BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Dynamo Kiev (woensdag 22 aug 2018 / dinsdag 28 aug 2018): 3 - 1 (3 - 1 / 0 - 0)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 22 augustus 2018 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 - 23:01 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ze (Kiev) kunnen wel gaan stormen, maar lopen dan ook wel heel veel risio op een snelle tegengoal. Dus ook zij hinken op 2 gedachten.......
En toch, dit wordt nog een lastige klus.
remco k
 remco k - woensdag 22 augustus 2018 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 - 22:57 schreef Eide het volgende:

[..]

Absoluut maar je zit wel in een lastig parket. Als zij een goal maken kan het zomaar gaan stormen en ze hebben aan 2 goals voldoende. Ajax moet daar eigenlijk wel tot scoren komen voor alle zekerheid.
Ajax moet daar wel gewoon het eigen spel spelen.

Maar dit is nog zeker niet gespeeld hoor, in de tweede helft werd er veel meer druk gezet dan de eerste. Dat gaan ze daar volle bak doen.

Huntelaar moet daar meer duels gaan winnen. Zodat men met de tweede bal een extra optie heeft.
remco k
 remco k - woensdag 22 augustus 2018 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 - 23:02 schreef AkaS het volgende:
Bedankt voor de tips boys, heb de 2e helft in zijn geheel kunnen zien.

Complimenten voor ten Hag, hij moest en zou Labyad hebben en die kreeg hij. Vandaag toen het moest koos hij voor Donny. Terecht en tegelijkertijd een bevestiging dat ook hij doorheeft dat Labyad niet goed genoeg is!

Vond Ajax verdedigend best veel ruimte weggeven en daarom met samengeknepen billen de spannende 2e helft doorgeworsteld.

Echt weer een thriller.

Ben benieuwd naar het niveau van volgende week... Zonder Tagliafico maar hopelijk weer met Neres.

Gefeliciteerd iedereen was weer spannend met 3 dikke punten om zomaar te zeggen!!! :-)
De drive van tagliafico gaan we echt missen daar. Zeker daar is hij belangrijker dan Neres.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 22 augustus 2018 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 - 23:02 schreef Eide het volgende:

[..]

En toch, dit wordt nog een lastige klus.
Ik denk dat Ajax een goal kan maken in Kiev, gezien de kansen die ik gezien heb.
Dan moet Kiev er 3 maken voor een verlenning, dat zie ik niet gebeuren.

Maar het kan
Jaccio
 Jaccio - woensdag 22 augustus 2018 - 23:08   quote  deeplink  
Dodelijk saaie pot krijgen we volgende week. 1-1. Zakelijk en simpel.
Ajax is gewoon beter
Loetje
 Loetje - woensdag 22 augustus 2018 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 - 22:59 schreef pth het volgende:

[..]

Fuck het moderne voetbal, kun je net zo goed darten of korfbal gaan kijken ... is ook geen klote aan.
Mensen denken dat het moderne voetbal er niet uitziet, maar dat is niet waar. Je kan wel degelijk aanvallend spelen in het moderne voetbal
Loetje
 Loetje - woensdag 22 augustus 2018 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 - 22:54 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Hoezo zoude we met het moderne voetbal mee moeten?

We zijn gewoon gaan presteren omdat we vast gingen houden aan de tactiek, terwijl de spelers minder werden en andere spelers gingen spelen.

Sorry, waarom zouden we nog met een buitenspeler spelen, die steeds naar binnen komt als je daarmee niet wint?
Waarom gewoon het oude voetbal, achterlijn halen en voorzet geven. Je ziet gewoon dat het veel lastiger te verdedigen is.
Omdat dat voetbal aantoonbaar resultaat geeft en het mooie slechts sporadisch
Loetje
 Loetje - woensdag 22 augustus 2018 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 - 23:01 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ze (Kiev) kunnen wel gaan stormen, maar lopen dan ook wel heel veel risio op een snelle tegengoal. Dus ook zij hinken op 2 gedachten.......
Nou nee, die gaat sowieso komen. Maar mocht het 1-0 worden ben je wel de lul en zie ik het ook echt mis gaan.
Loetje
 Loetje - woensdag 22 augustus 2018 - 23:11   quote  deeplink  
e9xawp.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 augustus 2018 door Loetje --
Eide
 Eide - woensdag 22 augustus 2018 - 23:13   quote  deeplink  
Nou lui, de eerste horde is genomen. Weltrusten.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 22 augustus 2018 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 - 23:09 schreef Loetje het volgende:

[..]

Omdat dat voetbal aantoonbaar resultaat geeft en het mooie slechts sporadisch
Alsof met mooi voetbal niet genoeg resultaat kan halen. Je kan prima mooi en resultaat voetbal spelen.

Maar je moet er de spelers voor hebben, om aanvallend en hoog druk te kunnen zetten.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 22 augustus 2018 - 23:16   quote  deeplink  
Dani de Wit = Dr auf ganger
Loetje
 Loetje - woensdag 22 augustus 2018 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 - 23:14 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Alsof met mooi voetbal niet genoeg resultaat kan halen. Je kan prima mooi en resultaat voetbal spelen.

Maar je moet er de spelers voor hebben, om aanvallend en hoog druk te kunnen zetten.
En de verdediging om te ontlasten. En dat lukt zelfs Barca niet meer in Europa. Maar ach, wij zijn 5 klasse beter dan Barca. Oh en het is ook onzin dat al 5 jaar op Barça 1x na, altijd de ploegen met modern voetbal de Europese Toernooien winnen. En het is al helemaal bullshit dat wij vrijwel altijd de deksel krijgen tegen dat voetbal. Rot toch een eind op man
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 22 augustus 2018 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 - 23:10 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nou nee, die gaat sowieso komen. Maar mocht het 1-0 worden ben je wel de lul en zie ik het ook echt mis gaan.
Dit gaat niet meer mis! Zeker weten ;-)
Loetje
 Loetje - woensdag 22 augustus 2018 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 - 23:17 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dit gaat niet meer mis! Zeker weten ;-)
Ik duim ervoor
remco k
 remco k - woensdag 22 augustus 2018 - 23:24   quote  deeplink  
Wel goed voor het nl voetbal deze week dat zowel Ajax als psv wint.
Loetje
 Loetje - woensdag 22 augustus 2018 - 23:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 - 23:24 schreef remco k het volgende:
Wel goed voor het nl voetbal deze week dat zowel Ajax als psv wint.
PSV is denk ik sowieso wel door. Hopelijk wij ook! En allebei in ieder geval 3e worden mocht het zover komen. Dan spelen we minimaal 14(!) europese wedstrijden dit jaar.
remco k
 remco k - woensdag 22 augustus 2018 - 23:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 - 23:26 schreef Loetje het volgende:

[..]

PSV is denk ik sowieso wel door. Hopelijk wij ook! En allebei in ieder geval 3e worden mocht het zover komen. Dan spelen we minimaal 14(!) europese wedstrijden dit jaar.
Daar worden veel jongens wel echt beter van
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 22 augustus 2018 - 23:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 - 23:17 schreef Loetje het volgende:

[..]

En de verdediging om te ontlasten. En dat lukt zelfs Barca niet meer in Europa. Maar ach, wij zijn 5 klasse beter dan Barca. Oh en het is ook onzin dat al 5 jaar op Barça 1x na, altijd de ploegen met modern voetbal de Europese Toernooien winnen. En het is al helemaal bullshit dat wij vrijwel altijd de deksel krijgen tegen dat voetbal. Rot toch een eind op man
Barca lukt het niet omdat ze minder kwaliteit hebben, of in ieder geval andere spelers.
Daardoor moet je tactiek op aanpassen.

Je moet spelen met de tactiek wat je het beste kan.

Dat ze prijzen winnen komt omdat ze natuurlijk een sterke selectie hebben. En spanje heeft geen competitie zoals Engeland.

Als je naar je kwaliteit speelt dan is Ajax een sterke middenmoter in Europa. Maar de top van Europa aanvallen, lol dat is echt te hoog gegrepen.

De top clubs in europa winnen omdat ze het meeste geld hebben en daardoor ook de beste spelers en niet perse de beste tactiek.
Loetje
 Loetje - woensdag 22 augustus 2018 - 23:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 - 23:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Daar worden veel jongens wel echt beter van
Yep. Dat willen ze en die wereld ligt nu rieel gewoon open
Loetje
 Loetje - woensdag 22 augustus 2018 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 - 23:29 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Barca lukt het niet omdat ze minder kwaliteit hebben, of in ieder geval andere spelers.
Daardoor moet je tactiek op aanpassen.

Je moet spelen met de tactiek wat je het beste kan.

Dat ze prijzen winnen komt omdat ze natuurlijk een sterke selectie hebben. En spanje heeft geen competitie zoals Engeland.

Als je naar je kwaliteit speelt dan is Ajax een sterke middenmoter in Europa. Maar de top van Europa aanvallen, lol dat is echt te hoog gegrepen.

De top clubs in europa winnen omdat ze het meeste geld hebben en daardoor ook de beste spelers en niet perse de beste tactiek.
Whahahahaaha, je eerste regel. Ik lig echt in de slappe lach, neem me niet kwalijk. Maargoed, wij hebben ook 5x zoveel kwaliteit dan Barca. Vooral voorin. Daarom winnen wij ook de CL!
p111
 p111 - woensdag 22 augustus 2018 - 23:31   quote  deeplink  
Nog niet gespeeld mannen !! Zonder Nico wordt Blind linksback en De Jong lcv. We gaan Nico missennnn
remco k
 remco k - woensdag 22 augustus 2018 - 23:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 - 23:29 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Barca lukt het niet omdat ze minder kwaliteit hebben, of in ieder geval andere spelers.
Daardoor moet je tactiek op aanpassen.

Je moet spelen met de tactiek wat je het beste kan.

Dat ze prijzen winnen komt omdat ze natuurlijk een sterke selectie hebben. En spanje heeft geen competitie zoals Engeland.

Als je naar je kwaliteit speelt dan is Ajax een sterke middenmoter in Europa. Maar de top van Europa aanvallen, lol dat is echt te hoog gegrepen.

De top clubs in europa winnen omdat ze het meeste geld hebben en daardoor ook de beste spelers en niet perse de beste tactiek.
Ach kom op. Barca speelde zeker na de winter geweldig goed voetbal en won met grote afstand de competitie in Spanje. En speelden in de cl 1 slechte pot tegen roma

Die staan er dit jaar weer.
remco k
 remco k - woensdag 22 augustus 2018 - 23:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 - 23:31 schreef p111 het volgende:
Nog niet gespeeld mannen !! Zonder Nico wordt Blind linksback en De Jong lcv. We gaan Nico missennnn
Ik verwacht wober als linksback. Ten minste. Dat doet ten Hag als ie slim is.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 22 augustus 2018 - 23:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 - 23:31 schreef Loetje het volgende:

[..]

Whahahahaaha, je eerste regel. Ik lig echt in de slappe lach, neem me niet kwalijk. Maargoed, wij hebben ook 5x zoveel kwaliteit dan Barca. Vooral voorin. Daarom winnen wij ook de CL!
Haha, dat zeg ik toch ook niet. Als je het wil weten dan verliest ajax er 7-1 over 2 wedstrijden van Barca.
Dus lul niet dat ik zeg dat Ajax even van Barca zou winnen.

Barca speelt gewoon minder omdat ze Xavi en Ineasta zijn gestopt. Het is niet dat Raketic slecht is maar het is geen xavi of ineasta.
Is gewoon een andere speler, het is geen letterlijke koppie.

Maar ja dat vind ik, blijkbaar zit jij in een andere wereld dan ik.
Dan doe ik de groeten naar jouw wereld en hopelijk is jouw wereld wel mooi!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 22 augustus 2018 - 23:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 - 23:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach kom op. Barca speelde zeker na de winter geweldig goed voetbal en won met grote afstand de competitie in Spanje. En speelden in de cl 1 slechte pot tegen roma

Die staan er dit jaar weer.
Ik zeg alleen dat ze minder zijn gaan spelen. Niet ook zo vreemd als je op zo'n hoog niveau komt.

Ik zeg niet dat ze slecht zijn gaan spelen, wat is nog steeds goed en leuk om te zien. En halen resulaat.
Maar ik vind dat ze minder spelen dan 5 a 6 jaar geleden.

Maar blijkbaar heb ik er geen zicht op. Leef ik in een waanwereld en praat ik poep. Prima!
De groeten!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 augustus 2018 door Positieve Arrogantie --
AkaS
 AkaS - woensdag 22 augustus 2018 - 23:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 - 23:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik verwacht wober als linksback. Ten minste. Dat doet ten Hag als ie slim is.
Vertel, waarom Wöber ipv Tagliafico als ten Hag slim is?

Ben het eens met je eerdere post, dat we Tagliafico erg gaan missen.
Loetje
 Loetje - woensdag 22 augustus 2018 - 23:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 - 23:39 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Haha, dat zeg ik toch ook niet. Als je het wil weten dan verliest ajax er 7-1 over 2 wedstrijden van Barca.
Dus lul niet dat ik zeg dat Ajax even van Barca zou winnen.

Barca speelt gewoon minder omdat ze Xavi en Ineasta zijn gestopt. Het is niet dat Raketic slecht is maar het is geen xavi of ineasta.
Is gewoon een andere speler, het is geen letterlijke koppie.

Maar ja dat vind ik, blijkbaar zit jij in een andere wereld dan ik.
Dan doe ik de groeten naar jouw wereld en hopelijk is jouw wereld wel mooi!
Je haalt gewoon vergelijkingen aan die iemand met een IQ van 7 niet eens bedenken
p111
 p111 - woensdag 22 augustus 2018 - 23:48   quote  deeplink  
Barca is zeker minder geworden,dit jaar zullen ze niet met overmacht kampioen worden.Maar nog altijd een top ploeg.
Loetje
 Loetje - woensdag 22 augustus 2018 - 23:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 - 23:47 schreef AkaS het volgende:

[..]

Vertel, waarom Wöber ipv Tagliafico als ten Hag slim is?

Ben het eens met je eerdere post, dat we Tagliafico erg gaan missen.
Ik zou ook voor Wober gaan. Nico stond tegen hun beste speler en dan heb ik liever een echte verdediger erop. Zeker omdat je ook niet hoeft volgende week en hun moeten gaan komen.
Loetje
 Loetje - woensdag 22 augustus 2018 - 23:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 - 23:48 schreef p111 het volgende:
Barca is zeker minder geworden,dit jaar zullen ze niet met overmacht kampioen worden.Maar nog altijd een top ploeg.
Is de discussie ook niet gap
AkaS
 AkaS - woensdag 22 augustus 2018 - 23:51   quote  deeplink  
Wat zijn eigenlijk de smaken behalve Wöber en Blind?

Zal een fysieke wedstrijd worden met een hoog tempo... Ben er nog niet helemaal gerust op, terwijl ik ook denk dat we daar best kunnen en zullen scoren...

29ste minuut 0-1 lijkt me wel lekker volgende week:-)
AkaS
 AkaS - woensdag 22 augustus 2018 - 23:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 - 23:48 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik zou ook voor Wober gaan. Nico stond tegen hun beste speler en dan heb ik liever een echte verdediger erop. Zeker omdat je ook niet hoeft volgende week en hun moeten gaan komen.
Okay... deden ze trouwens slim door met 2 man telkens de vleugels op te zoeken. Hopelijk gaat Ajax dit volgende week beter aanpakken. Ze kwamen daardoor een paar keer flink gevaarlijk door...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 23 augustus 2018 - 00:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 - 23:47 schreef Loetje het volgende:

[..]

Je haalt gewoon vergelijkingen aan die iemand met een IQ van 7 niet eens bedenken
Ik vergelijk ook met barca van nu met barca van toen. En dan vind ik dat ze minder spelen, in iedergeval minder aantrekkelijk
, niet dat ze slecht spelen of dat ze een moeilijk jaar te gemoed gaan.

Maar waarschijnlijk vind je dat een oneerlijke vergelijking, dan is de discussie hiermee ook ten einde.
Loetje
 Loetje - donderdag 23 augustus 2018 - 00:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 augustus 2018 - 00:06 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik vergelijk ook met barca van nu met barca van toen. En dan vind ik dat ze minder spelen, in iedergeval minder aantrekkelijk
, niet dat ze slecht spelen of dat ze een moeilijk jaar te gemoed gaan.

Maar waarschijnlijk vind je dat een oneerlijke vergelijking, dan is de discussie hiermee ook ten einde.
We hebben het over het moderne voetbal met Ajax en jij haalt Barca als voorbeeld aan. Ja, oneerlijker kan het niet. Als je nou Napoli aanhaalt, zeg ik ja. Dat verschil is niet zo groot en is meer ons niveau. Maar die halen met dat voetbal ook niks.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 23 augustus 2018 - 00:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 - 23:47 schreef Loetje het volgende:

[..]

Je haalt gewoon vergelijkingen aan die iemand met een IQ van 7 niet eens bedenken
Maar ik ga er even inhoudelijk erop reageren.

Ik vind het nogal een compliment dat je mij een iq van 7 toe bedeelt.
Maar ik vind het wel heel nobel dat je iemand van een iq van 7 nog iets probeert uit te leggen, echt heel nobel!
Chapeau, ik ga je voordragen voor een lintje want dat verdien je wel, mensen bezig houden met een iq van 7.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 23 augustus 2018 - 00:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 augustus 2018 - 00:09 schreef Loetje het volgende:

[..]

We hebben het over het moderne voetbal met Ajax en jij haalt Barca als voorbeeld aan. Ja, oneerlijker kan het niet. Als je nou Napoli aanhaalt, zeg ik ja. Dat verschil is niet zo groot en is meer ons niveau. Maar die halen met dat voetbal ook niks.
Het gaat erom dat je niet perse het moderne voetbal moet te spelen. Maar gewoon naar de kwaliteiten van je elftal.
En je maakt je elftal zo, dat je zo kan spelen wat je het liefst wil spelen.

Maar modern voetbal ben ik niet perse een voorstander van, het mag ook best klassiek zijn, als je de spelers er voor hebt.
De vraag is of je een goeie links en rechtsbuiten hebt, die zich wil wegcijferen voor de spits, ipv zelf de held zijn.
Een klassieke rechtsbuiten/linksbuiten die zie niet meer zoveel.
Dan heb je vaak rechtsbuiten/linksbuiten die naar binnen gaan en backs erover heen gaan.
Dan speel je in de kleine ruimte en de vraag is of je spelers daar goed genoeg voor zijn om daarmee de tegenstander te verslaan.
Loetje
 Loetje - donderdag 23 augustus 2018 - 02:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 augustus 2018 - 00:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Maar ik ga er even inhoudelijk erop reageren.

Ik vind het nogal een compliment dat je mij een iq van 7 toe bedeelt.
Maar ik vind het wel heel nobel dat je iemand van een iq van 7 nog iets probeert uit te leggen, echt heel nobel!
Chapeau, ik ga je voordragen voor een lintje want dat verdien je wel, mensen bezig houden met een iq van 7.
Dat vraag ik me oprecht ook af, evenmin de waanwereld waar je af en toe in leeft. Dat hebben niet voor niets al meerdere mensen tegen je gezegd. Je hebt hier al zoveel dingen geroepen en niet alleen over Ajax waar bij menig ander de wenkbrauwen van gaan fronsen.

Maar dat is tevens de reden dat ik op reageer. Want echt iedere post slaat noch kant, noch wal. Dat lintje, dat vind ik een hele eer, dankje!
Loetje
 Loetje - donderdag 23 augustus 2018 - 02:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 augustus 2018 - 00:23 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je niet perse het moderne voetbal moet te spelen. Maar gewoon naar de kwaliteiten van je elftal.
En je maakt je elftal zo, dat je zo kan spelen wat je het liefst wil spelen.

Maar modern voetbal ben ik niet perse een voorstander van, het mag ook best klassiek zijn, als je de spelers er voor hebt.
De vraag is of je een goeie links en rechtsbuiten hebt, die zich wil wegcijferen voor de spits, ipv zelf de held zijn.
Een klassieke rechtsbuiten/linksbuiten die zie niet meer zoveel.
Dan heb je vaak rechtsbuiten/linksbuiten die naar binnen gaan en backs erover heen gaan.
Dan speel je in de kleine ruimte en de vraag is of je spelers daar goed genoeg voor zijn om daarmee de tegenstander te verslaan.
Ik denk dat Ajax ruimschoots heeft bewezen de laatste jaren dat dit voetbal niet effectief bleek op 1 jaar na. Kortom, dan heb je meteen het antwoord.

Remco en ik hebben dit heel, heel vaak tot in detail beschreven.
Eide
 Eide - donderdag 23 augustus 2018 - 07:30   quote  deeplink  
De samenvatting van Ajax tegen Dynamo Kiev

En beelden van de entrada voorafgaand aan het duel.

Eide
 Eide - donderdag 23 augustus 2018 - 07:54   quote  deeplink  
Conclusies in de Oekraïense media zijn unaniem in dat Ajax terecht heeft gewonnen en Dynamo blij mag zijn dat de score niet hoger uitviel. Ze geven allemaal grif toe dat Ajax een klasse beter was dan Kiev maar zeggen er (vanzelfsprekend?) bij dat Ajax geen wereldklasse is en dat er nog wel mogelijkheden liggen. Daarbij wordt vooral gewezen op de momenten dat Dynamo Kiev on de druk uit kon spelen en meteen gevaarlijk werd.
p111
 p111 - donderdag 23 augustus 2018 - 09:20   quote  deeplink  
Inderdaad,dat hebben we allemaal gezien het is echt nog niet gespeeld.
Eide
 Eide - donderdag 23 augustus 2018 - 09:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 augustus 2018 - 09:14 schreef p111 het volgende:
De tweede helft laat zien dat Ajax toch nog steeds moeite heeft om het 90 minuten vol te houden.De eerste wissel pas in minuut 86 geweldig gedaan van onze trainer er zaten er een paar flink door heen.Gelukkig goed afgelopen.
Dat verbaasde mij ook wel, hoewel het misschien ook te maken heeft met de organisatie waarin Ajax speelde. Ik vond de wissel van Donny wel logisch gezien het werk dat hij verzette. Ik had alleen ook Carel Eiting wel verwacht en misschien Sierhuis met het oog op een counter mocht Dynamo nog een keer druk zetten.

aan de andere kant; de winnende coach heeft altijd gelijk. Ik denk dat de keuze voor Ziyech en Tadic op de flanken en Donny op 10 heel goed is uitgepakt. Dat Labyad ook niet mocht invallen zegt wel iets over de pikorde en de beoordeling van spelerprestaties tot dusver. Ik vond het verrassend dat De Wit werd ingebracht.
Eide
 Eide - donderdag 23 augustus 2018 - 09:32   quote  deeplink  
Volgende week wel lastig zonder Nico. Ik ben benieuwd hoe Ten Hag het gaat oplossen. Er zijn wat mij betreft twee mogelijke oplossingen; Oplossing 1 is Blind op links en De Jong centraal achterin. Oplossing 2 is met Wober op linksback.

Ik denk dat Ajax sterker is met de oplossing De Jong en Blind met een basisplaats voor Eiting dan met Wober. Ik vind Wober een prima stand-in centraal achterin maar hij is voetballend wel te beperkt om echt goed uit de voeten te kunnen op linksback.
p111
 p111 - donderdag 23 augustus 2018 - 12:05   quote  deeplink  
Klopt ik vind het jammer voor Wober lijkt mij een toffe peer,maar hij is mij wel wat tegen gevallen.Ik denk dat Gehakt met de Jong en Blind achterin gaat spelen.Dan gaat hij waarschijnlijk met Eiting en Schone in de controle spelen en tadic en Karim weer aan de zijkanten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 augustus 2018 door p111 --
bertus bikkel
 bertus bikkel - donderdag 23 augustus 2018 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 augustus 2018 - 12:05 schreef p111 het volgende:
Klopt ik vind het jammer voor Wober lijkt mij een toffe peer,maar hij is mij wel wat tegen gevallen.Ik denk dat Gehakt met de Jong en Blind achterin gaat spelen.Dan gaat hij waarschijnlijk met Eiting en Schone in de controle spelen en tadic en Karim weer aan de zijkanten.
Daar is tie weer hoor met zijn Karim....;)
Aangezien waarschijnlijk Neres weer mee doet zal Zyjech of Tadic weer naar het middenveld gaan.Dat is slecht nieuws voor Donny vrees ik. Zeker als De Jong ook naar het midden gaat en Blind op LB en Wober CV speelt....
nummer10
 nummer10 - donderdag 23 augustus 2018 - 14:39   quote  deeplink  
343 een oplossing ?

zowel frenkie and vdbeek op het middenveld... en dan wober daley en mat achterin.. mocht neres nog een blessure hebben eiting dejong en vdbeek mid en ziyech en tadic weer op de flanken.. is die er weer bij ziyech weer op 10 met vdbeek dejong schone erbij..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 augustus 2018 door nummer10 --
hjf
 hjf - donderdag 23 augustus 2018 - 14:41   quote  deeplink  
De wedstrijd van volgende week komt voor Neres mijns inziens te vroeg. Ik zou niet teveel gaan schuiven in de organisatie en Wober als LB opstellen. Bovendien heeft hij meer lengte wat goed van pas komt bij spelhervattingen. Moet hij natuurlijk geen lucht gaan dekken. Als we vanuit een gesloten organisatie gaan spelen en Dinamo met hun eigen sterke wapens gaan bestrijden, dan zie ik ons daar ook winnen.
hjf
 hjf - donderdag 23 augustus 2018 - 14:43   quote  deeplink  
Wat mij zorgen baart is de vorm van KJH. En momenteel zijn de alternatieven niet echt voor handen. Of is Dolberg op de weg terug en gaat hij Dinamo halen?
Eide
 Eide - donderdag 23 augustus 2018 - 16:25   quote  deeplink  
Ik vond en vind KJH lang niet zo slechts spelen als sommigen zeggen. Hij werkte de eerste helft eigenlijk te hard waardoor hij te vaak uit positie was. Hard werken en sleuren is wel zijn rol in dit Ajax. Hij trekt daardoor ruimtes voor Tadic en Ziyech. Mijn enige kritiek is dat hij veel kansen niet afmaakt.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5148
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Dynamo Kiev (woensdag 22 aug 2018 / dinsdag 28 aug 2018): 3 - 1 (3 - 1 / 0 - 0)









0.0105750