BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Dynamo Kiev (woensdag 22 aug 2018 / dinsdag 28 aug 2018): 3 - 1 (3 - 1 / 0 - 0)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
p111
 p111 - donderdag 23 augustus 2018 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 augustus 2018 - 13:38 schreef bertus bikkel het volgende:

[..]

Daar is tie weer hoor met zijn Karim....;)
Aangezien waarschijnlijk Neres weer mee doet zal Zyjech of Tadic weer naar het middenveld gaan.Dat is slecht nieuws voor Donny vrees ik. Zeker als De Jong ook naar het midden gaat en Blind op LB en Wober CV speelt....
Wat is je probleem met Karim Bertus
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 23 augustus 2018 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 augustus 2018 - 16:53 schreef p111 het volgende:

[..]

Wat is je probleem met Karim Bertus
Hebben wij een Karim dan??
p111
 p111 - donderdag 23 augustus 2018 - 19:33   quote  deeplink  
Karim ik was er van overtuigd !! inplaats van Hakim ha ha wat eikel ben ik, sorry Bertus ouwe Bikkel
PS25
 PS25 - donderdag 23 augustus 2018 - 23:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 - 23:48 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik zou ook voor Wober gaan. Nico stond tegen hun beste speler en dan heb ik liever een echte verdediger erop. Zeker omdat je ook niet hoeft volgende week en hun moeten gaan komen.
Ik vind Wober niet helemaal goed tot zijn recht komen als linksback. Ik zou dus kiezen voor Blind als linksback en Wober links in het centrum. Als Neres fit is, kun je ook kiezen voor de jong als linker centrale verdediger en ook dan Blind als Linksback
Eide
 Eide - zondag 26 augustus 2018 - 13:38   quote  deeplink  
Na het duel tegen Emmen in ieder geval geen nieuwe blessuregevallen. Het lijkt onwaarschijnlijk dat Neres al kan starten. Tagliafico is geblesseerd. Sinkgraven, Cerny en Dolberg zitten allemaal nog in de lappenmand.

Voorin en op het middenveld dus waarschijnlijk de variant met Tadic en Ziyech op de flanken en Van de Beek op 10. KJH vanzelfsprekend in de spits en Schone als controleur. De Ligt en Mazraoui spelen natuurlijk ook, hoewel Kristensen zich goed laat zien. Ik zien nu twee mogelijke varianten tegen Dynamo Kiev.

Variant 1:
Blind op linksback, De Jong centraal achterin, Eiting naast Schone.

Variant 2:
Wober op linksback of centraal met Blind ernaast.

Ik weet niet welke variant meer waarschijlijk is. Ik weet eigenlijk ook niet welke variant ik persoonlijk beter vindt. Er valt voor beide wel wat te zeggen.
JV
 JV - zondag 26 augustus 2018 - 14:33   quote  deeplink  
Ik kan met niet voorstellen dat wober speelt anders had hij wel minuten gemaakt
dus zal variant 1 zijn hoewel ik nog hoop op neres en dan zonder eiting want die vond ik zwak, veel te sloom spel en die jongen mis echt felheid, een keer een harde tackel heb ik nog nooit gezien.
Loetje
 Loetje - zondag 26 augustus 2018 - 14:56   quote  deeplink  
Ik zou in een wedstrijd waar je dus een voorsprong gaat verdedigen tegen een prima ploeg, ook zorgen dat je daarop ingesteld bent. Wober is veel meer verdediger dan Frenkie. Zakelijk zoals het moet dus zou altijd voor Wober gaan in dergelijke potten.
Eide
 Eide - maandag 27 augustus 2018 - 09:31   quote  deeplink  
Neres klaargestoomd voor Dinamo Kiev-uit

Ajax krijgt steeds meer hoop dat David Neres Dinamo Kiev-uit kan halen. De Braziliaan wordt klaargestoomd voor het allesbeslissende duel in Oekraïne, waarin dinsdag plaatsing voor de groepsfase van de Champions League moet worden afgedwongen.

De vleugelspeler raakte zaterdag bij VVV-Venlo geblesseerd aan zijn hamstring, maar al snel werd duidelijk dat de schade meeviel. De afgelopen dagen maakte Neres lichte progressie. FC Emmen komt morgen sowieso te vroeg, maar zijn inzetbaarheid in Kiev, waar Ajax de 3-1 thuiszege verdedigt, zou een meevaller zijn. De Amsterdammers zijn echter niet bereid heel grote risico’s met Neres te nemen.

Nicolas Tagliafico wordt tegen Dinamo vervangen door Daley Blind of Max Wöber. Als Erik ten Hag voor Blind op de linksbackpositie kiest, is het een optie om Frenkie de Jong weer een linie terug te halen.

Bron
Eide
 Eide - maandag 27 augustus 2018 - 12:52   quote  deeplink  
Voorlopige potindeling CL: Ajax en PSV bij succesvolle return in dezelfde pot

De kans bestaat dat Nederland voor het eerst sinds het seizoen 2010/2011 weer met twee clubs meedoet aan de groepsfase van de Champions League. Als PSV en Ajax hun goede uitgangspositie deze week met succes verdedigen, gaan beide clubs donderdag bij de loting in Monaco (18.00 uur) de kokers in. In welke pot komen de Nederlandse deelnemers dan terecht?

De UEFA heeft de potindeling sinds vorig jaar op de schop gegooid. In pot 1 zitten behalve de kampioen van de grootste zes competities ook de winnaars van de Champions League en Europa League. Opvallendste ploeg in de eerste pot is daardoor Lokomotiv Moskou, dat kampioen van Rusland werd.

In pot 2 eveneens veel grote namen, wat deels te maken heeft met het feit dat Spanje, Engeland, Italië en Duitsland liefst vier clubs voor de groepsfase leveren. In pot 3 komen we - als de returns dus goed verlopen - PSV en Ajax tegen.

In de laatste pot zit een aantal zwaargewichten. Valencia heeft de voorbije jaren Europees zwak gepresteerd en valt daardoor terug naar de laagste pot. Hetzelfde geldt voor Internazionale, dat amper Europees voetbal heeft gespeeld de laatste vijf jaar. Daarnaast zijn Galatasaray en Hoffenheim tegenstanders die PSV en Ajax liever niet tegenkomen.

De voorlopige potindeling:

Pot 1:
Real Madrid
Atlético Madrid
FC Barcelona
Bayern München
Manchester City
Juventus
Paris Saint-Germain
Lokomotiv Moskou

Pot 2:
Borussia Dortmund
FC Porto
Manchester United
Shakhtar Donetsk
Benfica*
SSC Napoli
Tottenham Hotspur
AS Roma

Pot 3:
Liverpool
Schalke 04
Olympique Lyon
AS Monaco
Red Bull Salzburg*
Ajax*
CSKA Moskou
PSV*

Pot 4:
Valencia
Viktoria Plzen
Club Brugge
Galatasaray
Young Boys*
Internazionale
1899 Hoffenheim
AEK Athene*

*ploegen die play-offs spelen

Uitslagen eerste ronde play-offs:
Rode Ster Belgrado - Red Bull Salzburg: 0-0
BATE Borisov - PSV: 2-3
Benfica - PAOK Saloniki: 1-1
Young Boys - Dinamo Zagreb: 1-1
MOL Vidi FC - AEK Athene: 1-2
Ajax - Dinamo Kiev: 3-1

Bron

De sterretjes zijn hypothetische plaatsingen waarbij de hoogste UEFA coëfficiënt voor het gemak is geplaatst. Dat slaat dus niet op uitslagen tot dusver met uitzondering van Ajax.

Er zijn redelijk wat horrorpoules mogelijk trouwens.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 augustus 2018 door Eide --
Eide
 Eide - maandag 27 augustus 2018 - 13:36   quote  deeplink  
Ajax reist met David Neres naar Kiev

Erik ten Hag laat David Neres terugkeren in zijn wedstrijdselectie. De Braziliaan is hersteld van een hamstringblessure. Neres is onderdeel van de selectie die maandag afreist naar Kiev voor de return in de play-offs voor deelname aan de UEFA Champions League.

Ajax moet het in Oekraïne stellen zonder Nico Tagliafico. De Argentijn is geschorst na zijn gele kaart in het thuisduel met Dynamo Kiev. Verdediger Mitchel Bakker heeft wel een plek in de wedstrijdselectie. Ajax won de thuiswedstrijd tegen de Oekraïners woensdag in de Johan Cruijff ArenA met 3-1.

Net als in de laatste competitiewedstrijd tegen FC Emmen heeft ook Dennis Johnsen een plek in de selectie van Ten Hag voor de belangrijke play-off-return. De Noor was zaterdag invaller in het met 5-0 gewonnen duel met de Drenten. Dynamo Kiev – Ajax wordt dinsdag vanaf 21:00 uur gespeeld.

De volledige selectie:

Andre Onana
Kostas Lamprou
Benjamin van Leer
Matthijs de Ligt
Rasmus Kristensen
Max Wöber
Daley Blind
Noussair Mazraoui
Frenkie de Jong
Lasse Schöne
Donny van de Beek
Carel Eiting
Hakim Ziyech
Dusan Tadic
David Neres
Zakaria Labyad
Klaas Jan Huntelaar
Dennis Johnsen
Kaj Sierhuis
Dani de Wit
Mitchel Bakker

Ajax.nl

Opvallende namen zijn vooral Bakker en Johnsen. Bakker is logisch als linksback nu Tagliafico is geschorst. Johnsen is toch wel opvallend te noemen.
hjf
 hjf - maandag 27 augustus 2018 - 17:13   quote  deeplink  
Dat zou een enorme meevaller zijn als Neres kan spelen. Maar met een hamstringblessure moet je geen onnodige risico's nemen (na bijv. 25 min spelen er alsnog uit gaan en vervolgens voor een halfjaar aan de kant staan).
Eide
 Eide - maandag 27 augustus 2018 - 19:17   quote  deeplink  
Ten Hag mysterieus over Neres

Erik ten Hag weet nog niet zeker of hij David Neres dinsdagavond aan de aftrap laat verschijnen in de Champions League-wedstrijd van Ajax tegen Dinamo Kiev.

Neres is net hersteld van een spierblessure en kan speelminuten maken in Kiev, maar Ten Hag kon op de persconferentie niet precies zeggen hoeveel. „Het herstelproces is goed gegaan, maar we zullen elke dag en elk uur nodig hebben om hem fit aan de start te krijgen. We gaan zometeen kijken op de training. De belangen zijn groot. Het moet wel zonder risico zijn, we willen hem straks niet zes weken kwijt zijn. Het mag niet zo zijn dat hij met enige last de wedstrijd in gaat.”

Ajax begint de wedstrijd tegen Dinamo met een voorsprong van 3-1. De Champions League lonkt daardoor voor de Amsterdammers, maar Ten Hag eist scherpte van zijn elftal. De coach wil dat Ajax de aanval zoekt. „We moeten alles geven en zullen de bereidheid hebben om heel diep te gaan. Dinamo is een goede tegenstander. We zullen voor de winst spelen en de tegenstander op onze wijze bestreden. Wij gaan voor het doelpunt, dat is heel belangrijk.”

Daley Blind sloot zich bij de woorden van zijn coach aan. „We zijn heel optimistisch in Nederland, maar het is zeker nog niet gespeeld. We weten wat hun sterke punten zijn en zullen daarop moeten anticiperen.”

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 augustus 2018 door Eide --
Eide
 Eide - maandag 27 augustus 2018 - 19:34   quote  deeplink  
Neres zou zondag getest zijn door de medische staf en zo goed als wedstrijdfit zijn bevonden. Het was afwachten op de reactie op die test vandaag maar hij schijnt het allemaal prima te verwerken.
p111
 p111 - maandag 27 augustus 2018 - 23:20   quote  deeplink  
Pff dat wordt billen knijpen nog 1x en dan is het over.
Eide
 Eide - dinsdag 28 augustus 2018 - 08:53   quote  deeplink  
Alles wijst erop dat Ten Hag gaat beginnen met Blind op linksback en Frenkie de Jong als centrale verdediger. Er zijn dan twee smaakjes mogelijk op het middenveld en voorin. Als Neres kan spelen krijgt Ajax een middenveld met Tadic, Schone en Van de Beek. Als Neres niet kan spelen speelt Tadic op linksbuiten en komt Eiting met Van de Beek en Schone op het middenveld te spelen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 28 augustus 2018 - 09:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 augustus 2018 - 12:52 schreef Eide het volgende:
Er zijn redelijk wat horrorpoules mogelijk trouwens.
Inter of Valencia tegenkomen vanuit pot 4 is nogal dodelijk ja. Liever een Hoffenheim of AEK.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 28 augustus 2018 - 09:56   quote  deeplink  
Ik meen gisteravond gezien te hebben dat Neres het niet haalt. Nog teveel last van de hamstring.
Op het journaal volgens mij lieten ze beelden zien.
bahbah
 bahbah - dinsdag 28 augustus 2018 - 10:32   quote  deeplink  
Begint me nu toch een angstig gevoel te bekruipen voor vanavond.
We hadden in Amsterdam die vierde moeten maken.
Die gasten gaan vrije trappen,penalty,van alles uitlokken.
Als we niet van de goal spelen word het heel moeilijk.
Hopen dat die scheids niet overal intrapt.
Eide
 Eide - dinsdag 28 augustus 2018 - 10:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2018 - 09:56 schreef Jaccio het volgende:
Ik meen gisteravond gezien te hebben dat Neres het niet haalt. Nog teveel last van de hamstring.
Op het journaal volgens mij lieten ze beelden zien.
De beslissing wordt waarschijnlijk pas vlak voor de wedstrijd gemaakt waarbij de uitgangspositie is dat er niet veel risico genomen wordt met Neres met het oog op de rest van het seizoen.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 28 augustus 2018 - 11:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2018 - 10:45 schreef Eide het volgende:

[..]

De beslissing wordt waarschijnlijk pas vlak voor de wedstrijd gemaakt waarbij de uitgangspositie is dat er niet veel risico genomen wordt met Neres met het oog op de rest van het seizoen.
Ah ok. Ik zette gisteravond de tv aan en kreeg nog net mee dat die verslaggever zei dat Neres morgen niet speelt. Met een beeld van een op de grond zittende Neres die nee schudt. Had niet alles gezien en ging ervan uit dat dat ook zo bevestigd was door de staf. Maar we wachten het nog even af dan.

Wat mij betreft nemen ze geen risico met hem. Ik ben er van overtuigd dat we het zonder hem ook afmaken vanavond.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 augustus 2018 door Jaccio --
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 28 augustus 2018 - 13:56   quote  deeplink  
Jammer dat ik de wedstrijd vanavond niet kan volgen. Ben verhinderd.

Maar.........als Ajax één tegendoelpunt maakt in Kiëv ( en bij voorkeur in de eerste helft ), dan moet het wel lukken om in de Champions League te spelen.
aaadjuh
 aaadjuh - dinsdag 28 augustus 2018 - 14:49   quote  deeplink  
Ajax moet gewoon 2 x scoren, Kiev maakt er geen 5
nummer10
 nummer10 - dinsdag 28 augustus 2018 - 18:36   quote  deeplink  
krijg de kriebels.... gewoon slecht voorgevoel.. bahbah.. en mocht het allemaal net niet lukken heb je gewoon kans dat deligt dejong en ziyech alsnog vertrekken..
bahbah
 bahbah - dinsdag 28 augustus 2018 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2018 - 18:36 schreef nummer10 het volgende:
krijg de kriebels.... gewoon slecht voorgevoel.. bahbah.. en mocht het allemaal net niet lukken heb je gewoon kans dat deligt dejong en ziyech alsnog vertrekken..
Zelfde hiero...
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 28 augustus 2018 - 20:11   quote  deeplink  
DltF4EOWwAEYUqD.jpg:large
Eide
 Eide - dinsdag 28 augustus 2018 - 20:15   quote  deeplink  
Toch Wöber en eigenlijk is dat best verrassend.
Enigma
 Enigma - dinsdag 28 augustus 2018 - 20:26   quote  deeplink  
Pffff Wöber... op LB? Waarom? Wordt nou al bloednerveus als ik aan die rechter vleugelspits van hun denk, snel en fucking technisch. Zeg het niet gauw maar schop die gast meteen in de eerste minuut dan maar neer zodat hij uit de wedstrijd gaat spelen.

Maar hopen op een snelle goal Ajax.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 28 augustus 2018 - 20:42   quote  deeplink  
Als ze voorin scherp zijn, voorzie ik weinig problemen.
Kansen zullen we genoeg krijgen
Enigma
 Enigma - dinsdag 28 augustus 2018 - 20:46   quote  deeplink  
Als dinamo Ajax net zo vast zet als na de 3-1 in de arena zullen ze heel snel moeten scoren ben ik bang. Maar goed, kansen zullen er zeker komen, is Huntelaar scherp genoeg? We gaan het zien. 1-1 ben ik tevreden
remco k
 remco k - dinsdag 28 augustus 2018 - 20:52   quote  deeplink  
Ik ben tevreden met ieder resultaat wat ons naar de cl brengt. Al is het een 2-1 verlies
hjf
 hjf - dinsdag 28 augustus 2018 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2018 - 20:15 schreef Eide het volgende:
Toch Wöber en eigenlijk is dat best verrassend.
Voor mij niet. Had ook mijn voorkeur. Zie eerdere post. Je moet niet het elftal op meerdere plaatsen gaan veranderen door 1 schorsing. Bovendien heb je meer lengte achterin bij standaardsituaties.
remco k
 remco k - dinsdag 28 augustus 2018 - 21:05   quote  deeplink  
Wat een nerveus begin van Ajax die eerste minuut.
remco k
 remco k - dinsdag 28 augustus 2018 - 21:09   quote  deeplink  
Das een fikse storm hoor.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 28 augustus 2018 - 21:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2018 - 21:05 schreef remco k het volgende:
Wat een nerveus begin van Ajax die eerste minuut.
Dat kun je wel stellen.

Komen we heel goed weg daar zeg..
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 28 augustus 2018 - 21:11   quote  deeplink  
Wordt flink nerveus van al die corners.
Even 10 minuten uithouden nog, dan kunnen wij ook gaan voetballen
remco k
 remco k - dinsdag 28 augustus 2018 - 21:12   quote  deeplink  
Kom
Op Tadic. 3 ballen en twee keer balverlies. Dat mag juist bij jou niet.
Eide
 Eide - dinsdag 28 augustus 2018 - 21:16   quote  deeplink  
Slim hoor van De Ligt
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 28 augustus 2018 - 21:16   quote  deeplink  
Zo. Zijn er niet veel die die durven te geven hoor
Eide
 Eide - dinsdag 28 augustus 2018 - 21:17   quote  deeplink  
Poeh, dat is echt doodzonde.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 28 augustus 2018 - 21:17   quote  deeplink  
Pech. Jammer
remco k
 remco k - dinsdag 28 augustus 2018 - 21:17   quote  deeplink  
Tsjaa. Je weet wat er gezegd wordt als dit soort kansjes mis gaan.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 28 augustus 2018 - 21:17   quote  deeplink  
Man man man
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 28 augustus 2018 - 21:19   quote  deeplink  
Als Kiev nu voor rust de regie weer pakt, scoren ze.
Het is zo belangrijk dat Ajax snel een doelpunt maakt
Eide
 Eide - dinsdag 28 augustus 2018 - 21:26   quote  deeplink  
Ajax nu toch goed in de wedstrijd. Een goal zou echt een verlossing zijn.
remco k
 remco k - dinsdag 28 augustus 2018 - 21:27   quote  deeplink  
Tadic echt dramatisch hoor. Zo vee balverlies.
remco k
 remco k - dinsdag 28 augustus 2018 - 21:27   quote  deeplink  
Ga gewoon
Eens even simpel spelen Tadic.
Eide
 Eide - dinsdag 28 augustus 2018 - 21:29   quote  deeplink  
Wöber speelt tot dusver trouwens prima. Hoeft verdedigend natuurlijk niet veel te doen maar is tot dusver ook makkelijk aanspeelbaar.
remco k
 remco k - dinsdag 28 augustus 2018 - 21:30   quote  deeplink  
Kom op gasten. Ga nou gewoon simpel
Voetballen man dan komen ze er gewoon niet aan zeg
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 28 augustus 2018 - 21:34   quote  deeplink  
Was geen makkelijke bal, maar mocht er toch wel in hoor Klaas Jan
Eide
 Eide - dinsdag 28 augustus 2018 - 21:38   quote  deeplink  
Toch weer een forse kans.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5935
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Dynamo Kiev (woensdag 22 aug 2018 / dinsdag 28 aug 2018): 3 - 1 (3 - 1 / 0 - 0)









0.0143008