BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële Ajax comeback topic 2020

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - dinsdag 18 augustus 2020 - 19:39   quote  deeplink  
Mazraoui maakt ook absoluut nog geen goede indruk.

Loopt eigenlijk heel verveeld rond op het veld.
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 18 augustus 2020 - 19:41   quote  deeplink  
Mag dan wel een oefenwedstrijd zijn, maar ik had toch wel meer verwacht.
Valt toch een beetje tegen.
Eide
 Eide - dinsdag 18 augustus 2020 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2020 - 19:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Inderdaad. Verder aannames niet goed.

Ik vind het al geen geweldenaar. Maar ik vermoed met het geweld voorin wat Ajax kan opstellen dat hij niet meer in de plannen gaat voorkomen.
Tja, Promes en Tadic kunnen ook spitsen, terwijl Ajax ook Neres, Antony, Lang, Ünüvar en Labyad heeft. Aanvallend vermogen zat.
remco k
 remco k - dinsdag 18 augustus 2020 - 19:46   quote  deeplink  
Kudus valt heel positief op. Doet eigenlijk alles goed.
Eide
 Eide - dinsdag 18 augustus 2020 - 19:46   quote  deeplink  
Die nieuwe jongen Kudus maakt een prima indruk. Actief, wil de bal en doet er meestal iets goeds mee.
remco k
 remco k - dinsdag 18 augustus 2020 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2020 - 19:45 schreef Eide het volgende:

[..]

Tja, Promes en Tadic kunnen ook spitsen, terwijl Ajax ook Neres, Antony, Lang, Ünüvar en Labyad heeft. Aanvallend vermogen zat.
Heel mooi natuurlijk.

Je moet nu gewoon aanhaken.
Loetje
 Loetje - dinsdag 18 augustus 2020 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2020 - 19:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Eerste helft tien goede minuten met veel druk. Daarna ingezakt.

Tweede helft eigenlijk hetzelfde.

Maar echt op een dramatisch veld.
Spelen de vaste jongens een beetje en wie scoorden er?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 augustus 2020 door Loetje --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 18 augustus 2020 - 19:56   quote  deeplink  
wat ik zo lees valt traore af, dan is suarez niet zo gek als eerste spits... rest kan het dan uitmaken op de flank en aanvallend achter de spits..
Loetje
 Loetje - dinsdag 18 augustus 2020 - 19:57   quote  deeplink  
Maargoed, gewoon winst tegen een ploeg die in de EL met 0-4 won bij Gladbach
Loetje
 Loetje - dinsdag 18 augustus 2020 - 20:00   quote  deeplink  
Livescore doet wonderen zie ik net.

Maargoed, tijd voor het 'eggie'. De nieuwe CL laat niet lang op zich wachten en de komende weken de echte testen tegen met name Salzburg en Frankfurt.
remco k
 remco k - dinsdag 18 augustus 2020 - 20:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2020 - 19:54 schreef Loetje het volgende:

[..]

Spelen de vaste jongens een beetje en wie scoorden er?
Verdeeld over de eerste en tweede helft speelde de meeste mannen een helft.

Promes scoorde na goed druk zetten.

Gravenberg scoorde na een prima combinatie met traore.
Loetje
 Loetje - dinsdag 18 augustus 2020 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2020 - 20:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Verdeeld over de eerste en tweede helft speelde de meeste mannen een helft.

Promes scoorde na goed druk zetten.

Gravenberg scoorde na een prima combinatie met traore.
Thanks kerel! Ben ik weer bij.
Eide
 Eide - dinsdag 18 augustus 2020 - 21:36   quote  deeplink  
Ajax oogde tam, misschien wat vermoeid. Er zat weinig dynamiek in het spel. Beide helften mogen rustig zwak genoemd worden.

Er zaten niet echt negatieve uitschieters tussen. Zelfs sterkhouders als Martinez en Tagliafico waren verre van top. Desondanks gaf Ajax heel weinig weg. Er werd alleen ook niet veel gecreëerd. De eerste goal was het resultaat van jagen maar zeker ook gewoon een fout van de tegenstander. Daarna deed Ajax eigenlijk heel lang vrijwel niets.

De tweede helft was wel wat beter, maar vooral door momenten. Echt structureel beter was het niet. De goal was prachtig uitgespeeld tussen Gravenberch en Traore. Verder viel de tweede helft nieuweling Kudus op. Hij was samen met Antony de meest ijverige. Haalde ballen op, vond ruimtes met z'n passing en liet een goede indruk achter.

Verder een typische oefenpot van twee elftallen die vooral een beetje ritme opdeden en zich niet te heftig wilden inspannen.
p111
 p111 - dinsdag 18 augustus 2020 - 22:01   quote  deeplink  
Net als afgelopen jaar,oogt Ajax vermoeid waarschijnlijk te veel getraind.Antoni ijverig maar niet gelukig,Marin en Alvares geen Ajax niveau,Toure nog verre van topvorm,Tadic/promes/beek/labyat voldoende =,onze lange keeper gaat mij steeds meer bevallen.Nieuwste aanwinst Kubes ook echt een aanwinst een heel goede voetballer.Schuurs ook weer prima ,en Lang en Gravenberch ruim voldoende.Mazro/Dest allebei matig.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 augustus 2020 door p111 --
remco k
 remco k - dinsdag 18 augustus 2020 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2020 - 22:01 schreef p111 het volgende:
Net als afgelopen jaar,oogt Ajax vermoeid waarschijnlijk te veel getraind.Antoni ijverig maar niet gelukig,Marin en Alvares geen Ajax niveau,Toure nog verre van topvorm,Tadic/promes/beek/labyat voldoende =,onze lange keeper gaat mij steeds meer bevallen.Nieuwste aanwinst Kubes ook echt een aanwinst een heel goede voetballer.Schuurs ook weer prima ,en Lang en Gravenberch ruim voldoende.Mazro/Dest allebei matig.
Hoezo teveel getraind?

Ajax juist iedere keer super fit aan het begin van het seizoen.
Eide
 Eide - woensdag 19 augustus 2020 - 09:37   quote  deeplink  






-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 augustus 2020 door Eide --
p111
 p111 - woensdag 19 augustus 2020 - 10:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2020 - 22:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoezo teveel getraind?

Ajax juist iedere keer super fit aan het begin van het seizoen.
Ik bedoel dat ze s,morgens voor de wedstrijd nog een training hebben gehad,ze oogden wat vermoeid.
Eide
 Eide - woensdag 19 augustus 2020 - 10:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 augustus 2020 - 10:09 schreef p111 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat ze s,morgens voor de wedstrijd nog een training hebben gehad,ze oogden wat vermoeid.
Eens. Je zal zien dat een week of twee voor de competitie begint de trainingsbelasting fors omlaag gaat. Voor nu hebben dit soort potjes vooral een trainingswaarde en is het een mogelijkheid voor jongens om zich te laten zien.
remco k
 remco k - woensdag 19 augustus 2020 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 augustus 2020 - 10:09 schreef p111 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat ze s,morgens voor de wedstrijd nog een training hebben gehad,ze oogden wat vermoeid.
Oke, het kwam over als een klaagzang over de trainingsarbeid..
remco k
 remco k - woensdag 19 augustus 2020 - 10:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 augustus 2020 - 10:16 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens. Je zal zien dat een week of twee voor de competitie begint de trainingsbelasting fors omlaag gaat. Voor nu hebben dit soort potjes vooral een trainingswaarde en is het een mogelijkheid voor jongens om zich te laten zien.
Zeker, daarom hecht ik ook geen waarde aan eventuele vermoeidheid.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 24 augustus 2020 - 13:37   quote  deeplink  
Moet zeggen dat Ajax wel lekker aan het ballen is in de voorbereiding. Goed voor het zelfvertrouwen... Ben benieuwd wie het gaan halen en wie een klap krijgt en in JOng Ajax moet gaan spelen.
Verwacht wel dat Tagli weggaat en dan kan Martinez op die positie. Gravy vind ik echt goed en breed geworden.. Sportschool heeft hem wel goed gedaan. VAn de Beek is een beetje zoekende en met zijn hoofd bij transfers. Labyad!!!! die is on fire man. Die gaat voor zijn kans en van mij mag dat, elke vrije trap is een goal.
remco k
 remco k - maandag 24 augustus 2020 - 15:46   quote  deeplink  
Ik moet eerlijk zeggen dat van de Beek juist heel erg goed speelt in die tweede helften.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 24 augustus 2020 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 augustus 2020 - 15:46 schreef remco k het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat van de Beek juist heel erg goed speelt in die tweede helften.
Ja klopt hij speelt wel goed mmaar is totaal niet scherp :-) dat bedoelde ik meer. Zijn vizier moet nog even bijgesteld worden.
p111
 p111 - maandag 24 augustus 2020 - 17:30   quote  deeplink  
Nou kijk dan maar even naar zijn doelpunt afgelopen zaterdag scherp genoeg lijkt mij.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 augustus 2020 door p111 --
remco k
 remco k - maandag 24 augustus 2020 - 17:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 augustus 2020 - 16:58 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ja klopt hij speelt wel goed mmaar is totaal niet scherp :-) dat bedoelde ik meer. Zijn vizier moet nog even bijgesteld worden.
Sorry, maar echt totaal niet mee eens. Als je die goal kijkt tegen Salzburg en die assist in die pot ervoor.

Nee sorry. Die speelt in mijn beleving gewoon al heel goed.
Loetje
 Loetje - maandag 24 augustus 2020 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 augustus 2020 - 16:58 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ja klopt hij speelt wel goed mmaar is totaal niet scherp :-) dat bedoelde ik meer. Zijn vizier moet nog even bijgesteld worden.
Van de Beek speelt op de 2e helft na tegen Utrecht echt bizar goed in deze voorbereiding. Misschien met Gravenberch wel onze beste man.
remco k
 remco k - dinsdag 25 augustus 2020 - 13:34   quote  deeplink  
Is de wedstrijd zo dadelijk live te zien?
Pietje
 Pietje - dinsdag 25 augustus 2020 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2020 - 13:34 schreef remco k het volgende:
Is de wedstrijd zo dadelijk live te zien?
Alleen tegen Hertha BSC om 18:35u rechtstreeks te zien op Ziggo Sport.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 25 augustus 2020 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2020 - 13:34 schreef remco k het volgende:
Is de wedstrijd zo dadelijk live te zien?
las net ergens dat er een stream zou zijn via yt
nummer10
 nummer10 - dinsdag 25 augustus 2020 - 14:13   quote  deeplink  
https://youtu.be/HKyUaQBzz84

deze dus
remco k
 remco k - dinsdag 25 augustus 2020 - 14:34   quote  deeplink  
Thanks. Ik had al een berichtje gekregen met deze link

Mazraoui speelt goed. Rensch ook niet beroerd als linksback.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 25 augustus 2020 - 14:35   quote  deeplink  
kan helaas niet veel kijken ivm maar probeer af en toe een paar minuutjes te spieken.
remco k
 remco k - dinsdag 25 augustus 2020 - 14:37   quote  deeplink  
Goed moment van martinez. Lang wil zelf de penalty nemen. Martinez haalt de bal en geeft hem aan Traore.

Die schiet hem binnen. Martinez loopt even later wel heel specifiek nog even naar lang om hem ook te feliciteren met de goal

Het is maar eenniefenpotue, maar het geeft de rol van Martinez wel duidelijk aan.
Loetje
 Loetje - dinsdag 25 augustus 2020 - 15:08   quote  deeplink  
4-0 met onze B ploeg tegen een Duitse tweedeklasser. Dat is opnieuw dikke prima
Loetje
 Loetje - dinsdag 25 augustus 2020 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2020 - 14:37 schreef remco k het volgende:
Goed moment van martinez. Lang wil zelf de penalty nemen. Martinez haalt de bal en geeft hem aan Traore.

Die schiet hem binnen. Martinez loopt even later wel heel specifiek nog even naar lang om hem ook te feliciteren met de goal

Het is maar eenniefenpotue, maar het geeft de rol van Martinez wel duidelijk aan.
Misschien is het niet eens meer goed om te benoemen dat het oefenpotjes zijn. We zijn gewoon ziekelijk goed bezig.
Loetje
 Loetje - dinsdag 25 augustus 2020 - 15:55   quote  deeplink  
Ajax nog 2 goaltjes tegen gehad. Maar 5-2 met je B ploeg tegen een Duitse tweedeklasser is wederom prima. Het spel was het eerste uur ook weer erg goed.
p111
 p111 - dinsdag 25 augustus 2020 - 15:57   quote  deeplink  
Wat spelen ze die Duitsers makkelijk van de mat,5-2 daar zijn die Duitsers goed mee weg gekomen.2x paal nog van Lang en nog een aantal geweldige aanvallen die helaas geen doelpunt op leverden.2x Troure + 2x assist en 2x Ekkelenkamp + 1x assist en 1x Rensh.Vond iederen ruim voldoende geen echte uitblinkers,een echte team overwinning.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 augustus 2020 door p111 --
Loetje
 Loetje - dinsdag 25 augustus 2020 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2020 - 15:57 schreef p111 het volgende:
Wat spelen ze die Duitsers makkelijk van de mat,5-2 daar zijn die Duitsers goed mee weg gekomen.2x paal nog van Lang en nog een aantal geweldige aanvallen die helaas geen doelpunt op leverden.2x Troure + 2x assist en 2x Ekkelenkamp + 1x assist en 1x Rensh.Vond iederen ruim voldoende geen echte uitblinkers,een echte team overwinning.
Als je ziet dat het grotendeel van de Eredivisie verliest van clubs uit de 2e Bundesliga en Ajax met een B ploeg de nummer 11 daar tureluur speelt, stemt mij dat wel tevreden.

Vanavond de test tegen Hertha en dan volgt er nog een tegen Frankfurt. Ben heel erg benieuwd naar beide wedstrijden.
remco k
 remco k - dinsdag 25 augustus 2020 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2020 - 18:38 schreef Loetje het volgende:

[..]

Als je ziet dat het grotendeel van de Eredivisie verliest van clubs uit de 2e Bundesliga en Ajax met een B ploeg de nummer 11 daar tureluur speelt, stemt mij dat wel tevreden.

Vanavond de test tegen Hertha en dan volgt er nog een tegen Frankfurt. Ben heel erg benieuwd naar beide wedstrijden.
Die konden nog weleens lastiger worden.

Ik vermoed dat de ploeg nu heel zwaar op getraind wordt en misschien wel wat vermoeid is, dat zag je vorig seizoen ook in de twee weken voor de start.
remco k
 remco k - dinsdag 25 augustus 2020 - 18:54   quote  deeplink  
Neres weer voor het eerst bij de selectie.
remco k
 remco k - dinsdag 25 augustus 2020 - 18:56   quote  deeplink  
Persoonlijk wordt ik er niet blij van.

Maar wat vinden we ervan als Onana zou vertrekken en Stekelenburg de eerste keeper wordt.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 25 augustus 2020 - 19:18   quote  deeplink  
Die Kudus gaat op deze manier vaste basisklant worden. Begint ijzersterk weer.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 25 augustus 2020 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2020 - 18:56 schreef remco k het volgende:
Persoonlijk wordt ik er niet blij van.

Maar wat vinden we ervan als Onana zou vertrekken en Stekelenburg de eerste keeper wordt.
Voor de Eredivisie is het prima. Europees gezien kan het echt een beslissende factor worden of we wel of niet gaan overwinteren. Ik houd dan mijn hart vast.
remco k
 remco k - dinsdag 25 augustus 2020 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2020 - 19:18 schreef Hasjkoph het volgende:
Die Kudus gaat op deze manier vaste basisklant worden. Begint ijzersterk weer.
Die voetbalt wel heel erg makkelijk.
Loetje
 Loetje - dinsdag 25 augustus 2020 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2020 - 18:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Die konden nog weleens lastiger worden.

Ik vermoed dat de ploeg nu heel zwaar op getraind wordt en misschien wel wat vermoeid is, dat zag je vorig seizoen ook in de twee weken voor de start.
Het gaat nu ook om de intensiteit te verhogen.
Loetje
 Loetje - dinsdag 25 augustus 2020 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2020 - 18:56 schreef remco k het volgende:
Persoonlijk wordt ik er niet blij van.

Maar wat vinden we ervan als Onana zou vertrekken en Stekelenburg de eerste keeper wordt.
Ik mag dat hopen van niet. Natuurlijk heeft Stekelenburg amper ritme en is het een betere stand in dan Varela. Maar Onana moet echt 1 op 1 vervangen worden.
Loetje
 Loetje - dinsdag 25 augustus 2020 - 19:31   quote  deeplink  
Wat ik overigens bizar vind, is dat Ajax einde van de week de voorbereiding af gaat sluiten en dan die spelers eerst weg gaan voor interlands. Als ze terug komen, begint de competitie. Ben je meteen uit het teamritme wat je op hebt gebouwd. Ik vind die planning echt een schande.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 25 augustus 2020 - 19:34   quote  deeplink  
Pff Stekelenburg wel heel zwak daar.
remco k
 remco k - dinsdag 25 augustus 2020 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2020 - 19:31 schreef Loetje het volgende:
Wat ik overigens bizar vind, is dat Ajax einde van de week de voorbereiding af gaat sluiten en dan die spelers eerst weg gaan voor interlands. Als ze terug komen, begint de competitie. Ben je meteen uit het teamritme wat je op hebt gebouwd. Ik vind die planning echt een schande.
Eens hoor. Echt schandalig richting de werkgevers van die spelers.
remco k
 remco k - dinsdag 25 augustus 2020 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2020 - 19:27 schreef Loetje het volgende:

[..]

Het gaat nu ook om de intensiteit te verhogen.
Zeker. Daarom geef ik het ook aan.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële Ajax comeback topic 2020









0.0089910