BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: ADO Den Haag - Ajax (zondag 20 december 2020, 14:30); 2 - 4

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zondag 20 december 2020 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 18:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Waar schrijf ik trouwens dat het met ons achterin wel meevalt?

Ik schreef vanaf dag 1 al dat het zeer slecht gesteld is en het alleen maar meelopen met de man en niet op de bal verdedigen schrijf ik hier al tijden als een van de weinigen en eersten.
Ik weet dat je dat schrijft. Ik vind Ajax echter defensief nog matiger als de rest.

Geen club staat zoveel in ondertal en in de 1 tegen 1 als Ajax
remco k
 remco k - zondag 20 december 2020 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 18:48 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dan sta je ook niet sterk als je daar gehoor aan geeft.

Alvarez is wekenlang prima ingevallen, ik kan er dan echt niet bij dat hij ineens weer totaal buiten beeld is
Hij speelde afgelopen weekend en woensdag nog toch?

Ik kan er wel mee leven dat hij 4-0 taylor laat spelen.
remco k
 remco k - zondag 20 december 2020 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 18:51 schreef Loetje het volgende:

[..]

Gaan het inderdaad niet eens worden, maar dat moet kunnen en lijkt me een forum ook voor.

Ik ben zeker niet iemand die altijd om aankopen roept, maar qua defensie wel. Ik zie echt niet in hoe Ajax dit probleem anders kan oplossen.

Wat jij terecht zei, Tagliafico is ook uit vorm en dan heb je er achterin 3 totaal uit vorm. Je kan wel ineens met Alvarez en Martinez gaan starten, maar dat is ook een enorm risico waarmee je speelt denk ik.

Tevens moet je verder denken, ook vanuit het middenveld is het defensieve werk echt niet goed. En dan wordt het probleem met alle respect, wel heel erg groot.
Ik zou met Blind naast Gravenberg gaan spelen. Die snapt beter wat er naar achteren toe moet gebeuren en heeft dat probleem al eerder opgelost op 6.
Dan Klaassen op 10 en ook dat probleem is opgelost.

Dat Kudus 4 keer goed heeft gespeeld is geen enkele garantie, men dicht hem ook scorend vermogen toe bijvoorbeeld en at is wel bijzonder met pas 1 goal. Ik denk dat je die jongen rustig terug moet brengen en niet te veel op bouwen de tweede seizoens helft.

En ja, dan zou ik gewoon Alvarez en Martinez cv laten spelen.

Ik zie dat niet echt als een risico aangezien het niet heel snel slechter kan worden dan nu defensief gezien.

Maar net als heel veel andere jaren begint dat wel met het defensieve middenveld.
Loetje
 Loetje - zondag 20 december 2020 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 19:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij speelde afgelopen weekend en woensdag nog toch?

Ik kan er wel mee leven dat hij 4-0 taylor laat spelen.
Als hij goed speelt, waarom valt hij niet ik dan?
Loetje
 Loetje - zondag 20 december 2020 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 19:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zou met Blind naast Gravenberg gaan spelen. Die snapt beter wat er naar achteren toe moet gebeuren en heeft dat probleem al eerder opgelost op 6.
Dan Klaassen op 10 en ook dat probleem is opgelost.

Dat Kudus 4 keer goed heeft gespeeld is geen enkele garantie, men dicht hem ook scorend vermogen toe bijvoorbeeld en at is wel bijzonder met pas 1 goal. Ik denk dat je die jongen rustig terug moet brengen en niet te veel op bouwen de tweede seizoens helft.

En ja, dan zou ik gewoon Alvarez en Martinez cv laten spelen.

Ik zie dat niet echt als een risico aangezien het niet heel snel slechter kan worden dan nu defensief gezien.

Maar net als heel veel andere jaren begint dat wel met het defensieve middenveld.
Beide heren hebben geen opbouw, iets wat bij Ajax op een een of andere manier heilig is. Blind heeft juist recent laten zien er op het middenveld vrij weinig van bakte. Ik vind dat inderdaad enorme risico's.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 20 december 2020 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 19:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zou met Blind naast Gravenberg gaan spelen. Die snapt beter wat er naar achteren toe moet gebeuren en heeft dat probleem al eerder opgelost op 6.
Dan Klaassen op 10 en ook dat probleem is opgelost.

Dat Kudus 4 keer goed heeft gespeeld is geen enkele garantie, men dicht hem ook scorend vermogen toe bijvoorbeeld en at is wel bijzonder met pas 1 goal. Ik denk dat je die jongen rustig terug moet brengen en niet te veel op bouwen de tweede seizoens helft.

En ja, dan zou ik gewoon Alvarez en Martinez cv laten spelen.

Ik zie dat niet echt als een risico aangezien het niet heel snel slechter kan worden dan nu defensief gezien.

Maar net als heel veel andere jaren begint dat wel met het defensieve middenveld.
Ik zou na de winterstop zo gaan spelen tegen PSV, Feijenoord en AZ

Mazaroui - aankoop - Blind - Tagliafico

------Klaassen--------Gravenbergh------

----------------Kudus------------------

Antony--------- Tadic-------------Neres

Indien er geen aankoop komt Alvarez
remco k
 remco k - zondag 20 december 2020 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 19:55 schreef Loetje het volgende:

[..]

Als hij goed speelt, waarom valt hij niet ik dan?
Geen idee. Misschien nu doordeweeks wel weer.
remco k
 remco k - zondag 20 december 2020 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 19:59 schreef Loetje het volgende:

[..]

Beide heren hebben geen opbouw, iets wat bij Ajax op een een of andere manier heilig is. Blind heeft juist recent laten zien er op het middenveld vrij weinig van bakte. Ik vind dat inderdaad enorme risico's.
Martinez vind ik prima in de opbouw. Minder dan Blind maar beter dan Schuurs. En natuurlijk ga je er op dat vlak wel op achteruit, maar ik denk dat je van achteruit met Blind naast Gravenberg daar de bal juist makkelijker kwijt kunt en met Klaassen op 10 krijg je er in de opbouw nog een optie bij want Labyad en Promes zijn geen voetballende middenvelders die zich daarmee bemoeien.

Alvarez zie ik niet heel anders dan Schuurs wat opbouw betreft. Misschien is die in potentie wel wat beter.
nummer10
 nummer10 - zondag 20 december 2020 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 19:59 schreef Loetje het volgende:

[..]

Beide heren hebben geen opbouw, iets wat bij Ajax op een een of andere manier heilig is. Blind heeft juist recent laten zien er op het middenveld vrij weinig van bakte. Ik vind dat inderdaad enorme risico's.
eens..

en dat we verdedigend in de problemen komen zal dat niet gewoon komen omdat we nu geen stofzuigen zoals martinez op het middenveld hebben ? gravenberch klaassen op 6 maan beiden aanvallend ingesteld.. en ook nog een labyad of promes die vaak enkel aanvallend denken, zit gewoon geen balans in denk ik..
nummer10
 nummer10 - zondag 20 december 2020 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 20:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Martinez vind ik prima in de opbouw. Minder dan Blind maar beter dan Schuurs. En natuurlijk ga je er op dat vlak wel op achteruit, maar ik denk dat je van achteruit met Blind naast Gravenberg daar de bal juist makkelijker kwijt kunt en met Klaassen op 10 krijg je er in de opbouw nog een optie bij want Labyad en Promes zijn geen voetballende middenvelders die zich daarmee bemoeien.

Alvarez zie ik niet heel anders dan Schuurs wat opbouw betreft. Misschien is die in potentie wel wat beter.
alvarez in potentie beter in de opbouw ? was dat juist niet wat hier het merendeel verweten werd dat die prima kan schoffelen maar juist voetballend tekort kwam

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 december 2020 door nummer10 --
remco k
 remco k - zondag 20 december 2020 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 20:38 schreef nummer10 het volgende:

[..]

alvarez in potentie beter in de opbouw ? was dat juist niet wat hier het merendeel verweten werd dat die prima kan schoffelen maar juist voetballend tekort kwam
Op het middenveld wel. En ik heb die jongen ook op het middenveld hoog zitten en is aan de bal ook prima, alleen niet zoals we Ajax daar graag zien spelen.

Maar ik weet niet of je een beetje oplet. Op het middenveld is het anders voetballen dan centraal achterin.

Schuurs hebben we in ieder geval niets aan opbouwend.
nummer10
 nummer10 - zondag 20 december 2020 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 20:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Op het middenveld wel. En ik heb die jongen ook op het middenveld hoog zitten en is aan de bal ook prima, alleen niet zoals we Ajax daar graag zien spelen.

Maar ik weet niet of je een beetje oplet. Op het middenveld is het anders voetballen dan centraal achterin.

Schuurs hebben we in ieder geval niets aan opbouwend.
Is zeker anders voetballen.. ik zelf denk dat schuurs dit ook wel kan (deed die ook met regelmaat toch bij zijn oude club en had een goed afstandschot), maar dat de opdracht is dat blind dit doet vanuit achteren.. of alvarez dit kan van achteruit weet ik niet aangezien die daar teweinig voor heeft gespeelt op die positie, terwijl ondanks ik negatief was over hem (op het middenveld en dus niet zijn schuld) de kans wel gunde op rcv, tenminste als schuurs niet voldoende was..
Loetje
 Loetje - zondag 20 december 2020 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 20:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Martinez vind ik prima in de opbouw. Minder dan Blind maar beter dan Schuurs. En natuurlijk ga je er op dat vlak wel op achteruit, maar ik denk dat je van achteruit met Blind naast Gravenberg daar de bal juist makkelijker kwijt kunt en met Klaassen op 10 krijg je er in de opbouw nog een optie bij want Labyad en Promes zijn geen voetballende middenvelders die zich daarmee bemoeien.

Alvarez zie ik niet heel anders dan Schuurs wat opbouw betreft. Misschien is die in potentie wel wat beter.
Nouja, ik vind dat Schuurs wel meer opbouw heeft.

Overigens maakt het mij weinig uit, het is echter Ajax dat zichzelf hier soms enorm in tegenwerkt. Van mij mag het voetbal beginnen bij de 6, graag zelfs. Maar zolang men dat niet doet, gaat het met het huidige materiaal heel moeilijk worden dit om te gooien
nummer10
 nummer10 - zondag 20 december 2020 - 21:42   quote  deeplink  
laten we gewoon hopen dat kudus snel helemaal terug is.. in de potten wat ik van hem heb gezien kon hij nog wel eens de missinglink zijn.. ik hoop het tenminste.. en dan kan tenhag ook geen vreemde keuzes meer maken... denk ik haha
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 20 december 2020 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 21:42 schreef nummer10 het volgende:
laten we gewoon hopen dat kudus snel helemaal terug is.. in de potten wat ik van hem heb gezien kon hij nog wel eens de missinglink zijn.. ik hoop het tenminste.. en dan kan tenhag ook geen vreemde keuzes meer maken... denk ik haha
Dat dacht ik ook tijdens de uitschakeling in de C.L. hoe had het gegaan als Kudus had gespeeld...
Was hij de missing link?

In de wedstrijden die Kudus speelde vond ik Antony beter als dat hij nu is.

Zal niet zeggen dat het één met elkaar te maken hebt.

Ik hoop dat hij kan uitgroeien als de motor op het middenveld.
Loetje
 Loetje - zondag 20 december 2020 - 23:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 22:28 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook tijdens de uitschakeling in de C.L. hoe had het gegaan als Kudus had gespeeld...
Was hij de missing link?

In de wedstrijden die Kudus speelde vond ik Antony beter als dat hij nu is.

Zal niet zeggen dat het één met elkaar te maken hebt.

Ik hoop dat hij kan uitgroeien als de motor op het middenveld.
Ik denk oprecht dat er teveel mis gaat om één speler in deze als missing link te beschouwen.

Teveel kansen niet benut, veel te makkelijk de goals weggegeven. Dus dan is Kudus geen missing link, het had hooguit wat beter kunnen zijn.
nummer10
 nummer10 - zondag 20 december 2020 - 23:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 23:50 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik denk oprecht dat er teveel mis gaat om één speler in deze als missing link te beschouwen.

Teveel kansen niet benut, veel te makkelijk de goals weggegeven. Dus dan is Kudus geen missing link, het had hooguit wat beter kunnen zijn.
ik mis gewoon echt een stofzuigertje.. zou een 343 opstelling hier geen uitkomst voor kunnen bieden... gewoon denkende hoor..

keeper hoeven we niet over te oordelen

mazz blind taqi

martinez
klaassen gravenberch

kudus
antony tadic/hunter neres/tadic

in de eredivisie dan, aangezien je merendeel toch het meeste bal bezit hebt en aan het aanvallen bent..
AkaS
 AkaS - maandag 21 december 2020 - 00:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 21:26 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nouja, ik vind dat Schuurs wel meer opbouw heeft.

Overigens maakt het mij weinig uit, het is echter Ajax dat zichzelf hier soms enorm in tegenwerkt. Van mij mag het voetbal beginnen bij de 6, graag zelfs. Maar zolang men dat niet doet, gaat het met het huidige materiaal heel moeilijk worden dit om te gooien
Ik ben het met Loetje eens. Ik lees nu meerdere malen dat jij Schuurs opbouwend niet goed vind. Maar ik vind hem opbouwend best prima. Ik vind zijn 1 op 1 echter bagger. Vandaag ook weer zo makkelijk uitgespeeld, door de benen notabene...

Wat ik niet wist tot voor kort is dat Rensch van origine een CV is, volgens mij dan een LCV...

Misschien maar des Ajax gaan voor de jeugd en als men dan toch geen Alvares/Martinez aandurven wellicht gaan inzetten op Timber en Rensch als centraal duo ;-)

Maar zonder gekheid.... Mijn favoriete opstelling voor de rest van dit seizoen:

--------------------- Onana ------------------------

-------------Alvarez ------- Martinez --------------

Mazzraoui ------------------------------------- Nico

-------------- Klaassen --- Gravenberch -------------

--------------------- Kudus -------------------------

Anthony ---------------------------------------- Neres

---------------------- Tadic -------------------------

Wanneer Anthony of Neres niet kan spelen dan Tadic naar links en Huntelaar in de spits.

Volgend jaar zou ik inzetten op een centraal duo Timber en Rensch!
nummer10
 nummer10 - maandag 21 december 2020 - 01:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 00:10 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik ben het met Loetje eens. Ik lees nu meerdere malen dat jij Schuurs opbouwend niet goed vind. Maar ik vind hem opbouwend best prima. Ik vind zijn 1 op 1 echter bagger. Vandaag ook weer zo makkelijk uitgespeeld, door de benen notabene...

Wat ik niet wist tot voor kort is dat Rensch van origine een CV is, volgens mij dan een LCV...

Misschien maar des Ajax gaan voor de jeugd en als men dan toch geen Alvares/Martinez aandurven wellicht gaan inzetten op Timber en Rensch als centraal duo ;-)

Maar zonder gekheid.... Mijn favoriete opstelling voor de rest van dit seizoen:

--------------------- Onana ------------------------

-------------Alvarez ------- Martinez --------------

Mazzraoui ------------------------------------- Nico

-------------- Klaassen --- Gravenberch -------------

--------------------- Kudus -------------------------

Anthony ---------------------------------------- Neres

---------------------- Tadic -------------------------

Wanneer Anthony of Neres niet kan spelen dan Tadic naar links en Huntelaar in de spits.

Volgend jaar zou ik inzetten op een centraal duo Timber en Rensch!
geen idee hoe timber is...

voor de rest eens en kan ik me invinden qua opstelling en spelers... ik vind blind na zijn "blessure" niet meer de blind wat die was..
remco k
 remco k - maandag 21 december 2020 - 07:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 21:08 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Is zeker anders voetballen.. ik zelf denk dat schuurs dit ook wel kan (deed die ook met regelmaat toch bij zijn oude club en had een goed afstandschot), maar dat de opdracht is dat blind dit doet vanuit achteren.. of alvarez dit kan van achteruit weet ik niet aangezien die daar teweinig voor heeft gespeelt op die positie, terwijl ondanks ik negatief was over hem (op het middenveld en dus niet zijn schuld) de kans wel gunde op rcv, tenminste als schuurs niet voldoende was..
Ik heb Schuurs bij Fortuna nog nooit als middenvelder zien spelen.
remco k
 remco k - maandag 21 december 2020 - 07:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 21:26 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nouja, ik vind dat Schuurs wel meer opbouw heeft.

Overigens maakt het mij weinig uit, het is echter Ajax dat zichzelf hier soms enorm in tegenwerkt. Van mij mag het voetbal beginnen bij de 6, graag zelfs. Maar zolang men dat niet doet, gaat het met het huidige materiaal heel moeilijk worden dit om te gooien
Ik denk dat je met Martinez en Alvarez jezelf makkelijker gaat maken wat opbouw betreft.
remco k
 remco k - maandag 21 december 2020 - 07:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 23:57 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ik mis gewoon echt een stofzuigertje.. zou een 343 opstelling hier geen uitkomst voor kunnen bieden... gewoon denkende hoor..

keeper hoeven we niet over te oordelen

mazz blind taqi

martinez
klaassen gravenberch

kudus
antony tadic/hunter neres/tadic

in de eredivisie dan, aangezien je merendeel toch het meeste bal bezit hebt en aan het aanvallen bent..
Ja natuurlijk joh. Gewoon lekker je wedstrijden achterin 1 op 1 beginnen. En dan verwachten dat je defensief beter gaat worden.
remco k
 remco k - maandag 21 december 2020 - 07:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 00:10 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik ben het met Loetje eens. Ik lees nu meerdere malen dat jij Schuurs opbouwend niet goed vind. Maar ik vind hem opbouwend best prima. Ik vind zijn 1 op 1 echter bagger. Vandaag ook weer zo makkelijk uitgespeeld, door de benen notabene...

Wat ik niet wist tot voor kort is dat Rensch van origine een CV is, volgens mij dan een LCV...

Misschien maar des Ajax gaan voor de jeugd en als men dan toch geen Alvares/Martinez aandurven wellicht gaan inzetten op Timber en Rensch als centraal duo ;-)

Maar zonder gekheid.... Mijn favoriete opstelling voor de rest van dit seizoen:

--------------------- Onana ------------------------

-------------Alvarez ------- Martinez --------------

Mazzraoui ------------------------------------- Nico

-------------- Klaassen --- Gravenberch -------------

--------------------- Kudus -------------------------

Anthony ---------------------------------------- Neres

---------------------- Tadic -------------------------

Wanneer Anthony of Neres niet kan spelen dan Tadic naar links en Huntelaar in de spits.

Volgend jaar zou ik inzetten op een centraal duo Timber en Rensch!
Rensch speelde eigenlijk op alle alle plekken defensief. Maar inderdaad meer centraal. Gekke aan hem is dat hij als hij links staat hij alles met links doet en rechts alles met rechts.

Dat centrum naar volgend jaar kan echt niet. Dan speel je met een 17 jarige en 19 jarige als je centrale duo en waarschijnlijk een nieuwe keeper. Dat lijkt me te jong.

Schuurs naast Martinez kan ook, alleen hou je dan de fouten van Schuurs en van Alvarez en Martinez weet je niet of ze die fouten blijven maken die blind en Schuurs nu maken.

Dat is voor mij de reden om dat te wisselen.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 21 december 2020 - 08:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2020 - 20:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Op het middenveld wel. En ik heb die jongen ook op het middenveld hoog zitten en is aan de bal ook prima, alleen niet zoals we Ajax daar graag zien spelen.

Maar ik weet niet of je een beetje oplet. Op het middenveld is het anders voetballen dan centraal achterin.

Schuurs hebben we in ieder geval niets aan opbouwend.
Schuurs heb je verdedigend ook niks aan.
p111
 p111 - maandag 21 december 2020 - 09:19   quote  deeplink  
Mijn opstelling
Onana wel concentratie houden
Mazraoui-Alvarez-Blind-Nico
Klaasen- Gravenberch
Kudus
Antoni-Tadic-Neres
=================
Blind is gewoon wat uit vorm,maar is nog altijd een geweldige voetballer die het gewoon even wat moeilijker heeft (fysieke probleem} maar opbouwend een geweldenaar is.
p111
 p111 - maandag 21 december 2020 - 09:23   quote  deeplink  
Dan hebben wij op de bank{ Martinez-Promes-Schuurs- Troure-Ekkelenkamp-Huntelaar enz } zijn maar weinig clubs die zo,n bank hebben.
nummer10
 nummer10 - maandag 21 december 2020 - 10:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 07:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb Schuurs bij Fortuna nog nooit als middenvelder zien spelen.
opbouwen van achteruit. wat blind nu doet. daar hadden we het in eerste instantie over toch ? dat alvarez dit beter zou kunnen dan schuurs..
nummer10
 nummer10 - maandag 21 december 2020 - 10:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 07:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja natuurlijk joh. Gewoon lekker je wedstrijden achterin 1 op 1 beginnen. En dan verwachten dat je defensief beter gaat worden.
in de eredivisie, waarbij je normaal de boven liggende partij bent zoals tegen ado moet dit prima kunnen denk ik.. daar switch je van 343 heel makkelijk naar 433
nummer10
 nummer10 - maandag 21 december 2020 - 10:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 09:19 schreef p111 het volgende:
Mijn opstelling
Onana wel concentratie houden
Mazraoui-Alvarez-Blind-Nico
Klaasen- Gravenberch
Kudus
Antoni-Tadic-Neres
=================
Blind is gewoon wat uit vorm,maar is nog altijd een geweldige voetballer die het gewoon even wat moeilijker heeft (fysieke probleem} maar opbouwend een geweldenaar is.
vraag is enkel, komt die weer helemaal in vorm.. was al niet snel maar word nu bijna door iedereen eruit gelopen.. oogt op 1 of andere manier niet lekker met hem..
remco k
 remco k - maandag 21 december 2020 - 11:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 10:09 schreef nummer10 het volgende:

[..]

opbouwen van achteruit. wat blind nu doet. daar hadden we het in eerste instantie over toch ? dat alvarez dit beter zou kunnen dan schuurs..
Ik zeg dat het op het middenveld anders voetballen is. Dat braam je en vervolgens zeg je dat Schuurs dit ook wel moet kunnen.
remco k
 remco k - maandag 21 december 2020 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 10:12 schreef nummer10 het volgende:

[..]

in de eredivisie, waarbij je normaal de boven liggende partij bent zoals tegen ado moet dit prima kunnen denk ik.. daar switch je van 343 heel makkelijk naar 433
Je bent nu al zwak defensief gezien en jij vind dat het moet kunnen om daar nog een mannetje weg te halen.
remco k
 remco k - maandag 21 december 2020 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 10:15 schreef nummer10 het volgende:

[..]

vraag is enkel, komt die weer helemaal in vorm.. was al niet snel maar word nu bijna door iedereen eruit gelopen.. oogt op 1 of andere manier niet lekker met hem..
Hij is niet langzamer dan voorheen. Het elftal staat anders en Ajax krijgt meer counters om de oren dan voorheen.

Onder de Boer was ons defensieve probleem ook vrijwel altijd het defensieve middenveld en dat is het nu ook weer.

Onze aanvallers en middenvelders zijn niet in staat om de pass er vaak genoeg uit te halen. En Schuurs is niet in staat Blind daarin te ondersteunen.
nummer10
 nummer10 - maandag 21 december 2020 - 11:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 11:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zeg dat het op het middenveld anders voetballen is. Dat braam je en vervolgens zeg je dat Schuurs dit ook wel moet kunnen.
dan heb ik je verkeerd begrepen, ik doelde op opbouwen vanuit de defensie..
nummer10
 nummer10 - maandag 21 december 2020 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 11:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Je bent nu al zwak defensief gezien en jij vind dat het moet kunnen om daar nog een mannetje weg te halen.
ik denk dat je defensief zwak bent omdat je een stofzuiger tekort komt, iets wat martinez in mijn ogen wel is en dus de 3 verdedigers prima kan ondersteunen.. en heb het nu over de wedstrijden tegen de mindere ploegen.. niet bijv tegen een psv of az of feyenoord..
nummer10
 nummer10 - maandag 21 december 2020 - 11:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 11:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij is niet langzamer dan voorheen. Het elftal staat anders en Ajax krijgt meer counters om de oren dan voorheen.

Onder de Boer was ons defensieve probleem ook vrijwel altijd het defensieve middenveld en dat is het nu ook weer.

Onze aanvallers en middenvelders zijn niet in staat om de pass er vaak genoeg uit te halen. En Schuurs is niet in staat Blind daarin te ondersteunen.
ik vind hem igg minder fit ogen... rest heb je gelijk en ben ik met je eens
Loetje
 Loetje - maandag 21 december 2020 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 07:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat je met Martinez en Alvarez jezelf makkelijker gaat maken wat opbouw betreft.
Ik denk dat je het jezelf makkelijker maakt dat ze altijd in positie staan. Qua opbouw 100% zeker niet in mijn optiek. En dat kon je eigenlijk tegen Atalanta al zien.
Loetje
 Loetje - maandag 21 december 2020 - 13:23   quote  deeplink  
Ik zou Schuurs bijna gaan omtoveren tot je stormram
remco k
 remco k - maandag 21 december 2020 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 11:31 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ik denk dat je defensief zwak bent omdat je een stofzuiger tekort komt, iets wat martinez in mijn ogen wel is en dus de 3 verdedigers prima kan ondersteunen.. en heb het nu over de wedstrijden tegen de mindere ploegen.. niet bijv tegen een psv of az of feyenoord..
Anita en Blind zijn twee keer de ontbrekende schakel op ons middenveld gebleken. Beiden zijn geen echte stofzuigers en dat is ook nu niet wat er specifiek nodig is.

Wel koet ons middenveld leren defensief te denken. Zowel Klaassen als Gravenberg denken alleen maar vooruit terwijl soms juist iets achteruit een linie dichtlopen een veel betere oplossing is. Je ziet ze ook regelmatig uitstappen en dan makkelijk uitgespeeld worden.

Maar 3 man achterin is gewoon zelfmoord.
remco k
 remco k - maandag 21 december 2020 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 13:22 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik denk dat je het jezelf makkelijker maakt dat ze altijd in positie staan. Qua opbouw 100% zeker niet in mijn optiek. En dat kon je eigenlijk tegen Atalanta al zien.
Tegen Atalanta speelde blind niet. En dat is een essentiële schakel op je middenveld als je met Alvarez en Martinez gaat spelen.
Die is namelijk altijd en makkelijk aanspeelbaar en heeft op die positie een veel beter gevoel voor uitzakken op het juiste moment of om ruimte te maken om de tien in te spelen.

Aangezien Blind in je defensieve middenveld dan altijd je slot op de deur is, kan Gravenberg makkelijker kiezen om aan te sluiten bij Klaassen als die op 10 speelt.

Ik ben er echt heilig van overtuigd dat op die manier je hele elftal beter in balans zal komen. Zowel aan de bal, met druk zetten als aanvallend op de helft van de tegenstander. En defensief ga je denk ik grote stappen vooruit.
remco k
 remco k - maandag 21 december 2020 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 13:23 schreef Loetje het volgende:
Ik zou Schuurs bijna gaan omtoveren tot je stormram
Helemaal eens.

Maar wie gaat die jongen leren hoe hij een duel eens een keer moet winnen?
Loetje
 Loetje - maandag 21 december 2020 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 15:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Helemaal eens.

Maar wie gaat die jongen leren hoe hij een duel eens een keer moet winnen?
Het voordeel is dat het voorin allemaal wat ongecontroleerder kan.

Ik zie maar weinig echte stormrams die heel slim zijn. Dat is doorgaans wat lomper
Loetje
 Loetje - maandag 21 december 2020 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 15:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Tegen Atalanta speelde blind niet. En dat is een essentiële schakel op je middenveld als je met Alvarez en Martinez gaat spelen.
Die is namelijk altijd en makkelijk aanspeelbaar en heeft op die positie een veel beter gevoel voor uitzakken op het juiste moment of om ruimte te maken om de tien in te spelen.

Aangezien Blind in je defensieve middenveld dan altijd je slot op de deur is, kan Gravenberg makkelijker kiezen om aan te sluiten bij Klaassen als die op 10 speelt.

Ik ben er echt heilig van overtuigd dat op die manier je hele elftal beter in balans zal komen. Zowel aan de bal, met druk zetten als aanvallend op de helft van de tegenstander. En defensief ga je denk ik grote stappen vooruit.
Klopt. Maar je zag wel zonder Blind dat die opbouw weg is.

Ik durf ook best te zeggen dat ik wel een ander CV duo wil zien, maar dan moet je echt de opbouw gaan veranderen en deze volledig bij de 6 neer leggen. En dan kan alles organisatorisch ineens veel beter staan.

Alvarez en Martinez zijn met een beetje vertrouwen namelijk veel meer pure verdedigers dan die andere 2
nummer10
 nummer10 - maandag 21 december 2020 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 15:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Anita en Blind zijn twee keer de ontbrekende schakel op ons middenveld gebleken. Beiden zijn geen echte stofzuigers en dat is ook nu niet wat er specifiek nodig is.

Wel koet ons middenveld leren defensief te denken. Zowel Klaassen als Gravenberg denken alleen maar vooruit terwijl soms juist iets achteruit een linie dichtlopen een veel betere oplossing is. Je ziet ze ook regelmatig uitstappen en dan makkelijk uitgespeeld worden.

Maar 3 man achterin is gewoon zelfmoord.
achja... was ook maar hard op aam het denken haha.. met klaassen en gravenberch ben ik helemaal met je eens overigens
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 21 december 2020 - 17:58   quote  deeplink  
Weet je wat nu het meest zure is van dit allemaal? Dat we een dramatische verdediging hebben die echt op een gatenkaas lijkt af en toe, maar dat we ondertussen een verdediger verkochten die nu week in, week uit, zichzelf staande weet te houden in Frankrijk en ook afgelopen zondag schijnbaar weer een betrouwbare en zelfverzekerde rustpunt was in de verdediging.

Ik vraag me dan echt af wat precies de essentie was van deze verkoop??
remco k
 remco k - maandag 21 december 2020 - 18:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 16:51 schreef Loetje het volgende:

[..]

Het voordeel is dat het voorin allemaal wat ongecontroleerder kan.

Ik zie maar weinig echte stormrams die heel slim zijn. Dat is doorgaans wat lomper
Maar hij oogt juist zo fijngevoelig?? Hahaha.
remco k
 remco k - maandag 21 december 2020 - 18:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 16:53 schreef Loetje het volgende:

[..]

Klopt. Maar je zag wel zonder Blind dat die opbouw weg is.

Ik durf ook best te zeggen dat ik wel een ander CV duo wil zien, maar dan moet je echt de opbouw gaan veranderen en deze volledig bij de 6 neer leggen. En dan kan alles organisatorisch ineens veel beter staan.

Alvarez en Martinez zijn met een beetje vertrouwen namelijk veel meer pure verdedigers dan die andere 2
Dit is precies wat ik graag wil. Blind is die 6 al eerder gebleken en misschien is het voor hem wel de drempel waar hij overheen moet. Nu is hij onzeker en de laatste man, op het middenveld kan hij weer risico nemen omdat er nog backup is.
remco k
 remco k - maandag 21 december 2020 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 17:58 schreef Ajax Warrior het volgende:
Weet je wat nu het meest zure is van dit allemaal? Dat we een dramatische verdediging hebben die echt op een gatenkaas lijkt af en toe, maar dat we ondertussen een verdediger verkochten die nu week in, week uit, zichzelf staande weet te houden in Frankrijk en ook afgelopen zondag schijnbaar weer een betrouwbare en zelfverzekerde rustpunt was in de verdediging.

Ik vraag me dan echt af wat precies de essentie was van deze verkoop??
Hij gaf zelf aan dat ten Hag en overmars hem heel graag wouden behouden, maar dat hij zelf Lille boven Ajax verkoos omdat hij achter Blind en met Martinez de concurrentie aan moest gaan voor een plek op de bank.
Achteraf is dat natuurlijk gek en niet logisch, maar op voorhand snap ik die keuze wel volledig.
nummer10
 nummer10 - maandag 21 december 2020 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 18:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij gaf zelf aan dat ten Hag en overmars hem heel graag wouden behouden, maar dat hij zelf Lille boven Ajax verkoos omdat hij achter Blind en met Martinez de concurrentie aan moest gaan voor een plek op de bank.
Achteraf is dat natuurlijk gek en niet logisch, maar op voorhand snap ik die keuze wel volledig.
was het niet juist tenhag die hem nooit voor serieus heeft aangezien en dat overmars hem eigenlijk helemaal niet kwijt wou ? tenminste dat maak ik uit op dit stukje

"In Frankrijk voelt de jongeling de waardering die hij in Amsterdam miste. Aan De Telegraaf vertelt Botman: "Ja, wel een beetje. Vanaf het moment dat ik na mijn verhuurperiode bij sc Heerenveen terugkwam bij Ajax, kreeg ik nooit echt het gevoel dat ik erbij hoorde. Daarom heb ik uiteindelijk ook zelf met mijn zaakwaarnemers Nikkie Bruinenberg en Fulco van Kooperen aangegeven dat een vertrek misschien beter was. En dat Lille bij me past, blijkt nu wel. Elke jonge voetballer heeft vertrouwen nodig."

dat is toch echt de trainer en niet aan overmars... en uit het volgende stukje lees ik dat overmars hem eigenlijk niet kwijt wou maar tenhag het blijkbaar meer zag zitten in anderen..

"Ik ben blij met de stap die ik heb gemaakt en koester geen wraakgevoelens. Helemaal niet zelfs, omdat ik Overmars juist dankbaar ben. Hij wilde me eigenlijk helemaal niet kwijt."
Loetje
 Loetje - maandag 21 december 2020 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 18:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Dit is precies wat ik graag wil. Blind is die 6 al eerder gebleken en misschien is het voor hem wel de drempel waar hij overheen moet. Nu is hij onzeker en de laatste man, op het middenveld kan hij weer risico nemen omdat er nog backup is.
Ik vraag me echt af of Blind de opbouw vanaf het midden kan. Met name de snelheid waarmee dat dan moet
remco k
 remco k - maandag 21 december 2020 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2020 - 19:18 schreef nummer10 het volgende:

[..]

was het niet juist tenhag die hem nooit voor serieus heeft aangezien en dat overmars hem eigenlijk helemaal niet kwijt wou ? tenminste dat maak ik uit op dit stukje

"In Frankrijk voelt de jongeling de waardering die hij in Amsterdam miste. Aan De Telegraaf vertelt Botman: "Ja, wel een beetje. Vanaf het moment dat ik na mijn verhuurperiode bij sc Heerenveen terugkwam bij Ajax, kreeg ik nooit echt het gevoel dat ik erbij hoorde. Daarom heb ik uiteindelijk ook zelf met mijn zaakwaarnemers Nikkie Bruinenberg en Fulco van Kooperen aangegeven dat een vertrek misschien beter was. En dat Lille bij me past, blijkt nu wel. Elke jonge voetballer heeft vertrouwen nodig."

dat is toch echt de trainer en niet aan overmars... en uit het volgende stukje lees ik dat overmars hem eigenlijk niet kwijt wou maar tenhag het blijkbaar meer zag zitten in anderen..

"Ik ben blij met de stap die ik heb gemaakt en koester geen wraakgevoelens. Helemaal niet zelfs, omdat ik Overmars juist dankbaar ben. Hij wilde me eigenlijk helemaal niet kwijt."
Heb je het interview ook daadwerkelijk volledig bekeken/gelezen?
Of haal je ergens een populair stukje van een website?

Hij kreeg gewoon de kans zich te bewijzen, zat bij de selectie en wou zelf gewoon meer dan dat en dat kon hij bij Lille krijgen.

En ja logisch toch ook dat ten Hag het in Blind en Martinez meer zag zitten.

Botman deed het prima bij Heerenveen, maar dat deed kik Pierie ook, die deed het daar beter zelfs.

De ontwikkeling van Botman had niemand kunnen zien op voorhand.

En ja, dat overkomt je weleens, ze zullen er nu wel van balen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5976
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: ADO Den Haag - Ajax (zondag 20 december 2020, 14:30); 2 - 4









0.0100419