BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Atalanta Bergamo - Ajax (dinsdag 27 oktober, 21.00 uur) Champions League 2-2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zondag 25 oktober 2020 - 23:17   quote  deeplink  
v9w2ww3q3ohu.png

Datum en tijdstip: Dinsdag 27 oktober 21.00 uur
Locatie: Gewiss Stadium
Scheidsrechter Damir Skomina
Competitie: UEFA Champions League

De wedstrijd
Wedstrijd 2 is direct een cruciale. In een periode waar de wedstrijden elkaar rap opvolgen, moet Ajax door de nederlaag van vorige week winnen in Bergamo.

In de Champions League verliest Ajax al 2 seizoenen op rij niet meer op vreemde bodem en datgene moet Ajax de kracht gaan geven om van deze taaie en voetballend sterke ploeg te winnen, de ploeg die vorig seizoen met 3 kwart been in de halve finale stond.

Waar Atalanta 2 keer op rij nu een slechte generale repetitie kent voorafgaand aan de CL en Ajax 2x een goede, heeft vorige week bewezen dat dat niks zegt. Ajax benutte zijn kansen niet tegen Liverpool en die kan bij een nederlaag dinsdag fataal worden. Nouja, nagenoeg fataal.

Ajax kan in ieder geval met een recordzege naar Italië toe. Al zegt het niets, het zal de Amsterdammers moed geven. Mocht Ajax dit wel winnen, heeft het namelijk daarna 2 wedstrijden tegen FC Midtjylland.

Programma groep D:
Liverpool - FC Midtjylland
Atalanta Bergamo - AJAX

36exxp01f.png

Onze tegenstander, Atalanta Bergamo
Als Atalanta de laatste jaren iets bewezen heeft, dan is het wel dat het het oorspronkelijke Italiaanse defensievoetbal heel hard de club uit heeft geschoten. Door middel van zeer creatief scouten en een uitstekende trainer, staat Atalanta voor oogstrelend voetbal met een hoeveelheid aantal goals waar 95% van de clubs overal ter wereld jaloers op zullen zijn.

Atalanta hanteert een 3-5-2 en een 3-4-3 systeem door elkaar met cruciale rollen voor de backs Hateboer en Gosens, die beiden een Eredivisieverleden hebben en de nummer 10 Gomez en spits Duvan Zapata. Ajax mag hier serieus rekening mee gaan houden en zal een manier moeten vinden deze lijnen af te schermen.

Ondanks dat Atalanta wederom een slechte generale had dit weekend door met een B ploeg thuis te verliezen van Sampdoria, liet het vorige week al zien dat dat niks zegt. Ook toen ging de generale repetitie verloren maar werd er van FC Midtjylland overtuigend uit met 0-4 gewonnen. Tevens haalde Atalanta vorig jaar de kwartfinale, waar het in de slotseconde pas werd uitgeschakeld tegen PSG. We mogen dus onze borst gaan natmaken.

u6gzajvg7b1fh.png

Ons aller Ajax
Voor Ajax mag je het zoals ik al eerder zei, gerust een do or die wedstrijd noemen. Bij verlies lijkt overwintering in de CL al voor 90% uitgesloten. Bij minimaal een punt zou Ajax zich kunnen permitteren dat Atalanta een punt zou pakken tegen Liverpool. De laatste wedstrijd spelen we immers thuis tegen de Italianen. Toch moet er dan wel 2x van FC Midtjylland gewonnen worden.

Ajax komt van een historische 0-13 zege af bij VVV. Wat we er mee moeten, geen idee. Waarschijnlijk onthouden en door want dinsdag is hele andere koek. De vraag zal ook zijn of Ten Hag wederom met een nieuwe tactiek aankomt of dit keer voor de oude CL variant gaat met de in vorm verkerende Dusan Tadic op 9.

Klaas-Jan Huntelaar zal om onbekende reden achterblijven in Amsterdam. Brian Brobbey mag daarintegen wel mee naar Italië.

Tot slot
Ofwel, zoals in de intro al beschreven is deze wedstrijd zeer interessant. Een punt moet minimaal gehaald gaan worden. Hierdoor zou Ajax het zich kunnen permitteren dat Atalanta in het tweeluik met Liverpool een punt zou pakken.

Ik wens iedereen een spannende wedstrijd toe!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 oktober 2020 door Loetje --
Loetje
 Loetje - zondag 25 oktober 2020 - 23:18   quote  deeplink  
Misschien, heel misschien als ik zin heb, vul ik van de week nog aan.
AkaS
 AkaS - zondag 25 oktober 2020 - 23:24   quote  deeplink  
Zooo jammer dat we Kudus niet hebben. Hopelijk Anthony wel.

Ik gok op een 1 - 2 overwinning!
nummer10
 nummer10 - zondag 25 oktober 2020 - 23:33   quote  deeplink  
ik heb echt geen idee mensen ik ken de vorm van atalanta niet, maar als ajax wat wil moeten ze winnen.. ik hoop op een voorhoede gewoon met neres tadic anthony.. maar vrees dat tenhag dat niet gaat doen (ik zou niet begrijpen waarom maar goed) ik hoop op een 1-3

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 oktober 2020 door nummer10 --
Loetje
 Loetje - zondag 25 oktober 2020 - 23:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2020 - 23:33 schreef nummer10 het volgende:
ik heb echt geen idee mensen ik ken de vorm van atalanta niet, maar als ajax wat wil moeten ze winnen.. ik hoop op een voorhoede gewoon met neres tadic anthony.. maar vrees dat tenhag dat niet gaat doen (ik zou niet begrijpen waarom maar goed) ik hoop op een 1-3
In ieder geval niet verliezen.

Atalanta speelt 3-5-2, opnieuw worden de backs daar een belangrijk verhaal. Zowel Hateboer als Gosens doen het erg goed daar. Daar zul je op moeten doordekken.
Gister met een B ploeg gespeeld, normaal zijn met name Zapata en Gomez de mensen om rekening mee te houden.
nummer10
 nummer10 - maandag 26 oktober 2020 - 00:39   quote  deeplink  
lets go ajax ! heb er eigenlijk best zin in aangezien het dan ook mijn verjaardag is... 38 alweer, de tering.. gelukkig houd me stuk jongere vriendin me jong.. goede voornemen ? minder negatief zijn... mits tenhag opflikkert :P
nummer10
 nummer10 - maandag 26 oktober 2020 - 00:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2020 - 23:45 schreef Loetje het volgende:

[..]

In ieder geval niet verliezen.

Atalanta speelt 3-5-2, opnieuw worden de backs daar een belangrijk verhaal. Zowel Hateboer als Gosens doen het erg goed daar. Daar zul je op moeten doordekken.
Gister met een B ploeg gespeeld, normaal zijn met name Zapata en Gomez de mensen om rekening mee te houden.
thanks voor de update, ben echt benieuwd. toch een verrassing vorige editie
nummer10
 nummer10 - maandag 26 oktober 2020 - 13:38   quote  deeplink  
huntelaar niet bij de selectie, brobbey wel
AkaS
 AkaS - maandag 26 oktober 2020 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2020 - 13:38 schreef nummer10 het volgende:
huntelaar niet bij de selectie, brobbey wel
Een nieuw gevalletje van, die zag ik niet aankomen.
Goed signaal naar Brobbey natuurlijk, dat wel.

Maar als je kijkt naar de keuzes tot nu toe komt.dit volledig uit de lucht vallen. Zowel vanuit KJH als BB bekeken.

Onnavolgbaar...
nummer10
 nummer10 - maandag 26 oktober 2020 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2020 - 13:50 schreef AkaS het volgende:

[..]

Een nieuw gevalletje van, die zag ik niet aankomen.
Goed signaal naar Brobbey natuurlijk, dat wel.

Maar als je kijkt naar de keuzes tot nu toe komt.dit volledig uit de lucht vallen. Zowel vanuit KJH als BB bekeken.

Onnavolgbaar...
enige reden wat ik kan bedenken is een positievetest.. anders niet teverklaren, ook al gun ik het onze jeugd wel natuurlijk

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 oktober 2020 door nummer10 --
nummer10
 nummer10 - maandag 26 oktober 2020 - 14:38   quote  deeplink  
de roon is er niet bij
Onze Ajax
 Onze Ajax - maandag 26 oktober 2020 - 14:50   quote  deeplink  
Ieder geval niet verliezen wat het allerbelangrijkste blijft.
Heel misschien dat Atalanta (toch iets ) minder goed is als gedacht. Kans om te winnen, lijkt aanwezig.
bertus bikkel
 bertus bikkel - maandag 26 oktober 2020 - 15:47   quote  deeplink  
Serieuze test dit. Vorig seizoen een geweldige verrassing in de CL en wij het seizoen ervoor...mooie pot dus verwacht ik.
Ik hou het op 2-2.
Eide
 Eide - maandag 26 oktober 2020 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2020 - 14:19 schreef nummer10 het volgende:

[..]

enige reden wat ik kan bedenken is een positievetest.. anders niet teverklaren, ook al gun ik het onze jeugd wel natuurlijk
Die kans lijkt mij minder groot eigenlijk. Klaas had niet mogen spelen zonder testuitslag. Dan zou hij zondag na de wedstrijd en vanochtend weer getest moeten zijn, maar dan heeft hij de testuitslag normaal gesproken nog niet.

Natuurlijk kan hij wel symptomen hebben zoals verkoudheid waardoor Ajax het zekere voor het onzekere kiest. Misschien is er wel heel iets anders.

Maar een positief testresultaat zou ik echt vreemd vinden. De termijnen lijken dat misschien niet uit te sluiten, maar wel minder waarschijnlijk te maken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 oktober 2020 door Eide --
Loetje
 Loetje - maandag 26 oktober 2020 - 17:21   quote  deeplink  
Rest van het topic toegevoegd.

Ondanks ik mezelf boven niemand zal plaatsen hier, nooit! Moet die belachelijke sfeer hier heel snel gaan ophouden. Anders kap ik met topics maken en adviseer Eide hetzelfde te doen, al blijft het zijn keuze.

Ik vind kritiek prima, ik vind Ten Hag een eikel en vind het bijvoorbeeld prima zoals een AkaS dat doet, daar zit nog onderbouwing bij. De rest moet gewoon normaal gaan doen, anders ben ik er opnieuw en definitief klaar mee.

Hou het forum leuk!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 26 oktober 2020 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2020 - 16:57 schreef Eide het volgende:

[..]

Die kans lijkt mij minder groot eigenlijk. Klaas had niet mogen spelen zonder testuitslag. Dan zou hij zondag na de wedstrijd en vanochtend weer getest moeten zijn, maar dan heeft hij de testuitslag normaal gesproken nog niet.

Natuurlijk kan hij wel symptomen hebben zoals verkoudheid waardoor Ajax het zekere voor het onzekere kiest. Misschien is er wel heel iets anders.

Maar een positief testresultaat zou ik echt vreemd vinden. De termijnen lijken dat misschien niet uit te sluiten, maar wel minder waarschijnlijk te maken.
Ik denk inderdaad eerder dat er milde klachten zijn en er daarom voor gekozen wordt thuis te blijven. Ook omdat je met milde klachten niet mag trainen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 26 oktober 2020 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2020 - 17:21 schreef Loetje het volgende:
Rest van het topic toegevoegd.

Ondanks ik mezelf boven niemand zal plaatsen hier, nooit! Moet die belachelijke sfeer hier heel snel gaan ophouden. Anders kap ik met topics maken en adviseer Eide hetzelfde te doen, al blijft het zijn keuze.

Ik vind kritiek prima, ik vind Ten Hag een eikel en vind het bijvoorbeeld prima zoals een AkaS dat doet, daar zit nog onderbouwing bij. De rest moet gewoon normaal gaan doen, anders ben ik er opnieuw en definitief klaar mee.

Hou het forum leuk!
Huh wat??? Mis ik iets?
Loetje
 Loetje - maandag 26 oktober 2020 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2020 - 17:46 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Huh wat??? Mis ik iets?
Jij weet helemaal goed waar ik het over heb gappie. Vaak zat aan telefoon over gehad.

Net als je ook precies weet welke groep ik op doel

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 oktober 2020 door Loetje --
AkaS
 AkaS - maandag 26 oktober 2020 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2020 - 17:21 schreef Loetje het volgende:
Rest van het topic toegevoegd.

Ondanks ik mezelf boven niemand zal plaatsen hier, nooit! Moet die belachelijke sfeer hier heel snel gaan ophouden. Anders kap ik met topics maken en adviseer Eide hetzelfde te doen, al blijft het zijn keuze.

Ik vind kritiek prima, ik vind Ten Hag een eikel en vind het bijvoorbeeld prima zoals een AkaS dat doet, daar zit nog onderbouwing bij. De rest moet gewoon normaal gaan doen, anders ben ik er opnieuw en definitief klaar mee.

Hou het forum leuk!
Mooi gedaan Loetje.

Ik zal heel eerlijk zijn. Ik vind het alles behalve leuk om te botsen hier met forumgenoten. Uiteindelijk zijn we allemaal in de hoop dat we met onze club iets te vieren hebben. En vinden we het allemaal vreselijk als het niet goed gaat!

Je geeft terecht aan dat ik mijn kritiek onderbouw. Ik wil natuurlijk ook ten Hag toejuichen en blij zijn met hem. Maar de manier waarop ik naar hem luister en naar zijn beslissingen kijk, ben ik niet overtuigd van hem. Sterker nog ik ben er echt heilig van overtuigd dat met een andere coach, we het nog beter zouden kunnen doen dan nu.

Maar wat zijn sommigen selectief verontwaardigd... Eide valt mij aan op mijn kritiek en roept dan dat we wel tegen een van de sterkste teams van dit moment speelde... En dat is gewoon feitelijk niet waar. Dit Liverpool was geen schim van het sterke Liverpool en was gewoon te pakken geweest. Dus mijn kritiek op ten Hag is volledig legitiem en te onderbouwen en de reactie van Eide was pure onzin. Om maar een voorbeeld te noemen... Maar de beeldvorming is juist andersom, hoe grappig.

Hoe dan ook en ik benadruk het nog maar eens... Ik hoop dat ten Hag tijdens zijn periode bij Ajax zal uitgroeien tot de beste trainer van de wereld en dat hij maar vele prijzen mag winnen !!!

Te beginnen met een overwinning morgen in Atalanta.

Maar dan moet hij wel Onana op de goal zetten en niet in de spits ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 oktober 2020 door AkaS --
Loetje
 Loetje - maandag 26 oktober 2020 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2020 - 20:13 schreef AkaS het volgende:

[..]

Mooi gedaan Loetje.

Ik zal heel eerlijk zijn. Ik vind het alles behalve leuk om te botsen hier met forumgenoten. Uiteindelijk zijn we allemaal in de hoop dat we met onze club iets te vieren hebben. En vinden we het allemaal vreselijk als het niet goed gaat!

Je geeft terecht aan dat ik mijn kritiek onderbouw. Ik wil natuurlijk ook ten Hag toejuichen en blij zijn met hem. Maar de manier waarop ik naar hem luister en naar zijn beslissingen kijk, ben ik niet overtuigd van hem. Sterker nog ik ben er echt heilig van overtuigd dat met een andere coach, we het nog beter zouden kunnen doen dan nu.

Maar wat zijn sommigen selectief verontwaardigd... Eide valt mij aan op mijn kritiek en roept dan dat we wel tegen een van de sterkste teams van dit moment speelde... En dat is gewoon feitelijk niet waar. Dit Liverpool was geen schim van het sterke Liverpool en was gewoon te pakken geweest. Dus mijn kritiek op ten Hag is volledig legitiem en te onderbouwen en de reactie van Eide was pure onzin.

Om maar een voorbeeld te noemen... Maar de beeldvorming is juist andersom, hoe grappig.

Hoe dan ook en ik benadruk het nog maar eens... Ik hoop dat ten Hag tijdens zijn periode bij Ajax zal uitgroeien tot de beste trainer van de wereld en dat hij maar vele prijzen mag winnen !!!

Te beginnen met een overwinning morgen in Atalanta.

Maar dan moet hij wel Onana op de goal zetten en niet in de spits ;-)
Weetje, Warrior belde mij ter aanleiding van mijn bericht en zelfs daar werd ik meteen even kwaad op, zonder het eigenlijk op hem gericht is.

Ik zal je oprecht zeggen, kritiek boeit me helemaal niks. Sterker nog, met die platvis van een trainer ben ik helemaal door en door klaar. Echter, ik ben niet degene die over zijn positie gaat.

Wat ik ook zei, jij onderbouwd nog al ben ik het lang niet altijd eens en dat hoeft van mij ook echt niet.

Er zijn er een aantal hier en die weten dat zelf ook heel goed, die weten volgens mij van lammigheid niet meer wat ze moeten posten.

Is de waterdrager ziek, ligt het aan Ajax of Ten Hag. Is de materiaalman misselijk, is dat de schuld van Brobbey. Staan we 8-0 voor, is er weer wat anders. Openen Eide of ik een leuk topic waar voor mij bijna een uur in zit, gaat het direct weer off topic en over gelul waar geen hond wijzer van wordt.

En ik ben er eerlijk in, ik wordt er simpel van. Op sommige momenten moet je de boel even de boel laten en rijkelijk fantaseren wat de opstelling wordt bijvoorbeeld, of een ander grapje of dolletje. Net zoals die van jou zaterdag.

Soms lijkt het echt of een kwart hier kneiter depressief zijn dat ze op het punt staan zichzelf van kant te maken, zo negatief komt dat over.

Ik doe oprecht me best het forum voor iedereen leuk te houden en dit is gewoon niet leuk meer. Ajax heeft zoveel onderwerpen om over te discussiëren man.
Loetje
 Loetje - maandag 26 oktober 2020 - 20:24   quote  deeplink  
En nogmaals, blijf kritiek geven, want die heb ik ook genoeg. Maar negatieve kritiek of gewoon steevast als een depressieve dorpsgek hier zitten reageren is gewoon echt steont en strontvervelend aan het worden.
nummer10
 nummer10 - maandag 26 oktober 2020 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2020 - 20:22 schreef Loetje het volgende:

[..]

Weetje, Warrior belde mij ter aanleiding van mijn bericht en zelfs daar werd ik meteen even kwaad op, zonder het eigenlijk op hem gericht is.

Ik zal je oprecht zeggen, kritiek boeit me helemaal niks. Sterker nog, met die platvis van een trainer ben ik helemaal door en door klaar. Echter, ik ben niet degene die over zijn positie gaat.

Wat ik ook zei, jij onderbouwd nog al ben ik het lang niet altijd eens en dat hoeft van mij ook echt niet.

Er zijn er een aantal hier en die weten dat zelf ook heel goed, die weten volgens mij van lammigheid niet meer wat ze moeten posten.

Is de waterdrager ziek, ligt het aan Ajax of Ten Hag. Is de materiaalman misselijk, is dat de schuld van Brobbey. Staan we 8-0 voor, is er weer wat anders. Openen Eide of ik een leuk topic waar voor mij bijna een uur in zit, gaat het direct weer off topic en over gelul waar geen hond wijzer van wordt.

En ik ben er eerlijk in, ik wordt er simpel van. Op sommige momenten moet je de boel even de boel laten en rijkelijk fantaseren wat de opstelling wordt bijvoorbeeld, of een ander grapje of dolletje. Net zoals die van jou zaterdag.

Soms lijkt het echt of een kwart hier kneiter depressief zijn dat ze op het punt staan zichzelf van kant te maken, zo negatief komt dat over.

Ik doe oprecht me best het forum voor iedereen leuk te houden en dit is gewoon niet leuk meer. Ajax heeft zoveel onderwerpen om over te discussiëren man.
denk dat je er aan voorbij gaat dat mensen soms iets niet goed uit kunnen leggen (schriftelijk) en dan doel ik opmezelf, en nogmaals en komt deels door mezelf dat mensen alles wat ik typ als negatief zien terwijl het soms helemaal niet zo is.. maar dat komt door de platte tekst zonder dat je de emoties kan zien... ik poste hier vd week iets en werd als negatief gezien echter typte ik dat met een lach van oor tot oor... beetje het nadeel van enkel tekst, maar zal erop letten ;)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 oktober 2020 door nummer10 --
Loetje
 Loetje - maandag 26 oktober 2020 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2020 - 20:29 schreef nummer10 het volgende:

[..]

denk dat je er aan voorbij gaat dat mensen soms iets niet goed uit kunnen leggen (schriftelijk) en dan doel ik opmezelf, en nogmaals en komt deels door mezelf dat mensen alles wat ik typ als negatief zien terwijl het soms helemaal niet zo is.. maar dat komt door de platte tekst zonder dat je de emoties kan zien... ik poste hier vd week iets en werd als negatief gezien echter typte ik dat met een lach van oor tot oor... beetje het nadeel van enkel tekst, maar zal erop letten ;)
Je let er altijd op, maar toch keer op keer weer.

Hoor je altijd zeggen dat je zo'n leuk gezin hebt thuis. Dan is toch niet alles slecht en negatief man? Dit is echt serieus altijd, altijd negatief en zeiken om het zeiken. En vind dat oprecht heel jammer.
nummer10
 nummer10 - maandag 26 oktober 2020 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2020 - 20:35 schreef Loetje het volgende:

[..]

Je let er altijd op, maar toch keer op keer weer.

Hoor je altijd zeggen dat je zo'n leuk gezin hebt thuis. Dan is toch niet alles slecht en negatief man? Dit is echt serieus altijd, altijd negatief en zeiken om het zeiken. En vind dat oprecht heel jammer.
top in huis kerel ;) echter komt mijn tekst vaak negatiever over dan bedoelt..
nummer10
 nummer10 - maandag 26 oktober 2020 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2020 - 16:57 schreef Eide het volgende:

[..]

Die kans lijkt mij minder groot eigenlijk. Klaas had niet mogen spelen zonder testuitslag. Dan zou hij zondag na de wedstrijd en vanochtend weer getest moeten zijn, maar dan heeft hij de testuitslag normaal gesproken nog niet.

Natuurlijk kan hij wel symptomen hebben zoals verkoudheid waardoor Ajax het zekere voor het onzekere kiest. Misschien is er wel heel iets anders.

Maar een positief testresultaat zou ik echt vreemd vinden. De termijnen lijken dat misschien niet uit te sluiten, maar wel minder waarschijnlijk te maken.
niet wedstrijdfit. ik heb geen idee kerel
Eide
 Eide - maandag 26 oktober 2020 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2020 - 20:13 schreef AkaS het volgende:

[..]
Eide valt mij aan op mijn kritiek
Onzin. Ik reageer op jouw argumenten en jij reageert ad hominem. Hou eens op met op de man spelen, misschien bots je dan wat minder vaak.

En als je toch met gestrekt been elke discussie in wilt gaan is dat ook goed. Maar verwacht dan alsjeblieft niet dat ik er aan mee doe. Ik ben er echt klaar mee om verzeilt te raken in scheldcannonades die helemaal nergens op slaan.

Ik sluit me dan ook aan bij Loetje. Als het niet normaal kan, doe het dan lekker zonder mij. NIet alleen naar jouw Akas, verre van. Geldt voor iedereen op dit forum.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 oktober 2020 door Eide --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 26 oktober 2020 - 21:21   quote  deeplink  
Ik ben niet zo van het discusieren en reageer vaak niet uitgebreid, maar vind het wel jammer dat discussies vaak persoonlijk worden......
Maar ben blij dat Loetje en/of Eide de toppics maken. Ga daar lekker mee door mannen!

En wat de wedstrijd betreft: ik zeg 1-4!!
Loetje
 Loetje - maandag 26 oktober 2020 - 21:24   quote  deeplink  
Weetje, uiteindelijk hebben we allemaal een mening en willen we hetzelfde voor onze club. Het is net als analisten ook niet meer als een mening en een mening maakt iemand niet slecht. Soms krijg ik het gevoel dat je het verplicht ergens mee eens moet zijn.

En ik ben niet hypocriet, want heb datzelfde tot aan een jaar geleden ook gedaan en was daar klaar mee.

Laten we gewoon mooie discussies houden met uiteindelijk één belang, succes met Ajax. Of dat Ten Hag nou doet of de zweetvoeten van de oma van Overmars.
nummer10
 nummer10 - maandag 26 oktober 2020 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2020 - 21:24 schreef Loetje het volgende:
Weetje, uiteindelijk hebben we allemaal een mening en willen we hetzelfde voor onze club. Het is net als analisten ook niet meer als een mening en een mening maakt iemand niet slecht. Soms krijg ik het gevoel dat je het verplicht ergens mee eens moet zijn.

En ik ben niet hypocriet, want heb datzelfde tot aan een jaar geleden ook gedaan en was daar klaar mee.

Laten we gewoon mooie discussies houden met uiteindelijk één belang, succes met Ajax. Of dat Ten Hag nou doet of de zweetvoeten van de oma van Overmars.
dat we het zelfde willen voor ajax lijkt me meer dan duidelijk en laten we hopen op een prachtig resultaat morgen
Loetje
 Loetje - maandag 26 oktober 2020 - 22:00   quote  deeplink  
Wat mij betreft morgen

Onana,
Mazraoui, Schuurs, Martinez, Tagliafico,
Klaassen, Blind, Gravenberch,
Antony, Tadic, Neres.
nummer10
 nummer10 - maandag 26 oktober 2020 - 22:39   quote  deeplink  
ben zelf niet echt fan van blind op het middenveld, geen idee waarom maar een slecht gevoel bij.. dus ik persoonlijk zou blind en martinez omwisselen, blind kan dan prima opbouwen en opkomen zodat martinez het overkan nemen als blind weg is. rest mee eens.

ik moet eerlijk zeggen en dat had ik echt niet verwacht (had ik hier ook gezegt) dat ik de aankoop klaassen niet snapte, maar wat is die sterk geworden.. wou er eerst niet aan maar ff de potten teruggekeken en ga mijn fout eerlijk toegeven hierin..

maar vind het echt kut dat kudus weg is gevallen.. middenveld martinez/gravenberch klaassen kudus is toch niet normaal sterk lijkt mij en al helemaal op eredivisie niveau..
Eide
 Eide - maandag 26 oktober 2020 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2020 - 22:39 schreef nummer10 het volgende:
ben zelf niet echt fan van blind op het middenveld, geen idee waarom maar een slecht gevoel bij.. dus ik persoonlijk zou blind en martinez omwisselen, blind kan dan prima opbouwen en opkomen zodat martinez het overkan nemen als blind weg is. rest mee eens.

ik moet eerlijk zeggen en dat had ik echt niet verwacht (had ik hier ook gezegt) dat ik de aankoop klaassen niet snapte, maar wat is die sterk geworden.. wou er eerst niet aan maar ff de potten teruggekeken en ga mijn fout eerlijk toegeven hierin..

maar vind het echt kut dat kudus weg is gevallen.. middenveld martinez/gravenberch klaassen kudus is toch niet normaal sterk lijkt mij en al helemaal op eredivisie niveau..
Of Klaassen gewoon als controleur en Ekkelenkamp erbij. Verder helemaal mee eens.
AkaS
 AkaS - dinsdag 27 oktober 2020 - 07:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2020 - 22:00 schreef Loetje het volgende:
Wat mij betreft morgen

Onana,
Mazraoui, Schuurs, Martinez, Tagliafico,
Klaassen, Blind, Gravenberch,
Antony, Tadic, Neres.
Lijkt erop dat ten Hag naar je heeft geluisterd...
Loetje
 Loetje - dinsdag 27 oktober 2020 - 07:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2020 - 07:44 schreef AkaS het volgende:

[..]

Lijkt erop dat ten Hag naar je heeft geluisterd...
Tsja, wie luistert er nou niet naar mij he ;-) kuch...
AkaS
 AkaS - dinsdag 27 oktober 2020 - 09:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2020 - 07:46 schreef Loetje het volgende:

[..]

Tsja, wie luistert er nou niet naar mij he ;-) kuch...
Zelf zou ik Blind naast Schuurs zetten om hem te coachen en rustig te houden.
Nu staat Martinez naast hem, die ook soms wat onstuimig kan zijn.

Maar eindelijk een logische opstelling en ik geloof dan ook in een overwinning!

1-2 of zelfs 1-3 voor Ajax!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 oktober 2020 door AkaS --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 27 oktober 2020 - 09:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 oktober 2020 - 23:24 schreef AkaS het volgende:
Zooo jammer dat we Kudus niet hebben. Hopelijk Anthony wel.

Ik gok op een 1 - 2 overwinning!
Ik ga met je mee, helemaal mee eens ook wat Kudus betreft, super jammer !
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 27 oktober 2020 - 09:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2020 - 17:21 schreef Loetje het volgende:
Rest van het topic toegevoegd.

Ondanks ik mezelf boven niemand zal plaatsen hier, nooit! Moet die belachelijke sfeer hier heel snel gaan ophouden. Anders kap ik met topics maken en adviseer Eide hetzelfde te doen, al blijft het zijn keuze.

Ik vind kritiek prima, ik vind Ten Hag een eikel en vind het bijvoorbeeld prima zoals een AkaS dat doet, daar zit nog onderbouwing bij. De rest moet gewoon normaal gaan doen, anders ben ik er opnieuw en definitief klaar mee.

Hou het forum leuk!
Ik begrijp jou punt helemaal
Loetje
 Loetje - dinsdag 27 oktober 2020 - 09:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2020 - 09:23 schreef AkaS het volgende:

[..]

Zelf zou ik Blind naast Schuurs zetten om hem te coachen en rustig te houden.
Nu staat Martinez naast hem, die ook soms wat onstuimig kan zijn.

Maar eindelijk een logische opstelling en ik geloof dan ook in een overwinning!

1-2 of zelfs 1-3 voor Ajax!
De reden dat ik Blind op het middenveld zet, is omdat we opnieuw met extreme backs te maken gaan krijgen. Blind zijn kwaliteit is het positie kiezen en kan daardoor de backs opvangen. Die vind ik daar slimmer in dan Martinez, die het meer van duels moet hebben.
Loetje
 Loetje - dinsdag 27 oktober 2020 - 09:31   quote  deeplink  
Daaraan toegevoegd, de reden dat Ajax vorige week in die 4-4-2 speelde, waren hun backs. Blind en Klaassen liepen dat echt prima dicht.

Ik vind Mazraoui zonder ondersteuning namelijk niet zo goed in de 1 tegen 1.
Eide
 Eide - dinsdag 27 oktober 2020 - 09:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2020 - 09:29 schreef Loetje het volgende:

[..]

De reden dat ik Blind op het middenveld zet, is omdat we opnieuw met extreme backs te maken gaan krijgen. Blind zijn kwaliteit is het positie kiezen en kan daardoor de backs opvangen. Die vind ik daar slimmer in dan Martinez, die het meer van duels moet hebben.
Dat is wel waar, maar ik denk dat Klaassen dit momenteel ook kan en dat die voetballend een sterkere oplossing is dan in ieder geval Martinez. Tegelijkertijd is de duelkracht van Martinez natuurlijk ook geweldig. Dat is denk ik waarom Ten Hag tegen Liverpool voor een andere oplossing koos, met Blind voor Martinez en Schuurs. Die optie bestaat tegen Atalanta natuurlijk ook.
p111
 p111 - dinsdag 27 oktober 2020 - 09:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2020 - 22:00 schreef Loetje het volgende:
Wat mij betreft morgen

Onana,
Mazraoui, Schuurs, Martinez, Tagliafico,
Klaassen, Blind, Gravenberch,
Antony, Tadic, Neres.
Top topic,dank daar voor en dit is de juiste opstelling hopelijk dat ten Hak dat ook zo ziet.
Ik ga voor een kleine overwinning een prima 0-1
p111
 p111 - dinsdag 27 oktober 2020 - 09:47   quote  deeplink  
Ik denk zelfs dat Klaiber verdedigend sterker is als Mazraoui,maar we gaan het zien.
Pietje
 Pietje - dinsdag 27 oktober 2020 - 10:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2020 - 17:21 schreef Loetje het volgende:
Rest van het topic toegevoegd.

Ondanks ik mezelf boven niemand zal plaatsen hier, nooit! Moet die belachelijke sfeer hier heel snel gaan ophouden. Anders kap ik met topics maken en adviseer Eide hetzelfde te doen, al blijft het zijn keuze.

Ik vind kritiek prima, ik vind Ten Hag een eikel en vind het bijvoorbeeld prima zoals een AkaS dat doet, daar zit nog onderbouwing bij. De rest moet gewoon normaal gaan doen, anders ben ik er opnieuw en definitief klaar mee.

Hou het forum leuk!
Wat een schitterende post van je, Syl!! Ik sta 100% achter je.
Ik kan op dit moment zeer spaarzaam posten. Mijn vrouw en ik hebben onszelf toch maar getrakteerd op een voorzichtige vakantie in Drenthe. Een natuurhuisje midden in het bos. Niet altijd bereik. Veel ouderwets spelletjes doen en boeken lezen en wandelen in de omgeving.
Succes vanavond!!! Ik hoop op een gelijkspel.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 oktober 2020 door Pietje --
remco k
 remco k - dinsdag 27 oktober 2020 - 10:22   quote  deeplink  
Ik hoop op een gelijkspel, maar ben er bang voor.

We zijn als ploeg minder ver dan Atalanta.
Pietje
 Pietje - dinsdag 27 oktober 2020 - 10:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2020 - 20:13 schreef AkaS het volgende:

[..]

Mooi gedaan Loetje.

Ik zal heel eerlijk zijn. Ik vind het alles behalve leuk om te botsen hier met forumgenoten. Uiteindelijk zijn we allemaal in de hoop dat we met onze club iets te vieren hebben. En vinden we het allemaal vreselijk als het niet goed gaat!

Je geeft terecht aan dat ik mijn kritiek onderbouw. Ik wil natuurlijk ook ten Hag toejuichen en blij zijn met hem. Maar de manier waarop ik naar hem luister en naar zijn beslissingen kijk, ben ik niet overtuigd van hem. Sterker nog ik ben er echt heilig van overtuigd dat met een andere coach, we het nog beter zouden kunnen doen dan nu.

Maar wat zijn sommigen selectief verontwaardigd... Eide valt mij aan op mijn kritiek en roept dan dat we wel tegen een van de sterkste teams van dit moment speelde... En dat is gewoon feitelijk niet waar. Dit Liverpool was geen schim van het sterke Liverpool en was gewoon te pakken geweest. Dus mijn kritiek op ten Hag is volledig legitiem en te onderbouwen en de reactie van Eide was pure onzin. Om maar een voorbeeld te noemen... Maar de beeldvorming is juist andersom, hoe grappig.

Hoe dan ook en ik benadruk het nog maar eens... Ik hoop dat ten Hag tijdens zijn periode bij Ajax zal uitgroeien tot de beste trainer van de wereld en dat hij maar vele prijzen mag winnen !!!

Te beginnen met een overwinning morgen in Atalanta.

Maar dan moet hij wel Onana op de goal zetten en niet in de spits ;-)
Wel jammer dat je uitgerekend Eide aanhaalt. Eide is in mijn ogen nou net het forumlid dat altijd correct reageert en eigenlijk nooit persoonlijk wordt.

En verder moeten we er allemaal een dikke streep onder zetten!

Dus: hup Ajax!!!
nummer10
 nummer10 - dinsdag 27 oktober 2020 - 11:18   quote  deeplink  
ben blij (mocht het werkelijk zo zijn) met de voorhoede! Samba en ik weet zeker dat die 3 er een spektakel van willen maken! En wat loetje net zei mbt blind vs martinez zit wat in, ik ben echter gewoon bang dat blind voor die positie te traag is, aan de andere kant tegen liverpool deed die het prima.. we gaan het zien, in iedergeval zin in vanavond. laten ze me maar een mooi kado geven.. voor iedereen uiteraard ;)
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 27 oktober 2020 - 11:31   quote  deeplink  
Wat ik licht deed vermoeden, lijk (heel misschien) dat KJH Corona heeft.
Of er moet wat anders zijn met hem.

Goed dat we nu een extra (jonge) spits erbij hebben gehaald.
Loetje
 Loetje - dinsdag 27 oktober 2020 - 12:03   quote  deeplink  
Kijk gappies,

Ik vind onze bluf mooi, maar even reëel he. Wij hebben 2 jaar geleden een exceptioneel elftal gehad wat voor niemand bang hoefde te zijn

Wij Ajax verliezen dat soort spelers altijd, nu ook weer 8 daarvan. Is niet erg, maar wij verzwakken dan vrijwel altijd. Daarintegen kunnen die topclubs kopen wat ze willen.

Om even to the point te komen, soms moet je je dan wel eens licht aanpassen, zonder dat je bang hoeft te zijn. Gewoon omdat de tegenstander ergens erg goed in is, zoals wij exceptioneel zijn met Antony. Dat is helemaal niet erg.

Even op Liverpool terug te komen, wij krijgen de eerste 55 minuten 4 enorme kansen, zij eigenlijk niet één. Erna gaat Ten Hag met iedere wissel het systeem wijzigen en dat was dom en haalde Ajax uit het spel. Maar door die opstelling waren we gewoon beter, alleen we belonen ons niet.

Soms, heel soms moet je even aanpassen om er je profijt uit te halen.

We zijn zo vaak geslacht in die omschakeling.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 27 oktober 2020 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2020 - 12:03 schreef Loetje het volgende:
Kijk gappies,

Ik vind onze bluf mooi, maar even reëel he. Wij hebben 2 jaar geleden een exceptioneel elftal gehad wat voor niemand bang hoefde te zijn

Wij Ajax verliezen dat soort spelers altijd, nu ook weer 8 daarvan. Is niet erg, maar wij verzwakken dan vrijwel altijd. Daarintegen kunnen die topclubs kopen wat ze willen.

Om even to the point te komen, soms moet je je dan wel eens licht aanpassen, zonder dat je bang hoeft te zijn. Gewoon omdat de tegenstander ergens erg goed in is, zoals wij exceptioneel zijn met Antony. Dat is helemaal niet erg.

Even op Liverpool terug te komen, wij krijgen de eerste 55 minuten 4 enorme kansen, zij eigenlijk niet één. Erna gaat Ten Hag met iedere wissel het systeem wijzigen en dat was dom en haalde Ajax uit het spel. Maar door die opstelling waren we gewoon beter, alleen we belonen ons niet.

Soms, heel soms moet je even aanpassen om er je profijt uit te halen.

We zijn zo vaak geslacht in die omschakeling.
weet je wat ik me afvraag, zijn we er echt veel op achteruit gegaan bij dat jaar (basis 11) ? zouden kudus (mits fit) anthony en klaassen minder/veel minder zijn dan schone ziyech en vdbeek? deligt possitie is wel minder voor nu... heel eerlijk denk ik dat deze nog wel eens sterker kunnen worden.. en ja is koffiedik kijken maar is een gevoel
Loetje
 Loetje - dinsdag 27 oktober 2020 - 13:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2020 - 13:05 schreef nummer10 het volgende:

[..]

weet je wat ik me afvraag, zijn we er echt veel op achteruit gegaan bij dat jaar (basis 11) ? zouden kudus (mits fit) anthony en klaassen minder/veel minder zijn dan schone ziyech en vdbeek? deligt possitie is wel minder voor nu... heel eerlijk denk ik dat deze nog wel eens sterker kunnen worden.. en ja is koffiedik kijken maar is een gevoel
Ja natuurlijk, en heel erg ook.

We hadden spelers voor de wereldtop.

Nu hebben we een aantal hele goede spelers en nog veel spelers die het moeten laten zien.

Hadden dat jaar ook jongens die al behoorlijke tijd samen hebben gespeeld.

Ik snap gewoon niet hoe men keer op keer dit elftal vergelijkt met 2 jaar geleden.

De Ligt en Frenkie de Jong alleen al. Vergelijk De Ligt eens met Schuurs en de meest cruciale speler van dat elftal, Frenkie met wat er nu staat. Dat is zo'n bizar groot verschil. De kwaliteit van Ziyech en noem maar op. Het loopvermogen van Donny van de Beek.

Plus reserves waar je altijd van op aan kon.

Nee, het verschil is gigantisch groot.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Atalanta Bergamo - Ajax (dinsdag 27 oktober, 21.00 uur) Champions League 2-2









0.0068030