BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Brobbey

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 12 maart 2021 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2021 - 14:57 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat zal ook wel gaan gebeuren, denk ik. Overigens, Danilo's productie bij FC Twente staat tamelijk stil. We gaan het meemaken.
Eens, maar de huidige productie van Brobbey is ongekend. De enige kritiek op hem was altijd z'n gebrek aan rendement. Misschien hebben die dingen ook te maken met de spelers om je heen.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 13 maart 2021 - 03:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2021 - 14:51 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Misschien de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen, maar daarna niet meer. Althans dat is mijn overtuiging. En zo'n flop gun ik hem van harte. Een zeer ondankbare jongen.
Gaan het meemaken
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 13 maart 2021 - 08:49   quote  deeplink  
Geheime operatie van RB Leipzig, Brobbey gaat miljoenensalaris verdienen'
Gepubliceerd: Vr 12-03-2021 om 19:50

Laatste update: Vr 12-03-2021 om 21:46

Brian Brobbey hield na de wedstrijd tegen Young Boys zijn kaken stijf op elkaar over een mogelijke transfer, maar op dat moment wist hij al lang al dat hij naar RB Leipzig zou gaan. Het nieuws lekte niet lang na de Europa League-wedstrijd van Ajax uit. De spits werd weken geleden al rondgeleid bij zijn nieuwe club.

Leipzig heeft zich voor de komende vier seizoenen verzekerd van de diensten van Brobbey. Dat de club hem nu niet haalt, maar in de zomer, is volgens Leipzig-watcher Stefan Krause van BILD verklaarbaar. "Omdat Leipzig Dominik Szoboszlai heeft gekocht van Red Bull Salzburg was het budget voor januari op. Ze wilden niet te veel nieuwe spelers halen. Dat is de reden waarom ze hem niet eerder naar Leipzig hebben gehaald", zegt hij tegen VoetbalPrimeur.

Lees meer
Wat zijn de speelkansen voor Brobbey, en vier andere vragen over zijn Leipzig-deal
Swart baalt van vertrek Brobbey: 'Uit respect naar de club en voor je carrière'

Krause vindt dat Leipzig met het binnenhalen van Brobbey een belangrijke slag heeft geslagen. Ook Bayern München, Borussia Dortmund, Bayer Leverkusen en AC Milan werden genoemd, al was Leipzig het meest concreet. "Ze zoeken al sinds de zomer naar een vervanger van Werner (naar Chelsea vertrokken, red.). Ze hebben Hee-chan Hwang van Salzburg en Alexander Sorloth van Trabzonspor gehaald. Maar Hwang scoorde nog niet in de Bundesliga en Sorloth slechts drie keer. Dus een veelscorende spits hebben ze niet."

"Trainer Julian Nagelsmann speelt voorin graag met twee spitsen. De ene is lang en atletisch en de ander is een snelle doelpuntenmachine. Met Yussuf Poulsen en Sorloth hebben ze twee lange spitsen, maar ze zochten nog een snelle aanvaller. Ik denk dat Brobbey zo'n speler is", zegt Krause.

Geheime operatie
Leipzig lag al een tijdje op de loer en wilde de transfervrije status van Brobbey zo snel mogelijk verzilveren. Na het persbericht dat Brobbey transfervrij zou vertrekken leek er toch weer een opening te ontstaan voor Ajax, al was het al zo goed als zeker dat hij naar Duitsland zou verhuizen. Brobbey was recentelijk in Leipzig voor een rondleiding in de Red Bull Arena en een nadere introductie bij zijn nieuwe club. Dat is allemaal in het geheim gegaan.

Salaris Brobbey
Ajax ging ver om Brobbey binnenboord te houden en bood hem een meerjarig contract en een fors salaris. De Amsterdammers maakten echter geen schijn van kans tegen de financiële stootkracht van Leipzig. Bij Die Roten Bullen komt hij naar verluidt voor rond de twee miljoen euro op de loonlijst te staan, netto. Door een opbouw in het contract van Brobbey (19) gaat het salaris ieder jaar omhoog. "Ja, dat klopt", bevestigt Krause. "Ieder jaar gaat het omhoog. Het is een gebruikelijke constructie van Leipzig."

Brobbey zit in de voorselectie van Jong Oranje voor het EK, waarvan de groepsfase eind maand gespeeld wordt. Krause sluit niet uit dat Leipzig tactisch gehandeld heeft met het nu officieel maken van de transfer. "Misschien is dat de reden waarom Leipzig de deal nu bevestigd heeft, dat zou kunnen. Misschien dat andere clubs zich ook zouden melden als Brobbey daar veel gaat scoren."

Brobbey zal wat tijd nodig hebben om zich aan te passen aan de Bundesliga, al verwacht Krause dat hij een basisplaats weet te bemachtigen. "De meeste jonge spelers hebben een jaar tot anderhalf jaar nodig om zich aan te passen bij Leipzig. Ik denk dat Brobbey die tijd ook nodig zal hebben, maar misschien dat hij in de winter of begin 2022 al een basisplaats heeft. Hij zal wat tijd nodig hebben om het tactische systeem en wat andere zaken onder de knie te krijgen. Talentvolle spelers doen het vaak goed in Leipzig, Brobbey denk ik ook."
Pietje
 Pietje - zaterdag 13 maart 2021 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 maart 2021 - 16:00 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens, maar de huidige productie van Brobbey is ongekend. De enige kritiek op hem was altijd z'n gebrek aan rendement. Misschien hebben die dingen ook te maken met de spelers om je heen.
Dat is zeker waar. Zo'n jonge jongen (19 jaar pas!) moet nog groeien om maximaal te kunnen presteren. En je hebt helemaal gelijk dat je dan ook afhankelijk bent van je medespelers. Ik vind het niet bijster slim van Brobbey om nu al voor een topcompetitie te kiezen. De kans is levensgroot dat hij weg zal kwijnen op de bank of op de tribune. Hij had er verstandiger aan gedaan om geduld te hebben en nog meer ervaring op te doen bij Ajax. Maar ja... Raiola... Het is mij (en jullie) al veel vaker opgevallen, dat juist de spelers die Raiola als zaakwaarnemer hebben, eerder geneigd zijn om te vertrekken. Dat moet dus de invloed zijn van die dubieuze zaakwaarnemer: de sportieve uitdaging moet voorrang krijgen op de financiële "uitdaging".
En natuurlijk is het dan geen garantie dat Brian Brobbey bij Ajax wel veel zal spelen, zeker met Sebastien Haller voor hem, maar de kans is volgens mij wel groter dan bij RB Leipzig.
nummer10
 nummer10 - zondag 14 maart 2021 - 11:48   quote  deeplink  
mmmm wait... talenten die het niet goed deden in jong verdiende toch geen kans ? want je moest het eerst daar laten zien in jong? terwijl ik meermaals heb geroepen dat die spelers beter zouden kunnen zijn met betere spelers omzich heen...
remco k
 remco k - zondag 14 maart 2021 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 maart 2021 - 11:48 schreef nummer10 het volgende:
mmmm wait... talenten die het niet goed deden in jong verdiende toch geen kans ? want je moest het eerst daar laten zien in jong? terwijl ik meermaals heb geroepen dat die spelers beter zouden kunnen zijn met betere spelers omzich heen...
Hij heeft het toch ook gewoon aan het begin van dit seizoen prima gedaan bij jong?
Daarna zijn minuten gemaakt bij 1.
remco k
 remco k - zondag 14 maart 2021 - 13:20   quote  deeplink  
Dus wat is er mis met eerst laten zien in het elftal waar je zit.
Loetje
 Loetje - zondag 14 maart 2021 - 13:29   quote  deeplink  
Tijd om er eens op te reageren.

De laatste tijd is er meermaals kritiek gegeven op Ajax inzake het niet kunnen verlengen van Brian Brobbey. Ik vind de kritiek op Ajax echt zo kortzichtig, zo slecht en zo onterecht

Even meegenomen dat beiden partijen zich hebben uitgesproken over de situatie.. situatie. Overmars gaf aan heel ver voor Brobbey te willen gaan, de andere kant gaf aan dat het niet aan Ajax ligt

De dag vandaag lekt dus uit dat Ajax godverdomme anderhalf miljoen bruto wilt betalen voor een spits die net komt kijken en een paar potjes gespeeld heeft. Dat is volgens mij met afstand (op Gravenberch na), net meeste wat Ajax ooit voor een jeugdspeler heeft gegeven die net amper 10 invalbeurten in zijn poten heeft .

Brobbey heeft hier schijt aan, schijt aan alles wat Ajax hem gebracht heeft en gewoon een prachtsalaris wilde geven.

Nee, lekker opflikkeren. In uiterste nood nog gebruiken en verder bombarderen tot persona non grata! Verwend teringventje, inclusief Raiola en zijn hele omgeving.

En wat ik 2 maanden geleden al zei, de volgende wordt Gravenverch. Die zit al op 1.5 miljoen en Ajax zal komend seizoen moeten gaan verlengen. Die gaat ook 4/5 miljoen vragen, denk ik zo.
Pietje
 Pietje - zondag 14 maart 2021 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 maart 2021 - 13:29 schreef Loetje het volgende:
Tijd om er eens op te reageren.

De laatste tijd is er meermaals kritiek gegeven op Ajax inzake het niet kunnen verlengen van Brian Brobbey. Ik vind de kritiek op Ajax echt zo kortzichtig, zo slecht en zo onterecht

Even meegenomen dat beiden partijen zich hebben uitgesproken over de situatie.. situatie. Overmars gaf aan heel ver voor Brobbey te willen gaan, de andere kant gaf aan dat het niet aan Ajax ligt

De dag vandaag lekt dus uit dat Ajax godverdomme anderhalf miljoen bruto wilt betalen voor een spits die net komt kijken en een paar potjes gespeeld heeft. Dat is volgens mij met afstand (op Gravenberch na), net meeste wat Ajax ooit voor een jeugdspeler heeft gegeven die net amper 10 invalbeurten in zijn poten heeft .

Brobbey heeft hier schijt aan, schijt aan alles wat Ajax hem gebracht heeft en gewoon een prachtsalaris wilde geven.

Nee, lekker opflikkeren. In uiterste nood nog gebruiken en verder bombarderen tot persona non grata! Verwend teringventje, inclusief Raiola en zijn hele omgeving.

En wat ik 2 maanden geleden al zei, de volgende wordt Gravenverch. Die zit al op 1.5 miljoen en Ajax zal komend seizoen moeten gaan verlengen. Die gaat ook 4/5 miljoen vragen, denk ik zo.
Op zich heb je volstrekt gelijk, gap! Toch wil ik ook wel een kanttekening maken: Een jochie van net 19 jaar is enorm te beïnvloeden en helemaal door zo'n doorgewinterde zaakwaarnemer als Raiola. Ik denk dat diens invloed in deze kwestie doorslaggevend geweest is. E.e.a. neemt niet weg dat Brobbey alles, echt alles aan Ajax te danken heeft. Zijn handelwijze riekt naar ondankbaarheid en daar had Raiola (als hij een menselijke zaakwaarnemer geweest zou zijn) hem hiervoor had moeten waarschuwen. Maar voor Raiola telt maar één ding: money, money, money...
Loetje
 Loetje - zondag 14 maart 2021 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 maart 2021 - 14:33 schreef Pietje het volgende:

[..]

Op zich heb je volstrekt gelijk, gap! Toch wil ik ook wel een kanttekening maken: Een jochie van net 19 jaar is enorm te beïnvloeden en helemaal door zo'n doorgewinterde zaakwaarnemer als Raiola. Ik denk dat diens invloed in deze kwestie doorslaggevend geweest is. E.e.a. neemt niet weg dat Brobbey alles, echt alles aan Ajax te danken heeft. Zijn handelwijze riekt naar ondankbaarheid en daar had Raiola (als hij een menselijke zaakwaarnemer geweest zou zijn) hem hiervoor had moeten waarschuwen. Maar voor Raiola telt maar één ding: money, money, money...
Volgens mij geef ik ook aan dat Raiola hier evengoed een deel in heeft, dus moge dat helder zijn.

Ik heb in deze kritiek op de mensen die dit wederom bij Ajax leggen, want ik durf echt wel 120% te stellen dat dit niet zo is.

En ondanks de invloed van Raiola, is die er én zelf bij én zijn er ouders, neem aan dat je daar eerder iets van aanneemt dan van een zaakwaarnemer.
Pietje
 Pietje - zondag 14 maart 2021 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 maart 2021 - 14:37 schreef Loetje het volgende:

[..]

Volgens mij geef ik ook aan dat Raiola hier evengoed een deel in heeft, dus moge dat helder zijn.

Ik heb in deze kritiek op de mensen die dit wederom bij Ajax leggen, want ik durf echt wel 120% te stellen dat dit niet zo is.

En ondanks de invloed van Raiola, is die er én zelf bij én zijn er ouders, neem aan dat je daar eerder iets van aanneemt dan van een zaakwaarnemer.
Dat het niet aan Ajax ligt zeg ik nergens. Integendeel: ik denk dat Overmars en Ten Hag er alles aan hebben gedaan om Brobbey voor Ajax te behouden. Met riante voorstellen!!

Ik bedoelde alleen dat een jochie van amper 19 jaar vaak (!) zeer te beïnvloeden is. Maar ondankbaar is hij zeker!
Loetje
 Loetje - zondag 14 maart 2021 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 maart 2021 - 14:44 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat het niet aan Ajax ligt zeg ik nergens. Integendeel: ik denk dat Overmars en Ten Hag er alles aan hebben gedaan om Brobbey voor Ajax te behouden. Met riante voorstellen!!

Ik bedoelde alleen dat een jochie van amper 19 jaar vaak (!) zeer te beïnvloeden is. Maar ondankbaar is hij zeker!
Dat geef ik dus aan. Alleen is dat niet alleen een zaakwaarnemer.
Pietje
 Pietje - zondag 14 maart 2021 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 maart 2021 - 14:45 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat geef ik dus aan. Alleen is dat niet alleen een zaakwaarnemer.
We zijn het helemaal eens gap!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 14 maart 2021 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 maart 2021 - 14:44 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat het niet aan Ajax ligt zeg ik nergens. Integendeel: ik denk dat Overmars en Ten Hag er alles aan hebben gedaan om Brobbey voor Ajax te behouden. Met riante voorstellen!!

Ik bedoelde alleen dat een jochie van amper 19 jaar vaak (!) zeer te beïnvloeden is. Maar ondankbaar is hij zeker!
Helemaal mee eens Brabo
Pietje
 Pietje - zondag 14 maart 2021 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 maart 2021 - 15:07 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Helemaal mee eens Brabo
Haha. Ik ben geen Brabo hoor. Ik ben een rechtgeaarde Amsterdammer. Die overigens al heel lang vlak bij Utrecht woont.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 15 maart 2021 - 11:22   quote  deeplink  
Ja, ik kan wel 2 miljoen netto redenen bedenken waarom Brobbey naar RB gaat en niet bij Ajax een contractje gaat tekenen, Hier kon Ajax gewoon niet tegenop en dat is maar goed ook. Ajax moet dit soort bedragen niet gaan betalen aan talenten.

Wel jammer dat clubs dit soort bedragen gaan neertellen aan salaris, dan zal het lastiger worden voor Ajax om talenten ook te houden.
Op deze manier maak je ook een land zoals Nederland zwakker. Dit soort spelers gaan niet spelen in het buitenland en missen daardoor heel veel eerste elftal ervaring. Het nederlands elftal is weer een potentiele kandidaat kwijt.
Laten we wel zijn, een goede begeleiding/leerschool kan zorgen dat je een veel grotere speler kan worden als je de potentie hebt
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 15 maart 2021 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 maart 2021 - 11:22 schreef Ajax we love you het volgende:
Ja, ik kan wel 2 miljoen netto redenen bedenken waarom Brobbey naar RB gaat en niet bij Ajax een contractje gaat tekenen, Hier kon Ajax gewoon niet tegenop en dat is maar goed ook. Ajax moet dit soort bedragen niet gaan betalen aan talenten.

Wel jammer dat clubs dit soort bedragen gaan neertellen aan salaris, dan zal het lastiger worden voor Ajax om talenten ook te houden.
Op deze manier maak je ook een land zoals Nederland zwakker. Dit soort spelers gaan niet spelen in het buitenland en missen daardoor heel veel eerste elftal ervaring. Het nederlands elftal is weer een potentiele kandidaat kwijt.
Laten we wel zijn, een goede begeleiding/leerschool kan zorgen dat je een veel grotere speler kan worden als je de potentie hebt
We moeten nu niet gaan doen of Ajax roomser is dan de paus. Ajax doet het namelijk zelf ook veelvuldig om spelers weg te halen bij andere clubs. Vaak door een gedegen plan, maar ook weleens door een zak geld neer te zetten.
p111
 p111 - maandag 15 maart 2021 - 14:36   quote  deeplink  
Het is ouwe koek,dus dat zal voorlopig wel bliven zo blijven.Steeds meer clubs gaan op zoek naar jonge talenten en verleiden die gassies met moooie contracten en verhuren ze dan.Vooral Chelsey en City hebben tientallen talenten in europa rondlopen.
remco k
 remco k - maandag 15 maart 2021 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 maart 2021 - 11:53 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

We moeten nu niet gaan doen of Ajax roomser is dan de paus. Ajax doet het namelijk zelf ook veelvuldig om spelers weg te halen bij andere clubs. Vaak door een gedegen plan, maar ook weleens door een zak geld neer te zetten.
Helemaal eens hoor.

Ik heb ook eigenlijk geen kritiek. Maar kom we op voor onze club. De tyfus dus met zo’n ventje en Raiola.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 15 maart 2021 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 maart 2021 - 14:36 schreef p111 het volgende:
Het is ouwe koek,dus dat zal voorlopig wel bliven zo blijven.Steeds meer clubs gaan op zoek naar jonge talenten en verleiden die gassies met moooie contracten en verhuren ze dan.Vooral Chelsey en City hebben tientallen talenten in europa rondlopen.
Is indd al vele jaren aan de gang. Soms heb je geluk dat je ze kunt behouden en anders Raiola. Jammer maar helaas en 3 miljoen voor iemand die nog bijna niets bewezen heeft is gekkenwerk.

Snap 3 miljoen van Red Bull nog wel die halen hem gratis en hopen op een flinke transfersom in de toekomst.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 15 maart 2021 - 16:05   quote  deeplink  
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/971324/er-is-een-heel-dubieus-spel-gespeeld-brobbey-zei-maak-het-rond-met-ajax.html

Hoe het is, is het.
Helaas gaat hij weg bij ajax, maar ik weiger in dit geval iemand te beschuldigen. Er zijn mijn inziens verschillende redenen/oorzaken waarom hij uiteindelijk niet heeft bijgetekend. Ik denk zeker niet in de laatste plaats door wat er in bovenstaande link staat beschreven......

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 maart 2021 door Ronald 1960 --
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 15 maart 2021 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 maart 2021 - 11:53 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

We moeten nu niet gaan doen of Ajax roomser is dan de paus. Ajax doet het namelijk zelf ook veelvuldig om spelers weg te halen bij andere clubs. Vaak door een gedegen plan, maar ook weleens door een zak geld neer te zetten.
Het gaat er niet om of Ajax dit wel of niet doet, maar 3 miljoen (2 miljoen netto) per jaar betalen aan een speler die voornamelijk in de Keuken kampioen divisie heeft gespeeld?

Heel knap van Raiolla, nu snap ik ook het commentaar dat het niet aan Ajax lag. Maarja andere spelers krijgen dit natuurlijk ook mee (Gravenberch)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5968
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Brobbey









0.0097959