BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Breaking News: Sven Mislintat is ontslagen. Nu nog die hockey dropveter en consorten OUT !!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
alibabba
 alibabba - zaterdag 16 september 2023 - 10:09   quote  deeplink  
Teken de petitie:

Gebruik de visie Cruijff/Keizer als leidraad voor de toekomst van Ajax.

https://toekomstajax.petities.nl/

Na het ondertekenen niet vergeten om de ondertekening te bevestigen via je e-mailadres.

❌❌❌

Volg Ajax Daz op Facebook
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 16 september 2023 - 10:43   quote  deeplink  
Done ❌❌❌
alibabba
 alibabba - zaterdag 16 september 2023 - 14:01   quote  deeplink  
Niet Ajax Daz is het account maar Leon Daz
remco k
 remco k - zondag 17 september 2023 - 02:05   quote  deeplink  
Tering kerel. Dat is pas lang geleden.
AkaS
 AkaS - maandag 18 september 2023 - 09:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 september 2023 - 10:09 schreef alibabba het volgende:
Teken de petitie:

Gebruik de visie Cruijff/Keizer als leidraad voor de toekomst van Ajax.

https://toekomstajax.petities.nl/

Na het ondertekenen niet vergeten om de ondertekening te bevestigen via je e-mailadres.

❌❌❌

Volg Ajax Daz op Facebook
Ik heb de petitie ook ondertekend!!!
AkaS
 AkaS - maandag 18 september 2023 - 09:16   quote  deeplink  
Ik werd vanmorgen wakker met een grote irritatie voortkomende uit het beeld dat ik had van die misselijkmakende kop van die dataduitser.

Hij komt even met zijn arrogante kop onze club de nek omdraaien met al die kutaankopen van hem.

Oprotten met die gast en met hem al die hufters die hem aangesteld hebben en hem zijn gang hebben laten gaan!

Wat een gelul allemaal. Bij een echte kwaliteitsspeler gaan ze dwarsliggen omdat het te duur is, maar die klootzaak mag wel een heel dozijn van die klaplopers aantrekken terwijl we een hele jeugdafdeling vol hebben die in de basis allemaal beter zijn. Misschien minder ver in de ontwikkeling, maar geef ze 10 wedstrijden de tijd. Die tijd ben je met dit zooitje ook kwijt, maar alleen om dan te ontdekken dat het allemaal ruk is.

Steijn kan hier niets aan doen. Ik reken hem helemaal niets aan. Maar dat hij trainer is van Ajax is natuurlijk wel een ` beetje ` gek om het maar zachtjes te zeggen.

Ik heb al een heel peleton aan oudspelers opgesomd en hierbij ook Fred Grim en Bogarde, zij zouden echt iets kunnen toevoegen aan de Ajax selectie. Zij kennen Ajax en de beoogde speelstijl.

Fred Grim mag dan een keeper zijn geweest, maar hij heeft jaar in jaar uit laten zien dat waar hij traint er verzorgd, attractief en aanvallend voetbal wordt gespeeld. Dus dat hij keeper is geweest zegt mij niets.

Verder heb ik die oudspelers opgesomd omdat zij in de plaats van dat advocatenkutje, die hockeydropveter en Jan van Halst een plek zouden moeten hebben.

Wij zijn Ajax, wij zijn een instituut met naam en faam over de hele wereld.

Hoezo leggen wij onze toekomst in de handen van een advocatentrutje, een hockeylul en jan van halst???

Wie verzint dit in godesnaam en waarom kijken we met zijn allen toe en doen niets, net als vorig jaar toen iedereen kon zien dat er niets zou gaan verbeteren. Al zouden we honderduizend wedstrijden spelen met Schreuder zijn tactiek en de spelers die hij iedere keer opstelde..

Wat ik een paar jaar geleden al riep toen ten Hag maar bleef experimenteren.... Het gaat niet alleen om de kwaliteit (data...) het gaat om chemie en coplimenterende eigenschappen die in elkaar over moeten grijpen en aansluiten op elkaars kwaliteiten.

Van der Boomen.... ik dacht even dat ik te snel was geweest om hem te veroordelen, maar blijkt dat mijn eerste ingeving de juiste was. Hij is ooit afgedaan als niet goed genoeg... Waarom dan terughalen???

Echt hoezo mag die duitser met zijn uitgestreken poffertjesporum nog blijven zitten !!!

OUT en snel alsjeblieft!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 september 2023 door AkaS --
AkaS
 AkaS - maandag 18 september 2023 - 09:48   quote  deeplink  
En weet je wat ik gluiperig vind.... Er wordt door de media beetje voor beetje druk opgevoerd om Maurice Steijn af te serveren... Dat hij zijn TD heeft verraden en dat hij zich aan het indekken is ....

Je kunt dus zien hoe de lijntjes wat betreft media lopen en welke kant er wordt gekozen...

Maar ik denk dat het heel goed is wat Maurice Steijn heeft gedaan. Namelijk ons laten weten dat die duitser onze club kapot maakt.

Want door volledig eigen koers te varen en de technische staf noch scouting te betrekken zorgt hij voor heel voor onrust en onvrede, zeker nu blijkt dat zijn aankopen helemaal geen directe versterking zijn en dus indruisen tegen de Cruijff revolutie uitkomsten. En hierbij de Ajax jeugd een signaal geeft dat zij niet belangrijk zijn en dus ontkent hij ons DNA.

Hoe kan dit toegestaan worden, kan iemand mij dit uitleggen.

Deze man draait wat is opgebouwd de nek om, ons opgebouwde vermogen is bij deze verdampt.
De korte termijn resultaten komen er niet, geen kampioenschap en geen CL.
En onze jeugd stroomt niet door, zal eieren voor zijn geld gaan kiezen elders. Dus lange termijn ook weg.

Gevolgen zijn niet te overzien als we niet oppassen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 september 2023 door AkaS --
nummer10
 nummer10 - maandag 18 september 2023 - 10:19   quote  deeplink  
Bij een echte kwaliteitsspeler gaan ze dwarsliggen omdat het te duur is, maar die klootzaak mag wel een heel dozijn van die klaplopers aantrekken terwijl we een hele jeugdafdeling vol hebben die in de basis allemaal beter zijn. Misschien minder ver in de ontwikkeling, maar geef ze 10 wedstrijden de tijd. Die tijd ben je met dit zooitje ook kwijt, maar alleen om dan te ontdekken dat het allemaal ruk is.

"Steijn kan hier niets aan doen. Ik reken hem helemaal niets aan. Maar dat hij trainer is van Ajax is natuurlijk wel een ` beetje ` gek om het maar zachtjes te zeggen"

Steijn vond ze niet goed genoeg he.. Vandaar dat er aankopen kwamen..

En zijn de aankopen echt allemaal zo slecht als wat we nu zien ?
Of kan de trainer niet overbrengen wat de bedoeling is.. je kan toch makkelijk wel een idee in het spel laten zien en dat poppetjes tenminste weten wat ze moeten doen? Dat hoeft echt niet met 11 messis

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 september 2023 door nummer10 --
remco k
 remco k - maandag 18 september 2023 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 september 2023 - 09:48 schreef AkaS het volgende:
En weet je wat ik gluiperig vind.... Er wordt door de media beetje voor beetje druk opgevoerd om Maurice Steijn af te serveren... Dat hij zijn TD heeft verraden en dat hij zich aan het indekken is ....

Je kunt dus zien hoe de lijntjes wat betreft media lopen en welke kant er wordt gekozen...

Maar ik denk dat het heel goed is wat Maurice Steijn heeft gedaan. Namelijk ons laten weten dat die duitser onze club kapot maakt.

Want door volledig eigen koers te varen en de technische staf noch scouting te betrekken zorgt hij voor heel voor onrust en onvrede, zeker nu blijkt dat zijn aankopen helemaal geen directe versterking zijn en dus indruisen tegen de Cruijff revolutie uitkomsten. En hierbij de Ajax jeugd een signaal geeft dat zij niet belangrijk zijn en dus ontkent hij ons DNA.

Hoe kan dit toegestaan worden, kan iemand mij dit uitleggen.

Deze man draait wat is opgebouwd de nek om, ons opgebouwde vermogen is bij deze verdampt.
De korte termijn resultaten komen er niet, geen kampioenschap en geen CL.
En onze jeugd stroomt niet door, zal eieren voor zijn geld gaan kiezen elders. Dus lange termijn ook weg.

Gevolgen zijn niet te overzien als we niet oppassen.
Maar heel eerlijk Akas. Steijn presteerd toch ook gewoon zelf heel erg slecht.
AkaS
 AkaS - maandag 18 september 2023 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 september 2023 - 13:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar heel eerlijk Akas. Steijn presteerd toch ook gewoon zelf heel erg slecht.
Remco, in alle eerlijkheid weet ik niet of Steijn slecht presteert.

Hoeveel dagen heeft hij nu gehad om zijn beoogde basisselectie te trainen?

En verder snap ik echt geen reet van wat ik zie. Ik bedoel, er zijn toch zaken die je als voetballer zelf ook kunt bedenken.

Maar om heel hard en eerlijk te zijn. Zie ik in Bergwijn ook geen speler die iets brengt en ik durf zelfs te zeggen dat hij minder is dan Neres.

Maar de grote fout ligt bij de TD.

Zijn primaire taak was om ervoor te zorgen dat Ajax vanaf de start van het seizoen beschikt over een selectie waarmee Ajax kampioen kan worden en CL voetbal / inkomsten kan veilig stellen. Hier mag je 1 of 2 gokjes nemen in de zin dat een bepaalde speler pas later binngengehaald kan worden of dat je zegt ik ken hem. Hij heeft nog niet op het allerhoogste niveau gepresteerd maar ik geloof heilig in zijn kwaliteiten....

Maar wat hij nu gedaan heeft is buiten alle perken.

Hij heeft de scouting genegeerd. Hij heeft de staf genegeerd en heeft allemaal buitenlandse spelers aangekocht voor heel veel geld die allemaal nog moeten bewijzen of ze het hoogste niveau aankunnen....

En dan mag de trainer die zich ook nog nooit heeft bewezen op topvoetbal niveau... NAC, Den Haag, Sparta er binnen nog geen werkweek een geoliede machinen van maken....

Kan toch niet Remco?
nummer10
 nummer10 - maandag 18 september 2023 - 14:49   quote  deeplink  
Staf negeren is misschien niet eens zo slecht ? Dit hebben ze vorig jaar gedaan en was geen succes..

Scouting en dergelijke horen we enkel in de media, maar als ik me niet vergis is de hoofdscouting die forbs wou aantrekken (man City) dan lijkt me heel erg sterk dat de andere scouts genegeerd zouden worden?

En het stukje dat hij spelers haalt die het nog maar moeten laten zien is Overmars best goed in geworden zijn laatste jaren volgens mij ;)
Scout2
 Scout2 - maandag 18 september 2023 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 september 2023 - 14:49 schreef nummer10 het volgende:
Staf negeren is misschien niet eens zo slecht ? Dit hebben ze vorig jaar gedaan en was geen succes..

Scouting en dergelijke horen we enkel in de media, maar als ik me niet vergis is de hoofdscouting die forbs wou aantrekken (man City) dan lijkt me heel erg sterk dat de andere scouts genegeerd zouden worden?

En het stukje dat hij spelers haalt die het nog maar moeten laten zien is Overmars best goed in geworden zijn laatste jaren volgens mij ;)
M.i behoort de T.D ook hoofdscout te zijn.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 18 september 2023 - 18:48   quote  deeplink  
Ben benieuwd welke kop het eerst rolt, ik denk eerlijk gezegd die van Steyn.

Van Halst zit namelijk heel diep bij die Duitser in z'n reet.

Aan de andere kant weet ik niet hoe de RVC er in staat...
Scout2
 Scout2 - maandag 18 september 2023 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 september 2023 - 18:48 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ben benieuwd welke kop het eerst rolt, ik denk eerlijk gezegd die van Steyn.

Van Halst zit namelijk heel diep bij die Duitser in z'n reet.

Aan de andere kant weet ik niet hoe de RVC er in staat...
Van der halst heeft net genoeg tijd om hemzelf een flinke loonsverhoging te geven.
Obdam4Ajax
 Obdam4Ajax - dinsdag 19 september 2023 - 10:21   quote  deeplink  
Iedereen buitelt nu over Ajax heen. Alle praatprogramma's proberen de zogenaamde experts elkaar te overtreffen in hoe slecht het is gesteld met Ajax.
Ja, het is niet goed. Reden ligt allereerst in het feit dat de RvC opdracht heeft gegeven eerst te verkopen en pas daarna te gaan kopen. Daardoor zijn nieuwe spelers pas net voor de competitiestart gekocht en is het team echt veel te laat begonnen met samen te trainen om op elkaar ingespeeld te raken. Dit is een blunder van de RvC en niet van de TD of van de trainer.
Ik ben erg benieuwd hoe we er over een week of vier bijstaan en dan met name of ons Ajax spel weer een beetje aan te gluren is. Die tijd heeft Steijn minimaal nodig om vooruitgang te boeken in het spel.
Ook in lastige tijden supporter!
AkaS
 AkaS - dinsdag 19 september 2023 - 10:35   quote  deeplink  
Volgens mij mis jij hier het belangrijke punt Obdam.

Of de resultaten over 4 weken beter zijn of niet. Tegen die tijd is het kampioenschap al vergeven. Maar veel belangrijker dan dat, er lopen mensen rond binnen onze club die alles bepalen en dit doen op een manier die niet goed is.

Hoezo zijn wij nu overgeleverd aan een Duitser. Let wel, wij Ajax met onze historie zijn nu overgeleverd aan een duitser die alles op eigen houtje beslist. En wordt gesteund door ene jan van halst... een hockeybobo en een vrouwelijke advocaat die de ballen verstand van voetbal heeft.... Afgelopen jaar was een ramp. Dit jaar is een ramp, dus tel alvast uit je winst voor volgend jaar!
AkaS
 AkaS - dinsdag 19 september 2023 - 10:46   quote  deeplink  
overignes na eerdere berichtgeving van Remco over de gigantische oorwassing van een Ajax jeugdteam van AZ heeft nu ook Jong Ajax een behoorlijke nederlaag tegen AZ geleden.

Korte termijn sucessen doen de ogen sluiten. Maar de lange termijn wat door AZ een aantal jaren geleden is ingezet begint zijn vruchten af te werpen. Zij hebben de jeugd en troeven ons af aan alle kanten.

Tijd om toch nog maar weer een keer in de spiegel te kijken en actie te ondernemen!

Te beginnen bij Mislintat eruit te gooien, samen met van Halst en Hendriks. Die advocaat heb je nodig als beursgenoteerd bedrijf maar mag verder geen enkele invloed hebben op voetbalzaken.

Time for another revolution....
nummer10
 nummer10 - dinsdag 19 september 2023 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 september 2023 - 10:21 schreef Obdam4Ajax het volgende:
Iedereen buitelt nu over Ajax heen. Alle praatprogramma's proberen de zogenaamde experts elkaar te overtreffen in hoe slecht het is gesteld met Ajax.
Ja, het is niet goed. Reden ligt allereerst in het feit dat de RvC opdracht heeft gegeven eerst te verkopen en pas daarna te gaan kopen. Daardoor zijn nieuwe spelers pas net voor de competitiestart gekocht en is het team echt veel te laat begonnen met samen te trainen om op elkaar ingespeeld te raken. Dit is een blunder van de RvC en niet van de TD of van de trainer.
Ik ben erg benieuwd hoe we er over een week of vier bijstaan en dan met name of ons Ajax spel weer een beetje aan te gluren is. Die tijd heeft Steijn minimaal nodig om vooruitgang te boeken in het spel.
Ook in lastige tijden supporter!
Maar wel naar Ibiza op vakantie gaan en spelers lekker vrij te geven... Maar we moeten elkaar nog wel leren kennen...

Ook de uitspraken van Steijn na de wedstrijd vond ik echt vreemd... Je kan verdorie toch wel IETS van tactiek meegeven of opdrachten als trainer... En dan zwijg ik maar even over de tos van Bergwijn... En dat ging met name tussen Gorter en Bergwijn en dat zijn geen nieuwe jongens...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 19 september 2023 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 september 2023 - 10:46 schreef AkaS het volgende:
overignes na eerdere berichtgeving van Remco over de gigantische oorwassing van een Ajax jeugdteam van AZ heeft nu ook Jong Ajax een behoorlijke nederlaag tegen AZ geleden.

Korte termijn sucessen doen de ogen sluiten. Maar de lange termijn wat door AZ een aantal jaren geleden is ingezet begint zijn vruchten af te werpen. Zij hebben de jeugd en troeven ons af aan alle kanten.

Tijd om toch nog maar weer een keer in de spiegel te kijken en actie te ondernemen!

Te beginnen bij Mislintat eruit te gooien, samen met van Halst en Hendriks. Die advocaat heb je nodig als beursgenoteerd bedrijf maar mag verder geen enkele invloed hebben op voetbalzaken.

Time for another revolution....
Ik geef Obdam gelijk dat er te laat is ingekocht en dat we daardoor geen ingespeeld team hebben.
Maar ik ga ook met jou mee want die duitser moet er gewoon uit, het niveau dat hij gehaald heeft is niet over naar huis te schrijven en nu ben ik nog mild.

Hoe kan je het Ajax van Johan Cruijff in handen geven die het Ajax dna niet heeft en op eigen houtje acteert ?
Waar hebben wij de RVC voor???? Hoe is het mogelijk dat ze alles uit handen geven aan die duitser, waarom is hij nooit terug geroepen?

Om mee te beginnen moet de RVC keihard optiefen, die hebben alles toe gelaten
p111
 p111 - dinsdag 19 september 2023 - 15:48   quote  deeplink  
Wat ik ook zie is bij diverse clubs o.a Feyenoord/Az/PSV ook qua jeugd geen 1200 keer meer hooghouden maar techn/wel oke maar fysiek en uithoudingsvermogen en snelheid wordt tegenwoordig ook gevraagd,en dat zie ik bij meerdere clubs en onze club hangt nog steeds aan het systeem opbouwen op een laag tempo met mindere voetballers als voorheen. Met deze voetballers die amper een man kunnen passeren en weinig tempo en weinig diepte hebben ,zul je weinig scooren en weinig winnen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 september 2023 door p111 --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 19 september 2023 - 16:35   quote  deeplink  
Vind het wel grappig om te lezen dat spelers nu al afgebrand worden en er door menig man hier altijd is geroepen dat spelers moesten wennen.. ander land, ander systeem etc etc..

Maar owee als ik dit had gedaan 🤣

Weet je wat veel kwalijker vind ? Een trainer die zeurt dat hij de spelers niet kent maar ze wel naar huis stuurt en zelf een paar dagen vakantie neemt..

Een Bergwijn die niet eens weet wat die met de tos moet doen

Een team die niet weet wat überhaupt het plan is zelfs de Nederlanders niet die er langer zijn...

En dan zie je een ron Jans die even eens een voor hem vreemdelingen legioen heeft die binnen een week zichtbaar in het spel laat zien wat die wil..

Dus nee het heeft zeker niet alleen met de aankopen te maken en ook hun kwaliteit niet..
remco k
 remco k - dinsdag 19 september 2023 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 september 2023 - 15:48 schreef p111 het volgende:
Wat ik ook zie is bij diverse clubs o.a Feyenoord/Az/PSV ook qua jeugd geen 1200 keer meer hooghouden maar techn/wel oke maar fysiek en uithoudingsvermogen en snelheid wordt tegenwoordig ook gevraagd,en dat zie ik bij meerdere clubs en onze club hangt nog steeds aan het systeem opbouwen op een laag tempo met mindere voetballers als voorheen. Met deze voetballers die amper een man kunnen passeren en weinig tempo en weinig diepte hebben ,zul je weinig scooren en weinig winnen.
Al die clubs trainen volgens de Coerver methodiek. Dat is voor 100% gebaseerd op techniek. Techniek is echter iets anders dan truukjes leren en hooghouden. Weten hoe je je lichaam gebruikt is ook techniek.
remco k
 remco k - dinsdag 19 september 2023 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 september 2023 - 16:35 schreef nummer10 het volgende:
Vind het wel grappig om te lezen dat spelers nu al afgebrand worden en er door menig man hier altijd is geroepen dat spelers moesten wennen.. ander land, ander systeem etc etc..

Maar owee als ik dit had gedaan 🤣

Weet je wat veel kwalijker vind ? Een trainer die zeurt dat hij de spelers niet kent maar ze wel naar huis stuurt en zelf een paar dagen vakantie neemt..

Een Bergwijn die niet eens weet wat die met de tos moet doen

Een team die niet weet wat überhaupt het plan is zelfs de Nederlanders niet die er langer zijn...

En dan zie je een ron Jans die even eens een voor hem vreemdelingen legioen heeft die binnen een week zichtbaar in het spel laat zien wat die wil..

Dus nee het heeft zeker niet alleen met de aankopen te maken en ook hun kwaliteit niet..
De tering wat een Calimero.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 19 september 2023 - 17:31   quote  deeplink  
Mislintat zoekt steun om Steijn te ontslaan, directeur wacht mogelijk zelfde lot'
vandaag, 16:25 door Jesse ter Haar 761

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet vandaag 17:07
Sven Mislintat zoekt steun om Maurice Steijn de laan uit te sturen bij Ajax, zo schrijft Voetbal International dinsdag. De oefenmeester is echter niet de enige die er slecht opstaat binnen de club, want ook Mislintat is niet zeker van zijn baan.

Voor de wedstrijd Fortuna Sittard - Ajax sprak Mislintat nog uit dat hij Steijn de tijd wilde geven. Het liep nog niet in Amsterdam, maar dat werd wegens het grote aantal nieuwe spelers ook niet gek gevonden. Twee wedstrijden later is alles anders. Mislintat wil Steijn de laan uit sturen en zoekt bij Jan van Halst en Maurits Hendriks - die er zelf wegens een gebrek aan input ook niet goed opstaat binnen de club - voor steun om die gedachte kracht bij te zetten. De directeur voetbalzaken is het niet eens met enkele keuzes van de technische staf, waaronder het verkiezen van Jay Gorter boven aankoop Diant Ramaj. 'Het steekt hem dan ook steeds meer dat hij geen grip heeft op de technische staf', valt te lezen.

Het ontslaan van Steijn zal niet gemakkelijk worden, want Steijn geniet nog wel het vertrouwen van zowel de rest van de technische staf als de spelersselectie van Ajax. Mislintat echter, is van mening dat de technische staf, met Steijn als eindverantwoordelijke, nu al veel meer uit het huidige spelersmateriaal zou moeten halen. De Duitser stelde de Nederlander aan als 'overperformer', maar gaf destijds - tot ergernis nu van de technische staf, scouting en jeugdopleiding - niet aan dat Steijn het maar zou moeten gaan doen met de spelers die Mislintat geschikt achtte.

Werkwijze Mislintat in het geding
Zodoende heerst er binnen de club ook veel weerstand tegen het werk van de directeur. Zo zou ook Alex Kroes, de man die vanaf maart de nieuwe algemeen directeur van Ajax zal worden en op de achtergrond al gesprekken voert, niet onder de indruk zijn van de manier van werken van Mislintat. De bestuurder zelf echter, is van mening dat het voor een groot deel bij de Raad van Commissarissen ligt dat de selectie van Ajax pas zo laat op orde was. Eerst werd er immers gevraagd om uitgaande transfer, zodat er geld vrijgemaakt kon worden.

Dat er zo veel buitenlanders naar de club werden gehaald, lag volgens hem aan een gebrek aan Nederlandse alternatieven. De scouting, jeugdopleiding en technische staf spreken dát weer tegen. Er zouden spelers uit de eigen jeugdopleiding naar voren zijn geschoven, maar ook namen als Noa Lang en Jerdy Schouten. Wel lijkt Mislintat in zijn werkwijze steun te krijgen van Van Halst en Hendriks, want hen informeerde hij wel over alle inkomende transfers.

Raad van Commissarissen Ajax

Tot slot is er het functioneren van de RvC. De mate en wijze van toezichthouden door de raad op het technische beleid ligt onder een vergrootglas, maar ook een gebrek aan 'kennis van de huidige gang van zaken in de voetballerij' valt op. Met name in de kwestie rond de aanstelling van Kroes kwam dat terug. Pier Eringa, voorzitter van de RvC, wilde na het akkoord zo snel mogelijk naar buiten brengen dat Kroes naar Ajax zou komen, maar hierover werd AZ niet ingelicht. Het werd binnen de club aanbevolen, maar Eringa legde dit naast zich neer. Hij liet Kroes aankondigen en 'zou wel met AZ regelen dat Kroes spoedig vrij zou worden gegeven'. Alles liep anders, waardoor Kroes pas in maart in dienst treedt en Ajax de kronkelingen binnen de club tot die tijd zal moeten overleven.

Het verhaal begint komende woensdag, wanneer er door de leden op een nieuwe bestuursraad zal worden gestemd. Die raad heeft immers weer zeggenschap over de RvC en zou leden daarvan zelf kunnen ontslaan. 'In de praktijk zal zoiets maanden in beslag gaan nemen, waardoor het niet de verwachting is dat het op deze manier gebeurt. Maar het wordt op voorhand niet uitgesloten, aangezien de leden zeer ontevreden zijn over de huidige gang van zaken bij de club.' Voorlopig heeft op woensdag de Buitengewone Algemene Leden Vergadering van Ajax plaats, waarbij er een nieuwe bestuursraad gevormd moet worden. Ernst Boekhorst is voorgedragen als voorzitter, terwijl onder anderen namen als Edo Ophof en Pim van Dord voetbalkennis moeten toevoegen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 september 2023 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 19 september 2023 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 september 2023 - 17:21 schreef remco k het volgende:

[..]

De tering wat een Calimero.
Niks met Calimero te maken, gewoon een feit dat nu de media dit roept men dit gaat herhalen.. iets wat ook jij mij vaak hebt verweten.. maar nu mag en kan het want het ligt allemaal aan Sven.. Maar dat kunnen we nog niet eens zeggen want ze mogen wel wennen toch ?
hjf
 hjf - dinsdag 19 september 2023 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 september 2023 - 10:35 schreef AkaS het volgende:
Volgens mij mis jij hier het belangrijke punt Obdam.

Of de resultaten over 4 weken beter zijn of niet. Tegen die tijd is het kampioenschap al vergeven. Maar veel belangrijker dan dat, er lopen mensen rond binnen onze club die alles bepalen en dit doen op een manier die niet goed is.

Hoezo zijn wij nu overgeleverd aan een Duitser. Let wel, wij Ajax met onze historie zijn nu overgeleverd aan een duitser die alles op eigen houtje beslist. En wordt gesteund door ene jan van halst... een hockeybobo en een vrouwelijke advocaat die de ballen verstand van voetbal heeft.... Afgelopen jaar was een ramp. Dit jaar is een ramp, dus tel alvast uit je winst voor volgend jaar!
Hé AkaS. Ik lees met toenemende bewondering jouw bijdrage op dit forum. Gewoon recht voor zijn raap en daar hou ik van. Je hebt het allerbeste voor met je club die in je rood-witte hart zit. Het betreft niet de vrouwelijke advocaat (ik neem aan dat je Susan Lenderink bedoelt) maar zij is een Registeraccount. En die hebben echt geen verstand van zaken om mede een voetbalbedrijf als Ajax te leiden. En ik raak ook niet onder de indruk van de financiële kennis van Registeraccountants. En ik kan het weten hoor. Ga daar maar van uit. Ga zo door!
bertus bikkel
 bertus bikkel - dinsdag 19 september 2023 - 19:52   quote  deeplink  
Ik zal ook even uit mijn hart spreken: allemaal oprotten!!!!
Misluktat, Steijn, van Halst, RVC, alle nieuwe aankopen...
Allemaal optyfen!!!!
Zo.....dat is eruit. Fijne avond iedereen!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 19 september 2023 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 september 2023 - 19:52 schreef bertus bikkel het volgende:
Ik zal ook even uit mijn hart spreken: allemaal oprotten!!!!
Misluktat, Steijn, van Halst, RVC, alle nieuwe aankopen...
Allemaal optyfen!!!!
Zo.....dat is eruit. Fijne avond iedereen!!
Snap hem, mijn Ajax hart doet echt pijn op dit moment, het lijkt wel of onze club aan de afgrond staat
Pietje
 Pietje - dinsdag 19 september 2023 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 september 2023 - 19:52 schreef bertus bikkel het volgende:
Ik zal ook even uit mijn hart spreken: allemaal oprotten!!!!
Misluktat, Steijn, van Halst, RVC, alle nieuwe aankopen...
Allemaal optyfen!!!!
Zo.....dat is eruit. Fijne avond iedereen!!
Haha. Jouw boodschap is heel duidelijk Bertus. Ik denk daar net zo over. Ik ben nog altijd woedend en teleurgesteld hoe een stelletje non-valeurs onze mooie club de vernieling heeft ingeholpen. Al die 12 spelers raakt Ajax voorlopig niet kwijt, dus zullen we het ermee moeten doen. De één nog onbekender dan de ander. Alleen Satulo kende ik en die speelde afgelopen zondag ook een ongelukkige wedstrijd.
Ik word er ziek van als ik naar de stand van de eredivisie kijk. Twaalfde... en zondag komt Feyenoord op bezoek. Na die wedstrijd kan Ajax zomaar 13e of 14e staan. Te triest voor woorden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 september 2023 door Pietje --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 19 september 2023 - 22:21   quote  deeplink  
Wat ik nu allemaal lees... Oprotten met mislintat, mits alles waar is...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 september 2023 door nummer10 --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 19 september 2023 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 september 2023 - 22:21 schreef nummer10 het volgende:
Wat ik nu allemaal lees... Oprotten met mislintat, mits alles waar is...
Roepen ze al weken, terecht ook!
p111
 p111 - dinsdag 19 september 2023 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 september 2023 - 16:35 schreef nummer10 het volgende:
Vind het wel grappig om te lezen dat spelers nu al afgebrand worden en er door menig man hier altijd is geroepen dat spelers moesten wennen.. ander land, ander systeem etc etc..

Maar owee als ik dit had gedaan 🤣

Weet je wat veel kwalijker vind ? Een trainer die zeurt dat hij de spelers niet kent maar ze wel naar huis stuurt en zelf een paar dagen vakantie neemt..

Een Bergwijn die niet eens weet wat die met de tos moet doen

Een team die niet weet wat überhaupt het plan is zelfs de Nederlanders niet die er langer zijn...

En dan zie je een ron Jans die even eens een voor hem vreemdelingen legioen heeft die binnen een week zichtbaar in het spel laat zien wat die wil..

Dus nee het heeft zeker niet alleen met de aankopen te maken en ook hun kwaliteit niet..
Ik heb al veel van jou gelezen,maar nu ben je helemaal de weg kwijt mijn god.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 19 september 2023 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 september 2023 - 22:31 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Roepen ze al weken, terecht ook!
Die louge zaakjes ?
nummer10
 nummer10 - dinsdag 19 september 2023 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 september 2023 - 23:02 schreef p111 het volgende:

[..]

Ik heb al veel van jou gelezen,maar nu ben je helemaal de weg kwijt mijn god.
Ah jij vind het normaal dat een Bergwijn de tos nog niet eens snapt wat te doen qua kant kiezen of bal etc ? Ok

Daarbij word hier al jaaaaaren geroepen dat je spelers niet te snel mag wegzetten als miskopen.. en wat gebeurt hier nu ?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 september 2023 door nummer10 --
pth
 pth - dinsdag 19 september 2023 - 23:50   quote  deeplink  
En nu zeker oprotten met pleuris Duitser MisselijkeRat. Gewoon een ordinaire crimineel die waarschijnlijk geld heeft verdiend aan het binnenhalen van een stel kut voetballers. Meteen ook een stok om die hockey lul, accountant kutje en de rest van dat RVC zooitje er uit te pleuren. NOS had binnen een paar minuten de belangenverstrengeling van die kut Duitser boven tafel en dus heeft de RVC haar werk niet gedaan (met een mooi woord heet dat geloof ik due dillegence). Totaal incapabele bende die met pek en veren de Arena uitgejaagd moet worden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 september 2023 door pth --
wvb
 wvb - woensdag 20 september 2023 - 07:45   quote  deeplink  
Wie heeft die man binnengehaald.
Wie heeft die man zoveel macht en handelingsbevoegdheid gegeven.
Over enkele weken wordt hij waarschijnlijk afgeserveerd, want hij is niet betrouwbaar en hij werkt nagenoeg autonoom, is dominant in beslissingen.
Ajax zit dan opgescheept met een heel contingent aan matige, tot slechte buitenlandse voetballers, van velerlei nationaliteiten, met langlopende contracten.
Hoe kon de beursgenoteerde club, het bestuur, ooit akkoord gaan met deze handelswijze.
Het is een aanfluiting, toppunt van amateurisme, paniek voetbal en wanbeleid.
Liep en vorig jaar ook al niet zo'n schimmig tussenpersoon een voetbalmakelaartje rond.
Kennelijke is het dubbeltje nog steeds niet gevallen.
Echt het is een schande, een aanzienlijk deel van het club-en aandeelhouders vermogen investereren in voetballers van de 2e garnituur of zelfs nog minder dan dat.
Een bedrijfsvoering van niets.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 20 september 2023 door wvb --
wvb
 wvb - woensdag 20 september 2023 - 12:35   quote  deeplink  
Lukt Ajax kennelijk niet integere mensen van onbesproken gedrag binnen te halen.
Veel charlatans, met soms enigszins dubieuze neven activiteiten. Het ene schandaal, na het andere.
Het siert de club niet echt nochtans.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 20 september 2023 door wvb --
AkaS
 AkaS - woensdag 20 september 2023 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 september 2023 - 15:44 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik geef Obdam gelijk dat er te laat is ingekocht en dat we daardoor geen ingespeeld team hebben.
Maar ik ga ook met jou mee want die duitser moet er gewoon uit, het niveau dat hij gehaald heeft is niet over naar huis te schrijven en nu ben ik nog mild.

Hoe kan je het Ajax van Johan Cruijff in handen geven die het Ajax dna niet heeft en op eigen houtje acteert ?
Waar hebben wij de RVC voor???? Hoe is het mogelijk dat ze alles uit handen geven aan die duitser, waarom is hij nooit terug geroepen?

Om mee te beginnen moet de RVC keihard optiefen, die hebben alles toe gelaten
Dat hij te laat heeft ingekocht is iets dat mij al een tijdje stoort Hunter en heb ik ook gepost. Sterker nog dat is reden nummero uno dat die duitser eruit moet. Hij heeft niet geleverd. Op het moment dat de selectie er moest zijn, was hij nog aan het wedden op paarden die hopelijk zichzelf op het hoogste niveau gaan bewijzen...

Ik vind dit opmerkelijk. Hij heeft even beslist dat Ajax er pas over een paar maanden hoeft te staan... En dat na een rampjaar!

Nee deze is niet goed bij zijn kokosnoot. Out met die duitser en hopelijk heel erg snel ook!
AkaS
 AkaS - woensdag 20 september 2023 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 september 2023 - 19:06 schreef hjf het volgende:

[..]

Hé AkaS. Ik lees met toenemende bewondering jouw bijdrage op dit forum. Gewoon recht voor zijn raap en daar hou ik van. Je hebt het allerbeste voor met je club die in je rood-witte hart zit. Het betreft niet de vrouwelijke advocaat (ik neem aan dat je Susan Lenderink bedoelt) maar zij is een Registeraccount. En die hebben echt geen verstand van zaken om mede een voetbalbedrijf als Ajax te leiden. En ik raak ook niet onder de indruk van de financiële kennis van Registeraccountants. En ik kan het weten hoor. Ga daar maar van uit. Ga zo door!
Ik bedoelde inderdaad die Susan Lenderink. Je weet wel die dame die mij een pussypic stuurde hahahaha. Maar zonder gekheid.

Ik hou zeker van mijn club en ik aanschouw met stijgende verbazing hoe een roemrijke / roemruchte club als ons Ajax overgeleverd wordt aan Jan van Halst, Hockeybal Hendriks en een volslagen onbekende data duitser...

En die laatste gaat gewoon even aan de winkel zonder overleg, enig overleg met de mensen die met zijn aankopen moeten werken en presteren. Wie verzint nu zoiets???

Een volslagen onervaren persoon als TD'r. Volslagen onbekend met Ajax en volslagen onbekend met de Nederlandse competitie en dat komt zomaar even de boel in elkaar laten storten als we een beetje pech hebben.

Want besef, als we dit jaar wederom geen CL veiligstellen, dan gaat het jaar erop de knip volledig op slot en terecht dan ook want dan komen we in de financiële gevarenzone.

En de verantwoordelijke hiervoor glijden er dan stilletjes tussenuit!
nummer10
 nummer10 - donderdag 21 september 2023 - 02:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 september 2023 - 22:34 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dat hij te laat heeft ingekocht is iets dat mij al een tijdje stoort Hunter en heb ik ook gepost. Sterker nog dat is reden nummero uno dat die duitser eruit moet. Hij heeft niet geleverd. Op het moment dat de selectie er moest zijn, was hij nog aan het wedden op paarden die hopelijk zichzelf op het hoogste niveau gaan bewijzen...

Ik vind dit opmerkelijk. Hij heeft even beslist dat Ajax er pas over een paar maanden hoeft te staan... En dat na een rampjaar!

Nee deze is niet goed bij zijn kokosnoot. Out met die duitser en hopelijk heel erg snel ook!
Hij mocht/kon niet eerder inkopen dat was al bekend aan het einde van het seizoen omdat Schreuder en de machthebbers afgelopen jaar al hebben gefaald
wvb
 wvb - donderdag 21 september 2023 - 08:38   quote  deeplink  
Ik denk dat er bij Ajax recentelijk meer voetballers ingekocht zijn, welke statistisch op basis van prognoses, uit een database en uit de koker van de computer zijn gerold.
Die man is een marchandeur pur sang.
Hoe kan een beursgenoteerd bedrijf, zo'n man de sleutel van de kas in handen geven.
Zijn er überhaupt referenties geraadpleegd.
Echt het is volslagen onbegrijpelijk en ongeloofwaardig wat er gebeurd is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 september 2023 door wvb --
Scout2
 Scout2 - donderdag 21 september 2023 - 09:58   quote  deeplink  
Waarom probeert Ajax de Gea niet op te halen is 32 kan nog makkelijk 4 jaar mee.
Is veel beter als wat er nu staat.
Pietje
 Pietje - donderdag 21 september 2023 - 10:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 september 2023 - 08:38 schreef wvb het volgende:
Ik denk dat er bij Ajax recentelijk meer voetballers ingekocht zijn, welke statistisch op basis van prognoses, uit een database en uit de koker van de computer zijn gerold.
Die man is een marchandeur pur sang.
Hoe kan een beursgenoteerd bedrijf, zo'n man de sleutel van de kas in handen geven.
Zijn er überhaupt referenties geraadpleegd.
Echt het is volslagen onbegrijpelijk en ongeloofwaardig wat er gebeurd is.
Volledig met je eens. Je valt van de ene verbazing in de andere. Wat een amateuristisch gedoe.
wvb
 wvb - donderdag 21 september 2023 - 15:53   quote  deeplink  
Ze hadden beter een klein beetje van al geld kunnen investeren in een goede boekhouder.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 september 2023 door wvb --
Pietje
 Pietje - donderdag 21 september 2023 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 september 2023 - 15:53 schreef wvb het volgende:
Ze hadden beter een kleon beetje van al geld kunnen investeren in een goede boekhouder.
Haha. Inderdaad
remco k
 remco k - donderdag 21 september 2023 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 september 2023 - 18:32 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Niks met Calimero te maken, gewoon een feit dat nu de media dit roept men dit gaat herhalen.. iets wat ook jij mij vaak hebt verweten.. maar nu mag en kan het want het ligt allemaal aan Sven.. Maar dat kunnen we nog niet eens zeggen want ze mogen wel wennen toch ?
Het stukje maar “ maar owee als ik het had gedaan” is gewoon 100% Calimero en niet te zuinig ook.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 21 september 2023 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 september 2023 - 08:38 schreef wvb het volgende:
Ik denk dat er bij Ajax recentelijk meer voetballers ingekocht zijn, welke statistisch op basis van prognoses, uit een database en uit de koker van de computer zijn gerold.
Die man is een marchandeur pur sang.
Hoe kan een beursgenoteerd bedrijf, zo'n man de sleutel van de kas in handen geven.
Zijn er überhaupt referenties geraadpleegd.
Echt het is volslagen onbegrijpelijk en ongeloofwaardig wat er gebeurd is.
Eens
nummer10
 nummer10 - donderdag 21 september 2023 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 september 2023 - 16:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Het stukje maar “ maar owee als ik het had gedaan” is gewoon 100% Calimero en niet te zuinig ook.
Was niet zo bedoeld, vond het gewoon grappig
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 21 september 2023 - 19:46   quote  deeplink  
De Telegraaf: Van Gaal onder voorwaarden bereid om Ajax door crisis te helpen, twee 'assistenten' genoemd

Nathan Sprey

21 september 2023, 18:34

Louis van Gaal is bereid om in te stappen bij Ajax, zo meldt Valentijn Driessen. Als de voormalig bondscoach van het Nederlands elftal de juiste mensen om zich heen kan verzamelen in de Johan Cruijff Arena en zijn gezondheid het toelaat, dan is hij bereid om in te stappen. Hij kan helpen om orde in de chaos te scheppen, die er momenteel is ontstaan rondom directeur voetbalzaken Sven Mislintat. Danny Blind (sportief) en Michael Kinsbergen (organisatorisch) kunnen aan zijn zijde komen te staan.

“Van de levende Ajax-iconen staat Van Gaal met stip op één om de huidige chaos bij Ajax te lijf te gaan”, schrijft Driessen in zijn column in De Telegraaf. Volgens Driessen is de man die eerder als hoofdcoach grote successen had bij Ajax bereid om in te stappen, onder de bovengenoemde voorwaarden. Hoewel de journalist in de laatste periode van Van Gaal een haat-liefde verhouding had met de coach, zou Driessen direct toehappen als hij Ajax was.

“De rvc onder aanvoering van de falende voorzitter Pier Eringa rest niets anders dan op de knieën te gaan in de Algarve of Noordwijk en Ajax-icoon Van Gaal de sleutels van de recordlandskampioen in handen te geven. Als je als rvc je club toch al hebt uitgeleverd aan iemand, dan honderd keer liever aan de bewezen technische vakman en Ajacied Van Gaal dan aan een Duitse charlatan genaamd Sven Mislintat", schrijft Driessen.

Bij andere clubiconen is minder kans van slagen als er een beroep op ze wordt gedaan. Frank Rijkaard is eerder benaderd, maar wil niet uit zijn voetbalpensioen komen. Marco van Basten werd eerder ook al benaderd voor een terugkeer naar Amsterdam. “Maar als het aankomt op het nemen van verantwoordelijkheid geeft hij nooit thuis”, stelt Driessen.

*******************

Mocht dit waar zijn zie ik dit niet 123 gebeuren of Alex Kroes geeft hier in cart blanche

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 september 2023 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 22 september 2023 - 01:02   quote  deeplink  
lekker met blind verder dus... de topper die nooit wat heeft gepresteerd

maar is dit geen voorbeeld van afgelopen jaar ?

https://www.youtube.com/watch?v=qNNwjcJacaE

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5968
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Breaking News: Sven Mislintat is ontslagen. Nu nog die hockey dropveter en consorten OUT !!!









0.0071618