BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Showbiz / TV / Film / Gouden Kooi / topic: Houdt het nooit op?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: GoudenKooi Nieuws
Moha R. de Vries
 Moha R. de Vries - vrijdag 30 mei 2008 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 21:02 schreef Ricardo het volgende:
Nu alleen nog maar hopen dat er geen "DGK 2" komt.
Het resultaat en de nasleep spreken voor zich.
haat ruzie vijandigheid enz enz.niks positiefs

Ik vraag me af of er mensen zijn die iets van dgk geleerd hebben.( iets nuttigs)
Een programma om half 8 sávonds waarvan 55% jeugdige kijkers waren.
Een programma waarvan vandaag de dag stopwoorden als "fucking hell,moeders uitschelden enz enz zeer populair en normaal zijn bij de jeugd.

:-) tja.
ik hoop juist wel dat DGK 2 doorgaat ik vind het heerlijke afleiding. van een gewone soap leer je over het algemeen ook weinig. en we zijn allemaal uiteindelijk verantwoordelijk voor onze eigen woorden en daden.

en wat de jeugd betreft voor dat DGK bestond schrok ik me al wezenloos hoe die op straat met kk strooien het hoort tegenwoordig in hun straattaal zoals ze dat noemen. en op msn is het nog erger.

de taal die de jeugd tegenwoordig gebruikt is soms nog erger dan in DGK
Ricardo
 Ricardo - vrijdag 30 mei 2008 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 21:14 schreef moha het volgende:

[..]

ik hoop juist wel dat DGK 2 doorgaat ik vind het heerlijke afleiding. van een gewone soap leer je over het algemeen ook weinig. en we zijn allemaal uiteindelijk verantwoordelijk voor onze eigen woorden en daden.

en wat de jeugd betreft voor dat DGK bestond schrok ik me al wezenloos hoe die op straat met kk strooien het hoort tegenwoordig in hun straattaal zoals ze dat noemen. en op msn is het nog erger.

de taal die de jeugd tegenwoordig gebruikt is soms nog erger dan in DGK
*oh ja joh..inderdaad..laten we het dan maar gewoon versterken door een deel 2 te lanceren.ik bedoel..tja de jeugd kon er toch al wat van, en tis uiteindelijk jou vermaak.*
SHA@VCH
 SHA@VCH - vrijdag 30 mei 2008 - 21:24   quote  deeplink  
Mensen ik wil een filmpje graag zien waar Amanda iedereen roept en zegt: Jongens of ik ben gek,of zij is gek of jullie zijn gek want ik snap helemaal niks meer van. Het is een filmpje waar Nadia heeft Lieke vertelt dat ze wel zwanger is en komt Amanda vragen en dan ga Amanda heel boos Nadia vragen in de kantoor. Ik kon dat filmpje nergens vinden weet iemand van?
draakje
 draakje - vrijdag 30 mei 2008 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 21:20 schreef Ricardo het volgende:

[..]

*oh ja joh..inderdaad..laten we het dan maar gewoon versterken door een deel 2 te lanceren.ik bedoel..tja de jeugd kon er toch al wat van, en tis uiteindelijk jou vermaak.*
Ricardo, wij kennen elkaar niet. Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar proef ik een vleugje verbittering?
draakje
 draakje - vrijdag 30 mei 2008 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 21:24 schreef SHA@VCH het volgende:
Mensen ik wil een filmpje graag zien waar Amanda iedereen roept en zegt: Jongens of ik ben gek,of zij is gek of jullie zijn gek want ik snap helemaal niks meer van. Het is een filmpje waar Nadia heeft Lieke vertelt dat ze wel zwanger is en komt Amanda vragen en dan ga Amanda heel boos Nadia vragen in de kantoor. Ik kon dat filmpje nergens vinden weet iemand van?
Frambozensperma?
Moha R. de Vries
 Moha R. de Vries - vrijdag 30 mei 2008 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 21:20 schreef Ricardo het volgende:

[..]

*oh ja joh..inderdaad..laten we het dan maar gewoon versterken door een deel 2 te lanceren.ik bedoel..tja de jeugd kon er toch al wat van, en tis uiteindelijk jou vermaak.*
wat ik van de jeugd voor een taal hoor uitslaan, daar zijn ze in DGK niets bij dus naar mijn id kan het niet verergeren want de jeugd ligt al ver voor op de taal van wat we in DGK gehoord hebben.
SHA@VCH
 SHA@VCH - vrijdag 30 mei 2008 - 21:29   quote  deeplink  
Nee dat niet het is waar iedereen verhaal kom halen in de kantoor bij Nadia. Daarna als ik me niet vergis moeten ze naar de woonkamer. Amanda is in haar badjas en word heel echt boos op Nadia en schreeuwt tegen haar dat ze moet stoppen met de fucking drama!
bard
 bard - vrijdag 30 mei 2008 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 - 11:50 schreef seya@headliner het volgende:
Op één der buurforums, is het nog steeds gesprek van de dag: Amanda en Brian.
Haar verleden, haar moeder, het criminele..
Brian wordt op zo een vernederende manier gepersifleerd.
Evenals zijn naasten. En ook daar wordt de suggestie gewekt dat de hele familie crimineel is.
Wanneer laten ze die mensen eens met rust? Wanneer zullen ze de wet op privacy respecteren?
De ex-bewoners zijn GEEN eigendom van de streamers/kijkers..Tenminste niet meer.........
klinkt wel gezellig, beter dan niks ;)
Moha R. de Vries
 Moha R. de Vries - vrijdag 30 mei 2008 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 21:34 schreef bard het volgende:

[..]

klinkt wel gezellig, beter dan niks ;)
och bardje bardje je weet niet wat je zegt.
draakje
 draakje - vrijdag 30 mei 2008 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 21:37 schreef moha het volgende:

[..]

och bardje bardje je weet niet wat je zegt.
Mis je Anne?
Ricardo
 Ricardo - vrijdag 30 mei 2008 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 21:25 schreef draakje het volgende:

[..]

Ricardo, wij kennen elkaar niet. Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar proef ik een vleugje verbittering?
Wil je dat stuk "verbittering" wat jij proeft (aan de hand van mijn 2 reacties ) nader toelichten?

Dat de jeugd erger is dan dgk moet niet versterkt worden door programma's van dit niveau om 19.30 uit te zenden.
Er moet ergens toch een lijn getrokken worden.Of bedoel je te zeggen dat de jeugd al "zo erg is" dus laat maar alles zien op nationale tv.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 mei 2008 door Ricardo --
bard
 bard - vrijdag 30 mei 2008 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 21:37 schreef moha het volgende:

[..]

och bardje bardje je weet niet wat je zegt.
misschien moet je niet iedereen als kinderen zien.

ze wisten waar ze aan begonnen, en dat alles voor iedereen te zien zou zijn. dan moet je nu niet klagen over de reacties die dat oproept. het ging wel om echte mensen...

dan had je dat eerder moeten bedenken, zoals jaap wel deed en daardoor terecht heeft gewonnen. hooguit een boze juf judit die hem zal aanvliegen ;)
Moha R. de Vries
 Moha R. de Vries - vrijdag 30 mei 2008 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 21:50 schreef Ricardo het volgende:

[..]

Wil je dat stuk "verbittering" wat jij proeft (aan de hand van mijn 2 reacties ) nader toelichten?

Dat de jeugd erger is dan dgk moet niet versterkt worden door programma's van dit niveau om 19.30 uit te zenden.
en de ouders kunnen om 19:30 gewoon van kanaal switchen of de tv uitzetten. als ze nog kinderen hebben die de taalgebruik van de jeugd nog niet overgenomen hebben, want anders zeggen die kinderen wat ouderwets als iemand bv kkho*r zegt.
Ricardo
 Ricardo - vrijdag 30 mei 2008 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 21:54 schreef moha het volgende:

[..]

en de ouders kunnen om 19:30 gewoon van kanaal switchen of de tv uitzetten. als ze nog kinderen hebben die de taalgebruik van de jeugd nog niet overgenomen hebben, want anders zeggen die kinderen wat ouderwets als iemand bv kkho*r zegt.
Heel kort door de bocht ja.Ik ben van mening dat de maatschappij/media dit niet moet toelaten.( om 19.30)
We kunnen de ouders maar lekker ervoor laten zorgen dat er geswitched word,of je moet als ouder ervoor zorgen dat je kind niet alleen naar tv mag kijken om 19.30, of je kind mag bv geen tv meer op de kamer kijken om 19.30

En voor kinderen die dat nog niet hebben overgenomen, maar wel iets makkelijker beinvloedbaar zijn voor dergelijke manieren, is dit dan een bevestiging van "ow zie je wel zelfs op tv gebeurd het".

Tis maar een schets van hoe ik aan de ene kant erover denk.
Moha R. de Vries
 Moha R. de Vries - vrijdag 30 mei 2008 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 22:00 schreef Ricardo het volgende:

[..]

Heel kort door de bocht ja.Ik ben van mening dat de maatschappij/media dit niet moet toelaten.( om 19.30)
We kunnen de ouders maar lekker ervoor laten zorgen dat er geswitched word,of je moet als ouder ervoor zorgen dat je kind niet alleen naar tv mag kijken om 19.30, of je kind mag bv geen tv meer op de kamer kijken om 19.30

En voor kinderen die dat nog niet hebben overgenomen, maar wel iets makkelijker beinvloedbaar zijn voor dergelijke manieren, is dit dan een bevestiging van "ow zie je wel zelfs op tv gebeurd het".

Tis maar een schets van hoe ik aan de ene kant erover denk.
en hoe denk je aan de andere kant hierover?
draakje
 draakje - vrijdag 30 mei 2008 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 21:50 schreef Ricardo het volgende:

[..]

Wil je dat stuk "verbittering" wat jij proeft (aan de hand van mijn 2 reacties ) nader toelichten?

Dat de jeugd erger is dan dgk moet niet versterkt worden door programma's van dit niveau om 19.30 uit te zenden.
Er moet ergens toch een lijn getrokken worden.Of bedoel je te zeggen dat de jeugd al "zo erg is" dus laat maar alles zien op nationale tv.
In mijn jeugd - jaren zeventig - zeiden we heel af en toe wel eens klootzak tegen iemand. Dat was een verschrikkelijk scheldwoord.

Ik ben het met je eens - dat schreef ik ook - dat het taalgebruik verloerdert.

Maar helaas, de tijd draait door ...

Wij, jij en ik en een hoop anderen, kunnen daar niets aan doen.
Ricardo
 Ricardo - vrijdag 30 mei 2008 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 22:04 schreef draakje het volgende:

[..]

In mijn jeugd - jaren zeventig - zeiden we heel af en toe wel eens klootzak tegen iemand. Dat was een verschrikkelijk scheldwoord.

Ik ben het met je eens - dat schreef ik ook - dat het taalgebruik verloerdert.

Maar helaas, de tijd draait door ...

Wij, jij en ik en een hoop anderen, kunnen daar niets aan doen.
nee ben ik ook helemaal met je eens.Jij en ik ( alleen) kunnen er niets aan veranderen.Misschien zit die verbittering wat jij proeft dan in het feit dat ik het jammer vind dat het zo makkelijk gaat.Dat er zo weinig gewag word gemaakt door de massa die het ook niet vind kunnen.
Ricardo
 Ricardo - vrijdag 30 mei 2008 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 22:03 schreef moha het volgende:

[..]

en hoe denk je aan de andere kant hierover?
Nou,aan de andere kant heb ik het zowat ook zitten volgen, en heb ik me laten meeslepen met die ( achteraf bekeken) onzin.

kheb ook mijn mening over de bewoners gevormd,en deze heb ik ook op verschillende forums waaronder Nowlive geuit.Bij sommige van jullie valt het kwartje metteen: ja..ik was geen fan van huub en dat heb ik laten weten op de meest beschaafde manier dat ik in huis had. maar het mocht niet baten:).
Vandaar ook mijn aanwezigheid hier ( niet lachen..hihi)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 mei 2008 door Ricardo --
seya@headliner
 seya@headliner - vrijdag 30 mei 2008 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 22:00 schreef Ricardo het volgende:

[..]

Heel kort door de bocht ja.Ik ben van mening dat de maatschappij/media dit niet moet toelaten.( om 19.30)
We kunnen de ouders maar lekker ervoor laten zorgen dat er geswitched word,of je moet als ouder ervoor zorgen dat je kind niet alleen naar tv mag kijken om 19.30, of je kind mag bv geen tv meer op de kamer kijken om 19.30

En voor kinderen die dat nog niet hebben overgenomen, maar wel iets makkelijker beinvloedbaar zijn voor dergelijke manieren, is dit dan een bevestiging van "ow zie je wel zelfs op tv gebeurd het".

Tis maar een schets van hoe ik aan de ene kant erover denk.
Vooropgesteld dat je Rico bent en daar ga ik vooralsnog vanuit, dan moet ik zeggen dat het mij hogelijke verbaasd wat je hier schrijft.
Desalniettemin, ben ik het met jouw zienswijze eens.
Maar het is helaas mosterd na de maaltijd.
Gezien het succes van DGK kun je stellen: de beer is los.
Het was mijn mening al direct in het begin, dat het niet kon wat hier gebeurde.
Niet vanwege de goede zeden of normen en waarden alleen, of de invloed op een jonge generatie.
Maar omdat de primaire instincten die DGK in mensen los maakten, door velen als standaard werd gezien en naar nu blijkt een levensvisie is geworden.
Het is niet erg, om fatsoensnormen te overschrijden, want het gebeurde allang op televisie. Niets menselijks is de mens vreemd, de dierlijke instincten die DGK opriep, dus ook niet.
Ik hoop met jou, dat we geen Gouden Kooi 2 zullen krijgen, want ik vond anderhalf jaar Sodom en Gomorra voldoende en dat moet nog heel erg slijten.
Een tweede Gouden Kooi zou gedragingen, taalgebruik en de grensoverschrijdingen, struktureel maken en dus een erfgoed, waar we mee zouden moeten dealen. Ik kies daar zeker niet voor.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 mei 2008 door seya@headliner --
bard
 bard - vrijdag 30 mei 2008 - 22:18   quote  deeplink  
wie weet hebben we het hoogtepunt van onze beschaving al (lang) achter ons liggen
seya@headliner
 seya@headliner - vrijdag 30 mei 2008 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 22:18 schreef bard het volgende:
wie weet hebben we het hoogtepunt van onze beschaving al (lang) achter ons liggen
yep, daar zeg je een waar ding. Ik vrees dat we dat moeten constateren..
Ricardo
 Ricardo - vrijdag 30 mei 2008 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 22:14 schreef seya@headliner het volgende:

[..]

Vooropgesteld dat je Rico bent en daar ga ik vooralsnog vanuit, dan moet ik zeggen dat het mij hogelijke verbaasd wat je hier schrijft.
Desalniettemin, ben ik het met jouw zienswijze eens.
Blij dat je het met mij eens bent.

RICARDO is nogal traag van begrip soms en wil graag verheldering over het "rico" gedeelte zodat RICARDO zich zonodig daartegen kan verweren
seya@headliner
 seya@headliner - vrijdag 30 mei 2008 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 22:20 schreef Ricardo het volgende:

[..]

Blij dat je het met mij eens bent.

RICARDO is nogal traag van begrip soms en wil graag verheldering over het "rico" gedeelte zodat RICARDO zich zonodig daartegen kan verweren
Hahaha, sorry als ik je heb beledigd, ik zal je voortaan aanduiden met Ricardo.
Dat komt voort uit het Tien fotoarchief, alwaar RICARDO werd afgekort tot Rico en ik bij overname dit ook zo in het foto-archief omschreef.
Ricardo
 Ricardo - vrijdag 30 mei 2008 - 22:25   quote  deeplink  
AHA..owke..tis je vergeven :D
janeke
 janeke - vrijdag 30 mei 2008 - 22:30   quote  deeplink  
ik geloof niet dat dit DE Ricardo is
echt niet

maar je mening
over de jeugd en ouders vindt ik wel
oke
ik ga zelfs verder mijn kinderen zijn niet op gevoed
met eigen tv op de kamer
en dat heeft niets met geld temaken gehad
maar gewoon het feit dat
ik vind dat het te belachelijk voor woorden is en men zo nog meer controle verliest
ik bedoel maar ik ben ook jonger geweest
maar de jeugd nu
heeft meer leiding nodig dan ooit .
SHA@VCH
 SHA@VCH - vrijdag 30 mei 2008 - 22:32   quote  deeplink  
Mensen na 2 uur zoeken heb ik de film gekregen. Hier het echt leuk de reactie van Amanda: http://www.clipser.com/watch_video/54433

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 mei 2008 door SHA@VCH --
draakje
 draakje - vrijdag 30 mei 2008 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 22:07 schreef Ricardo het volgende:

[..]

nee ben ik ook helemaal met je eens.Jij en ik ( alleen) kunnen er niets aan veranderen.Misschien zit die verbittering wat jij proeft dan in het feit dat ik het jammer vind dat het zo makkelijk gaat.Dat er zo weinig gewag word gemaakt door de massa die het ook niet vind kunnen.
Nee, ik geloof dat jij een heel goed iemand bent. Maar je KUNT de tijd niet terugdraaien.
seya@headliner
 seya@headliner - vrijdag 30 mei 2008 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 22:18 schreef bard het volgende:
wie weet hebben we het hoogtepunt van onze beschaving al (lang) achter ons liggen
Ik wil hier toch nogeens op in gaan.
Ik ben het met andere schrijvers ook eens, dat het met taalgebruik, streettaal, raptaal enzovoorts al bar gesteld was. Ook al vóór de Gouden Kooi op de Nederlandse televisie kwam.
Maar als je nu achterom kijkt, welke mentaliteitsverandering heeft er plaats gehad (als die al plaats heeft gehad)of zou er nog plaats kunnen vinden, als we kijken naar DGK1 en een eventuele opvolger?

Ik ben bijvoorbeeld enorm geschrokken van uitlatingen over de tweede WO, die te pas en te onpas voorbij kwamen.
Of over het gebrek aan respect voor iemands prive-omstandigheden, die een openbaar kunstbezit leken te zijn geworden, als men bewoner van DGK werd.

Snappen jullie mijn vraag. Ik zou de meningen hierover weleens willen lezen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 mei 2008 door seya@headliner --
draakje
 draakje - vrijdag 30 mei 2008 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 22:34 schreef seya@headliner het volgende:

[..]

Ik wil hier toch nogeens op in gaan.
Ik ben het met andere schrijvers ook eens, dat het met taalgebruik, streettaal, raptaal enzovoorts al bar gesteld was. Ook al vóór de Gouden Kooi op de Nederlandse televisie kwam.
Maar als je nu achterom kijkt, welke mentaliteitsverandering heeft er plaats gehad (als die al plaats heeft gehad)of zou er nog plaats kunnen vinden, als we kijken naar DGK1 en een eventuele opvolger?

Ik ben bijvoorbeeld enorm geschrokken van uitlatingen over de tweede WO, die te pas en te onpas voorbij kwamen.
Of over het gebrek aan respect voor iemands prive-omstandigheden, die een openbaar kunstbezit leken te zijn geworden, als men bewoner van DGK werd.

Snappen jullie mijn vraag. Ik zou de meningen hierover weleens willen lezen.
Ja Seya, ik snap je volkomen. Ik ben behalve schrijver ook astrologe, en weet dat dit een tijdsfenomeen is.
seya@headliner
 seya@headliner - vrijdag 30 mei 2008 - 22:46   quote  deeplink  
Ja, daar kan ik wel iets mee. Dan stel ik me voor: de pleiners en de dijkers in de jaren vijftig, de provo's, kabouters en hippies in de jaren zestig, de punkers, skin-heads in de jaren zeventig/tachtig and so on.
De rapcultuur van nu, geënt op de multi-culturele samenleving en de normen en waardenomslag, die nodig is om weer terug te kunnen keren naar een nieuwe beschaving?

Dat zou dan betekenen, dat reality televisie of BB of DGK een goede bijdrage levert, om weer tot de kern van geciviliseerdheid te kunnen komen?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 mei 2008 door seya@headliner --
Anne
 Anne - vrijdag 30 mei 2008 - 22:50   quote  deeplink  
Dit soort programma's is heel goed om na te denken over de normen en waarden en waar je als samenleving naar toe wilt..

we komen trouwens uit het ik-tijdperk..en gaan een ander tijdperk in
seya@headliner
 seya@headliner - vrijdag 30 mei 2008 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 22:50 schreef Anne het volgende:
Dit soort programma's is heel goed om na te denken over de normen en waarden en waar je als samenleving naar toe wilt..

we komen trouwens uit het ik-tijdperk..en gaan een ander tijdperk in
Zoals we de goede dingen uit het love and peace tijdperk hebben gehaald? Waar nu heel veel mensen op terugkijken als de aanstichters van het softe denken en een té tollerante samenleving? -Aangeduidt worden als het radicaal linkse tuig, die de wereld naar de bliksem hielpen en waar deze generatie nu de brokstukken van weg moeten werken-

Dus moet ik me voorstellen, dat de volgende generatie met afgrijzen terug zal zien op deze vorm van tv maken en daardoor tot een nieuw normen en waardenbesef komen?

Ja zou zo maar kunnen, het kan toch niet voor niets zijn geweest?
Anne
 Anne - vrijdag 30 mei 2008 - 22:57   quote  deeplink  
Uit elk tijdperk haal je dingen....toen te soft, daarvoor te streng...het is voor een groep mensen die het weer niet aanhangen toch niet goed...

de volgende generatie zal misschien denken, waar zijn ze mee bezig geweest, zo respectloos naar anderen toe...

Ik geloof ook niet dat het voor niks is geweest...
seya@headliner
 seya@headliner - vrijdag 30 mei 2008 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 22:57 schreef Anne het volgende:
Uit elk tijdperk haal je dingen....toen te soft, daarvoor te streng...het is voor een groep mensen die het weer niet aanhangen toch niet goed...

de volgende generatie zal misschien denken, waar zijn ze mee bezig geweest, zo respectloos naar anderen toe...

Ik geloof ook niet dat het voor niks is geweest...
Dus zouden we in feite moeten vaststellen dat DGK in het evolutie-plaatje past en een funktie heeft voor de toekomstige generatie. Alle aspecten die er in naar voren komen, een reden hebben. Maar zou de heer J de Mol zo een vooruitziende geest hebben gehad? Ik denk dat hij alleen aan de commercie heeft gedacht. Het fenomeen is nog lang niet uitgewerkt misschien?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 mei 2008 door seya@headliner --
Anne
 Anne - vrijdag 30 mei 2008 - 23:03   quote  deeplink  
Neuh de heer De Mol zag alleen maar geld....

Maar ik geloof niet in toeval...alles heeft een reden...
seya@headliner
 seya@headliner - vrijdag 30 mei 2008 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 23:03 schreef Anne het volgende:
Neuh de heer De Mol zag alleen maar geld....

Maar ik geloof niet in toeval...alles heeft een reden...
Als we dat geloven, dan zullen we ook kunnen geloven, dat de trend zich zal voortzetten binnen de samenleving en aan alle taboes een einde gaat komen. Dat er dus slachtoffers gaan vallen en de sterksten als overwinnaars uit de bus gaan komen. Dat betekent dus, dat de zwaksten binnen de samenleving voor eeuwig het onderspit gaan delven. Of denk ik nu te ver?

-Het is een evolutietheorie, die mij doet afgrijzen-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 mei 2008 door seya@headliner --
Anne
 Anne - vrijdag 30 mei 2008 - 23:10   quote  deeplink  
ja ik denk dat je te ver gaat denken nu...je onderschat denk ik de kracht van de mens...de zwaksten gaan het onderspit delven...zij die hun zwakte kennen, zijn de sterksten ;-)
seya@headliner
 seya@headliner - vrijdag 30 mei 2008 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 23:10 schreef Anne het volgende:
ja ik denk dat je te ver gaat denken nu...je onderschat denk ik de kracht van de mens...de zwaksten gaan het onderspit delven...zij die hun zwakte kennen, zijn de sterksten ;-)
Ja dat is een mooie: zij die hun zwakte kennen, zijn de sterksten ;-) Heel mooi...
janeke
 janeke - vrijdag 30 mei 2008 - 23:15   quote  deeplink  
anne en seya
ben het met jullie een s
het zou mooi zijn als andere genaratie s
zouden kunnen leren
dat het zo niet moet
,maar de kooi had inderdaad va alles wat
daar had john wel gelijk in toch
het weerspeigelt de maatschappij van nu
waar velen jammer genoeg hun ogen voor sluiten
wie weet is de kooi ondanks alles ,wel een les voor , hoe verder .
Anne
 Anne - vrijdag 30 mei 2008 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 23:15 schreef janeke het volgende:
,maar de kooi had inderdaad va alles wat
daar had john wel gelijk in toch
het weerspeigelt de maatschappij van nu
Ik denk niet dat het de maatschappij van nu weerspiegelt...als je al leest dat uit onderzoek gebleken is dat de jeugd veel braver is dan gedacht...

zelfs de kids bij mij op school schrokken van de gouden kooi
janeke
 janeke - vrijdag 30 mei 2008 - 23:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 23:17 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het de maatschappij van nu weerspiegelt...als je al leest dat uit onderzoek gebleken is dat de jeugd veel braver is dan gedacht...

zelfs de kids bij mij op school schrokken van de gouden kooi
nou dat vind ik mooi om te horen
gelukkig maar ....
seya@headliner
 seya@headliner - vrijdag 30 mei 2008 - 23:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 23:17 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het de maatschappij van nu weerspiegelt...als je al leest dat uit onderzoek gebleken is dat de jeugd veel braver is dan gedacht...

zelfs de kids bij mij op school schrokken van de gouden kooi

Inderdaad. Ik heb er twee van 18 en uiteraard de vrienden van hen over de vloer. Er zijn vaak discussies geweest over uitlatingen, maar ook over het nationaal seksgebeuren.
Er waren in die gesprekken vaak verontwaardiging en plaatsvervangende schaamtegevoelens aan de orde.
Wat mij het meest opviel, was echter dat ze allemaal best wel de Gouden Kooi in zouden willen hahahaha en dat ging niet zozeer om de pot met geld aan het einde, alswel de spannende dingen die er plaatsvonden.
Heel tegenstrijdig aan elkaar, maar wel logisch in de denkwereld van pubers.
Anne
 Anne - vrijdag 30 mei 2008 - 23:40   quote  deeplink  
Dat is zeker spannend voor die pubers... maar ze beseffen niet wat ze op moeten geven...vraag ze nog eens of ze het er voor over hebben als ze hun vrienden bijna 2 jaar niet zien en ze denken er al anders over...voor pubers is het oh zo belangrijk wat een ander van ze denkt ;-)
bard
 bard - vrijdag 30 mei 2008 - 23:46   quote  deeplink  
/me neemt anne op zijn schoot
Moha R. de Vries
 Moha R. de Vries - vrijdag 30 mei 2008 - 23:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 23:46 schreef bard het volgende:
/me neemt anne op zijn schoot
ik word gek van die man
draakje
 draakje - zaterdag 31 mei 2008 - 00:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 22:46 schreef seya@headliner het volgende:
Ja, daar kan ik wel iets mee. Dan stel ik me voor: de pleiners en de dijkers in de jaren vijftig, de provo's, kabouters en hippies in de jaren zestig, de punkers, skin-heads in de jaren zeventig/tachtig and so on.
De rapcultuur van nu, geënt op de multi-culturele samenleving en de normen en waardenomslag, die nodig is om weer terug te kunnen keren naar een nieuwe beschaving?

Dat zou dan betekenen, dat reality televisie of BB of DGK een goede bijdrage levert, om weer tot de kern van geciviliseerdheid te kunnen komen?
Ik weet het niet, lieverd, Ik weet alleen dat fatsoen het uiteindelijk altijd zal winnen van onfatsoen. Want stilstand is achteruitgang ...

Wat ben jij voor sterrenbeeld?
draakje
 draakje - zaterdag 31 mei 2008 - 00:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 22:57 schreef Anne het volgende:
Uit elk tijdperk haal je dingen....toen te soft, daarvoor te streng...het is voor een groep mensen die het weer niet aanhangen toch niet goed...

de volgende generatie zal misschien denken, waar zijn ze mee bezig geweest, zo respectloos naar anderen toe...

Ik geloof ook niet dat het voor niks is geweest...
Ik hoop het ook niet, Anne ...
draakje
 draakje - zaterdag 31 mei 2008 - 00:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 - 22:46 schreef seya@headliner het volgende:
Ja, daar kan ik wel iets mee. Dan stel ik me voor: de pleiners en de dijkers in de jaren vijftig, de provo's, kabouters en hippies in de jaren zestig, de punkers, skin-heads in de jaren zeventig/tachtig and so on.
De rapcultuur van nu, geënt op de multi-culturele samenleving en de normen en waardenomslag, die nodig is om weer terug te kunnen keren naar een nieuwe beschaving?

Dat zou dan betekenen, dat reality televisie of BB of DGK een goede bijdrage levert, om weer tot de kern van geciviliseerdheid te kunnen komen?
Toen Pluto in Kreeft stond - de planeet van transformatie, in het teken van volk en vaderland - brak wo2 uit ...
seya@headliner
 seya@headliner - zaterdag 31 mei 2008 - 00:25   quote  deeplink  
Ik ben een leeuw Draakje, en ook nogeens een draak hahaha
draakje
 draakje - zaterdag 31 mei 2008 - 00:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 - 00:25 schreef seya@headliner het volgende:
Ik ben een leeuw Draakje, en ook nogeens een draak hahaha
In de Chinese, neem ik aan. Die draak dan.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5876
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: GoudenKooi Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Showbiz / TV / Film / Gouden Kooi / topic: Houdt het nooit op?









0.0088498