BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Dynamo Kiev (woensdag 22 aug 2018 / dinsdag 28 aug 2018): 3 - 1 (3 - 1 / 0 - 0)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - dinsdag 28 augustus 2018 - 23:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2018 - 23:18 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

De hand van Ten Hag wordt duidelijk zichtbaar ;-)
Behalve als hij beide handen in zijn broekzak heeft. :-)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 28 augustus 2018 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2018 - 23:15 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ja en nee. PAOK was zwaarder geweest dan Sturm Graz. Fenerbahçe en Luik scheelt amper wat en deze ronde was Spartak de zwaarste geweest. Maar kon niet vanwege Rusland/Oekraïne. Dus zeker geen makkie gehad. Maar vergeleken met wat er uit de koker komt is het niets.
Ja Benfica kwam niet uit de koker vanwege Rusland/Oekraïne, dat klopt.
Dat was een mazzeltje, dat kon je vooraf niet vermoeden

Luik, is opzich best zwaar. 2de van België in die ronde. België nummer 10.

Sturm Graz was niet veel. ligt er ook nu uit. omdat ze alle goede spelers hadden verkocht(mazzeltje)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 28 augustus 2018 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2018 - 23:19 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Tis wel grappig als het gebeurd ouwe. Hahahaha
Ik ga ook niet huilen als psv de CL poulefase niet haalt hoor ;-)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 28 augustus 2018 - 23:25   quote  deeplink  
Nu maar afwachten wat Overmars gaat doen? Als je ziet hoe Hakim speelt en vandaag Tadic dan mag Hakim ook wel meer verdienen.
Pietje
 Pietje - dinsdag 28 augustus 2018 - 23:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2018 - 23:19 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Tis wel grappig als het gebeurd ouwe. Hahahaha
Maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat het gebeurt morgen.
Loetje
 Loetje - dinsdag 28 augustus 2018 - 23:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2018 - 23:22 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ja Benfica kwam niet uit de koker vanwege Rusland/Oekraïne, dat klopt.
Dat was een mazzeltje, dat kon je vooraf niet vermoeden

Luik, is opzich best zwaar. 2de van België in die ronde. België nummer 10.

Sturm Graz was niet veel. ligt er ook nu uit. omdat ze alle goede spelers hadden verkocht(mazzeltje)
Kijk even wat Ajax kon loten. Steeds bijna de zwaarste.

Maar hee, we overleven 3 rondes!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 28 augustus 2018 - 23:28   quote  deeplink  
Ik denk dat Kaj Sierhuis nu toch ook wel meer speelminuten gaat maken. Huntelaar werkt als een paard, maar is niet scherp voor de goal en Dolberg moet ook maar weer zijn oude niveau zien te halen
Pietje
 Pietje - dinsdag 28 augustus 2018 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2018 - 23:25 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Nu maar afwachten wat Overmars gaat doen? Als je ziet hoe Hakim speelt en vandaag Tadic dan mag Hakim ook wel meer verdienen.
Ik verwacht dat dat ook wel gaat gebeuren. Direct na afloop van de transferperiode.
p111
 p111 - dinsdag 28 augustus 2018 - 23:32   quote  deeplink  
Wat een kansen ongelofelijk !!! maar we hebben het toch gered heerlijk
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 28 augustus 2018 - 23:37   quote  deeplink  
Ja dit had ik ook niet verwacht, zeker na zo vaag/slechte voorbereiding.

Ten hag als het erom gaat is dit seizoen ongeslagen en dat voor 6 CL wedstrijden. Dat is zeker niet slecht.
Maar onverwachts is het zeker wel.
remco k
 remco k - dinsdag 28 augustus 2018 - 23:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2018 - 23:09 schreef Ajax Warrior het volgende:
Overigens konden AkaS en ik wel negatief zijn, maar er waren er hier meerdere die riepen dat we de CL niet zouden halen!!
Ik vond je niet half zo negatief als akas. Maar jullie hebben beiden gewoon jullie mening en gevoel bij bepaalde zaken. Heel normaal toch en het forum is er om dat te ventileren.

Ik had ook nooit gedacht dat Ajax het zou halen en ik verwachtte het ook niet van de club omdat die voorrondes gewoon doodlastig zijn.

Maar wat een heerlijke verrassing is dit zeg.

En eerlijkheid eerlijk. 6 spelen twee keer gelijk en 4 keer winnen is echt super knap.
remco k
 remco k - dinsdag 28 augustus 2018 - 23:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2018 - 23:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

En nog steeds verbaasd. En nog meer verbaasd dat Ajax dit voetballend overleefd heeft. En zeg ook nog steeds dat de EL ons platform is en er niets te zoeken heeft. En toch ben ik trots
Een plek bik de eerste drie moet ook het doel zijn. Overwinteren in een van de beide rondes.
bertus bikkel
 bertus bikkel - dinsdag 28 augustus 2018 - 23:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2018 - 20:42 schreef Jaccio het volgende:
Als ze voorin scherp zijn, voorzie ik weinig problemen.
Kansen zullen we genoeg krijgen
Hahaha....weer een vooruitziende blik!!! Klopte helemaal... Echt genoten van ons spel vanavond maar het bleef onnodig lang spannend....pfff
Wanneer gaan we leren zulke potjes te killen???
Gefeliciteerd allemaal!!! Dit is echt top voor ons cluppie...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 28 augustus 2018 - 23:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2018 - 23:27 schreef Loetje het volgende:

[..]

Kijk even wat Ajax kon loten. Steeds bijna de zwaarste.

Maar hee, we overleven 3 rondes!
Het gaat niet perse om de loting op het moment van de loting. Maar vooraf voordat een wedstrijd gespeeld is en waar je tegen kan spelen.

Onze 1ste ronde kon je PAOK(speelt morgen) loten, Basel en Sturm.
Sturm is hier de makkelijkste( dat denk ik)

Daarna komen Benfica en Fenerbache(hoe je dat ook schrijft) dat zijn echt wel lastigere tegenstanders dan Luik( is niet verkeerd)
Omdat de Uefa voor de 3 ronde al eerder gaat loten valt Benfica op een geven moment af en moest je tegen Kiev.

Ik denk dat zeker zwaarder had gekund. Maar je bent er niet mee eens. Ik zal wel weer in mijn wereld leven.

Heb een fijne avond en slaap lekker
Loetje
 Loetje - woensdag 29 augustus 2018 - 00:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2018 - 23:52 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Het gaat niet perse om de loting op het moment van de loting. Maar vooraf voordat een wedstrijd gespeeld is en waar je tegen kan spelen.

Onze 1ste ronde kon je PAOK(speelt morgen) loten, Basel en Sturm.
Sturm is hier de makkelijkste( dat denk ik)

Daarna komen Benfica en Fenerbache(hoe je dat ook schrijft) dat zijn echt wel lastigere tegenstanders dan Luik( is niet verkeerd)
Omdat de Uefa voor de 3 ronde al eerder gaat loten valt Benfica op een geven moment af en moest je tegen Kiev.

Ik denk dat zeker zwaarder had gekund. Maar je bent er niet mee eens. Ik zal wel weer in mijn wereld leven.

Heb een fijne avond en slaap lekker
Die laatste regel slaat totaal nergens op en geeft inderdaad reden er direct mee te kappen. Vorige week was een totaal ander verhaal. Echt kansloos dit
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 29 augustus 2018 - 00:08   quote  deeplink  
Overigens is de kwalificatie wel stuk makkelijker geworden voor de niet kampioen.
Vroeger moest van de 4 grote landen 1 club ook kwalificeren, dat is sinds dit seizoen niet het geval. Dus geen clubs uit Spanje,Duitsland, Engeland en Italië.
Omdat ook Atletico Madrid dubbel had geplaatst(competitie en EL winnaar) hoefde frankrijk ook geen ploeg naar kwalificatie te sturen.

Dan is Spartak Moskou( Rusland is volgende op de lijst) lastigste te verslaan. Dat is opzich een stuk beter dan Roma of 4 van Engeland als tegenstander.

Loetje, misschien moet ik ff wennen dat de 4 grote landen er helemaal niet mee hoeven te doen. Dan heb je miss wel gelijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 augustus 2018 door Positieve Arrogantie --
Eide
 Eide - woensdag 29 augustus 2018 - 00:16   quote  deeplink  
Ik verbaas mij eigenlijk nog steeds over het gemak waarmee Ajax vandaag overeind is gebleven. Natuurlijk moet deze wedstrijd voor rust al zijn beslist maar Ajax heeft de overwinning wel heel gemakkelijk over de streep getrokken. Oekraïense ploegen zijn echt lastige ploegen die het structureel okay doen in Europa. Gewoon heel professioneel gedaan.
Loetje
 Loetje - woensdag 29 augustus 2018 - 01:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 00:08 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Overigens is de kwalificatie wel stuk makkelijker geworden voor de niet kampioen.
Vroeger moest van de 4 grote landen 1 club ook kwalificeren, dat is sinds dit seizoen niet het geval. Dus geen clubs uit Spanje,Duitsland, Engeland en Italië.
Omdat ook Atletico Madrid dubbel had geplaatst(competitie en EL winnaar) hoefde frankrijk ook geen ploeg naar kwalificatie te sturen.

Dan is Spartak Moskou( Rusland is volgende op de lijst) lastigste te verslaan. Dat is opzich een stuk beter dan Roma of 4 van Engeland als tegenstander.

Loetje, misschien moet ik ff wennen dat de 4 grote landen er helemaal niet mee hoeven te doen. Dan heb je miss wel gelijk.
Ik snap die laatste opmerking van je gewoon niet bij de vorige post. Vorige week heb ik me gewoon enorm verbaasd de vergelijking met Barcelona te maken.

Of Ajax nu een ogenschijnlijk zware of makkelijke loting had, o.a ik riep dat België verder is dan wij en wij schakelen hun nummer 2 uit. Kiev is nog lastiger en schakelen we evenmin uit. Een ploeg die recent nog van Shakthar won. Dan is het uitstekend gedaan, zeker gezien de moeite die het koste. Namelijk amper. Neem daar ook nog bij dat Ajax recent door véél en véél mindere ploegen is gesneuveld, mag er omtrent dit niets anders dat trots overheersen omtrent Europees voetbal.

De ED wordt nu heel, heel belangrijk de komende 3 potten.
Loetje
 Loetje - woensdag 29 augustus 2018 - 01:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 00:16 schreef Eide het volgende:
Ik verbaas mij eigenlijk nog steeds over het gemak waarmee Ajax vandaag overeind is gebleven. Natuurlijk moet deze wedstrijd voor rust al zijn beslist maar Ajax heeft de overwinning wel heel gemakkelijk over de streep getrokken. Oekraïense ploegen zijn echt lastige ploegen die het structureel okay doen in Europa. Gewoon heel professioneel gedaan.
Professioneel... Ik vind dat zo lastig he wat daar nou onder valt. Want enerzijds zeker aangezien je soeverein overeind bent gebleven, anderzijds het onszelf ook lastiger gemaakt dan nodig omdat we ook soms niet erg professioneel met de kansen omgingen. Want dat hoort daar ook wel deels bij denk ik
AkaS
 AkaS - woensdag 29 augustus 2018 - 01:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2018 - 22:58 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik ook man! Wie is Veltman! ;-)
Geen idee... Was dat niet de man van de goede statistieken.
Ook de laatste wedstrijden, hij maakt geen ene fout ;-)
AkaS
 AkaS - woensdag 29 augustus 2018 - 01:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2018 - 23:05 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Negatieve zeikerd ;-)
Gefeliciteerd :-)
Dankjewel Ronald:-)
Heb je nog een tip waarover we kunnen zeiken? Huntelaar misschien? :-)
Loetje
 Loetje - woensdag 29 augustus 2018 - 01:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 01:49 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dankjewel Ronald:-)
Heb je nog een tip waarover we kunnen zeiken? Huntelaar misschien? :-)
Brand maar los.... Ben het op voorhand met alles eens. Behalve als je zou zeggen dat die niet fit is of niet hard werkt. De rest is kut en de statistieken zijn schijn van de bovenste plank.
AkaS
 AkaS - woensdag 29 augustus 2018 - 01:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 00:16 schreef Eide het volgende:
Ik verbaas mij eigenlijk nog steeds over het gemak waarmee Ajax vandaag overeind is gebleven. Natuurlijk moet deze wedstrijd voor rust al zijn beslist maar Ajax heeft de overwinning wel heel gemakkelijk over de streep getrokken. Oekraïense ploegen zijn echt lastige ploegen die het structureel okay doen in Europa. Gewoon heel professioneel gedaan.
Ik ben het ermee eens Eide. Zou ten Hag dan toch een topper zijn ipv een flopper? Dynamo had echt wel power en kunde hierbij opgeteld een scheids die veel toeliet en toch klopte het. organisatorisch. Het aanvallen en het plezier waarmee dit gebeurde tegen het zwakkere Sturm Graz en Luik kon nog op de kwaliteit van de spelers gegooid worden. Maar vandaag was het de organisatie die klopte en Mazzraoui met nog een paar toppers natuurlijk.

Ben heel benieuwd als we nog een stapje hoger moeten qua tegenstander..?
Loetje
 Loetje - woensdag 29 augustus 2018 - 03:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 01:57 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik ben het ermee eens Eide. Zou ten Hag dan toch een topper zijn ipv een flopper? Dynamo had echt wel power en kunde hierbij opgeteld een scheids die veel toeliet en toch klopte het. organisatorisch. Het aanvallen en het plezier waarmee dit gebeurde tegen het zwakkere Sturm Graz en Luik kon nog op de kwaliteit van de spelers gegooid worden. Maar vandaag was het de organisatie die klopte en Mazzraoui met nog een paar toppers natuurlijk.

Ben heel benieuwd als we nog een stapje hoger moeten qua tegenstander..?
Zeker weten. Dit mag je hem ook toeschuiven. Net als het slecht is.

Neemt trouwens niet weg dat wanneer Ajax hier met 1-1 had moeten starten en Kiev niet meer hoefde, ik het fysiek nog had moeten zien. Gelukkig kregen we door de 3-1 wel de ruimte. Vorige week hebben we het in aardig wat delen fysiek helemaal afgelegd.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 29 augustus 2018 - 07:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 03:21 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zeker weten. Dit mag je hem ook toeschuiven. Net als het slecht is.

Neemt trouwens niet weg dat wanneer Ajax hier met 1-1 had moeten starten en Kiev niet meer hoefde, ik het fysiek nog had moeten zien. Gelukkig kregen we door de 3-1 wel de ruimte. Vorige week hebben we het in aardig wat delen fysiek helemaal afgelegd.
Vorige week misschien fysiek afgelegd maar had ook 5-1 kunnen zijn. Tweede helft vorige week was ook niet Heel best. Gezien de kansen had het vandaag ook wel 0-5 kunnen zijn.

Het team draait Europees vaak wel lekker nu in de competitie nog.
Ziyech lijkt zijn draai ook gevonden te hebben en een leuke klik met Mazraoui die me ook positief meevalt op de backpositie.

Terecht geplaatst gefeliciteerd iedereen!
hjf
 hjf - woensdag 29 augustus 2018 - 08:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 15:24 schreef hjf het volgende:
Ik ben positief gestemd. We gaan de poulefase halen.

Sorry dat ik mijzelf even quote. Was er echt van overtuigd dat dit team het ging halen, omdat ik veel vertrouwen in de jongens heb. Iedereen van harte gefeliciteerd met het behalen van de poulefase in de CL. Nu een goed figuur gaan slaan in de minimaal 6 wedstrijden die we gaan spelen. En met de stijgende lijn die we nu zien moet je niet gek op gaan kijken als we nog verder gaan in de CL.

Boodschap voor Overmars: verleng de contracten met Ziyech en De Ligt en verdubbel hun salaris.
p111
 p111 - woensdag 29 augustus 2018 - 09:19   quote  deeplink  
Als ik Ajax op dit moment zie spelen zo superieur zoveel sterker als dynamo dan zie ik mits Ziyech blijft ons erg ver komen internationaal.Waar ik benieuwd naar ben is de concentratie die ze zullen moeten opbrengen in de Eredivisie.
AkaS
 AkaS - woensdag 29 augustus 2018 - 09:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 08:43 schreef hjf het volgende:
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 15:24 schreef hjf het volgende:
Ik ben positief gestemd. We gaan de poulefase halen.

Sorry dat ik mijzelf even quote. Was er echt van overtuigd dat dit team het ging halen, omdat ik veel vertrouwen in de jongens heb. Iedereen van harte gefeliciteerd met het behalen van de poulefase in de CL. Nu een goed figuur gaan slaan in de minimaal 6 wedstrijden die we gaan spelen. En met de stijgende lijn die we nu zien moet je niet gek op gaan kijken als we nog verder gaan in de CL.

Boodschap voor Overmars: verleng de contracten met Ziyech en De Ligt en verdubbel hun salaris.
Geen probleem voor mij dat je jezelf quote. Je hebt gelijk gekregen. Ik had dit sterke collectief niet verwacht maar ben niet minder blij.
Eide
 Eide - woensdag 29 augustus 2018 - 09:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 01:57 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik ben het ermee eens Eide. Zou ten Hag dan toch een topper zijn ipv een flopper? Dynamo had echt wel power en kunde hierbij opgeteld een scheids die veel toeliet en toch klopte het. organisatorisch. Het aanvallen en het plezier waarmee dit gebeurde tegen het zwakkere Sturm Graz en Luik kon nog op de kwaliteit van de spelers gegooid worden. Maar vandaag was het de organisatie die klopte en Mazzraoui met nog een paar toppers natuurlijk.

Ben heel benieuwd als we nog een stapje hoger moeten qua tegenstander..?
Ik ook. Ik vind het toch lastig om in te schatten hoe Dynamo Kiev en Standard Luik, beide ploegen uit competities met hogere UEFA coefficienten, zich verhouden tot andere ploegen in de Champions League. De Spaanse en Engelse ploegen zijn natuurlijk echt twee of drie niveaus beter. Of dat ook zo is met de Italiaanse, Duitse en Franse ploegen (muv Juve, Bayern en PSG) is de sleutel tot Europees overwinteren.

Hoeveel dit zegt over Ten Hag weet ik nog niet. Europees voorlopig prima. In de competitie matig. Ik zie veel overeenkomsten met Bosz wat dat betreft.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 29 augustus 2018 - 12:36   quote  deeplink  
Allemaal lekker gebeukt vannacht????
remco k
 remco k - woensdag 29 augustus 2018 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 01:06 schreef Loetje het volgende:

[..]

Professioneel... Ik vind dat zo lastig he wat daar nou onder valt. Want enerzijds zeker aangezien je soeverein overeind bent gebleven, anderzijds het onszelf ook lastiger gemaakt dan nodig omdat we ook soms niet erg professioneel met de kansen omgingen. Want dat hoort daar ook wel deels bij denk ik
Ik vind dat Ajax de grootste winst heeft behaald defensief gezien. Men verdedigd over het hele veld een stuk beter dan voorheen en doet wat er op dit niveau blijkbaar gevraagd wordt. Je ziet meer inzet bij eigen balverlies en zelden zie je nog iemand terug sjokken.
Daar is de organisatie echt stukken beter geworden.

En hoe vervelend ook. Maar dan kan men zich het dus permitteren om zoals gister een dag alle kansen te missen. Alle andere jaren is huist dat wat ons opbrak
remco k
 remco k - woensdag 29 augustus 2018 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 03:21 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zeker weten. Dit mag je hem ook toeschuiven. Net als het slecht is.

Neemt trouwens niet weg dat wanneer Ajax hier met 1-1 had moeten starten en Kiev niet meer hoefde, ik het fysiek nog had moeten zien. Gelukkig kregen we door de 3-1 wel de ruimte. Vorige week hebben we het in aardig wat delen fysiek helemaal afgelegd.
Dat fysieke ging vorige week bij vlagen minder goed doordat men er in mee ging. Nu ging men echt alleen de winbare duels aan en vocht men verder voor de tweede bal.

En nu bleef men voetballen.
Loetje
 Loetje - woensdag 29 augustus 2018 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 13:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind dat Ajax de grootste winst heeft behaald defensief gezien. Men verdedigd over het hele veld een stuk beter dan voorheen en doet wat er op dit niveau blijkbaar gevraagd wordt. Je ziet meer inzet bij eigen balverlies en zelden zie je nog iemand terug sjokken.
Daar is de organisatie echt stukken beter geworden.

En hoe vervelend ook. Maar dan kan men zich het dus permitteren om zoals gister een dag alle kansen te missen. Alle andere jaren is huist dat wat ons opbrak
Dat laatste is een feit maar mag nooit een feit zijn. Dat moeten ze zichzelf echter altijd kwalijk nemen als dat gebeurd.

En ja, Ajax speelde veel beter in de CL. Volwassener maar op bepaalde momenten ook iets te veel willen voetballen. Daar hebben we het al lang over gehad. Luik uit is ondanks de gemiste kansen ook wel een voorbeeld daarvan.
Loetje
 Loetje - woensdag 29 augustus 2018 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 13:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat fysieke ging vorige week bij vlagen minder goed doordat men er in mee ging. Nu ging men echt alleen de winbare duels aan en vocht men verder voor de tweede bal.

En nu bleef men voetballen.
Maar daardoor waren ze fysiek wel minder toen en kwam Ajax vorige week na rust nog maar sporadisch uit. Nu won Ajax echt ook veel van die duels hoor. En het druk zetten was ook top gisteren.
remco k
 remco k - woensdag 29 augustus 2018 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 13:21 schreef Loetje het volgende:

[..]

Maar daardoor waren ze fysiek wel minder toen en kwam Ajax vorige week na rust nog maar sporadisch uit. Nu won Ajax echt ook veel van die duels hoor. En het druk zetten was ook top gisteren.
Men koos de juiste duels om aan te gaan en ging alle andere duels vol voor de tweede bal maar mijn idee waar ze vorige week ieder duel aan wouden gaan.
Loetje
 Loetje - woensdag 29 augustus 2018 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 19:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Men koos de juiste duels om aan te gaan en ging alle andere duels vol voor de tweede bal maar mijn idee waar ze vorige week ieder duel aan wouden gaan.
Ik heb Ajax echt wel meer dan alleen 2e ballen zien winnen. Wellicht omdat het druk zetten nu beter was en Ajax vaak met 2 man de duels wel won. Want die zaten er echt nog wel genoeg bij
Eide
 Eide - woensdag 29 augustus 2018 - 20:17   quote  deeplink  
Ik vond Ajax fysiek beide confrontaties VEEL beter. Dan bedoel ik niet op pure kracht, maar wel op het vermogen 90 minuten lang gas te geven. Je zag gisteren duidelijk dat Dynamo Kiev er na 70 minuten gewoon doorheen zat terwijl ze 7 basisspelers rust hadden gegeven voor de competitie. Het eerste duel eindigde in een schiettent omdat Kiev de verdedigende arbeid nog niet meer konden opbrengen.

Het is echt een mirakel dat het over 2 duels niet 10 - 1 is geworden want dat was zowel voetbaltechnisch als fysiek een eerlijke afspiegeling van de verhoudingen geweest.
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 29 augustus 2018 - 23:37   quote  deeplink  
2018-08-28%20Ajax%20Passing%20plot%20Dynamo%20Kyiv%20-%20Ajax.jpg
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 29 augustus 2018 - 23:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 - 23:37 schreef Hasjkoph het volgende:
[ afbeelding ]
Valt op hoe hoog Wöber staat, maar ook dat er deze wedstrijd meer werd opgebouwd via De Ligt in tegenstelling tot andere wedstrijden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 augustus 2018 door Hasjkoph --
Eide
 Eide - donderdag 30 augustus 2018 - 06:57   quote  deeplink  
Ik heb genoten van Daley Blind trouwens. Die speelde z'n eerste echt goede wedstrijd sinds zijn terugkeer. Hij heersde achterin, was slim in de opbouw, stond vrijwel altijd goed. Dat moet voor De Ligt toch ook heerlijk voetballen zijn.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 31 augustus 2018 - 14:12   quote  deeplink  
Lol heb net die tweede goal van Dinamo gezien tegen Slavia en dat was een meter buitenspel!

Maargoed we hebben gewonnen en kon alles zien vanaf mijn vakantie adres!! Lang leve de EU

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5113
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Dynamo Kiev (woensdag 22 aug 2018 / dinsdag 28 aug 2018): 3 - 1 (3 - 1 / 0 - 0)









0.0146529