd. Bovendien geeft Keizer juist aan dat als Amin meer rust wil dat mogelijk is. Younes vraagt daar echter niet om in gesprek met Keizer. Hij is geen tiener meer, je mag van een Duits international verwachten dat hij aangeeft of hij voldoende fit en gerust is om te spelen. Ik vind dit een raar verhaal van Younes en heb meer het gevoel dat hij een excuus aandraagt voor z'n zwakke spel als iets anders.
maar wel opstellen naar die kritiek..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 20 oktober 2017 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2017 - 15:08 schreef Eide het volgende:
Hij uit zelf kritiek op Ajax, niet omgekeerd. Bovendien geeft Keizer juist aan dat als Amin meer rust wil dat mogelijk is. Younes vraagt daar echter niet om in gesprek met Keizer. Hij is geen tiener meer, je mag van een Duits international verwachten dat hij aangeeft of hij voldoende fit en gerust is om te spelen. Ik vind dit een raar verhaal van Younes en heb meer het gevoel dat hij een excuus aandraagt voor z'n zwakke spel als iets anders.
Ik bedoel dus dat de kritiek vanuit de media en supporters heviger wordt en dat hij daardoor juist nog verkrampter gaat spelen om zichzelf toch te bewijzen. Het interview waarin hij de kritiek uit vind ik meer dan terecht. Juist nu moet je spelers niet onnodig kapotmaken. Hij is nog maar een jonge gozer. Geef die jongen de ruimte. In 1 of 2 dagen rust je niet uit. In 2 of 3 weken wel.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5942
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Havenslaven - Ajax, zondag 22 oktober 2017 (14.30 uur) 1-4









0.0080959