BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Dynamo Kiev (woensdag 22 aug 2018 / dinsdag 28 aug 2018): 3 - 1 (3 - 1 / 0 - 0)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 15 augustus 2018 - 17:44   quote  deeplink  
2566728_w1.jpg

Na goede overwinningen tegen Sturm Graz (5-1) en Standard Luik (5-2) wacht de play-off ronde van de voorrondes Champions League. Bij een overwinning in deze ronde plaatst Ajax zich voor de groepsfase van de Champions League. Ajax speelt tegen de Oekraïense recordkampioen Dynamo Kiev. PSV speelt steeds een dag eerder tegen Bate Borisov uit die andere voormalige Sovjetstaat, Wit-Rusland. Ajax speelt de eerste wedstrijd thuis en gaat een week later naar Oekraïne voor de return.

Ajax speelde in 2010 ook al tegen Dynamo Kiev in de play-offs voor Champions League plaatsing. Ajax speelde in Oekraïne gelijk met 1-1 maar wist in Amsterdam met 2-1 te winnen waardoor de Amsterdammers door gingen naar de groepsfase van de Champions League. In een groep met Real Madrid, AC Milan en Auxerra werd Ajax toen 3e en speelde het aansluitend alsnog Europa League.

Dynamo Kiev is de recordkampioen van Oekraïne maar moet het laatste decennium Shakhtar Donetsk voor zich dulden als meest succesvolle ploeg. Het laatste kampioenschap van Dynamo dateert van het seizoen 2015/16. Dynamo Kiev staat momenteel 21e op de UEFA club coëfficiëntenranking. Ajax staat 29e op deze lijst. Kijkend naar deze lijst valt vooral op dat Dynamo Kiev stabieler is geweest qua Europese prestaties. Ajax wisselt goede en zeer zwakke seizoenen af terwijl de Oekraïners elk seizoen Europees wel wat punten sprokkelen. Dynamo Kiev plaatste zich voor de play-offs door in de 3e voorronde Slavia Praag uit te schakelen met 3-1 naar een 1-1 gelijkspel in Praag en een 2-0 overwinning in Kiev. In de Oekraïense Premjer Liha heeft Dynamo Kiev tot dusver al z'n met 1-0 wedstrijden gewonnen.

De Wit-Russische trainer Aleksandr Khatskevich liet Dynamo Kiev tegen Praag in een 4-2-3-1 formatie spelen. In het gigantische Oplympisch Stadion, dat ruimte biedt aan 70.000 mensen maar wat nooit uitverkocht is, werden de goals gemaakt door linksbuiten Verbic en centrumspits Besiedin. Verbic maakt ook in Praag de enige goal voor Dynamo en scoorde in de competitie ook al één maal waarmee hij topscorer is. Reservespits Rusyn en middenvelder Buyalsky zijn de andere doelpuntenmakers voor Dynamo Kiev tot dusver. Vrijwel alle spelers van Dynamo Kiev zijn international voor hun land.

Ajax lijkt Neres vrijwel zeker te moeten missen. De Braziliaan viel tegen VVV uit met een hamstringblessure. Hierdoor lijkt Labyad te kunnen rekenen op zijn eerste officiële basisplaats, tenzij Ten Hag een tactische truc uithaald. Aangezien ook Jong Ajax matig begon lijkt de kans op bijvoorbeeld Noa Lang of Dennis Johnsen klein. Cerny is nog altijd geblesseerd en ook Dolberg lijkt nog niet klaar voor wedstrijdminuten. De keuze lijkt daarom te gaan tussen Labyad of Van de Beek, waarbij in die laatste variant zowel Tadic als Ziyech op de flank komt te spelen en Van de Beek centraal zou kunnen. Het wegvallen van Neres zorgt in ieder geval voor kopzorgen aangezien de Braziliaan een van de weinigen in de huidige Ajaxselectie is die voor diepgang en tempo op de flanken kan zorgen.

De beelden zijn van het thuisduel van Dynamo Kiev tegen Slavia Praag.


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 augustus 2018 door Eide --
nummer10
 nummer10 - donderdag 16 augustus 2018 - 08:54   quote  deeplink  
lastig te zeggen... ken de ploeg niet echt hoe ze spelen, weet enkel dat als ajax de pot van van de week wekelijks op kam brengen er weinig tegenstanders zijn die kunnen winnen van ajax.. (en dan bedoel ik natuurlijk niet de top van europa maar de subtop).. ik gok 2-0
JOOD
 JOOD - donderdag 16 augustus 2018 - 11:19   quote  deeplink  
Dikke winst, ze worden in de Arena met 5-0 van de mat geveegd. Ajax zal fel en fier beginnen en zal strijden zoals dat echte gladiatoren betaamt. Lesson learned van Heracles. Wij gaan de CL in!
remco k
 remco k - donderdag 16 augustus 2018 - 11:43   quote  deeplink  
Ik denk dat wij met 1-0 verliezen. Even wat beneden bekeken van Kiev. Maar dit is in alles een ploeg die voetbal zoals we het niet graag zien bij een tegenstander.

Heel compact met echte verdedigers en snel op de counter.

Gaat gewoon heel erg lastig worden dit.

En dat is ook logisch in deze fase van de voorronde.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 16 augustus 2018 - 12:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 augustus 2018 - 11:43 schreef remco k het volgende:
Ik denk dat wij met 1-0 verliezen. Even wat beneden bekeken van Kiev. Maar dit is in alles een ploeg die voetbal zoals we het niet graag zien bij een tegenstander.

Heel compact met echte verdedigers en snel op de counter.

Gaat gewoon heel erg lastig worden dit.

En dat is ook logisch in deze fase van de voorronde.
In je ondebroek gekeken??? Of in de kelder???
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 16 augustus 2018 - 12:02   quote  deeplink  
Wordt gewoon verder een zware pot. Eerste pot goed doorkomen en je kansen eens gelijk afmaken ipv 30 kansen missen.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 16 augustus 2018 - 13:12   quote  deeplink  
4-0 Ajax. Wederom een geweldige wedstrijd.

De wedstrijd in Kiev wordt een saaie en niet leuke pot om naar te kijken.
AkaS
 AkaS - donderdag 16 augustus 2018 - 14:03   quote  deeplink  
Ik hoop op een mooie wedstrijd waarin Ajax hopelijk de 0 kan houden.

Het gaat erom niét meer te verslappen en de hele wedstrijd op
topniveau te presteren.

Thuis 2-0 zou erg knap, mooi en noodzakelijk zijn.
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 16 augustus 2018 - 14:53   quote  deeplink  
Jammer dat we eerst thuis spelen. Die thuiswedstrijd moet namelijk gewonnen worden met meer dan één doelpunt verschil, de uitwedstrijd zie ik Ajax namelijk niet snel winnen.
Loetje
 Loetje - donderdag 16 augustus 2018 - 16:17   quote  deeplink  
Jep, echt een tegenstander die je oprecht liever eerst uit wilt. Lastig afstand van te nemen. Spel vergelijkbaar met Rostov, alleen hun counteren nog sneller.

De 0 en minimaal 1 goal heilig nu denk ik. Kiev verliest zelden thuis trouwens! Effectiever met de kansen omgaan. 0-1 of 1-1 thuis is denk ik einde verhaal.
Loetje
 Loetje - donderdag 16 augustus 2018 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 augustus 2018 - 14:03 schreef AkaS het volgende:
Ik hoop op een mooie wedstrijd waarin Ajax hopelijk de 0 kan houden.

Het gaat erom niét meer te verslappen en de hele wedstrijd op
topniveau te presteren.

Thuis 2-0 zou erg knap, mooi en noodzakelijk zijn.
2-0 zou oprecht een wereldprestatie zijn en teken ik ter plekke voor.
Eide
 Eide - donderdag 16 augustus 2018 - 17:46   quote  deeplink  
Het is aan de start van zo'n seizoen nauwelijks te doen om, zonder echte scouting, een zinnige inschatting van de kracht van een tegenstander uit een minder bekende competitie te maken. De realiteit is dat het altijd lastig wordt, tenzij je zelf top bent. Dat moet ook de uitgangspositie zijn. Niet te druk maken over hen, en zelf zorgen dat je top bent.
Loetje
 Loetje - donderdag 16 augustus 2018 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 augustus 2018 - 17:46 schreef Eide het volgende:
Het is aan de start van zo'n seizoen nauwelijks te doen om, zonder echte scouting, een zinnige inschatting van de kracht van een tegenstander uit een minder bekende competitie te maken. De realiteit is dat het altijd lastig wordt, tenzij je zelf top bent. Dat moet ook de uitgangspositie zijn. Niet te druk maken over hen, en zelf zorgen dat je top bent.
Oekraïne heeft best een boeiende competitie. Probeer toch altijd wel 1x in de maand een potje van Kiev en Donetsk mee te pakken.

Maargoed, wat ik vooral recent gezien heb, is Kiev thuis tegen Slavia
Eide
 Eide - donderdag 16 augustus 2018 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 augustus 2018 - 17:58 schreef Loetje het volgende:

[..]

Oekraïne heeft best een boeiende competitie. Probeer toch altijd wel 1x in de maand een potje van Kiev en Donetsk mee te pakken.

Maargoed, wat ik vooral recent gezien heb, is Kiev thuis tegen Slavia
In ieder geval een competitie waar de topploegen toch heel stabiel blijken in Europa en dus echt wel wat kunnen.
Loetje
 Loetje - donderdag 16 augustus 2018 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 augustus 2018 - 18:05 schreef Eide het volgende:

[..]

In ieder geval een competitie waar de topploegen toch heel stabiel blijken in Europa en dus echt wel wat kunnen.
Jep. Veel goede scouting in Zuid Amerika daar. Vooral Brazilië wordt goed bekeken. Nou speelt er bij Kiev het halve Oekraïner nationale elftal.

Maar wonnen recent nog van Donetsk
Eide
 Eide - zondag 19 augustus 2018 - 08:35   quote  deeplink  
Dinamo Kiev wint wéér met minimale marge in aanloop naar Ajax-uit

Dinamo Kiev heeft in aanloop naar het uitduel met Ajax gewonnen in de Oekraïense competitie van Oleksandria. Het werd voor de vierde keer op rij 1-0.

Na vier wedstrijden in de competitie staat Dinamo Kiev op twaalf punten. Vorskla Poltava, FK Lviv en Shakthar Donetsk werden eerder al met 1-0 verslagen en daar kwam vanavond een nieuwe minimale overwinning bij. Viktor Tsygankov was na rust de enige doelpuntenmaker. Een belangrijke overwinning voor Dinamo Kiev, want Oleksandria, dat een wedstrijd meer heeft gespeeld, stond al op twaalf punten.

Woensdag speelt Dinamo Kiev in de Johan Cruijff Arena de eerste wedstrijd in de play-offs van de Champions League tegen Ajax, dat vandaag ook met 0-1 won van VVV Venlo. Een week later volgt de return. De winnaar van het duel plaatst zich voor de groepsfase van de Champions League.

Bron
Eide
 Eide - zondag 19 augustus 2018 - 08:36   quote  deeplink  
Neres is waarschijnlijk uitgeschakeld voor het duel tegen Dynamo Kiev.
Loetje
 Loetje - zondag 19 augustus 2018 - 10:26   quote  deeplink  
Duel zonder diepgang dus. Dan zal de rest heel, heel veel beweging moeten hebben anders ben je voorspelbaar en wordt het echt niks.
nummer10
 nummer10 - zondag 19 augustus 2018 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 08:36 schreef Eide het volgende:
Neres is waarschijnlijk uitgeschakeld voor het duel tegen Dynamo Kiev.
benieuwd hoelang hij eruit ligt...
Eide
 Eide - zondag 19 augustus 2018 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 10:26 schreef Loetje het volgende:
Duel zonder diepgang dus. Dan zal de rest heel, heel veel beweging moeten hebben anders ben je voorspelbaar en wordt het echt niks.
Klinkt misschien raar, maar Ziyech en Tadic op de flanken met Van de Beek op 10? Echt 4-2-3-1 dus waarbij je wel heel scherp moet zijn in de omschakeling. Ik vrees echter dat het Labyad wordt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 19 augustus 2018 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 11:16 schreef Eide het volgende:

[..]

Klinkt misschien raar, maar Ziyech en Tadic op de flanken met Van de Beek op 10? Echt 4-2-3-1 dus waarbij je wel heel scherp moet zijn in de omschakeling. Ik vrees echter dat het Labyad wordt.
Ik vrees met grote vrezen dat je gelijk hebt!! Maar die jongen moet toch ook voelen dat hij niet de kwaliteit heeft die Ajax nastreeft???
remco k
 remco k - zondag 19 augustus 2018 - 11:31   quote  deeplink  
Ik heb het gevoel dat hij heel erg veel druk voelt en niet met plezier speelt.

Hij kan namelijk echt wel veel beter.
nummer10
 nummer10 - zondag 19 augustus 2018 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 11:31 schreef remco k het volgende:
Ik heb het gevoel dat hij heel erg veel druk voelt en niet met plezier speelt.

Hij kan namelijk echt wel veel beter.
denk indd dat het de druk is.. een trainer die hem als favo zag bij utrecht, die hem naar ajax haald.. faalt hij is het tenhag zijn schuld en dat wil labyad niet laten gebeuren.. maae goed dat wist hij voor de tijd natuurlijk ook...
Eide
 Eide - zondag 19 augustus 2018 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 11:31 schreef remco k het volgende:
Ik heb het gevoel dat hij heel erg veel druk voelt en niet met plezier speelt.

Hij kan namelijk echt wel veel beter.
Misschien dat al hij kan starten dat het beter gaat. Z'n officiële optredens tot nu toe waren echter bedroevend.
Pietje
 Pietje - zondag 19 augustus 2018 - 12:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 10:26 schreef Loetje het volgende:
Duel zonder diepgang dus. Dan zal de rest heel, heel veel beweging moeten hebben anders ben je voorspelbaar en wordt het echt niks.
Maar we hebben Labyad toch? ;-)
Pietje
 Pietje - zondag 19 augustus 2018 - 12:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 11:31 schreef remco k het volgende:
Ik heb het gevoel dat hij heel erg veel druk voelt en niet met plezier speelt.

Hij kan namelijk echt wel veel beter.
Hier ben ik het pertinent mee eens.
p111
 p111 - zondag 19 augustus 2018 - 12:25   quote  deeplink  
Hij loopt afgelopen wedstrijd gewoon 2x met de bal over de achterlijn,dat is niet normaal voor Labyad .Hij kan echt wel voetballen maar de druk is voor hem enorm groot.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 19 augustus 2018 - 13:57   quote  deeplink  
Relax mannen, we gaan ons plaatsen voor de groupsfase CL, niet makkelijk. Zeker weten.
We voetballen daar op echt gras ;-)
Pietje
 Pietje - zondag 19 augustus 2018 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 13:57 schreef Ronald 1960 het volgende:
Relax mannen, we gaan ons plaatsen voor de groupsfase CL, niet makkelijk. Zeker weten.
We voetballen daar op echt gras ;-)
Ik help het je (en mij) hopen, maar ik heb er een hard hoofd in. Dinamo Kiev is een goede en degelijke club die graag reactievoetbal speelt. Daar heeft Ajax het per saldo vaak lastig mee.
hjf
 hjf - zondag 19 augustus 2018 - 15:24   quote  deeplink  
Ik ben positief gestemd. We gaan de poulefase halen. Het idee van Eide om met Ziyech en Tadic op de flanken te starten vind ik een heel goed idee. Op het middenveld stationeer je dan Schone, Frenkie en Donny. Donny is in dit soort wedstrijden vaak op z'n best. Hij brengt dan iets in zichzelf naar boven waardoor hij boven zichzelf uitstijgt.
remco k
 remco k - zondag 19 augustus 2018 - 15:25   quote  deeplink  
Let maar op
ten Hag gaat met Labyad spelen.
Pietje
 Pietje - zondag 19 augustus 2018 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 15:25 schreef remco k het volgende:
Let maar op
ten Hag gaat met Labyad spelen.
Dat vrees ik ook.
Eide
 Eide - zondag 19 augustus 2018 - 15:43   quote  deeplink  
Ik heb de titelpost bijgewerkt voor diegene die dat interessant vinden.
Eide
 Eide - maandag 20 augustus 2018 - 23:04   quote  deeplink  
Tsygankov geeft minimalistische Ajax-opponent Dinamo Kiev kleur

vi-10289878.jpg

Ajax treft in de play-offs van de Champions League met Dinamo Kiev een elftal waarvan de kracht in het verdedigen ligt. Een tactische analyse van de ploeg die vorig seizoen nummer twee van Oekraïne werd, met Viktor Tsygankov (20) als de absolute smaakmaker.

In het geval van Dinamo Kiev verklappen de doelcijfers veel over de aard van de ploeg. Na zeven officiële wedstrijden heeft de ploeg van trainer Aleksandr Khatskevich zelf acht keer gescoord en slechts één tegentreffer geïncasseerd. Heel verwonderlijk zijn die cijfers niet gezien het feit dat Dinamo deze zomer met Dieumerci Mbokani en Júnior Moraes twee spitsen verloren heeft en geen vervangers teruggehaald zijn. Daardoor moet het offensieve geweld vooral komen van Tsygankov, een rechtsbuiten die door Serhiy Rebrov omschreven is als ‘de toekomst van Dinamo’.

In de competitiewedstrijd van zaterdag tegen Oleksandria (de vijfde 1-0 zege van dit seizoen) begint deze toekomst van Dinamo op de reservebank. Khatskevich probeert hem te sparen voor het treffen met Ajax, maar zonder Tsygankov blijkt zijn Dinamo een ploeg zonder ideeën. Dat verandert wanneer de rechtsbuiten uit de eigen opleiding in de tweede helft alsnog zijn entree maakt en in de 67ste minuut de winnende goal verzorgt. Die treffer begint met een doeltrap van Oleksandria. Na een lange bal wordt een luchtduel gewonnen door rechtsback Tomasz Kedziora, die wegwerkt richting de zone waar de smaakmaker van Dinamo staat. Tsygankov gebruikt eerst zijn lichaam slim en krijgt daarna de bal met een technisch hoogstandje bij linksbuiten Benjamin Verbic. Tsygankov beweegt door, krijgt de bal terug van Verbic en haalt vanaf de rand van het strafschopgebied doeltreffend uit met zijn sterke linkerbeen.

Voor Tsygankov betekent zijn rake uithaal tegen Oleksandria zijn eerste treffer van dit seizoen, nadat hij al drie assists gegeven heeft. Twee van die beslissende voorzetten levert de in Israël geboren Oekraïner in de met 2-0 gewonnen terugwedstrijd tegen Slavia Praag, de andere geeft hij in de competitietopper tegen Shakhtar Donetsk. Van die vier doelpunten die Dinamo maakt zonder de directe hulp van Tsygankov beginnen er twee met een keeper van de tegenstander die een foute inspeelpass geeft. In de uitwedstrijd tegen Slavia profiteren de Oekraïners van de chaos die ontstaat doordat bij een inworp ineens twee ballen in het veld liggen. De andere goal is een schitterende combinatie door de as die FC Lviv in de extra tijd op de knieën dwingt, maar dergelijke aanvallen zijn bij Dinamo de uitzondering in plaats van de regel.

De aanvallende impotentie van Dinamo hangt samen met het gebrek aan creativiteit vanaf het middenveld. In de meeste duels start Khatskevich daar met Denys Harmash en Serhiy Sydorchuk als controleurs, met de dynamische Vladimir Shepelev daarvoor als nummer 10. In de opbouw zakt Sydorchuk (soms afgewisseld met Harmash) vaak uit tussen of naast zijn twee centrale verdedigers. Dat is het signaal voor backs Tomasz Kedziora (rechts) en Josip Pivaric (links) om ver door te schuiven langs de lijn. Vanuit deze uitgangspositie tracht Dinamo vaak om met lange passes de bal achter de defensie van de tegenstander te leggen, maar erg verrassend is dit aanvalsplan niet.

uitzakken_vmc.png
Een vaak terugkerend opbouwpatroon: een van de controleurs zakt uit tussen de twee centrale verdedigers

Het alternatief voor de lange ballen is een pass tussen de linies. Dat is waar de kracht van flankspelers Verbic en Tsygankov ligt. Beiden hebben de bal als ze naar binnen komen voor hun goede been liggen en met name Tsygankov koppelt dit aan het inzicht om opponenten te verrassen met steekpasses en dribbels. De technisch weinig fijnbesnaarde spits Artem Besedin is als aanspeelpunt vaak betrokken bij dit soort aanvallen. Hij loopt en sleurt achter hopeloze passes aan, vecht graag luchtduels uit en biedt zich graag aan voor een kaats, waarmee hij als bliksemafleider fungeert voor zijn ploeggenoten. Vorig seizoen heeft vooral Tsygankov daarvan geprofiteerd. Als opvolger van Andriy Yarmolenko wordt hij in zijn eerste jaargang als vaste basiskracht direct topscorer en assistkoning van zijn club.

Tegen Ajax zal de zwervende Tsygankov vooral gaan opduiken in de zone van Frenkie de Jong, die in de laatste wedstrijd samen met Lasse Schöne het controleursduo van trainer Erik ten Hag vormt. Door de bewegingen van Tsygankov zal vooral de communicatie tussen De Jong, linker centrale verdediger Daley Blind en linksback Nicolás Tagliafico van cruciaal belang blijken. Dit trio zal optimaal moeten samenwerken om te voorkomen dat de smaakmaker van Dinamo ruimtes kan vinden tussen de linies. Verder moet Ajax vooral waken voor de counters van de Oekraïners, die bij balwinst vaak snel de diepte proberen te zoeken.

Dinamo Kiev verdedigt nog altijd volgens de filosofie van de legendarische Valeri Lobanovski, onder wie de huidige coach Khatskevich als speler actief is geweest. Concreet betekent dit dat Dinamo bij balverlies eerst de stabiele organisatie zoekt in een 4-1-4-1, om daarna een van de middenvelders door te laten stappen naast de spits waardoor een 4-4-2 ontstaat. De spelers begrijpen heel goed wat het vraagt om op die manier te verdedigen, waardoor Dinamo als een eenheid over het veld beweegt en de ruimtes klein maakt. Tegen goede tegenstanders deinst de ploeg er bovendien niet voor terug om het tempo uit de wedstrijd te halen met kleine overtredingen en tijdrekken. Als de ploeg van Khatskevich zich op deze manier terugtrekt rond de eigen zestien, dan is het bijzonder lastig om openingen te vinden in de hechte organisatie. De enige tegentreffer dit seizoen valt na een indirecte vrije trap waarmee Slavia Praag een strafschop verovert.

dinamo_laagblok.png
Typerend beeld van Dinamo Kiev: in een 4-4-2 rondom het eigen strafschopgebied

‘Balbezit garandeert geen zeges’, merkt Khatskevich na een van de 1-0 overwinningen dit seizoen op. ‘Een elftal moet geduldig zijn. Natuurlijk, we hebben wat aanvallende problemen. Maar iedere speler doet zijn verdedigende werk wanneer noodzakelijk.’

Kwetsbaar is Dinamo vooral op het moment van balverlies. Dan staan de weinig wendbare centrale verdedigers Mykyta Burda en Tamás Kádár, die eerder gespeeld heeft voor Roda JC, in enorme ruimtes waarin ze zich duidelijk niet comfortabel voelen. Beide mandekkers hebben vanwege hun gebrek aan startsnelheid de neiging om in zulke situaties achteruit te lopen, waardoor enorme gaten ontstaan tussen de verdediging en het middenveld van de Ajax-opponent. Met Dusan Tadic en Hakim Ziyech hebben de Amsterdammers twee creatieve spelers die het vermogen hebben om daarvan te profiteren.

webpnet-gifmaker-63.gif

Het voordeel voor Ajax is dat een paar succesvolle aanvallen al voldoende kunnen zijn om Dinamo Kiev in dit tweeluik te verslaan. Aleksandr Khatskevich heeft na de uittocht van de veelal buitenlandse sterren een betrouwbaar elftal neergezet, maar het ontbreekt aan de extra klasse die Ajax wel in de gelederen heeft. Erik ten Hag en consorten lijken daarmee goede papieren in handen te hebben om de groepsfase van de Champions League te bereiken. De confrontatie met FK Rostov van twee jaar geleden heeft echter geleerd dat individueel mindere spelers alsnog kunnen winnen door een beter team te vormen.

tactiek.png


VI Pro artikel door Pieter Zwart.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 augustus 2018 door Eide --
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 21 augustus 2018 - 10:24   quote  deeplink  
Ik verwacht een moeizame wedstrijd waarin we tegen een continue blok spelen van verdedigend spel van Kiev.
2-1
Eide
 Eide - dinsdag 21 augustus 2018 - 20:48   quote  deeplink  
Neres zit definitief niet bij de selectie. Hij heeft een hamstringverrekking. Hesteltijd is waarschijnlijk een week of 2.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 21 augustus 2018 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2018 - 20:48 schreef Eide het volgende:
Neres zit definitief niet bij de selectie. Hij heeft een hamstringverrekking. Hesteltijd is waarschijnlijk een week of 2.
valt gelukkig mee..
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 21 augustus 2018 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2018 - 20:48 schreef Eide het volgende:
Neres zit definitief niet bij de selectie. Hij heeft een hamstringverrekking. Hesteltijd is waarschijnlijk een week of 2.
Pff die gaan we oprecht heel erg missen tegen Vitesse uit.
3sterren
 3sterren - woensdag 22 augustus 2018 - 09:27   quote  deeplink  
Ben super zenuwachtig het kan niet snel genoeg 21:00 zijn!
Ik verwacht een taaie tegenstander vooral verdedigend.
Wij moeten thuis vanaf de 1e minuut vol gas geven en die eerste goal maken.
Ik verwacht in dat geval dat we minimaal met 2-0 winnen.
Eide
 Eide - woensdag 22 augustus 2018 - 10:00   quote  deeplink  
Wat deze wedstrijd extra lastig zal maken is dat een 1-0 of misschien zelfs 2-0 voorsprong Dynamo niets zal uitmaken. Die gaan gewoon verdedigen en hopen op de counter en dan hopen ze thuis het verschil te kunnen maken. Een tegengoal zak het heel lastig maken voor Ajax dus de nul is heilig.

Maar goed, Dynamo weet dat Ajax altijd zal aanvallen. Dynamo weet dat er dus altijd ruimte is voor een counter. Dynamo weet dus ook dat zolang ze niet onverwachts ruim achter komen er voor hen eigenlijk niets aan de hand is.
remco k
 remco k - woensdag 22 augustus 2018 - 11:54   quote  deeplink  
Toch is Dynamo ook niet de ploeg die makkelijk scoort, ze hebben over het algemeen aardg wat counters nodig om te scoren.

Ik denk dat als wij met twee goals verschil weten te winnen dat we door kunnen komen. 1 goal verschil zal denk ik niet voldoende zijn..

Maar goed, wil je wat te zoeken hebben in de CL, dan moet je hier gewoon van winnen in de tweeluik..
Jaccio
 Jaccio - woensdag 22 augustus 2018 - 13:37   quote  deeplink  
Matchday, finally.
4-0 Ajax.
Ijsblokjes liggen al in de vriezer, flesje whisky staat klaar. Alleen nog even wat te snacken halen zo.
Enigma
 Enigma - woensdag 22 augustus 2018 - 13:54   quote  deeplink  
Ik denk dat wat Remco zegt wel een beetje de essentie is vandaag. Ook al heb ik geen vertrouwen in, hoop ik uiteraard op een verrassing van Ajax.

Wil Ajax, en vooral, willen DEZE spelers als team het hoogste vh hoogste kunnen spelen dan is vanavond het moment om dat te laten zien. Bij falen moet niemand naar excuses zoeken maar gewoon aanvaarden dat je dan niet goed genoeg bent om met de grote jongens mee te doen. Dan hoor je niet thuis in de CL, wel ruk overigens dat Malen nou net de winnende voor PSV moest maken gister. Verdorie half oud Ajax dat de aanval daar bepaalt. Waarom heeft Ajax die jongen niet terug gehaald? Of is dat wel geprobeerd? Weet iemand dat? Hoop dat Ajax nog gauw een vleugelspits ophaalt.

Heb liever vanavond vd Beek eerst voor Labyad. maar een opstelling met Eiting die open kan draaien op middenveld en Blind op LCV zou goed kunnen om snelheid erin te krijgen. Ben bang dat het missen van kansen ons gaat opbreken bij deze sluipmoordenaars uit Kiev. Anyway, we gaan er naar toe, steunen en we gaan het zien. Hoop dat ik er afschuwelijk naast zit.

Ik gok, tegen beter weten in , 3-1 Tadic, Schone en de Ligt. wie er van die gasten scoort boeit me niet.
Loetje
 Loetje - woensdag 22 augustus 2018 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2018 - 21:53 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Pff die gaan we oprecht heel erg missen tegen Vitesse uit.
Tegen het compacte Kiev nog meer
Pietje
 Pietje - woensdag 22 augustus 2018 - 16:27   quote  deeplink  
Ik heb er geen goed gevoel over. Dynamo Kiev is een heel stugge ploeg. Ze krijgen nauwelijks doelpunten tegen. Zelf scoren schijnt echter ook een probleem te zijn.
Vandaar dat bijna al hun wedstrijden met 1-0 gewonnen worden.
Ik heb een naar gevoel dat Kiev ook tegen Ajax beide wedstrijden met 1-0 gaat winnen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 augustus 2018 door Pietje --
Eide
 Eide - woensdag 22 augustus 2018 - 19:19   quote  deeplink  
Het schijnt dat Donny van de Beek een basisplaats heeft. Dat suggereert dat Tadic en Ziyech de flanken gaan bezetten.
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 22 augustus 2018 - 20:03   quote  deeplink  
DlOMPqcW4AAek1e.jpg
Loetje
 Loetje - woensdag 22 augustus 2018 - 20:09   quote  deeplink  
De beweging zonder bal wordt belangrijker dan ooit vandaag. Wel veel spelers die tussen de linies kunnen spelen vandaag, daar zou je ook je voordeel uit kunnen halen.
Eide
 Eide - woensdag 22 augustus 2018 - 20:14   quote  deeplink  
Vooral Tagliafico en Mazraoui belangrijk vandaag, want die moeten de gehele flank bestrijken EN scherp zijn in de omschakeling.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 22 augustus 2018 - 20:16   quote  deeplink  
Ajax wint. Zet er maar al je geld op in ik voorspel het

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5940
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Dynamo Kiev (woensdag 22 aug 2018 / dinsdag 28 aug 2018): 3 - 1 (3 - 1 / 0 - 0)









0.0190689