BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Havenslaven - Ajax, zondag 22 oktober 2017 (14.30 uur) 1-4

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zondag 22 oktober 2017 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 oktober 2017 - 19:15 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Haps, voor de komst van Wöber, zeker wel. Wij speelden het begin van het seizoen met Dijks op linksback.
Dat betekend dat Ajax eerder had moeten doorpakken met wober. Haps is gewoon niet zo goed. Die voegt dit seizoen net zo veel toe als Dijks.
remco k
 remco k - zondag 22 oktober 2017 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 oktober 2017 - 19:37 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Haps nog altijd liever dan Dijks.. Larsson is niet slechter dan Younes. En Diks tja speelde niet eens op zijn eigen positie. Heb ik ook niet als directe versterking genoemd.

Dus je kan lachen maar voor mij zijn Haps en Larsson nog steeds niet minder dan Dijks en Younes.
Waarom zou je een speler als Haps kopen voor de bank of tribune?
remco k
 remco k - zondag 22 oktober 2017 - 19:56   quote  deeplink  
Dolberg trouwens met twee heerlijke goals op de juiste momenten

En dat in de pot van het jaar nadat je vorige week nog een penalty mist en half de wereld roept dat je er niks van kan. Dat is wel erg knap hoor.
Eide
 Eide - zondag 22 oktober 2017 - 20:19   quote  deeplink  
22552693_1097807573689788_6932514139714388139_n.jpg?oh=63102e923c3b03d2c1192308c212ae2d&oe=5A628623
p111
 p111 - zondag 22 oktober 2017 - 20:44   quote  deeplink  
Je heb de wedstrijd gezien en dan moet je toch ook zien dat Haps zeker beter is als Dijks en ook beter als Viergever.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 22 oktober 2017 - 20:53   quote  deeplink  
Haps beter dan Viergever LOL. Viergever speelt Berghuis, op 1 moment na helemaal uit de wedstrijd. Terwijl de directe tegenstander van Haps 3 assist geeft en meerdere malen gevaarlijk doorkomt.

Viergever wordt nog altijd onderschat. Hele stabiele verdediger met goede drang naar voren. Prima ook in het positiespel, die verdiend zeker een contractverlenging in mijn opinie.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 22 oktober 2017 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 oktober 2017 - 19:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarom zou je een speler als Haps kopen voor de bank of tribune?
Wöber lijkt een prima aankoop te zijn en daar was toen geen sprake van die is pas ter sprake gekomen na verkoop Sanchez. Viergever werd niet gezien als linksback(weet niet of dit zijn vaste positie nu is?). Als ik dan moet kiezen tussen Dijks, Sinkgraven of Haps ga ik nog steeds voor Haps hoor..

En Younes 8 hele wedstrijden 1 doelpunt tegen Larsson 5 (vaak invalbeurten) 2 doelpunten en een assist dan is de conclusie nog steeds dat Younes minder rendement heeft. Dus het is maar wat je liever hebt. Het hadden geen topaankopen geweest ben ik met je eens maar ze hadden je ook niet slechter gemaakt.

Viergever mag van mij ook lekken in blijven staan vanaf nu maar dat roep ik vorig jaar ook al.
En Younes op het bankje is ook niet nieuw.
Eide
 Eide - zondag 22 oktober 2017 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 oktober 2017 - 20:44 schreef p111 het volgende:
Je heb de wedstrijd gezien en dan moet je toch ook zien dat Haps zeker beter is als Dijks en ook beter als Viergever.
Als Dijks is niet moeilijk. Die is aan z'n contract gehouden vanwege de blessure van Sinkgraven, maar Dijks was al een tijdje op weg naar de uitgang. Mocht weg maar moest blijven omdat Ajax geen geschikte linksback kon vinden op de transfermarkt. Nu Sinkgraven terug is is Dijks niet voor niets tribunezitter. En zolang Wober het goed doet is Sinkgraven bankzitter, want Viergever is een veel betere back dan Sinkgraven.

Beter dan Viergever is Haps zeker niet misschien. Sterker nog, nog niet misschien. Misschien over over een jaar of 2, maar op dit moment absoluut niet. Toevallig ook gezien hoe de 1-2 viel? Idem met Larson. Die is echt niet beter dan wat Ajax al heeft. Inderdaad, ook niet beter dan Younes. Ook niet beter dan Kluivert.

Zoals Veltman Boetius volledig uit de wedstrijd hield, hield Viergever Berghuis ook uit de wedstrijd. Vergeet daarbij niet dat Berghuis dit seizoen met afstand de beste is bij de kakkies. Daar staat tegenover dat de directe tegenstander van Haps 3 assists heeft gegeven. Nee hoor, doe mij Viergever maar, dat gras is echt niet groener aan de overzijde.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 oktober 2017 door Eide --
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 22 oktober 2017 - 21:08   quote  deeplink  
Ik denk wel dat je Larsson dan te kort doet. Vorig jaar 9 keer gescoord, 3x zoveel als Younes, en dit jaar ook al weer meer goals in minder wedstrijden. Die had je er bij Ajax zo in kunnen zetten aan de linkerkant en dan was het alle behalve minder geworden.
p111
 p111 - zondag 22 oktober 2017 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 oktober 2017 - 20:53 schreef NatjosFC het volgende:
Haps beter dan Viergever LOL. Viergever speelt Berghuis, op 1 moment na helemaal uit de wedstrijd. Terwijl de directe tegenstander van Haps 3 assist geeft en meerdere malen gevaarlijk doorkomt.

Viergever wordt nog altijd onderschat. Hele stabiele verdediger met goede drang naar voren. Prima ook in het positiespel, die verdiend zeker een contractverlenging in mijn opinie.
Belachelijk dat Berghuis niet in de wedstrijd zit is omdat heel Feyenoord niks was hij was gewoon uit vorm.Je moet kijken naar verschillende wedstrijden en met alle respect,het is gewoon een matige voetballer en Ajax ziet dat goed aub geen contract verlenging.
p111
 p111 - zondag 22 oktober 2017 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 oktober 2017 - 20:59 schreef Eide het volgende:

[..]

Als Dijks is niet moeilijk. Die is aan z'n contract gehouden vanwege de blessure van Sinkgraven, maar Dijks was al een tijdje op weg naar de uitgang. Mocht weg maar moest blijven omdat Ajax geen geschikte linksback kon vinden op de transfermarkt. Nu Sinkgraven terug is is Dijks niet voor niets tribunezitter. En zolang Wober het goed doet is Sinkgraven bankzitter, want Viergever is een veel betere back dan Sinkgraven.

Beter dan Viergever is Haps zeker niet misschien. Sterker nog, nog niet misschien. Misschien over over een jaar of 2, maar op dit moment absoluut niet. Toevallig ook gezien hoe de 1-2 viel? Idem met Larson. Die is echt niet beter dan wat Ajax al heeft. Inderdaad, ook niet beter dan Younes. Ook niet beter dan Kluivert.

Zoals Veltman Boetius volledig uit de wedstrijd hield, hield Viergever Berghuis ook uit de wedstrijd. Vergeet daarbij niet dat Berghuis dit seizoen met afstand de beste is bij de kakkies. Daar staat tegenover dat de directe tegenstander van Haps 3 assists heeft gegeven. Nee hoor, doe mij Viergever maar, dat gras is echt niet groener aan de overzijde.
Beste Eide al net aangegeven,je kan Haps niet beoordelen op alleen deze wedstrijd alhoewel zijn solo indukwekkend was,Viergever heeft van zijn leven nog nooit drie man gepasseerd.Haps is geen top maar voor Nederland een redelijk niveau, en ik vind en gelukkig Ajax ook Viergever een heel gewone back op Heracles niveau.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 22 oktober 2017 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 oktober 2017 - 21:23 schreef p111 het volgende:

[..]

Belachelijk dat Berghuis niet in de wedstrijd zit is omdat heel Feyenoord niks was hij was gewoon uit vorm.Je moet kijken naar verschillende wedstrijden en met alle respect,het is gewoon een matige voetballer en Ajax ziet dat goed aub geen contract verlenging.
Lol, wat een onzin. Credit where credit is due. Viergever heeft Berghuis uit de wedstrijd gehouden, dat is zijn taak die heeft hij uitgevoerd.
En Viergever heeft heel veel goede wedstrijden gespeeld voor Ajax. Een van de uitblinkers in de EL vorig seizoen en heel lang een goed duo gevormd met Sanchez. Dit seizoen ook weer prima en als hij aankomende zomer vertrekt denk ik dat Ajax weer een heel belangrijke speler kwijt is die moeilijk is op te vangen.
Eide
 Eide - zondag 22 oktober 2017 - 21:37   quote  deeplink  
Eens.
Eide
 Eide - zondag 22 oktober 2017 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 oktober 2017 - 21:08 schreef NatjosFC het volgende:
Ik denk wel dat je Larsson dan te kort doet. Vorig jaar 9 keer gescoord, 3x zoveel als Younes, en dit jaar ook al weer meer goals in minder wedstrijden. Die had je er bij Ajax zo in kunnen zetten aan de linkerkant en dan was het alle behalve minder geworden.
Dat denk ik niet. Larsson presteert structureel niet tegen topploegen. Is niet voor niets bankzitter in Rotterdam.

Op de vleugels ben ik dit seizoen onder de indruk van Lozano, Berghuis en Neres. Al die anderen zijn stukken minder. Ik zie weinig, nee geen, vleugelspelers buiten Lozano en Berghuis die ik beter vind dan wat we nu bij Ajax hebben.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 oktober 2017 door Eide --
remco k
 remco k - zondag 22 oktober 2017 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 oktober 2017 - 20:44 schreef p111 het volgende:
Je heb de wedstrijd gezien en dan moet je toch ook zien dat Haps zeker beter is als Dijks en ook beter als Viergever.
Je bedoelt Haps die defensief vandaag niks anders heeft gedaan dan dikke fouten maken?

Positioneel een drama en zijn directe tegenstander krijgt gewoon 3 assists op zijn naam.
remco k
 remco k - zondag 22 oktober 2017 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 oktober 2017 - 20:54 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wöber lijkt een prima aankoop te zijn en daar was toen geen sprake van die is pas ter sprake gekomen na verkoop Sanchez. Viergever werd niet gezien als linksback(weet niet of dit zijn vaste positie nu is?). Als ik dan moet kiezen tussen Dijks, Sinkgraven of Haps ga ik nog steeds voor Haps hoor..

En Younes 8 hele wedstrijden 1 doelpunt tegen Larsson 5 (vaak invalbeurten) 2 doelpunten en een assist dan is de conclusie nog steeds dat Younes minder rendement heeft. Dus het is maar wat je liever hebt. Het hadden geen topaankopen geweest ben ik met je eens maar ze hadden je ook niet slechter gemaakt.

Viergever mag van mij ook lekken in blijven staan vanaf nu maar dat roep ik vorig jaar ook al.
En Younes op het bankje is ook niet nieuw.
Wober was al sprake van eind mei
remco k
 remco k - zondag 22 oktober 2017 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 oktober 2017 - 21:23 schreef p111 het volgende:

[..]

Belachelijk dat Berghuis niet in de wedstrijd zit is omdat heel Feyenoord niks was hij was gewoon uit vorm.Je moet kijken naar verschillende wedstrijden en met alle respect,het is gewoon een matige voetballer en Ajax ziet dat goed aub geen contract verlenging.
Heel Feyenoord is al weken uit vorm. En berghuis doet het ook in die weken gewoon erg goed. En vandaag gewoon door Viergever volledig uit de wedstrijd gespeeld.
Eide
 Eide - zondag 22 oktober 2017 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 oktober 2017 - 20:44 schreef p111 het volgende:
Je heb de wedstrijd gezien en dan moet je toch ook zien dat Haps zeker beter is als Dijks en ook beter als Viergever.
quote:
Op zondag 22 oktober 2017 - 21:27 schreef p111 het volgende:

[..]

Beste Eide al net aangegeven,je kan Haps niet beoordelen op alleen deze wedstrijd
Eerst doe je precies dat. Dan blijkt dat Haps eigenlijk een vreselijk slechte wedstrijd heeft gespeeld en dan mag het weer niet. Wat is het nou?

Viergever vorig sterkhouder bij Ajax. Zowel verdedigend als aanvallend want hoeveel belangrijke goals heeft Viergever wel niet gemaakt? Kom toch op zeg, je gelooft toch zelf niet serieus dat Haps beter is dan Viergever? Beter dan Dijks? Tuurlijk. Beter dan Sinkgraven? Waarschijnlijk ook wel. Beter dan Viergever? Nog. Niet. Misschien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 oktober 2017 door Eide --
Loetje
 Loetje - zondag 22 oktober 2017 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 oktober 2017 - 17:09 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Nee
Droom die uitkomt dat jij uitgerekend dit post. Neem aan dat je hiermee zegt dat dit andersom nu ook zijn problemen gaat kennen.... Of heb je medelijden omdat je club verloren heeft?
nummer10
 nummer10 - maandag 23 oktober 2017 - 01:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 oktober 2017 - 22:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Heel Feyenoord is al weken uit vorm. En berghuis doet het ook in die weken gewoon erg goed. En vandaag gewoon door Viergever volledig uit de wedstrijd gespeeld.
uit de wedstrijd gespeelt ? heeft amper een bal gehad...
Eide
 Eide - maandag 23 oktober 2017 - 04:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 oktober 2017 - 01:26 schreef nummer10 het volgende:

[..]

uit de wedstrijd gespeelt ? heeft amper een bal gehad...
Precies. Dan staat de dekking dus goed.
Jaccio
 Jaccio - maandag 23 oktober 2017 - 07:20   quote  deeplink  
Sorry hoor, maar Larsson doet absoluut niet onder voor Younes en Haps niet voor Dijks en ook Viergever. Haps had je er prima bij kunnen hebben. Viergever deed het netjes gisteren en mag niet onderschat worden, maar krijgt niet zomaar geen nieuw contract aangeboden. Haps was een meer dan prima stand-in geweest.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 23 oktober 2017 - 07:33   quote  deeplink  
Wat een discussie over wie wel of niet geschikt was, wie wel of niet beter is of nog meer van dat. Uiteindelijk hebben wij met 1-4 gewonnen van dat ongedierte en zijn wij overall dus beter!
remco k
 remco k - maandag 23 oktober 2017 - 08:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 oktober 2017 - 01:26 schreef nummer10 het volgende:

[..]

uit de wedstrijd gespeelt ? heeft amper een bal gehad...
En hoe zou dat nou komen? Door positioneel goed staan van Viergever misschien?

Tering mensen..

Is het nou werkelijk zo verschrikkelijk moeilijk om gewoon eens toe te geven dat een speler een goede wedstrijd heeft gespeeld? En dat iemand die dat niet doet dus gewoon een slechte wedstrijd heeft gespeeld?
remco k
 remco k - maandag 23 oktober 2017 - 08:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 oktober 2017 - 07:20 schreef Jaccio het volgende:
Sorry hoor, maar Larsson doet absoluut niet onder voor Younes en Haps niet voor Dijks en ook Viergever. Haps had je er prima bij kunnen hebben. Viergever deed het netjes gisteren en mag niet onderschat worden, maar krijgt niet zomaar geen nieuw contract aangeboden. Haps was een meer dan prima stand-in geweest.
Altijd lopen we te zeiken op de leiding van Ajax waar het aankopen en contracten aangaat. En dan gaan we dat nu ineens als excuus gebruiken om aan te geven dat Viergever niet goed genoeg is?

Je zou dan namelijk net zo makkelijk kunnen stellen, "Haps is toch niet voor niets niet gekocht?"
Jaccio
 Jaccio - maandag 23 oktober 2017 - 09:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 oktober 2017 - 08:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Altijd lopen we te zeiken op de leiding van Ajax waar het aankopen en contracten aangaat. En dan gaan we dat nu ineens als excuus gebruiken om aan te geven dat Viergever niet goed genoeg is?

Je zou dan namelijk net zo makkelijk kunnen stellen, "Haps is toch niet voor niets niet gekocht?"
Ik zeg ook nergens dat Viergever niet goed genoeg is. Hij heeft het netjes gedaan en mag niet onderschat worden.
Maar hij komt ook op een leeftijd waarop het gewoon minder wordt.. Dus een jongere gozer als stand-in, die gezien zijn stijl van spelen echt wel bij Ajax past, is dan toch prima?
Viergever gaat straks weg en gaan ze weer zoeken en dan komt er weer iemand die weer eerst weken moet gaan wennen, dat is zonde.

Ik zeik op niemand hoor en hou er niet van om Ajax spelers af te zeiken, dus doe dit bij Viergever ook niet. Enige wat ik ermee wil zeggen is dat als je Haps had gehaald, je de vervanger al ingespeeld en klaar had staan wanneer de Europese tickets verdeeld gaan worden.

Ik wil overigens hier niet gaan beweren dan Haps nu ineens de wereldspeler is die Ajax wel even redt ofzo, want hij had ook maar weinig grip op Neres.
Denk echter wel dat hij had uit kunnen groeien tot een zeer goede Ajax speler.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 oktober 2017 door Jaccio --
p111
 p111 - maandag 23 oktober 2017 - 09:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 oktober 2017 - 23:01 schreef Eide het volgende:

[..]

[..]

Eerst doe je precies dat. Dan blijkt dat Haps eigenlijk een vreselijk slechte wedstrijd heeft gespeeld en dan mag het weer niet. Wat is het nou?

Viergever vorig sterkhouder bij Ajax. Zowel verdedigend als aanvallend want hoeveel belangrijke goals heeft Viergever wel niet gemaakt? Kom toch op zeg, je gelooft toch zelf niet serieus dat Haps beter is dan Viergever? Beter dan Dijks? Tuurlijk. Beter dan Sinkgraven? Waarschijnlijk ook wel. Beter dan Viergever? Nog. Niet. Misschien.
We hebben een verschil van mening.ik spreek niet tegen dat Viergever voor zijn kunnen een prima seizoen heeft gedraaid,maar net als Ajax volgens mij ook ziet het zat hem allemaal mee.En kan met zijn voetbal kwaliteiten alleen maar minder worden.
p111
 p111 - maandag 23 oktober 2017 - 09:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 oktober 2017 - 23:01 schreef Eide het volgende:

[..]

[..]

Eerst doe je precies dat. Dan blijkt dat Haps eigenlijk een vreselijk slechte wedstrijd heeft gespeeld en dan mag het weer niet. Wat is het nou?

Viergever vorig sterkhouder bij Ajax. Zowel verdedigend als aanvallend want hoeveel belangrijke goals heeft Viergever wel niet gemaakt? Kom toch op zeg, je gelooft toch zelf niet serieus dat Haps beter is dan Viergever? Beter dan Dijks? Tuurlijk. Beter dan Sinkgraven? Waarschijnlijk ook wel. Beter dan Viergever? Nog. Niet. Misschien.
Nee over 1 wedstrijd heb ik het over Berghuis.Bij Haps heb ik het over zijn kwaliteiten t/o Viergever.
p111
 p111 - maandag 23 oktober 2017 - 09:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 oktober 2017 - 04:50 schreef Eide het volgende:

[..]

Precies. Dan staat de dekking dus goed.
Door de hoge druk,kreeg Berghuis weinig ballen das niet alleen de verdienste van Viergever bedoelt hij.
remco k
 remco k - maandag 23 oktober 2017 - 10:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 oktober 2017 - 09:08 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ik zeg ook nergens dat Viergever niet goed genoeg is. Hij heeft het netjes gedaan en mag niet onderschat worden.
Maar hij komt ook op een leeftijd waarop het gewoon minder wordt.. Dus een jongere gozer als stand-in, die gezien zijn stijl van spelen echt wel bij Ajax past, is dan toch prima?
Viergever gaat straks weg en gaan ze weer zoeken en dan komt er weer iemand die weer eerst weken moet gaan wennen, dat is zonde.

Ik zeik op niemand hoor en hou er niet van om Ajax spelers af te zeiken, dus doe dit bij Viergever ook niet. Enige wat ik ermee wil zeggen is dat als je Haps had gehaald, je de vervanger al ingespeeld en klaar had staan wanneer de Europese tickets verdeeld gaan worden.

Ik wil overigens hier niet gaan beweren dan Haps nu ineens de wereldspeler is die Ajax wel even redt ofzo, want hij had ook maar weinig grip op Neres.
Denk echter wel dat hij had uit kunnen groeien tot een zeer goede Ajax speler.
Op een leeftijd dat het minder wordt? Man Viergever is net 29. Die kan dit niveau nig zeker 3 jaar makkelijk aan.
AkaS
 AkaS - maandag 23 oktober 2017 - 10:49   quote  deeplink  
Niet relevant of interessant genoeg..?

quote:
Op zondag 22 oktober 2017 - 15:59 schreef Loetje het volgende:
Dit verwijt ik Keizer wel dat hij niet ingrijpt
Een heerlijke overwinning op onze afgunstige haters :-) !!!

Maar kan iemand mij uitleggen waarom Younes überhaupt mocht spelen.

1. Hij speelt al heeeeel lang KUT!
2. Rendement NUL.
3. Doet zijn beklag in de pers i.p.v. intern.
4. Geeft zelf aan niet fit te zijn. (= als rust willen hebben)

En dan speelt hij toch... En weer KUT en weer met NUL rendement!!!

Ben ik nou zo slim of is Keizer zo blind ???

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 oktober 2017 door AkaS --
Jaccio
 Jaccio - maandag 23 oktober 2017 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 oktober 2017 - 10:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Op een leeftijd dat het minder wordt? Man Viergever is net 29. Die kan dit niveau nig zeker 3 jaar makkelijk aan.
Nee, sorry. Hij kan mee, maar dat is gewoon niet genoeg voor wat we na zouden moeten streven.
Dit is zijn plafond en het kan en zal alleen nog maar minder worden.
Met oog op de toekomst was Haps een prima investering geweest.

Vooruitzien is regeren. Of regeren is vooruitzien. Weet het exacte spreekwoord even niet.
nummer10
 nummer10 - maandag 23 oktober 2017 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 oktober 2017 - 08:39 schreef remco k het volgende:

[..]

En hoe zou dat nou komen? Door positioneel goed staan van Viergever misschien?

Tering mensen..

Is het nou werkelijk zo verschrikkelijk moeilijk om gewoon eens toe te geven dat een speler een goede wedstrijd heeft gespeeld? En dat iemand die dat niet doet dus gewoon een slechte wedstrijd heeft gespeeld?
de ballen kwamen niet eens bij berghuis, dus dan betekend dat de aanval ervoor er al uit is gehaald.. vond het middenveld gisteren gewoon goed staan.. ik zeg overigens nergens dat viergever niet goed speelde.. maar dat viergever berghuis uit de wedstrijd haalde ? nee... dat vond ik zelf de verdienste van het middenveld
nummer10
 nummer10 - maandag 23 oktober 2017 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 oktober 2017 - 09:13 schreef p111 het volgende:

[..]

Door de hoge druk,kreeg Berghuis weinig ballen das niet alleen de verdienste van Viergever bedoelt hij.
precies dit
Loetje
 Loetje - maandag 23 oktober 2017 - 16:54   quote  deeplink  
Wat me wel opvalt en dat is zonder dat ik de ene trainer ha ophemelen of de andere afkraal, is dat ik vind dat Keizer echt geweldig met die jongens omgaat. Jongens die het wat lastiger hebben gewoon veel aandacht geven en zorgen dat ze zich thuis voelen en ook ontrent Nouri contact opnemen met Foeke Booy die hetzelfde met Di Tomasso had. Dan toon je wel echt ballen hoor.

Wissels zijn wel vaak te laat maar ze pakken nu al beter uit dan het hele vorige seizoen bij elkaar. Dat vind ik toch knap deze dingen
Loetje
 Loetje - maandag 23 oktober 2017 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 oktober 2017 - 11:08 schreef nummer10 het volgende:

[..]

de ballen kwamen niet eens bij berghuis, dus dan betekend dat de aanval ervoor er al uit is gehaald.. vond het middenveld gisteren gewoon goed staan.. ik zeg overigens nergens dat viergever niet goed speelde.. maar dat viergever berghuis uit de wedstrijd haalde ? nee... dat vond ik zelf de verdienste van het middenveld
Berghuis is voortdurend afgestopt door werkelijk gigantisch goed positiespel van Viergever en JP Boetius werd gestopt door Veltman. Aan de bal waren ze beiden niet goed maar hebben door goed positie te kiezen en juiste momenten druk te zetten echt hun man uit de wedstrijd gehaald. Dat lag echt niet aan het middenveld. De enige op ons middenveld met veel balveroveringen was Ziyech maar die waren vooral van El Ahmadi. De andere 2 vond ik verre van best.
nummer10
 nummer10 - maandag 23 oktober 2017 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 oktober 2017 - 16:57 schreef Loetje het volgende:

[..]

Berghuis is voortdurend afgestopt door werkelijk gigantisch goed positiespel van Viergever en JP Boetius werd gestopt door Veltman. Aan de bal waren ze beiden niet goed maar hebben door goed positie te kiezen en juiste momenten druk te zetten echt hun man uit de wedstrijd gehaald. Dat lag echt niet aan het middenveld. De enige op ons middenveld met veel balveroveringen was Ziyech maar die waren vooral van El Ahmadi. De andere 2 vond ik verre van best.
zal dan wel komen omdat zowel viergever en veltman onopvallend spelen.. want echt ballen afpakken heb ik ze niet zien doen in 1 vs 1 situaties en ik vind dat dat ook kwam door het druk zetten op het middenveld waardoor passes van hun fout gingen.. maar goed maakt ook nie uit we hebben ze niet gezien dus goed gedaan
Loetje
 Loetje - maandag 23 oktober 2017 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 oktober 2017 - 19:45 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zal dan wel komen omdat zowel viergever en veltman onopvallend spelen.. want echt ballen afpakken heb ik ze niet zien doen in 1 vs 1 situaties en ik vind dat dat ook kwam door het druk zetten op het middenveld waardoor passes van hun fout gingen.. maar goed maakt ook nie uit we hebben ze niet gezien dus goed gedaan
Hier, speciaal voor jou wat momenten (en kan er nog 20 vinden van enkel deze wedstrijd) waar je het goede positiespel van zowel Viergever als Veltman kan zien. Met het pijltje wijzend waar ze vaak voorheen stonden en het cirkeltje waar ze nu staan. Constant klaar om de 1 tegen 1 aan te ballen zonder dat ze er zelf achteraan hoeven. Dat is echt enorm knap en steeds goed doorzien. En als Berghuis of Boetius een keer de bal had hadden die 2 van ons hem gelijk terug en dat komt voort uit positie kiezen. Dus stop alsjeblieft een keer met van alles te roepen omdat jij het zelf niet wil zien....

2njexr6.png

2na8rgz.png

2u8xmyw.png
remco k
 remco k - maandag 23 oktober 2017 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 oktober 2017 - 19:45 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zal dan wel komen omdat zowel viergever en veltman onopvallend spelen.. want echt ballen afpakken heb ik ze niet zien doen in 1 vs 1 situaties en ik vind dat dat ook kwam door het druk zetten op het middenveld waardoor passes van hun fout gingen.. maar goed maakt ook nie uit we hebben ze niet gezien dus goed gedaan
Is dat echt voor jouw doorslaggevend? Als een verdediger weinig ballen afpakt speelt ie geen goede wedstrijd?

Man man man als dat soort dingen voor jouw het belangrijkste is om te beoordelen of iemand goed speelt begrijp ik uberhaubt niet dat ik ooit een discussie met je ben aangegaan.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 23 oktober 2017 - 22:23   quote  deeplink  
dem paint skills tho
p111
 p111 - maandag 23 oktober 2017 - 22:24   quote  deeplink  
V/d Beek speelde een redelijke wedstrijd,Schone zoals altijd onopvallend en zuinig.Feyenoord speelde ruk en de buitenspelers kregen bijna geen ballen van achteruit,en daardoor hadden onze 2 modale backs het niet echt heel moeilijk.Alleen die paar keer dat onze modale backs naar voren gingen vlogen de voorzetjes in de kakkerlakken tribune zo slecht brr.
Eide
 Eide - maandag 23 oktober 2017 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 oktober 2017 - 19:45 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zal dan wel komen omdat zowel viergever en veltman onopvallend spelen.. want echt ballen afpakken heb ik ze niet zien doen in 1 vs 1 situaties en ik vind dat dat ook kwam door het druk zetten op het middenveld waardoor passes van hun fout gingen.. maar goed maakt ook nie uit we hebben ze niet gezien dus goed gedaan
De taak van een back is de vleugelaanvaller uit de wedstrijd spelen. Boetius gewisseld. Berghuis onzichtbaar. Larsson onzichtbaar. Overigens de assist van Viergever op Dolberg gezien? En dan heb ik het nog niet gehad over de prima voorbeelden van Loetje.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 23 oktober 2017 - 22:28   quote  deeplink  
Ik snap het sowieso niet... Omdat Feyenoord niet goed was verdienen Veltman en Viergever geen krediet voor hun goede spel gister...?

Vreemde beredenering.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 23 oktober 2017 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 oktober 2017 - 22:28 schreef NatjosFC het volgende:
Ik snap het sowieso niet... Omdat Feyenoord niet goed was verdienen Veltman en Viergever geen krediet voor hun goede spel gister...?

Vreemde beredenering.
Omdat het altijd de belachelijke beredenering is van mensen. De tegenstander was zelf te slecht, dus het was niet de verdienste van Ajax. Complete bullshit
Loetje
 Loetje - maandag 23 oktober 2017 - 22:36   quote  deeplink  
Jep, Ajax wint altijd met pover en matig spel of omdat de tegenstander slecht speelt... Wanneer met van Ajax wint is het altijd omdat de tegenstander geweldig speelt... Het is zo lachwekkend, maargoed....

Één ding telt, 1-4 bij de Havenslaven en buiten een klein kwartier na hebben ze helemaal niks in te brengen gehad....
Loetje
 Loetje - dinsdag 24 oktober 2017 - 00:49   quote  deeplink  
Heb het idee dat Viergever nog wel eens geschorst kan gaan worden. Zie het een filmpje waar die zingt "het zijn maar kut kakkerlakken" in een café. Vertonghen koste het destijds 3 wedstrijden. Ondanks ik er erg om moet lachen hoop ik niet dat dit het geval zal zijn.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 24 oktober 2017 - 01:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 oktober 2017 - 22:36 schreef Loetje het volgende:
Jep, Ajax wint altijd met pover en matig spel of omdat de tegenstander slecht speelt... Wanneer met van Ajax wint is het altijd omdat de tegenstander geweldig speelt... Het is zo lachwekkend, maargoed....

Één ding telt, 1-4 bij de Havenslaven en buiten een klein kwartier na hebben ze helemaal niks in te brengen gehad....
heb ik nooit gezegt ;) was van beide kanten gewoon slecht op enkele momenten na.. wat betreft viergever/veltman.. heldere uitleg
nummer10
 nummer10 - dinsdag 24 oktober 2017 - 01:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 oktober 2017 - 21:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Is dat echt voor jouw doorslaggevend? Als een verdediger weinig ballen afpakt speelt ie geen goede wedstrijd?

Man man man als dat soort dingen voor jouw het belangrijkste is om te beoordelen of iemand goed speelt begrijp ik uberhaubt niet dat ik ooit een discussie met je ben aangegaan.
heb ik ergens gezegt dat ze slecht speelde ? maar wel grappig dat jij dit zegt want jij bent van de cijfertjes toch qua onderscheppingen etc ?
nummer10
 nummer10 - dinsdag 24 oktober 2017 - 01:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 oktober 2017 - 00:49 schreef Loetje het volgende:
Heb het idee dat Viergever nog wel eens geschorst kan gaan worden. Zie het een filmpje waar die zingt "het zijn maar kut kakkerlakken" in een café. Vertonghen koste het destijds 3 wedstrijden. Ondanks ik er erg om moet lachen hoop ik niet dat dit het geval zal zijn.
heb het filmpje net gezien, en is niet alleen viergever die zo dom is... maar had dan op zijn minst younnes laten zingen.. had die extra vrij gehad

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 oktober 2017 door nummer10 --
Loetje
 Loetje - dinsdag 24 oktober 2017 - 02:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 oktober 2017 - 01:03 schreef nummer10 het volgende:

[..]

heb ik nooit gezegt ;) was van beide kanten gewoon slecht op enkele momenten na.. wat betreft viergever/veltman.. heldere uitleg
Je betrekt ook echt altijd alles op jezelf he? Ik doelde in dit geval berichtgeving van buitenaf.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Havenslaven - Ajax, zondag 22 oktober 2017 (14.30 uur) 1-4









0.0100450