BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Forum op zwart

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 27 september 2018 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 september 2018 - 11:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Is dat niet zo dan?
Da's dan mooi voor jou, maar ik heb Ten Hag in die 9 maanden nog niets goed zien doen eigenlijk!
Loetje
 Loetje - donderdag 27 september 2018 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 september 2018 - 09:02 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ach, hoort meneertje eens! Pfffff
Volgens mij is de kritiek op Ten Hag absoluut ook niet alleen op dit seizoen...

En ik ben eerlijk, ik betwijfel of die man ooit nog goed bij mij kan doen.
remco k
 remco k - donderdag 27 september 2018 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 september 2018 - 12:51 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Da's dan mooi voor jou, maar ik heb Ten Hag in die 9 maanden nog niets goed zien doen eigenlijk!
De kritiek begon steeds minder te worden. 1 keer verliezen en ineens laait alles weer op.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 27 september 2018 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 september 2018 - 19:29 schreef remco k het volgende:

[..]

De kritiek begon steeds minder te worden. 1 keer verliezen en ineens laait alles weer op.
Nou, ik hoorde nog steeds dezelfde kritiek. Dus weet niet onder welke steen jij gelegen hebt? Of welk sprookjesalbum je nu weer gelezen hebt?
AkaS
 AkaS - donderdag 27 september 2018 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 september 2018 - 19:29 schreef remco k het volgende:

[..]

De kritiek begon steeds minder te worden. 1 keer verliezen en ineens laait alles weer op.
Dat is nou manipulatie van de waarheid...

Er is een hoop onderhuidse onvrede en het is niet de nederlaag die de kritiek nieuw leven opblaast. Het gaat om de omstandigheden en de aanleiding van de nederlaag, hetgeen een bevestiging is van dat wat de overwinningen verbloemde!
remco k
 remco k - donderdag 27 september 2018 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 september 2018 - 19:37 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nou, ik hoorde nog steeds dezelfde kritiek. Dus weet niet onder welke steen jij gelegen hebt? Of welk sprookjesalbum je nu weer gelezen hebt?
Dan heb je hier misschien wat minder rond gelezen.
remco k
 remco k - donderdag 27 september 2018 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 september 2018 - 19:51 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dat is nou manipulatie van de waarheid...

Er is een hoop onderhuidse onvrede en het is niet de nederlaag die de kritiek nieuw leven opblaast. Het gaat om de omstandigheden en de aanleiding van de nederlaag, hetgeen een bevestiging is van dat wat de overwinningen verbloemde!
Die onvrede is er bijvoorbeeld hier op het forum maar bij een aantal mensen structureel. Andere mensen werden alweer positiever en sommigen hoorde je gewoon niet meer.

Neem jezelf vanaf het begin van het cl avontuur kwam je hier veel en veel minder. Nu verliest Ajax en ben je er weer volop.

Zowel als speler als trainer ben je zo goed als je laatste wedstrijd. En tegen psv heeft ten Hag het slecht gedaan. Die kritiek vind ik ook terecht hè. Maar je mag dan ook spelers op het individu aanspreken als ze slecht presteren. Ook daar geld namelijk dat je zo goed bent als je laatste pot, misschien wel meer als bij de trainer.

Persoonlijk blijf ik enorm twijfelen wat ik ervan vind. De vcl heeft hij het eigenlijk perfect gedaan. Feilloos door zonder een geweldige voorbereiding ivm late aankopen en een wk.
De competitie is zeker niet slecht gestart, maar had wel beter gekund. Ik neem hem hereacles persoonlijk meer kwalijk dan psv.
Eerste pot cl is heel goed gedaan. Daar verwacht ik wel minimaal de derde plek wat recht geeft op overwintering El.

Het spel is bij vlagen echt heel goed. Maar dan worden tegen psv weer dit soort fouten gemaakt.

Ik twijfel echt enorm over wat er zou moeten gebeuren.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 28 september 2018 - 08:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 september 2018 - 22:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Neem jezelf vanaf het begin van het cl avontuur kwam je hier veel en veel minder. Nu verliest Ajax en ben je er weer volop.

Ken je het principe van vakantie? Velen hebben vakantie tijdens de voorrondes van de CL. Die zitten dan niet hele dagen op het forum. Daarnaast hebben ze rondom vakanties het vaak ook wat drukker op het werk. Ik weet dat dit voor AkaS ook geldt. Daarnaast vind ik het forum niet eens het belangrijkste medium om de frustraties onder supporters te meten. Hier zijn ze over het algemeen allemaal wat meer van het pappen en nathouden! Ik niet, en rondom mij merk ik dat gelukkig ook. Dus de kritiek op die kale mafketel is er al de hele tijd.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 28 september 2018 - 08:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 september 2018 - 22:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Persoonlijk blijf ik enorm twijfelen wat ik ervan vind. De vcl heeft hij het eigenlijk perfect gedaan. Feilloos door zonder een geweldige voorbereiding ivm late aankopen en een wk.
De competitie is zeker niet slecht gestart, maar had wel beter gekund. Ik neem hem hereacles persoonlijk meer kwalijk dan psv.
Eerste pot cl is heel goed gedaan. Daar verwacht ik wel minimaal de derde plek wat recht geeft op overwintering El.
Ok, pakken we de clubs waartegen we in de voorronde allemaal gespeeld hebben.

Sturm Graz: qua tegenstand gewoon 0.0 en vergelijkbaar met middenmoot Eredivisie. Staat na 8 wedstrijden al straatlengte achter op koploper in Oostenrijk en werd Europees uitgeschakeld door AEK Lanarca met een eindresultaat van 7-0 over 2 wedstrijden.

Standard Luik: Staat middenmoot in België en heeft daar al 10 punten achterstand op de nummer 1. Werd midweeks door een amateurclub uitgeschakeld in de beker.

Dynamo Kiev: was de enige die voetballend nog het beste presteert in de eigen competitie. Staat 2e met 4 punten achterstand op Sjachtar.

Kunnen we ons dus echt afvragen of de resultaten tegen deze ploegen goed was, of dat de teams waartegen Ajax speelden gewoon kleiner zijn.

Dan AEK waartegen we de eerste wedstrijd speelden in de CL. Miste 3 vaste basisspelers door schorsingen. In dat geval doe je al een behoorlijk jasje uit. Voetballend hebben we een aantal keer gezien dat ze er gevaarlijk uitkwamen. Het probleem zat hen echter in het afronden.

Dus nee, als ik deze tegenstanders zie dan denk ik niet dat we heel veel tegenstand hebben gekregen. Maar toen we eindelijk tegenstand kregen werden we finaal van de mat gespeeld. We hebben amper een kans kunnen creëren.

Daarom acht ik Ten Hag niet goed genoeg, maar roepen velen dat we positief moeten zijn omdat er eindelijk een trainer is geweest dieons weer naar de CL heeft geloodst. Sorry hoor, maar blijkbaar vind men dat belangrijker dan de resultaten in de eigen competitie. Blijkbaar de spelers ook, want die kunnen zich schijnbaar wel Europees opladen voor een potje voetbal. Of zal dat met scouts te maken hebben??
Eide
 Eide - vrijdag 28 september 2018 - 09:35   quote  deeplink  
Bijna een week na PSV uit kookt mijn bloed niet meer. Tegelijkertijd moeten we ook niet overdrijven. PSV deed het vooral tactisch veel beter dan Ajax maar het is niet alsof Ajax nu kansloos is voor de competitie.

Ik weet ook niet of het verlies tegen PSV op het conto van Ten Hag kan. Ik denk dat Ajax vooral voetballend structureel de verkeerde keuzes maakte waarbij eigenlijk de voorspellingen precies uitkwamen. Iedereen zei vooraf eigenlijk wel dat de sleutel zou zijn om op het middenveld uit de duels te blijven. Dat is precies wat niet lukte. terwijl SV met de lange bal op Luuk de Jong te makkelijk onder de druk van Ajax uitspeelde. Daarmee ontwapende PSV Ajax.

Ajax heeft in deze selectie alleen niet de spelers om dat anders aan te pakken. Ajax heeft wel voldoende kwaliteit om dit veel beter in te vullen dan nu gebeurde. Met Ziyech en tadic op een middenveld moet je natuurlijk veel makkelijker kunnen voetballen dan nu gebeurde.

Het enige dat ik Ten Hag echt kan en moet verwijten is de keuze om Frenkie de Jong als mandekker op Luuk de Jong te zetten. Dan kan gewoon niet. Met Matthijs de Ligt had Frenkie tegen PSV daar achterin kunnen spelen. Met Daley Blind ernaast natuurlijk niet. Frenkie kan prima als CV spelen, maar echt niet als mandekker.
AkaS
 AkaS - vrijdag 28 september 2018 - 10:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 september 2018 - 22:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Die onvrede is er bijvoorbeeld hier op het forum maar bij een aantal mensen structureel. Andere mensen werden alweer positiever en sommigen hoorde je gewoon niet meer.

Neem jezelf vanaf het begin van het cl avontuur kwam je hier veel en veel minder. Nu verliest Ajax en ben je er weer volop.

Zowel als speler als trainer ben je zo goed als je laatste wedstrijd. En tegen psv heeft ten Hag het slecht gedaan. Die kritiek vind ik ook terecht hè. Maar je mag dan ook spelers op het individu aanspreken als ze slecht presteren. Ook daar geld namelijk dat je zo goed bent als je laatste pot, misschien wel meer als bij de trainer.

Persoonlijk blijf ik enorm twijfelen wat ik ervan vind. De vcl heeft hij het eigenlijk perfect gedaan. Feilloos door zonder een geweldige voorbereiding ivm late aankopen en een wk.
De competitie is zeker niet slecht gestart, maar had wel beter gekund. Ik neem hem hereacles persoonlijk meer kwalijk dan psv.
Eerste pot cl is heel goed gedaan. Daar verwacht ik wel minimaal de derde plek wat recht geeft op overwintering El.

Het spel is bij vlagen echt heel goed. Maar dan worden tegen psv weer dit soort fouten gemaakt.

Ik twijfel echt enorm over wat er zou moeten gebeuren.
1. Je verlegt de aandacht van mijn punt. En die is dat de kritiek niet uit lucht gegrepen wordt o.b.v. slechts 1 nederlaag.

2. Je hebt wat mij aangaat gelijk in meerdere opzichten. Echter was ik niet weg maar heb ik minder en positiever gepost en dat valt jou gelijk minder op.

3. Ik ben er zo van overtuigt dat Blind een miskoop is en dat er schandalig teveel voor betaald is. Maar als ik de enige ben die dit ziet, dan trek ik mijn conclusie. Zelfs in wedstrijden waarin hij niet opvallend slecht speelt ben ik ervan overtuigt dat met een ander op zijn positie wij nog sterker zouden zijn!

Naast de Ligt worden zijn zwakheden verbloemd. En nu de Ligt geblesseerd is krijg ik bevestigd wat ik al die tijd heb voorspelt. En nu roept iedereen, ja hij moet ook op het middenveld spelen.... Da's makkelijk. Hij is als alternatief voor Magallan gekomen en op het middenveld hadden wij echt geen Daley Blind nodig want met Schöne en Eiting hebben we al 2 trage technisch vaardige controleurs op het middenveld.

Ook Overmars is plots geweldig maar het niet halen van Magallan of een soortgelijke speler is hopenloos falen van en door Overmars.

Het aantrekken van Blind is al een miskoop op zich voegt echt geen flikker toe en op de momenten dat zijn ervaring nodig is, faalt hij hopenloos.

Dat Tadic een droom heeft om voor Ajax te spelen is stinkende mazzel.

Dat Ziyech een kut wk speelde en er nog is, is mazzel.

De Ligt is door de voorgangers van Overmars gehaald heeft hij dus geen flikker voor gedaan.

En zo zijn er nog een aantal zaken... Maarja iedereen laat zich verblinde door resultaten die uiteindelijk zeer welkom zijn, maar minder hoogstaand zijn als wij graag willen denken.

Ten Hag is zoooo een foute keuze van Overmars maar heeft meer geluk dan kwaliteiten als trainer...

Mijn mening staat maar wordt niet gezien en of gedeeld, dan houdt het op Remco!

Geloven jullie maar dat Overmars een topper is en dat Blind een geweldige aankoop is!
AkaS
 AkaS - vrijdag 28 september 2018 - 10:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 september 2018 - 08:24 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ken je het principe van vakantie? Velen hebben vakantie tijdens de voorrondes van de CL. Die zitten dan niet hele dagen op het forum. Daarnaast hebben ze rondom vakanties het vaak ook wat drukker op het werk. Ik weet dat dit voor AkaS ook geldt. Daarnaast vind ik het forum niet eens het belangrijkste medium om de frustraties onder supporters te meten. Hier zijn ze over het algemeen allemaal wat meer van het pappen en nathouden! Ik niet, en rondom mij merk ik dat gelukkig ook. Dus de kritiek op die kale mafketel is er al de hele tijd.
Zo is het helemaal... Zowel de vakantie als jouw visie over de tendens op dit forum. En de mening van andere supporters in mijn persoonlijke omgeving.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 28 september 2018 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 september 2018 - 10:31 schreef AkaS het volgende:

[..]

3. Ik ben er zo van overtuigt dat Blind een miskoop is en dat er schandalig teveel voor betaald is. Maar als ik de enige ben die dit ziet, dan trek ik mijn conclusie. Zelfs in wedstrijden waarin hij niet opvallend slecht speelt ben ik ervan overtuigt dat met een ander op zijn positie wij nog sterker zouden zijn!

De enige ben je niet hoor gap! Ik ben net zo tegen de komst van Blind. En ik ken er nog meer ........
p111
 p111 - vrijdag 28 september 2018 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 september 2018 - 09:35 schreef Eide het volgende:
Bijna een week na PSV uit kookt mijn bloed niet meer. Tegelijkertijd moeten we ook niet overdrijven. PSV deed het vooral tactisch veel beter dan Ajax maar het is niet alsof Ajax nu kansloos is voor de competitie.

Ik weet ook niet of het verlies tegen PSV op het conto van Ten Hag kan. Ik denk dat Ajax vooral voetballend structureel de verkeerde keuzes maakte waarbij eigenlijk de voorspellingen precies uitkwamen. Iedereen zei vooraf eigenlijk wel dat de sleutel zou zijn om op het middenveld uit de duels te blijven. Dat is precies wat niet lukte. terwijl SV met de lange bal op Luuk de Jong te makkelijk onder de druk van Ajax uitspeelde. Daarmee ontwapende PSV Ajax.

Ajax heeft in deze selectie alleen niet de spelers om dat anders aan te pakken. Ajax heeft wel voldoende kwaliteit om dit veel beter in te vullen dan nu gebeurde. Met Ziyech en tadic op een middenveld moet je natuurlijk veel makkelijker kunnen voetballen dan nu gebeurde.

Het enige dat ik Ten Hag echt kan en moet verwijten is de keuze om Frenkie de Jong als mandekker op Luuk de Jong te zetten. Dan kan gewoon niet. Met Matthijs de Ligt had Frenkie tegen PSV daar achterin kunnen spelen. Met Daley Blind ernaast natuurlijk niet. Frenkie kan prima als CV spelen, maar echt niet als mandekker.
Ook de fout om 2 trage middenvelders op te stellen namelijk Schone en Eitink waardoor de achterhoede dubbel belast werd omdat deze 2 het niet konden belopen.Dat Schone nog steeds speelt in grote wedstrijden is ook een minpunt van het tactisch inzicht van die boerenknuppel.Kijk in Europa en bij grote clubs zo,n trage man op het middenveld zowel loopvermogen als handelingssnelheid kan niet meer.Met Eiting en Frenkie door op het middenveld en Wober/Schuurs achterin had je zeker sterker geweest.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 28 september 2018 - 11:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 september 2018 - 10:33 schreef AkaS het volgende:

[..]

Zo is het helemaal... Zowel de vakantie als jouw visie over de tendens op dit forum. En de mening van andere supporters in mijn persoonlijke omgeving.
Inderdaad man. Alsof we Remco erg serieus nemen? Hahaha
Eide
 Eide - vrijdag 28 september 2018 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 september 2018 - 11:06 schreef p111 het volgende:

[..]

Ook de fout om 2 trage middenvelders op te stellen namelijk Schone en Eitink waardoor de achterhoede dubbel belast werd omdat deze 2 het niet konden belopen.
Ach welnee. Het middenveld werd absoluut niet overlopen. Het punt was juist dat PSV te makkelijk het middenveld over kon slaan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 september 2018 door Eide --
remco k
 remco k - vrijdag 28 september 2018 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 september 2018 - 08:44 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ok, pakken we de clubs waartegen we in de voorronde allemaal gespeeld hebben.

Sturm Graz: qua tegenstand gewoon 0.0 en vergelijkbaar met middenmoot Eredivisie. Staat na 8 wedstrijden al straatlengte achter op koploper in Oostenrijk en werd Europees uitgeschakeld door AEK Lanarca met een eindresultaat van 7-0 over 2 wedstrijden.

Standard Luik: Staat middenmoot in België en heeft daar al 10 punten achterstand op de nummer 1. Werd midweeks door een amateurclub uitgeschakeld in de beker.

Dynamo Kiev: was de enige die voetballend nog het beste presteert in de eigen competitie. Staat 2e met 4 punten achterstand op Sjachtar.

Kunnen we ons dus echt afvragen of de resultaten tegen deze ploegen goed was, of dat de teams waartegen Ajax speelden gewoon kleiner zijn.

Dan AEK waartegen we de eerste wedstrijd speelden in de CL. Miste 3 vaste basisspelers door schorsingen. In dat geval doe je al een behoorlijk jasje uit. Voetballend hebben we een aantal keer gezien dat ze er gevaarlijk uitkwamen. Het probleem zat hen echter in het afronden.

Dus nee, als ik deze tegenstanders zie dan denk ik niet dat we heel veel tegenstand hebben gekregen. Maar toen we eindelijk tegenstand kregen werden we finaal van de mat gespeeld. We hebben amper een kans kunnen creëren.

Daarom acht ik Ten Hag niet goed genoeg, maar roepen velen dat we positief moeten zijn omdat er eindelijk een trainer is geweest dieons weer naar de CL heeft geloodst. Sorry hoor, maar blijkbaar vind men dat belangrijker dan de resultaten in de eigen competitie. Blijkbaar de spelers ook, want die kunnen zich schijnbaar wel Europees opladen voor een potje voetbal. Of zal dat met scouts te maken hebben??
De media had het inderdaad over drie basis krachten, ik heb even gezocht maar kan alleen Marko Livaja en Helder Lopes vinden, en ja dat zijn wel belangrijke spelers voor ze.

Maar het riedeltje is altijd hetzelfde, wanneer we goed zijn, is de tegenstander gewoon slecht, en als wij niet goed spelen is dat de schuld van Ajax en ligt het aan van alles en nog wat.

Stel dat de tegenstanders echt zo slecht zijn als je beweert, dan nog steeds heeft Ajax het toch gewoon erg goed en knap gedaan?

Wanneer weet een Nl club zich uberhaubt eens te plaatsen voor de CL..
remco k
 remco k - vrijdag 28 september 2018 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 september 2018 - 10:31 schreef AkaS het volgende:

[..]

1. Je verlegt de aandacht van mijn punt. En die is dat de kritiek niet uit lucht gegrepen wordt o.b.v. slechts 1 nederlaag.

2. Je hebt wat mij aangaat gelijk in meerdere opzichten. Echter was ik niet weg maar heb ik minder en positiever gepost en dat valt jou gelijk minder op.

3. Ik ben er zo van overtuigt dat Blind een miskoop is en dat er schandalig teveel voor betaald is. Maar als ik de enige ben die dit ziet, dan trek ik mijn conclusie. Zelfs in wedstrijden waarin hij niet opvallend slecht speelt ben ik ervan overtuigt dat met een ander op zijn positie wij nog sterker zouden zijn!

Naast de Ligt worden zijn zwakheden verbloemd. En nu de Ligt geblesseerd is krijg ik bevestigd wat ik al die tijd heb voorspelt. En nu roept iedereen, ja hij moet ook op het middenveld spelen.... Da's makkelijk. Hij is als alternatief voor Magallan gekomen en op het middenveld hadden wij echt geen Daley Blind nodig want met Schöne en Eiting hebben we al 2 trage technisch vaardige controleurs op het middenveld.

Ook Overmars is plots geweldig maar het niet halen van Magallan of een soortgelijke speler is hopenloos falen van en door Overmars.

Het aantrekken van Blind is al een miskoop op zich voegt echt geen flikker toe en op de momenten dat zijn ervaring nodig is, faalt hij hopenloos.

Dat Tadic een droom heeft om voor Ajax te spelen is stinkende mazzel.

Dat Ziyech een kut wk speelde en er nog is, is mazzel.

De Ligt is door de voorgangers van Overmars gehaald heeft hij dus geen flikker voor gedaan.

En zo zijn er nog een aantal zaken... Maarja iedereen laat zich verblinde door resultaten die uiteindelijk zeer welkom zijn, maar minder hoogstaand zijn als wij graag willen denken.

Ten Hag is zoooo een foute keuze van Overmars maar heeft meer geluk dan kwaliteiten als trainer...

Mijn mening staat maar wordt niet gezien en of gedeeld, dan houdt het op Remco!

Geloven jullie maar dat Overmars een topper is en dat Blind een geweldige aankoop is!
Ik kan me echt best wel vinden in een deel van je mening.

Maar zoals je het omschrijft is alles wel geluk te noemen he.

Het is geluk dat de groeihormonen bij Messi zijn aangeslagen. Het was geluk dat Xavi Iniesta en Busquets tijdens hun topjaren niet in een ander land wilden spelen en nog veel meer geluk dat Guardiola een Cruijff adept is. Zonder dit geluk had Barca niet zo groot geweest en was hun TD dus een drama geweest?

Ziyech was er zelf uit met Roma, en Overmars heeft die deal afgewezen omdat het bod te laag was.

Overmars heeft de Ligt wel binnenboord gehouden terwijl er veel interesse was van andere clubs.

En ja ten Hag, joh ik weet echt niet wat ik er van moet vinden.
remco k
 remco k - vrijdag 28 september 2018 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 september 2018 - 11:07 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Inderdaad man. Alsof we Remco erg serieus nemen? Hahaha
Ik begrijp niet zo goed waarom je dit soort opmerkingen toch telkens weer plaatst, ik reageer toch ook normaal over jouw mening?
Loetje
 Loetje - vrijdag 28 september 2018 - 13:25   quote  deeplink  
Ik ben ben ik bang echt de enige die PSV echt vreselijk slecht vond voetballen. Ook tactisch! De Jong komt namelijk vanzelf wel in de wedstrijd met zijn lengte. Die hebben letterlijk zelf niets gecreëerd en maar 3 duels meer gewonnen dan Ajax. Echter maakt Ajax 3 giga fouten.
Loetje
 Loetje - vrijdag 28 september 2018 - 13:30   quote  deeplink  
En over Ten Hag, je loopt helaas nu wel 5 punten achter en moet dus wel wéér achter de feiten aan.

Als je PSV gaat analyseren, mag je best zeggen dat ze echt geen geweldig spel spelen hoor, scoren heel veel uit enorme fouten bij tegenstanders, maar echte mooie uitgespeelde aanvallen zitten er amper bij.

Wat Ten Hag daar verkeerd doet, is de verdediging neerzetten zoals het hoorde en het voetbal van De Jong te laten ontbreken op het middenveld. Op Hendrix na stelt PSV verdedigend geen zak voor en met zijn creativiteit hadden de statische Hendrix, Viergever en Swaab het heel lastig gehad. Ten Hag zou een tacticus moeten zijn, maar heeft daar gewoon in gefaald zondag.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 28 september 2018 - 13:56   quote  deeplink  
Ik vind de kritiek echt overdreven.

1. Prestatie
Vorig seizoen: Niet kampioen geworden, zijn weinig trainers die het overnemen en vervolgens kampioen word.
Dat is bijzonder, niet iets waar je hem op kan afrekenen.
Europees en Beker al uitgeschakeld voordat hij begon.
Dit seizoen: 1 wedstrijd verloren en 1 gelijk. Niet slecht, heb andere trainers een slechtere start zien maken.
PSV heeft een betere start, omdat ze een uitmuntend resultaat halen, normaal zou die ook niet 6 uit 6 halen.
Wedstrijd verloren van PSV, tja dat gebeurd wel vaker. Is het slecht, Ja maar word het er beter op als je een andere trainer voor de groep zet. Veranderd dat de kansen op een overwinning? Nee, denk het niet. Overigens heb ik Ajax vaker zien verliezen van clubs die minder zijn dan Ajax. Dus dat je Europees alles gewonnen hebt, is natuurlijk wel goed te noemen. Had namelijk ook anders kunnen zijn.

Sfeer:
Waar je een trainer nog meer op beoordeeld is sfeer in de groep. Ik heb Ziyech zien lache, ik heb ziyech horen zeggen dat hij gelukkig is. Dat is best goed voor iemand die wegwilde en geen zin meer had om bij Ajax te zijn.
Zou het beter kunnen als men een andere trainer voor de groep zet? Dat betwijfel ik.
Er kunnen natuurlijk dingen spelen die niet goed zijn, maar dat zie ik niet. Ze kunnen natuurlijk toneel spelen.

Media optreden:
Dit is wel een reden dat ik hem een droplul vind.
Je kan niet veel slechter doen dat dit.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 28 september 2018 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 september 2018 - 12:02 schreef remco k het volgende:

[..]

De media had het inderdaad over drie basis krachten, ik heb even gezocht maar kan alleen Marko Livaja en Helder Lopes vinden, en ja dat zijn wel belangrijke spelers voor ze.

Maar het riedeltje is altijd hetzelfde, wanneer we goed zijn, is de tegenstander gewoon slecht, en als wij niet goed spelen is dat de schuld van Ajax en ligt het aan van alles en nog wat.

Stel dat de tegenstanders echt zo slecht zijn als je beweert, dan nog steeds heeft Ajax het toch gewoon erg goed en knap gedaan?

Wanneer weet een Nl club zich uberhaubt eens te plaatsen voor de CL..
Ach ja, zo goed en knap dat we onszelf vervolgens maar met moeite konden opladen voor Heracles thuis, VVV uit en psv uit!!
remco k
 remco k - zaterdag 29 september 2018 - 08:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 september 2018 - 13:25 schreef Loetje het volgende:
Ik ben ben ik bang echt de enige die PSV echt vreselijk slecht vond voetballen. Ook tactisch! De Jong komt namelijk vanzelf wel in de wedstrijd met zijn lengte. Die hebben letterlijk zelf niets gecreëerd en maar 3 duels meer gewonnen dan Ajax. Echter maakt Ajax 3 giga fouten.
Dat zeg ik dus ook al de hele tijd.
AkaS
 AkaS - zaterdag 29 september 2018 - 09:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 september 2018 - 12:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik kan me echt best wel vinden in een deel van je mening.

Maar zoals je het omschrijft is alles wel geluk te noemen he.

Het is geluk dat de groeihormonen bij Messi zijn aangeslagen. Het was geluk dat Xavi Iniesta en Busquets tijdens hun topjaren niet in een ander land wilden spelen en nog veel meer geluk dat Guardiola een Cruijff adept is. Zonder dit geluk had Barca niet zo groot geweest en was hun TD dus een drama geweest?

Ziyech was er zelf uit met Roma, en Overmars heeft die deal afgewezen omdat het bod te laag was.

Overmars heeft de Ligt wel binnenboord gehouden terwijl er veel interesse was van andere clubs.

En ja ten Hag, joh ik weet echt niet wat ik er van moet vinden.
Hahahaha en ik maar denken dat jij intelligent was. Maar zoveel geluk hebben we dan weer niet.

De resultaten verbloemen de onkunde van ten Hag, stel dat het team niet de spelers had met extra klasse wat zomaar had kunnen zijn. Waar hadden we dan gestaan met deze zichzelf overschattende hufter! ?

Zo, nu een beetje helderder voor je?
AkaS
 AkaS - zaterdag 29 september 2018 - 09:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 08:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus ook al de hele tijd.
Ik ben het zeer oneens hiermee. Volledige focus op het slopen van Ajax door te hameren op het zwakke punt. Dat was de efficiënte en eenzijdige tactiek.

Meer had de slimme van Bommel niet nodig en dus meer werd er niet op de mat gelegd. Echter wel de 3 puntjes in de tas.

Daarbij opgeteld werd Ajax afgetroefd op felheid en duelkracht.

Los van het koppel de Jong - Blind was er nog een even grote blunder...

Het tegelijkertijd opstellen van:

Blind Schöne en Eiting alle drie zijn ze zo traag als een slak! Dit is echt onthutsend en daar hoor ik niemand over.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 29 september 2018 door AkaS --
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 september 2018 - 12:24   quote  deeplink  
PSV heeft eigenlijk buiten De Jong geen goede spits. Dus De Jong speelt sowieso en moet het altijd enkel van zijn lengte hebben. Dan stelt Ten Hag 2 ukkies op. Dan hebben we het dus niet meer over de geweldige en slimme tactiek van PSV, maar meer het geval 'het komt zo uit'. Je kan De Jong in de spits niet ineens een plotselinge meesterzet noemen, al was die nog zo goed. Het is echt het onvermogen van Ten Hag daar.
Eide
 Eide - zaterdag 29 september 2018 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 12:24 schreef Loetje het volgende:
Dan stelt Ten Hag 2 ukkies op.
Dit heeft minder met lengte te maken dan met pure mandekking. Als je De Jong een echte mandekker meegeeft is dat sowieso klaar. Of die mandekker dan 2 meter of 1.80 is maakt dan wat minder uit. Het namelijk niet alleen dat De Jong de kopduels steeds kon winnen, maar vooral er geen dueldruk op zat waardoor hij de bal ook steeds naar een medespeler kon sturen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 september 2018 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 12:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit heeft minder met lengte te maken dan met pure mandekking. Als je De Jong een echte mandekker meegeeft is dat sowieso klaar. Of die mandekker dan 2 meter of 1.80 is maakt dan wat minder uit. Het namelijk niet alleen dat De Jong de kopduels steeds kon winnen, maar vooral er geen dueldruk op zat waardoor hij de bal ook steeds naar een medespeler kon sturen.
Daar werden de duels ook verloren. Op de rest van het veld wonnen we zelfs 2 duels meer. Daar ging het helaas fout
Eide
 Eide - zaterdag 29 september 2018 - 14:11   quote  deeplink  
Het probleem is en blijft niet dat spelers door de mand vielen of iets dergelijks. De kritiek rondom Blind na PSV uit begrijp ik bijvoorbeeld niet. Het gaat erop dat PSV het tactische plan van Ajax wist te ontregelen en dat Ajax dat omgekeerd niet voor elkaar kreeg. Dat heeft echt wel met de personen te maken die het tactisch plan maken, namelijk de technische staf.

Daarnaast stond er bij Ajax niemand op als kartrekker. Tadic en Ziyech hebben dat allebei nniet in zich. Dat zijn prachtige, begaafde voetballers maar het zijn jongens die bij tegenslag er juist een schepje bovenop doen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 september 2018 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 14:11 schreef Eide het volgende:
Het probleem is en blijft niet dat spelers door de mand vielen of iets dergelijks. De kritiek rondom Blind na PSV uit begrijp ik bijvoorbeeld niet. Het gaat erop dat PSV het tactische plan van Ajax wist te ontregelen en dat Ajax dat omgekeerd niet voor elkaar kreeg. Dat heeft echt wel met de personen te maken die het tactisch plan maken, namelijk de technische staf.

Daarnaast stond er bij Ajax niemand op als kartrekker. Tadic en Ziyech hebben dat allebei nniet in zich. Dat zijn prachtige, begaafde voetballers maar het zijn jongens die bij tegenslag er juist een schepje bovenop doen.
Absoluut eens.

En dat Blind niet optimaal tegen lengte speelt is ook bekend en kan normaal prima met De Ligt. Maar niet met De Jong ernaast. Daarbij denk ik nog altijd, ondanks ook een paar goede wedstrijden, hij goed is voor de CVM
remco k
 remco k - zondag 30 september 2018 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 09:43 schreef AkaS het volgende:

[..]

Hahahaha en ik maar denken dat jij intelligent was. Maar zoveel geluk hebben we dan weer niet.

De resultaten verbloemen de onkunde van ten Hag, stel dat het team niet de spelers had met extra klasse wat zomaar had kunnen zijn. Waar hadden we dan gestaan met deze zichzelf overschattende hufter! ?

Zo, nu een beetje helderder voor je?
Met stel en wat als kan je helemaal niks en dat weet jezelf ook.

Niet zo heel interessant om daar over na te denken.

Uiteindelijk kan je voetbal in zijn algemeenheid alleen op resultaten beoordelen.
AkaS
 AkaS - maandag 01 oktober 2018 - 09:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 september 2018 - 13:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Met stel en wat als kan je helemaal niks en dat weet jezelf ook.

Niet zo heel interessant om daar over na te denken.

Uiteindelijk kan je voetbal in zijn algemeenheid alleen op resultaten beoordelen.
Grotendeels eens. Echter kan ik de gedachten niet negeren wat als deze trainer niet het geluk zou hebben met de spelers van uitzonderlijke klasse...

Nu al 5 punten achter op PSV en dat met een selectie die zijn voorgangers niet hadden. Als ik luister naar ten Hag ontstaat er geen gevoel dat daar iemand staat die ze op een rijtje heeft en dat het wel goedkomt allemaal.

Jij wel dan?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 01 oktober 2018 - 10:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 oktober 2018 - 09:58 schreef AkaS het volgende:

[..]

Grotendeels eens. Echter kan ik de gedachten niet negeren wat als deze trainer niet het geluk zou hebben met de spelers van uitzonderlijke klasse...

Nu al 5 punten achter op PSV en dat met een selectie die zijn voorgangers niet hadden. Als ik luister naar ten Hag ontstaat er geen gevoel dat daar iemand staat die ze op een rijtje heeft en dat het wel goedkomt allemaal.

Jij wel dan?
Je moet niet luisteren naar die man. Je moet ook niet luisteren naar een politicus, je moet kijken naar de feiten.

5 punten achter terwijl Ajax een betere selectie heeft in jaren. Maar dat geld ook voor PSV.
Dus dat argument klopt niet. Feyenoord en AZ is er bijvoorbeeld niet op vooruitgegaan, belangrijke spelers verkocht.
Zie daar het verschil.

Ajax heeft zich verslikt in Heracles, staat nu gedeeld 2de en verloren terecht van PSV uit.
PSV heeft een makkelijker programma gehad. Afgezien dat Ajax langer bezig is en meer wedstrijden heeft gehad.

Je kan wel kijken naar het manier van spelen of je daar iets terug van ziet. Daar kan ik ook niet echt de hand van Ten Hag ontdekken.
remco k
 remco k - maandag 01 oktober 2018 - 10:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 oktober 2018 - 09:58 schreef AkaS het volgende:

[..]

Grotendeels eens. Echter kan ik de gedachten niet negeren wat als deze trainer niet het geluk zou hebben met de spelers van uitzonderlijke klasse...

Nu al 5 punten achter op PSV en dat met een selectie die zijn voorgangers niet hadden. Als ik luister naar ten Hag ontstaat er geen gevoel dat daar iemand staat die ze op een rijtje heeft en dat het wel goedkomt allemaal.

Jij wel dan?
Er zijn maar weinig trainers die zinnige dingen zeggen achter een microfoon.

Uiteindelijk moet het op het veld gebeuren.

Ik heb normaal een heel uitgesproken mening over de trainers en hun invloed en kwaliteiten. Maar ik kan er gewoon geen zinnig woord over zeggen.

Neem Neres. De eerste keer dat hij hem op tien zette pakte het geweldig uit. Daarna was het een paar keer zelfs dramatisch.

Was het die eerste keer dan geluk?

Ik zou Neres daar zeg nooit neerzetten.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 01 oktober 2018 - 10:35   quote  deeplink  
Even te vergelijking:

PSV: Thuis: Ajax 2de Utrecht 16de Willem II 9de
PSV uit: Ado 10de Fortuna 15de Nac 18de Pec 12de

Ajax Thuis: Emmen 14de Groningen 17de Heracles 4de
Ajax Uit: Fortuna 15de PSV 1ste Vitesse 7de en VVV 6de.

Ik concludeer dat Ajax lastigere uitwedstrijden heeft gehad dan PSV.
4 clubs uit het linker rijtje tegen 2.
Loetje
 Loetje - maandag 01 oktober 2018 - 10:39   quote  deeplink  
Vergeet niet dat dat idee van Neres eenmalig op 10 van Bruin Slot kwam en absoluut niet van Ten Hag zelf.
remco k
 remco k - maandag 01 oktober 2018 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 oktober 2018 - 10:39 schreef Loetje het volgende:
Vergeet niet dat dat idee van Neres eenmalig op 10 van Bruin Slot kwam en absoluut niet van Ten Hag zelf.
Dat vind ik dan niet zo heel interessant, uiteindelijk beslist de trainer daarover en dat was in die wedstrijd een goede beslissing.
Loetje
 Loetje - maandag 01 oktober 2018 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 oktober 2018 - 11:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat vind ik dan niet zo heel interessant, uiteindelijk beslist de trainer daarover en dat was in die wedstrijd een goede beslissing.
En 4 wedstrijden erna niet. Omdat het daar een keer goed uitvalt, hoeft dat niet meteen 6 wedstrijden te blijven staan aangezien de kwaliteit van Neres er totaal uit is nu, uit het team wel te verstaan. Ook dat is de schuld van Ten Hag, die stelt hem daar op.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 oktober 2018 door Loetje --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 01 oktober 2018 - 12:31   quote  deeplink  
Maar uit de passmaps van zaterdag is niet te zien dat hij op 10 speelde.

Men speelde voornamelijk via de flanken.

En Nerres heeft de meeste ballen van Argentijn gekregen
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 01 oktober 2018 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 oktober 2018 - 12:31 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Maar uit de passmaps van zaterdag is niet te zien dat hij op 10 speelde.

Men speelde voornamelijk via de flanken.

En Nerres heeft de meeste ballen van Argentijn gekregen
Argentijn? Bedoel je Tagliafico?
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 01 oktober 2018 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 september 2018 - 19:29 schreef remco k het volgende:

[..]

De kritiek begon steeds minder te worden. 1 keer verliezen en ineens laait alles weer op.
Is op zich ook niet zo gek, want hij heeft wel alles al tegen zich en heeft weinig krediet meer. Hij moet wel heel veel goed doen, om weer een beetje krediet te krijgen. Dat heeft te maken met vorig seizoen en de manier waarop hij toen ook tegen PSV speelde en het kampioenschap verspeelde.

Het is gewoon geen tacticus en we waren wel een beetje verwent met de thuiswedstrijd toen Ajax PSV helemaal van de mat veegde.

Hij maakt rare keuzes en hij heeft geen visie, of kan die visie niet overbrengen aan de supporters.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 01 oktober 2018 - 15:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 september 2018 - 09:35 schreef Eide het volgende:
Bijna een week na PSV uit kookt mijn bloed niet meer. Tegelijkertijd moeten we ook niet overdrijven. PSV deed het vooral tactisch veel beter dan Ajax maar het is niet alsof Ajax nu kansloos is voor de competitie.

Ik weet ook niet of het verlies tegen PSV op het conto van Ten Hag kan. Ik denk dat Ajax vooral voetballend structureel de verkeerde keuzes maakte waarbij eigenlijk de voorspellingen precies uitkwamen. Iedereen zei vooraf eigenlijk wel dat de sleutel zou zijn om op het middenveld uit de duels te blijven. Dat is precies wat niet lukte. terwijl SV met de lange bal op Luuk de Jong te makkelijk onder de druk van Ajax uitspeelde. Daarmee ontwapende PSV Ajax.

Ajax heeft in deze selectie alleen niet de spelers om dat anders aan te pakken. Ajax heeft wel voldoende kwaliteit om dit veel beter in te vullen dan nu gebeurde. Met Ziyech en tadic op een middenveld moet je natuurlijk veel makkelijker kunnen voetballen dan nu gebeurde.

Het enige dat ik Ten Hag echt kan en moet verwijten is de keuze om Frenkie de Jong als mandekker op Luuk de Jong te zetten. Dan kan gewoon niet. Met Matthijs de Ligt had Frenkie tegen PSV daar achterin kunnen spelen. Met Daley Blind ernaast natuurlijk niet. Frenkie kan prima als CV spelen, maar echt niet als mandekker.
Als ik heel eerlijk ben, denk ik dat het eerste doelpunt uit de lucht kwam vallen en daardoor kantelde de wedstrijd volledig. Als Neres even wat rustiger was en gewoon gaat dribbelen ipv de bal 3x slecht voorgeven, dan krijg je al een andere wedstrijd.

Alleen kan Ajax zich geen misstap veroorloven en PSV kan zich dat nog wel veroorloven. Het mooie is dat de wereld er weer heel anders uit kan zien na 2 wedstrijden. Een kleine PSV dip en ze kunnen zo 4 of 5 punten verspelen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 02 oktober 2018 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 oktober 2018 - 14:29 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Argentijn? Bedoel je Tagliafico?
Ja, klopt. Vind het lastig om zijn naam te schrijven haha
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 02 oktober 2018 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 14:24 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ja, klopt. Vind het lastig om zijn naam te schrijven haha
Normaal heb je geen moment hele verhalen te schrijven, maar 1 naam is te lastig.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 02 oktober 2018 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 16:05 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Normaal heb je geen moment hele verhalen te schrijven, maar 1 naam is te lastig.
Ja, omdat dat woorden zijn en geen namen waarvan ik niet weet hoe ik ze moet schrijven.
En met Argentijn weet iedereen wie ik bedoel. Maar ik zal hem voortaan Taggie noemen oke?
Loetje
 Loetje - dinsdag 02 oktober 2018 - 17:37   quote  deeplink  
Noem het Tagliatelli of zoiets. Een Pasta... Is vaak ook LANGdradig dus moet te onthouden zijn ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 27 januari 2019 - 17:01   quote  deeplink  
Vandaag mag het van mij!!
Loetje
 Loetje - zondag 27 januari 2019 - 18:31   quote  deeplink  
Heel de club mag op zwart

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5946
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Forum op zwart









0.0125761