BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Keizer, Spijkerman en Bergkamp ontslagen!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 21 december 2017 - 18:11   quote  deeplink  
Laat die Bosz "ik ren altijd weg" maar lekker wegblijven!!!
Loetje
 Loetje - donderdag 21 december 2017 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 18:11 schreef Ajax Warrior het volgende:
Laat die Bosz "ik ren altijd weg" maar lekker wegblijven!!!
Zou ook volstrekt belachelijk zijn.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 21 december 2017 - 18:14   quote  deeplink  
Sowieso is het ontslag onbegrijpelijk!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 21 december 2017 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 18:11 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zou ook volstrekt belachelijk zijn.
Ach, de club zet zich al genoeg voor lul! Zal me dus uiteindelijk niet verbazen.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 21 december 2017 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 18:14 schreef Ajax Warrior het volgende:
Sowieso is het ontslag onbegrijpelijk!!
Onbegrijpelijk ietwat overdreven.
AkaS
 AkaS - donderdag 21 december 2017 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 17:36 schreef Loetje het volgende:

[..]

Bergkamp wordt ontslagen voor onder andere de aanstelling van Keizer. Zowel het vertrek van Bosz als de aanstelling van Keizer is gerealiseerd door Bergkamp en Van der Sar. Als je er de een op afrekend, dan de andere ook toch?

Daarbij hebben we het al eerder ook gehad over het matige aankoopbeleid dit jaar. Daar waren we het over eens.
Misschien is het nu duidelijk waarom van der Sar uit het TH is gestapt...
Loetje
 Loetje - donderdag 21 december 2017 - 18:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 18:26 schreef AkaS het volgende:

[..]

Misschien is het nu duidelijk waarom van der Sar uit het TH is gestapt...
Zou kunnen, maar om iemand een eindverantwoordelijke functie te geven die op basis van hun eigen verklaring waarom Bergkamp weg moest wel lag blijven vind ik echt heel raar
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 21 december 2017 - 18:42   quote  deeplink  
Dat betekend eigenlijk dat er nu nog maar 2 mensen in de Th zitten. Nu zit enkel Overmars en Said Oualli (hoofd jeugdopleidingen) ofzo erin.

Dan kan je net zo goed de TH opheffen als er maar 2 mensen in zitten, zeker als de rol van Bergkamp niet door iemand anders word ingevuld. Dan is het gewoon klaar!
Loetje
 Loetje - donderdag 21 december 2017 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 18:42 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Dat betekend eigenlijk dat er nu nog maar 2 mensen in de Th zitten. Nu zit enkel Overmars en Said Oualli (hoofd jeugdopleidingen) ofzo erin.

Dan kan je net zo goed de TH opheffen als er maar 2 mensen in zitten, zeker als de rol van Bergkamp niet door iemand anders word ingevuld. Dan is het gewoon klaar!
TH was min of meer al weg. Het was nog slechts een adviesorgaan. Dus het grotendeel zal weg zijn en aan alles is te merken dat Ajax van het 2 kampen plan af wil.
AkaS
 AkaS - donderdag 21 december 2017 - 18:48   quote  deeplink  
Zoals gezegd alle lof voor dit besluit. Ik ben al vanaf juli fel tekeer getrokken op dit forum. Het valt op dat van der Sar en Overmars gezamelijk het boetekleed aantrokken een kleine 2 maanden geleden en beloofden vanaf heden veel eerder de selectie voor het aanstaande jaar op orde te willen hebben. En vervolgens zijn ze hier ook direct mee aan de slag gegaan.

Dat van der Sar zijn functie binnen het TH heeft neergelegd komt nu wel heel tactisch van pas en kan hij als algemeen directeur gewoon aanblijven.

Keizer is een lieve pannenkoek die er volgens mij helemaal niets van snapt... Na eindeloos maar wat proberen had hij heel veel geluk dat de gok met de Jong achterin goed uitpakte. Maar toen deze gisteren uitviel werd pijnlijk zichtbaar dat er halverwege het seizoen nog geen enkel automatisme in het team te bespeuren viel. Als kippen zonder kop werd een groot gedeelte van de 2e helft afgewerkt.

Het ontslag van Keizer, Spijkerman en Bergkamp is volgens mij een volgende stap in de poging om Ajax weer gezonder te maken. Triest voor de voetballer Bergkamp, dat wel. Maar als niet voetballer heeft het er alle schijn van dat Bergkamp niet helemaal zuiver is. Getuige ook het geschil met Jonk en Bosz en zijn drang om een trainer naar voren te schuiven die eigenlijk helemaal niet in aanmerking mocht komen voor de functie van Hoofdtrainer... Macht is een mothafucker!

Ook zou het ontslag van dit drietal een logische eis van een terugkerende Bosz kunnen zijn en op zich vind ik zijn aanvallende tactiek prima bij Ajax passen....

... Alleen krijg ik zijn lachen na het eindsignaal tegen psv maar niet uit mijn hoofd. Hoe kan je als trainer in godsnaam zo uitgebreid lachen als de scheids fluit voor het eindsignaal en het verlies van het kampioenschap daarmee een feit is geworden. Hoe goed een mogelijke grap ook mag zijn, op zo'n moment past geen lach, slechts sjacherijn...

Ik ga er spontaan van rijmen!

Nu nog dichten en met zijn allen op het kampioenschap richten... Ik kom niet meer bij, va deze armoedige rijmelarij. Hoe dan ook, ik ben blij.

Alles is voor mij vergeten en vergeven en van mij mag zelfs Apik blijven leven ;-)

Mannen en Apik allemaal een fijne kerst en een nog mooier 2018!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 december 2017 door AkaS --
pth
 pth - donderdag 21 december 2017 - 19:04   quote  deeplink  
God bestaat toch ... dank voor dit fantastische cadeau onder de Kerstboom ... nitwit Keizertje en nog een stel mafkachels eindelijk opgerot ... nu graag een toptrainer die bij topclub Ajax hoort.
AkaS
 AkaS - donderdag 21 december 2017 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 19:04 schreef pth het volgende:
God bestaat toch ... dank voor dit fantastische cadeau onder de Kerstboom ... nitwit Keizertje en nog een stel mafkachels eindelijk opgerot ... nu graag een toptrainer die bij topclub Ajax hoort.
Hahahahha zo kan je het ook zeggen hahahaha
p111
 p111 - donderdag 21 december 2017 - 19:30   quote  deeplink  
Ronald Koeman of Frank de Boer !!! Keizer ass
nummer10
 nummer10 - donderdag 21 december 2017 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 18:48 schreef AkaS het volgende:
Zoals gezegd alle lof voor dit besluit. Ik ben al vanaf juli fel tekeer getrokken op dit forum. Het valt op dat van der Sar en Overmars gezamelijk het boetekleed aantrokken een kleine 2 maanden geleden en beloofden vanaf heden veel eerder de selectie voor het aanstaande jaar op orde te willen hebben. En vervolgens zijn ze hier ook direct mee aan de slag gegaan.

Dat van der Sar zijn functie binnen het TH heeft neergelegd komt nu wel heel tactisch van pas en kan hij als algemeen directeur gewoon aanblijven.

Keizer is een lieve pannenkoek die er volgens mij helemaal niets van snapt... Na eindeloos maar wat proberen had hij heel veel geluk dat de gok met de Jong achterin goed uitpakte. Maar toen deze gisteren uitviel werd pijnlijk zichtbaar dat er halverwege het seizoen nog geen enkel automatisme in het team te bespeuren viel. Als kippen zonder kop werd een groot gedeelte van de 2e helft afgewerkt.

Het ontslag van Keizer, Spijkerman en Bergkamp is volgens mij een volgende stap in de poging om Ajax weer gezonder te maken. Triest voor de voetballer Bergkamp, dat wel. Maar als niet voetballer heeft het er alle schijn van dat Bergkamp niet helemaal zuiver is. Getuige ook het geschil met Jonk en Bosz en zijn drang om een trainer naar voren te schuiven die eigenlijk helemaal niet in aanmerking mocht komen voor de functie van Hoofdtrainer... Macht is een mothafucker!

Ook zou het ontslag van dit drietal een logische eis van een terugkerende Bosz kunnen zijn en op zich vind ik zijn aanvallende tactiek prima bij Ajax passen....

... Alleen krijg ik zijn lachen na het eindsignaal tegen psv maar niet uit mijn hoofd. Hoe kan je als trainer in godsnaam zo uitgebreid lachen als de scheids fluit voor het eindsignaal en het verlies van het kampioenschap daarmee een feit is geworden. Hoe goed een mogelijke grap ook mag zijn, op zo'n moment past geen lach, slechts sjacherijn...

Ik ga er spontaan van rijmen!

Nu nog dichten en met zijn allen op het kampioenschap richten... Ik kom niet meer bij, va deze armoedige rijmelarij. Hoe dan ook, ik ben blij.

Alles is voor mij vergeten en vergeven en van mij mag zelfs Apik blijven leven ;-)

Mannen en Apik allemaal een fijne kerst en een nog mooier 2018!
kan er niks meer aan toevoegen... behalve dat ik zelf nog moest lachen om psv toen.. niet door de punten teverspelen maar door de blunder van psv toen.. anyway.. blij met dit besluit.. en vanaf heden zoals eerder vermeld op 0 beginnen, zowel forum als trainer.. benieuwd wie er wil komen..
remco k
 remco k - donderdag 21 december 2017 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 17:36 schreef Loetje het volgende:

[..]

Bergkamp wordt ontslagen voor onder andere de aanstelling van Keizer. Zowel het vertrek van Bosz als de aanstelling van Keizer is gerealiseerd door Bergkamp en Van der Sar. Als je er de een op afrekend, dan de andere ook toch?

Daarbij hebben we het al eerder ook gehad over het matige aankoopbeleid dit jaar. Daar waren we het over eens.
Volgens mij wordt Bergkamp op non-actief gesteld vanuit zijn assistent functie. Het zou mij verbazen als hij zijn andere werkzaamheden op ten duur niet gewoon kan hervatten.

Ook deze zomer is voor mij geen enkele aanleiding om hem te ontslaan.
remco k
 remco k - donderdag 21 december 2017 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 17:37 schreef Loetje het volgende:

[..]

Op basis van geruchten. Deze jongen zit er zelf wat dichter op. Media roept altijd van alles en weet jij ook.
Ook hij is media.
remco k
 remco k - donderdag 21 december 2017 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 17:38 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Nou ervaren niet althans qua leeftijd en aantal seizoenen op het hoogste niveau, wel gewoon de beste!
Ervaring zegt niks over leeftijd of aantal seizoenen.
nummer10
 nummer10 - donderdag 21 december 2017 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 20:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij wordt Bergkamp op non-actief gesteld vanuit zijn assistent functie. Het zou mij verbazen als hij zijn andere werkzaamheden op ten duur niet gewoon kan hervatten.

Ook deze zomer is voor mij geen enkele aanleiding om hem te ontslaan.
denk alles bij elkaar wel.. zat gelezen over hem waardoor andere weg zijn gegaan enof weggejaagd
remco k
 remco k - donderdag 21 december 2017 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 18:11 schreef Ajax Warrior het volgende:
Laat die Bosz "ik ren altijd weg" maar lekker wegblijven!!!
Eens.
remco k
 remco k - donderdag 21 december 2017 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 18:42 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Dat betekend eigenlijk dat er nu nog maar 2 mensen in de Th zitten. Nu zit enkel Overmars en Said Oualli (hoofd jeugdopleidingen) ofzo erin.

Dan kan je net zo goed de TH opheffen als er maar 2 mensen in zitten, zeker als de rol van Bergkamp niet door iemand anders word ingevuld. Dan is het gewoon klaar!
En op basis waarvan denk je dat het niet gewoon opnieuw wordt ingevuld?
Loetje
 Loetje - donderdag 21 december 2017 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 20:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Ook hij is media.
Mwa valt wel mee. Veel info binnen Ajax zelf gekregen. Meeste van hem klopt ook wel.
remco k
 remco k - donderdag 21 december 2017 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 20:15 schreef nummer10 het volgende:

[..]

denk alles bij elkaar wel.. zat gelezen over hem waardoor andere weg zijn gegaan enof weggejaagd
Veranderingen maken leidinggevenden impopulair.
Loetje
 Loetje - donderdag 21 december 2017 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 20:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij wordt Bergkamp op non-actief gesteld vanuit zijn assistent functie. Het zou mij verbazen als hij zijn andere werkzaamheden op ten duur niet gewoon kan hervatten.

Ook deze zomer is voor mij geen enkele aanleiding om hem te ontslaan.
Lees toch echt wat anders.
remco k
 remco k - donderdag 21 december 2017 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 20:18 schreef Loetje het volgende:

[..]

Mwa valt wel mee. Veel info binnen Ajax zelf gekregen. Meeste van hem klopt ook wel.
In dit geval kwam het nieuws ook van vaak fatsoenlijk geïnformeerde media en niet de kleine websites
Loetje
 Loetje - donderdag 21 december 2017 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 20:19 schreef remco k het volgende:

[..]

In dit geval kwam het nieuws ook van vaak fatsoenlijk geïnformeerde media en niet de kleine websites
En toch maakt Van der Sar een ontslag bekend op basis van een reden waar ook hij verantwoordelijk voor was. Dan ben je evengoed het ontslag waard.

De enige die ik overigens ook vertrouw is Overmars.
remco k
 remco k - donderdag 21 december 2017 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 20:20 schreef Loetje het volgende:

[..]

En toch maakt Van der Sar een ontslag bekend op basis van een reden waar ook hij verantwoordelijk voor was. Dan ben je evengoed het ontslag waard.

De enige die ik overigens ook vertrouw is Overmars.
Algemeen directeur Edwin van der Sar: ,,Wij kenden een nare zomer en een rommelige seizoenstart. Dat heeft iedereen meegekregen. Sportief gezien was de Europese uitschakeling het dieptepunt. Met name Marc Overmars en ik hebben de maanden daarna veelvuldig gesproken over de blijvende wisselvalligheid van het eerste elftal. Wij hebben er onvoldoende vertrouwen in dat wij op deze wijze het niveau gaan halen dat wij met Ajax nastreven. Ik betreur dit. Wij als directie zijn samen met de Raad van Commissarissen niet over één nacht ijs gegaan en zijn Marcel, Dennis en Hennie erkentelijk voor hun inspanningen voor de club.”
remco k
 remco k - donderdag 21 december 2017 - 20:25   quote  deeplink  
Welke dingen staan daar die je verhaal staven?
Loetje
 Loetje - donderdag 21 december 2017 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 20:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Algemeen directeur Edwin van der Sar: ,,Wij kenden een nare zomer en een rommelige seizoenstart. Dat heeft iedereen meegekregen. Sportief gezien was de Europese uitschakeling het dieptepunt. Met name Marc Overmars en ik hebben de maanden daarna veelvuldig gesproken over de blijvende wisselvalligheid van het eerste elftal. Wij hebben er onvoldoende vertrouwen in dat wij op deze wijze het niveau gaan halen dat wij met Ajax nastreven. Ik betreur dit. Wij als directie zijn samen met de Raad van Commissarissen niet over één nacht ijs gegaan en zijn Marcel, Dennis en Hennie erkentelijk voor hun inspanningen voor de club.”
Jep en het bericht van Valentijn Driessen en Freek janssen dat ze Bergkamp kwalijk nemen dat hij Keizer aangesteld heeft. Dus hij er net zo goed uit.
Loetje
 Loetje - donderdag 21 december 2017 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 20:25 schreef remco k het volgende:
Welke dingen staan daar die je verhaal staven?
Dacht dat je meer van de berichten luisteren was dan lezen. Spreek je jezelf wederom tegen
remco k
 remco k - donderdag 21 december 2017 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 20:27 schreef Loetje het volgende:

[..]

Jep en het bericht van Valentijn Driessen en Freek janssen dat ze Bergkamp kwalijk nemen dat hij Keizer aangesteld heeft. Dus hij er net zo goed uit.
Eigen woorden van Vd sar.
Loetje
 Loetje - donderdag 21 december 2017 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 20:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Eigen woorden van Vd sar.
Nee, opgeschreven. Is wat anders.
remco k
 remco k - donderdag 21 december 2017 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 20:30 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nee, opgeschreven. Is wat anders.
Klopt. Maar Ajax 1 is op dat vlak betrouwbaar en quote normaal goed.
Loetje
 Loetje - donderdag 21 december 2017 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 20:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Klopt. Maar Ajax 1 is op dat vlak betrouwbaar en quote normaal goed.
Weet je wanneer ik die 2 pas echt geloof, als ze bij Kees aan tafel zitten. Alles komt nooit over vanuit daar via de media. Alleen via de echte watchers.
Eide
 Eide - donderdag 21 december 2017 - 20:35   quote  deeplink  
Dit is een heel ingrijpende beslissing. Ik had niet het idee dat Keizer nu zo zwaar onder druk stond. Rijziger als tussenpaus zie ik.
Loetje
 Loetje - donderdag 21 december 2017 - 20:36   quote  deeplink  
Verwacht dat Reiziger er echt voor 1 pot zal zitten.
Eide
 Eide - donderdag 21 december 2017 - 20:47   quote  deeplink  
Ben benieuwd wie men wil aantrekken.
Loetje
 Loetje - donderdag 21 december 2017 - 20:49   quote  deeplink  
Valentijn Driessen denkt vooral aan Ten Hag of Van t Svhip. Beiden niet het moment vind ik. De Boer en Bosz kunnen maar de laatste zou ik nooit doen. Dan heb je Van Gaal, Laudrup en Koeman. De een zal het niet doen, de 2e was de keus van Overmars en acht ik een grote kans toe en Koeman is persoonlijk.
remco k
 remco k - donderdag 21 december 2017 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 20:47 schreef Eide het volgende:
Ben benieuwd wie men wil aantrekken.
Ja ik ook.

Ergens heb ik het vermoeden dat men met een buitenlandse trainer aankomt.
remco k
 remco k - donderdag 21 december 2017 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 20:49 schreef Loetje het volgende:
Valentijn Driessen denkt vooral aan Ten Hag of Van t Svhip. Beiden niet het moment vind ik. De Boer en Bosz kunnen maar de laatste zou ik nooit doen. Dan heb je Van Gaal, Laudrup en Koeman. De een zal het niet doen, de 2e was de keus van Overmars en acht ik een grote kans toe en Koeman is persoonlijk.
Heinzebroeck?
Loetje
 Loetje - donderdag 21 december 2017 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 20:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja ik ook.

Ergens heb ik het vermoeden dat men met een buitenlandse trainer aankomt.
Iets in mij zegt Laudrup door hierboven genoemde reden.
Loetje
 Loetje - donderdag 21 december 2017 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 20:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Heinzebroeck?
Is pas trainer van Anderlecht he, al doet hij het niet goed.
Stam en Seedorf ook niet. Puur op basis van ervaring niet. Ajax moet nu gewoon echt zekerheid pakken.
Loetje
 Loetje - donderdag 21 december 2017 - 21:08   quote  deeplink  
Heb echt medelijden met Keizer.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 21 december 2017 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 20:17 schreef remco k het volgende:

[..]

En op basis waarvan denk je dat het niet gewoon opnieuw wordt ingevuld?
Omdat die rol op het lijf van Bergkamp was geschreven. Met veel macht maar dan op de achtergrond. Iemand met een visie die geen verantwoordelijkheid wilde. Iets wat Bergkamp altijd wilde.

De vraag is of Overmars daar zin in heeft. Iemand met een visie zonder verantwoordelijkheid en of Ajax daar wel zin in heeft.

Dat vraag ik mij af.

Het kan dat Ajax het wil dat de rol die Bergkamp had blijft bestaan. Maar de vraag is wie daar dan geschikt voor is.

Maar ik denk dat Ajax wel een assistent wil aanstellen die de langer termijn bewaakt maar dan niet met een stem heeft in de TH omdat diegene geen verantwoordelijkheid heeft.
AkaS
 AkaS - donderdag 21 december 2017 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 20:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij wordt Bergkamp op non-actief gesteld vanuit zijn assistent functie. Het zou mij verbazen als hij zijn andere werkzaamheden op ten duur niet gewoon kan hervatten.

Ook deze zomer is voor mij geen enkele aanleiding om hem te ontslaan.
Volgens mij is Bergkamp redelijk uit zijn dak gegaan tegen vd Sar en Overmars... Dat zal niet zijn omdat hij alleen uit zijn functie als 3e assistent is gezet...

Volgens mij is het een volledige exit!!!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 21 december 2017 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 20:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Algemeen directeur Edwin van der Sar: ,,Wij kenden een nare zomer en een rommelige seizoenstart. Dat heeft iedereen meegekregen. Sportief gezien was de Europese uitschakeling het dieptepunt. Met name Marc Overmars en ik hebben de maanden daarna veelvuldig gesproken over de blijvende wisselvalligheid van het eerste elftal. Wij hebben er onvoldoende vertrouwen in dat wij op deze wijze het niveau gaan halen dat wij met Ajax nastreven. Ik betreur dit. Wij als directie zijn samen met de Raad van Commissarissen niet over één nacht ijs gegaan en zijn Marcel, Dennis en Hennie erkentelijk voor hun inspanningen voor de club.”
Wat bedoelt van der sar met nare zomer en een rommelige seizoenstart?

Heeft dat te maken met de ruzie tussen Overmars en Bergkamp over de eisen van Bosz?
Of heeft dat te maken met wat er met Nouri is gebeurd.

Want beide is in de zomer gebeurd en allebei is heel naar.

Maar je kan Bergkamp, Keizer en Spijkerman niet aanrekenen wat met Nouri is gebeurd.
En wat er na gebeurd in de voorbereiding kan je ook moeilijk hun aanrekenen, want wat kan je anders doen als de spelers met hun gedachten bij Nouri zijn. Wat echt heel lastig is.

Dus die zin om over de zomer te hebben. Specifiek het woordje zomer slaat eigenlijk op wat er vooraf ging voor de voorbereiding. Dan heb ik het over de ruzie tussen Bergkamp en Bosz. Want anders had je het het woordje zomer eruit gelaten en enkel over de rommelige voorbereiding gezet.

Dus hebben Overmars en Van der Sar, die ruzie geevalueerd en komt tot de conclusie dat Bosz toch gelijk had. En dus Bergkamp en Spijkerman weg moeten. Als tot die conclusie komt dan is het wel zo dat er ook geen draagvlak voor Keizer is. Het zou namelijk heel raar zijn, als je Bergkamp en Spijkerman wegstuurt en Keizer zou laten zitten.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 21 december 2017 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 16:03 schreef bertus bikkel het volgende:
Geniale actie van Marc Netto op zijn best. Half jaar geleden een aantal miljoenen ontvangen voor Bosz en die nu gratis terughalen.. ..
Ik begrijp nu ook ineens die eigen goal van Veltman en die pingel van Zyjech van gisteravond.
Hahaha lekker hoorrr!
Eide
 Eide - donderdag 21 december 2017 - 21:51   quote  deeplink  
Ik zie Van 't Schip wel zitten maar die mag nooit weg natuurlijk. Verder zie ik weinig Ajaxtrainers met ervaring.

Vwb de uitspraken van Vd Sar. Ik denk dat de rommelige zomer vooral op Nouri en Sanchez slaat. Bosz was al heel vroeg weg en Keizer al weer vroeg aangesteld. Dat zal het probleem dus echt niet zijn.

Wel spreekt uit alles dat er al spanning rond Spijkerman en Bergkamp bestond. Ik vermoed zelf een optelsom na een moeilijke relatie met Bosz (die ook gewoon een leugenachtige lul is), moeilijke relaties met verschillende trainers en dan Keizer erdoor drukken.

Duidelijk is dat de directie en de RvC er helemaal klaar mee waren.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 21 december 2017 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 18:48 schreef AkaS het volgende:
Zoals gezegd alle lof voor dit besluit. Ik ben al vanaf juli fel tekeer getrokken op dit forum. Het valt op dat van der Sar en Overmars gezamelijk het boetekleed aantrokken een kleine 2 maanden geleden en beloofden vanaf heden veel eerder de selectie voor het aanstaande jaar op orde te willen hebben. En vervolgens zijn ze hier ook direct mee aan de slag gegaan.

Dat van der Sar zijn functie binnen het TH heeft neergelegd komt nu wel heel tactisch van pas en kan hij als algemeen directeur gewoon aanblijven.

Keizer is een lieve pannenkoek die er volgens mij helemaal niets van snapt... Na eindeloos maar wat proberen had hij heel veel geluk dat de gok met de Jong achterin goed uitpakte. Maar toen deze gisteren uitviel werd pijnlijk zichtbaar dat er halverwege het seizoen nog geen enkel automatisme in het team te bespeuren viel. Als kippen zonder kop werd een groot gedeelte van de 2e helft afgewerkt.

Het ontslag van Keizer, Spijkerman en Bergkamp is volgens mij een volgende stap in de poging om Ajax weer gezonder te maken. Triest voor de voetballer Bergkamp, dat wel. Maar als niet voetballer heeft het er alle schijn van dat Bergkamp niet helemaal zuiver is. Getuige ook het geschil met Jonk en Bosz en zijn drang om een trainer naar voren te schuiven die eigenlijk helemaal niet in aanmerking mocht komen voor de functie van Hoofdtrainer... Macht is een mothafucker!

Ook zou het ontslag van dit drietal een logische eis van een terugkerende Bosz kunnen zijn en op zich vind ik zijn aanvallende tactiek prima bij Ajax passen....

... Alleen krijg ik zijn lachen na het eindsignaal tegen psv maar niet uit mijn hoofd. Hoe kan je als trainer in godsnaam zo uitgebreid lachen als de scheids fluit voor het eindsignaal en het verlies van het kampioenschap daarmee een feit is geworden. Hoe goed een mogelijke grap ook mag zijn, op zo'n moment past geen lach, slechts sjacherijn...

Ik ga er spontaan van rijmen!

Nu nog dichten en met zijn allen op het kampioenschap richten... Ik kom niet meer bij, va deze armoedige rijmelarij. Hoe dan ook, ik ben blij.

Alles is voor mij vergeten en vergeven en van mij mag zelfs Apik blijven leven ;-)

Mannen en Apik allemaal een fijne kerst en een nog mooier 2018!
Whaha ben je blij kerel?

Dat zelfs ik mag blijven leven...

Dat dichten doe je nog best knap, het feit dat ik ook onverwachts blij ben is geen grap.

Ik wou Keizer de kans geven, maar begon wel steeds angstiger te leven.

Het was erop of eronder, met hoe dan ook een hoop gedonder.

Nu met een frisse wind, is Akas zo blij als een kind!

Iedereen fijne dagen en zondag nog ff winnen, daarna aan de oliebollen en suikerspinnen.

Groet W.
remco k
 remco k - donderdag 21 december 2017 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 20:51 schreef Loetje het volgende:

[..]

Iets in mij zegt Laudrup door hierboven genoemde reden.
Ik typte gelijk met jou dat ik een buitenlander wel zie zitten. Laudrup zal dan een goede optie zijn. Die werd door Overmars al eerder naar voren geschoven.
remco k
 remco k - donderdag 21 december 2017 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 december 2017 - 21:22 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Omdat die rol op het lijf van Bergkamp was geschreven. Met veel macht maar dan op de achtergrond. Iemand met een visie die geen verantwoordelijkheid wilde. Iets wat Bergkamp altijd wilde.

De vraag is of Overmars daar zin in heeft. Iemand met een visie zonder verantwoordelijkheid en of Ajax daar wel zin in heeft.

Dat vraag ik mij af.

Het kan dat Ajax het wil dat de rol die Bergkamp had blijft bestaan. Maar de vraag is wie daar dan geschikt voor is.

Maar ik denk dat Ajax wel een assistent wil aanstellen die de langer termijn bewaakt maar dan niet met een stem heeft in de TH omdat diegene geen verantwoordelijkheid heeft.
Ik denk dat die functie juist veel andere mensen op het lijf is geschreven. Daarnaast kan die functie prima veranderingen aan.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5923
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Keizer, Spijkerman en Bergkamp ontslagen!









0.0095028