BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Utrecht - Ajax (zondag 28 januari 2018, 12:30); 0 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zaterdag 27 januari 2018 - 15:09   quote  deeplink  
cid55266_cid48095_360_FCUtrecht_Ajax_Uit_Redactioneel_880x495.jpg

Erik ten Hag begint morgen aan z'n tweede toelatingsexamen bij Ajax. Onder de nieuwe trainer won Ajax vrij eenvoudig van de aartsrivaal maar goed was het nooit. Dat is misschien ook nog niet te verwachten. Ten Hag is echter aangesteld om de selectie stabieler te maken en spelers beter te maken. Zeker die stabiliteit moeten we morgen te tegen Utrecht dus terug zien. Thuis verloor Ajax van de Domstedelingen, toen nog onder Ten Hag. Uit zal Ajax moeten winnen, zowel om die stabiliteit te tonen als om het het spoor van PSV te blijven.

Ajax speelde in haar historie maar liefst 98 duels tegen FC Utrecht. Daarvan won Ajax er 60 en gingen er 20 verloren. 18 Duels eindigden in een gelijk spel. Utrecht heeft zich de afgelopen seizoenen ontwikkeld tot misschien wel de lastigste tegenstander voor Ajax. Waar voorheen Utrecht een moetje was, is het tegenwoordig steevast een lastige wedstrijd. De afgelopen 5 seizoenen speelde Ajax 5 keer gelijk, won Ajax 4 keer en werd er 2 keer verloren. Een van de winstpartijen was trouwens voor de Beker. Het hetzelfde aantal seizoenen won Ajax 5 keer van PSV.... Kortom, Utrecht is gewoon een hele lastige klus.

Utrecht staat waar je het verwacht, namelijk in de subtop van de Eredivisie. De Domstedelingen staan 6e met 30 punten op 3 punten van feyenoord. Het doelsaldo van 29 voor en 30 tegen is gemiddeld te noemen. Veel middenmoters hebben een vergelijkbaar doelsaldo. Utrecht lijkt dus goed op resultaat te kunnen spelen. Onder de nieuwe trainer is Utrecht redelijk begonnen. De 1-1 tegen feyenoord was goed te noemen, net als de 1-1 tegen AZ. Desondanks heeft Utrecht van de afgelopen 5 wedstrijden er maar 1 gewonnen en is de vorm dus niet heel erg goed.

Utrecht speelt dit seizoen vooral 4-4-2, met soms een uitstapje naar 5-3-2. Dit was natuurlijk allemaal vooral nog onder de huidige trainer van Ajax. De grote man zijn de Utrechters is vermeend Ajax target Labyad. De oud-PSVer is topscorer in Utrecht met 7 goals samen met Dessers die ook op 7 staat. Daaracher volgen vrijwel alle middenvelders en aanvallers met 3 goals. Labyad is ook al de assistkoning van Utrecht met 6 assists, gevolgd door spits Kerk (4) en toekomstig kakkerlak Ayoub (3).

Bij Ajax zijn er eigenlijk geen grote bijzonderheden. De nieuwe aanwinst Kristensen zit voor het eerst bij de selectie. Dit gaat ten koste van Mazraoui. Door het de verkoop van Younes is er ook een plekje bij de selectie voor Jonhsen. Vermoedelijk zal Ajax weer starten met De Ligt en De Jong centraal achterin, geflankeerd door Veltman en Talgiafico. De Jong, Ziyech en Schone zijn waarschijnlijk het middenveld vormen met Kluivert, Neres en Huntelaar daarvoor.

We hebben een hele serie aan video's. Ten eerste de beschamende nederlaag eerder dit seizoen. Daarna wat video's die de tegenstander uitlichten.







-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 januari 2018 door Eide --
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 27 januari 2018 - 15:21   quote  deeplink  
96de3a4a65.png
9d1fb4fbec.png
p111
 p111 - zaterdag 27 januari 2018 - 16:58   quote  deeplink  
O mijn god,bloedje nerveus,zo,n kut tegenstander als ze deze winnen dan gaat het goed komen.
Blijf uiteraard mijn cluppie trouw en daarom 0-2 uitslag.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 27 januari 2018 - 16:59   quote  deeplink  
1-2
ajaxwintmet2-0minima
 ajaxwintmet2-0minima - zaterdag 27 januari 2018 - 17:12   quote  deeplink  
ajax wint tegen utrecht morgen, daar gaat het om vandaag. alle spelers get ready. we win allways from the villen utrecht. we allways win, tomorrow we celebrate our victorie! ajax is the best of the world, allways, and allways will be the best, forever and ever. ajax forever the best in the world. we win easily , like, beautiful soccer of ajax, as allways, johan cruijff would be proud of us.! we shall overcome our problems. a nice match tomorrow, we have respect, but ofcourse we win, because we are ajax amsterdam.! ajax is ajax, the best is the best forever ajax.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 27 januari 2018 - 19:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 januari 2018 - 17:12 schreef ajaxwintmet2-0minima het volgende:
ajax wint tegen utrecht morgen, daar gaat het om vandaag. alle spelers get ready. we win allways from the villen utrecht. we allways win, tomorrow we celebrate our victorie! ajax is the best of the world, allways, and allways will be the best, forever and ever. ajax forever the best in the world. we win easily , like, beautiful soccer of ajax, as allways, johan cruijff would be proud of us.! we shall overcome our problems. a nice match tomorrow, we have respect, but ofcourse we win, because we are ajax amsterdam.! ajax is ajax, the best is the best forever ajax.
Crack is a sinner...
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 27 januari 2018 - 21:43   quote  deeplink  
2-4
Loetje
 Loetje - zondag 28 januari 2018 - 00:26   quote  deeplink  
2-2
Obdam4Ajax
 Obdam4Ajax - zondag 28 januari 2018 - 10:39   quote  deeplink  
Utrecht heeft een fysiek sterke ploeg, kan gedisciplineerd spelen, en kam gebruik maken van een slecht veld. Want Ajax speelt daar nooit lekker op...
Ik verwacht dat Ajax het eigen spel speelt, druk zet en aanvallend ingesteld de tegenstander vastzet...
1-3...mooie stand
hjf
 hjf - zondag 28 januari 2018 - 11:19   quote  deeplink  
De lastigste uitwedstrijd van het jaar. Voor de supporters van de FC is dit ook de wedstrijd van het jaar. Ik weet dat als geen ander, omdat ik in de regio Utrecht woon. Zij hebben zo'n bloedhekel aan de vijand uit "020", dat alleen een overwinning voor hun telt. Bij bijvoorbeeld tegen PSV is dat weer heel anders. Kijk maar naar de uitslagen van de afgelopen jaren. Ik zie vandaag een 1-1 op het scorebord komen en dat betekent, dat we 7 punten achter PSV gaan komen. In je achterhoofd hoop je uiteraard op beter.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 28 januari 2018 - 11:29   quote  deeplink  
1-4 bam!!!
Pietje
 Pietje - zondag 28 januari 2018 - 11:53   quote  deeplink  
Mensen, wat een optimisme! Ik hoop op een mooie uitslag voor Ajax, dat doe ik altijd uiteraard. Maar FC Utrecht blijft FC Utrecht, dus angstgegner nummer 1 voor ons. Ik heb er een hard hoofd in, ook al gezien de staat van het veld, dat ook niet in ons voordeel werkt.

Nogmaals, ik hoop op een klinkende overwinnings (ach... 0-1 is ook goed), maar mijn verstand zegt dat we tegen een verliespartij aanlopen: 2-0. Voor de FC Utrecht-supporters is deze wedstrijd de belangrijkste van het jaar en dat zullen we gaan merken.
Loetje
 Loetje - zondag 28 januari 2018 - 11:59   quote  deeplink  
Waarom nou Frenkie achterin als je Wober hebt...
Pietje
 Pietje - zondag 28 januari 2018 - 12:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 januari 2018 - 11:59 schreef Loetje het volgende:
Waarom nou Frenkie achterin als je Wober hebt...
Ik vermoed omdat Frenkie hoe dan ook spelen moet. Die brengt de nodige creativiteit in het elftal. Ik snap het wel, maar of het verstandig is tegen FC Utrecht??
Erik Ten Hag kent de mogelijkheden van Utrecht beter dan wie dan ook.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 28 januari 2018 - 12:20   quote  deeplink  
Snap het ook wel Frenkie doet het prima daar. Ook de 0 gehouden tegen PSV en Feyenoord en tegen AZ alleen doelpunt tegen door strafschop.
Bovendien werd Keizer afgemaakt als hij de opstelling wèèr veranderde.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 28 januari 2018 - 12:29   quote  deeplink  
Het zal misschien een moeilijke pot worden, maar toch verwacht ik wel een 1-2 overwinning voor Ajax.
Loetje
 Loetje - zondag 28 januari 2018 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 januari 2018 - 12:12 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik vermoed omdat Frenkie hoe dan ook spelen moet. Die brengt de nodige creativiteit in het elftal. Ik snap het wel, maar of het verstandig is tegen FC Utrecht??
Erik Ten Hag kent de mogelijkheden van Utrecht beter dan wie dan ook.
Prima toch, alleen wel een positie naar voren.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 28 januari 2018 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 januari 2018 - 12:33 schreef Loetje het volgende:

[..]

Prima toch, alleen wel een positie naar voren.
Maar wie eruit halen dan?
Pietje
 Pietje - zondag 28 januari 2018 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 januari 2018 - 12:33 schreef Loetje het volgende:

[..]

Prima toch, alleen wel een positie naar voren.
Maar welke middenvelder moet dan wijken?
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 28 januari 2018 - 12:40   quote  deeplink  
Toch wel een redelijke stevig potje voetbal, voor de eerste 10 minuten.
pth
 pth - zondag 28 januari 2018 - 12:44   quote  deeplink  
Weet dat het veld in de Arena niet het beste is van Nederland, maar wat de fuck is dit? Wordt Utrecht een speelstad in Qatar, het enige wat nog mist zijn de kamelen, dromedarissen en burka’s.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 28 januari 2018 - 12:45   quote  deeplink  
Doodfluitertje dit...........
Eide
 Eide - zondag 28 januari 2018 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 januari 2018 - 12:44 schreef pth het volgende:
Weet dat het veld in de Arena niet het beste is van Nederland, maar wat de fuck is dit? Wordt Utrecht een speelstad in Qatar, het enige wat nog mist zijn de kamelen, dromedarissen en burka’s.
Utrecht scoorde eerder deze week doordat de bal een rare stuit kreeg. Het veld is echt verschrikkelijk.
Pietje
 Pietje - zondag 28 januari 2018 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 januari 2018 - 12:44 schreef pth het volgende:
Weet dat het veld in de Arena niet het beste is van Nederland, maar wat de fuck is dit? Wordt Utrecht een speelstad in Qatar, het enige wat nog mist zijn de kamelen, dromedarissen en burka’s.
Haha. Mooie vergelijking. Maar je hebt wel gelijk hoor.
Loetje
 Loetje - zondag 28 januari 2018 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 januari 2018 - 12:38 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Maar wie eruit halen dan?
Kan me geen zak schelen eigenlijk. Alle 3 brengen ze niet het tempo in de bal wat Frenkie doet.
Loetje
 Loetje - zondag 28 januari 2018 - 12:48   quote  deeplink  
Wat een traag zaad voetbal
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 28 januari 2018 - 12:52   quote  deeplink  
Dit was gewoon geel!!!
pth
 pth - zondag 28 januari 2018 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 januari 2018 - 12:47 schreef Pietje het volgende:

[..]

Haha. Mooie vergelijking. Maar je hebt wel gelijk hoor.
Denk dat een 6e klasser in de regio nog een beter veld heeft. Raar dat er geen eisen zijn voor de kwaliteit van een voetbalveld.
Loetje
 Loetje - zondag 28 januari 2018 - 12:53   quote  deeplink  
Yep.... Maar al 10 overtredingen in net 20 minuten.... Komt niet ten goede
Pietje
 Pietje - zondag 28 januari 2018 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 januari 2018 - 12:48 schreef Loetje het volgende:

[..]

Kan me geen zak schelen eigenlijk. Alle 3 brengen ze niet het tempo in de bal wat Frenkie doet.
Vandaar dan ook dat zowel Marcel Keizer als Erik Ten Hag hiervoor gekozen heeft.
Loetje
 Loetje - zondag 28 januari 2018 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 januari 2018 - 12:53 schreef pth het volgende:

[..]

Denk dat een 6e klasser in de regio nog een beter veld heeft. Raar dat er geen eisen zijn voor de kwaliteit van een voetbalveld.
Geld, geld en nog meer geld.
Loetje
 Loetje - zondag 28 januari 2018 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 januari 2018 - 12:53 schreef Pietje het volgende:

[..]

Vandaar dan ook dat zowel Marcel Keizer als Erik Ten Hag hiervoor gekozen heeft.
Dus is het terecht? Te makkelijk jongen. Worden niet voor niets bijna wekelijks overlopen in de omschakeling.
Pietje
 Pietje - zondag 28 januari 2018 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 januari 2018 - 12:53 schreef pth het volgende:

[..]

Denk dat een 6e klasser in de regio nog een beter veld heeft. Raar dat er geen eisen zijn voor de kwaliteit van een voetbalveld.
Inderdaad zeer vreemd. Er wordt wel veel gepraat over kunstgras, maar niet over de erbarmelijke toestand van sommige grasvelden. Normaal voetbal is niet of nauwelijks mogelijk.
Pietje
 Pietje - zondag 28 januari 2018 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 januari 2018 - 12:54 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dus is het terecht? Te makkelijk jongen. Worden niet voor niets bijna wekelijks overlopen in de omschakeling.
Dat zeg ik ook niet Loetje. Maar wellicht bij gebrek aan beter? Ik heb echt geen idee. Ik denk dat je het per tegenstander moet bekijken. Tot nu toe pakt het meer dan aardig uit.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 28 januari 2018 - 12:58   quote  deeplink  
FC Utrecht oogt fysiek wel iets sterker dan Ajax, daar Ajax het daarom het een beetje moeilijk heeft.
Loetje
 Loetje - zondag 28 januari 2018 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 januari 2018 - 12:56 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet Loetje. Maar wellicht bij gebrek aan beter? Ik heb echt geen idee. Ik denk dat je het per tegenstander moet bekijken. Tot nu toe pakt het meer dan aardig uit.
Als er per tegenstander wordt bekeken ben je een van de eerste die roept dat ze teveel wisselen. Ons middenveld is en zal altijd bij balbezit tegenstander veel te kwetsbaar blijven
Loetje
 Loetje - zondag 28 januari 2018 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 januari 2018 - 12:58 schreef Onze Ajax het volgende:
FC Utrecht oogt fysiek wel iets sterker dan Ajax, daar Ajax het daarom het een beetje moeilijk heeft.
En een doodfluiter erbij. Helpt niet echt. Wedstrijd zit helemaal op slot
pth
 pth - zondag 28 januari 2018 - 12:59   quote  deeplink  
Is er niet eentje die Labyad een doodschopje kan geven? Van mij hoeft die lul toch niet naar Ajax te komen ... gisteren niet, vandaag niet en nooit niet.
Eide
 Eide - zondag 28 januari 2018 - 12:59   quote  deeplink  
Wat een draak van een wedstrijd tot dusver.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 28 januari 2018 - 13:00   quote  deeplink  
Hahaha wtf.
Pietje
 Pietje - zondag 28 januari 2018 - 13:01   quote  deeplink  
Het wordt weer typisch zo'n 1-0 wedstrijd. Eén zondagsschot zal genoeg zijn. Vreselijk.
pth
 pth - zondag 28 januari 2018 - 13:01   quote  deeplink  
Prima, natuurlijk een overtreding maar geel? Wat een pestpleuris eikel dat lulletje Makkelie.0
Loetje
 Loetje - zondag 28 januari 2018 - 13:02   quote  deeplink  
Donkerrood!!!
Eide
 Eide - zondag 28 januari 2018 - 13:02   quote  deeplink  
Dat is een vreselijk smerige overtreding.
pth
 pth - zondag 28 januari 2018 - 13:02   quote  deeplink  
En dit was dus ROOD
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 28 januari 2018 - 13:02   quote  deeplink  
Wat een klootzak. Dat had nou echt ROOD moeten zijn.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 28 januari 2018 - 13:02   quote  deeplink  
Jezus, dit was gewoon dik rood! Vol op de enkel.
Pietje
 Pietje - zondag 28 januari 2018 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 januari 2018 - 12:58 schreef Loetje het volgende:

[..]

Als er per tegenstander wordt bekeken ben je een van de eerste die roept dat ze teveel wisselen. Ons middenveld is en zal altijd bij balbezit tegenstander veel te kwetsbaar blijven
Ik roep niks. Ik denk zelfs dat het niet onverstandig is.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 28 januari 2018 - 13:03   quote  deeplink  
Had dit voor de wedstrijd al voorspelt.
Makkelie zit met 2 seizoenen geleden in zn hoofd. Hij durft nu niet meer. Hij is bang dat hij weer wordt gezien als ajax fluiter.

De hele wedstrijd al. Hij is zo bang.
Pietje
 Pietje - zondag 28 januari 2018 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 januari 2018 - 13:02 schreef Ajax Warrior het volgende:
Jezus, dit was gewoon dik rood! Vol op de enkel.
Dat durft die thuisfluiter niet

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Utrecht - Ajax (zondag 28 januari 2018, 12:30); 0 - 0









0.0074458