BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Seizoen 2023/24 met Maurice Steyn, Hedwiges Maduro en Said Bakkati

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 06 augustus 2023 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 augustus 2023 - 18:55 schreef Pietje het volgende:

[..]

Logisch toch! Hij heeft nogal wat brandhout voor zijn neus.
Ja dat kan beter, maar Medic viel me alles mee, met zijn lengte brengt hij meer rust in de verdediging met name bij hoekschoppen( in ieder geval bij mij ๐Ÿ˜„)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 06 augustus 2023 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 augustus 2023 - 18:57 schreef remco k het volgende:
Een aantal van de aankopen toch wel prima vandaag. Vd Boomen en Medic vielen goed in. Tahirovic lijkt goed te voetballen. Die maken dit Ajax niet zwakker.
Die Duitser heeft tot zo ver goed ingekocht
Pietje
 Pietje - zondag 06 augustus 2023 - 19:06   quote  deeplink  
En wie gaat er voor dit wanbeleid de schuld krijgen?
Juist... de trainers. En juist zij zeggen al weken dat er in iedere linie kwaliteit bij moet komen.
Pietje
 Pietje - zondag 06 augustus 2023 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 augustus 2023 - 18:57 schreef remco k het volgende:
Een aantal van de aankopen toch wel prima vandaag. Vd Boomen en Medic vielen goed in. Tahirovic lijkt goed te voetballen. Die maken dit Ajax niet zwakker.
Eens. Ik ben dezelfde mening toegedaan.
Pietje
 Pietje - zondag 06 augustus 2023 - 19:08   quote  deeplink  
Doelsaldo van 6 oefenwedstrijden is 12-15 oftewel Ajax-onwaardig
Pietje
 Pietje - zondag 06 augustus 2023 - 19:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 augustus 2023 - 19:05 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ja dat kan beter, maar Medic viel me alles mee, met zijn lengte brengt hij meer rust in de verdediging met name bij hoekschoppen( in ieder geval bij mij ๐Ÿ˜„)
Klopt. Medic lijkt mij een intelligentie voetballer.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 06 augustus 2023 - 19:10   quote  deeplink  
Ajax speelde de laatste 20 minuten zeer goed, 3 a 4 doelpunten hadden zo maar gekunnen.
Met hun lengte gaan Medic en Forbs bij hoekschoppen zeker nog scoren.

Ik ben nu meer positief gestemd dan voor deze wedstrijd, indien er achterin nog spelers bij komen en een spits die scoort dan kunnen we deze competitie nog ver komen
Pietje
 Pietje - zondag 06 augustus 2023 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 augustus 2023 - 19:10 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ajax speelde de laatste 20 minuten zeer goed, 3 a 4 doelpunten hadden zo maar gekunnen.
Met hun lengte gaan Medic en Forbs bij hoekschoppen zeker nog scoren.

Ik ben nu meer positief gestemd dan voor deze wedstrijd, indien er achterin nog spelers bij komen en een spits die scoort dan kunnen we deze competitie nog ver komen
Zekers, maar die spelers moeten nog wel komen en met de huidige directie en de RvC weet je het maar nooit.
Pietje
 Pietje - zondag 06 augustus 2023 - 19:13   quote  deeplink  
Ik ga koken (mijn beurt).
Plezierige avond allen.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 06 augustus 2023 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 augustus 2023 - 16:47 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel waar. Tja ik kan niet kijken in de bovenkamer van Steijn.
Probeer liplezen vriend ;)
Pietje
 Pietje - zondag 06 augustus 2023 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 augustus 2023 - 20:07 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Probeer liplezen vriend ;)
Ik doe niet anders, gappie! Haha

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 augustus 2023 door Pietje --
remco k
 remco k - zondag 06 augustus 2023 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 augustus 2023 - 19:06 schreef Pietje het volgende:
En wie gaat er voor dit wanbeleid de schuld krijgen?
Juist... de trainers. En juist zij zeggen al weken dat er in iedere linie kwaliteit bij moet komen.
Welk wanbeleid bij het eerste?

Even serieus Pietje, de aankopen van dit seizoen doen het vooralsnog prima. Na vandaag zal je Aertsen niet meer zien en zullen de nieuwe aankopen meer en meer gaan spelen.

Wat is er mis met dit team.

Rulli
Rensch Medic Hato Salah Eddine
Tahirovic vd Boomen
berghuis
Borger Brobbey Bergwijn

Waarbij men nog twee centrale verdedigers extra willen een aanvallende middenvelder en een spits.

Als dat gebeurt staat er toch gewoon een goede selectie die om het kampioenschap moet kunnen strijden?
Pietje
 Pietje - zondag 06 augustus 2023 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 augustus 2023 - 21:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Welk wanbeleid bij het eerste?

Even serieus Pietje, de aankopen van dit seizoen doen het vooralsnog prima. Na vandaag zal je Aertsen niet meer zien en zullen de nieuwe aankopen meer en meer gaan spelen.

Wat is er mis met dit team.

Rulli
Rensch Medic Hato Salah Eddine
Tahirovic vd Boomen
berghuis
Borger Brobbey Bergwijn

Waarbij men nog twee centrale verdedigers extra willen een aanvallende middenvelder en een spits.

Als dat gebeurt staat er toch gewoon een goede selectie die om het kampioenschap moet kunnen strijden?
Het mogelijke (!) wanbeleid wanneer er verder geen spelers bijkomen zoals Steijn en Mislintat binnen willen halen.
In jouw opstelling zie ik twee zwakkere schakels. Ik ben van mening dat Hato en Salah Eddine nog niet klaar zijn voor het grote werk in het eerste elftal.
Pietje
 Pietje - zondag 06 augustus 2023 - 21:31   quote  deeplink  
En we hebben trouwens ook nog onze Turkse vriend Kaplan. Die schijnt er ook aan te komen heb ik begrepen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 augustus 2023 door Pietje --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 06 augustus 2023 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 augustus 2023 - 21:31 schreef Pietje het volgende:
En we hebben trouwens ook nog onze Turkse vriend Kaplan. Die schijnt er ook aan te komen heb ik begrepen.
Tot oktober niet inzetbaar
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 06 augustus 2023 - 22:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 augustus 2023 - 21:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Welk wanbeleid bij het eerste?

Even serieus Pietje, de aankopen van dit seizoen doen het vooralsnog prima. Na vandaag zal je Aertsen niet meer zien en zullen de nieuwe aankopen meer en meer gaan spelen.

Wat is er mis met dit team.

Rulli
Rensch Medic Hato Salah Eddine
Tahirovic vd Boomen
berghuis
Borger Brobbey Bergwijn

Waarbij men nog twee centrale verdedigers extra willen een aanvallende middenvelder en een spits.

Als dat gebeurt staat er toch gewoon een goede selectie die om het kampioenschap moet kunnen strijden?
Dan zien we een beter elftal dan afgelopen seizoen, zeker weten!
Pietje
 Pietje - zondag 06 augustus 2023 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 augustus 2023 - 22:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Tot oktober niet inzetbaar
Oktober? Ik meen ergens gelezen te hebben dat hij in september al inzetbaar is. Nou, we gaan het zien. Hij heeft twee zeer ernstige knieblessures gehad, dus zal de medische- en technische staf heel voorzichtig met hem omgaan.
nummer10
 nummer10 - maandag 07 augustus 2023 - 00:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 augustus 2023 - 21:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Welk wanbeleid bij het eerste?

Even serieus Pietje, de aankopen van dit seizoen doen het vooralsnog prima. Na vandaag zal je Aertsen niet meer zien en zullen de nieuwe aankopen meer en meer gaan spelen.

Wat is er mis met dit team.

Rulli
Rensch Medic Hato Salah Eddine
Tahirovic vd Boomen
berghuis
Borger Brobbey Bergwijn

Waarbij men nog twee centrale verdedigers extra willen een aanvallende middenvelder en een spits.

Als dat gebeurt staat er toch gewoon een goede selectie die om het kampioenschap moet kunnen strijden?
Rensch komt in mijn ogen echt te kort... Wederom vandaag een aantal slaapmomenten
.. rulli eerlijk is eerlijk een prima pot vandaag maar ook de minuten die de reserverkeeper keepte konden me best bekoren..

Rest van de opstelling eens en valt me echt niet tegen en er komen er indd nog wat bij..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 07 augustus 2023 - 07:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 augustus 2023 - 00:01 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Rensch komt in mijn ogen echt te kort... Wederom vandaag een aantal slaapmomenten
.. rulli eerlijk is eerlijk een prima pot vandaag maar ook de minuten die de reserverkeeper keepte konden me best bekoren..

Rest van de opstelling eens en valt me echt niet tegen en er komen er indd nog wat bij..
Inderdaad Rensch is gewoon niet goed genoeg. Kan gewoon niet 90 minuten geconcentreerd zijn lijkt het. Hato en Edin zijn ook nog te onervaren/jong om het hele seizoen basis te staan vrees ik.

Rensch, Sanchez, Taylor, Wijndal, Klaassen mogen ze van mij een andere club voor vinden.

Dan houd je berghuis er maar bij voor de 10 en rechtsbuiten positie.

2 cv erbij een spits en Rechtsback
remco k
 remco k - maandag 07 augustus 2023 - 07:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 augustus 2023 - 21:21 schreef Pietje het volgende:

[..]

Het mogelijke (!) wanbeleid wanneer er verder geen spelers bijkomen zoals Steijn en Mislintat binnen willen halen.
In jouw opstelling zie ik twee zwakkere schakels. Ik ben van mening dat Hato en Salah Eddine nog niet klaar zijn voor het grote werk in het eerste elftal.
Hato was vorig seizoen het debuterende lichtpuntje en blijft als een van de weinige defensief redelijk overeind, daar maak ik me niet zo heel veel zorgen om anders dan de wisselvalligheid die bij de leeftijd hoort.

Salah Eddine was geweldig goed bij Twente in de tweede seizoenshelft, maar net als Hato nog jong.

En natuurlijk is het kwetsbaar, maar als er zoveel vertrekken, is dat toch niet meteen wanbeleid te noemen. Soms is het ook gewoon een stuk lastiger om een goed elftal neer te zetten dan andere jaren.

Ik heb bij zowel psv als Feyenoord net zoveel onervarenheid en twijfelachtige spelers gezien deze voorbereiding. Daar hoor ik geen mensen over wanbeleid. Waarom bij Ajax toch altijd meteen zo overdreven.
p111
 p111 - maandag 07 augustus 2023 - 10:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 augustus 2023 - 19:10 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ajax speelde de laatste 20 minuten zeer goed, 3 a 4 doelpunten hadden zo maar gekunnen.
Met hun lengte gaan Medic en Forbs bij hoekschoppen zeker nog scoren.

Ik ben nu meer positief gestemd dan voor deze wedstrijd, indien er achterin nog spelers bij komen en een spits die scoort dan kunnen we deze competitie nog ver komen
Forbs is maar 1.70 dacht ik in iedergeval klein,die zal het van zijn voetbal moeten hebben.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 07 augustus 2023 - 12:19   quote  deeplink  
Dan heb ik het mis, dacht toen hij er in kwam gisteren dat hij langer was, dan maar veel met de voet scoren of de nodige assists
Pietje
 Pietje - maandag 07 augustus 2023 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 augustus 2023 - 07:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Hato was vorig seizoen het debuterende lichtpuntje en blijft als een van de weinige defensief redelijk overeind, daar maak ik me niet zo heel veel zorgen om anders dan de wisselvalligheid die bij de leeftijd hoort.

Salah Eddine was geweldig goed bij Twente in de tweede seizoenshelft, maar net als Hato nog jong.

En natuurlijk is het kwetsbaar, maar als er zoveel vertrekken, is dat toch niet meteen wanbeleid te noemen. Soms is het ook gewoon een stuk lastiger om een goed elftal neer te zetten dan andere jaren.

Ik heb bij zowel psv als Feyenoord net zoveel onervarenheid en twijfelachtige spelers gezien deze voorbereiding. Daar hoor ik geen mensen over wanbeleid. Waarom bij Ajax toch altijd meteen zo overdreven.
Beste Remco,

Vooropgesteld als het om Ajax gaat ben ik heel emotioneel en dat is voor een academicus eigenlijk best wel kwalijk. Maar ja, ik ben ook maar een gewoon mens.
Ik heb hier al eens geschreven dat ik na mijn afstuderen zo'n 6 jaar in de VS heb gewoond en gewerkt in een tijd dat er in Nederland in principe alleen op zondagmiddag (om 14:30u) werd gevoetbald en er nog geen internet was. Via een voormalig studiegenoot kwam ik achter de uitslag. Ik MOEST het simpelweg weten. Sinds ik 68 jaar geleden door mijn vader als 6-jarig jongetje in 1955 werd meegenomen naar Ajax zit deze prachtige club in mijn genen: als Ajax tegen puntverlies aanliep, of tegenwoordig aanloopt was/ben ik niet te genieten. Ajax is voor mij een soort "way of living", nog steeds.

Als ik Ajax met name het laatste jaar en de laatste weken zie aanrommelen, krijg ik het Spaans benauwd en ga ik dus emotioneel dingen roepen, waar ik later (wat) spijt van krijg. Zo ook gisteren. Nogmaals, dat is niet zoals je van mij zou mogen verwachten. Dan moet ik mijn ongenoegen en teleurstelling even kwijt. Mijn beide kinderen moeten daar vaak om lachen. Trouwens zij hebben een dubbele paspoort: Zij zijn zowel Amerikaan als Nederlander: mijn dochter is geboren in San Francisco en mijn zoon in New York.

Zo nu weet je alles van mij, behalve mijn pincode :-)

En natuurlijk is Jarel Hato een groot talent en nog heel erg jong. Die leert nog elke dag bij en komt er wel. Van Anass Salah-Eddine ben ik minder overtuigd, ondanks dat hij inderdaad bij FC Twente vorig seizoen een prima indruk maakte. Maar met veel respect, FC Twente is Ajax niet. De druk bij ons is vele malen groter. Maar ook hij is nog jong.
nummer10
 nummer10 - maandag 07 augustus 2023 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 augustus 2023 - 17:01 schreef Pietje het volgende:

[..]

Beste Remco,

Vooropgesteld als het om Ajax gaat ben ik heel emotioneel en dat is voor een academicus eigenlijk best wel kwalijk. Maar ja, ik ben ook maar een gewoon mens.
Ik heb hier al eens geschreven dat ik na mijn afstuderen zo'n 6 jaar in de VS heb gewoond en gewerkt in een tijd dat er in Nederland in principe alleen op zondagmiddag (om 14:30u) werd gevoetbald en er nog geen internet was. Via een voormalig studiegenoot kwam ik achter de uitslag. Ik MOEST het simpelweg weten. Sinds ik 68 jaar geleden door mijn vader als 6-jarig jongetje in 1955 werd meegenomen naar Ajax zit deze prachtige club in mijn genen: als Ajax tegen puntverlies aanliep, of tegenwoordig aanloopt was/ben ik niet te genieten. Ajax is voor mij een soort "way of living", nog steeds.

Als ik Ajax met name het laatste jaar en de laatste weken zie aanrommelen, krijg ik het Spaans benauwd en ga ik dus emotioneel dingen roepen, waar ik later (wat) spijt van krijg. Zo ook gisteren. Nogmaals, dat is niet zoals je van mij zou mogen verwachten. Dan moet ik mijn ongenoegen en teleurstelling even kwijt. Mijn beide kinderen moeten daar vaak om lachen. Trouwens zij hebben een dubbele paspoort: Zij zijn zowel Amerikaan als Nederlander: mijn dochter is geboren in San Francisco en mijn zoon in New York.

Zo nu weet je alles van mij, behalve mijn pincode :-)

En natuurlijk is Jarel Hato een groot talent en nog heel erg jong. Die leert nog elke dag bij en komt er wel. Van Anass Salah-Eddine ben ik minder overtuigd, ondanks dat hij inderdaad bij FC Twente vorig seizoen een prima indruk maakte. Maar met veel respect, FC Twente is Ajax niet. De druk bij ons is vele malen groter. Maar ook hij is nog jong.
Ik zou nog wel willen weten wat je favoriete eten is pietje :P
Pietje
 Pietje - maandag 07 augustus 2023 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 augustus 2023 - 17:29 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ik zou nog wel willen weten wat je favoriete eten is pietje :P
Haha. Maar niet verder vertellen hoor!
Dat is Griekse Stifado! ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜๐Ÿค

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 augustus 2023 door Pietje --
nummer10
 nummer10 - maandag 07 augustus 2023 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 augustus 2023 - 17:42 schreef Pietje het volgende:

[..]

Haha. Maar niet verder vertellen hoor!
Dat is Griekse Stifado! ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜๐Ÿค
Oei die kende ik niet ! Maar die ziet er wel zalig uit ! Die ga ik is ff proberen te maken op de kamado in de stoofpan ! ๐Ÿ˜
Pietje
 Pietje - maandag 07 augustus 2023 - 17:55   quote  deeplink  
Veel succes! 1๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜ฎ
Hummel10
 Hummel10 - maandag 07 augustus 2023 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 augustus 2023 - 17:47 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Oei die kende ik niet ! Maar die ziet er wel zalig uit ! Die ga ik is ff proberen te maken op de kamado in de stoofpan ! ๐Ÿ˜
Smaakt goed hoor!
remco k
 remco k - maandag 07 augustus 2023 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 augustus 2023 - 17:01 schreef Pietje het volgende:

[..]

Beste Remco,

Vooropgesteld als het om Ajax gaat ben ik heel emotioneel en dat is voor een academicus eigenlijk best wel kwalijk. Maar ja, ik ben ook maar een gewoon mens.
Ik heb hier al eens geschreven dat ik na mijn afstuderen zo'n 6 jaar in de VS heb gewoond en gewerkt in een tijd dat er in Nederland in principe alleen op zondagmiddag (om 14:30u) werd gevoetbald en er nog geen internet was. Via een voormalig studiegenoot kwam ik achter de uitslag. Ik MOEST het simpelweg weten. Sinds ik 68 jaar geleden door mijn vader als 6-jarig jongetje in 1955 werd meegenomen naar Ajax zit deze prachtige club in mijn genen: als Ajax tegen puntverlies aanliep, of tegenwoordig aanloopt was/ben ik niet te genieten. Ajax is voor mij een soort "way of living", nog steeds.

Als ik Ajax met name het laatste jaar en de laatste weken zie aanrommelen, krijg ik het Spaans benauwd en ga ik dus emotioneel dingen roepen, waar ik later (wat) spijt van krijg. Zo ook gisteren. Nogmaals, dat is niet zoals je van mij zou mogen verwachten. Dan moet ik mijn ongenoegen en teleurstelling even kwijt. Mijn beide kinderen moeten daar vaak om lachen. Trouwens zij hebben een dubbele paspoort: Zij zijn zowel Amerikaan als Nederlander: mijn dochter is geboren in San Francisco en mijn zoon in New York.

Zo nu weet je alles van mij, behalve mijn pincode :-)

En natuurlijk is Jarel Hato een groot talent en nog heel erg jong. Die leert nog elke dag bij en komt er wel. Van Anass Salah-Eddine ben ik minder overtuigd, ondanks dat hij inderdaad bij FC Twente vorig seizoen een prima indruk maakte. Maar met veel respect, FC Twente is Ajax niet. De druk bij ons is vele malen groter. Maar ook hij is nog jong.
Dat is toch alleen maar mooi Pietje, en ik hou van die beleving, alleen hou ik er dan weer niet van dat de kleinste dingen door supporters met name bij Ajax zo verschrikkelijk groot worden gemaakt.
remco k
 remco k - maandag 07 augustus 2023 - 23:21   quote  deeplink  
Wat ik overigens jammer vind. We zaniken altijd op individuen als ze slecht spelen. Maar komen er zelden op terug als die jongens het wel goed doen.

Kijk naar Rulli, vorige week gewoon matig gespeeld, bizar veel commentaar gekregen, gisteren gewoon echt heel goed staan keepen en dan reageren de mensen er niet over. Jammer is dat.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 07 augustus 2023 - 23:59   quote  deeplink  
Rulli is mijn inziens een hele goede keeper, doet me denken aan Stanley Menzo....oh wacht...nee niet..uuuh, laat maar ๐Ÿ”
nummer10
 nummer10 - dinsdag 08 augustus 2023 - 00:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 augustus 2023 - 23:21 schreef remco k het volgende:
Wat ik overigens jammer vind. We zaniken altijd op individuen als ze slecht spelen. Maar komen er zelden op terug als die jongens het wel goed doen.

Kijk naar Rulli, vorige week gewoon matig gespeeld, bizar veel commentaar gekregen, gisteren gewoon echt heel goed staan keepen en dan reageren de mensen er niet over. Jammer is dat.
Volgens mij heb ik gewoon gezegd dat die prima pot speelde en ik weet dat je op mij doelt.. maar dat geeft niks.. wat dat betreft eens met apik, doet me denken aan Menzo...of het nu sarcastisch is of niet er zit wel wat in..
Pietje
 Pietje - dinsdag 08 augustus 2023 - 11:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 augustus 2023 - 23:21 schreef remco k het volgende:
Wat ik overigens jammer vind. We zaniken altijd op individuen als ze slecht spelen. Maar komen er zelden op terug als die jongens het wel goed doen.

Kijk naar Rulli, vorige week gewoon matig gespeeld, bizar veel commentaar gekregen, gisteren gewoon echt heel goed staan keepen en dan reageren de mensen er niet over. Jammer is dat.
Ik vind Rulli ook een erg goede en betrouwbare doelman. Niet voor niets is hij al een paar keer uitgeroepen tot MotM in competitieverband.

En wat betreft mijn eigen emotionele gedrag: ik krijg nogal eens op mijn lazer van mijn vrouw (bij puntverlies van mijn club), dat het "maar" om voetbal gaat en er belangrijkere dingen in de wereld gaande zijn. En daar heeft zij natuurlijk gelijk in. Maar ja... Ajax hรจ!

En verder heb je volkomen gelijk hoor. Nederlanders in zijn algemeenheid zeiken wat af en niet alleen over voetbal. Ik zal proberen om mezelf in toom te houden (met wanbeleid, et cetera). :-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 08 augustus 2023 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 augustus 2023 - 23:21 schreef remco k het volgende:
Wat ik overigens jammer vind. We zaniken altijd op individuen als ze slecht spelen. Maar komen er zelden op terug als die jongens het wel goed doen.

Kijk naar Rulli, vorige week gewoon matig gespeeld, bizar veel commentaar gekregen, gisteren gewoon echt heel goed staan keepen en dan reageren de mensen er niet over. Jammer is dat.
Ongelooflijk hoe snel hier spelers een trainer afgekraakt wordt

Ik ben zelf geen Taylor fan maar indien hij goed speelt kruip ik er niet voor weg, dan zal ik dit benoemen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 augustus 2023 door Jack Huntelaar --
Pietje
 Pietje - dinsdag 08 augustus 2023 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 augustus 2023 - 12:15 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ongelooflijk hoe snel hier spelers een trainer afgekraakt wordt

Ik ben zelf geen Taylor fan maar indien hij goed speelt kruip ik er niet voor weg, dan zal ik dit benoemen
Voetbal is oorlog (Rinus Michels) en voetbal is emotie (o.a. Pietje) :-)
Ik denk dat het niet alleen bij Ajax speelt, maar ook bij supporters van andere clubs. Denk wat dat betreft ook eens aan supporters die hun eigen spelers uitfluiten: eigen-nest-bevuiling noem ik dat dan maar. Het is voor mij niet goed te praten, maar ik begrijp het wel. Opnieuw die emotie en teleurstelling. Maar van dat uitfluiten worden spelers ook niet beter. Dus, tja... zeg het maar. In al die jaren dat ik wรจl een seizoenkaart had, heb ik nog nooit "mijn eigen" spelers uitgefloten.
De laatste ruim 20 jaar heb ik geen seizoenkaart meer. Ik voelde mij bedreigd door al die hooligans in een zwarte hoody. Beroeps-herrieschoppers. Mij niet gezien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 augustus 2023 door Pietje --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 08 augustus 2023 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 augustus 2023 - 12:33 schreef Pietje het volgende:

[..]

Voetbal is oorlog (Rinus Michels) en voetbal is emotie (o.a. Pietje) :-)
Ik denk dat het niet alleen bij Ajax speelt, maar ook bij supporters van andere clubs. Denk wat dat betreft ook eens aan supporters die hun eigen spelers uitfluiten: eigen-nest-bevuiling noem ik dat dan maar. Het is voor mij niet goed te praten, maar ik begrijp het wel. Opnieuw die emotie en teleurstelling. Maar van dat uitfluiten worden spelers ook niet beter. Dus, tja... zeg het maar. In al die jaren dat ik wรจl een seizoenkaart had, heb ik nog nooit "mijn eigen" spelers uitgefloten.
De laatste ruim 20 jaar heb ik geen seizoenkaart meer. Ik voelde mij bedreigd door al die hooligans in een zwarte hoody. Beroeps-herrieschoppers. Mij niet gezien.
Maar die hooligans waren in de jaren 80/90 misschien nog wel erger... Vandaar vroeger ook de grote hekken en grachten... ik snap je punt wel, maar dat weerhoudt mij er niet van om af en toe die kant op te gaan.. en ja af en toe, aangezien het best wat kost elke keer richting amsterdam incl kaartjes (3x)
Pietje
 Pietje - dinsdag 08 augustus 2023 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 augustus 2023 - 12:38 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Maar die hooligans waren in de jaren 80/90 misschien nog wel erger... Vandaar vroeger ook de grote hekken en grachten... ik snap je punt wel, maar dat weerhoudt mij er niet van om af en toe die kant op te gaan.. en ja af en toe, aangezien het best wat kost elke keer richting amsterdam incl kaartjes (3x)
Oh zeker, nummer10, in die jaren was het constant raak met die etterbakken die het plezier van de massa hebben verpest. De Engelse regering heeft het destijds goed aangepakt, in Nederland durfde men dat niet: stadionverbod en melden bij het politiebureau op het moment dat de wedstrijd begon. Dat heeft in Engeland echt geholpen.

En ja, een los kaartje en vervoer naar Amsterdam vanuit het oosten is een behoorlijk kapitaal. Dat ga je beslist niet om de week doen.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 08 augustus 2023 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 augustus 2023 - 13:04 schreef Pietje het volgende:

[..]

Oh zeker, nummer10, in die jaren was het constant raak met die etterbakken die het plezier van de massa hebben verpest. De Engelse regering heeft het destijds goed aangepakt, in Nederland durfde men dat niet: stadionverbod en melden bij het politiebureau op het moment dat de wedstrijd begon. Dat heeft in Engeland echt geholpen.

En ja, een los kaartje en vervoer naar Amsterdam vanuit het oosten is een behoorlijk kapitaal. Dat ga je beslist niet om de week doen.
Ik hoop ook dat de regering dit besluit zal nemen en niet de makkelijke weggaat kiezen door bijv uit fans te weren en elke pot na 5 min stil ligt...

Klopt pietje, helaas veel te duur om elke week te gaan.. maar als het ff kan zijn we erbij
Pietje
 Pietje - dinsdag 08 augustus 2023 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 augustus 2023 - 16:33 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ik hoop ook dat de regering dit besluit zal nemen en niet de makkelijke weggaat kiezen door bijv uit fans te weren en elke pot na 5 min stil ligt...

Klopt pietje, helaas veel te duur om elke week te gaan.. maar als het ff kan zijn we erbij
Er gaat niets boven de sfeer in een stadion, maar dan zonder hooligans.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 08 augustus 2023 - 17:06   quote  deeplink  
Stelletje zeikwijven! Voetbal is emotie, jullie maken er een theekransje van! De enige die altijd slap lult is nummer10. De rest heeft er wel kijk op! En laat dat klote seizoen maar snel beginnen want dat gejank van jullie ben ik nu wel zat! Gaan we het tenminste weer over serieuze zaken hebben!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 08 augustus 2023 - 17:07   quote  deeplink  
En o ja, mevrouwtje Lenderink en onze hockeylulletje Hendriks mogen oprotten!!!
nummer10
 nummer10 - dinsdag 08 augustus 2023 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 augustus 2023 - 17:06 schreef Ajax Warrior het volgende:
Stelletje zeikwijven! Voetbal is emotie, jullie maken er een theekransje van! De enige die altijd slap lult is nummer10. De rest heeft er wel kijk op! En laat dat klote seizoen maar snel beginnen want dat gejank van jullie ben ik nu wel zat! Gaan we het tenminste weer over serieuze zaken hebben!
Ah gosh... Heb soms best wel met je te doen weet je dat.. lief he ?
Pietje
 Pietje - dinsdag 08 augustus 2023 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 augustus 2023 - 17:06 schreef Ajax Warrior het volgende:
Stelletje zeikwijven! Voetbal is emotie, jullie maken er een theekransje van! De enige die altijd slap lult is nummer10. De rest heeft er wel kijk op! En laat dat klote seizoen maar snel beginnen want dat gejank van jullie ben ik nu wel zat! Gaan we het tenminste weer over serieuze zaken hebben!
Amen...
Pietje
 Pietje - dinsdag 08 augustus 2023 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 augustus 2023 - 17:07 schreef Ajax Warrior het volgende:
En o ja, mevrouwtje Lenderink en onze hockeylulletje Hendriks mogen oprotten!!!
Absoluut! Liever vandaag dan morgen!!
bertus bikkel
 bertus bikkel - dinsdag 08 augustus 2023 - 18:04   quote  deeplink  
Haha, leuk om dit allemaal te lezen hier vanuit een zonnig Turkije maar inderdaad: laat het maar snel zaterdag worden!!! Dan zijn we weer present in de Arena voor onze mooie club!!!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 08 augustus 2023 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 augustus 2023 - 12:33 schreef Pietje het volgende:

[..]

Voetbal is oorlog (Rinus Michels) en voetbal is emotie (o.a. Pietje) :-)
Ik denk dat het niet alleen bij Ajax speelt, maar ook bij supporters van andere clubs. Denk wat dat betreft ook eens aan supporters die hun eigen spelers uitfluiten: eigen-nest-bevuiling noem ik dat dan maar. Het is voor mij niet goed te praten, maar ik begrijp het wel. Opnieuw die emotie en teleurstelling. Maar van dat uitfluiten worden spelers ook niet beter. Dus, tja... zeg het maar. In al die jaren dat ik wรจl een seizoenkaart had, heb ik nog nooit "mijn eigen" spelers uitgefloten.
De laatste ruim 20 jaar heb ik geen seizoenkaart meer. Ik voelde mij bedreigd door al die hooligans in een zwarte hoody. Beroeps-herrieschoppers. Mij niet gezien.
Ik begrijp het juist niet, sommige spelers worden al afgebrand voordat ze 1 minuut hebben gespeeld.
Voetbal geeft zeker emotie maar hoe bijvoorbeeld ten Hag werd weg gezet door sommigen hier vond ik rond uit schandalig, hij werd zelfs op zijn voorkomen belachelijk gemaakt.

Ik keek in het verleden wel eens op de Feijenoord sites wanneer er verloren werd, nou die waren lang niet zo kritisch als hier op de Ajax site terwijl wij een mindere wedstrijd hadden maar wel 3 punten.

Ik zie het als verwend door de jaren heen, natuurlijk mag je kritisch zijn daar is niks mis mee maar louter en alleen maar afzeiken vind ik iets te ver gaan.

Ik denk dat daardoor kanjers van het eerste uur hier niet meer zijn.

Kijk naar de paar 1000 supporters die mee gereist waren naar Dortmund, dit zijn echte supporters, die hebben Ajax heel de wedstrijd gesteund en zongen ze na de wedstrijd nog toe.

Er is wel degelijk een verschil

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 augustus 2023 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 08 augustus 2023 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 augustus 2023 - 17:06 schreef Ajax Warrior het volgende:
Stelletje zeikwijven! Voetbal is emotie, jullie maken er een theekransje van! De enige die altijd slap lult is nummer10. De rest heeft er wel kijk op! En laat dat klote seizoen maar snel beginnen want dat gejank van jullie ben ik nu wel zat! Gaan we het tenminste weer over serieuze zaken hebben!
Hahaha een theekransje, met of zonder speculaasje?

Pffff eindelijk, ik wordt voor vol aangezien, bedankt maat hahahaha

Laten we het meer over voetbal gaan hebben Warrior helemaal mee eens hahaha
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 08 augustus 2023 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 augustus 2023 - 17:07 schreef Ajax Warrior het volgende:
En o ja, mevrouwtje Lenderink en onze hockeylulletje Hendriks mogen oprotten!!!
Wat mij aan gaat liever vandaag dan morgen, er moeten meer oud Ajacieden plaats nemen die wat gepresteerd hebben, denk nu even aan onze Johan zijn inzage..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 augustus 2023 door Jack Huntelaar --
Pietje
 Pietje - dinsdag 08 augustus 2023 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 augustus 2023 - 18:04 schreef bertus bikkel het volgende:
Haha, leuk om dit allemaal te lezen hier vanuit een zonnig Turkije maar inderdaad: laat het maar snel zaterdag worden!!! Dan zijn we weer present in de Arena voor onze mooie club!!!!
Ik wens je een mooie vakantie, Bertus!
Pietje
 Pietje - dinsdag 08 augustus 2023 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 augustus 2023 - 18:09 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik begrijp het juist niet, sommige spelers worden al afgebrand voordat ze 1 minuut hebben gespeeld.
Voetbal geeft zeker emotie maar hoe bijvoorbeeld ten Hag werd weg gezet door sommigen hier vond ik rond uit schandalig, hij werd zelfs op zijn voorkomen belachelijk gemaakt.

Ik keek in het verleden wel eens op de Feijenoord sites wanneer er verloren werd, nou die waren lang niet zo kritisch als hier op de Ajax site terwijl wij een mindere wedstrijd hadden maar wel 3 punten.

Ik zie het als verwend door de jaren heen, natuurlijk mag je kritisch zijn daar is niks mis mee maar louter en alleen maar afzeiken vind ik iets te ver gaan.

Ik denk dat daardoor kanjers van het eerste uur hier niet meer zijn.

Kijk naar de paar 1000 supporters die mee gereist waren naar Dortmund, dit zijn echte supporters, die hebben Ajax heel de wedstrijd gesteund en zongen ze na de wedstrijd nog toe.

Er is wel degelijk een verschil
Wat betreft spelers en trainers die vooraf al worden afgebrand, voordat ze de kans hebben gehad om te laten zien wat ze kunnen, erger ik me ook dood.
Dus ja, ik ben het helemaal met je eens.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5968
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Seizoen 2023/24 met Maurice Steyn, Hedwiges Maduro en Said Bakkati









0.0153222