BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PSV (zondag 10 januari 2021, 16:45); 2 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
freakie
 freakie - maandag 11 januari 2021 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 08:51 schreef AkaS het volgende:

[..]

Hou toch alsjeblieft eens op met dat gepapagaai allemaal... Dat opbouwen van Blind is echt geen hogere wiskunde bij hem. Hij speelt gewoon de vrije man aan. Dat doet Schuurs trouwens ook prima. Martinez kan dat ook, al moet hij zijn keuzes sneller maken maar dat is onzekerheid door gebrek aan vertrouwen van zijn coach.

Blind in een superteam is een dikke plus. Zodra het niveau omlaag gaat telt de inbreng van iedere speler op zijn positie. En dan is er met Blind als LCV niet de beste speler voor die positie opgesteld. Met Martinez zijn we gewoon sterker!
Je zegt dat ik moet ophouden met papagaaien. Ik ben samen met Remco de enige die Blind verdedigd geloof ik. Ben jij dan geen papagaai? Blind deed het heel goed gisteren. Met Martinez hebben we gezien wat dat doet tegen Atalanta. Ja inderdaad Atalanta ging achteruit hangen en het voorspelbare Ajax had niks onvoorspelbaars meer. Geen bijzondere pass geen diepte helemaal niks. Martinez was deed debit aan.

Je zegt dat beide spelers dat kunnen, waarom doen ze het niet dan? Balletjes breed elke keer weer en Schuurs laat dit 2 keer in een wedstrijd zien. Voor de rest is het balletje naar Blind, niks diep of door 1/2 linies. Martinez is slechter dan Blind.
freakie
 freakie - maandag 11 januari 2021 - 09:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 09:29 schreef AkaS het volgende:

[..]

Sorry Remco, ik doe weleens flauw tegen je over ten Hag pyjama sss en zo. Maar je maar ik kan je ook best waarderen.

Echter... hoeveel punten levert een morele winst op?
Ajax had gewoon moeten winnen. En dat het halve forum, waar jij het over hebt, geen winst voorspelde is volkomen te wijten aan onze ongeschikte trainer die mij star blijft volharden in sommige keuzes die telkens leiden tot lijden!

Ik ben voor ontwikkeling van beloftes maar Schuurs bijvoorbeeld heeft een echte kans gehad dit seizoen en heeft zich kunnen ontwikkelen en opbouwend vind ik hem zelfs goed. Maar nu gaat het om de knikkers op winst met 3 punten!

We hebben een duo rondlopen, Alvarez en Martinez deze jongens worden volkomen kapot gemaakt door deze trainer. Als centraal duo hebben ze nul kansen gekregen. En ik ben een groot voorstander van spelers met NL afkomst, ongeacht afkomst voorouders maar gewoon Nederlandse spelers. Maar wanneer dit niet loopt moet je anderen een kans geven en de winst plus kampioenschap pakken.

Schuurs mag dan even op de bank gaan nadenken en volgend jaar een nieuwe poging wagen.

De ervaring van Blind ... wat een meerwaarde zou moeten zijn zie ik niet. En als dit is dat hij een medespeler voorwaarts over 10 meter inspeelt dan is de armoede wel heel erg groot geworden.

Tot slot vraag ik je over ten Hag, hoeveel topwedstrijden die belangrijk waren, erop of eronder wedstrijden heeft hij gewonnen? Daarnaast vorig jaar tegen AZ 2X verloren en nu tegen psv niet gewonnen...

Is dit dan jouw lat?
Schuurs ben ik het mee eens. Hij laat ook niet zien dat hij nou heel veel beter is dan bijvoorbeeld Alvarez, waarom Alvarez dan geen kansje krijgt? Je wil je vaak vasthouden aan 1 samenstelling zodat er geen organisatie foutjes komen. Tsja die fouten zijn er nu ook.

Blind geeft bijna altijd een bal naar voren, en niet over 10 meter. Dat is regelmatig 2 linies verder. Je slaat dus het hele middenveld over met een scherpe pass. Waardoor Tadic gelijk de bal heeft en er gelijk aangesloten kan worden. Dit doet Schuurs nooit, Martinez al helemaal niet, dan moet Tagliafico gaan opbouwen. Ik geloof dat er in heel europa maar weinig verdedigers zo’n techniek hebben als Blind. Het maakt het spel van Ajax onvoorspelbaar.

Wat trouwens niet wil zeggen dat Blind verdedigend inderdaad niet best is geweest. Blind is altijd wat moeilijk geweest om te plaatsen omdat hij geen snelheid heeft, verdedigend niet de beste en niet genoeg loopvermogen heeft voor het middenveld. Techniek is alleen echt topclub waardig. Blind zou eigenlijk de 3e centrale verdediger moeten zijn of de 2e verdedigende middenvelder. Maar dat gaat Ajax nooit doen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 11 januari 2021 - 10:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 09:35 schreef freakie het volgende:

[..]

Je zegt dat ik moet ophouden met papagaaien. Ik ben samen met Remco de enige die Blind verdedigd geloof ik. Ben jij dan geen papagaai? Blind deed het heel goed gisteren. Met Martinez hebben we gezien wat dat doet tegen Atalanta. Ja inderdaad Atalanta ging achteruit hangen en het voorspelbare Ajax had niks onvoorspelbaars meer. Geen bijzondere pass geen diepte helemaal niks. Martinez was deed debit aan.

Je zegt dat beide spelers dat kunnen, waarom doen ze het niet dan? Balletjes breed elke keer weer en Schuurs laat dit 2 keer in een wedstrijd zien. Voor de rest is het balletje naar Blind, niks diep of door 1/2 linies. Martinez is slechter dan Blind.
Niet alleen Remco en jij hoor..., Blind is opbouwend veel sterker als Martinez
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 11 januari 2021 - 10:21   quote  deeplink  
Haller is een echte Ajax spits!! Nu gaan we echt kampioen worden, de missing link is er eindelijk
remco k
 remco k - maandag 11 januari 2021 - 10:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 09:01 schreef AkaS het volgende:

[..]

Tactisch is Schmidt beter dan ten Hag gebleken. Echter heeft Ajax gewoon de betere spelers en dat is in de 2e helft naar voren gekomen. Helaas os deze mogelijkheid er op CL niveau niet omdat daar de kwaliteit hoger is dan dat van psv dat ook nog een Malen had die vermoedelijk een aanzienlijk deel van de 2e helft niet meer 100% was...

Heb je overigens lekker geslapen in je ten Hag pyjama?

Als ten Hag een goede trainer zou zijn hadden we er veel beter voorgestaan en had je mij niet gehoord!
ten Hag heeft in de rust iets omgezet waar Schmidt geen antwoord op heeft gehad.

Dat gebeurt hem echter niet heel vaak, maar gisteren dus blijkbaar wel, en dus hoeft hij in Schmidt tactisch gisteren niet zijn meerdere te erkennen.
remco k
 remco k - maandag 11 januari 2021 - 10:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 09:29 schreef AkaS het volgende:

[..]

Sorry Remco, ik doe weleens flauw tegen je over ten Hag pyjama sss en zo. Maar je maar ik kan je ook best waarderen.

Echter... hoeveel punten levert een morele winst op?
Ajax had gewoon moeten winnen. En dat het halve forum, waar jij het over hebt, geen winst voorspelde is volkomen te wijten aan onze ongeschikte trainer die mij star blijft volharden in sommige keuzes die telkens leiden tot lijden!

Ik ben voor ontwikkeling van beloftes maar Schuurs bijvoorbeeld heeft een echte kans gehad dit seizoen en heeft zich kunnen ontwikkelen en opbouwend vind ik hem zelfs goed. Maar nu gaat het om de knikkers op winst met 3 punten!

We hebben een duo rondlopen, Alvarez en Martinez deze jongens worden volkomen kapot gemaakt door deze trainer. Als centraal duo hebben ze nul kansen gekregen. En ik ben een groot voorstander van spelers met NL afkomst, ongeacht afkomst voorouders maar gewoon Nederlandse spelers. Maar wanneer dit niet loopt moet je anderen een kans geven en de winst plus kampioenschap pakken.

Schuurs mag dan even op de bank gaan nadenken en volgend jaar een nieuwe poging wagen.

De ervaring van Blind ... wat een meerwaarde zou moeten zijn zie ik niet. En als dit is dat hij een medespeler voorwaarts over 10 meter inspeelt dan is de armoede wel heel erg groot geworden.

Tot slot vraag ik je over ten Hag, hoeveel topwedstrijden die belangrijk waren, erop of eronder wedstrijden heeft hij gewonnen? Daarnaast vorig jaar tegen AZ 2X verloren en nu tegen psv niet gewonnen...

Is dit dan jouw lat?
Kerel, je zou toch echt eens wat vaker moeten lezen wat ik over ten Hag schrijf. Ik ben namelijk geen fan, en op het moment ook gewoon ontevreden over wat hij levert met de ploeg die hij heeft, je moet dus echt ophouden met mij woorden in de mond leggen.

Blind doet veel meer dan een balletje over tien meter, hij is direct bij alle drie de goals betrokken die gisteren gemaakt werden, dat er daar eentje van werd afgekeurd kan hij niets aan doen.

het stuk wat je schrijft over het centrale duo ben ik volledig eens, alleenniet dat spelers kapot worden gemaakt, dat maken wij er allemaal al snel van als een speler op de bank zit die we liever zien spelen.

Maar ja, ik zou graag Martinez en Alvarez centraal willen zien, daar vroeg ik vorig seizoen al om, ik wil dan alleen Blind wel op dat middenveld erbij hebben.
AkaS
 AkaS - maandag 11 januari 2021 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 09:35 schreef freakie het volgende:

[..]

Je zegt dat ik moet ophouden met papagaaien. Ik ben samen met Remco de enige die Blind verdedigd geloof ik. Ben jij dan geen papagaai? Blind deed het heel goed gisteren. Met Martinez hebben we gezien wat dat doet tegen Atalanta. Ja inderdaad Atalanta ging achteruit hangen en het voorspelbare Ajax had niks onvoorspelbaars meer. Geen bijzondere pass geen diepte helemaal niks. Martinez was deed debit aan.

Je zegt dat beide spelers dat kunnen, waarom doen ze het niet dan? Balletjes breed elke keer weer en Schuurs laat dit 2 keer in een wedstrijd zien. Voor de rest is het balletje naar Blind, niks diep of door 1/2 linies. Martinez is slechter dan Blind.
Allereerst bedoel ik het niet lullig op de persoon en ten tweede bedoel ik het breder dan dit forum. Ga nou voor de grap eens opletten hoe vaak Blind daadwerkelijk onderscheidend in zijn passing is. Wanneer is hij nu eens briljant of heeft hij een actie dat je zegt van wow!!! Wat een actie en hier zie je een toegevoegde waarde obv zijn ervarenheid tov de jonge talenten..?

Ik wil het echt wel zien. Maar het is er niet, behalve als je de abc tjes ten goede opblazen misschien.

Onana, maakt beslissende fouten, maar hoor je mij niet over omdat hij Normaal gesproken toegevoegde waarde toont en dan is een foutje of zijn foutjes vergeven.

Tadic is obv zijn enorme kwaliteiten toch weer een beslissende hierdoor gaat bij menigeen de luiken dicht... Maar op linksvoor hoort hij niet. Echt zijn meerwaarde ligt niet op linksvoor. Hij heeft technische meerwaarde, hoge handelingssnelheid en is slim... zet hem in de kleine ruimte in de spits of middenveld en hij gaat meerwaarde brengen. Linksvoor is een positie met ruimte en daarna dubbele dekking, hier moet iemand met snelheid en diepte komen. En worden wij sterker. En houd nu eens op met die onzin om met statistieken aan te komen hoe geweldig Tadic als linksvoor is want heel eerlijk als je niet kunt zien dat Tadic met zijn kwaliteiten geen ideale linksvoor is, dan houdt echt alles op.

Zet hem LCV en hij speelt ook een prima pot volgens mij... Haalt hij ook prima statistieken, is hij dan ineens de ideale LCV... hahaha kom op zeg!
AkaS
 AkaS - maandag 11 januari 2021 - 10:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 09:45 schreef freakie het volgende:

[..]

Schuurs ben ik het mee eens. Hij laat ook niet zien dat hij nou heel veel beter is dan bijvoorbeeld Alvarez, waarom Alvarez dan geen kansje krijgt? Je wil je vaak vasthouden aan 1 samenstelling zodat er geen organisatie foutjes komen. Tsja die fouten zijn er nu ook.

Blind geeft bijna altijd een bal naar voren, en niet over 10 meter. Dat is regelmatig 2 linies verder. Je slaat dus het hele middenveld over met een scherpe pass. Waardoor Tadic gelijk de bal heeft en er gelijk aangesloten kan worden. Dit doet Schuurs nooit, Martinez al helemaal niet, dan moet Tagliafico gaan opbouwen. Ik geloof dat er in heel europa maar weinig verdedigers zo’n techniek hebben als Blind. Het maakt het spel van Ajax onvoorspelbaar.

Wat trouwens niet wil zeggen dat Blind verdedigend inderdaad niet best is geweest. Blind is altijd wat moeilijk geweest om te plaatsen omdat hij geen snelheid heeft, verdedigend niet de beste en niet genoeg loopvermogen heeft voor het middenveld. Techniek is alleen echt topclub waardig. Blind zou eigenlijk de 3e centrale verdediger moeten zijn of de 2e verdedigende middenvelder. Maar dat gaat Ajax nooit doen.
2 linies verder.... dus we spelen kick and rush?
AkaS
 AkaS - maandag 11 januari 2021 - 11:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 10:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Kerel, je zou toch echt eens wat vaker moeten lezen wat ik over ten Hag schrijf. Ik ben namelijk geen fan, en op het moment ook gewoon ontevreden over wat hij levert met de ploeg die hij heeft, je moet dus echt ophouden met mij woorden in de mond leggen.

Blind doet veel meer dan een balletje over tien meter, hij is direct bij alle drie de goals betrokken die gisteren gemaakt werden, dat er daar eentje van werd afgekeurd kan hij niets aan doen.

het stuk wat je schrijft over het centrale duo ben ik volledig eens, alleenniet dat spelers kapot worden gemaakt, dat maken wij er allemaal al snel van als een speler op de bank zit die we liever zien spelen.

Maar ja, ik zou graag Martinez en Alvarez centraal willen zien, daar vroeg ik vorig seizoen al om, ik wil dan alleen Blind wel op dat middenveld erbij hebben.
We vinden elkaar door Blind weleens op 10 te willen zien. Maar nu Kudus op de terugweg is lijkt dit niet meer te gaan gebeuren.
p111
 p111 - maandag 11 januari 2021 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 10:01 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Niet alleen Remco en jij hoor..., Blind is opbouwend veel sterker als Martinez
Jullie staan niet alleen.Sommige mensen kijken heel beperkt naar voetbal die zijn al blij als iemand hard kan rennen en een goede sliding maakt. Nou dan kun je beter naar de Engelse competitie blijven kijken.Heel belangrijk is inzicht als je centraal in de verdediging staat.En omdat Blind een enorm inzicht heeft is zijn snelheid niet zo heel belangrijk omdat hij altijd een stap voor is omdat hij een pas al ziet aan komen voor dat die gegeven is.En je moet even terug kijen naar de wedstrijd gisteren hoeveel geweldige voeding Blind aan de voorhoede gaf door zijn techn/geweldige pas. En ja onze ideale schoonzoon mist gewoon inzicht dit en zal dat ook nooit krijgen, dus Ten Hag heeft ook gisteren weer zijn beperking kunnen zien zowel bij doelpunt 1 en doelpunt 2 inschattings fouten van Schuurs,over en sluiten nu geef nu maar Alvares een kant naast Blind.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 januari 2021 door p111 --
freakie
 freakie - maandag 11 januari 2021 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 10:57 schreef AkaS het volgende:

[..]

Allereerst bedoel ik het niet lullig op de persoon en ten tweede bedoel ik het breder dan dit forum. Ga nou voor de grap eens opletten hoe vaak Blind daadwerkelijk onderscheidend in zijn passing is. Wanneer is hij nu eens briljant of heeft hij een actie dat je zegt van wow!!! Wat een actie en hier zie je een toegevoegde waarde obv zijn ervarenheid tov de jonge talenten..?

Ik wil het echt wel zien. Maar het is er niet, behalve als je de abc tjes ten goede opblazen misschien.

Onana, maakt beslissende fouten, maar hoor je mij niet over omdat hij Normaal gesproken toegevoegde waarde toont en dan is een foutje of zijn foutjes vergeven.

Tadic is obv zijn enorme kwaliteiten toch weer een beslissende hierdoor gaat bij menigeen de luiken dicht... Maar op linksvoor hoort hij niet. Echt zijn meerwaarde ligt niet op linksvoor. Hij heeft technische meerwaarde, hoge handelingssnelheid en is slim... zet hem in de kleine ruimte in de spits of middenveld en hij gaat meerwaarde brengen. Linksvoor is een positie met ruimte en daarna dubbele dekking, hier moet iemand met snelheid en diepte komen. En worden wij sterker. En houd nu eens op met die onzin om met statistieken aan te komen hoe geweldig Tadic als linksvoor is want heel eerlijk als je niet kunt zien dat Tadic met zijn kwaliteiten geen ideale linksvoor is, dan houdt echt alles op.

Zet hem LCV en hij speelt ook een prima pot volgens mij... Haalt hij ook prima statistieken, is hij dan ineens de ideale LCV... hahaha kom op zeg!
Hoe vaak Blind dat doet? Ik denk zo’n 20 keer in een wedstrijd, jij snapt het echt niet he? Blind zorgt er voor dat het veld van de tegenstander te breed staat omdat je graag druk op Blind wil zetten. Geef je hem tijd dan kan hij alleen maar met passes strooien. Blind staat bijna in elke aanval wel centraal. We zijn allemaal gewend dat Blind, Klaassen en promes overslaat om vervolgens Tadic te bereiken of de spits.

Je vergeet vertel mij eens 10 spelers die deze ballen kunnen versturen. Je doet net of het allemaal heel simpel is, let nou de volgende wedstrijd alleen op Blind alsjeblieft? Dan stop ik met deze discussie, komen we daar samen op terug na de wedstrijd van Twente.

Ik snap ook wel als we al jaren zien dat hij dit doet, dat we dit normaal beginnen te vinden maar wat Blind doet is niet normaal. Zelfs Europese top spelers doen niet wat Blind doet(opbouwend he! Niet verdedigend, verdedigend is Blind middelmaat). Dan staat er bij Europese top een speler die de bal kan aannemen en snel weg kan draaien.

Ik zie liever iemand die Schuurs vervangt, iemand die Blind zijn zwaktes kan aanvullen. Wat ik al heb gezegd, had Blind gespeeld tegen Atalanta. Had Atalanta nooit zo verdedigend gespeeld. Nooit.
freakie
 freakie - maandag 11 januari 2021 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 10:58 schreef AkaS het volgende:

[..]

2 linies verder.... dus we spelen kick and rush?
Nee 2 linies verder hoeft geen kick en rush te zijn. Grappig ook dat je daar je voetbalkennis op hebt. Kick en Rush is een lange bal op de spits. Wat Blind doet is over de grond een hele harde bal op Tadic, Labyad(spits) of Promes. Dat daar dan niks uit komt is vrij duidelijk. Als je Promes op zijn aannames beoordeeld en Labyad op zijn vermogen de bal in de ploeg te houden dan hebben ze allebei een 1. Als je ze dan alle 2 inzet, dan vraag je om problemen.

Juist die linies overslaan, geeft Ajax lucht in een wedstrijd. Een team staat vaak niet goed en moet dan herorganiseren. Laten we tegen Twente nou eens opletten op Blind en wat hij daar doet. Ik kan je dan specifiek aangeven wat er dan zo goed is. Kan jij zeggen dat het matig is en gek dat een ander dat niet kan.
freakie
 freakie - maandag 11 januari 2021 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 10:01 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Niet alleen Remco en jij hoor..., Blind is opbouwend veel sterker als Martinez
Aah nog een haha. Wat Blind doet, opbouwend, is zo onderschat. Je gaat ook pas echt zien wat er goed is als je er op let. Blind heeft aanvallend heel erg veel inzicht. Gek dat, dat niet verdedigend is.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 11 januari 2021 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 10:23 schreef remco k het volgende:

[..]

ten Hag heeft in de rust iets omgezet waar Schmidt geen antwoord op heeft gehad.

Dat gebeurt hem echter niet heel vaak, maar gisteren dus blijkbaar wel, en dus hoeft hij in Schmidt tactisch gisteren niet zijn meerdere te erkennen.
Dat idee had ik ook, plus was Ajax conditioneel verder, ook had heel PSV angst voor Haller, ze trokken zich massaal terug...Hahaha wat een kerel hebben we nu in de spits
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 11 januari 2021 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 12:16 schreef freakie het volgende:

[..]

Aah nog een haha. Wat Blind doet, opbouwend, is zo onderschat. Je gaat ook pas echt zien wat er goed is als je er op let. Blind heeft aanvallend heel erg veel inzicht. Gek dat, dat niet verdedigend is.
Eens maar goed sommigen zien alleen die dingen die niet goed gaan, en dat viel gisteren alles mee, heb soms het idee dat sommigen hier naar een andere wedstrijd hebben gekeken..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 11 januari 2021 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 09:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Gravenberg moet dat juist niet doen, dan staat hij namelijk weer veel te vaak veel te diep. Dit was juist een van de redenen dat we zoveel domme counters om de oren kregen.
Moeten wel momenten kiezen wanneer er bewogen wordt.
Nu als ze hem aan Tadic geven aan de zijlijn staan ze te kijken. Bedoel in de combinatie met.
Niet constant diep lopen maar wel doorbewegen.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 11 januari 2021 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 11:26 schreef p111 het volgende:

[..]

Jullie staan niet alleen.Sommige mensen kijken heel beperkt naar voetbal die zijn al blij als iemand hard kan rennen en een goede sliding maakt. Nou dan kun je beter naar de Engelse competitie blijven kijken.Heel belangrijk is inzicht als je centraal in de verdediging staat.En omdat Blind een enorm inzicht heeft is zijn snelheid niet zo heel belangrijk omdat hij altijd een stap voor is omdat hij een pas al ziet aan komen voor dat die gegeven is.En je moet even terug kijen naar de wedstrijd gisteren hoeveel geweldige voeding Blind aan de voorhoede gaf door zijn techn/geweldige pas. En ja onze ideale schoonzoon mist gewoon inzicht dit en zal dat ook nooit krijgen, dus Ten Hag heeft ook gisteren weer zijn beperking kunnen zien zowel bij doelpunt 1 en doelpunt 2 inschattings fouten van Schuurs,over en sluiten nu geef nu maar Alvares een kant naast Blind.
Als Blind snel was speelde hij niet bij Ajax.. Alvarez wil ik al langer naast Blind zien. Schuurs maakt teveel dure fouten.
Kinderlijke fouten verkeerd instappen, verkeerde kant dekken of te lief de duels in gaan. Iedere speler met een beetje snelheid en techniek kan hem een lastige middag bezorgen.
remco k
 remco k - maandag 11 januari 2021 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 10:57 schreef AkaS het volgende:

[..]

Allereerst bedoel ik het niet lullig op de persoon en ten tweede bedoel ik het breder dan dit forum. Ga nou voor de grap eens opletten hoe vaak Blind daadwerkelijk onderscheidend in zijn passing is. Wanneer is hij nu eens briljant of heeft hij een actie dat je zegt van wow!!! Wat een actie en hier zie je een toegevoegde waarde obv zijn ervarenheid tov de jonge talenten..?

Ik wil het echt wel zien. Maar het is er niet, behalve als je de abc tjes ten goede opblazen misschien.

Onana, maakt beslissende fouten, maar hoor je mij niet over omdat hij Normaal gesproken toegevoegde waarde toont en dan is een foutje of zijn foutjes vergeven.

Tadic is obv zijn enorme kwaliteiten toch weer een beslissende hierdoor gaat bij menigeen de luiken dicht... Maar op linksvoor hoort hij niet. Echt zijn meerwaarde ligt niet op linksvoor. Hij heeft technische meerwaarde, hoge handelingssnelheid en is slim... zet hem in de kleine ruimte in de spits of middenveld en hij gaat meerwaarde brengen. Linksvoor is een positie met ruimte en daarna dubbele dekking, hier moet iemand met snelheid en diepte komen. En worden wij sterker. En houd nu eens op met die onzin om met statistieken aan te komen hoe geweldig Tadic als linksvoor is want heel eerlijk als je niet kunt zien dat Tadic met zijn kwaliteiten geen ideale linksvoor is, dan houdt echt alles op.

Zet hem LCV en hij speelt ook een prima pot volgens mij... Haalt hij ook prima statistieken, is hij dan ineens de ideale LCV... hahaha kom op zeg!
Alle drie de goals gisteren beginnen met een pass van Blind van achteruit, je bent blijkbaar opzoek naar spectaculaire steekpasses, maar die geven verdedigers niet, Blind dus ook zelden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 11 januari 2021 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 09:35 schreef freakie het volgende:

[..]

Je zegt dat ik moet ophouden met papagaaien. Ik ben samen met Remco de enige die Blind verdedigd geloof ik. Ben jij dan geen papagaai? Blind deed het heel goed gisteren. Met Martinez hebben we gezien wat dat doet tegen Atalanta. Ja inderdaad Atalanta ging achteruit hangen en het voorspelbare Ajax had niks onvoorspelbaars meer. Geen bijzondere pass geen diepte helemaal niks. Martinez was deed debit aan.

Je zegt dat beide spelers dat kunnen, waarom doen ze het niet dan? Balletjes breed elke keer weer en Schuurs laat dit 2 keer in een wedstrijd zien. Voor de rest is het balletje naar Blind, niks diep of door 1/2 linies. Martinez is slechter dan Blind.
Ja want Martinez heeft ook al echt de kans gehad dit een wedstrijd of 10 tot 15 met vertrouwen te laten zien??
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 11 januari 2021 - 13:59   quote  deeplink  
Echt gaaf hoor dat jullie het allemaal geweldig vinden dat Blind met een pass van achteruit de aanval inluidt, maar is hij niet in eerste taak gewoon een verdediger? Is zijn primaire taak dan niet om samen met Schuurs ervoor te zorgen dat spitsen geen kansen krijgen of kunnen scoren? En volgens mij is daarin duidelijk dat ze allebei, maar dan ook echt allebei niet functioneren, te langzaam zijn en continu de spits uit hun rug laten lopen. Er zijn dit seizoen, en op deze manier al zoveel tegendoelpunten ontstaan, dat je kan concluderen dat het verdedigende duo gewoon niet functioneert. Dus zou een andere positie beter zijn voor Blind, waardoor je de verdediging kan versterken en zal Schuurs lekker op het bankje moeten plaatsnemen. Dus Blind desnoods als opbouwende nummer 6, maar niet als verdediger.

En daarnaast is Blind teruggehaald voor zijn ervarenheid, maar juist zijn knulligheid in verdedigend opzicht zorgt ervoor dat spelers meegaan in de malaise.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 januari 2021 door Ajax Warrior --
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 11 januari 2021 - 14:09   quote  deeplink  
Blind is gewoon top! Voor de eredivisie is hij een meester, zeker als Schuurs sterker en beter wordt, waardoor hij net als toen met De Ligt zich op andere zaken kan gaan richten

Daarbij is het niet niets wat er met hem is gebeurd, men dacht al dat hij nooit meer op het veld zou staan en Blind 90% vind ik nog steeds een topper.

Haller heeft wat mij betreft bewezen hoe een Ajax Spits moet zijn in dit systeem

Anthony is een monster, dat nog zo jong is, maar voor 75m of misschien wel 100m weg zal gaan

Ik durf nu zelfs te zeggen dat we een kans hebben om de EL te winnen.
freakie
 freakie - maandag 11 januari 2021 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 13:51 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ja want Martinez heeft ook al echt de kans gehad dit een wedstrijd of 10 tot 15 met vertrouwen te laten zien??
Nou weetje Martinez heeft laten zien verre van een bijzondere pass te hebben. Het hele spel van Ajax valt of staat hier mee. Je kan het ontkennen, dat mag. Ik raad je aan volgende wedstrijden specifiek naar Blind te kijken. En je bedenken of Martinez die pass ook zo zou doen.
freakie
 freakie - maandag 11 januari 2021 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 13:59 schreef Ajax Warrior het volgende:
Echt gaaf hoor dat jullie het allemaal geweldig vinden dat Blind met een pass van achteruit de aanval inluidt, maar is hij niet in eerste taak gewoon een verdediger? Is zijn primaire taak dan niet om samen met Schuurs ervoor te zorgen dat spitsen geen kansen krijgen of kunnen scoren? En volgens mij is daarin duidelijk dat ze allebei, maar dan ook echt allebei niet functioneren, te langzaam zijn en continu de spits uit hun rug laten lopen. Er zijn dit seizoen, en op deze manier al zoveel tegendoelpunten ontstaan, dat je kan concluderen dat het verdedigende duo gewoon niet functioneert. Dus zou een andere positie beter zijn voor Blind, waardoor je de verdediging kan versterken en zal Schuurs lekker op het bankje moeten plaatsnemen. Dus Blind desnoods als opbouwende nummer 6, maar niet als verdediger.

En daarnaast is Blind teruggehaald voor zijn ervarenheid, maar juist zijn knulligheid in verdedigend opzicht zorgt ervoor dat spelers meegaan in de malaise.
Blind kan prima naast een andere speler die verdedigend sterk is. Blind maakt ook niet zo heel veel fouten, het probleem bij Blind is dat hij zijn taken prima doet. We verwachten alleen van Blind dat hij de fouten van andere gaat oplossen. Dat kan hij niet, geen snelheid en geen kracht. Daarom ging dat zo goed met de Ligt(wel exceptioneel goed). Je hoeft helemaal niet allemaal snelle verdedigers te hebben.

Er ontstaan domme goals tegen omdat er iemand dom balverlies heeft(Anthony) of als iemand gewoon lucht staat te dekken(Schuurs) je kan nu niet na 3 jaar verwachten van Blind dat hij ook de fouten van Schuurs gaat oplossen.
p111
 p111 - maandag 11 januari 2021 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 12:13 schreef freakie het volgende:

[..]

Nee 2 linies verder hoeft geen kick en rush te zijn. Grappig ook dat je daar je voetbalkennis op hebt. Kick en Rush is een lange bal op de spits. Wat Blind doet is over de grond een hele harde bal op Tadic, Labyad(spits) of Promes. Dat daar dan niks uit komt is vrij duidelijk. Als je Promes op zijn aannames beoordeeld en Labyad op zijn vermogen de bal in de ploeg te houden dan hebben ze allebei een 1. Als je ze dan alle 2 inzet, dan vraag je om problemen.

Juist die linies overslaan, geeft Ajax lucht in een wedstrijd. Een team staat vaak niet goed en moet dan herorganiseren. Laten we tegen Twente nou eens opletten op Blind en wat hij daar doet. Ik kan je dan specifiek aangeven wat er dan zo goed is. Kan jij zeggen dat het matig is en gek dat een ander dat niet kan.
Perfect verwoord dat is wat sommige mensen niet zien,door zijn harde inspeelpas krijgt de tegenstander geen tijd om de aanval te onderbreken en daar door staan ze ook vaak nog niet in positie.
Daardoor krijg de voorhoede ruimte en worden ze gevaarlijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 januari 2021 door p111 --
remco k
 remco k - maandag 11 januari 2021 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 13:59 schreef Ajax Warrior het volgende:
Echt gaaf hoor dat jullie het allemaal geweldig vinden dat Blind met een pass van achteruit de aanval inluidt, maar is hij niet in eerste taak gewoon een verdediger? Is zijn primaire taak dan niet om samen met Schuurs ervoor te zorgen dat spitsen geen kansen krijgen of kunnen scoren? En volgens mij is daarin duidelijk dat ze allebei, maar dan ook echt allebei niet functioneren, te langzaam zijn en continu de spits uit hun rug laten lopen. Er zijn dit seizoen, en op deze manier al zoveel tegendoelpunten ontstaan, dat je kan concluderen dat het verdedigende duo gewoon niet functioneert. Dus zou een andere positie beter zijn voor Blind, waardoor je de verdediging kan versterken en zal Schuurs lekker op het bankje moeten plaatsnemen. Dus Blind desnoods als opbouwende nummer 6, maar niet als verdediger.

En daarnaast is Blind teruggehaald voor zijn ervarenheid, maar juist zijn knulligheid in verdedigend opzicht zorgt ervoor dat spelers meegaan in de malaise.
Dat het zijn eerste en belangrijkste taak is weten we niet, dat bepaald zijn trainer namelijk.

En ik geef juist aan dat hij een paar maanden heel slecht speelde, ik vond dat hij gisteren gewoon een goede wedstrijd heeft gespeeld..
AkaS
 AkaS - maandag 11 januari 2021 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 12:13 schreef freakie het volgende:

[..]

Nee 2 linies verder hoeft geen kick en rush te zijn. Grappig ook dat je daar je voetbalkennis op hebt. Kick en Rush is een lange bal op de spits. Wat Blind doet is over de grond een hele harde bal op Tadic, Labyad(spits) of Promes. Dat daar dan niks uit komt is vrij duidelijk. Als je Promes op zijn aannames beoordeeld en Labyad op zijn vermogen de bal in de ploeg te houden dan hebben ze allebei een 1. Als je ze dan alle 2 inzet, dan vraag je om problemen.

Juist die linies overslaan, geeft Ajax lucht in een wedstrijd. Een team staat vaak niet goed en moet dan herorganiseren. Laten we tegen Twente nou eens opletten op Blind en wat hij daar doet. Ik kan je dan specifiek aangeven wat er dan zo goed is. Kan jij zeggen dat het matig is en gek dat een ander dat niet kan.
Volgens mij is een pass waarbij je 2 linies overslaat een lange bal.
Bij jou niet dan?
AkaS
 AkaS - maandag 11 januari 2021 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 14:54 schreef p111 het volgende:

[..]

Perfect verwoord dat is wat sommige mensen niet zien,door zijn harde inspeelpas krijgt de tegenstander geen tijd om de aanval te onderbreken en daar door staan ze ok vaak nog niet in positie.
Daardoor krijg de voorhoede ruimte en worden ze gevaarlijk.
Valt me van je tegen, deze reactie.

Maar ik ben nog steeds niet Blind. En als Blind idd het verschil zou maken met splijtende passes ben ik de eerste om dit te bewonderen.

Je hebt geen idee hoezeer ik psv haat, maar de 0-1 vond ik wonderschoon en kan ik als voetballiefhebber ook van genieten. Als je erop inzoomt zoals de kenners deden had er een pass in een moment ervoor uitgehaald moeten worden. Dat zal best, ik geniet van het vernuft van Malen en de afronding. Eigenlijk een Ajax goal in mijn beleving.

Anyway... ik hou van mooi voetbal en zie dat Blind onder druk balvast is en dat is weinigen gegeven. Echter heeft hij ook minpunten en deze komen bijna wekelijks naar voren. Daarbij, zie ik in zijn spel geen senioriteit waarvoor hij gehaald is. Hij levert net zo vaak een bal knullig in als dat hij een geniale pass geeft. Verder is hij in de omschakeling traag en zwak, verdedigend te vaak uit positie en als coach voor Schuurs os hij niet geschikt omdat hij zelf geen verdediger is.

Blind wordt bewierrookt en Schuurs afgebrand maar opbouwend is Schuurs echt niet minder dan Blind. In de zin dat hij regelmatig een splijtende pass geeft, lange ballen op de stropdas legt en ook altijd als eerste een voorwaartse intentie heeft..soms gaat zijn passing verkeerd maar dat gebeurd bij Blind ook.

Anyway als Blind zich onderscheidt in goede zin ben ik als fan helemaal blij. Maar dat doet hij niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 januari 2021 door AkaS --
freakie
 freakie - maandag 11 januari 2021 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 16:12 schreef AkaS het volgende:

[..]

Volgens mij is een pass waarbij je 2 linies overslaat een lange bal.
Bij jou niet dan?
Maar een lange ball hoeft geen kick en rush te zijn;) ik laat het hier bij hoor, volgende wedstrijd kijken naar Blind en je afvragen of dat wel echt allemaal zo makkelijk is als jij beweerd.
freakie
 freakie - maandag 11 januari 2021 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 16:35 schreef AkaS het volgende:

[..]

Valt me van je tegen, deze reactie.

Maar ik ben nog steeds niet Blind. En als Blind idd het verschil zou maken met splijtende passes ben ik de eerste om dit te bewonderen.

Je hebt geen idee hoezeer ik psv haat, maar de 0-1 vond ik wonderschoon en kan ik als voetballiefhebber ook van genieten. Als je erop inzoomt zoals de kenners deden had er een pass in een moment ervoor uitgehaald moeten worden. Dat zal best, ik geniet van het vernuft van Malen en de afronding. Eigenlijk een Ajax goal in mijn beleving.

Anyway... ik hou van mooi voetbal en zie dat Blind onder druk balvast is en dat is weinigen gegeven. Echter heeft hij ook minpunten en deze komen bijna wekelijks naar voren. Daarbij, zie ik in zijn spel geen senioriteit waarvoor hij gehaald is. Hij levert net zo vaak een bal knullig in als dat hij een geniale pass geeft. Verder is hij in de omschakeling traag en zwak, verdedigend te vaak uit positie en als coach voor Schuurs os hij niet geschikt omdat hij zelf geen verdediger is.

Blind wordt bewierrookt en Schuurs afgebrand maar opbouwend is Schuurs echt niet minder dan Blind. In de zin dat hij regelmatig een splijtende pass geeft, lange ballen op de stropdas legt en ook altijd als eerste een voorwaartse intentie heeft..soms gaat zijn passing verkeerd maar dat gebeurd bij Blind ook.

Anyway als Blind zich onderscheidt in goede zin ben ik als fan helemaal blij. Maar dat doet hij niet.
Kijk jij überhaupt wel voetbal. Als je kijkt naar de passes en passlijnen. Dan zie je dat Schuurs alleen de bal aan Blind geeft of aan klaassen of aan Mazraoui(of andere rechtsback) opbouwend doet hij niks. Schuurs is veel slechter voetballend dan Blind. Blind laat geen volwassenheid zien zeg je? Maar is het de volwassenheid van Blind of de grilligheid van de jeugd? Hoe lang mag Blind de foutjes van Schuurs opvangen?

Blind onderscheid zich juist door die passes te geven. Ik neem aan dat je de wedstrijd niet nog eens wil zien, dan doe ik dat. Kan ik je precies aangeven waar en hoe hij belangrijk is.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 11 januari 2021 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 16:48 schreef freakie het volgende:

[..]

Kijk jij überhaupt wel voetbal. Als je kijkt naar de passes en passlijnen. Dan zie je dat Schuurs alleen de bal aan Blind geeft of aan klaassen of aan Mazraoui(of andere rechtsback) opbouwend doet hij niks. Schuurs is veel slechter voetballend dan Blind. Blind laat geen volwassenheid zien zeg je? Maar is het de volwassenheid van Blind of de grilligheid van de jeugd? Hoe lang mag Blind de foutjes van Schuurs opvangen?

Blind onderscheid zich juist door die passes te geven. Ik neem aan dat je de wedstrijd niet nog eens wil zien, dan doe ik dat. Kan ik je precies aangeven waar en hoe hij belangrijk is.
Tja hier valt geen speld tussen te krijgen...
Loetje
 Loetje - maandag 11 januari 2021 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 16:48 schreef freakie het volgende:

[..]

Kijk jij überhaupt wel voetbal. Als je kijkt naar de passes en passlijnen. Dan zie je dat Schuurs alleen de bal aan Blind geeft of aan klaassen of aan Mazraoui(of andere rechtsback) opbouwend doet hij niks. Schuurs is veel slechter voetballend dan Blind. Blind laat geen volwassenheid zien zeg je? Maar is het de volwassenheid van Blind of de grilligheid van de jeugd? Hoe lang mag Blind de foutjes van Schuurs opvangen?

Blind onderscheid zich juist door die passes te geven. Ik neem aan dat je de wedstrijd niet nog eens wil zien, dan doe ik dat. Kan ik je precies aangeven waar en hoe hij belangrijk is.
Je bedoeld waar jij hem belangrijk vindt?

Een ander is namelijk niet verplicht een dezelfde mening als jou te hebben kerel.
freakie
 freakie - maandag 11 januari 2021 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 17:09 schreef Loetje het volgende:

[..]

Je bedoeld waar jij hem belangrijk vindt?

Een ander is namelijk niet verplicht een dezelfde mening als jou te hebben kerel.
Nou nee hoor. Je mag hem ook beoordelen waar jij hem belangrijk in vindt. Ik zeg nergens dat iemand mijn mening moet hebben. Je moet dan wel alles meenemen, ik beoordeel Blind ook op verdedigende kwaliteiten. Hij is daar geen topper in, maar dan moet je het totaal plaatje zien en zie je wat Blind doet bij geen enkele Europese topclub. We zijn bij Ajax het normaal gaan vinden dat een verdediger, een verdedigende middenvelder overslaat, de CM overslaat en de bal in de voeten speelt bij Tadic of bij de aanvallende middenvelder.

Dit zie je nergens! Helemaal nergens, ook bij Europese topclubs niet.
freakie
 freakie - maandag 11 januari 2021 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 17:06 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Tja hier valt geen speld tussen te krijgen...
Het is echt ongelofelijk, mensen bazuinen maar wat rond. Ochh wat is Blind slecht, zonder gewoon even de statistieken erbij te halen. Laatst iemand anders die zij dat Blind ook alles terug speelt op de keeper. Van alles geeft Blind 80% van zijn ballen vooruit en zo’n 50% is met een bal die een linie overslaat.

Wij zijn dat zo normaal gaan vinden, dat we vinden dat een Martinez(die genoeg wedstrijden heeft gespeeld en alles terug of breed legt) moet staan op de plek van Blind. Als het goed is doet Blind gewoon zijn werk, maakt wel eens foutjes maar je hoeft dan toch niet te verwachten dat na een jaar Blind nog steeds het handje van Schuurs vast gaat houden?

Als je iemand zijn handen vast moet houden is het die van Blind, zet er iemand naast die een doorgebroken speler doormidden kan hakken.
p111
 p111 - maandag 11 januari 2021 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 12:46 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dat idee had ik ook, plus was Ajax conditioneel verder, ook had heel PSV angst voor Haller, ze trokken zich massaal terug...Hahaha wat een kerel hebben we nu in de spits
Ze liepen op hun tandvlees omdat ze dat voordekken met 5 man beslist geen 50 minuten volhouden.Dat is normaal en zeker tegen Ajax dat er makkelijk onderuit speelt.En de meeste mensen zijn dan verbaasd dat ze de tweede helt meer terug getrokken speelde,maar de reden is dat ze er praktisch door heen zaten.Het is jammer dat Ajax ze niet heeft afgeslacht de tweede helft.
p111
 p111 - maandag 11 januari 2021 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 16:35 schreef AkaS het volgende:

[..]

Valt me van je tegen, deze reactie.

Maar ik ben nog steeds niet Blind. En als Blind idd het verschil zou maken met splijtende passes ben ik de eerste om dit te bewonderen.

Je hebt geen idee hoezeer ik psv haat, maar de 0-1 vond ik wonderschoon en kan ik als voetballiefhebber ook van genieten. Als je erop inzoomt zoals de kenners deden had er een pass in een moment ervoor uitgehaald moeten worden. Dat zal best, ik geniet van het vernuft van Malen en de afronding. Eigenlijk een Ajax goal in mijn beleving.

Anyway... ik hou van mooi voetbal en zie dat Blind onder druk balvast is en dat is weinigen gegeven. Echter heeft hij ook minpunten en deze komen bijna wekelijks naar voren. Daarbij, zie ik in zijn spel geen senioriteit waarvoor hij gehaald is. Hij levert net zo vaak een bal knullig in als dat hij een geniale pass geeft. Verder is hij in de omschakeling traag en zwak, verdedigend te vaak uit positie en als coach voor Schuurs os hij niet geschikt omdat hij zelf geen verdediger is.

Blind wordt bewierrookt en Schuurs afgebrand maar opbouwend is Schuurs echt niet minder dan Blind. In de zin dat hij regelmatig een splijtende pass geeft, lange ballen op de stropdas legt en ook altijd als eerste een voorwaartse intentie heeft..soms gaat zijn passing verkeerd maar dat gebeurd bij Blind ook.

Anyway als Blind zich onderscheidt in goede zin ben ik als fan helemaal blij. Maar dat doet hij niet.
Akas kijk aub de wedstrijd terug als je de mogelijkheid hebt en kijk dan de ballen die Blind geeft en kijk naar Schuurs die buiten zijn gebrek aan inzicht ook over een hele wedstrijd veel minder naar voren speelt als Blind, behalve als een slimme trainer Blind extra afdekt en Schuurs de vrije man word.Zie Willem 2 en dan gaat het ook mis.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 januari 2021 door p111 --
Loetje
 Loetje - maandag 11 januari 2021 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 17:25 schreef freakie het volgende:

[..]

Nou nee hoor. Je mag hem ook beoordelen waar jij hem belangrijk in vindt. Ik zeg nergens dat iemand mijn mening moet hebben. Je moet dan wel alles meenemen, ik beoordeel Blind ook op verdedigende kwaliteiten. Hij is daar geen topper in, maar dan moet je het totaal plaatje zien en zie je wat Blind doet bij geen enkele Europese topclub. We zijn bij Ajax het normaal gaan vinden dat een verdediger, een verdedigende middenvelder overslaat, de CM overslaat en de bal in de voeten speelt bij Tadic of bij de aanvallende middenvelder.

Dit zie je nergens! Helemaal nergens, ook bij Europese topclubs niet.
In mijn optiek laat hij Malen gister weer uit zijn rug lopen, en dan maar even te zwijgen over Schuurs.

Als Blind louter nog beoordeeld wordt op dat passen, is het einde echt zoek.

Zijn kracht was altijd goed positiespel en daarom makkelijk uit de duels kon blijven, maar ook dat wordt sinds die hartfalen minder. Houdt zijn voetje in, staat steeds vaker positioneel niet goed en op een gegeven moment is het ook voor hem klaar. Zijn eerste taak is verdedigen en dat wordt steeds minder.
freakie
 freakie - maandag 11 januari 2021 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 18:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

In mijn optiek laat hij Malen gister weer uit zijn rug lopen, en dan maar even te zwijgen over Schuurs.

Als Blind louter nog beoordeeld wordt op dat passen, is het einde echt zoek.

Zijn kracht was altijd goed positiespel en daarom makkelijk uit de duels kon blijven, maar ook dat wordt sinds die hartfalen minder. Houdt zijn voetje in, staat steeds vaker positioneel niet goed en op een gegeven moment is het ook voor hem klaar. Zijn eerste taak is verdedigen en dat wordt steeds minder.
Hij laat malen lopen? Malen staat met zijn rug naar Blind? Hoe kan Blind daar meer doen dan dat hij al doet? Schuurs staat 5 meter voor Zahavi, staat Schuurs gewoon tegen Zahavi aan is er niks mis. Het is niet eens zo dat Zahavi zo snel is he, gewoon dom verdedigen. Blind kan daar niks anders doen. Die bal voordat hij naar Malen komt, komt door het slechte staan op het middenveld. Blind kan daar echt helemaal niks anders doen.

Vind jij dat wel, zou je dan kunnen laten weten wat dan?
freakie
 freakie - maandag 11 januari 2021 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 18:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

In mijn optiek laat hij Malen gister weer uit zijn rug lopen, en dan maar even te zwijgen over Schuurs.

Als Blind louter nog beoordeeld wordt op dat passen, is het einde echt zoek.

Zijn kracht was altijd goed positiespel en daarom makkelijk uit de duels kon blijven, maar ook dat wordt sinds die hartfalen minder. Houdt zijn voetje in, staat steeds vaker positioneel niet goed en op een gegeven moment is het ook voor hem klaar. Zijn eerste taak is verdedigen en dat wordt steeds minder.
Grappig ook dat je zegt dat Malen wegloopt bij Blind. Dat is gewoon niet zo. Dan heb je de wedstrijd echt met een anti Blind brilletje gekeken zeg.
nummer10
 nummer10 - maandag 11 januari 2021 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 16:48 schreef freakie het volgende:

[..]

Kijk jij überhaupt wel voetbal. Als je kijkt naar de passes en passlijnen. Dan zie je dat Schuurs alleen de bal aan Blind geeft of aan klaassen of aan Mazraoui(of andere rechtsback) opbouwend doet hij niks. Schuurs is veel slechter voetballend dan Blind. Blind laat geen volwassenheid zien zeg je? Maar is het de volwassenheid van Blind of de grilligheid van de jeugd? Hoe lang mag Blind de foutjes van Schuurs opvangen?

Blind onderscheid zich juist door die passes te geven. Ik neem aan dat je de wedstrijd niet nog eens wil zien, dan doe ik dat. Kan ik je precies aangeven waar en hoe hij belangrijk is.
tjah misschien een opdracht van de trainer om die bal in te leveren ? ps blind de foutjes van schuurs opvangen ? volgens mij is het eerder andersom, alleen lukt dat schuurs niet.. daarbij is dit schuurs zijn eerste seizoen in het eerste.. en dan zeg jij hoelang moet blind zijn handje vast houden ? is die niet ook aangetrokken voor de jonkies achterin ? blind is simpel weg blind niet meer na zijn hartfalen...dat zie je aan alles, behalve af en toe een leuke pass..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 januari 2021 door nummer10 --
freakie
 freakie - maandag 11 januari 2021 - 18:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 18:27 schreef nummer10 het volgende:

[..]

tjah misschien een opdracht van de trainer om die bal in te leveren ? ps blind de foutjes van schuurs opvangen ? volgens mij is het eerder andersom, alleen lukt dat schuurs niet.. daarbij is dit schuurs zijn eerste seizoen in het eerste.. en dan zeg jij hoelang moet blind zijn handje vast houden ? is die niet ook aangetrokken voor de jonkies achterin ? blind is simpel weg blind niet meer na zijn hartfalen...dat zie je aan alles, behalve af en toe een leuke pass..
Ow wat moeten ze dan als Martinez daar staat? De bal alleen maar terug spelen? Je hebt de wedstrijden gezien toch? Ja hoelang moet dan? Uiteindelijk na 25 wedstrijden in de basis moet je toch verbetering zien?

Ja Blind kan de fouten van Schuurs niet opvangen, dat zei ik toch? Zei ik wat anders? Als dat zo is, sorry. Schuurs moet zijn eigen broek weten op te houden uiteindelijk. Grappig ook, bij die 1ste goal zie je Blind coachen maar zag dat het te laat was. Blind is inderdaad niet de Blind meer, wel nog 2x zo goed als dat Martinez is.
remco k
 remco k - maandag 11 januari 2021 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 16:12 schreef AkaS het volgende:

[..]

Volgens mij is een pass waarbij je 2 linies overslaat een lange bal.
Bij jou niet dan?
Kick and rush is gewoon door de lucht spelen. Je kan een bal ook over de grond een linie laten overslaan.

2 linies lijkt me sowieso wat gek als je met een defensie een middenveld en een aanval speelt. :-)
remco k
 remco k - maandag 11 januari 2021 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 18:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

In mijn optiek laat hij Malen gister weer uit zijn rug lopen, en dan maar even te zwijgen over Schuurs.

Als Blind louter nog beoordeeld wordt op dat passen, is het einde echt zoek.

Zijn kracht was altijd goed positiespel en daarom makkelijk uit de duels kon blijven, maar ook dat wordt sinds die hartfalen minder. Houdt zijn voetje in, staat steeds vaker positioneel niet goed en op een gegeven moment is het ook voor hem klaar. Zijn eerste taak is verdedigen en dat wordt steeds minder.
Malen staat bij de eerste goal met zijn rug naar blind en heeft een prachtige hakbal. Bij de tweede goal stapt blind gewoon te laat in en kan Zahavi die pass geven en doorlopen. daar kan je over discussiëren of dat instappen überhaupt moest daar. Hij zat daarnaast met een gekke hoge bal nog een keer echt verkeerd maar verder zijn er geen kansen door hem ontstaan.

Ik zie hem daar niet uit zijn rug weglopen.

Blind was een aantal maanden heel matig tot slecht. Gister vond ik hem aan de bal en defensief gewoon prima spelen.

Die lijn moet hij doortrekken. Schuurs moet er gewoon vanaf.
remco k
 remco k - maandag 11 januari 2021 - 19:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 18:27 schreef nummer10 het volgende:

[..]

tjah misschien een opdracht van de trainer om die bal in te leveren ? ps blind de foutjes van schuurs opvangen ? volgens mij is het eerder andersom, alleen lukt dat schuurs niet.. daarbij is dit schuurs zijn eerste seizoen in het eerste.. en dan zeg jij hoelang moet blind zijn handje vast houden ? is die niet ook aangetrokken voor de jonkies achterin ? blind is simpel weg blind niet meer na zijn hartfalen...dat zie je aan alles, behalve af en toe een leuke pass..
Schuurs heeft al gewoon 42 wedstrijden in Ajax 1 achter de rug.

Dan ben je bij Ajax niet 1 van de nieuwe jongens maar een ervaren speler
nummer10
 nummer10 - maandag 11 januari 2021 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 19:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Schuurs heeft al gewoon 42 wedstrijden in Ajax 1 achter de rug.

Dan ben je bij Ajax niet 1 van de nieuwe jongens maar een ervaren speler
1 seizoen ajax 1 is bij mij geen ervaren speler..
freakie
 freakie - maandag 11 januari 2021 - 19:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 18:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Kick and rush is gewoon door de lucht spelen. Je kan een bal ook over de grond een linie laten overslaan.

2 linies lijkt me sowieso wat gek als je met een defensie een middenveld en een aanval speelt. :-)
Ja ik zei 2 linies. Daarvan bedoelde ik dat Blind regelmatig onze nummer 10 of vleugelspeler aanspeelt en niet onze verdedigende middenvelder.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 11 januari 2021 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 08:55 schreef AkaS het volgende:

[..]

Wat een politiek correcte en sociaal wenselijke onzin Jack!

Wat heeft positiviteit hier nou mee te maken?

Weet je wat positief zou zijn... Als ten Hag eens de juiste spelers op zou stellen en met een winnende tactiek komt bij de belangrijke wedstrijden.

Dat zou positief zijn.

Maar de knip wordt voor hem op onNederlandse wijze keer op keer getrokken. Dit is bij geen enkele ajax coach in het verleden gebeurd en nog is het allemaal hakken over de sloot bij hem.

Positief zou ook zijn als deze trainer oprot!
Dus door de aankoop van Haller moet ten Hag opeens alles winnen?
Waarom werd Ajax met Suarez geen kampioen??

Start lekker je eigen anti-Ajax forum op man...gatverdamme wat een groepje poep heb jij hier gecreëerd de laatste maanden.

De Boer 4 x kampioen was wél Dé Toptrainer? Nee...die werd ook de grond ingetrapt.

Adriaanse...goed he?

Jol...topper ook toch?

Van gaal ook slecht zeker?

Koster was wel goed?

2-2 na 0-2 achter te hebben gestaan is vechtlust, dankzij de motiverende trainer.
0-13 was ook niet goed genoeg volgens mij laatst..

Kotsen moet ik van de klevende Ten Hag krakers.
freakie
 freakie - maandag 11 januari 2021 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 19:26 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Dus door de aankoop van Haller moet ten Hag opeens alles winnen?
Waarom werd Ajax met Suarez geen kampioen??

Start lekker je eigen anti-Ajax forum op man...gatverdamme wat een groepje poep heb jij hier gecreëerd de laatste maanden.

De Boer 4 x kampioen was wél Dé Toptrainer? Nee...die werd ook de grond ingetrapt.

Adriaanse...goed he?

Jol...topper ook toch?

Van gaal ook slecht zeker?

Koster was wel goed?

2-2 na 0-2 achter te hebben gestaan is vechtlust, dankzij de motiverende trainer.
0-13 was ook niet goed genoeg volgens mij laatst..

Kotsen moet ik van de klevende Ten Hag krakers.
Helemaal met je eens. Een andere trainer gaat het echt niet beter maken. Dat geklaag over allerlei spelers zijn echt onzin. Ik vind ook echt dat Ten Hag het niet al te veel gekke dingen doen. Ook komt hij veel beter over dan de laatste jaren.

Het is ook wel lastig om Ten Hag krediet te geven bij het omgooien van de tactiek de 2e helft waardoor PSV echt helemaal niks meer was.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 januari 2021 door freakie --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 11 januari 2021 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 19:26 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Dus door de aankoop van Haller moet ten Hag opeens alles winnen?
Waarom werd Ajax met Suarez geen kampioen??

Start lekker je eigen anti-Ajax forum op man...gatverdamme wat een groepje poep heb jij hier gecreëerd de laatste maanden.

De Boer 4 x kampioen was wél Dé Toptrainer? Nee...die werd ook de grond ingetrapt.

Adriaanse...goed he?

Jol...topper ook toch?

Van gaal ook slecht zeker?

Koster was wel goed?

2-2 na 0-2 achter te hebben gestaan is vechtlust, dankzij de motiverende trainer.
0-13 was ook niet goed genoeg volgens mij laatst..

Kotsen moet ik van de klevende Ten Hag krakers.
Tja laat gaan joh, hij geeft alleen maar af op ten Hag.
Ben het ook niet altijd met de opstelling eens maar dat wil niet zeggen dat het met een andere opstelling beter had gegaan..dan hoeft hij voor mij niet direct weg.

Hij mag hem gewoon niet omdat hij niet makkelijk uit zijn woorden komt en er niet uit ziet.
Veel spelers lopen met hem weg dat zegt mij meer als wat hij uitkraamt.

Ajax overklaste PSV in de 2e helft omdat de trainer met enkele aanpassingen de wedstrijd deed kantelen.
PSV was zichtbaar vermoeid terwijl Ajax onvermoeibaar bleek, terug komen van een 0-2 achterstand zegt toch wel iets over onze trainer maar nee hij heeft weer wat aan te pijpzeiken, het is nooit goed

Laat gaan joh...
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 11 januari 2021 - 19:42   quote  deeplink  
Al meer dan 20 jaar niet meer zover in de CL gekomen en nog een finale EL gespeeld ook, wat een onnozele trainer ben je dan!

Komt omdat hij Verthongen, Alderweireld, Suarez, Zlatan, Chivu enzo had natuurlijk...dan moet je wel zover komen.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 11 januari 2021 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2021 - 19:40 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Tja laat gaan joh, hij geeft alleen maar af op ten Hag.
Ben het ook niet altijd met de opstelling eens maar dat wil niet zeggen dat het met een andere opstelling beter had gegaan..dan hoeft hij voor mij niet direct weg.

Hij mag hem gewoon niet omdat hij niet makkelijk uit zijn woorden komt en er niet uit ziet.
Veel spelers lopen met hem weg dat zegt mij meer als wat hij uitkraamt.

Ajax overklaste PSV in de 2e helft omdat de trainer met enkele aanpassingen de wedstrijd deed kantelen.
PSV was zichtbaar vermoeid terwijl Ajax onvermoeibaar bleek, terug komen van een 0-2 achterstand zegt toch wel iets over onze trainer maar nee hij heeft weer wat aan te pijpzeiken, het is nooit goed

Laat gaan joh...
Tik 'm aan ouwe!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3161
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PSV (zondag 10 januari 2021, 16:45); 2 - 2









0.0142178