BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Seizoen 2023/24 met Maurice Steyn, Hedwiges Maduro en Said Bakkati

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - zaterdag 29 juli 2023 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 juli 2023 - 20:38 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Tevreden niet maar is geen reden tot paniek.
Iedereen zeurt maar over aankopen en dat het niet opschiet.

Er is gewoon een heel groot gat gevallen door afgelopen seizoen en een selectie totaal uit balans. Ik ben blij dat er nu verstandig naar gekeken wordt ipv gewoon wat geld te smijten.
Vd Boomen en Taharovic kunnen me bekoren en er komt echt nog wel iets bij.
Ik ben het niet met je eens, behalve dat de selectie in totale disbalans is en ook ik ben tevreden met de twee nieuwe middenvelders. Maar iedereen is het erover eens dat de selectie gericht aangevuld moet worden.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 29 juli 2023 - 21:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 juli 2023 - 18:57 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Met een man in zijn rug, hij had die bal nooit mogen spelen
Hij was precies aangespeeld, louter slecht gecontroleerd, tikkie terug had voldoende geweest
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 29 juli 2023 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 juli 2023 - 20:44 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens, behalve dat de selectie in totale disbalans is en ook ik ben tevreden met de twee nieuwe middenvelders. Maar iedereen is het erover eens dat de selectie gericht aangevuld moet worden.
Die disbalans wordt opgeheven wanneer er een goede spits en een RCV komt Pietje, weet wel dat Alvarez en Berghuis nog aansluiten, daarnaast Kaplan nog
Pietje
 Pietje - zaterdag 29 juli 2023 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 juli 2023 - 21:16 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Die disbalans wordt opgeheven wanneer er een goede spits en een RCV komt Pietje, weet wel dat Alvarez en Berghuis nog aansluiten, daarnaast Kaplan nog
Dat klopt Jack, maar ik doelde op de spelers die nu beschikbaar zijn en niet op wat er mogelijk gaat gebeuren, wat erbij komt.
Pietje
 Pietje - zaterdag 29 juli 2023 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 juli 2023 - 18:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Louter het defensieve deel. De wereld kan er heel anders uitzien met een goede nieuwe cv.

Wat ik al schreef. Vrijwel alles goals worden gemaakt door de tegenstander van Aertsen. Die jongen gaat niet bij Ajax 1 spelen straks.

Ik ben er niet zo bang voor, echt niet.
Ik denk dat Ajax ook een pure spits nodig heeft. Met alleen Brobbey ga je het ook níet redden. Wat betreft verdediging helemaal eens, ook wat betreft Aerts en. Dat schreef ik ook al eerder.
Pietje
 Pietje - zaterdag 29 juli 2023 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 juli 2023 - 18:33 schreef pth het volgende:

[..]

Tijd om die hockey, tennis en golf lullo’s en trutjes zsm uit de Arena te verjagen. Ben tegen geweld, maar een beetje dreigen mag zo langzamerhand wel. Ik snap ook wel dat je geen klappers kan halen als je geen CL speelt, maar gewoon zo goed als niets halen vraagt echt om harde actie. Hiermee speel voor de PO UCL en ga je de komende 5-10 jaar achter de feiten aanlopen.
Ik ben ook een tegenstander van geweld, maar ook van bedreigingen. Als volwassen mensen moet dat verbaal opgelost kunnen worden en duidelijk gemaakt kunnen worden door middel van (ingezonden) brieven of mailtjes. Geweld kost niks op. Maar iedereen voelt de emoties.
pth
 pth - zaterdag 29 juli 2023 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 juli 2023 - 22:03 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben ook een tegenstander van geweld, maar ook van bedreigingen. Als volwassen mensen moet dat verbaal opgelost kunnen worden en duidelijk gemaakt kunnen worden door middel van (ingezonden) brieven of mailtjes. Geweld kost niks op. Maar iedereen voelt de emoties.
Je hebt helemaal gelijk Pietje. Te veel emotie, maar dat gespuis dat Ajax totaal naar de klote helpt moet hoe dan ook weg. Geen idee hoe dat geregeld zou kunnen worden, maar ik zou er zelfs voor willen betalen.
pth
 pth - zaterdag 29 juli 2023 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 juli 2023 - 21:16 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Die disbalans wordt opgeheven wanneer er een goede spits en een RCV komt Pietje, weet wel dat Alvarez en Berghuis nog aansluiten, daarnaast Kaplan nog
Dan zit je nog steeds met Wijndal en Rensch, die aan alle kanten voorbij gelopen worden.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 29 juli 2023 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 juli 2023 - 21:49 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat klopt Jack, maar ik doelde op de spelers die nu beschikbaar zijn en niet op wat er mogelijk gaat gebeuren, wat erbij komt.
Dan heb je helemaal gelijk, ik zag ook geen hecht team en vroeg me af waar ze aan getraind hadden.
Toch weer vooruit kijkend missen we een goede verdediging, alleen Hato zie ik als positief

We misten vorig seizoen al een goede spits naast Brobbey en daar is tot op heden niks veranderd
Lucca en Tadic hadden we vorig seizoen nog achter de hand, ik krijg soms het idee dat sommigen in de RVC alles tegen houden, ze doen zo maar wat

Van mij mogen al die klungels van de RVC optiefen, de afgelopen jaren hebben ze alleen maar mee gelifd op de successen van onze club.

Waar zijn ze nou, nu onze club aan de afgrond staat
nummer10
 nummer10 - zaterdag 29 juli 2023 - 23:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 juli 2023 - 21:09 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hij was precies aangespeeld, louter slecht gecontroleerd, tikkie terug had voldoende geweest
Ik vond hem te risicovol..
Pietje
 Pietje - zaterdag 29 juli 2023 - 23:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 juli 2023 - 22:42 schreef pth het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk Pietje. Te veel emotie, maar dat gespuis dat Ajax totaal naar de klote helpt moet hoe dan ook weg. Geen idee hoe dat geregeld zou kunnen worden, maar ik zou er zelfs voor willen betalen.
Die pluche-plakkers laten zich beslist niet wegjagen. Ik heb helaas ook geen idee hoe dat moet worden aangepakt. Wel weet ik dat onze club naar de verdommenis geholpen wordt. En dat gaat me aan het hart. Ik ben al 68 jaar supporter, maar soms zit ik tegenwoordig met tranen in mijn ogen.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 29 juli 2023 - 23:52   quote  deeplink  
"Dat ik er hierdoor een zorg bij heb, gaat wat ver. Rulli weet zelf ook dat hij er bij alledrie de goals slecht uitziet. Ik vertelde jullie gisteren dat hij mijn eerste keeper is. Ik hoop niet dat dat hem zenuwachtig heeft gemaakt", grapt Steijn, geciteerd door het Algemeen Dagblad. De Ajax-trainer voegt er direct een serieuze noot aan toe. "Het is een wereldkampioen en de eerste keeper van Ajax. Dan mag je niet zulke fouten maken. Dat weet hij zelf ook. Dat moet ook beter."

Wereldkampioen gaat mij te ver, geen minuut gekeept maar dat is een ander verhaal...
En ook vorig jaar meerdere van zulke fouten die je simpel weg niet mag maken...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 29 juli 2023 door nummer10 --
p111
 p111 - zondag 30 juli 2023 - 00:04   quote  deeplink  
Met deze verdediging en het slechte mmee verdedigen en een blunderende keeper is het ook moeilijk winnen,zelfs van zo,n middelmatig duits clupje.
remco k
 remco k - zondag 30 juli 2023 - 00:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 juli 2023 - 18:59 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Gaat als ik een bal doorliet bij de eerste paal werd dit steeds herhaald, hij stond simpelweg compleet verkeerd omdat die twijfelde met uitkomen.. uitkomen is gaan en niet twijfelen, en dit is dan een keeper op top niveau..
Keepers twijfelen iedere wedstrijd zo vaak. Daar valt die goal ook
Helemaal niet uit en hij stond gewoon prima opgesteld. Niet iedere goal is een fout van een keeper.

Maar ach. Je hebt inderdaad weer iemand.
nummer10
 nummer10 - zondag 30 juli 2023 - 00:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 juli 2023 - 00:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Keepers twijfelen iedere wedstrijd zo vaak. Daar valt die goal ook
Helemaal niet uit en hij stond gewoon prima opgesteld. Niet iedere goal is een fout van een keeper.

Maar ach. Je hebt inderdaad weer iemand.
Hahaha ik heb niemand, mag van mij eerste doelman zijn... Lees nogmaals vrolijke betweter... Als er iemand niet toegeeft dat die fout zit ben jij het wel... Zelfs rulli geeft het toe dat die bij alle 3 fout zat..

"Dat ik er hierdoor een zorg bij heb, gaat wat ver. Rulli weet zelf ook dat hij er bij alledrie de goals slecht uitziet. Ik vertelde jullie gisteren dat hij mijn eerste keeper is. Ik hoop niet dat dat hem zenuwachtig heeft gemaakt", grapt Steijn, geciteerd door het Algemeen Dagblad. De Ajax-trainer voegt er direct een serieuze noot aan toe. "Het is een wereldkampioen en de eerste keeper van Ajax. Dan mag je niet zulke fouten maken. Dat weet hij zelf ook. Dat moet ook beter."

Alle 3... Maar hey, jij weet het beter kerel want je hebt een trainingskamp gehad.. en ja nogmaals, ook vorig jaar meerdere blunders gehad, alleen mocht die blijven staan want het is een reserver keeper wereldkampioen waar flink voor is betaald..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 juli 2023 door nummer10 --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 30 juli 2023 - 01:28   quote  deeplink  
Hij ging bij 2 vd 3 in de fout dit kan en mag niet gebeuren in de competitie of in Europa, het was gelukkig in een oefenpotje

Geloof me Rulli is geconcentreerder wanneer het om het eggie gaat, dus ik hou vertrouwen in hem.
Want we weten dat hij beter kan, niet meer en niet minder
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 30 juli 2023 - 09:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 juli 2023 - 18:56 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Neehoor, niet de eerste keer dat rulli blundert en vast ook niet zijn laatste.. maar dat zei ik al voordat die begon.. soms erg goede reddingen, maar ook vaak een grabbelaar.. al voordat die naar Ajax kwam overigens
En dan ga je zelf gillen om Gorter? Whahaha
nummer10
 nummer10 - zondag 30 juli 2023 - 11:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 juli 2023 - 09:50 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En dan ga je zelf gillen om Gorter? Whahaha
Nee ik riep al om er 1 aan te trekken... Olij bijvoorbeeld of misschien noppert..
Enige wat ik qua Gorter zei is dat die minder fouten mocht maken en eruit werd gehaald..
nummer10
 nummer10 - zondag 30 juli 2023 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 juli 2023 - 01:28 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Hij ging bij 2 vd 3 in de fout dit kan en mag niet gebeuren in de competitie of in Europa, het was gelukkig in een oefenpotje

Geloof me Rulli is geconcentreerder wanneer het om het eggie gaat, dus ik hou vertrouwen in hem.
Want we weten dat hij beter kan, niet meer en niet minder
Ook vorig jaar blunders gehad voor een ervaren keeper... En ja misschien is het heimwee wat ze riepen, maar dan moet iedereen eerlijk zijn en hem laten gaan..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 juli 2023 door nummer10 --
remco k
 remco k - zondag 30 juli 2023 - 11:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 juli 2023 - 00:39 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Hahaha ik heb niemand, mag van mij eerste doelman zijn... Lees nogmaals vrolijke betweter... Als er iemand niet toegeeft dat die fout zit ben jij het wel... Zelfs rulli geeft het toe dat die bij alle 3 fout zat..

"Dat ik er hierdoor een zorg bij heb, gaat wat ver. Rulli weet zelf ook dat hij er bij alledrie de goals slecht uitziet. Ik vertelde jullie gisteren dat hij mijn eerste keeper is. Ik hoop niet dat dat hem zenuwachtig heeft gemaakt", grapt Steijn, geciteerd door het Algemeen Dagblad. De Ajax-trainer voegt er direct een serieuze noot aan toe. "Het is een wereldkampioen en de eerste keeper van Ajax. Dan mag je niet zulke fouten maken. Dat weet hij zelf ook. Dat moet ook beter."

Alle 3... Maar hey, jij weet het beter kerel want je hebt een trainingskamp gehad.. en ja nogmaals, ook vorig jaar meerdere blunders gehad, alleen mocht die blijven staan want het is een reserver keeper wereldkampioen waar flink voor is betaald..
En jij hebt op hoog niveau gevoetbald? Dan zou je toch moeten weten dat een fout maken en er niet goed uitzien iets heel anders is toch.

Over de blunders van vorig jaar hebben we het al eerder gehad. Uiteindelijk 1 of 2 stuks en verder niet, verder de ploeg zelfs vaak op de been gehouden, toen lulde jij jezelf ook al klem. Net zoals altijd bij vrijwel iedereen hier.

Maar goed. Succes kerel.
remco k
 remco k - zondag 30 juli 2023 - 11:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 juli 2023 - 11:01 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ook vorig jaar blunders gehad voor een ervaren keeper... En ja misschien is het heimwee wat ze riepen, maar dan moet iedereen eerlijk zijn en hem laten gaan..
Alvarez had ook heimwee en miste zijn gezin. Is nu een van de beste spelers uit de selectie.

Oja. Die kon er volgens jou ook niks van.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 30 juli 2023 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 juli 2023 - 11:01 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ook vorig jaar blunders gehad voor een ervaren keeper... En ja misschien is het heimwee wat ze riepen, maar dan moet iedereen eerlijk zijn en hem laten gaan..
De beste keepers klungelen weleens, sommigen moet je op hun sodemieter geven, anderen een aai over hun bol, hij komt uit Zuid Amerika dit soort gasten moet je dan wat meer zelfvertrouwen geven en dan staat er weer, want keepen kan hij, zijn reacties zijn uitmuntend.
Villarreal wil hem terug halen, is niet zo maar....
nummer10
 nummer10 - zondag 30 juli 2023 - 11:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 juli 2023 - 11:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Alvarez had ook heimwee en miste zijn gezin. Is nu een van de beste spelers uit de selectie.

Oja. Die kon er volgens jou ook niks van.
Klopt, en ook al aangegeven dat die enorm gegroeid was.. maar nog altijd geen topper, zie je ook aan de intresse lijkt me..
nummer10
 nummer10 - zondag 30 juli 2023 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 juli 2023 - 11:22 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

De beste keepers klungelen weleens, sommigen moet je op hun sodemieter geven, anderen een aai over hun bol, hij komt uit Zuid Amerika dit soort gasten moet je dan wat meer zelfvertrouwen geven en dan staat er weer, want keepen kan hij, zijn reacties zijn uitmuntend.
Villarreal wil hem terug halen, is niet zo maar....
Het mag van mij hoor en mag de beste keeper van de wereld worden, zou alleen maar goed zijn voor Ajax... Maar heeft mij vooralsnog niet kunnen overtuigen..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 30 juli 2023 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 juli 2023 - 11:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Klopt, en ook al aangegeven dat die enorm gegroeid was.. maar nog altijd geen topper, zie je ook aan de intresse lijkt me..
Boven de 40 miljoen dan ben je echt wel een topper, ongelooflijk Hahaha

Deze bedragen zijn echt niet normaal voor Nederlandse begrippen, wat ben jij goed in spelers kleiner maken dan dat ze zijn
nummer10
 nummer10 - zondag 30 juli 2023 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 juli 2023 - 11:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Boven de 40 miljoen dan ben je echt wel een topper, ongelooflijk Hahaha

Deze bedragen zijn echt niet normaal voor Nederlandse begrippen, wat ben jij goed in spelers kleiner maken dan dat ze zijn
40 mil voor Engelse clubs is niks meer.. daarbij, is die al verkocht ? Intresse van een topclub ?
p111
 p111 - zondag 30 juli 2023 - 13:23   quote  deeplink  
Alvarez was een belangrijke kracht voor Ajax maar voetballend was/is hij geen top,maar nogmaals voor de balance bij Ajax was hij erg belangrijk.Ik denk dat vd/Boom zijn rol kan vervullen maar voetballend meer kan brengen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 30 juli 2023 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 juli 2023 - 12:43 schreef nummer10 het volgende:

[..]

40 mil voor Engelse clubs is niks meer.. daarbij, is die al verkocht ? Intresse van een topclub ?
De prijs is conform de voetbalwereld algemeen, neem van mij aan dat er genoeg interesse was en is, grote kans dat hij nog verkocht wordt maar liever niet
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 30 juli 2023 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 juli 2023 - 13:23 schreef p111 het volgende:
Alvarez was een belangrijke kracht voor Ajax maar voetballend was/is hij geen top,maar nogmaals voor de balance bij Ajax was hij erg belangrijk.Ik denk dat vd/Boom zijn rol kan vervullen maar voetballend meer kan brengen.
Zou goed kunnen maar is nog niet te vergelijken met de afgelopen oefenpotjes en Europese wedstrijden.
Alvarez kan ook nog centraal in de verdediging, kan belangrijk zijn in het verloop
remco k
 remco k - maandag 31 juli 2023 - 10:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 juli 2023 - 11:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Klopt, en ook al aangegeven dat die enorm gegroeid was.. maar nog altijd geen topper, zie je ook aan de intresse lijkt me..
Vorig jaar interesse zat.
nummer10
 nummer10 - maandag 31 juli 2023 - 10:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 juli 2023 - 10:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Vorig jaar interesse zat.
Klopt... En nu niet meer zo blijkt
p111
 p111 - maandag 31 juli 2023 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 juli 2023 - 13:32 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Zou goed kunnen maar is nog niet te vergelijken met de afgelopen oefenpotjes en Europese wedstrijden.
Alvarez kan ook nog centraal in de verdediging, kan belangrijk zijn in het verloop
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Alvarez niet graag in zijn eigen 16 zie met 1 op 1 ,te veel overtredingen dan.Wel met hoekschoppen dan is hij echt belangrijk.
Maar Alvarez is nog steeds niet weg,dus misschien gaat hij wel niet weg.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 31 juli 2023 door p111 --
remco k
 remco k - maandag 31 juli 2023 - 19:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 juli 2023 - 10:39 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Klopt... En nu niet meer zo blijkt
Nog steeds een flink aantal geruchten geweest tot nu toe en niet de minste clubs. Maar ook hij een minder seizoen gedraaid maar wel weer een prima gold cup.
Een toernooi waar overigens Sanchez erg goed speelde van wat ik heb gezien.
remco k
 remco k - maandag 31 juli 2023 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 juli 2023 - 10:41 schreef p111 het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Alvarez niet graag in zijn eigen 16 zie met 1 op 1 ,te veel overtredingen dan.Wel met hoekschoppen dan is hij echt belangrijk.
Maar Alvarez is nog steeds niet weg,dus misschien gaat hij wel niet weg.
En toch. Slechte twee keer rood gehad bij Ajax. En slechts 1 penalty tegen veroorzaakt.
nummer10
 nummer10 - maandag 31 juli 2023 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 juli 2023 - 19:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Nog steeds een flink aantal geruchten geweest tot nu toe en niet de minste clubs. Maar ook hij een minder seizoen gedraaid maar wel weer een prima gold cup.
Een toernooi waar overigens Sanchez erg goed speelde van wat ik heb gezien.
We wachten af.. gun hem best een mooie transfer en op die manier kan Ajax weer spelers halen..
bertus bikkel
 bertus bikkel - dinsdag 01 augustus 2023 - 09:52   quote  deeplink  
Wel echt zuur dat we als Nederland eindelijk 2 vaste CL plekken hebben bemachtigd voor een groot deel door ons bij elkaar gespeeld. En nu we kunnen gaan oogsten, gaan de andere 2 ermee vandoor. Door 1 jaar wanbeleid kunnen we zomaar de boot gaan missen en lopen we achter de feiten aan ipv voorop.
Ik snap dat we zuinig moeten zijn met het geld en geen miskopen meer kunnen permitteren maar door nu te investeren in een paar goede spelers, kun je aan het eind gaan oogsten door bij de eerste 2 te eindigen.
Wat pijn doet, is het feit dat er totaal geen beleid, visie en echte clubmensen te zien zijn. We zijn het lachertje geworden... om te janken dit!!!! Sorry, moest het ff kwijt.
Pietje
 Pietje - dinsdag 01 augustus 2023 - 10:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 augustus 2023 - 09:52 schreef bertus bikkel het volgende:
Wel echt zuur dat we als Nederland eindelijk 2 vaste CL plekken hebben bemachtigd voor een groot deel door ons bij elkaar gespeeld. En nu we kunnen gaan oogsten, gaan de andere 2 ermee vandoor. Door 1 jaar wanbeleid kunnen we zomaar de boot gaan missen en lopen we achter de feiten aan ipv voorop.
Ik snap dat we zuinig moeten zijn met het geld en geen miskopen meer kunnen permitteren maar door nu te investeren in een paar goede spelers, kun je aan het eind gaan oogsten door bij de eerste 2 te eindigen.
Wat pijn doet, is het feit dat er totaal geen beleid, visie en echte clubmensen te zien zijn. We zijn het lachertje geworden... om te janken dit!!!! Sorry, moest het ff kwijt.
Je hebt helemaal gelijk, Bertus. Ik heb dezelfde mening. Ajax zorgde voor de coëfficiënten-punten en Feijenoord en PSV gaan er als een haas mee vandoor. Hoe hard kan dat zijn.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 01 augustus 2023 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 augustus 2023 - 09:52 schreef bertus bikkel het volgende:
Wel echt zuur dat we als Nederland eindelijk 2 vaste CL plekken hebben bemachtigd voor een groot deel door ons bij elkaar gespeeld. En nu we kunnen gaan oogsten, gaan de andere 2 ermee vandoor. Door 1 jaar wanbeleid kunnen we zomaar de boot gaan missen en lopen we achter de feiten aan ipv voorop.
Ik snap dat we zuinig moeten zijn met het geld en geen miskopen meer kunnen permitteren maar door nu te investeren in een paar goede spelers, kun je aan het eind gaan oogsten door bij de eerste 2 te eindigen.
Wat pijn doet, is het feit dat er totaal geen beleid, visie en echte clubmensen te zien zijn. We zijn het lachertje geworden... om te janken dit!!!! Sorry, moest het ff kwijt.
Het is blijkbaar niet 1 jaar wanbeleid.. de jaren ervoor zijn er blijkbaar te hoge lonen uitgegeven waardoor je nu dit hebt.. en zoals aw al zei mag je dit op het conto van Lenderink dus zetten aangezien zijn achteraf veel te veel heeft toegelaten qua lonen..

En hey die 2de plek gaat dit jaar pas in, en het seizoen moet nog beginnen.. ;)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 augustus 2023 door nummer10 --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 01 augustus 2023 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 augustus 2023 - 11:37 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Het is blijkbaar niet 1 jaar wanbeleid.. de jaren ervoor zijn er blijkbaar te hoge lonen uitgegeven waardoor je nu dit hebt.. en zoals aw al zei mag je dit op het conto van Lenderink dus zetten aangezien zijn achteraf veel te veel heeft toegelaten qua lonen..

En hey die 2de plek gaat dit jaar pas in, en het seizoen moet nog beginnen.. ;)
Tja wat is wanbeleid zei JC niet dat het kapitaal op het veld moest staan?

Ze hebben op grote voet geleefd en een prima selectie bij elkaar kunnen houden doormiddel van hogere lonen.

Probleem van nu ligt meer bij vorig seizoen. Twee trainers die er niets van bakten en Tadic niet durfden te wisselen. Hierdoor ook geklooi met spelers op andere posities.

Blind had het niet meer, Tadic had het niet meer hierdoor niet meer de grote leider, ontevreden spelers.

Teveel geld uitgegeven aan spelers die niet bij Ajax passen of het niveau niet hebben.
Bergwijn, Bassey , Wijndal, Brobbey, Sanchez, Dairamy toch al snel een 100+ miljoen wat niet rendeerde. Daar zit een stukje wanbeleid.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 01 augustus 2023 - 17:09   quote  deeplink  
Ik snap je wel Hummel mbt de trainers... Maar brobbey, Bergwijn, wijndal, daramy allemaal nog uit het Overmars boekje.. Sanchez doet het overigens prima in het nationale elftal van Mexico.. en ook bassey was geen vreemde aankoop als je hem zag verdedigen bij rangers...
Pietje
 Pietje - dinsdag 01 augustus 2023 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 augustus 2023 - 17:09 schreef nummer10 het volgende:
Ik snap je wel Hummel mbt de trainers... Maar brobbey, Bergwijn, wijndal, daramy allemaal nog uit het Overmars boekje.. Sanchez doet het overigens prima in het nationale elftal van Mexico.. en ook bassey was geen vreemde aankoop als je hem zag verdedigen bij rangers...
Overigens blijf ik mij verbazen over Wijndal. Wekelijks de uitblinker bij AZ, een uitstekende linksback en aanvoerder. En nu bij Ajax zou hij er niks meer van kunnen?? Ik snap het gewoon niet. Wat is er met hem aan de hand?
"ArenA-vrees", zoals er ook spelers zijn die "Kuip-vrees" hebben?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 01 augustus 2023 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 augustus 2023 - 18:26 schreef Pietje het volgende:

[..]

Overigens blijf ik mij verbazen over Wijndal. Wekelijks de uitblinker bij AZ, een uitstekende linksback en aanvoerder. En nu bij Ajax zou hij er niks meer van kunnen?? Ik snap het gewoon niet. Wat is er met hem aan de hand?
"ArenA-vrees", zoals er ook spelers zijn die "Kuip-vrees" hebben?
Ik vond hem toen al niet bijzonder spelen, al moet ik zeggen tegen Ajax altijd wel.

Ik was ook geen voorstander toen ze hem haalde.

In het Nederlands Elftal een enkele keer gespeeld, 4e keus toen.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 01 augustus 2023 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 augustus 2023 - 17:09 schreef nummer10 het volgende:
Ik snap je wel Hummel mbt de trainers... Maar brobbey, Bergwijn, wijndal, daramy allemaal nog uit het Overmars boekje.. Sanchez doet het overigens prima in het nationale elftal van Mexico.. en ook bassey was geen vreemde aankoop als je hem zag verdedigen bij rangers...
Bassey kwam volgens mij uit dezelfde stal als Schreuder. Heeft een zaakwaarnemer genoeg aan verdiend prima voor Rangers maar geen goede match met Ajax. Sanchez ook niets bijzonders.

Dairamy was ook C keus omdat Sulemana niet lukte. Maar inderdaad die kwam nog bij Overmars vandaan. Maar ook teveel voor betaald. Net als voor Bassey, Brobbey , Bergwijn en Wijndal.
Maar misschien zien deze het licht nog wel. Even afwachten.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 01 augustus 2023 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 augustus 2023 - 18:26 schreef Pietje het volgende:

[..]

Overigens blijf ik mij verbazen over Wijndal. Wekelijks de uitblinker bij AZ, een uitstekende linksback en aanvoerder. En nu bij Ajax zou hij er niks meer van kunnen?? Ik snap het gewoon niet. Wat is er met hem aan de hand?
"ArenA-vrees", zoals er ook spelers zijn die "Kuip-vrees" hebben?
Wijndal is volgens mij meer een mentaliteits dingetje. Denkt ook dat hij de beste van Europa is samen met Bergwijn. Deze jongens moeten minder dromen en hun voeten laten spreken.
Pietje
 Pietje - woensdag 02 augustus 2023 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 augustus 2023 - 20:39 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wijndal is volgens mij meer een mentaliteits dingetje. Denkt ook dat hij de beste van Europa is samen met Bergwijn. Deze jongens moeten minder dromen en hun voeten laten spreken.
Ik ben het met je eens hoor.
Trouwens, leuk dat je hier weer regelmatig bent!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 02 augustus 2023 - 17:44   quote  deeplink  
Driessen zit er weer eens volkomen naast hahaha

Gisteren kwam hij nog met het bericht dat Martin van Geel de algemene directeur zou worden.

Vandaag wordt bekend gemaakt door Ajax dat Alex Kroes het wordt van AZ waar hij directeur International Football Strategy is, voorheen was hij eigenaar van Go Ahead Eagles.
p111
 p111 - woensdag 02 augustus 2023 - 18:06   quote  deeplink  
Hij is helemaal uitgekakt die Driessen,hopelijk dat die scheidemmer totaal geen info meer krijgt.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 02 augustus 2023 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2023 - 15:44 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens hoor.
Trouwens, leuk dat je hier weer regelmatig bent!
Thanks Pietje. Ja wat meer tijd en toch altijd wel met voetbal/Ajax bezig.
In goede en slechte tijden!
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 02 augustus 2023 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2023 - 18:06 schreef p111 het volgende:
Hij is helemaal uitgekakt die Driessen,hopelijk dat die scheidemmer totaal geen info meer krijgt.
Telegraaf riooljournalisten lopen Ajax al jaren naar beneden te schrijven. Laat die Duitser en Steyn eerst maar eens een jaartje bouwen voordat er zoveel commentaar komt.
p111
 p111 - woensdag 02 augustus 2023 - 18:27   quote  deeplink  
Elke minuut die ze krijgen in de media zoeken ze negatieve dingen over Ajax het zijn bloedlijers die telegraaf journalisten.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Seizoen 2023/24 met Maurice Steyn, Hedwiges Maduro en Said Bakkati









0.0144820