BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële Ajax comeback topic 2020

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - woensdag 12 augustus 2020 - 20:46   quote  deeplink  
v39xgc5bd7tg.jpg

De voorbereiding
Afgelopen vrijdag is voor Ajax de voorbereiding begonnen op het komende seizoen. Hierin werd RKC met overtuigende cijfers verslagen, 6-1!

Morgen wacht FC Utrecht in de ArenA en ook zien we hierboven de rest van de voorbereiding in beeld met een aantal hele leuke tegenstanders zoals Salzburg en Frankfurt.

Tevens speelt Ajax weer met meerdere elftallen 2 wedstrijden op een dag of 2 wedstrijden in 2 dagen.

Hier kunnen we de potjes een beetje bijhouden, beter dan dat vreselijk oneindige Coronagelul!

Tevens zal ik proberen hieronder de uitslagen en doelpuntenmakers van de voorbereiding bij te houden.

Uitslagen voorbereiding
Ajax - RKC Waalwijk 6-1 (1-0)
Ajax - FC Utrecht 5-1 (5-0)
Wolfsberger AC - Ajax 0-2 (0-1)
Red Bull Salzburg - Ajax 1-4 (1-2)
Ajax - Holstein Kiel 5-2 (4-0)
Ajax - Hertha BSC 1-0 (1-0)
Ajax - Eintracht Frankfurt 2-1 (1-0)
Ajax - Union Berlin 2-2 (1-0)
Ajax - FC Augsburg 1-0 (1-0)

Doelpuntenmakers voorbereiding
Zakaria Labyad 5
Jurgen Ekkelenkamp 4
Antony 3
Lassina Traoré 3
Devyne Rensch 2
Klaas-Jan Huntelaar 2
Ryan Gravenberch 2
Quinsy Promes 2
Noa Lang 1
Nicolas Tagliafico 1
Mohammed Kudus 1
Donny van de Beek 1
Carel Eiting 1

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 september 2020 door Loetje --
Pietje
 Pietje - woensdag 12 augustus 2020 - 21:26   quote  deeplink  
Je hebt er weer wat moois van gemaakt!

Het voetballoze tijdperk heeft lang genoeg geduurd. Ik heb er weer goed zin in!
Waar ik erg benieuwd naar ben is of Ajax het gemis van Hakim Ziyech kan opvangen.
Loetje
 Loetje - woensdag 12 augustus 2020 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 augustus 2020 - 21:26 schreef Pietje het volgende:
Je hebt er weer wat moois van gemaakt!

Het voetballoze tijdperk heeft lang genoeg geduurd. Ik heb er weer goed zin in!
Waar ik erg benieuwd naar ben is of Ajax het gemis van Hakim Ziyech kan opvangen.
Ik denk als het inderdaad Ajax (iets van gehoord) een goede nummer 6 te halen, we er heel goed op staan.

Puur op het eerste oog he, ik heb vorig jaar echt vaak geroepen dat we vleugellam waren. Voorin zwerven we van het kwaliteit nu en dubbel bezet. De creativiteit kan ook elders vandaan komen he.

Ik maak me gewoon nog veel zorgen over dat middenveld. Hoop ook echt dat Van de Beem blijft en ergens ook Onana. Tagliafico heb ik de hoop mee opgegeven.
nummer10
 nummer10 - woensdag 12 augustus 2020 - 22:01   quote  deeplink  
mooi stukje weer loetje, blij dat je terug bent. en voorin hoeven we ons indd geen zorgen temaken, middenveld vind ik wat dunnetjes, tenminste als de jeugd niet weet aan tehaken..
Loetje
 Loetje - woensdag 12 augustus 2020 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 augustus 2020 - 22:01 schreef nummer10 het volgende:
mooi stukje weer loetje, blij dat je terug bent. en voorin hoeven we ons indd geen zorgen temaken, middenveld vind ik wat dunnetjes, tenminste als de jeugd niet weet aan tehaken..
Middenveld is inderdaad opzich niet heel dun. Ik heb alleen gigantische twijfels over bepaalde jongens.

Gravenberch heeft talent, maar die blijft gigantisch nonchalant en blijft niet vanuit zijn positie spelen. En dan wordt het riskant.

Marin geloof ik in, maar Ten Hag niet.

Ekkelenkamp mag van mij blijven, maar meer als een ideale reserve is het ook niet.

En Eiting, dat is eigenlijk voor ons een perfecte speler. Probleem van Eiting is echter dat Eiting altijd Eiting is. Voor en na zijn blessure, die jongen heeft nog steeds hetzelfde niveau als toen die debuteerde in Jong. Die staat iets teveel stil en dan ben ik bang dat Eiting het ook net niet gaat halen.
Eide
 Eide - woensdag 12 augustus 2020 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 augustus 2020 - 22:05 schreef Loetje het volgende:

[..]

Marin geloof ik in, maar Ten Hag niet.

Ekkelenkamp mag van mij blijven, maar meer als een ideale reserve is het ook niet.
Ik heb Ekkelenkamp toch hoger zitten dan Marin. Leuk dat Marin tegen RKC leuk speelde, maar voorlopig heeft die vent vorig jaar he-le-maal niets laten zien en Ekkelenkamp wel.

Marin speelde 17 wedstrijden met in totaal 808 minuten. Ekkelenkamp speelde 8 wedstrijden en 321 minuten en liet daarin VEEL meer zien. Laat Marin zich eerst maar eens bewijzen want voorlopig lijkt het nergens op.
p111
 p111 - woensdag 12 augustus 2020 - 22:45   quote  deeplink  
Mooi Loetje,jij hebt als ik het goed heb begrepen de wedstrijd tegen Corona gewonnen mooi man.
Hopelijk gaan we snel weer lekkere wedstrijden zien zonder Marin maar met Ekkelenkamp.
Loetje
 Loetje - woensdag 12 augustus 2020 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 augustus 2020 - 22:11 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik heb Ekkelenkamp toch hoger zitten dan Marin. Leuk dat Marin tegen RKC leuk speelde, maar voorlopig heeft die vent vorig jaar he-le-maal niets laten zien en Ekkelenkamp wel.

Marin speelde 17 wedstrijden met in totaal 808 minuten. Ekkelenkamp speelde 8 wedstrijden en 321 minuten en liet daarin VEEL meer zien. Laat Marin zich eerst maar eens bewijzen want voorlopig lijkt het nergens op.
Ten eerste ga ik de heren niet vergelijken, maar heb ik het over het totale middenveld. Ekkelenkamp kan meer hebben laten zien, maar zit ver, heel ver van Van de Beek af. Toch kan hij een ideale man voor daarachter zijn.

Marin heeft de minuten voornamelijk in het begin van het seizoen gemaakt. En dat heeft hij gedaan op een zwalkend middenveld waar ze alle 3 ver onder de maat speelde. Marin is een centrale box to box speler en moet een 6 achter hem hebben en een 10 voor hem. Eerst speelt Blind daar en doet net als wat de rest op het middenveld doet, namelijk totaal uit positie spelen en elkaars positie als iemand instapt, niet overnemen. Erna is met name Marin kind van de rekening geworden van dat middenveld.

Mijn sympathie voor die jongen is ook niet ontstaan tegen RKC of vorig jaar, maar bij Standars en dat heb ik altijd geroepen. Ik wil Marin nog steeds wel eens zien met wat ik hierboven schrijf. En dan zal ik hem als het moet helemaal afschrijven!
Loetje
 Loetje - woensdag 12 augustus 2020 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 augustus 2020 - 22:45 schreef p111 het volgende:
Mooi Loetje,jij hebt als ik het goed heb begrepen de wedstrijd tegen Corona gewonnen mooi man.
Hopelijk gaan we snel weer lekkere wedstrijden zien zonder Marin maar met Ekkelenkamp.
Ja hoor, al een tijdje. Was alleen even forummoe.
Eide
 Eide - woensdag 12 augustus 2020 - 23:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 augustus 2020 - 23:22 schreef Loetje het volgende:

[..]

Mijn sympathie voor die jongen is ook niet ontstaan tegen RKC of vorig jaar, maar bij Standars en dat heb ik altijd geroepen. Ik wil Marin nog steeds wel eens zien met wat ik hierboven schrijf. En dan zal ik hem als het moet helemaal afschrijven!
Ik weet dat dit niet van RKC is bij jou, maar het is veelzeggend dat zelfs toen Ajax veel blessures had Marin er niet aan te pas kwam.
nummer10
 nummer10 - woensdag 12 augustus 2020 - 23:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 augustus 2020 - 22:05 schreef Loetje het volgende:

[..]

Middenveld is inderdaad opzich niet heel dun. Ik heb alleen gigantische twijfels over bepaalde jongens.

Gravenberch heeft talent, maar die blijft gigantisch nonchalant en blijft niet vanuit zijn positie spelen. En dan wordt het riskant.

Marin geloof ik in, maar Ten Hag niet.

Ekkelenkamp mag van mij blijven, maar meer als een ideale reserve is het ook niet.

En Eiting, dat is eigenlijk voor ons een perfecte speler. Probleem van Eiting is echter dat Eiting altijd Eiting is. Voor en na zijn blessure, die jongen heeft nog steeds hetzelfde niveau als toen die debuteerde in Jong. Die staat iets teveel stil en dan ben ik bang dat Eiting het ook net niet gaat halen.
hier sluit ik me volledig bij aan..
nummer10
 nummer10 - woensdag 12 augustus 2020 - 23:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 augustus 2020 - 23:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik weet dat dit niet van RKC is bij jou, maar het is veelzeggend dat zelfs toen Ajax veel blessures had Marin er niet aan te pas kwam.
maar die werd toch ook helemaal niet gebruikt op de manier hoe die wel kan renderen.. hij moest een rolspelen wat die toen gewoon nog niet kon.. en misschien nu ook niet, maar dan ga je als trainer toch spelen naar de mogelijkheden wat je wel hebt.. en dat miste ik vorige jaar echt heel erg bij tenhag en daardoor vond ik hem echt een tactisch onbenul ;) maar dat wat vorig seizoen.. ben echt benieuwd hoe het dit jaar gaat, ook met een bogarde naast hem die hem wel de wacht aan durft te zeggen als hem iets niet aanstaat..
Loetje
 Loetje - donderdag 13 augustus 2020 - 03:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 augustus 2020 - 23:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik weet dat dit niet van RKC is bij jou, maar het is veelzeggend dat zelfs toen Ajax veel blessures had Marin er niet aan te pas kwam.
Toch verbaasde me het ook. In die tijd van blessures deed eigenlijk niemand het goed inderdaad. Toch werd die wel ietsje beter in de spaarzame minuutjes die hij kreeg. Van mij mag die in ieder geval één echte kans geven. Echter, ik verwacht het niet.
Loetje
 Loetje - donderdag 13 augustus 2020 - 03:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 augustus 2020 - 23:39 schreef nummer10 het volgende:

[..]

maar die werd toch ook helemaal niet gebruikt op de manier hoe die wel kan renderen.. hij moest een rolspelen wat die toen gewoon nog niet kon.. en misschien nu ook niet, maar dan ga je als trainer toch spelen naar de mogelijkheden wat je wel hebt.. en dat miste ik vorige jaar echt heel erg bij tenhag en daardoor vond ik hem echt een tactisch onbenul ;) maar dat wat vorig seizoen.. ben echt benieuwd hoe het dit jaar gaat, ook met een bogarde naast hem die hem wel de wacht aan durft te zeggen als hem iets niet aanstaat..
Ik denk persoonlijk niet dat dat lag aan zijn rol, want hij speelde gewoon centraal. Echter, het hele middenveld klopte niet. Spelers te diep, spelers die elkaars positie niet overnemen als de ander opkomt. Uiteindelijk deed iedereen dat echt helemaal fout.
p111
 p111 - donderdag 13 augustus 2020 - 07:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 augustus 2020 - 23:39 schreef nummer10 het volgende:

[..]

maar die werd toch ook helemaal niet gebruikt op de manier hoe die wel kan renderen.. hij moest een rolspelen wat die toen gewoon nog niet kon.. en misschien nu ook niet, maar dan ga je als trainer toch spelen naar de mogelijkheden wat je wel hebt.. en dat miste ik vorige jaar echt heel erg bij tenhag en daardoor vond ik hem echt een tactisch onbenul ;) maar dat wat vorig seizoen.. ben echt benieuwd hoe het dit jaar gaat, ook met een bogarde naast hem die hem wel de wacht aan durft te zeggen als hem iets niet aanstaat..
Zijn handelingssnelheid is te laag voor een hoog Ajax niveau.
Pietje
 Pietje - donderdag 13 augustus 2020 - 09:36   quote  deeplink  
Magallán gaat mee op trainingskamp en krijgt toch nog een kans. Ik ben zeer benieuwd. Verdedigers zat, lijkt mij, behalve op links. Prioriteit ligt voor mij toch duidelijk op het middenveld.
nummer10
 nummer10 - donderdag 13 augustus 2020 - 10:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2020 - 03:18 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk niet dat dat lag aan zijn rol, want hij speelde gewoon centraal. Echter, het hele middenveld klopte niet. Spelers te diep, spelers die elkaars positie niet overnemen als de ander opkomt. Uiteindelijk deed iedereen dat echt helemaal fout.
dat kan natuurlijk ook... we wachten af, want voetballen kan die wel en heeft die al bewezen bij zijn vorige club..
Eide
 Eide - donderdag 13 augustus 2020 - 10:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2020 - 09:36 schreef Pietje het volgende:
Magallán gaat mee op trainingskamp en krijgt toch nog een kans. Ik ben zeer benieuwd. Verdedigers zat, lijkt mij, behalve op links. Prioriteit ligt voor mij toch duidelijk op het middenveld.
Ik denk dat hij mee mag omdat Ajax hem gewoon niet gesleten krijgt. Hij kost toch salaris dus je wil toch kijken of hij zich linksom of rechtsom in de kijker kan spelen. Hetzij als nuttige (wissel)speler, danwel op de transfermarkt.

Misschien moet Ajax dit soort kerels gewoon in wederzijds overleg ontslaan van het contract. Ik bedoel, wat heb je er zo aan? Het is knude voor Ajax en het is knudde van Magallan.
p111
 p111 - donderdag 13 augustus 2020 - 15:26   quote  deeplink  
Zowel Magallan als Marin bij een redelijk bod weg doen en je verlies nemen.Voor Magallan 2 of 3 miljoen klaar en voor Marin vanaf 5 Miljoen gedag zeggen.
Pietje
 Pietje - donderdag 13 augustus 2020 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2020 - 10:47 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk dat hij mee mag omdat Ajax hem gewoon niet gesleten krijgt. Hij kost toch salaris dus je wil toch kijken of hij zich linksom of rechtsom in de kijker kan spelen. Hetzij als nuttige (wissel)speler, danwel op de transfermarkt.

Misschien moet Ajax dit soort kerels gewoon in wederzijds overleg ontslaan van het contract. Ik bedoel, wat heb je er zo aan? Het is knude voor Ajax en het is knudde van Magallan.
Ik heb sterk het gevoel dat Magallán een jaar nodig heeft gehad om te acclimatiseren. Dat geldt denk ik ook voor Marin. Ik wil beide spelers niet te vlug afschrijven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 augustus 2020 door Pietje --
Eide
 Eide - donderdag 13 augustus 2020 - 16:55   quote  deeplink  
Ajax speelt vanavond trouwens om 18:45.
Loetje
 Loetje - donderdag 13 augustus 2020 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2020 - 16:47 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik heb sterk het gevoel dat Magallán een jaar nodig heeft gehad om te acclimatiseren. Dat geldt denk ik ook voor Marin. Ik wil beide spelers niet te vlug afschrijven.
Magallan zie ik eigenlijk als een scoutingsfout. In de Copa Libertadores in het jaar voor die kwam, zag je dat hij als mandekker meer dan prima was, maar totaal niet met ruimte in de rug kan spelen. Dat moet je dan ook wel zien. Zelfs heel Argentinië verbaasde het, alle andere 3 verdedigers van Boca naar Ajax had men begrepen, behalve onze Magallan. Haha!
Loetje
 Loetje - donderdag 13 augustus 2020 - 18:02   quote  deeplink  
izgp4kbz.jpeg.jpg
Loetje
 Loetje - donderdag 13 augustus 2020 - 18:28   quote  deeplink  
Tadic en Huntelaar licht geblesseerd, maar Ten Hag verwacht ze volgende week zaterdag weer.
remco k
 remco k - donderdag 13 augustus 2020 - 19:04   quote  deeplink  
Ajax aanvallend prima eerste kwartier. Defensief heel kwetsbaar. Rechts achterin is er op beide posities nog een hoop werk te verrichten. Ook Schuurs heel kwetsbaar.
Loetje
 Loetje - donderdag 13 augustus 2020 - 19:10   quote  deeplink  
Leuk potje, prima goals en 2-0 geeft het beeld niet eens goed weer. Aanvallend beide ploegen leuk, defensief heel matig. Had al 3-2 kunnen zijn.
remco k
 remco k - donderdag 13 augustus 2020 - 19:14   quote  deeplink  
Gravenberg valt positief op
remco k
 remco k - donderdag 13 augustus 2020 - 19:19   quote  deeplink  
Knappe goal hoor. Hele mooie pass Anthony.
Loetje
 Loetje - donderdag 13 augustus 2020 - 19:19   quote  deeplink  
Nummer 3, Ajax ook meer in controle de laatste 10 minuten
Loetje
 Loetje - donderdag 13 augustus 2020 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2020 - 19:19 schreef remco k het volgende:
Knappe goal hoor. Hele mooie pass Anthony.
Die is veel meer in beweging als tegen RKC. Daar had die zo'n beetje 2 balcontacten en 2 goals.

Ook eens omtrent Gravenberch. Nu zie je het talent weer.
remco k
 remco k - donderdag 13 augustus 2020 - 19:23   quote  deeplink  
Alvarez onzichtbaar.
Loetje
 Loetje - donderdag 13 augustus 2020 - 19:23   quote  deeplink  
Zag ik nou serieus een balbezit van 42% voor Ajax? Dat is echt ongekend

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 augustus 2020 door Loetje --
Loetje
 Loetje - donderdag 13 augustus 2020 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2020 - 19:23 schreef remco k het volgende:
Alvarez onzichtbaar.
Hoort daar ook niet.
remco k
 remco k - donderdag 13 augustus 2020 - 19:24   quote  deeplink  
Wat een nare tackle is dat.
Loetje
 Loetje - donderdag 13 augustus 2020 - 19:25   quote  deeplink  
Wat een goal!
remco k
 remco k - donderdag 13 augustus 2020 - 19:25   quote  deeplink  
Zo. Wat een vrije trap
Eide
 Eide - donderdag 13 augustus 2020 - 19:25   quote  deeplink  
Het gaat erg makkelijk zeg.
Loetje
 Loetje - donderdag 13 augustus 2020 - 19:25   quote  deeplink  
Afgelopen week de minste op het veld, vandaag de beste
remco k
 remco k - donderdag 13 augustus 2020 - 19:26   quote  deeplink  
Labyad sowieso prima hoor als 9
Loetje
 Loetje - donderdag 13 augustus 2020 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2020 - 19:26 schreef remco k het volgende:
Labyad sowieso prima hoor als 9
Doet me een beetje aan de Siem de Jong rol onder De Boer denken zo
remco k
 remco k - donderdag 13 augustus 2020 - 19:28   quote  deeplink  
En dan mis je Tadic Onana Neres van de beek nog.
remco k
 remco k - donderdag 13 augustus 2020 - 19:28   quote  deeplink  
En Martinez.
Loetje
 Loetje - donderdag 13 augustus 2020 - 19:31   quote  deeplink  
Yep, toch wel weer wat spelers.

En Huntelaar, weliswaar geen basis maar dikke kans dat die i.p.v Labyad had gespeeld
remco k
 remco k - donderdag 13 augustus 2020 - 19:34   quote  deeplink  
Wat is er met labyad.
Eide
 Eide - donderdag 13 augustus 2020 - 19:34   quote  deeplink  
Utrecht geeft echt nauwelijks weerstand. De eerste 10 minuten deed Utrecht aardig mee maar sindsdien is het gewoon prijsschieten.

Weer Labyad. Drie stuks in 45 minuten, lekker hoor.
Loetje
 Loetje - donderdag 13 augustus 2020 - 19:34   quote  deeplink  
Haha, Labyad... Wat een goal weer.
Loetje
 Loetje - donderdag 13 augustus 2020 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2020 - 19:34 schreef Eide het volgende:
Utrecht geeft echt nauwelijks weerstand. De eerste 10 minuten deed Utrecht aardig mee maar sindsdien is het gewoon prijsschieten.

Weer Labyad. Drie stuks in 45 minuten, lekker hoor.
Zeker, maar Ajax zet ook echt uitstekend druk op het middenveld. En vaak al in de opbouw
remco k
 remco k - donderdag 13 augustus 2020 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2020 - 19:34 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zeker, maar Ajax zet ook echt uitstekend druk op het middenveld. En vaak al in de opbouw
Van de Beek voor Alvarez en je bent er denk ik op het middenveld.

Gravenberg echt heel goed. Misschien wel zijn beste helft tot nu toe.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 augustus 2020 door remco k --
Loetje
 Loetje - donderdag 13 augustus 2020 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2020 - 19:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Van de Beek voor Alvarez en je bent er denk ik op het middenveld.

Gravenberg echt heel goed. Misschien wel zijn beste helft tot nu toe.
Ik blijf me dan erg veel zorgen maken voor de omschakeling en ook wat erachter zit.

Een controlerende middenvelder zou voor mij echt welkom zijn.
remco k
 remco k - donderdag 13 augustus 2020 - 19:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2020 - 19:37 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik blijf me dan erg veel zorgen maken voor de omschakeling en ook wat erachter zit.

Een controlerende middenvelder zou voor mij echt welkom zijn.
Uiteindelijk had je dat met Frenkie en Schone ook niet echt.

Ik maak me alleen zorgen over de snelheid centraal achterin. Als Ramselaar met bal net zo snel is als Schuurs. En Blind is niet de snelste.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële Ajax comeback topic 2020









0.0067749