BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX TREFT REAL IN ACHTSTE FINALE CL!!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - woensdag 13 februari 2019 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2019 - 23:07 schreef nummer10 het volgende:

[..]

jouwn beleving... luister ff bij de nabeschouwing pik.. en was eerder dan hun.. dus niks geen media gezeik
Inderdaad. Mijn beleving.
remco k
 remco k - woensdag 13 februari 2019 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2019 - 23:07 schreef pth het volgende:

[..]

Had Europees niet anders verwacht (wel gehoopt maar dat is niet hetzelfde). Competitie is bij lange na nog niet gespeeld ... PiSVee speelt ook de pannen niet van het dak en de Kakkies gaan de rekening nog gepresenteerd krijgen (die spelen volgende week zeker helemaal nergens meer voor).
We gaan het zien man. Ik hoop echt dat ik ernaast zit. Maar ben er bang dat het er wel een beetje op zit. En dan vertrekken er heel veel goede spelers en is het maar weer afwachten.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 13 februari 2019 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2019 - 23:07 schreef remco k het volgende:

[..]

In de buurt wel degelijk. En er wordt een overtreding gemaakt voor de neus van de sxheids. Geen bal in de buurt. Dus moet je fluiten.

Of wou je nu beweren dat het mag wat hij deed?
Sorry, maar in mijn eerdere post zeg ik dat het een overtreding is, dus wel blijven lezen.

Maar scheids ziet het niet omdat hij op de bal let en de var mag enkel ingrijpen bij rood, penalty en goal.

En met goal heeft die speler niks te maken. Die zou zijn achillespees moeten scheuren wil hij hem aanspelen.
remco k
 remco k - woensdag 13 februari 2019 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2019 - 23:07 schreef nummer10 het volgende:

[..]

jouwn beleving... luister ff bij de nabeschouwing pik.. en was eerder dan hun.. dus niks geen media gezeik
Je bedoelt trouwens de nabeschouwing waar ze laten zien dat Ziyech verkeerd stapt bij de aanzet naar de goal?
remco k
 remco k - woensdag 13 februari 2019 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2019 - 23:12 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Sorry, maar in mijn eerdere post zeg ik dat het een overtreding is, dus wel blijven lezen.

Maar scheids ziet het niet omdat hij op de bal let en de var mag enkel ingrijpen bij rood, penalty en goal.

En met goal heeft die speler niks te maken. Die zou zijn achillespees moeten scheuren wil hij hem aanspelen.
Er wordt toch ook een overtreding gemaakt bij de aanzet naar die goal vent.
pth
 pth - woensdag 13 februari 2019 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2019 - 23:07 schreef nummer10 het volgende:

[..]

jouwn beleving... luister ff bij de nabeschouwing pik.. en was eerder dan hun.. dus niks geen media gezeik
Misschien even de doppies uit je oren halen, de analisten geven ook aan dat Ajax uitstekend gespeeld heeft en dat een speler die niet opvalt (de Jong) daarom niet slecht heeft gespeeld. En die mening deel ik ook, Frenkie speelde vandaag prima ... niet subliem maar gewoon prima.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 februari 2019 door pth --
pth
 pth - woensdag 13 februari 2019 - 23:18   quote  deeplink  
Die Belg maakt helemaal een mooi verhaal van de afgekeurde goal ... die heeft al een flessie of drie op. Wat een mafklapper ...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 13 februari 2019 - 23:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2019 - 23:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Hey kerel. Ik heb mijn mening erover oké? En mijn mening is inderdaad dat we vrij kansloos zijn voor de titel. Dat we tegen een ploeg moeten voor de beker waar we net 6-2 van verloren hebben, dus daar ff winnen zit er ook niet echt in. En in de cl is het voor mij wel duidelijk.

Oja. Ik ben er nu ook wel weer klaar mee. Precies dit is de reden waarom zoveel mensen hier met jou de discussies afkappen.
Nee tuurlijk geef maar op. Maar je mag je mening hebben.

Nog 10 wedstrijden in de competitie waar psv ook niet lekker opstaat. Dat zijn de feiten.

Of je nou met 1-0 verlies of met 6-2 het blijven 0 punten. Doelsaldo is niet perse echt in het voordeel van psv.

En beker waar we in 10 jaar maar 2x verloor, dan ga jij ervan uit dat we opnieuw verliezen?
Vreemd, maar dat mag. Je mag dat gevoel hebben.

Nogmaals je mag die mening hebben en het gevoel hebben dat seizoen verloren is.
Ik deel die mening niet
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 13 februari 2019 - 23:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2019 - 23:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Er wordt toch ook een overtreding gemaakt bij de aanzet naar die goal vent.
Scheids ziet het niet en var mag niet ingrijpen.
remco k
 remco k - woensdag 13 februari 2019 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2019 - 23:19 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Nee tuurlijk geef maar op. Maar je mag je mening hebben.

Nog 10 wedstrijden in de competitie waar psv ook niet lekker opstaat. Dat zijn de feiten.

Of je nou met 1-0 verlies of met 6-2 het blijven 0 punten. Doelsaldo is niet perse echt in het voordeel van psv.

En beker waar we in 10 jaar maar 2x verloor, dan ga jij ervan uit dat we opnieuw verliezen?
Vreemd, maar dat mag. Je mag dat gevoel hebben.

Nogmaals je mag die mening hebben en het gevoel hebben dat seizoen verloren is.
Ik deel die mening niet
Ik geef niks op. Ik discussieer niet met je omdat het niet soms, niet af en toe, niet meestal. Maar altijd maar door blijft gaan en door blijft gaan.
pth
 pth - woensdag 13 februari 2019 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2019 - 23:20 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Scheids ziet het niet en var mag niet ingrijpen.
Dan is de scheids wel zo blind als een aap. Nooit meer laten fluiten dan, want een blinde fluitist kan natuurlijk niet.
pth
 pth - woensdag 13 februari 2019 - 23:26   quote  deeplink  
Ik hou me vast aan Dickie ... daar 1-2 winnen ... en Onana pakt de beslissende penalty. Mooi hè dromen :-)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 13 februari 2019 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2019 - 23:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik geef niks op. Ik discussieer niet met je omdat het niet soms, niet af en toe, niet meestal. Maar altijd maar door blijft gaan en door blijft gaan.
Daar ging "opgeven" niet over.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 13 februari 2019 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2019 - 23:24 schreef pth het volgende:

[..]

Dan is de scheids wel zo blind als een aap. Nooit meer laten fluiten dan, want een blinde fluitist kan natuurlijk niet.
Hij kijkt naar de bal, maar blind is hij wel
pth
 pth - woensdag 13 februari 2019 - 23:30   quote  deeplink  
Wel lekker dat Real voor Ajax op 5 maart, nog ff twee keer Barcelona krijgt op 27-2 en 2-3.
pth
 pth - woensdag 13 februari 2019 - 23:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2019 - 23:28 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Hij kijkt naar de bal, maar blind is hij wel
Had het moeten zien, maar helaas. Had ik een kutje gehad was ik gewoon een lelijk wijf geweest.
nummer10
 nummer10 - woensdag 13 februari 2019 - 23:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2019 - 23:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Jazeker en nog op vrij hoog niveau ook.

Maar ga jij ook met droge ogen bewerend dat er geen overtreding werd genaakt?
die lokt dejong zelf uit en hinderd eerder de sper van real.. waar frenkie goed in is geworden is zijn zeiken.. zoals veel spaanse spelers.. snelle leerling
nummer10
 nummer10 - woensdag 13 februari 2019 - 23:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2019 - 23:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Je bedoelt trouwens de nabeschouwing waar ze laten zien dat Ziyech verkeerd stapt bij de aanzet naar de goal?
waar ze zeggen dat frenkie er wederom niks van bakt en of barca een annuleringsvezekering hebben
nummer10
 nummer10 - woensdag 13 februari 2019 - 23:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2019 - 23:15 schreef pth het volgende:

[..]

Misschien even de doppies uit je oren halen, de analisten geven ook aan dat Ajax uitstekend gespeeld heeft en dat een speler die niet opvalt (de Jong) daarom niet slecht heeft gespeeld. En die mening deel ik ook, Frenkie speelde vandaag prima ... niet subliem maar gewoon prima.
en of barca zich al achter de oren krabte voor zoon bedrag.. affelay 2.0
nummer10
 nummer10 - woensdag 13 februari 2019 - 23:56   quote  deeplink  
hoe je het ook ziet.. we zijn het allemaal over 1 ding eens.. ongeacht wie welke speler beter vond dat is slechts een mening en voorkeur... ajax was beter dan real... en we zijn allemaal trots op wat ajax weer heeft laten zien... ben weer zen nu.. maar niet zen op die corrupte bende
pth
 pth - woensdag 13 februari 2019 - 23:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2019 - 23:54 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en of barca zich al achter de oren krabte voor zoon bedrag.. affelay 2.0
Zal wel niet goed geluisterd hebben, maar dat is bij mij in ieder geval niet blijven hangen uit de analyse (wat niet
wegneemt dat 85 miljoen een belachelijk bedrag is voor Frenkie de Jong).
nummer10
 nummer10 - donderdag 14 februari 2019 - 00:19   quote  deeplink  
maar nu blijkt wel wederom dat het niet enkel aan tenhag ligt.. is ook gewoon motivatie van de spelers zelf.. en dat maakt me dan wel weer pissed... misschien wel goed een grote schoonmaak..
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 14 februari 2019 - 07:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 februari 2019 - 00:19 schreef nummer10 het volgende:
maar nu blijkt wel wederom dat het niet enkel aan tenhag ligt.. is ook gewoon motivatie van de spelers zelf.. en dat maakt me dan wel weer pissed... misschien wel goed een grote schoonmaak..
Is al jaren de trend bij Ajax in de competitie net niet en Europees vechten voor iedere meter. PSV wordt om die reden laatste jaren kampioen die voetballen slecht maar halen resultaat. Feyenoord en Utrecht kunnen dit tegen Ajax.

Als onze ploeg nou eens volle inzet voor het kampioenschap gaat. Speel ook maar met dezelfde opstelling in de competitie. Huntelaar en Dolberg hebben het niet en Neres mag van mij vaker spelen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 14 februari 2019 - 08:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 februari 2019 - 00:19 schreef nummer10 het volgende:
maar nu blijkt wel wederom dat het niet enkel aan tenhag ligt.. is ook gewoon motivatie van de spelers zelf.. en dat maakt me dan wel weer pissed... misschien wel goed een grote schoonmaak..
Hij zei het zelf vooraf. Als de spelers nu niet gemotiveerd zijn dan zijn ze dat nooit meer.

Het is de tegenstander en het toernooi waarom de spelers gemotiveerd zijn.
Dat heeft dus niks met Ten Hag te maken, dit kwam puur uit de spelers zelf.

Wanneer het niet uit de spelers zelf komen, dan moet het uit de trainer komen om de spelers te motiveren.
Dat lukt dus niet.
9 van de 10x speelt Ajax tegen een kleinere tegenstander, waar de motivatie uit de trainer moet komen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 14 februari 2019 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - donderdag 14 februari 2019 - 08:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2019 - 23:30 schreef pth het volgende:
Wel lekker dat Real voor Ajax op 5 maart, nog ff twee keer Barcelona krijgt op 27-2 en 2-3.
Ach. Ze hadden nu Barca en atletico voor deze uit wedstrijd.
remco k
 remco k - donderdag 14 februari 2019 - 08:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2019 - 23:53 schreef nummer10 het volgende:

[..]

waar ze zeggen dat frenkie er wederom niks van bakt en of barca een annuleringsvezekering hebben
Welke zender heb jij gekeken dan want daar heb ik niks over gehoord.
remco k
 remco k - donderdag 14 februari 2019 - 08:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2019 - 23:56 schreef nummer10 het volgende:
hoe je het ook ziet.. we zijn het allemaal over 1 ding eens.. ongeacht wie welke speler beter vond dat is slechts een mening en voorkeur... ajax was beter dan real... en we zijn allemaal trots op wat ajax weer heeft laten zien... ben weer zen nu.. maar niet zen op die corrupte bende
Nee sorry ik ben helemaal niet trots.

Ik ben zwaar teleurgesteld dat we weer in hetzelfde mes lopen als alle Nederlandse ploegen de afgelopen 20 jaar zovaak overkomt.

Als wij zo goed zijn als we vinden dat we zijn hadden we gister drie goals moeten maken uit de vele mogelijkheden die we hebben gehad.

Of wou je zeggen dat het toeval is dat we altijd beter zijn dan onze tegenstanders die ons uiteindelijk uitschakelen. Om vervolgens dus wel altijd van die minder goed spelende tegenstander te verliezen.

Typisch Nederlands dit.
remco k
 remco k - donderdag 14 februari 2019 - 08:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 februari 2019 - 08:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Hij zei het zelf vooraf. Als de spelers nu niet gemotiveerd zijn dan zijn ze dat nooit meer.

Het is de tegenstander en het toernooi waarom de spelers gemotiveerd zijn.
Dat heeft dus niks met Ten Hag te maken, dit kwam puur uit de spelers zelf.

Wanneer het niet uit de spelers zelf komen, dan moet het uit de trainer komen om de spelers te motiveren.
Dat lukt dus niet.
9 van de 10x speelt Ajax tegen een kleinere tegenstander, waar de motivatie uit de trainer moet komen.
Ten Hag is degene die verantwoordelijk is voor een gemotiveerde selectie tijdens alle wedstrijden. Zijn verantwoordelijkheid.
nummer10
 nummer10 - donderdag 14 februari 2019 - 08:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 februari 2019 - 08:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Hij zei het zelf vooraf. Als de spelers nu niet gemotiveerd zijn dan zijn ze dat nooit meer.

Het is de tegenstander en het toernooi waarom de spelers gemotiveerd zijn.
Dat heeft dus niks met Ten Hag te maken, dit kwam puur uit de spelers zelf.

Wanneer het niet uit de spelers zelf komen, dan moet het uit de trainer komen om de spelers te motiveren.
Dat lukt dus niet.
9 van de 10x speelt Ajax tegen een kleinere tegenstander, waar de motivatie uit de trainer moet komen.
ben ik het niet mee eens.. je speelt om te winnen.. ongeacht welke tegenstander.. maar dit bedoel ik dua gaat het goed ligt het aan de spelers gaat het slecht ligt het aan de trainer... zoon dom geleuter...
nummer10
 nummer10 - donderdag 14 februari 2019 - 08:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 februari 2019 - 08:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Ten Hag is degene die verantwoordelijk is voor een gemotiveerde selectie tijdens alle wedstrijden. Zijn verantwoordelijkheid.
dus als een werknemer nit gemotiveerd is ligt dat ten alle tijden aan de werkgever.. zoon ploeg heeft niet eens een trainer nodig, daarbij waarom kunnen ze nu hum taken wel uitvoeren die de trainer hhn aangeeft.. nee motivatie moet uit jezelf komen voor wat je op je bankje krijgt, altijd
nummer10
 nummer10 - donderdag 14 februari 2019 - 08:57   quote  deeplink  
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=346570&utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

spelers zeggen het zelf, maar er zijn mensen die het beter weten dan de personen zelf.. knap
remco k
 remco k - donderdag 14 februari 2019 - 09:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 februari 2019 - 08:57 schreef nummer10 het volgende:
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=346570&utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

spelers zeggen het zelf, maar er zijn mensen die het beter weten dan de personen zelf.. knap
Kan jij uberhaubt wel lezen waar een ander wat over schrijft?

de prestatie op zich is geen twijfel over, bij niemand niet.

Iedereen ziet dat Ajax meer kansen heeft gehad, iedereen ziet dat Ajax meer de bal had, iedereen ziet dat Ajax Real kon afbluffen, iedereen zien dat we Real bij de strot pakten. Allemaal zaken die iedereen ziet en waar iedereen het over eens is.

Enige verschil, is dat ik zeg dat het niet iets is om trots op te zijn, ik vind het iets om heel kwaad over te worden, dit is topsport, je kan en mag niet trots zijn als je verliest in mijn beleving.
Alles gaat juist verkeerd in die gedachtegang, het is namelijk niet de mindset van de absolute winnaar. Die zou louter boos en teleurgesteld zijn omdat er gewoon verloren is.

Daarnaast, en dat vind ik nog veel belangrijker, ben ik hier niet trots op en wordt ik er boos van, dat ze dit dus niet kunnen opbrengen in de eredivisie, dat is een grove schande van spelers en ten Hag dat hij ze niet gemotiveerd krijgt.
remco k
 remco k - donderdag 14 februari 2019 - 09:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 februari 2019 - 08:52 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dus als een werknemer nit gemotiveerd is ligt dat ten alle tijden aan de werkgever.. zoon ploeg heeft niet eens een trainer nodig, daarbij waarom kunnen ze nu hum taken wel uitvoeren die de trainer hhn aangeeft.. nee motivatie moet uit jezelf komen voor wat je op je bankje krijgt, altijd
Motivatie moet uit jezelf komen door wat je op de bank krijgt?

Zou mooi zijn, maar zakelijk gezien is geld slechts een hele tijdelijke motivatie. zie het als volgt, de eerste keer dat je een miljoen op de bank krijgt ben je euforisch en superblij en dus gemotiveerd. Zou datzelfde gevoel er nog steeds iedere keer zijn na de 100e keer dat je een miljoen op de bank krijgt bijgeschreven? Nee natuurlijk niet. Daarom is geld geen goede motivator. Of het moet zijn in tijdelijke beloningen voor eenmalige prestaties.

Dus stel iemand verdient standaard 100 euro, voor iedere dag dat hij niet ziek is krijgt hij 2 euro, voor iedere behaalde productieafspraak krijgt hij 10 euro. voor iedere dag dat iemand op tijd komt krijgt hij 2 euro en zo verder en zo verder.

Dan gaan mensen hun werk beter doen en zie je ziektecijfers gewoon omlaag gaan.

Bovenstaande is niet zozeer mijn mening, dat zijn gewoon zaken die in het bedrijfsleven dagelijks bewezen worden. Zo keren wij alle mensen in de directe kosten een bonus uit van 200 euro netto per kwartaal als ze in dat kwartaal niet ziek zijn geweest. Ons ziekteprecentage is van ruim 17% gemiddeld over 7 jaar in het eerst opvolgende jaar gedaald naar onder de 5%.

Kortom, je salaris als motivator om altijd het uiterste uit jezelf te halen is niet de juiste motivator. Dat zal uit andere zaken gehaald moeten worden.
remco k
 remco k - donderdag 14 februari 2019 - 09:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 februari 2019 - 08:47 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ben ik het niet mee eens.. je speelt om te winnen.. ongeacht welke tegenstander.. maar dit bedoel ik dua gaat het goed ligt het aan de spelers gaat het slecht ligt het aan de trainer... zoon dom geleuter...
Ik roep nergens wat jij post, ik geef hem het krediet voor het positieve, maar ook voor het negatieve.
nummer10
 nummer10 - donderdag 14 februari 2019 - 09:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 februari 2019 - 09:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Kan jij uberhaubt wel lezen waar een ander wat over schrijft?

de prestatie op zich is geen twijfel over, bij niemand niet.

Iedereen ziet dat Ajax meer kansen heeft gehad, iedereen ziet dat Ajax meer de bal had, iedereen ziet dat Ajax Real kon afbluffen, iedereen zien dat we Real bij de strot pakten. Allemaal zaken die iedereen ziet en waar iedereen het over eens is.

Enige verschil, is dat ik zeg dat het niet iets is om trots op te zijn, ik vind het iets om heel kwaad over te worden, dit is topsport, je kan en mag niet trots zijn als je verliest in mijn beleving.
Alles gaat juist verkeerd in die gedachtegang, het is namelijk niet de mindset van de absolute winnaar. Die zou louter boos en teleurgesteld zijn omdat er gewoon verloren is.

Daarnaast, en dat vind ik nog veel belangrijker, ben ik hier niet trots op en wordt ik er boos van, dat ze dit dus niet kunnen opbrengen in de eredivisie, dat is een grove schande van spelers en ten Hag dat hij ze niet gemotiveerd krijgt.
en ik vind dat motivatie uit de mens zelf moet komen.. heb je geen trainer voor nodig.. en zo zie ik dat, dus motivatie kan ik een trainer nooit kwalijk nemen, tactische blunders of opstellingen wel
nummer10
 nummer10 - donderdag 14 februari 2019 - 09:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 februari 2019 - 09:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Motivatie moet uit jezelf komen door wat je op de bank krijgt?

Zou mooi zijn, maar zakelijk gezien is geld slechts een hele tijdelijke motivatie. zie het als volgt, de eerste keer dat je een miljoen op de bank krijgt ben je euforisch en superblij en dus gemotiveerd. Zou datzelfde gevoel er nog steeds iedere keer zijn na de 100e keer dat je een miljoen op de bank krijgt bijgeschreven? Nee natuurlijk niet. Daarom is geld geen goede motivator. Of het moet zijn in tijdelijke beloningen voor eenmalige prestaties.

Dus stel iemand verdient standaard 100 euro, voor iedere dag dat hij niet ziek is krijgt hij 2 euro, voor iedere behaalde productieafspraak krijgt hij 10 euro. voor iedere dag dat iemand op tijd komt krijgt hij 2 euro en zo verder en zo verder.

Dan gaan mensen hun werk beter doen en zie je ziektecijfers gewoon omlaag gaan.

Bovenstaande is niet zozeer mijn mening, dat zijn gewoon zaken die in het bedrijfsleven dagelijks bewezen worden. Zo keren wij alle mensen in de directe kosten een bonus uit van 200 euro netto per kwartaal als ze in dat kwartaal niet ziek zijn geweest. Ons ziekteprecentage is van ruim 17% gemiddeld over 7 jaar in het eerst opvolgende jaar gedaald naar onder de 5%.

Kortom, je salaris als motivator om altijd het uiterste uit jezelf te halen is niet de juiste motivator. Dat zal uit andere zaken gehaald moeten worden.
je geeft aan dat geld geen motivatie is maar voor meer geld ben je wel minder vaak ziek en doe je dus je werk beter... dus geld is wel een motivatie voor de mensen, dus zouden die spelers de longen uit hun lijf moeten lopen, elke wedstrijd weer..
remco k
 remco k - donderdag 14 februari 2019 - 09:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 februari 2019 - 09:45 schreef nummer10 het volgende:

[..]

je geeft aan dat geld geen motivatie is maar voor meer geld ben je wel minder vaak ziek en doe je dus je werk beter... dus geld is wel een motivatie voor de mensen, dus zouden die spelers de longen uit hun lijf moeten lopen, elke wedstrijd weer..
Begrijpend lezen?

Je salaris zal nooit een motivator zijn, losse bonussen daarentegen werken wel, echter werkt dat weer vaak alleen bij werknemers die nog wel wat extra's kunnen gebruiken.

Daarom lopen vrijwel alle vertegenwoordigers op bonusregelingen, een functie die slecht te controleren is door leidinggevenden, dus een lager basis salaris wat niet afdoende is voor een vertegenwoordiger, met een dikke bonusregeling zorgen er voor dat deze werknemers wel gemotiveerd hun werk blijven doen.
En zo zijn er honderden voorbeelden die zelfde uitkomst hebben.

Even voor een speler:
Stel een speler bij Ajax kan 200.000,- per maand verdienen. Daar kan een gast van 24 vrijwel alles van doen en laten waar hij zin in heeft, zeker als ie dat al een jaar of 3 iedere maand op zijn bankje krijgt. Dat geld krijgt hij dus ongeacht zijn prestaties op het veld.
Het zal dus feitelijk steeds lastiger worden om uit dit bedrag motivatie te halen, immers went iedere gewoonte, dus ook de gewoonte om 200.000,- per maand op je bank te krijgen.
Een bonus van een ton zal dan ook niet heel veel motivatie met zich meebrengen. Je ziet het nu bij de CL wedstrijd tegen Real dat er dan andere zaken gaan spelen waardoor men wel gemotiveerd is.
Aansprekende tegenstander, aansprekend toernooi, mooie transfers maken en veel meer geld verdienen.

Geen trainer die ze daarvoor hoeft te motiveren, en hoe anders is datzelfde verhaal uit bij Heracles, kunstgras, klein stadion, slecht weer, hetzelfde salaris bla bla bla..

En daar komt dan dus een trainer bij kijken..... Dat is namelijk een stukje managen en misschien wel een van de moeilijkste taken van een trainer.. Maar dus wel degelijk zijn verantwoordelijkheid.
nummer10
 nummer10 - donderdag 14 februari 2019 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 februari 2019 - 09:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Begrijpend lezen?

Je salaris zal nooit een motivator zijn, losse bonussen daarentegen werken wel, echter werkt dat weer vaak alleen bij werknemers die nog wel wat extra's kunnen gebruiken.

Daarom lopen vrijwel alle vertegenwoordigers op bonusregelingen, een functie die slecht te controleren is door leidinggevenden, dus een lager basis salaris wat niet afdoende is voor een vertegenwoordiger, met een dikke bonusregeling zorgen er voor dat deze werknemers wel gemotiveerd hun werk blijven doen.
En zo zijn er honderden voorbeelden die zelfde uitkomst hebben.

Even voor een speler:
Stel een speler bij Ajax kan 200.000,- per maand verdienen. Daar kan een gast van 24 vrijwel alles van doen en laten waar hij zin in heeft, zeker als ie dat al een jaar of 3 iedere maand op zijn bankje krijgt. Dat geld krijgt hij dus ongeacht zijn prestaties op het veld.
Het zal dus feitelijk steeds lastiger worden om uit dit bedrag motivatie te halen, immers went iedere gewoonte, dus ook de gewoonte om 200.000,- per maand op je bank te krijgen.
Een bonus van een ton zal dan ook niet heel veel motivatie met zich meebrengen. Je ziet het nu bij de CL wedstrijd tegen Real dat er dan andere zaken gaan spelen waardoor men wel gemotiveerd is.
Aansprekende tegenstander, aansprekend toernooi, mooie transfers maken en veel meer geld verdienen.

Geen trainer die ze daarvoor hoeft te motiveren, en hoe anders is datzelfde verhaal uit bij Heracles, kunstgras, klein stadion, slecht weer, hetzelfde salaris bla bla bla..

En daar komt dan dus een trainer bij kijken..... Dat is namelijk een stukje managen en misschien wel een van de moeilijkste taken van een trainer.. Maar dus wel degelijk zijn verantwoordelijkheid.
tja kijk er anders tegen aan.. geld is voor mij geen motivatie, bonussen ook niet.. je doet iets omdat je het leuk vind, vooral voetballen en moet je elke dag dezelfde motivatie hebben ongeacht je loon.. zelfs op amateur basis zonder dat je wat verdient moet je elke week de motivatie ook kunnen opbrengen..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 14 februari 2019 - 10:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 februari 2019 - 08:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Ten Hag is degene die verantwoordelijk is voor een gemotiveerde selectie tijdens alle wedstrijden. Zijn verantwoordelijkheid.
De vraag is of deze selectie met een andere trainer wel gemotiveerd in de eredivisie gaat spelen.
Ik vermoed van niet. Als de spelers er namelijk geen zin in hebben, dan hebben ze er geen zin in. Ook al doe je er alles aan.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 14 februari 2019 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 februari 2019 - 08:47 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ben ik het niet mee eens.. je speelt om te winnen.. ongeacht welke tegenstander.. maar dit bedoel ik dua gaat het goed ligt het aan de spelers gaat het slecht ligt het aan de trainer... zoon dom geleuter...
Sorry maar ik heb afgelopen zondag het niet gezien dat ze speelde om te winnen.
Volgens mij wilde er maar 1 die won en dat was de trainer, de rest boeit het blijkbaar niet.
p111
 p111 - donderdag 14 februari 2019 - 10:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2019 - 22:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Om een voorbeeld te nemen, geen 1x speelt tadic in de competitie in de spits.
Volgens mij heeft tadic alle wedstrijden in de cl als spits in de basis gestaan
Daarin kan je zien wat een kutje die trainer is,met Tadic in de spits en Neres en Hakim op de flanken ben je een stuk sterker,nee die droplul zet Neres weken op de bank en laat Tadic verpieteren op de linkerflank.
p111
 p111 - donderdag 14 februari 2019 - 10:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 februari 2019 - 22:53 schreef remco k het volgende:
Overigens voor mij tagliafico de ligt de jong en van de beek de beste mensen op het veld. Neres en Ziyech goed maar te weinig aan de bal.
Je vergeet waarschijnlijk Tadic de man van de wedstrijd.Ze hebben Ajax weer op de kaart gezet in Europa.Ze speelde een wereld pot maar benutte weer niet de kansen.
remco k
 remco k - donderdag 14 februari 2019 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 februari 2019 - 10:10 schreef nummer10 het volgende:

[..]

tja kijk er anders tegen aan.. geld is voor mij geen motivatie, bonussen ook niet.. je doet iets omdat je het leuk vind, vooral voetballen en moet je elke dag dezelfde motivatie hebben ongeacht je loon.. zelfs op amateur basis zonder dat je wat verdient moet je elke week de motivatie ook kunnen opbrengen..
Dan leef jij echt in een luchtbel...
Sterker nog, het bewijs wordt dagelijks geleverd.. Zie Ajax de eerste wedstrijden na de winter.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 14 februari 2019 door remco k --
remco k
 remco k - donderdag 14 februari 2019 - 11:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 februari 2019 - 10:40 schreef p111 het volgende:

[..]

Je vergeet waarschijnlijk Tadic de man van de wedstrijd.Ze hebben Ajax weer op de kaart gezet in Europa.Ze speelde een wereld pot maar benutte weer niet de kansen.
Ik vond hem de eerste helft goed spelen, hij kon zich alleen in de tweede helft niet aanpassen aan de tactische omzetting bij Madrid, daar ging Casemiro namelijk voor hem lopen zodat de lange bal er uit werd gehaald, Ajax speelde namelijk gister in de eerste helft vrij veel vallende ballen op Tadic en het lukte hem in de tweede helft amper nog om op die manier vrij te komen. Maar hij speelde zeker een goede wedstrijd, eigenlijk iedereen, ook Blind bijvoorbeeld die gewoon niet is overlopen door de snelheid van Real.
remco k
 remco k - donderdag 14 februari 2019 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 februari 2019 - 10:37 schreef p111 het volgende:

[..]

Daarin kan je zien wat een kutje die trainer is,met Tadic in de spits en Neres en Hakim op de flanken ben je een stuk sterker,nee die droplul zet Neres weken op de bank en laat Tadic verpieteren op de linkerflank.
Eens, zeker als beide spitsen niet het niveau halen wat nu gevraagd wordt.

Ik ben dan ook heel benieuwd of dit nu wel de standaard wordt.
remco k
 remco k - donderdag 14 februari 2019 - 11:44   quote  deeplink  
Wat ik over Tadic schreef staat hier ook heel mooi omschreven.

Sowieso een heel leuk stuk over de rol van Ziyech, heel duidelijk is te zien dat ze dus de linksback vrij moesten laten omdat dit aan de bal de minste speler van Real is, het levert ons een goal op, maar kost ons ook een goal..

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/865489/hoe-reguil-n-een-belangrijke-rol-speelde-in-de-overwinning-van-real-op-ajax.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink-hotnews&utm_campaign=ajax

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 14 februari 2019 door remco k --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 14 februari 2019 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 februari 2019 - 10:37 schreef p111 het volgende:

[..]

Daarin kan je zien wat een kutje die trainer is,met Tadic in de spits en Neres en Hakim op de flanken ben je een stuk sterker,nee die droplul zet Neres weken op de bank en laat Tadic verpieteren op de linkerflank.
Volgens mij ging dat voor de winterstop prima
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 14 februari 2019 - 13:57   quote  deeplink  
Helaas was ik gisteravond niet thuis, daar ik de wedstrijd elders had gezien.
Daarom kon ik meediscussieren over de wedstrijd, tijdens de wedstrijd.

Wel vond ik het een goede wedstrijd van Ajax. Maar dankzij / door de arbitrage leek het of het een verkeerde beeld was over de wedstrijd, daar de arbitrage niet neutraal deed optreden, daar bijna alles in het nadeel van Ajax was ! ! !

Nog steeds ben ik het er niet mee eens of de eerste doelpunt van Ajax echt buitenspel was. Weer heeft de VAR-arbitrage zwaar gefaald, vindt ik.

Zelf vindt ik de VAR helemaal niks, omdat het géén toegevoegde waarde geeft voor wél veel beter voetbal, zij het eerder het tegendeel daarvan ! ! ! Maar dat is mijn mening.

Mogelijk dat Real Madrid commercieel beter is dan Ajax qua uitstraling en dergelijke, daar dit mijn vermoeden is dat Real Madrid mede daardoor de wedstrijd had gewonnen.

Ik sluit nog steeds niet uit dat Ajax ook in Madrid goed gaat / zal spelen.
Misschien dat zowel KJH, Dolberg en Neres in de basis staan.

Ondanks de onterechte nederlaag van gisteren, blijf ik (voorlopig) positief voor de wedstrijd in Madrid. Afwachten maar ! ! !
nummer10
 nummer10 - donderdag 14 februari 2019 - 14:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 februari 2019 - 13:00 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Volgens mij ging dat voor de winterstop prima
verbloemde veel, het hele seizoen zie je dolberg amper.. huntelaar nie scherp genoeg, de beste pot speelde je met neres tadic ziyech.. waarom veranderen ? volgens mij was dit ook puur om dolberg de kans tegeven.. gegokt en verloren en je verlies nemen van dolberg... dolberg is het gewoon niet en de rest van het seizoen met de opstelling beginnen zoals gisteren..
nummer10
 nummer10 - donderdag 14 februari 2019 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 februari 2019 - 11:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Dan leef jij echt in een luchtbel...
Sterker nog, het bewijs wordt dagelijks geleverd.. Zie Ajax de eerste wedstrijden na de winter.
stukje mentaliteit en persoonlijkheid.. heeft niks met een luchtbel temaken.. niet iedereen is het zelfde

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2220
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX TREFT REAL IN ACHTSTE FINALE CL!!!









0.0114860