BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PSV (zondag 10 januari 2021, 16:45); 2 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zondag 10 januari 2021 - 19:34   quote  deeplink  
Ze hebben het er nu over en zijn het er wel over eens dat Ajax echt een stuk fitter was dan psv.

Dat is denk ik een goed teken.
pth
 pth - zondag 10 januari 2021 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 19:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Als je dat net hebt gehoord heb je het hele verhaal gehoord. En als jij dit van zo’n verhaal weet te maken zegt echt alles over je voetbal verstand.
En waarom dan? Omdat Jan Jankerd van Gorchelen en die andere rukeenden aan tafel het zeggen? Het verdedigingscentrum van Ajax is gewoon zwak. Schuurs heel zwak en Blind zwak. De eerste taak van een verdediger is kunnen verdedigen en daar zijn ze allebei behoorlijk beperkt in. Waarom liep het de 2e helft dan een stuk beter? Omdat PiSVee met zijn reet tegen de 16 aan ging spelen en daar al druk werd gezet waardoor ze helemaal niet meer aan voetballen toe kwamen. Niet omdat Blind en Schuurs het beter deden.

Nu Marc toch de sleutel van het spaarvarken heeft teruggevonden, graag nog een fatsoenlijk verdediger ophalen voor het einde van deze transferperiode.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 januari 2021 door pth --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 10 januari 2021 - 19:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 19:09 schreef freakie het volgende:

[..]

Dat jij Blind ongeschikt vind is echt ongelofelijk. Ik zie dat heel veel voorbij komen. Verdedigend is het minder, maar in opbouw gewoon onmisbaar. Als Blind er vandaag niet had geweest, had alles enorm voorspelbaar geweest. Dat hij Labyad laat spelen is uitgelegd toch?
Het is goed dat Blind er stond vandaag, ik vond Maza en Taglia krijgen ook een ruime voldoende
pth
 pth - zondag 10 januari 2021 - 19:39   quote  deeplink  
Hopelijk donderdag een verdere verbetering (op basis van 2e helft) tegen Twente en dan de Kakkerlakken weer ff op hun plaats zetten. Heb vanmiddag de wedstrijd tegen Sparta bekeken ... had behoefte aan wat zelfpeiniging ... maar die havenslaven waren nauwelijks beter ... de 0-2 verhult hierbij wel heel veel.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 10 januari 2021 - 19:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 19:05 schreef remco k het volgende:
Ajax stond de tweede helft tactisch duidelijk anders. Geen idee of ten Hag of iemand anders dit heeft doorgevoerd.
Werd net goed uitgelegd bij espn.

Ik blijf erbij dat als je Alvarez en Martinez achterin laat spelen met blind naast Gravenberg en Klaassen op 10 en dan uiteraard Haller op 9 Dat je fluitend kampioen zal worden.

Promes labyad en Schuurs naar de bank.
Ja eens en Kudus langzaam brengen.
pth
 pth - zondag 10 januari 2021 - 19:45   quote  deeplink  
Goed: Gravenberch, Mazraoui, Onana, Antony, Haller
Redelijk: Klaassen, Tagliafico, Tadic, Blind
Slecht: Schuurs, Promes

Belachelijk: Labyad

Kudus en Rensch zo kort meegedaan dat het niet te beoordelen valt.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 10 januari 2021 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 19:45 schreef pth het volgende:
Goed: Gravenberch, Mazraoui, Onana, Antony, Haller
Redelijk: Klaassen, Tagliafico, Tadic, Blind
Slecht: Schuurs, Promes

Belachelijk: Labyad

Kudus en Rensch zo kort meegedaan dat het niet te beoordelen valt.
Kudus ook ongelukkig
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 10 januari 2021 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 19:11 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik zag meer organisatie als nu iig. Heb al vaker gezegd dat ik anti ultra aanvallend voetbal ben. Daar wordt namelijk steevast bij vergeten dat er ook verdedigd moet worden
Het is idd vaak te aanvallend, leuk om te zien maar bij elke counter houd je je je hart vast omdat de organisatie in de verdediging niet goed is.

Natuurlijk mogen we dit in 1e instantie ten Hag aanrekenen daarnaast vraag ik me af wat de bijdrage van Reiziger en Bogarde is ?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 10 januari 2021 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 19:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind hem vanaf links vaak onze beste speler op het veld. Hij zorgt daar voor een heel hoog rendement en laat andere spelers beter spelen. Houd het altijd goed breed en doet het aan de bal samen met Tagliafico gewoon goed. Waarbij die laatste aan de bal uit vorm is.

Aan de andere kant heb je wel de diepte en dus kun je aanvallend heel veel doen en verrassend zijn.

Dus ja. Hij maakt Ajax vanaf die plek sterker.
Tadic één van de betere vandaag!
Eide
 Eide - zondag 10 januari 2021 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 19:06 schreef remco k het volgende:
En sorry hoor. Maar Kudus viel echt dramatisch in. Die zou even twee of drie counters inleiden met slecht balverlies.

Die heeft duidelijk ritme nodig.
Eens. Haller daarentegen meteen goed en belangrijk.
remco k
 remco k - zondag 10 januari 2021 - 20:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 19:35 schreef pth het volgende:

[..]

En waarom dan? Omdat Jan Jankerd van Gorchelen en die andere rukeenden aan tafel het zeggen? Het verdedigingscentrum van Ajax is gewoon zwak. Schuurs heel zwak en Blind zwak. De eerste taak van een verdediger is kunnen verdedigen en daar zijn ze allebei behoorlijk beperkt in. Waarom liep het de 2e helft dan een stuk beter? Omdat PiSVee met zijn reet tegen de 16 aan ging spelen en daar al druk werd gezet waardoor ze helemaal niet meer aan voetballen toe kwamen. Niet omdat Blind en Schuurs het beter deden.

Nu Marc toch de sleutel van het spaarvarken heeft teruggevonden, graag nog een fatsoenlijk verdediger ophalen voor het einde van deze transferperiode.
Je reageert totaal niet op de inhoud van de discussie.
remco k
 remco k - zondag 10 januari 2021 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 19:45 schreef pth het volgende:
Goed: Gravenberch, Mazraoui, Onana, Antony, Haller
Redelijk: Klaassen, Tagliafico, Tadic, Blind
Slecht: Schuurs, Promes

Belachelijk: Labyad

Kudus en Rensch zo kort meegedaan dat het niet te beoordelen valt.
Ik ben fan van Onana hoor.

Maar je ziet hem in dit seizoen ook amper echt punten pakken voor de club. Alle echt lastige ballen gaan er ook gewoon in momenteel.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 10 januari 2021 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 19:09 schreef freakie het volgende:

[..]

Dat jij Blind ongeschikt vind is echt ongelofelijk. Ik zie dat heel veel voorbij komen. Verdedigend is het minder, maar in opbouw gewoon onmisbaar. Als Blind er vandaag niet had geweest, had alles enorm voorspelbaar geweest. Dat hij Labyad laat spelen is uitgelegd toch?
Hahaha daar was je gebleven, ik miste je al!

Blind was niks, is niks en wordt niks. Zijn lichaam heeft zo'n klap gekregen dat hij misschien met een prima bal geven nog wat kan, maar verdedigend is hij helemaal, maar dan ook helemaal, niet meer.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 10 januari 2021 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 19:35 schreef pth het volgende:

[..]

En waarom dan? Omdat Jan Jankerd van Gorchelen en die andere rukeenden aan tafel het zeggen? Het verdedigingscentrum van Ajax is gewoon zwak. Schuurs heel zwak en Blind zwak. De eerste taak van een verdediger is kunnen verdedigen en daar zijn ze allebei behoorlijk beperkt in. Waarom liep het de 2e helft dan een stuk beter? Omdat PiSVee met zijn reet tegen de 16 aan ging spelen en daar al druk werd gezet waardoor ze helemaal niet meer aan voetballen toe kwamen. Niet omdat Blind en Schuurs het beter deden.

Nu Marc toch de sleutel van het spaarvarken heeft teruggevonden, graag nog een fatsoenlijk verdediger ophalen voor het einde van deze transferperiode.
Yep, helemaal eens! Maar dat zal niet, of er moet nog een centrale verdediger van Utrecht te halen zijn?
Loetje
 Loetje - zondag 10 januari 2021 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 19:17 schreef freakie het volgende:

[..]

Hahah wat heeft Blind dan fout gedaan? Schuurs staat toch vooral te schutteren? En heb je wel in gedachte wat er gebeurd als Blind er niet in staat? Hoe lang het duurt tot de bal eindelijk bij de aanval is?
Blind staat al maanden te schutteren
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 10 januari 2021 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 20:20 schreef Loetje het volgende:

[..]

Blind staat al maanden te schutteren
Sowieso na het gebeuren met zijn hart zeker, daarvoor was ik ook al geen fan. Maar dat was persoonlijk gezien.
wvb
 wvb - zondag 10 januari 2021 - 20:38   quote  deeplink  
Labyad dat is geen voetballer voor Ajax en al zeker niet als spits
Trainer hoe verzin je het.
Ajax loopt veel averij op door puur gebrek aan klasse bij Schuurs, ook grote financiële schade evenzo. Iedere cruciale wedstrijd laat hij zijn man een of twee keer lopen, of dekt volkomen verkeerd. Ik zie geen enkele progressie.
Trainer hoe kun je zo iemand handhaven, tactisch volkomen onbegrijpelijk, amateuristisch zelfs.
Sorry hoor.....
freakie
 freakie - zondag 10 januari 2021 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 20:18 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hahaha daar was je gebleven, ik miste je al!

Blind was niks, is niks en wordt niks. Zijn lichaam heeft zo'n klap gekregen dat hij misschien met een prima bal geven nog wat kan, maar verdedigend is hij helemaal, maar dan ook helemaal, niet meer.
Waar laat hij verdedigend vandaag steken vallen dan? Leg mij eens uit?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 10 januari 2021 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 20:20 schreef Loetje het volgende:

[..]

Blind staat al maanden te schutteren
Vandaag vond ik het wel mee vallen en was hij juist opbouwend goed
freakie
 freakie - zondag 10 januari 2021 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 20:20 schreef Loetje het volgende:

[..]

Blind staat al maanden te schutteren
Elke wedstrijd zo belangrijk voor Ajax. Vandaag ook gewoon ontzettend goed, ik heb hem verdedigend weinig fout zien doen. Ja hij maakt wel eens wat fouten. Er moet ook iemand naast staan die alleen verdedigend kan denken. Schuurs deed bij alle goals het verkeerde. Niks naar hem, maar dat zijn wel de feiten.

Maar dan nog een keer de vraag, wat denk je als je Blind daar weghaalt? Denk je serieus dat we dan beter worden?(voetballend!) Ajax kan de hele wedstrijd kut spelen en toch kan Blind dat enige plekje vinden bij Promes/Gravenberch. Hij is aan de bal rustig. Er is toch al bekend dat als je Blind niet opstelt en je met Martinez daar speelt, je eindeloos achterin rond aan het tikken bent? (Atalanta?)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 10 januari 2021 - 20:55   quote  deeplink  
In conditioneel opzicht heeft Ajax vandaag gewonnen van PSV, dat is ook de verdienste van onze kale trekpop toch?
remco k
 remco k - zondag 10 januari 2021 - 20:56   quote  deeplink  
Ik begrijp de boosheid niet zo eerlijk gezegd.

Als je het wedstrijd topic terug leest is men er hier op het forum voor een deel heilig van overtuigd dat Ajax deze pot zou gaan verliezen. Sommigen zeiden zelfs dat we volkomen kansloos zouden zijn.

Uiteindelijk is Ajax de morele winnaar van dit gelijke spel, lijkt de ploeg fitter dan psv. En hebben we heel erg veel veerkracht getoond.

Ik durf ook wel te stellen dat ajax echt meer grote kansen had dan psv, niet is weg gecounterd door psv wat daar juist goed in is.

En toch is er echt genoeg te verbeteren en dat is precies het frustrerende in deze. Wanneer gaat dat dan eens beter worden.
remco k
 remco k - zondag 10 januari 2021 - 20:58   quote  deeplink  
En ik was in de eerste helft ook wordt hoor, 2-0 was de ideale stand voor psv en ik had gedacht dat we echt zouden verliezen.

Na de 2-0 heeft Ajax echter alles goed gedaan in mijn beleving. Alles behalve die derde maken.
freakie
 freakie - zondag 10 januari 2021 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 20:49 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Vandaag vond ik het wel mee vallen en was hij juist opbouwend goed
Zo is het, goals waren niet zijn fout. Mensen vergeten in alle heisa gewoon dah we tegen Atalanta ook zo speelde. Met Martinez op Blind zijn plek, had je Atalanta die gewoon lekker rustig achteruit kon blijven hangen. En ja dat ligt aan Blind. Met Blind heb je wel die pass die een middenvelder gelijk open zet.
freakie
 freakie - zondag 10 januari 2021 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 20:56 schreef remco k het volgende:
Ik begrijp de boosheid niet zo eerlijk gezegd.

Als je het wedstrijd topic terug leest is men er hier op het forum voor een deel heilig van overtuigd dat Ajax deze pot zou gaan verliezen. Sommigen zeiden zelfs dat we volkomen kansloos zouden zijn.

Uiteindelijk is Ajax de morele winnaar van dit gelijke spel, lijkt de ploeg fitter dan psv. En hebben we heel erg veel veerkracht getoond.

Ik durf ook wel te stellen dat ajax echt meer grote kansen had dan psv, niet is weg gecounterd door psv wat daar juist goed in is.

En toch is er echt genoeg te verbeteren en dat is precies het frustrerende in deze. Wanneer gaat dat dan eens beter worden.
Helemaal waar! Echt hoe ze zichzelf terug knokken en dan mis je nog echte fitheid bij Kudus en wedstrijden van Haller. Dat kan alleen maar beter gaan!
remco k
 remco k - zondag 10 januari 2021 - 21:12   quote  deeplink  
Ik zit de wedstrijd nogmaals te kijken.

Maar ook in de tweede helft is Blind gewoon de opbouwer. Klaassen en Gravenberg staan wel minder diep beiden.

Dat laatste moeten ze ook gewoon zo laten staan en niet meer te diep laten spelen.
Eide
 Eide - zondag 10 januari 2021 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 20:58 schreef freakie het volgende:

[..]

Zo is het, goals waren niet zijn fout. Mensen vergeten in alle heisa gewoon dah we tegen Atalanta ook zo speelde. Met Martinez op Blind zijn plek, had je Atalanta die gewoon lekker rustig achteruit kon blijven hangen. En ja dat ligt aan Blind. Met Blind heb je wel die pass die een middenvelder gelijk open zet.
Nou, bij de 2e goal is hij in geen velden of wegen te bekennen terwijl hij wel in dat centrum hoort te staan. Daar zit Blidn echt mis.

Ik vind Blind en Schuurs individueel best goede verdedigers. Er lijkt er geen chemie tussen die twee te zijn. Ze weten niet zonder te kijken wat de ander aan het doen is. Daardoor, heb ik het idee, staan ze dus ook geregeld helemaal verkeerd ten opzichte van elkaar.

Het duo Gravenberch/Klaassen heeft daar ook een rol in. Bij de 2e goal is er niemand die het centrum dichtloopt. Blind is daar weg. Okay, maar dat moeten de CVM's zien en de ruimte wegnemen.
nummer10
 nummer10 - zondag 10 januari 2021 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 21:13 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou, bij de 2e goal is hij in geen velden of wegen te bekennen terwijl hij wel in dat centrum hoort te staan. Daar zit Blidn echt mis.

Ik vind Blind en Schuurs individueel best goede verdedigers. Er lijkt er geen chemie tussen die twee te zijn. Ze weten niet zonder te kijken wat de ander aan het doen is. Daardoor, heb ik het idee, staan ze dus ook geregeld helemaal verkeerd ten opzichte van elkaar.

Het duo Gravenberch/Klaassen heeft daar ook een rol in. Bij de 2e goal is er niemand die het centrum dichtloopt. Blind is daar weg. Okay, maar dat moeten de CVM's zien en de ruimte wegnemen.
eens...
nummer10
 nummer10 - zondag 10 januari 2021 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 20:59 schreef freakie het volgende:

[..]

Helemaal waar! Echt hoe ze zichzelf terug knokken en dan mis je nog echte fitheid bij Kudus en wedstrijden van Haller. Dat kan alleen maar beter gaan!
vind haller maar afwachten anders... kan ik nog geen oordeel overgeven, de assist is leuk voor hem... maar of het de spits is wat we miste vraag ik me af.. had liever een andere investering gezien.. (rechter cv) want goals maakte we al genoeg en had ik liever een voorhoede gezien met neres tadic anthony (mits fit)
remco k
 remco k - zondag 10 januari 2021 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 21:13 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou, bij de 2e goal is hij in geen velden of wegen te bekennen terwijl hij wel in dat centrum hoort te staan. Daar zit Blidn echt mis.

Ik vind Blind en Schuurs individueel best goede verdedigers. Er lijkt er geen chemie tussen die twee te zijn. Ze weten niet zonder te kijken wat de ander aan het doen is. Daardoor, heb ik het idee, staan ze dus ook geregeld helemaal verkeerd ten opzichte van elkaar.

Het duo Gravenberch/Klaassen heeft daar ook een rol in. Bij de 2e goal is er niemand die het centrum dichtloopt. Blind is daar weg. Okay, maar dat moeten de CVM's zien en de ruimte wegnemen.
Die zijn er wel. Maar te snel uitgespeeld als Anthony de bal verliest en ze staan daar eigenlijk op 1 lijn met hem. Wat hier al vaker gezegd is, ze staan te diep. Schuurs staat daar gewoon lucht te dekken en Blind kan de steekpass er niet uithalen en is daardoor weg, hij stapt eigenlijk mis.

Schuurs doet defensief een hoop goed, maar is bij veel tegengoals direct en indirect betrokken. Aan de bal heb je niks aan Schuurs en drukkracht is ook heel matig.
Ik zit net die wedstrijd nog een x te kijken. En alle goede aanvallen in de tweede helft beginnen bij Blind. Daar is hij echt veel belangrijker dan hier af en toe geschreven. Defensief stond hij de eerste helft niet een hele goede pot te voetballen, maar de tweede helft stond hij ook defensief heel erg goed.

Defensief is Promes op 10 gewoon niet goed. Dat zie je ook bij die eerste goal.
remco k
 remco k - zondag 10 januari 2021 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 21:22 schreef nummer10 het volgende:

[..]

vind haller maar afwachten anders... kan ik nog geen oordeel overgeven, de assist is leuk voor hem... maar of het de spits is wat we miste vraag ik me af.. had liever een andere investering gezien.. (rechter cv) want goals maakte we al genoeg en had ik liever een voorhoede gezien met neres tadic anthony (mits fit)
Dat laatste is nog amper zo geweest
nummer10
 nummer10 - zondag 10 januari 2021 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 21:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat laatste is nog amper zo geweest
helaas wel..
Pietje
 Pietje - zondag 10 januari 2021 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 20:56 schreef remco k het volgende:
Ik begrijp de boosheid niet zo eerlijk gezegd.

Als je het wedstrijd topic terug leest is men er hier op het forum voor een deel heilig van overtuigd dat Ajax deze pot zou gaan verliezen. Sommigen zeiden zelfs dat we volkomen kansloos zouden zijn.

Uiteindelijk is Ajax de morele winnaar van dit gelijke spel, lijkt de ploeg fitter dan psv. En hebben we heel erg veel veerkracht getoond.

Ik durf ook wel te stellen dat ajax echt meer grote kansen had dan psv, niet is weg gecounterd door psv wat daar juist goed in is.

En toch is er echt genoeg te verbeteren en dat is precies het frustrerende in deze. Wanneer gaat dat dan eens beter worden.
Wat "kansloos" betreft, trek ik het boetekleed aan!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 10 januari 2021 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 20:47 schreef freakie het volgende:

[..]

Waar laat hij verdedigend vandaag steken vallen dan? Leg mij eens uit?
Ik zou zeggen, kijk menig wedstrijd van hem de laatste 6 maanden maar eens terug.
freakie
 freakie - zondag 10 januari 2021 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 22:43 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, kijk menig wedstrijd van hem de laatste 6 maanden maar eens terug.
Nee we hebben het toch over deze wedstrijd?
freakie
 freakie - zondag 10 januari 2021 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 21:22 schreef nummer10 het volgende:

[..]

vind haller maar afwachten anders... kan ik nog geen oordeel overgeven, de assist is leuk voor hem... maar of het de spits is wat we miste vraag ik me af.. had liever een andere investering gezien.. (rechter cv) want goals maakte we al genoeg en had ik liever een voorhoede gezien met neres tadic anthony (mits fit)
Je kan ook gewoon negatief blijven. Haller was een kut investering en in jou ogen blijft het een kut investering. Je snapt dat zonder Haller, je met Labyad in de spits had moeten spelen de hele wedstrijd he;)
freakie
 freakie - zondag 10 januari 2021 - 23:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 21:12 schreef remco k het volgende:
Ik zit de wedstrijd nogmaals te kijken.

Maar ook in de tweede helft is Blind gewoon de opbouwer. Klaassen en Gravenberg staan wel minder diep beiden.

Dat laatste moeten ze ook gewoon zo laten staan en niet meer te diep laten spelen.
Klopt ook, mensen vergeten heel snel de wedstrijd tegen atalanta. Daar had Martinez gewoon het centrum, dat ging alleen maar terug. Blind is zo enorm belangrijk. Blind er uit halen is zelfmoord.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 10 januari 2021 - 23:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 23:15 schreef freakie het volgende:

[..]

Nee we hebben het toch over deze wedstrijd?
Jij misschien, ik niet.
freakie
 freakie - zondag 10 januari 2021 - 23:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 23:26 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Jij misschien, ik niet.
Aah nee prima. Dan reageer ik daar dan niet op. Vandaag namelijk prima en altijd 1 van de belangrijkste bij Ajax.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 10 januari 2021 - 23:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 23:29 schreef freakie het volgende:

[..]

Aah nee prima. Dan reageer ik daar dan niet op. Vandaag namelijk prima en altijd 1 van de belangrijkste bij Ajax.
Blind is gewoon niet de Blind zoals hij was voor zijn hartproblemen. En verdedigend is hij gewoon te traag. Vooruitspelend is hij gewoon goed, dat ontken ik niet.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 11 januari 2021 - 07:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 21:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Die zijn er wel. Maar te snel uitgespeeld als Anthony de bal verliest en ze staan daar eigenlijk op 1 lijn met hem. Wat hier al vaker gezegd is, ze staan te diep. Schuurs staat daar gewoon lucht te dekken en Blind kan de steekpass er niet uithalen en is daardoor weg, hij stapt eigenlijk mis.

Schuurs doet defensief een hoop goed, maar is bij veel tegengoals direct en indirect betrokken. Aan de bal heb je niks aan Schuurs en drukkracht is ook heel matig.
Ik zit net die wedstrijd nog een x te kijken. En alle goede aanvallen in de tweede helft beginnen bij Blind. Daar is hij echt veel belangrijker dan hier af en toe geschreven. Defensief stond hij de eerste helft niet een hele goede pot te voetballen, maar de tweede helft stond hij ook defensief heel erg goed.

Defensief is Promes op 10 gewoon niet goed. Dat zie je ook bij die eerste goal.
Positioneel zijn Promes en Gravenberch ook niet best hoor. Brengen het balletje bij Tadic en bewegen dan zelden door. Moeten gaten trekken de diepte in ipv te sjokken nasr de 16.
Veelste vaak wordt er niet door bewogen of goed positie gekozen. Dan heb ik het over aanvallend gedeelte.

Zie je eigenlijk door het hele team terug. Los zand weinig communicatie.
RoyH1996
 RoyH1996 - maandag 11 januari 2021 - 07:58   quote  deeplink  
Echt al breng je Kudus voor een verdediger, dat boeit me niet. Maar dit is allemaal zo veel te slap.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 11 januari 2021 - 08:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 23:29 schreef freakie het volgende:

[..]

Aah nee prima. Dan reageer ik daar dan niet op. Vandaag namelijk prima en altijd 1 van de belangrijkste bij Ajax.
Tuurlijk is die 0-2 fout van Antony maar dan zijn Schuurs en Blind ook gelijk helemaal weg. Maar Schuurs is gewoon zwak met een te grote draaicirkel.
Zahavi kapt hij zit op zijn komt.

Tweede helft die tackle op Max rent hij ook als een Blind paard samen met Rensch naar Max toe. Nu gleed hij raak maar eigelijk moet hij daar knijpen en rugdekking geven. Hij snapt het gewoon niet lijkt het.
AkaS
 AkaS - maandag 11 januari 2021 - 08:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 19:09 schreef freakie het volgende:

[..]

Dat jij Blind ongeschikt vind is echt ongelofelijk. Ik zie dat heel veel voorbij komen. Verdedigend is het minder, maar in opbouw gewoon onmisbaar. Als Blind er vandaag niet had geweest, had alles enorm voorspelbaar geweest. Dat hij Labyad laat spelen is uitgelegd toch?
Hou toch alsjeblieft eens op met dat gepapagaai allemaal... Dat opbouwen van Blind is echt geen hogere wiskunde bij hem. Hij speelt gewoon de vrije man aan. Dat doet Schuurs trouwens ook prima. Martinez kan dat ook, al moet hij zijn keuzes sneller maken maar dat is onzekerheid door gebrek aan vertrouwen van zijn coach.

Blind in een superteam is een dikke plus. Zodra het niveau omlaag gaat telt de inbreng van iedere speler op zijn positie. En dan is er met Blind als LCV niet de beste speler voor die positie opgesteld. Met Martinez zijn we gewoon sterker!
AkaS
 AkaS - maandag 11 januari 2021 - 08:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 19:09 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Er zijn eindelijk nog positieve supporters
Wat een politiek correcte en sociaal wenselijke onzin Jack!

Wat heeft positiviteit hier nou mee te maken?

Weet je wat positief zou zijn... Als ten Hag eens de juiste spelers op zou stellen en met een winnende tactiek komt bij de belangrijke wedstrijden.

Dat zou positief zijn.

Maar de knip wordt voor hem op onNederlandse wijze keer op keer getrokken. Dit is bij geen enkele ajax coach in het verleden gebeurd en nog is het allemaal hakken over de sloot bij hem.

Positief zou ook zijn als deze trainer oprot!
AkaS
 AkaS - maandag 11 januari 2021 - 09:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 19:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Natuurlijk heb jij dat gehoord. Jullie luisteren alleen naar wat je wilt horen.

Je hoorde dan dus ook het tactische plan wat ten Hag in de rust heeft omgezet en dat ten Hag dus tactisch beter was dan Schmidt die het niet meer wist om te draaien.

Top dat je dat ook eens toegeeft.
Tactisch is Schmidt beter dan ten Hag gebleken. Echter heeft Ajax gewoon de betere spelers en dat is in de 2e helft naar voren gekomen. Helaas os deze mogelijkheid er op CL niveau niet omdat daar de kwaliteit hoger is dan dat van psv dat ook nog een Malen had die vermoedelijk een aanzienlijk deel van de 2e helft niet meer 100% was...

Heb je overigens lekker geslapen in je ten Hag pyjama?

Als ten Hag een goede trainer zou zijn hadden we er veel beter voorgestaan en had je mij niet gehoord!
remco k
 remco k - maandag 11 januari 2021 - 09:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 23:36 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Blind is gewoon niet de Blind zoals hij was voor zijn hartproblemen. En verdedigend is hij gewoon te traag. Vooruitspelend is hij gewoon goed, dat ontken ik niet.
Ik ben de laatste tijd ook erg kritisch op hem.

Ik vond hem gister ook verdedigend een stuk beter dan in de voorgaande maanden.

Laten we hopen dat dit een voorbode is voor goede wedstrijden..
remco k
 remco k - maandag 11 januari 2021 - 09:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 07:56 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Positioneel zijn Promes en Gravenberch ook niet best hoor. Brengen het balletje bij Tadic en bewegen dan zelden door. Moeten gaten trekken de diepte in ipv te sjokken nasr de 16.
Veelste vaak wordt er niet door bewogen of goed positie gekozen. Dan heb ik het over aanvallend gedeelte.

Zie je eigenlijk door het hele team terug. Los zand weinig communicatie.
Gravenberg moet dat juist niet doen, dan staat hij namelijk weer veel te vaak veel te diep. Dit was juist een van de redenen dat we zoveel domme counters om de oren kregen.
remco k
 remco k - maandag 11 januari 2021 - 09:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 08:51 schreef AkaS het volgende:

[..]

Hou toch alsjeblieft eens op met dat gepapagaai allemaal... Dat opbouwen van Blind is echt geen hogere wiskunde bij hem. Hij speelt gewoon de vrije man aan. Dat doet Schuurs trouwens ook prima. Martinez kan dat ook, al moet hij zijn keuzes sneller maken maar dat is onzekerheid door gebrek aan vertrouwen van zijn coach.

Blind in een superteam is een dikke plus. Zodra het niveau omlaag gaat telt de inbreng van iedere speler op zijn positie. En dan is er met Blind als LCV niet de beste speler voor die positie opgesteld. Met Martinez zijn we gewoon sterker!
Nee sorry, dat doet Schuurs echt helemaal niet, die levert de bal negen van de tien keer in bij de rechtsback of Blind.

Ik heb er gister voor de tweede keer naar zitten kijken, maar Blind speelde gister echt veel ballen goed tussen de linies en die ballen zijn echt niet zo makkelijk, dat hij daarom positief benoemd wordt is echt terecht. En ook defensief was hij gisteren een stuk beter als voor de winter toen het gewoon ronduit slecht was.

Ook het verhaal dat Schuurs de opbouw verzorgde in de tweede helft is gewoon niet waar, kijk de stats er maar op na, ook in de tweede helft ging nog steeds vrijwel alles via Blind, enige verschil was dat Klaassen en Gravenberg korter op de gehele defensie speelden en daardoor PSV de counters onmogelijk werden gemaakt.

En begrijp me aub niet verkeerd, Blind was voor de winter gewoon dramatisch, maar als gister een voorbode was voor de rest van dit seizoen voor Blind, dan gaat dat stukje goed komen met hem. Maar ik weet ook heel goed dat een zwaluw geen zomer maakt, en dat het nog afwachten is of hij dit kan doortrekken.

Schuurs is ook gisteren gewoon bij de twee goals betrokken in negatieve zin.
AkaS
 AkaS - maandag 11 januari 2021 - 09:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2021 - 20:56 schreef remco k het volgende:
Ik begrijp de boosheid niet zo eerlijk gezegd.

Als je het wedstrijd topic terug leest is men er hier op het forum voor een deel heilig van overtuigd dat Ajax deze pot zou gaan verliezen. Sommigen zeiden zelfs dat we volkomen kansloos zouden zijn.

Uiteindelijk is Ajax de morele winnaar van dit gelijke spel, lijkt de ploeg fitter dan psv. En hebben we heel erg veel veerkracht getoond.

Ik durf ook wel te stellen dat ajax echt meer grote kansen had dan psv, niet is weg gecounterd door psv wat daar juist goed in is.

En toch is er echt genoeg te verbeteren en dat is precies het frustrerende in deze. Wanneer gaat dat dan eens beter worden.
Sorry Remco, ik doe weleens flauw tegen je over ten Hag pyjama sss en zo. Maar je maar ik kan je ook best waarderen.

Echter... hoeveel punten levert een morele winst op?
Ajax had gewoon moeten winnen. En dat het halve forum, waar jij het over hebt, geen winst voorspelde is volkomen te wijten aan onze ongeschikte trainer die mij star blijft volharden in sommige keuzes die telkens leiden tot lijden!

Ik ben voor ontwikkeling van beloftes maar Schuurs bijvoorbeeld heeft een echte kans gehad dit seizoen en heeft zich kunnen ontwikkelen en opbouwend vind ik hem zelfs goed. Maar nu gaat het om de knikkers op winst met 3 punten!

We hebben een duo rondlopen, Alvarez en Martinez deze jongens worden volkomen kapot gemaakt door deze trainer. Als centraal duo hebben ze nul kansen gekregen. En ik ben een groot voorstander van spelers met NL afkomst, ongeacht afkomst voorouders maar gewoon Nederlandse spelers. Maar wanneer dit niet loopt moet je anderen een kans geven en de winst plus kampioenschap pakken.

Schuurs mag dan even op de bank gaan nadenken en volgend jaar een nieuwe poging wagen.

De ervaring van Blind ... wat een meerwaarde zou moeten zijn zie ik niet. En als dit is dat hij een medespeler voorwaarts over 10 meter inspeelt dan is de armoede wel heel erg groot geworden.

Tot slot vraag ik je over ten Hag, hoeveel topwedstrijden die belangrijk waren, erop of eronder wedstrijden heeft hij gewonnen? Daarnaast vorig jaar tegen AZ 2X verloren en nu tegen psv niet gewonnen...

Is dit dan jouw lat?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3095
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PSV (zondag 10 januari 2021, 16:45); 2 - 2









0.0128219