BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: 1/2F CL: Tottenham Hotspur - Ajax 0-1, Ajax - Tottenham Hotspur (08-05-2019)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - donderdag 02 mei 2019 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 mei 2019 - 17:45 schreef Ronald 1960 het volgende:
Loetje, je hebt punten met de dingen die je in je laatste paar posts aanhaalt m.b.t. angst voor Tottenham, maar denk je dt ze bij Tottenham ook niet een beetje bang zijn dat ajax het niveau haalt van de wedstrijden tegen Bayern, Real en Juve en de 1e helft bij Tottenham uit?

Die zijn heus echt daar ook wel bang voor hoor. Als je als ploeg beter bent dan Bayern, Real, Juve en Tottenham, dan ben je in mijn ogen een hele goede kandidaat voor de cup met de grote oren. Zo wordt er momenteel naar ajax gekeken. Ik acht Erik Ten Hag in staat om (weer) iets heel moois en sterks neer te zetten met onze jongens.
Zou jij als Tottenham de return in gaan met Ajax in gedachte omtrent de return met Real en Juve in je kop, of met de thuiswedstrijd?

Die proberen zelfs Kane klaar te stomen. Die gaan van eigen kracht uit en zo hoort het ook. Ook Tottenham heeft zich al lang en breed bewezen deze CL
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 02 mei 2019 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 mei 2019 - 18:34 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zou jij als Tottenham de return in gaan met Ajax in gedachte omtrent de return met Real en Juve in je kop, of met de thuiswedstrijd?

Die proberen zelfs Kane klaar te stomen. Die gaan van eigen kracht uit en zo hoort het ook. Ook Tottenham heeft zich al lang en breed bewezen deze CL
Niet op het moment van de wedstrijd, maar denk wel dat het in hun koppies speelt zo af en toe. En inderdaad, Tottenham staat natuurlijk ook niet voor niets in de halve finale CL.
Maar ik denk dat wij naar de finale gaan :-)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 02 mei 2019 - 19:39   quote  deeplink  
https://www.ajax1.nl/de-champions-league-droom-van-nouri/?utm_campaign=subscribers-86&utm_medium=subscribers_push_notification&utm_source=subscribers

Ik moest dit even plaatsen. Met tranen in m'n ogen......
vooral vanaf 4 minuut 16......

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 mei 2019 door Ronald 1960 --
Eide
 Eide - donderdag 02 mei 2019 - 20:27   quote  deeplink  
Ik had het ook gezien. Heftig hoor.
remco k
 remco k - donderdag 02 mei 2019 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 mei 2019 - 16:57 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Dat geld voor elke ander speler ook. Voor Ronaldo en voor Messi ook.
Niet bepaald. Messi creëer negen van de tien kansen zelf.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 04 mei 2019 - 20:49   quote  deeplink  
https://www.gelderlander.nl/sport/ajax-derde-club-die-alle-uitduels-in-knock-outfase-champions-league-wint~a4f07eeb/

Dit zou ook nu een prachtig scenario zijn.
Een jongensdroom die uitkomt.....
Eide
 Eide - zaterdag 04 mei 2019 - 20:51   quote  deeplink  
De laatste 10 uitwedstrijden van de Surs:

quote:
Spurs’ last ten away games:

❌ 2-1 loss vs. Chelsea
❌ 2-0 loss vs. Palace
❌ 2-1 loss vs. Burnley
❌ 2-0 loss vs. Chelsea
✅ 1-0 win vs. Dortmund
❌ 2-1 loss vs. Southampton
❌ 2-1 loss vs. Liverpool
❌ 4-3 loss vs. City
❌ 1-0 loss vs. City
❌ 1-0 loss vs. Bournemouth
Bron
remco k
 remco k - zaterdag 04 mei 2019 - 22:52   quote  deeplink  
De enige gewonnen uitwedstrijd is dus de uitwedstrijd in de cl bij Dortmund.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 05 mei 2019 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 mei 2019 - 22:52 schreef remco k het volgende:
De enige gewonnen uitwedstrijd is dus de uitwedstrijd in de cl bij Dortmund.
Ook niet de minste....
We zullen moeten knallen!!!
Eide
 Eide - zondag 05 mei 2019 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 mei 2019 - 12:48 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ook niet de minste....
We zullen moeten knallen!!!
En uit verloren ze van City maar wonnen ze daarmee wel het tweeluik. De twee belangrijkste pakten ze dus het benodigde resultaat.
p111
 p111 - zondag 05 mei 2019 - 15:14   quote  deeplink  
Nou het wordt nog pittig
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 06 mei 2019 - 09:37   quote  deeplink  
Ik ben er nog niet gerust op! Even afwachten of er spelers pijntjes hebben opgelopen tijdens de bekerfinale.
Loetje
 Loetje - maandag 06 mei 2019 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 mei 2019 - 09:37 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ik ben er nog niet gerust op! Even afwachten of er spelers pijntjes hebben opgelopen tijdens de bekerfinale.
Dat niet alleen. Tottenham is gewoon een goede ploeg
Loetje
 Loetje - maandag 06 mei 2019 - 11:51   quote  deeplink  
Felix Brych, de man van Real - Ajax, fluit komende woensdag Ajax - Tottenham Hotspur.
Dubaiaan
 Dubaiaan - maandag 06 mei 2019 - 15:25   quote  deeplink  
Mazraoui gaat dus deelnemen aan de ramadan, wat dus betekent dat hij niet optimaal kan presteren. Door deze keuze kan hij bizar genoeg de sleutel in handen hebben om het verdere succes van Ajax in Europa te beslissen. Schöne werd namelijk niet voor niets gewisseld en kan het moeilijk belopen, terwijl Mazraoui die rol goed invulde. Nu zal TH voor Schöne moeten kiezen en is het hopen dat het middenveld niet verzuipt.

Woon zelf in het Midden Oosten en al het personeel werkt 2 uur per dag minder op kantoor vanwege de extra inspanning die het vasten met zich meebrengt. Twee wedstrijden in 4 dagen op top niveau en eventueel een finale, ik houd mijn hart vast.
p111
 p111 - maandag 06 mei 2019 - 17:37   quote  deeplink  
Gewoon niet opstellen,zo simpel is het je kan geen topprestatie leveren als je niet kan eten.
Eide
 Eide - maandag 06 mei 2019 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 mei 2019 - 15:25 schreef Dubaiaan het volgende:
Woon zelf in het Midden Oosten en al het personeel werkt 2 uur per dag minder op kantoor vanwege de extra inspanning die het vasten met zich meebrengt. Twee wedstrijden in 4 dagen op top niveau en eventueel een finale, ik houd mijn hart vast.
Die mensen worden niet omgeven door een medisch team met inspanningsfysiologen en dietisten. Bovendien is het leven van een voetballer dusdanig dat spelers ook overdag prima het bed in kunnen. Ik ben er van overtuigd at het invloed heeft. Het is een verandering op normaal en zal dus ook wel iets doen, maar ik denk ook dat er best eenaardige mouw aan te passen is met alle kennis en kunde die Ajax aan boord heeft.
Dubaiaan
 Dubaiaan - maandag 06 mei 2019 - 19:35   quote  deeplink  
Dat is waar, ik hoop dat je gelijk hebt en als Nous speelt, dat hij de sterren van de hemel speelt.
remco k
 remco k - maandag 06 mei 2019 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 mei 2019 - 11:51 schreef Loetje het volgende:
Felix Brych, de man van Real - Ajax, fluit komende woensdag Ajax - Tottenham Hotspur.
Mag dat überhaupt joh?

Maar ben daar niet heel blij mee ondanks dat ie goed floot. Hij werd natuurlijk achteraf flink bekritiseerd.
Brandje
 Brandje - maandag 06 mei 2019 - 23:09   quote  deeplink  
Volgens Football London speelt Kane sowieso niet. Is Lamela fit genoeg voor de bank en staan er achte Sanchez en Jantje dikke vraagtekens.
Brandje
 Brandje - maandag 06 mei 2019 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 mei 2019 - 22:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Mag dat überhaupt joh?

Maar ben daar niet heel blij mee ondanks dat ie goed floot. Hij werd natuurlijk achteraf flink bekritiseerd.
Ik heb daar weinig van mee gekregen van die kritiek of het moet vanuit de kan van Madrid zijn geweest.
Eide
 Eide - dinsdag 07 mei 2019 - 06:45   quote  deeplink  
Verschillende Spurs-volgers melden dat Kans zeer waarschijnlijk niet fit genoeg is om te spelen. Jan Vertonghen is nog twijfelachtig, net als Sanchez die een lichte blessure heeft. Erik Lamela zou wel weer fit zijn.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 07 mei 2019 - 07:38   quote  deeplink  
Ach, alles om AJAX op het verkeerde been te zetten. Sissoko zou ook niet spelen vorige wedstrijd en ik kan me recentelijk nog wedstrijden tegen Juventus en Madrid herinneren waar spelers niet mee zouden doen en ineens fit op het veld stonden. Ik zie het morgenavond om 8 uur wel als de opstelling bekend word gemaakt.
remco k
 remco k - dinsdag 07 mei 2019 - 10:38   quote  deeplink  
Tottenham gaat morgen echt anders voor de dag komen dan vorige week hoor. Ik hoop dat Ajax er tegen bestand is, die gaan echt volle bak zoals de tweede helft, maar nu met Son er nog bij..

Ik ben er bang voor dat dit het eindstation gaat zijn voor Ajax..
Loetje
 Loetje - dinsdag 07 mei 2019 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 mei 2019 - 22:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Mag dat überhaupt joh?

Maar ben daar niet heel blij mee ondanks dat ie goed floot. Hij werd natuurlijk achteraf flink bekritiseerd.
Jep. Je komt scheidsrechters vaker tegen. Maximaal 1x in de voorronde, 1x in de poule en 2x in de knock out fase.

Hopelijk fluit die net zo goed.

Mocht onze droom voortgaan en we echt de finale halen, krijgen we voor zover ik nu kan inschatten Clement Turpin
Loetje
 Loetje - dinsdag 07 mei 2019 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 mei 2019 - 06:45 schreef Eide het volgende:
Verschillende Spurs-volgers melden dat Kans zeer waarschijnlijk niet fit genoeg is om te spelen. Jan Vertonghen is nog twijfelachtig, net als Sanchez die een lichte blessure heeft. Erik Lamela zou wel weer fit zijn.
Dan komen ze nog steeds met veel kwaliteit deze kant op hoor
guusje
 guusje - dinsdag 07 mei 2019 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 mei 2019 - 10:38 schreef remco k het volgende:
Tottenham gaat morgen echt anders voor de dag komen dan vorige week hoor. Ik hoop dat Ajax er tegen bestand is, die gaan echt volle bak zoals de tweede helft, maar nu met Son er nog bij..

Ik ben er bang voor dat dit het eindstation gaat zijn voor Ajax..
Met Son erbij zou dat betekenen dat ze met 12 man spelen. (beetje flauw) Maar als Son speelt, speelt er een ander niet. En als je hem een beetje provoceert, zie de wedstrijd van afgelopen weekend, staan ze ineens met 10 man.
Eide
 Eide - dinsdag 07 mei 2019 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 mei 2019 - 10:38 schreef remco k het volgende:
Tottenham gaat morgen echt anders voor de dag komen dan vorige week hoor. Ik hoop dat Ajax er tegen bestand is, die gaan echt volle bak zoals de tweede helft, maar nu met Son er nog bij..

Ik ben er bang voor dat dit het eindstation gaat zijn voor Ajax..
Het owrdt ongetwijfeld weer een hele lastige pot. Tegelijkertijd is met Son de lang bal vooruit peren minder aantrekkelijk. Bovendien zal Spurs Son voetballend moeten bedienen waardoor louter vertrouwen op beren als Wanyama en Sisoko minder boeiend is. Als een Spurs treffer lang uitblijft moet er bovendien ruimte komen voor Ajax.

Het is nog lang niet gedaan, maar Son is geen Messi of Ronaldo.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 07 mei 2019 - 14:42   quote  deeplink  
BEn heel benieuwd hoe Ajax deze wedstrijd gaat starten. Ze hebben iig een slechte generale gehad en lijken het een beethje kwijt na zoveel blessureleed.
Loetje
 Loetje - dinsdag 07 mei 2019 - 16:07   quote  deeplink  
Neres is een klein twijfelgeval voor morgen
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 07 mei 2019 - 17:28   quote  deeplink  
Spanning neemt alweer zienderogen toe! Pffff en dan moeten we nog 27,5 uur tot de start van de wedstrijd!
Eide
 Eide - dinsdag 07 mei 2019 - 20:09   quote  deeplink  
Geen Sanchez, waarschijnlijk geen Kane, waarschijnlijk wel Vertonghen.
hjf
 hjf - woensdag 08 mei 2019 - 08:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 mei 2019 - 20:09 schreef Eide het volgende:
Geen Sanchez, waarschijnlijk geen Kane, waarschijnlijk wel Vertonghen.
Gewoon van eigen kracht uitgaan Eide. En natuurlijk niet onbezonnen ten aanval trekken, maar gedoseerd. Dan komt het goed. Ik hoop, maar verwacht het niet, dat Nous op de plek van Lasse gaat spelen. Dat heet aanpassen, maar we hebben op het middenveld meer snelheid en power nodig tegen deze tegenstander. Eriksen uitschakelen en je hebt de aanvoer naar Son en Moura afgesneden.
remco k
 remco k - woensdag 08 mei 2019 - 10:05   quote  deeplink  
D-Day mensen.

Spanning is er nu al..
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 08 mei 2019 - 10:48   quote  deeplink  
In eerste instantie verwacht ik een gelijkspel met 'n 1 - 1 of 2 - 2,
zij het in zeer positieve zin.

Denkelijk omdat we een een hele goede wedstrijd gaan zien en een zeer goede stadionsfeer voelen, daar een gelijkspel voor ons ook een eindresultaat oplevert voor de finale.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 08 mei 2019 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 mei 2019 - 10:05 schreef remco k het volgende:
D-Day mensen.

Spanning is er nu al..
Nu pas?
p111
 p111 - woensdag 08 mei 2019 - 13:06   quote  deeplink  
Verschrikkelijk deze spanning ,was het maar al 21.00 uur.
remco k
 remco k - woensdag 08 mei 2019 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 mei 2019 - 12:16 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nu pas?
Was hier niet eerder.
Eide
 Eide - woensdag 08 mei 2019 - 14:31   quote  deeplink  
Een. Brok. Zenuwen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 08 mei 2019 - 15:05   quote  deeplink  
Gaan er nog mensen van het forum naar de wedstrijd vanavond?
Dubaiaan
 Dubaiaan - woensdag 08 mei 2019 - 16:45   quote  deeplink  
Helaas niet, aangezien ik niet meer in Nederland woon, maar ik zit om 11 uur voor de TV ;-)
Eide
 Eide - woensdag 08 mei 2019 - 18:07   quote  deeplink  
Neuh, heb papadienst. Vrouw is straks weg, kinderen op bed. Dan hebben alleen de honden last van me.
Eide
 Eide - woensdag 08 mei 2019 - 18:11   quote  deeplink  
Ajax maakt gebaar naar Eredivisie

Ajax krijgt vanavond support uit onverwachte hoek. De Amsterdamse club heeft een gebaar gemaakt naar de Eredivisie en alle directies van de 17 andere clubs uitgenodigd voor de kraker in de halve finale van de Champions League tegen Tottenham Hotspur (21.00 uur).

Op de uitnodiging, die twee weken geleden al is verstuurd, is enthousiast gereageerd. De directies komen nagenoeg allemaal en krijgen een plekje toebedeeld op de hoofdtribune.

Hoewel de geste volgens betrokkenen los moet worden gezien van het verplaatsen van speelronde 33 naar woensdag 15 mei, gaat van de invitatie wel een boodschap uit: ’We moeten het in de Eredivisie met elkaar doen’.

Omdat niemand – ook bij de KNVB niet – juli vorig jaar kon bevroeden dat een Nederlandse club de (halve) finale van de Champions League zou halen en vanwege Koningsdag, kwam de voetbalbond in de problemen met speelronde 33. Ajax zou voor de heenwedstrijd in Londen minder dan de verplichte 48 uur rust krijgen, waardoor de rigoureuze maatregel werd genomen de hele speeldag te verplaatsen.

Daarvoor kreeg de KNVB niet de handen van alle clubbestuurders op elkaar. Ajax was officieel geen partij en kon niets aan het collectieve uitstel doen, maar besloot in het kader van de collectiviteitsgedachte alle clubs uit te nodigen voor het mogelijke spektakelstuk van woensdagavond.

Dat de Amsterdammers met hun prestaties het collectieve Nederlandse belang dienen, blijkt uit de UEFA-ranking. Van de 43 punten (gedeeld door de vijf Nederlandse deelnemers: 8,600) sprokkelde Ajax er 32 (6,400) bijeen. Mede daardoor stroomt de kampioen van het volgende Eredivisie-seizoen rechtstreeks in de groepsfase van de Champions League in.

Bron

Briljant. Echt vreselijk diplomatiek handig dit.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 mei 2019 door Eide --
Loetje
 Loetje - woensdag 08 mei 2019 - 18:35   quote  deeplink  
Revanche voor 3 jaar geleden op deze datum dan maar....
remco k
 remco k - woensdag 08 mei 2019 - 19:38   quote  deeplink  
Dit is niet te harden.
Loetje
 Loetje - woensdag 08 mei 2019 - 19:50   quote  deeplink  
Geen Veltman, wel Nous...

Moet bekennen dat ik dat weer heel raar vind op voorhand, zeker als je power nodig hebt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 mei 2019 door Loetje --
remco k
 remco k - woensdag 08 mei 2019 - 19:54   quote  deeplink  
Op zich wel logisch toch. Ziyech speelt vaak wel beter met mazraoui

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 mei 2019 door remco k --
Eide
 Eide - woensdag 08 mei 2019 - 19:56   quote  deeplink  
Het gerucht is dat Mazraoui op rchtsback speelt en Schone op 6. Veltman dus op de bank.
Eide
 Eide - woensdag 08 mei 2019 - 19:57   quote  deeplink  
D6D_7RIX4AEQhgP.jpg:large
Eide
 Eide - woensdag 08 mei 2019 - 19:58   quote  deeplink  
D6EBRFKX4AASSPM.jpg

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8734
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: 1/2F CL: Tottenham Hotspur - Ajax 0-1, Ajax - Tottenham Hotspur (08-05-2019)









0.0110008