BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Quincy Promes opgepakt voor betrokkenheid bij steekpartij

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
 Headliner  Headliner - zondag 13 december 2020 - 11:26
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Quincy Promes opgepakt voor betrokkenheid bij steekpartij (VoetbalZone)

Loetje
 Loetje - dinsdag 12 januari 2021 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2021 - 15:24 schreef Pietje het volgende:

[..]

Zeker wel, Loetje. Nederland heeft een uitleveringsverdrag met de Russische Federatie. En juist daarom is het zo frustrerend dat de Russische regering de Nederlandse verzoeken negert in hun verzoek om de verdachten van het neerschieten van vlucht MH17 uit te leveren. Tegen alle wetten in.
Ah, even los daarvan had je het anders als motief kunnen zien te vluchten. Dat is dus degelijk niet het geval
Pietje
 Pietje - dinsdag 12 januari 2021 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2021 - 15:26 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ah, even los daarvan had je het anders als motief kunnen zien te vluchten. Dat is dus degelijk niet het geval
Nee, dat geloof ik ook niet. Promes heeft daar eerder zeer succesvol gevoetbald en dat zijn die Russen kennelijk niet vergeten.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 12 januari 2021 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2021 - 15:27 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nee, dat geloof ik ook niet. Promes heeft daar eerder zeer succesvol gevoetbald en dat zijn die Russen kennelijk niet vergeten.
En money..
Pietje
 Pietje - dinsdag 12 januari 2021 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2021 - 16:09 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

En money..
Ook dat is waar natuurlijk. Die Russen betalen goed, dat is al heel lang bekend!
Loetje
 Loetje - dinsdag 12 januari 2021 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2021 - 16:09 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

En money..
Met name dat. Ik zou oprecht geen reden weten waarom Rusland anders zo trekt
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 12 januari 2021 - 17:06   quote  deeplink  
Ach, we weten met z'n allen dat slechts één ding telt, namelijk GELD ! ! !
€ € € € € € € € € €

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 12 januari 2021 door Onze Ajax --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 12 januari 2021 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2021 - 16:54 schreef Loetje het volgende:

[..]

Met name dat. Ik zou oprecht geen reden weten waarom Rusland anders zo trekt
Precies, en hij verdwijnt onopvallend in de massa, niet zoals hier in ons kikkerlandje

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 12 januari 2021 door Jack Huntelaar --
Eide
 Eide - dinsdag 12 januari 2021 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2021 - 16:54 schreef Loetje het volgende:

[..]

Met name dat. Ik zou oprecht geen reden weten waarom Rusland anders zo trekt
Daar had hij z'n beste periode. Hij was daar de beste voetballer van de Russische competitie. Ik begrijp wel dat een terugkeer dan wel trekt, zeker als het geld ook goed is.

Naar het buitenland gaan is geen belemmering voor het strafrechtelijk proces. Zelfs Badr Hari kwam terug naar Nederland om z'n straf uit te zitten terwijl Marokko geen uitleveringsverdrag heeft met Nederland.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 12 januari 2021 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 16:29 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat klopt niet helemaal. Omdat iemand pas schuldig is als de rechter tot een veroordeling komt blijft een verdachte tot de veroordeling in principe op vrije voeten. Voorarrest wordt gebruikt als een verdachte bijvoorbeeld vluchtgevaarlijk is of een bedreiging voor de samenleving vormt. Een sterke zaak is an sich geen reden voor of tegen een voorarrest.

De advocaat van het slachtoffer werkt voor het slachtoffer. Dat hij stelt dat er drie getuigen zijn zegt feitelijk niet zo veel. We kennen immers de betrouwbaarheid van deze getuigen niet. Hiermee zet de advocaat druk op de zaak en houdt hij de zaak in de publieke schijnwerpers, maar het is zeker geen bewijs of indicatie of er een sterke zaak is.
Dat klopt niet helemaal, want als je wordt gearresteerd zoals in dit geval is gebeurd met Promes, dan bepaald de hulp Officier van Justitie binnen 15 uur of dit terecht is of niet en of dit verlengt moet worden. Vaak worden deze verdachte weer vrijgelaten. Als er echt bewijs is, dan wordt dit ook zeker verlengt tot nog eens 3x 24 uur als er sprake is van een delict waarvoor voorlopige hechtenis op staat.
HIerna bepaald de rechter commissaris of het terecht is of niet.

Als je wordt vrijgelaten, is er nog niet voldoende bewijs. In dit geval is hij al na 15 uur vrijgelaten en hebben ze geen akkoord gekregen voor nog een 3x24 uur.

Dus met veel bewijs moets hij blijven zitten en in dit geval is dat dus niet aanwezig. of nog niet aanwezig.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 12 januari 2021 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2021 - 18:53 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Dat klopt niet helemaal, want als je wordt gearresteerd zoals in dit geval is gebeurd met Promes, dan bepaald de hulp Officier van Justitie binnen 15 uur of dit terecht is of niet en of dit verlengt moet worden. Vaak worden deze verdachte weer vrijgelaten. Als er echt bewijs is, dan wordt dit ook zeker verlengt tot nog eens 3x 24 uur als er sprake is van een delict waarvoor voorlopige hechtenis op staat.
HIerna bepaald de rechter commissaris of het terecht is of niet.

Als je wordt vrijgelaten, is er nog niet voldoende bewijs. In dit geval is hij al na 15 uur vrijgelaten en hebben ze geen akkoord gekregen voor nog een 3x24 uur.

Dus met veel bewijs moets hij blijven zitten en in dit geval is dat dus niet aanwezig. of nog niet aanwezig.
Snap alleen niet waarom ze hem opgepakt hebben als ze nog niet voldoende bewijs hebben.
Delict was al maanden geleden gepleegd, aangifte veel later gedaan waarom dan niet eerst de zaak rondkrijgen?
Is hij dan alleen verhoord?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 12 januari 2021 door Hummel10 --
Eide
 Eide - dinsdag 12 januari 2021 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2021 - 19:22 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Snap alleen niet waarom ze hem opgepakt hebben als ze nog niet voldoende bewijs hebben.
Delict was al maanden geleden gepleegd, aangifte veel later gedaan waarom dan niet eerst de zaak rondkrijgen?
Is hij dan alleen verhoord?
Hij is verdachte. Dat proces vangt aan het een verhoor. Voor dat verhoor is hij aangehouden.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 13 januari 2021 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2021 - 19:22 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Snap alleen niet waarom ze hem opgepakt hebben als ze nog niet voldoende bewijs hebben.
Delict was al maanden geleden gepleegd, aangifte veel later gedaan waarom dan niet eerst de zaak rondkrijgen?
Is hij dan alleen verhoord?
Precies wat Eide schreef, hij is (hoofd)verdachte voor een misdrijf en blijft verdachte tot ze meer sluitend bewijs hebben. Ze hebben getuige verklaringen tegen promes, daarom hebben ze hem gearresteerd en voor verhoor meegenomen, alleen was het niet voldoende om hem langer vast te houden met de huidige bewijslast.
Het zou een ander verhaal geweest als Promes had gezegd dat hij het heeft gedaan op basis van het bewijs dat ze hadden. Maarja hij heeft goede advocaten en die hebben hem natuurlijk goed advies gegeven over waar hij wel een geen antwoordt op moest geven.

Als er uit onderzoek nog meer bewijs komt, kan het alsnog vervelend aflopen voor hem, maar het kan ook met een sisser aflopen. Omdat hij na 15 uur is vrijgelaten verwacht ik het laatste.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 14 januari 2021 - 00:41   quote  deeplink  
Als ik Promes was zou ik ook vertrekken. De meeste Nederlanders hebben hem al veroordeeld voordat de rechter uitspraak heeft gedaan.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 14 januari 2021 - 08:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2021 - 19:47 schreef Eide het volgende:

[..]

Hij is verdachte. Dat proces vangt aan het een verhoor. Voor dat verhoor is hij aangehouden.
Ahh ok is gewoon de regel na een aangifte met een zwaarder vergrijp.
Eerst volgt verhoor verdachte vervolgens gaan ze verder met bewijs verzamelen.
Daarna wordt je pas echt aangeklaagd.

Dus hij was niet gearresteerd zo als overal gekopt werd. Gewoon aangehouden voor verhoor.

Weet alleen nog steeds niet wat ik er van moet denken.
Ook erg benieuwd of hij er voor veroordeeld gaat worden.
Dat er iemand gewond geraakt is dat is wel aan te tonen, meerdere getuigen die dit bevestigen.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 14 januari 2021 - 08:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 januari 2021 - 00:41 schreef Ajax Warrior het volgende:
Als ik Promes was zou ik ook vertrekken. De meeste Nederlanders hebben hem al veroordeeld voordat de rechter uitspraak heeft gedaan.
Als hij onschuldig verklaard wordt is er weinig aan de hand hoor. Als hij schuldig is zou ik ook naar Rusland gaan.
Na het voetbal ff zitten,
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 14 januari 2021 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 januari 2021 - 08:12 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Als hij onschuldig verklaard wordt is er weinig aan de hand hoor. Als hij schuldig is zou ik ook naar Rusland gaan.
Na het voetbal ff zitten,
Even goed mijn reactie lezen .....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 14 januari 2021 door Ajax Warrior --
Eide
 Eide - donderdag 14 januari 2021 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 januari 2021 - 08:10 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dus hij was niet gearresteerd zo als overal gekopt werd. Gewoon aangehouden voor verhoor.

Als je wordt aangehouden, moet je je ook identificeren maar dan wordt je door de politie meegenomen naar een politiebureau. Dit noemen mensen ook wel een arrestatie. Op het politiebureau wordt je dan voorgeleid en verhoord. (bron = website politie)

nummer10
 nummer10 - donderdag 14 januari 2021 - 22:23   quote  deeplink  
precies... voor verhoor/verklaring moet je overdagkomen en een verklaring af leggen.. en hoef je geen nachtje te slapen in de cel..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 04 maart 2021 - 17:54   quote  deeplink  
Opvallend bericht van Spartak: 'Overeenkomst met Ajax ontbonden bij veroordeling'
Gepubliceerd: Do 04-03-2021 om 16:40

Spartak Moskou heeft 8,5 miljoen euro betaald voor Quincy Promes, maar hoeft niets te betalen wanneer de aanvaller veroordeeld wordt. Dat laat de club weten in Russische media.

De Telegraaf sprak na de bekendmaking van de transfer van 'een werelddeal' voor Ajax en stelde dat het risico enkel en alleen bij Spartak Moskou ligt. Maar dit wordt door algemeen directeur Evgeny Melezhikov van Spartak weerlegd.

"We hebben de risico's van de strafzaak genivelleerd", zegt Melezhikov tegen Championnat. "De financiële en juridische risico's liggen niet bij Spartak. We hebben met Ajax afgesproken dat als Promes door een veroordeling niet in staat is om aan zijn plichten te voldoen, de overeenkomst ontbonden wordt. Alle afgesproken betalingen worden dan simpelweg niet gedaan."

Lees meer
Slachtoffer steekincident laat beslag leggen op villa van Promes in Utrecht
Russische rentree van Promes loopt door Slutsky uit op deceptie
Promes is verdachte in een strafzaak. Hij wordt ervan verdacht een familielid in zijn knie te hebben gestoken op een feest in Abcoude, dat vorig jaar gehouden werd. Het slachtoffer heeft beslag laten leggen op de villa van Promes in Utrecht, zo werd deze week bekend. "De waarheid komt uiteindelijk naar boven", zei Promes zelf in een afscheidsinterview met Ajax TV.

Promes tekende onlangs een contract voor 3,5 jaar bij Spartak.
Loetje
 Loetje - donderdag 04 maart 2021 - 18:26   quote  deeplink  
Betwijfel dat enorm
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 04 maart 2021 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 maart 2021 - 18:26 schreef Loetje het volgende:
Betwijfel dat enorm
Ik vond het een vreemd bericht vandaar dat ik het hier plaatste
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 05 maart 2021 - 09:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 maart 2021 - 20:54 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik vond het een vreemd bericht vandaar dat ik het hier plaatste
Het is speculeren, maar zou ook nog zo kunnen zijn dat indien hij veroordeeld wordt, hij zelf het transferbedrag terug moet betalen aan Spartak. Hij wilde zelf heel erg graag daar naar toe.....
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 05 maart 2021 - 10:08   quote  deeplink  
Volgens de pers was de transfersom afgedicht met een verzekering.
Ik denk dat Ajax en Spartak allebei een half miljoen hebben betaald aan CHUB insurance, die dit soort "vreemde" verzekeringen afdekt.
Elk jaar dat Promes voor Spartak kan spelen, zal de vergoeding die CHUB eventueel moet betalen aan Spartak dalen. Ik geloof dat hij voor 3 jaar had getekend, dus bijna 3 miljoen per jaar Als de veroordeling na 3 jaar nog niet heeft plaatsgevonden, dan heeft CHUB er een miljoen EURO op verdiend. Ik weet me ook te herinneren dat de basis transfersom oorspronkelijk een miljoen hoger was.
remco k
 remco k - vrijdag 09 juli 2021 - 16:20   quote  deeplink  
Het OM wil Promes vervolgen voor de steekpartij. Daar is dus echt wel meer gebeurt dan Promes toegeeft.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 09 juli 2021 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 juli 2021 - 16:20 schreef remco k het volgende:
Het OM wil Promes vervolgen voor de steekpartij. Daar is dus echt wel meer gebeurt dan Promes toegeeft.
Inderdaad, dan hebben ze wel degelijk genoeg bewijskracht
Loetje
 Loetje - vrijdag 09 juli 2021 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 juli 2021 - 16:36 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Inderdaad, dan hebben ze wel degelijk genoeg bewijskracht
Dat is ook niet per definitie waar. 1 tot 2 op de 10 mensen wordt vrijgesproken na een zitting.

OM denkt in ieder geval een zaak te hebben. De gevolgen zullen we horen van een rechter gelukkig.
remco k
 remco k - zaterdag 10 juli 2021 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 juli 2021 - 21:31 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat is ook niet per definitie waar. 1 tot 2 op de 10 mensen wordt vrijgesproken na een zitting.

OM denkt in ieder geval een zaak te hebben. De gevolgen zullen we horen van een rechter gelukkig.
Waarbij je wel moet vermelden dat een groot deel van de vrijgesproken verdachten vrij komen door vorm fouten en incomplete dossiers.
Zelden is er vrijspraak omdat er bewezen wordt dat iemand ook daadwerkelijk onschuldig is.
Eide
 Eide - zaterdag 10 juli 2021 - 12:06   quote  deeplink  
Je bewijst geen onschuld Remco. Je bewijst schuld en het OM start dus ook pas een zaak als het echt denkt bewijs te kunnen aanvoeren. Een zaak start dus altijd vanuit een positie waar het OM sterk denkt te zijn.
Loetje
 Loetje - zaterdag 10 juli 2021 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 juli 2021 - 11:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarbij je wel moet vermelden dat een groot deel van de vrijgesproken verdachten vrij komen door vorm fouten en incomplete dossiers.
Zelden is er vrijspraak omdat er bewezen wordt dat iemand ook daadwerkelijk onschuldig is.
Dat is echt niet per definitie zo.

OM noemt dingen nog al eens onomstotelijk terwijl dat alles behalve waar is.

En niet 100% bewezen is gewoon onschuldig.
remco k
 remco k - zaterdag 10 juli 2021 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 juli 2021 - 12:06 schreef Eide het volgende:
Je bewijst geen onschuld Remco. Je bewijst schuld en het OM start dus ook pas een zaak als het echt denkt bewijs te kunnen aanvoeren. Een zaak start dus altijd vanuit een positie waar het OM sterk denkt te zijn.
Ik begrijp prima dat de bewijslast bij justitie ligt Dit is echter de theorie en vaak zat in Nederland als men in hoger beroep gaat probeert men wel degelijk ook onschuld te bewijzen, dit is ook de reden dat een verdediging ook getuigen oproept toch.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 11 juli 2021 - 09:33   quote  deeplink  
quote:
Misschien wel ja, maar het blijft een rare / vreemde zaak.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 14 juli 2021 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 juli 2021 - 16:20 schreef remco k het volgende:
Het OM wil Promes vervolgen voor de steekpartij. Daar is dus echt wel meer gebeurt dan Promes toegeeft.
Interessant... Mocht hij schuldig worden bevonden, dan zal dat ingaan na zijn actieve loopbaan als voetballer. Let maar op!

Prima gedaan van Overmars om hem te verkopen voor zoveel miljoen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 juli 2021 door Ajax we love you --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5878
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Quincy Promes opgepakt voor betrokkenheid bij steekpartij









0.0085749