BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord legt voorgang Feyenoord city stil na fors hogere bouwkosten

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Stylzz
 Stylzz - woensdag 10 november 2021 - 21:42   quote  deeplink  
Ik maak me er niet druk meer over.
Begin langzaam te denken dat onze club echt bestaat uit kakkerlakken die zelfs niet in staat zijn zichzelf uit te roeien.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 10 november 2021 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 november 2021 - 21:40 schreef van geil het volgende:
Ik ben al oliebollen aan t bakken , om het nieuwe stadion 1908 te kunnen betalen.
Lol ,geen woorden maar olliebollen Geile :,)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 10 november 2021 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 november 2021 - 21:42 schreef Stylzz het volgende:
Ik maak me er niet druk meer over.
Begin langzaam te denken dat onze club echt bestaat uit kakkerlakken die zelfs niet in staat zijn zichzelf uit te roeien.
Hahaha indd
van geil
 van geil - woensdag 10 november 2021 - 22:11   quote  deeplink  
Golman Sucks is de beste verdelger ter wereld,geen zorgen.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 11 november 2021 - 09:10   quote  deeplink  
Feyenoord maakte woensdagmiddag op de clubwebsite bekend dat de plannen voor het nieuwe stadion verdere vertraging oplopen. Pas in de zomer van 2022 komt de club met duidelijkheid, al weet Mikos Gouka al wat dat betekent.

De journalist van het Algemeen Dagblad denkt Feyenoord de komende jaren gewoon in het huidige stadion blijven voetballen. "Dat is zo het meest simpel samen te vatten: het huidige stadionproject is morsdood. Er is geen bouwconcern meer na het vertrek van BAM en er zijn eigenlijk ook geen investeerders meer. Alle opties voor de toekomst zijn dus weer open", schrijft hij in zijn column.

Daarbij gaat het onder meer om financiële verplichtingen. "Duidelijk is dat er tot 2027 gewoon in de Kuip wordt gevoetbald. De stadiontak stevent op een faillissement af. Er zijn torenhoge schulden en bovendien dient kredietverstrekker Goldman Sachs nog te worden terugbetaald."

Mochten de plannen rondom het bouwen van een nieuw stadion definitief verdwijnen dan moet Feyenoord op een andere manier zorgen dat het stappen zet met het onderkomen. Het huidige stadion is door achterstallig onderhoud namelijk toe aan een flinke opknapbeurt, wat de club eveneens tientallen miljoenen euro's gaat kosten.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 11 november 2021 - 13:08   quote  deeplink  
In steno meegeschreven:

Interessant, bouwbedrijf met strategiewisseling wordt echt wel als 1 van de oorzaken gegeven
Excessief hogere bouwsom dan initieel afgesproken. 180 miljoen duurder. Was van de zomer nog geen sprake van. Er is dus geen akkoord meer met Bouwbedrijf. Tot een aantal maanden geleden was t volgens de RVC heel anders.

Wordt nu gekeken naar opties en misschien dingen weglaten.

Funding voor onderhoud wordt naar gezocht. RVC geen idee hoeveel daarvoor nodig is. Gaan nu inventariseren wat ze met de Kuip moeten doen omdat het hele verhaal langer gaat duren nu wat er ook gaat gebeuren.

Een van de alternatieven die onderzocht wordt is met andere bouwers, project is niet van de baan. Alleen het traject met BAM.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 11 november 2021 - 13:11   quote  deeplink  
Feyenoord heeft gereageerd op de huidige situatie rond het stadionplan dat de club heeft stilgelegd. "Er zijn op dit moment geen oplossingen", geeft Raad van Commissarissen-voorzitter Toon van Bodegom toe.
Van Bodegom, vergezeld door vice-voorzitter Gérard Moussault, begint zijn verhaal met een mededeling: "Het is jammer dat we nu hier zitten. Dat het plan niet realiseerbaar is. Het is een treurige dag. Er hebben mensen hard aan gewerkt.''

Van Bodegom en Moussault vertellen dat zij verrast werden en noemen daarbij bouwconcern BAM als schuldige. "Zij hadden er geen zin meer in. Wij willen niks stilleggen. Wij hebben tot voor kort geijverd voor een nieuwe stadion. We hebben als BVO de businesscase tot een realiseerbare bouw en financiering. We zijn nu geconfronteerd met een bouwcombinatie die niet realiseerbaar is. Ruim 180 miljoen euro aan extra kosten. De projectontwikkelaar doet geen projecten meer boven de 150 miljoen euro."

De Kuip
De club geeft aan dat alle opties open blijven. "We moeten kijken wat voldoet aan de eisen van de supporters, aan de veiligheid, aan de eisen van de UEFA. De staat van De Kuip is op dit moment niet waar wij tevreden over zijn. We moeten het op peil brengen. Hoeveel dat gaat kosten? Geen idee. We moeten nu geld gaan zoeken om de opknapbeurt te realiseren."

Feyenoord maakt duidelijk dat ook het huidige plan nog steeds realiseerbaar kan zijn. "Maar dat is inderdaad niet heel erg gemakkelijk. Daarom nemen we de tijd om tot een oplossing te komen. Alle opties staan nogmaals open. Wij worden geconfronteerd met een situatie die we niet zagen aankomen. We hebben geen oplossingen op dit moment. We gaan met elkaar kijken wat we wel kunnen. En we sluiten van tevoren niets uit. Kunnen we door met de bouwer? Hoogstwaarschijnlijk niet. We hebben altijd gezegd dat we drie punten nodig hebben om een taart te maken. Als één van die drie niet aansluit, dan is er geen taart."

Goldman Sachs
Wat betreft de lening bij Goldman Sachs die nodig was om de ontwikkeling te financieren zegt Moussalt: "We hebben een overeenkomst getroffen met hen. De vorderding is daarom niet opeisbaar." Van Bodegom vult aan: "De RvC van het stadion vreest niet voor een faillissement. En de club kan dit dragen."
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - donderdag 11 november 2021 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 november 2021 - 21:42 schreef Stylzz het volgende:
Ik maak me er niet druk meer over.
Begin langzaam te denken dat onze club echt bestaat uit kakkerlakken die zelfs niet in staat zijn zichzelf uit te roeien.
Ga je mond spoelen, NU! Ga je nu zelf die door de ajakkesieden bedachte term gebruiken?
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 11 november 2021 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 november 2021 - 13:11 schreef Stylzz het volgende:

Goldman Sachs
Wat betreft de lening bij Goldman Sachs die nodig was om de ontwikkeling te financieren zegt Moussalt: "We hebben een overeenkomst getroffen met hen. De vorderding is daarom niet opeisbaar." Van Bodegom vult aan: "De RvC van het stadion vreest niet voor een faillissement. En de club kan dit dragen."
GS is een reus die opvreet. Maar kon me ook niet geheel voorstellen dat de club haar toekomst in handen zou leggen bij een bank met deze reputatie.
Maar goed, dat weet je nooit geheel zeker.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 11 november 2021 - 22:29   quote  deeplink  


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 11 november 2021 door Leon FR1908 --
van geil
 van geil - donderdag 11 november 2021 - 23:13   quote  deeplink  
Nou, lekker slapen Leon.
Lekker opgewaardeerde huur, schulden,rente en boetes betalen aan die lieverdjes uit de United States .
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 11 november 2021 - 23:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 november 2021 - 23:13 schreef van geil het volgende:
Nou, lekker slapen Leon.
Lekker opgewaardeerde huur, schulden,rente en boetes betalen aan die lieverdjes uit de United States .
Hadden het beter kunnen laten financieren door het Chinese Evergrande
VVout
 VVout - vrijdag 12 november 2021 - 06:40   quote  deeplink  
Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom de bank om de hoek het niet doet.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 12 november 2021 - 09:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 november 2021 - 06:40 schreef VVout het volgende:
Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom de bank om de hoek het niet doet.
Precies dat
van geil
 van geil - vrijdag 12 november 2021 - 09:42   quote  deeplink  
Ja, 100 procent eens, toen ik dat hoorde , en mij denk velen,
was het wel duidelijk, niet doen!
Next

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5115
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord legt voorgang Feyenoord city stil na fors hogere bouwkosten









0.0080938