BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 17 januari 2021, 16:45); 1 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 13 januari 2021 - 20:43   quote  deeplink  
de-klassieker-live-kijken-ajax-feyenoord-1024x576.jpg

Nederland kent maar één rivaliteit waar in het buitenland ook van genoten wordt. Amsterdam en Rotterdam zijn de twee grootste steden van Nederland en de voetbalgrootmachten uit beide steden zijn met afstand de clubs met de grootste fanbasis. Hierdoor leeft de Klassieker altijd, zelfs nu Feyenoord eigenlijk nog slechts zelen echt mee kan met Ajax. De Rotterdammers zijn aan het begin van de eeuw beleidmatig gaan schutteren en hoewel de havenslaven in 2017 nog kampioen werden kan dat niet verbloemen dat Feyenoord toch vooral vergane glorie is. Ajax leek lange tijd ook dat lot boven het hoofd te hangen maar Ajax heeft duidelijk hogere doelen gesteld en komt daar, volgens de meeste fans te langzaam, stapje voor stapje aan dichterbij.

Toch blijft de Klassieker ook dit seizoen van groot belang. Ten eerste kan Ajax zich gewoon geen puntverlies veroorloven met de nummer 2, 3 en 4 op respectievelijk 3, 3 en 4 punten achterstand. Feyenoord is bovendien een goed seizoen en is momenteel de 3e op inderdaad 3 punten achterstand. Puntverlies geeft de Rotterdammers in het slechtste geval de mogelijkheid m zich naar Ajax aan de leiding van de Eredivisie te vleien. Bij Verlies raakt die koppositie, in ieder geval voorlopig, wel even uit zicht en komt de druk te liggen op de andere wedstrijden tegen topploegen.

T0dtQuWD?format=png&name=small

Historie

Ajax speelde in haar historie maar liefst 136 duels tegen Feyenoord. Daarvan won Ajax er 66 en gingen er 32 verloren. 38 Duels eindigden in een gelijk spel. De afgelopen 5 seizoenen speelde Ajax 11 maal tegen Feyenoord, ondanks dat het 2e duel tegen de Feyenoorders vorig seizoen niet doorging. Gedurende die 5 seizoenen speelde Ajax 9 competitieduels en 2 bekerduels tegen de ROtterdammers. Ajax won 6 van de competitieduels, speelde twee maal gelijk en verloor 1 maal. Die verliespartij was meteen een hele lelijke in 2019 toen Ajax eenvoudig kampioen werd maar in de Kuip hard onderuit ging. Dat poetste Ajax vorig wel redelijk weg door heel erg simpel met 4-0 te winnen van de eeuwige rivaal. Voor de beker is de score tijdens de recente onderlinge duels trouwens gelijk. Ajax won in 2019 maar de havenslaven wonnen in 2015. Het laatste puntverlies is trouwens die hele lelijke 6-2 nederlaag die Ajax in 2019 leed in het bouwval aan de Maas.

Feyenoord

De havenslaven verloren dit seizoen pas 1 wedstrijd. Winnen van de Rotterdammers lukte alleen nummer 2 Vitesse. Wel speelde Feyenoord al 5 keer gelijk. Desondanks draait Feyenoord gewoon een goed seizoen, zonder dat er nog echt heel goed wordt gespeeld. In Europa kwamen de Rotterdammer stevig tekort maar in de Eredivisie kunnen ze goed meekomen. Daarbij valt op dat Feyenoord niet heel veel scoort, 32 goals en daarmee vergelijkbaar met Twente, maar ook maar weinig goals tegen krijgt. De Feyenoorders hebben nu de minst gepasseerde defensie van de Eredivisie met 12 tegengoals tegen 13 voor Ajax. Feyenoord is dus een stabiele ploeg zonder enorme uitschieters naar boven of naar onder.

Steven Berghuis is, net als de seizoenen hiervoor, met grote afstand de belangrijkste spelers van de Rotterdammers. Berghuis staat op 10 goals en 6 assists en is daarmee in beide klassementen met grote voorsprong lijstaanvoerder. Op de topscorerslijst volgen Linnsen en Geetruida met 4 goals elk. Op de assistlijst wordt Berghuis gevolgd door Teixera die echter z'n kuitbeen brak voor de wiinterstop en dus nog geblesseerd is. Verder is Marcos Senesi het benoemen waard. De Argentijn kon zich vorig seizoen nauwelijks onderscheiden maar is dit seizoen sterkhouder in de Rotterdamse defensie.

Dick Advocaat, voor wie dit pas z'n eerste Klassieker wordt, laat Feyenoord in een 4-3-3 formatie spelen met een redelijk behoudend middenveld in de vorm van Fer, Diemers en Toornstra. Achterin draait het kwartet Spajic, Senesi, Geetruida en Malacia goed. Vooruit zit de ROtterdamse pijn. Berghuis is natuurlijk rpima, maar Jørgensen en Linssen draaien bepaald niet goed. Mogelijk gaat de nieuwe aanwinst Pratto wel spelen in plaats van Jørgensen die rijp lijkt voor een vertrek uit de Kuip.

Ajax

Het nieuws bij Ajax blijft toch recordaankoop Sébastien Haller. Met 1 goal en 2 asissts in 135 speelminuten mag je zijn entree rustig als een succes beschrijven. Desondanks heeft Ajax nog geen grootste indruk gemaakt sinds de winterstop, en trouwens ook niet in de decembermaand daarvoor. Ajax lijkt met Haller nu wel een spits te hebben die goed bij de ploeg past, maar achterin blijft het fragiel. Daarbij lijkt Schuurs nu voorlopig kind van de rekening te worden ten favure van jeugdexponent Timber.

David Neres is nog niet voldoende hersteld en zit sowieso niet bij de selectie voor de Klassieker. Mohammed Kudus zit er wel bij maar zal nog geen hele wedstrijd kunnen spelen. De vraag is op Erik ten hag het aandurft om te starten met de Ghanees of dat hij kiest voor Promes of Labyad. Verder lijtk de basis wel duidelijk met Onana, Blind, Mazraoui, Tagliafico, Gravenberch, Klaassen, Tadic, Haller en Antony.

Vorig seizoen won Ajax met 4-0 door goals van Ziyech, Tagliafico, Neres en Van de Beek. Al die goals vielen in de eerste helft waarna Ajax tijdens de tweede helft fors gas terug nam.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 januari 2021 door Eide --
freakie
 freakie - woensdag 13 januari 2021 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 januari 2021 - 20:43 schreef Eide het volgende:
[ afbeelding ]

Placeholder voor de Klassieker. De inhoud volgt na Twente - Ajax
Zo mijn voorspelling: 14-0
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 13 januari 2021 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 januari 2021 - 20:44 schreef freakie het volgende:

[..]

Zo mijn voorspelling: 14-0
Hahaha dat is mannetaal!!!

Nee maar 4-1,
2x Haller, 1x Gravenbergh, 1x Kudus..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 januari 2021 door Jack Huntelaar --
freakie
 freakie - woensdag 13 januari 2021 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 januari 2021 - 21:35 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hahaha dat is mannetaal!!!

Nee maar 4-1,
2x Haller, 1x Gravenbergh, 1x Kudus..
Dat is pas mannetaal!!! 2 keer Haller tegen Feyenoord is 22.5 miljoen dan dubbel en dwars waard. Puik plan
bertus bikkel
 bertus bikkel - woensdag 13 januari 2021 - 22:44   quote  deeplink  
Lang geleden dat we een topper hebben gewonnen. Wordt weer eens tijd dat we een potje winnen tegen een top 4 club...
2-1 winst.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 13 januari 2021 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 januari 2021 - 22:43 schreef freakie het volgende:

[..]

Dat is pas mannetaal!!! 2 keer Haller tegen Feyenoord is 22.5 miljoen dan dubbel en dwars waard. Puik plan
Hahaha nou moet hij het nog doen!(◔‿◔)
nummer10
 nummer10 - donderdag 14 januari 2021 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 januari 2021 - 22:44 schreef bertus bikkel het volgende:
Lang geleden dat we een topper hebben gewonnen. Wordt weer eens tijd dat we een potje winnen tegen een top 4 club...
2-1 winst.
laten we eerst vanavond maar zien te winnen... ;)
Eide
 Eide - vrijdag 15 januari 2021 - 07:05   quote  deeplink  
Neres is er zondag nog niet bij. Kudus wel, die kreeg echt rust na zondag. Tegen feyenoord zal Kudus waarschijnlijk niet starten.
p111
 p111 - vrijdag 15 januari 2021 - 09:44   quote  deeplink  
Nou tegen Feyenooit spelen we altijd goed dus 3-0 .
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 15 januari 2021 - 10:22   quote  deeplink  
3-2
AkaS
 AkaS - vrijdag 15 januari 2021 - 11:21   quote  deeplink  
3-0 Ajax
bertus bikkel
 bertus bikkel - vrijdag 15 januari 2021 - 11:34   quote  deeplink  
Verdedigend blijft het zwak, maar als onze aanvallers de kansen gewoon afmaken is er niets aan de hand. Gisteren ook weer gezien dat we verdedigend in de problemen komen doordat we voorin net zo hard falen....gelukkig redt the Hunter ons maar dat blijft natuurlijk niet goed gaan.
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 15 januari 2021 - 11:37   quote  deeplink  
Zelf denk ik 2 - 1 (of 3 - 1).

Wel moeten we dan voor wél een goede verdediging zorgen wat bij Twenten niet echt optimaal was.
Ondanks de goede spel van ons gisteren tegen Twente, waren er toch nog teveel schoonheidsfouten aanwezig. Vooral tegen Feijenoord moet dat niet gebeuren.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 15 januari 2021 - 14:50   quote  deeplink  
Het gaat 4-1 worden
Eide
 Eide - vrijdag 15 januari 2021 - 15:15   quote  deeplink  
Ik maak vanavond de inhoud af.
Eide
 Eide - vrijdag 15 januari 2021 - 23:52   quote  deeplink  
Inhoud ook klaar.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 16 januari 2021 - 12:15   quote  deeplink  
top weer eide.. dank.. ik ga voor 4-2.. geen idee waarom maar toch :P
Eide
 Eide - zaterdag 16 januari 2021 - 12:26   quote  deeplink  
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 16 januari 2021 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 januari 2021 - 11:21 schreef AkaS het volgende:
3-0 Ajax
Met zo'n slechte trainer??? Hahahaha
freakie
 freakie - zaterdag 16 januari 2021 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 januari 2021 - 14:41 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Met zo'n slechte trainer??? Hahahaha
En met die ongelofelijk slechte Blind de 0 houden? Holy shiet.
Pietje
 Pietje - zaterdag 16 januari 2021 - 14:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 januari 2021 - 14:41 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Met zo'n slechte trainer??? Hahahaha
Hahahaha. Humor!!
Pietje
 Pietje - zaterdag 16 januari 2021 - 14:55   quote  deeplink  
3-1 voor onze Amsterdamse helden!
freakie
 freakie - zaterdag 16 januari 2021 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 januari 2021 - 14:55 schreef Pietje het volgende:
3-1 voor onze Amsterdamse helden!
Echt waar, wat een pessimist ben je toch. Zoals ik al zei, 14-0. 8 keer Blind en 6 keer Ten Hag
Pietje
 Pietje - zaterdag 16 januari 2021 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 januari 2021 - 15:23 schreef freakie het volgende:

[..]

Echt waar, wat een pessimist ben je toch. Zoals ik al zei, 14-0. 8 keer Blind en 6 keer Ten Hag
Haha. Je zou zomaar eens gelijk kunnen krijgen, alleen denk ik toch meer aan een hattrick van Onana.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 16 januari 2021 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 januari 2021 - 14:55 schreef Pietje het volgende:

[..]

Hahahaha. Humor!!
Maar een vleugje hoor Pietje! :-)
remco k
 remco k - zaterdag 16 januari 2021 - 15:39   quote  deeplink  
Bijzonder.

Vorige week speelden we tegen de nummer 2 en ging iedereen uit van verlies.

Morgen spelen we tegen de nummer 2 die minder weggeeft en gaat iedereen maar van een dikke winst uit.
Pietje
 Pietje - zaterdag 16 januari 2021 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 januari 2021 - 15:39 schreef remco k het volgende:
Bijzonder.

Vorige week speelden we tegen de nummer 2 en ging iedereen uit van verlies.

Morgen spelen we tegen de nummer 2 die minder weggeeft en gaat iedereen maar van een dikke winst uit.
Ik denk dat het te maken heeft met het feit, dat Ajax door de jaren heen betere resultaten heeft geboekt tegen Feyenoord dan tegen PSV. Zomaar een vermoeden hoor.
freakie
 freakie - zaterdag 16 januari 2021 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 januari 2021 - 15:39 schreef remco k het volgende:
Bijzonder.

Vorige week speelden we tegen de nummer 2 en ging iedereen uit van verlies.

Morgen spelen we tegen de nummer 2 die minder weggeeft en gaat iedereen maar van een dikke winst uit.
Jij denkt dan aan een 11-0 dan?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 16 januari 2021 - 16:13   quote  deeplink  
Dus omdat iemand kritiek heeft op een trainer en een speler mag hij niet denken dat Ajax simpel wint? Wat een stelletje trieste gasten zijn jullie toch, om er bij elke reactie van deze persoon even de nadruk op te leggen.
remco k
 remco k - zaterdag 16 januari 2021 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 januari 2021 - 16:13 schreef Ajax Warrior het volgende:
Dus omdat iemand kritiek heeft op een trainer en een speler mag hij niet denken dat Ajax simpel wint? Wat een stelletje trieste gasten zijn jullie toch, om er bij elke reactie van deze persoon even de nadruk op te leggen.
Heb ik het over een trainer?

Ik heb het enkel over de voorspellingen van alle mensen hier en noem het bijzonder.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 januari 2021 door remco k --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 16 januari 2021 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 januari 2021 - 16:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Heb ik het over een trainer?

Ik heb het enkel over de voorspellingen van alle mensen hier en noem het bijzonder.
Ho ho Remco, jou bedoelde ik dus niet in deze! Jou snap ik helemaal met je reactie.

Ik ben er morgen niet gerust op, net zo goed als ik er niet gerust op was tegen psv.
remco k
 remco k - zaterdag 16 januari 2021 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 januari 2021 - 16:46 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ho ho Remco, jou bedoelde ik dus niet in deze! Jou snap ik helemaal met je reactie.

Ik ben er morgen niet gerust op, net zo goed als ik er niet gerust op was tegen psv.
Oke dan begreep ik je verkeerd.

Ik vermoed ook een lastige pot.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 16 januari 2021 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 januari 2021 - 17:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Oke dan begreep ik je verkeerd.

Ik vermoed ook een lastige pot.
Een hele lastige pot met hopelijk 3 punten! Ben ik er gerust op? Nee zeker niet!
Loetje
 Loetje - zaterdag 16 januari 2021 - 18:18   quote  deeplink  
1-1
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 16 januari 2021 - 18:56   quote  deeplink  
Als KJH gaat invallen, dan graag in de 86e minuut de winnende doelpunt voor de 2 - 1.
Zou geweldig zijn, als deze actie zoals tegen Twente herhaalt kan worden.

Daarom mijn vertrouwen op weer 3 punten.
freakie
 freakie - zaterdag 16 januari 2021 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 januari 2021 - 16:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Heb ik het over een trainer?

Ik heb het enkel over de voorspellingen van alle mensen hier en noem het bijzonder.
Als je die van mij bedoeld. Dat van mij is natuurlijk een grap he. Voorspellingen vind ik sowieso helemaal niet serieus te nemen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 16 januari 2021 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 januari 2021 - 18:18 schreef Loetje het volgende:
1-1
Dit ziet er al beter uit Brabo!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 16 januari 2021 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 januari 2021 - 18:56 schreef Onze Ajax het volgende:
Als KJH gaat invallen, dan graag in de 86e minuut de winnende doelpunt voor de 2 - 1.
Zou geweldig zijn, als deze actie zoals tegen Twente herhaalt kan worden.

Daarom mijn vertrouwen op weer 3 punten.
Haha ik zie het al voor me...
freakie
 freakie - zaterdag 16 januari 2021 - 20:15   quote  deeplink  
Ik zat nu te denken he. Het kan ook 2 keer Klaiber, 3 keer Labyad en 3 keer Promes zijn tegen Feyenoord. Top spelers zijn het dan haha
p111
 p111 - zaterdag 16 januari 2021 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 januari 2021 - 15:44 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik denk dat het te maken heeft met het feit, dat Ajax door de jaren heen betere resultaten heeft geboekt tegen Feyenoord dan tegen PSV. Zomaar een vermoeden hoor.
klopt Pietje helemaal en ook de wens van de gedachte.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 16 januari 2021 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 januari 2021 - 20:15 schreef freakie het volgende:
Ik zat nu te denken he. Het kan ook 2 keer Klaiber, 3 keer Labyad en 3 keer Promes zijn tegen Feyenoord. Top spelers zijn het dan haha
Ik lach me kapot, sommigen zullen dan niet blij zijn...whahahaha
Eide
 Eide - zaterdag 16 januari 2021 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 januari 2021 - 23:04 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik lach me kapot, sommigen zullen dan niet blij zijn...whahahaha
Het zal me jeuken. Als ze maar winnen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 17 januari 2021 - 01:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 januari 2021 - 23:16 schreef Eide het volgende:

[..]

Het zal me jeuken. Als ze maar winnen.
Zo is dat, hoe is niet belangrijk
Het liefst een grote uitslag tegen die kakkerlakken, lukt dit niet dan is het zaak de 3 punten binnen te slepen
AkaS
 AkaS - zondag 17 januari 2021 - 10:44   quote  deeplink  
Ik hoop op een solide 4-0 overwinning.
2x Haller
1x Kudus
1x Neres

Want ik hoop op de rentree van zowel Kudus als Neres en gun hen beide een mooi doelpunt
Kudus in de basis en Neres als invaller...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 januari 2021 door AkaS --
jodocus
 jodocus - zondag 17 januari 2021 - 10:51   quote  deeplink  
al wordt t 8-7 als ze maar winnen
p111
 p111 - zondag 17 januari 2021 - 10:54   quote  deeplink  
Neres helaas nog niet,hopelijk Kudus wel weer minuten.
freakie
 freakie - zondag 17 januari 2021 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 januari 2021 - 10:44 schreef AkaS het volgende:
Ik hoop op een solide 4-0 overwinning.
2x Haller
1x Kudus
1x Neres

Want ik hoop op de rentree van zowel Kudus als Neres en gun hen beide een mooi doelpunt
Kudus in de basis en Neres als invaller...
Kudus is nog lang niet klaar om 60 minuten te spelen. Dus zou ook gewoon invallen dan.
freakie
 freakie - zondag 17 januari 2021 - 11:05   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 januari 2021 door freakie --
nummer10
 nummer10 - zondag 17 januari 2021 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 januari 2021 - 20:15 schreef freakie het volgende:
Ik zat nu te denken he. Het kan ook 2 keer Klaiber, 3 keer Labyad en 3 keer Promes zijn tegen Feyenoord. Top spelers zijn het dan haha
als ze tegen feyenoord scoren betekend het niet dat het topspelers zijn.. :P
nummer10
 nummer10 - zondag 17 januari 2021 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 januari 2021 - 23:04 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik lach me kapot, sommigen zullen dan niet blij zijn...whahahaha
hoezo niet ? ajax wint toch dan.. maar zoals ik al zei, als ze scoren betekend het niet gelijk dat ze topspelers zijn... ;)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 17 januari 2021, 16:45); 1 - 0









0.0102369