BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PSV (zondag 10 januari 2021, 16:45); 2 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 13 januari 2021 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 januari 2021 - 09:32 schreef Eide het volgende:
Als je naar de passmaps van het duel tegen PSV kijkt zie je duidelijk dat het probleem op het middenveld lag. Promes heeft de eerste 30 minuten letterlijk geen bal gehad. Hij kwam gewoon totaal niet in het stuk voor. Dat veranderde pas toen Haller in de spits kwam te spelen en dat Ajax daarmee een target kreeg voorin.

In de opbouw waren Blind Gravenberch de belangrijkste spelers. Omdat die beide van nature meer naar links neigen liep het spel ook vooral over links. Tadic speelde heel diep en Promes was nauwelijks aanspeelbaar waardoor Gravenberch en Blind eigenlijk alleen over Tagliafico konden voetballen, of als Klaassen als die inzakte. Klaassen kreeg dus veel de bal met de rug richting het PSV doel. Dat maakte het moeilijk om met veel versnelling vanaf het middenveld te spelen.

Vanaf de tweede helft werd dat wel anders. Tadic bleef met afstand de diepste speler, maar er kwam iets meer ruimte rond de spitspositie waarde veldbezetting ook wat beter werd. Ook werd de rechterkant beter gevonden waar Mazraoui en Antony een prima tweede helft speelde toen ze eindelijk ballen begonnen te krijgen.

Dit als draaide echt wel om veldbezetting op het middenveld en dan vooral het ontbreken van een 10 die actief in het spel betrokken wordt.
Geweldige samenvatting, helemaal eens wat ik heb gezien!
De positie 10 zal wellicht ingenomen door Kudus die tegen PSV nog niet in vorm was of geen wedstrijdritme had.
Komt helemaal goed met Ajax al blijft de lcv de achilleshiel
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 13 januari 2021 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 januari 2021 - 09:28 schreef p111 het volgende:
Nou lijkt mij niet dat zal Kudus wel worden.
Uiteindelijk wel ja. Maar heeft geen ritme nog en was tegen PSV zeer ongelukkig.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 13 januari 2021 - 13:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2021 - 16:25 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

APIK//sinds 2008///(◠‿◕)。◕‿◕。 Hoofdbaas!
Ehm ..... ik ook sinds 2008, via Amsterdammer113. Wilde alleen naam wijzigen, maar die bout boudewijn deed lastig, dus toen maar zo! ;-)
p111
 p111 - woensdag 13 januari 2021 - 13:22   quote  deeplink  
Gr.....P111 2003 vroegere nora

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 januari 2021 door p111 --
nummer10
 nummer10 - woensdag 13 januari 2021 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 januari 2021 - 11:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Ga eens na Whoscored en kijk dan eens naar de stats van wedstrijden. Leer je wat meer over dan ergens wat lezen van iemand.
daarom zei ik toch dat ik het niet kon vinden ? maar goed... stats vind je goed ? 6 goals, 0 assists waarbij die het merendeel op 10 heeft gespeelt.. minste pass nauwkeurigheid dit seizoen van hem.. maar goed hoe je het ook bekijkt, promes is geen 10... en het is tenhag die hem daar neerzet dus is het hem niet kwalijk te nemen..
nummer10
 nummer10 - woensdag 13 januari 2021 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 januari 2021 - 13:22 schreef p111 het volgende:
Gr.....P111 2003 vroegere nora
lol was jij nora ja ? :p waarom nemen mensen nieuwe namen aan... :o
remco k
 remco k - woensdag 13 januari 2021 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 januari 2021 - 22:36 schreef nummer10 het volgende:

[..]

daarom zei ik toch dat ik het niet kon vinden ? maar goed... stats vind je goed ? 6 goals, 0 assists waarbij die het merendeel op 10 heeft gespeelt.. minste pass nauwkeurigheid dit seizoen van hem.. maar goed hoe je het ook bekijkt, promes is geen 10... en het is tenhag die hem daar neerzet dus is het hem niet kwalijk te nemen..
Je leest weer eens niet. Je roept zomaar wat.

Zeg ik dat hij goed is?
freakie
 freakie - woensdag 13 januari 2021 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 januari 2021 - 22:37 schreef nummer10 het volgende:

[..]

lol was jij nora ja ? :p waarom nemen mensen nieuwe namen aan... :o
Waarom niet? Haha. Ik ben het trouwens eens over Promes, Promes kan alleen wel goed werken naast een sterkere spits(Haller). Kudus was trouwens wel slechter(moet natuurlijk ritme opdoen, psv was daar echt niet de wedstrijd voor)
nummer10
 nummer10 - woensdag 13 januari 2021 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 januari 2021 - 22:41 schreef freakie het volgende:

[..]

Waarom niet? Haha. Ik ben het trouwens eens over Promes, Promes kan alleen wel goed werken naast een sterkere spits(Haller). Kudus was trouwens wel slechter(moet natuurlijk ritme opdoen, psv was daar echt niet de wedstrijd voor)
tenhag probeerde promes op 10... daarna is het bergafwaarts gegaan met hem en alle rand dingen. die jongen moet je gewoon links zetten en de diepte laten zoeken, daar zit zijn kracht denk ik.. met voorzetten van voorheen ziyech, misschien nu anthony of neres.. voor de rest tjah.. heb er niks mee eerlijk gezegt :)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PSV (zondag 10 januari 2021, 16:45); 2 - 2









0.0136699