BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: ADO Den Haag - Ajax (zondag 20 december 2020, 14:30); 2 - 4

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zondag 20 december 2020 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:17 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dus Blind wel en niet? Beetje dubbelop! ;-)
Sorry. Klaassen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 20 december 2020 - 16:19   quote  deeplink  
Wel weer 3 punten en de rest vergeten, dit ondanks de goede eerste helft.
Zal zeker niet in ons gedachten blijven, deze wedstrijd.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 20 december 2020 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:17 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik vind Blind en Schuurs daarin niet onderdoen voor elkaar. Allebei één groot drama
Maar Schuurs zit nog in zijn leerproces! Van Blind msg je meer verwachten. Overigens vind ik ze beiden niet goed hoor.
pth
 pth - zondag 20 december 2020 - 16:19   quote  deeplink  
Ajax B in de 2e helft kansloos onderuit tegen een van de meest waardeloze elftallen uit de eredivisie ... middag begon leuk, punten zijn binnen maar wat overblijft is toch weer wat licht chagrijn ... na het geklootzak van Erikje ten Husselaar.
remco k
 remco k - zondag 20 december 2020 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:18 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat begint bij leren niet in te grijpen als het goed staat en amper kracht kost.

En dan zeker niet met 3 wissels. Hele ploeg snapt dat signaal namelijk ook wel
Dat zou toch wel gewoon moeten kunnen 4-0 voor bij een degradatie kandidaat.
Loetje
 Loetje - zondag 20 december 2020 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:19 schreef remco k het volgende:

[..]

De andere elftallen zijn defensief niet sterker. Net zo’n drama.

De ploeg die defensief het beste voor elkaar zal hebben. Gaat er denk met de titel vandoor.
Ik ken, ondanks de matige verdediging van de rest niemand die de goals zo goedkoop weggeeft als Ajax. We geven ze letterlijk cadeau en helpen ze vaak nog een handje ook. Dat vind ik nog veel erger
Loetje
 Loetje - zondag 20 december 2020 - 16:20   quote  deeplink  
Hoe Ajax met de kansen om gaat, gewoonweg belachelijk
remco k
 remco k - zondag 20 december 2020 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:19 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Eens zijn erg zwak laatste weken
Hele seizoen al.

Vraag me alleen af waarom we hier schuurs en blind constant benoemen en tagliafico eigenlijk niet benoemt wordt.
Loetje
 Loetje - zondag 20 december 2020 - 16:21   quote  deeplink  
En Ekkelenkamp is werkelijkwaar totaal niet goed genoeg voor Ajax. Houten Klaas van de bovenste plank
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 20 december 2020 - 16:21   quote  deeplink  
Echt Ekkelenkamp, die moet gewoon zitten.
remco k
 remco k - zondag 20 december 2020 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:20 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik ken, ondanks de matige verdediging van de rest niemand die de goals zo goedkoop weggeeft als Ajax. We geven ze letterlijk cadeau en helpen ze vaak nog een handje ook. Dat vind ik nog veel erger
Dat is bij de rest niet anders. Defensief is het in de top van de eredivisie comedy capers
Hummel10
 Hummel10 - zondag 20 december 2020 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:17 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik vind Blind en Schuurs daarin niet onderdoen voor elkaar. Allebei één groot drama
Klaiber, Martinez en Tagliafico uit vorm helpt je dan ook niet. Gatenkaas
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 20 december 2020 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Hele seizoen al.

Vraag me alleen af waarom we hier schuurs en blind constant benoemen en tagliafico eigenlijk niet benoemt wordt.
Omdat Tagliafico nog een beetje inzet toont, maar ook zeker niet goed speelt.
Loetje
 Loetje - zondag 20 december 2020 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:19 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Maar Schuurs zit nog in zijn leerproces! Van Blind msg je meer verwachten. Overigens vind ik ze beiden niet goed hoor.
Dan is het flink hardleers.

Allebei Ajax onwaardig op dit moment. En die linksback idemdito
Loetje
 Loetje - zondag 20 december 2020 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat zou toch wel gewoon moeten kunnen 4-0 voor bij een degradatie kandidaat.
Los van of het kan, je geeft gewoon een regelrecht signaal af dat het niet meer uitmaakt
remco k
 remco k - zondag 20 december 2020 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:22 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klaiber, Martinez en Tagliafico uit vorm helpt je dan ook niet. Gatenkaas
Klaiber was vandaag echt de minste niet. Hoorde gewoon bij de beteren de eerste helft.
Loetje
 Loetje - zondag 20 december 2020 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is bij de rest niet anders. Defensief is het in de top van de eredivisie comedy capers
Verschil is alleen dat ze daar op de bal verdedigen, ook als ze niet goed staan de verdedigen. Bij Ajax is het meelopen en niet ingrijpen en daar ben ik echt helemaal klaar mee
remco k
 remco k - zondag 20 december 2020 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:23 schreef Loetje het volgende:

[..]

Los van of het kan, je geeft gewoon een regelrecht signaal af dat het niet meer uitmaakt
Daar geloof ik niet in op dit niveau. Zijn geen amateurs.

Maar goed. Verschillende meningen daarover, dat kan.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 20 december 2020 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Hele seizoen al.

Vraag me alleen af waarom we hier schuurs en blind constant benoemen en tagliafico eigenlijk niet benoemt wordt.
Klopt die is ook hopeloos uitvorm sinds hij geen transfer heeft gemaakt.
Loetje
 Loetje - zondag 20 december 2020 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:22 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klaiber, Martinez en Tagliafico uit vorm helpt je dan ook niet. Gatenkaas
Klaiber is aanvallend leuk tegen kleintjes, maar is defensief nooit goed geweest.

Mazraoui is onze beste man achterin, het hele seizoen al
nummer10
 nummer10 - zondag 20 december 2020 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Tadaic gaat in principe gewoon niet meer op 9 spelen. Dan kun je er wel om blijven vragen maar het gebeurt niet. Zinloos dus.
zwakke kut trainer dus... als je elftal daardoor beter gaat spelen flikker je tadic gewoon op 9 en geen promes, of die nu wil of niet.. zegt mij eigenlijk voldoende wat voor een slappezak die is..
Loetje
 Loetje - zondag 20 december 2020 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:22 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Omdat Tagliafico nog een beetje inzet toont, maar ook zeker niet goed speelt.
Met inzet alleen redt je het niet gap, Schuurs toont ook inzet. Maar allemaal constant schuldig aan tegengoals
remco k
 remco k - zondag 20 december 2020 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:24 schreef Loetje het volgende:

[..]

Verschil is alleen dat ze daar op de bal verdedigen, ook als ze niet goed staan de verdedigen. Bij Ajax is het meelopen en niet ingrijpen en daar ben ik echt helemaal klaar mee
Dat is bij psv ook veel. Az bakt er überhaupt nog niet veel van en bij Feyenoord gewoon geen kwaliteit.

Psv zie ik als grootste concurrent. Die zijn aan de bal steeds beter aan het worden. En houden dat steeds wat langer vol.
Loetje
 Loetje - zondag 20 december 2020 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Daar geloof ik niet in op dit niveau. Zijn geen amateurs.

Maar goed. Verschillende meningen daarover, dat kan.
Ik geloof er wel in, gezien dit steevast hetzelfde gebeurd wanneer er talloze wissels komen. En niet alleen bij Ajax
remco k
 remco k - zondag 20 december 2020 - 16:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:25 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zwakke kut trainer dus... als je elftal daardoor beter gaat spelen flikker je tadic gewoon op 9 en geen promes, of die nu wil of niet.. zegt mij eigenlijk voldoende wat voor een slappezak die is..
Nee niet. Gewoon goed om ook naar je belangrijkste speler te luisteren en er zijn opties zat.

We doen ook net alsof tadic op 9 altijd goed was, in de grote Europese wedstrijden was dat ook zeker zo, maar als hij daar minder ruimte krijgt is het als 9 ook gewoon niet heel bijzonder.
Loetje
 Loetje - zondag 20 december 2020 - 16:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is bij psv ook veel. Az bakt er überhaupt nog niet veel van en bij Feyenoord gewoon geen kwaliteit.

Psv zie ik als grootste concurrent. Die zijn aan de bal steeds beter aan het worden. En houden dat steeds wat langer vol.
Ik vind hun in ieder geval met meer discipline verdedigen dan Ajax. Ondanks ze dat dan slecht mogen doen. Zoals Ajax constant uit positie staat zie ik nergens. Die 9 tegengoals liggen ook niet aan goed verdedigen maar aan pure mazzel. Fortuna had er al 5 moeten maken in Amsterdam, sorry hoor
pth
 pth - zondag 20 december 2020 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:20 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik ken, ondanks de matige verdediging van de rest niemand die de goals zo goedkoop weggeeft als Ajax. We geven ze letterlijk cadeau en helpen ze vaak nog een handje ook. Dat vind ik nog veel erger
Is al met enige regelmaat gebleken dat het niet kan ... tenzij je het natuurlijk prima vind dat er na een redelijke helft een totale kut vertoning in de 2e helft op de mat wordt gelegd. Naar mijn mening heeft Ajax een brede selectie die kwalitatief niet voldoende in balans is, te veel spelers die niet in de buurt komen van het niveau van de beoogde basisspeler. Hoop dat Overmars nog wat troeven in zijn mouw heeft want dit is zowel nationaal als internationaal onder de maat
Loetje
 Loetje - zondag 20 december 2020 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:28 schreef pth het volgende:

[..]

Is al met enige regelmaat gebleken dat het niet kan ... tenzij je het natuurlijk prima vind dat er na een redelijke helft een totale kut vertoning in de 2e helft op de mat wordt gelegd. Naar mijn mening heeft Ajax een brede selectie die kwalitatief niet voldoende in balans is, te veel spelers die niet in de buurt komen van het niveau van de beoogde basisspeler. Hoop dat Overmars nog wat troeven in zijn mouw heeft want dit is zowel nationaal als internationaal onder de maat
Ik beoordeel de selectie op basis van de grote wedstrijden en wat invallers brengen.

En zal over beiden maar zwijgen. Zowel in de instelling als in de kwaliteit. Qua breedte zitten we in ieder geval niet goed. Al is het wel te verklaren
remco k
 remco k - zondag 20 december 2020 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:27 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik vind hun in ieder geval met meer discipline verdedigen dan Ajax. Ondanks ze dat dan slecht mogen doen. Zoals Ajax constant uit positie staat zie ik nergens. Die 9 tegengoals liggen ook niet aan goed verdedigen maar aan pure mazzel. Fortuna had er al 5 moeten maken in Amsterdam, sorry hoor
Feyenoord speelt amper op de aanval. Az en psv zijn ook constant volledig uit positie. Bij psv loopt die nieuwe cv constant in het middenveld zonder dat er wordt overgenomen.

Nee sorry, daar is het defensief niets beter naar mijn mening. Niet voor niets hebben ze ook allemaal meer tegengoals dan Ajax. Met vrijwel alle zelfde tegenstanders.
remco k
 remco k - zondag 20 december 2020 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:29 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik beoordeel de selectie op basis van de grote wedstrijden en wat invallers brengen.

En zal over beiden maar zwijgen. Zowel in de instelling als in de kwaliteit. Qua breedte zitten we in ieder geval niet goed. Al is het wel te verklaren
Iets wat ik niet begrijp van ten Hag. Is dat hij Martinez en Alvarez niet als cv probeert te gebruiken. Daar zit een stuk meer over mijn lijk mentaliteit in.
Eide
 Eide - zondag 20 december 2020 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Iets wat ik niet begrijp van ten Hag. Is dat hij Martinez en Alvarez niet als cv probeert te gebruiken. Daar zit een stuk meer over mijn lijk mentaliteit in.
Mee eens, en dan vooral Martinez. Nu snap ik dat je vandaag voorzichtig bent met Tagliafico. Er komt nog zat aan, maar je pak daar ook Rensch tijd geven. Ik vind zowel Martinez als Alvarez meer jongens voor het centrum.

Geen enkele wissel pakte goed uit trouwens. Geen eentje die na vandaag weer toont dat hij echt aan de deur rammelt.
Loetje
 Loetje - zondag 20 december 2020 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Feyenoord speelt amper op de aanval. Az en psv zijn ook constant volledig uit positie. Bij psv loopt die nieuwe cv constant in het middenveld zonder dat er wordt overgenomen.

Nee sorry, daar is het defensief niets beter naar mijn mening. Niet voor niets hebben ze ook allemaal meer tegengoals dan Ajax. Met vrijwel alle zelfde tegenstanders.
Feyenoord tel ik niet mee.

PSV speelt constant 50 minuten echt uitstekend voetbal, en raad eens, tot Schmidt als een idioot begint te wisselen. En dan is het defensief namelijk ook uitstekend in die 50 minuten. Een mindere wedstrijd tegen Utrecht neem ik daarin niet mee, die hebben wij namelijk met grote regelmaat.

Ben benieuwd of ze dit tegen PSV ook zo doen, dan is het bij rust in ieder geval al gespeeld.

En denk jij maar dat het bij ons allemaal wel meevalt achterin, daar kom je in de komende 2 maanden wel achter. Want genoeg clubs die in ieder geval meer organisatie hebben als wij, ondanks wij er qua individuele kwaliteit dan er bovenuit mogen steken
Loetje
 Loetje - zondag 20 december 2020 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Iets wat ik niet begrijp van ten Hag. Is dat hij Martinez en Alvarez niet als cv probeert te gebruiken. Daar zit een stuk meer over mijn lijk mentaliteit in.
Hoezo breng je überhaupt eerst constant Alvarez, die het uitstekend doet en erna ineens Martinez als vaste wissel die zo onzeker als wat is. Ik snap die hele logica niet.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 20 december 2020 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:37 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hoezo breng je überhaupt eerst constant Alvarez, die het uitstekend doet en erna ineens Martinez als vaste wissel die zo onzeker als wat is. Ik snap die hele logica niet.
Ten Hag en logica bij wissels. Daarin is hij juist heel constant, constant hopeloos!
Hummel10
 Hummel10 - zondag 20 december 2020 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Iets wat ik niet begrijp van ten Hag. Is dat hij Martinez en Alvarez niet als cv probeert te gebruiken. Daar zit een stuk meer over mijn lijk mentaliteit in.
Eens gewoon kijken of dat stabieler is. Blind ff rust geven en Schuurs ff gretig laten worden op de bank.
Loetje
 Loetje - zondag 20 december 2020 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:57 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Eens gewoon kijken of dat stabieler is. Blind ff rust geven en Schuurs ff gretig laten worden op de bank.
Dan ben je wel de hele opbouw kwijt
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 20 december 2020 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:57 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Eens gewoon kijken of dat stabieler is. Blind ff rust geven en Schuurs ff gretig laten worden op de bank.
Mee eens, laten ze dan direct maar een centrale verdediger binnen hengelen
Gakpo en Malen lopen er straks dwars door heen want het is gatenkaas.

Met deze verdediging gaan we geen kampioen worden
Reiziger en Bogarde doe eens wat..
Eide
 Eide - zondag 20 december 2020 - 17:12   quote  deeplink  
ZO makkelijk scoort PSV nu ook niet. Het probleem zijn ook niet de individuen, maar de momenten waarop Ajax als ploeg lijkt te denken dat het allemaal wel okay is zo, en vervolgens op 50% gaat spelen.

Hetzelfde als tegen Utrecht... als je op die manier speelt is ELKE tegenstander lastig.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 20 december 2020 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 17:12 schreef Eide het volgende:
ZO makkelijk scoort PSV nu ook niet. Het probleem zijn ook niet de individuen, maar de momenten waarop Ajax als ploeg lijkt te denken dat het allemaal wel okay is zo, en vervolgens op 50% gaat spelen.

Hetzelfde als tegen Utrecht... als je op die manier speelt is ELKE tegenstander lastig.
Daar heb je wel een punt, en ergens snap ik die 50% ook wel..maar vindt toch dat we achter in te kort schieten

We moeten tegen ADO, wat absoluut één van de mindere is toch geen enkel doelpunt tegen krijgen, dan moet je je diep schamen.

Vandaar mijn roep om een centrale verdediger want ten Hag wilt toch niet proberen met Alvarez en Martinez
nummer10
 nummer10 - zondag 20 december 2020 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee niet. Gewoon goed om ook naar je belangrijkste speler te luisteren en er zijn opties zat.

We doen ook net alsof tadic op 9 altijd goed was, in de grote Europese wedstrijden was dat ook zeker zo, maar als hij daar minder ruimte krijgt is het als 9 ook gewoon niet heel bijzonder.
luisteren is prima remco, maar dan zet je alsnog weer andere spelers op juiste posities.. promes is geen 10 of spits.. labyad is geen rechtsbuiten.. maar goed dit weten we van tenhag, goochelen met spelers op verkeerde posities waarmee je ze eigenlijk verknalt.. tenminste ik heb nog geen speler op hun niet natuurlijke positie zien doorbreken en het goed hebben gedaan..
nummer10
 nummer10 - zondag 20 december 2020 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:34 schreef Eide het volgende:

[..]

Mee eens, en dan vooral Martinez. Nu snap ik dat je vandaag voorzichtig bent met Tagliafico. Er komt nog zat aan, maar je pak daar ook Rensch tijd geven. Ik vind zowel Martinez als Alvarez meer jongens voor het centrum.

Geen enkele wissel pakte goed uit trouwens. Geen eentje die na vandaag weer toont dat hij echt aan de deur rammelt.
heb tenhag uberhaubt nog geen 1 keer op een goedewissel kunnen betrappen waarmee het team beter werd of goed werd omgezet...
Loetje
 Loetje - zondag 20 december 2020 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 17:12 schreef Eide het volgende:
ZO makkelijk scoort PSV nu ook niet. Het probleem zijn ook niet de individuen, maar de momenten waarop Ajax als ploeg lijkt te denken dat het allemaal wel okay is zo, en vervolgens op 50% gaat spelen.

Hetzelfde als tegen Utrecht... als je op die manier speelt is ELKE tegenstander lastig.
Ik vind in defensief opzicht eigenlijk dat het daar 0 te maken heeft met op 50% spelen maar gewoon kwaliteit is. Niet alles is alleen maar mentaliteit.

Ik vind Blind zijn hart minder en minder geworden, ik vind Nico al anderhalf jaar slecht en Schuurs maakt fout op fout.

De rest acht ik wel grotendeel mentaliteit toe
wvb
 wvb - zondag 20 december 2020 - 17:52   quote  deeplink  
KJH is veel beter als Traoré.
Veel meer Ajax spits.
Hoog gemiddelde, hoog rendement, nog steeds.
Is nog veel te goed om te stoppen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 20 december 2020 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 17:40 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik vind in defensief opzicht eigenlijk dat het daar 0 te maken heeft met op 50% spelen maar gewoon kwaliteit is. Niet alles is alleen maar mentaliteit.

Ik vind Blind zijn hart minder en minder geworden, ik vind Nico al anderhalf jaar slecht en Schuurs maakt fout op fout.

De rest acht ik wel grotendeel mentaliteit toe
Ik zie dit ook, ze zijn alle 3 minder geworden.
Ik vraag me ergens af hoe dit komt, ze spelen al een geruime tijd samen
Hummel10
 Hummel10 - zondag 20 december 2020 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 17:04 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dan ben je wel de hele opbouw kwijt
Over de flanken. Martinez kan nog wel opkomen, Alvarez ook wel.
Sneller naar Klaassen, Gravenberch spelen. Of Kudus straks.

Blind-Klaassen-Gravenberch als middenveld proberen? Tot Kudus fit is.
Blind-Schuurs is gewoon te zwak op dit moment.
remco k
 remco k - zondag 20 december 2020 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:37 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hoezo breng je überhaupt eerst constant Alvarez, die het uitstekend doet en erna ineens Martinez als vaste wissel die zo onzeker als wat is. Ik snap die hele logica niet.
Ik vind Martinez en Alvarez beiden echt goede spelers. Beiden horen echter echt in het centrum thuis.

Alvarez werd door het overgrote deel van de buitenwacht als verschrikkelijk afgeschilderd. Misschien dat dit toch meespeelde
remco k
 remco k - zondag 20 december 2020 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:36 schreef Loetje het volgende:

[..]

Feyenoord tel ik niet mee.

PSV speelt constant 50 minuten echt uitstekend voetbal, en raad eens, tot Schmidt als een idioot begint te wisselen. En dan is het defensief namelijk ook uitstekend in die 50 minuten. Een mindere wedstrijd tegen Utrecht neem ik daarin niet mee, die hebben wij namelijk met grote regelmaat.

Ben benieuwd of ze dit tegen PSV ook zo doen, dan is het bij rust in ieder geval al gespeeld.

En denk jij maar dat het bij ons allemaal wel meevalt achterin, daar kom je in de komende 2 maanden wel achter. Want genoeg clubs die in ieder geval meer organisatie hebben als wij, ondanks wij er qua individuele kwaliteit dan er bovenuit mogen steken
Ik vind psv de laatste wedstrijden echt al langer dan die 50 minuten goed spelen. Maar ook in die tijd zie ik ze echt veel gaten laten en positioneel matig spelen achterin.

Maar goed, we gaan het nu niet eens worden.

Feit is dat we beiden zien dat Ajax defensief heel kwetsbaar is. En dat moet gewoon beter.
remco k
 remco k - zondag 20 december 2020 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 16:36 schreef Loetje het volgende:

[..]

Feyenoord tel ik niet mee.

PSV speelt constant 50 minuten echt uitstekend voetbal, en raad eens, tot Schmidt als een idioot begint te wisselen. En dan is het defensief namelijk ook uitstekend in die 50 minuten. Een mindere wedstrijd tegen Utrecht neem ik daarin niet mee, die hebben wij namelijk met grote regelmaat.

Ben benieuwd of ze dit tegen PSV ook zo doen, dan is het bij rust in ieder geval al gespeeld.

En denk jij maar dat het bij ons allemaal wel meevalt achterin, daar kom je in de komende 2 maanden wel achter. Want genoeg clubs die in ieder geval meer organisatie hebben als wij, ondanks wij er qua individuele kwaliteit dan er bovenuit mogen steken
Waar schrijf ik trouwens dat het met ons achterin wel meevalt?

Ik schreef vanaf dag 1 al dat het zeer slecht gesteld is en het alleen maar meelopen met de man en niet op de bal verdedigen schrijf ik hier al tijden als een van de weinigen en eersten.
Loetje
 Loetje - zondag 20 december 2020 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 18:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind Martinez en Alvarez beiden echt goede spelers. Beiden horen echter echt in het centrum thuis.

Alvarez werd door het overgrote deel van de buitenwacht als verschrikkelijk afgeschilderd. Misschien dat dit toch meespeelde
Dan sta je ook niet sterk als je daar gehoor aan geeft.

Alvarez is wekenlang prima ingevallen, ik kan er dan echt niet bij dat hij ineens weer totaal buiten beeld is
Loetje
 Loetje - zondag 20 december 2020 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 18:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind psv de laatste wedstrijden echt al langer dan die 50 minuten goed spelen. Maar ook in die tijd zie ik ze echt veel gaten laten en positioneel matig spelen achterin.

Maar goed, we gaan het nu niet eens worden.

Feit is dat we beiden zien dat Ajax defensief heel kwetsbaar is. En dat moet gewoon beter.
Gaan het inderdaad niet eens worden, maar dat moet kunnen en lijkt me een forum ook voor.

Ik ben zeker niet iemand die altijd om aankopen roept, maar qua defensie wel. Ik zie echt niet in hoe Ajax dit probleem anders kan oplossen.

Wat jij terecht zei, Tagliafico is ook uit vorm en dan heb je er achterin 3 totaal uit vorm. Je kan wel ineens met Alvarez en Martinez gaan starten, maar dat is ook een enorm risico waarmee je speelt denk ik.

Tevens moet je verder denken, ook vanuit het middenveld is het defensieve werk echt niet goed. En dan wordt het probleem met alle respect, wel heel erg groot.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: ADO Den Haag - Ajax (zondag 20 december 2020, 14:30); 2 - 4









0.0082879