BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: ADO Den Haag - Ajax (zondag 20 december 2020, 14:30); 2 - 4

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - maandag 21 december 2020 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 20:17 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af of Blind de opbouw vanaf het midden kan. Met name de snelheid waarmee dat dan moet
Zijn handeling snelheid en het gemak uit lastige situaties draaien is er echt nog steeds.

Het is nu een par procent minder dan normaal, dat lijkt dan al snel een heleboel, maar juist op dat middenveld zou hij makkelijker het verschil kunnen maken dan nu.
nummer10
 nummer10 - maandag 21 december 2020 - 21:08   quote  deeplink  
maar dan kom je verdedigend toch weer tekort op het middenveld waardoor de tegenpartij daar wederom een mannetje meer heeft die erover dendert waardoor je achterin weer in de problemen gaat komen..
remco k
 remco k - maandag 21 december 2020 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 21:08 schreef nummer10 het volgende:
maar dan kom je verdedigend toch weer tekort op het middenveld waardoor de tegenpartij daar wederom een mannetje meer heeft die erover dendert waardoor je achterin weer in de problemen gaat komen..
Nee je komt defensief op je middenveld juist sterker voor de dag met Gravenberg en blind dan Klaassen en Gravenberg. En defensief ben je met Klaassen op 10 veel sterker dan met labyad of promes op 10.

Martinez is een betere pure verdediger dan Blind. En Alvarez is een betere pure verdediger dan Schuurs.

Kortom. Defensief zul je grote stappen maken vermoed ik, je moet het alleen aan de bal goed weten in te vullen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 december 2020 door remco k --
Loetje
 Loetje - maandag 21 december 2020 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 20:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Zijn handeling snelheid en het gemak uit lastige situaties draaien is er echt nog steeds.

Het is nu een par procent minder dan normaal, dat lijkt dan al snel een heleboel, maar juist op dat middenveld zou hij makkelijker het verschil kunnen maken dan nu.
Ik heb Blind qua handelingssnelheid nooit echt heel sterk gevonden. Ik vond Blind meer iemand die zo goed positie kan kiezen en zichzelf daardoor een extra seconde kan verschaffen. Dat is iets wat hij als geen ander kan. Echter, aan de bal is het allemaal zo snel niet en dat zal wel moeten vanuit onze 6 als vanuit achteruit de opbouw vrijwel weg is
remco k
 remco k - maandag 21 december 2020 - 22:13   quote  deeplink  
Het was toen vaak met Moisander en Veltman. Dat is opbouwend niet beter dan Martinez en Alvarez. En je zou nu met Gravenberg ernaast gaan spelen in plaats van twee middenvelders voor hem. Ik denk dat je het dan alleen maar makkelijker maakt.
Hij is altijd al goed geweest in 1 keer raken, dat is ook snelheid van handelen.

Maar goed. We kunnen met zijn allen blijven discussiëren over wat we zouden doen. Maar ten Hag gaat Blind daar niet meer weghalen en gaat Schuurs ook laten staan vermoed ik.
nummer10
 nummer10 - maandag 21 december 2020 - 22:54   quote  deeplink  
kunnen we schone niet gewoon terug halen... ;)
Loetje
 Loetje - maandag 21 december 2020 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 22:13 schreef remco k het volgende:
Het was toen vaak met Moisander en Veltman. Dat is opbouwend niet beter dan Martinez en Alvarez. En je zou nu met Gravenberg ernaast gaan spelen in plaats van twee middenvelders voor hem. Ik denk dat je het dan alleen maar makkelijker maakt.
Hij is altijd al goed geweest in 1 keer raken, dat is ook snelheid van handelen.

Maar goed. We kunnen met zijn allen blijven discussiëren over wat we zouden doen. Maar ten Hag gaat Blind daar niet meer weghalen en gaat Schuurs ook laten staan vermoed ik.
Ik ben echt benieuwd hoe Ajax dit inderdaad na woensdag, wanneer het winterstop is, evalueert. Er zal daar toch ook reden tot zorgen zijn denk ik.

Het 1x raken van Blind zie ik echt niet gap, echt niet. Ik zie gewoon echt positioneel een slimme speler en daardoor gewoon tijd creëert voor zichzelf. Een getuigende wanneer die positioneel niet goed staat, het direct mis gaat.
Loetje
 Loetje - maandag 21 december 2020 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 22:54 schreef nummer10 het volgende:
kunnen we schone niet gewoon terug halen... ;)
Die speelt al een jaar bijna niet meer. En had sowieso geen handelingssnelheid voor de opbouw
p111
 p111 - maandag 21 december 2020 - 23:09   quote  deeplink  
Schone is over en sluiten toffe gast overigens.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 22 december 2020 - 00:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 22:58 schreef Loetje het volgende:

[..]

Die speelt al een jaar bijna niet meer. En had sowieso geen handelingssnelheid voor de opbouw
was ook met een knipoog, maar mis die gozer wel soms man... met name zijn vrijetrappen en prachtige passes
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 22 december 2020 - 07:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 22:54 schreef nummer10 het volgende:
kunnen we schone niet gewoon terug halen... ;)
Je zet er een knipoog bij maar er zijn nog zat mensen die hem echt terug willen halen.
Die lachen me uit als ik zeg dat hij het niveau allang niet meer heeft.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 22 december 2020 - 08:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 21:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee je komt defensief op je middenveld juist sterker voor de dag met Gravenberg en blind dan Klaassen en Gravenberg. En defensief ben je met Klaassen op 10 veel sterker dan met labyad of promes op 10.

Martinez is een betere pure verdediger dan Blind. En Alvarez is een betere pure verdediger dan Schuurs.

Kortom. Defensief zul je grote stappen maken vermoed ik, je moet het alleen aan de bal goed weten in te vullen.
Zo denk ik dan ook. Verdedigend kan het toch al niet slechter. En zonder Blind mis je toch zijn passing en verdeling.
p111
 p111 - dinsdag 22 december 2020 - 09:08   quote  deeplink  
Kijk alleen is afgelopen wedstrijd hoeveel ballen hij neerlegt bij de voorhoede.
Loetje
 Loetje - dinsdag 22 december 2020 - 09:36   quote  deeplink  
Daar gaat het in mijn ogen ook mis.

Het is mooi hoor als Blind iedere wedstrijd bij wijze van 80 ballen bij de spits krijgt. Zijn eerste taak is verdedigen, net als bij Schuurs, Tagliafico en Klaiber of Mazraoui. En op dit moment speelt alleen die laatste goed en die is er niet bij.

Daarom ga ik ook oprecht mee met de mensen die een nieuw CV duo willen zien. Tegen Utrecht en ADO 6 goals tegen, dat is veel, maar dan ook echt veel te veel.
remco k
 remco k - dinsdag 22 december 2020 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 december 2020 - 09:36 schreef Loetje het volgende:
Daar gaat het in mijn ogen ook mis.

Het is mooi hoor als Blind iedere wedstrijd bij wijze van 80 ballen bij de spits krijgt. Zijn eerste taak is verdedigen, net als bij Schuurs, Tagliafico en Klaiber of Mazraoui. En op dit moment speelt alleen die laatste goed en die is er niet bij.

Daarom ga ik ook oprecht mee met de mensen die een nieuw CV duo willen zien. Tegen Utrecht en ADO 6 goals tegen, dat is veel, maar dan ook echt veel te veel.
Helemaal eens.. Ik denk alleen niet dat Blind in de ogen van de trainer als eerste taak heeft om goed te verdedigen..

Ajax heeft vaan 70% van de tijd balbezit, ik denk dat de huidige trainer, en vrijwel alle andere Ajax trainers voor hem, in in eerste instantie vanuit balbezit denken.. En dus Blind in eerste instantie beoordelen op basis van zijn voetballende vermogen is..
Loetje
 Loetje - dinsdag 22 december 2020 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 december 2020 - 11:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Helemaal eens.. Ik denk alleen niet dat Blind in de ogen van de trainer als eerste taak heeft om goed te verdedigen..

Ajax heeft vaan 70% van de tijd balbezit, ik denk dat de huidige trainer, en vrijwel alle andere Ajax trainers voor hem, in in eerste instantie vanuit balbezit denken.. En dus Blind in eerste instantie beoordelen op basis van zijn voetballende vermogen is..
Ik weet het kerel, ik weet het.

En weet je, van mij hoeft het gewoon niet. Ik denk namelijk dat je nog steeds extreem aanvallend kunt spelen met een goede nummer 6 in huis. En dat vind ik jammer, want het komt ons in mijn optiek niet ten goede.

En dat is niet gericht op Blind in het bijzonder, maar het hele totaalplaatje.

En als wij 70% van de wedstrijd het spel moeten maken, moet je daarin dan weliswaar je opties benutten, maar in die overige 30% moet je dan even niet vanuit balbezit denken maar de bekende kreet 'vrouw en kinderen eerst' gebruiken. En dan mag van mij iedereen een bal het stadion uittrappen, desnoods met tegenstander en al.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 22 december 2020 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 december 2020 - 11:18 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik weet het kerel, ik weet het.

En weet je, van mij hoeft het gewoon niet. Ik denk namelijk dat je nog steeds extreem aanvallend kunt spelen met een goede nummer 6 in huis. En dat vind ik jammer, want het komt ons in mijn optiek niet ten goede.

En dat is niet gericht op Blind in het bijzonder, maar het hele totaalplaatje.

En als wij 70% van de wedstrijd het spel moeten maken, moet je daarin dan weliswaar je opties benutten, maar in die overige 30% moet je dan even niet vanuit balbezit denken maar de bekende kreet 'vrouw en kinderen eerst' gebruiken. En dan mag van mij iedereen een bal het stadion uittrappen, desnoods met tegenstander en al.
Vrouw en kinderen eerst daar is Blind vaak te langzaam voor dus te laat. En bij Schuurs zie ik die mentaliteit ook niet.
Maar goed het loopt momenteel gewoon echt niet achterin.
Klaiber vind ik ook nog te lief. Nico ook nog eens hopeloos uitvorm.

Dus ja moet iets gebeuren wil je die tegengoals terugbrengen.
p111
 p111 - dinsdag 22 december 2020 - 14:51   quote  deeplink  
Ach als je de 2 tegen doelpunten van Ajax terug kijkt bij ADO komt dat ook door het wisselen en 4-0 voor in de rust,dan komen egotjes die alleen maar leuken dingen willen doen en daarom hun positie vergeten zijn, dat alles is gewoon een gebrek aan concentratie .Alleen al dat afstand rolletje dat Onana door zijn handen laat gaan alleen maar concentratie dat heeft niks met slecht verdedigen te maken. Utrecht scoort nooit en tegen Ajax 4x ,gewoon slappe hap van Ajax de laatste wedstrijd tegen Utrecht was ook 5-1 dus we gaan er gewoon voor 60% tegen aan,en dan komen de fouten,en dat is niet dat ze het niet kunnen maar maar gewoon gemakzucht,ze veriezen 2x van Liverpool en de tweede wedstrijd hadden ze moeten winnen gaven niks weg maar verliezen gewoon door een blunder van Onana.Dus ik denk dat de trainer keihard moet optreden geen 100 % inzet en concentratie is wisselen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 december 2020 door p111 --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 22 december 2020 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 december 2020 - 14:51 schreef p111 het volgende:
Ach als je de 2 tegen doelpunten van Ajax terug kijkt bij ADO komt dat ook door het wisselen en 4-0 voor in de rust,dan komen egotjes die alleen maar leuken dingen willen doen en daarom hun positie vergeten zijn, dat alles is gewoon een gebrek aan concentratie .Alleen al dat afstand rolletje dat Onana door zijn handen laat gaan alleen maar concentratie dat heeft niks met slecht verdedigen te maken. Utrecht scoort nooit en tegen Ajax 4x ,gewoon slappe hap van Ajax de laatste wedstrijd tegen Utrecht was ook 5-1 dus we gaan er gewoon voor 60% tegen aan,en dan komen de fouten,en dat is niet dat ze het niet kunnen maar maar gewoon gemakzucht,ze veriezen 2x van Liverpool en de tweede wedstrijd hadden ze moeten winnen gaven niks weg maar verliezen gewoon door een blunder van Onana.Dus ik denk dat de trainer keihard moet optreden geen 100 % inzet en concentratie is wisselen.
Kijk alleen al hoe Onana de laatste tijd de wedstrijden ingaat. Loopt een beetje te spelen op doel.
Toe aan een stap omhoog. Tegen Utrecht was Scherpen maar die heeft nog zat te leren.

4-0 en slappe instelling en de wissels wordt het indd niet beter van.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5882
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: ADO Den Haag - Ajax (zondag 20 december 2020, 14:30); 2 - 4









0.0104990