|
|
Stylzz
|
|
|
Ja t is geen tien. Dat zie je ook want hij moet t spel voor zich hebben. Nu blijft ie lopen want bijbaan de ruimte niet vinden |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
| Moet idd ook niet op 10, van nature niet zn positie dat zie je gewoon. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Ik ben erg benieuwd hoe Valente zich gaat manifesteren dit seizoen. Vond het vorig seizoen erg tegenvallen en nogal overhypt. Kan zijn dat hij moest wennen aan de omgeving en het niveau. vond hem vooral verdedigend ronduit zwak en ook zijn fysiek (uithoudingsvermogen) matig. Heeft wel potentie maar ook concurrentie. Hoop dat hij doorbreekt. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Opvallend, maar tegelijk ook weer niet. Wel het type ervoor denk ik. Of hij er al aan toe is, is een tweede.
Maar goed, had eerder gedacht dat hij misschien tweede of derde aanvoerder zou zijn. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
| Echt bezopen, kon zelf t niveau niet aan |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Ik neem aan dat Read een van de andere aanvoerders is? Wie dan nog meer? St. Juste of Vanhoutte? Hadj-Moussa of Watanabe misschien. We zien het wel. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Bezopen niet, maar ik had persoonlijk gewacht tot hij zijn niveau weer wat had opgepikt. En hem misschien tweede/derde/vierde aanvoerder gemaakt. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote: Ja, lijkt mij niet handig. Hij is vooralsnog niet onomstreden op het middenveld. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
| Blijkbaar wel. Anders wordt hij geen aanvoerder. Die zet je normaal als eerste op t papier |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote: nou, we gaan het zien. Gun hem het beste. Dan zal Zechiel het kind van de rekening gaan worden ben ik bang. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Vanhoutte Zechiel. Valente.
Dat wordt m denk ik
Zonder echte tienn, Maar drie spelers die gevarieerd in die positie op moeten duiken
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 augustus 2026 door Stylzz -- |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 augustus 2026 - 15:27 schreef Stylzz het volgende:Vanhoutte Zechiel. Valente. Dat wordt m denk ik Zonder echte tienn, Maar drie spelers die gevarieerd in die positie op moeten duiken Dat lijkt mij het meest stabiele middenveld. Of met Targh. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Ga er vanuit dat ze een andere Valente hebben gezien in de voorbereiding . Had het niet verwacht maar ze zullen er een aannemelijke reden voor hebben. |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Aii niet handig vrees ik gio! Gaat nog meer wille doen wat af gaat van zn spel, we hebben zoveel cvs joh, maak het niet nog moeilijker voor zon jongen, zet valente ook maar linie terug.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 augustus 2026 door bijft007 -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
| Nou, eens zien of Valente die rol goed kan dragen. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Had het na de winterstop druk genoeg met zichzelf.
Ik snap deze keuze niet zo. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
| Dit snap ik ook niet helemaal. Maar ik ben ook geen trainer. |
|
|
|
|
Frobin1974
|
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
R()b
|
|
|
| Niet verwacht, maar gefeliciteerd. |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Het gaat hem juist helpen volgende stap te maken denkt gio, oke duidelijk toch, Nu hopen het ook echt gaat helpen want meestal juist niet, of het moet al gerariveerde speler zijn die al stempel heeft gedrukt en nog meer wil laten zien, en dat is het juist nog niet. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
| heeft wel veel kansen nodig |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
| Te vaak snel opgebrand. Gio, aan het werk hiermee! |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Haalde het eerste uur wel weer het niveau van begin vorig jaar. Belangrijke goal ook. Maar als aanvoerder moet je er juist ook staan als het moeilijk gaat. Dat gaat de volgende stap moeten zijn. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
| Hij heeft een zomer vrij gehad haha |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Valente legt nieuwe rol uit onder Van Bronckhorst: ''Ik kan hoger staan''

Luciano Valente kende zondag een geslaagde start als vaste aanvoerder van Feyenoord. De middenvelder maakte op bezoek bij Sparta Rotterdam het enige doelpunt van de wedstrijd en hielp de ploeg van Giovanni van Bronckhorst daarmee aan een 0-1 overwinning. Toch was Valente na afloop kritisch, vooral over het laatste halfuur waarin Feyenoord de controle verloor.
''Het is mooi uitgekomen vandaag. Tegelijkertijd is het wel zo dat we het onszelf heel moeilijk hebben gemaakt'', vertelt Valente in gesprek met ESPN. ''De eerste zestig minuten laat je een bepaald niveau zien waar ik, de spelers en de staf blij van worden. Je moet 0-4 voorstaan en dat doe je niet. Het laatste halfuur mag ons niet gebeuren. We lopen veel te veel naar achteren en we komen een paar keer heel goed weg. Buitenspeler, vrije trap, net niet, net wel. Dat mag ons niet overkomen.''
Volgens de aanvoerder lag het probleem vooral bij de manier waarop Feyenoord met de voorsprong omging. ''Het zat hem meer in de intensiteit. We liepen te veel naar achteren. De momenten dat we de bal voorin hadden, moet je hem houden en niet telkens de acties zoeken. Ook het spel een beetje doodmaken. Je doet het niet en in dat opzicht moeten we daarin volwassener worden. Tegelijkertijd hebben we de drie punten, dat is top en het belangrijkste.''
Zechiël Valente was opnieuw belangrijk in de samenwerking met Gjivai Zechiël. De middenvelder bereidde de winnende treffer voor door vanaf de achterlijn terug te leggen. ''Givi is een fantastische speler. Ik ben heel blij dat hij bij ons is. We zijn heel erg met elkaar bezig op de trainingen, waar we de bal willen en verwachten. Combinatiespel. De assist die hij geeft: veel spelers zouden hem voorlangs geven, maar hij geeft hem terug. Dat is ook iets waar we het veel over hebben gehad. De klik is er en wij moeten voor Feyenoord bepalend zijn. Dat komt wel goed.''
Onder Van Bronckhorst speelt Valente nadrukkelijker hoger op het veld. ''Vorig jaar was ik heel geneigd om naar de bal toe te komen, wat lager op het veld. Ik ben veel met de staf bezig geweest om in de positie te blijven. We hebben genoeg jongens met veel kwaliteiten die de bal laag kunnen ontvangen, waardoor ik hoger kan staan. Daardoor kun je veel combinatiespel spelen. Dat deden we vandaag goed en er zit een stijgende lijn in.''
Aanvoerdersband Ook de aanvoerdersband verandert volgens Valente weinig aan zijn manier van spelen. ''Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik een aanvoerder ben die hetzelfde is als wanneer hij geen band heeft. Zo heb ik hem uiteindelijk ook verdiend, zo ziet de staf mij ook. Ik zal niet veranderen nu de band er is. Dat leiderschap had ik ook toen ik de band niet had, het vooropgaan in de strijd. Misschien dat je nu wel een bepaalde druk op jezelf zet, maar dat maakt me een betere speler. Als het minder gaat, is het makkelijk om te zeggen dat ik te veel druk bij mezelf leg, maar dat is wel degene die ik wil zijn.''
Valente wil daarnaast meer doelpunten aan zijn spel toevoegen. ''Ik ben er heel veel mee bezig. Ik zit nu al op de helft van vorig jaar'', lacht de middenvelder. ''Het is fijn dat het nu wordt beloond en dat geeft mij een boost. Tegelijkertijd hoort het bij leiderschap dat je bepalender wordt in wedstrijden en vandaag was een mooi voorbeeld.''
Het moment waarop Valente de band definitief kreeg, maakte veel indruk. ''Toen ik de band kreeg, was het wel een kippenvelmoment. Toen ik naar Feyenoord ging was het al heel bijzonder, dat je nu al captain bent is een droom. Ik heb er nooit over nagedacht. Op het moment dat ze je als captain willen en je moet er dan over nadenken, dat is heel bijzonder. Ik heb er geen moment over getwijfeld, want die band maakt mij geen ander persoon.''
Positiespel Valente ziet ondanks de moeizame slotfase duidelijke vooruitgang ten opzichte van vorig seizoen. ''Ik denk dat wij in ons positiespel enorme stappen hebben gemaakt tijdens de voorbereiding. We hebben een mooie voorbereiding gedraaid en een bepaald niveau laten zien. De eerste zestig minuten hebben we dat doorgetrokken, alleen je moet jezelf belonen. Het was uiteindelijk kantje boord. We moeten onszelf verbeteren om de kansen straks wel af te maken.'' |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Is gisteren bewierookt. Deels terecht, maar ik blijf hem verdedigend zwak vinden, ook in het druk zetten. Maar men kijkt graag naar het gedeelte aan de bal en daar wordt zo'n speler dan op beoordeeld. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
| Valente en Zechiel zijn absoluut creatief en dus waardevol, maar geen bikkelaars waar het gaat om ontregelen en verdedigen. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote:Op maandag 10 augustus 2026 - 09:53 schreef FR-Henk het volgende:Valente en Zechiel zijn absoluut creatief en dus waardevol, maar geen bikkelaars waar het gaat om ontregelen en verdedigen. Sterker nog, als die creatieve oplossingen niet lukken mag een ander het oplossen. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
| Denk toch weer de verkeerde keuze om hem aanvoerder te maken. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote: Jup, zei ik meteen ook |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
men is hier helemaal idolaat van Valente, maar hij is wat mij betreft behoorlijk overhypt. Af en toe leuk aan de bal. |
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
| Hij is vooral fysiek nog onvoldoende. Als ie dat wel leert, als Kokcu, dan is hij de 8 en Zechiel meer de 10. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Had je goed gezien dan . |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2026 - 16:57 schreef Alexmem het volgende:Hij is vooral fysiek nog onvoldoende. Als ie dat wel leert, als Kokcu, dan is hij de 8 en Zechiel meer de 10. eens |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2026 - 16:57 schreef Alexmem het volgende:Hij is vooral fysiek nog onvoldoende. Als ie dat wel leert, als Kokcu, dan is hij de 8 en Zechiel meer de 10. het is niet alleen fysiek (wat redelijk zwak is overigens), maar ook oog voor de omschakeling en de wil om vuile meters te maken. Daarnaast ook zwak in de verdedigende duels. bij elkaar opgeteld valt het allemaal niet mee. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote: Het lijkt bij hem meer een soort van act. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Ja sinds hij naar buiten gekomen is dat hij van toneel houd en extrovert is voor de camera kijk ik ook met een schuin oog naar een soort toneel speler. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Weet steeds de vinger op de zere plek te leggen Vergeet alleen steeds erbij te vermelden, dat juist hij altijd de eerste is zonder energie. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2026 - 18:32 schreef van geil het volgende:Weet steeds de vinger op de zere plek te leggen Vergeet alleen steeds erbij te vermelden, dat juist hij altijd de eerste is zonder energie. Ja precies dat |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
| hoe kan het dat Valente na ruim een jaar Feyenoord nog steeds geen 90 minuten op niveau kan volmaken? Is het genetisch? of ligt het aan de training? |
|
|
|
|
Leuv
|
|
|
quote:Op maandag 17 augustus 2026 - 10:47 schreef CobusIII het volgende:hoe kan het dat Valente na ruim een jaar Feyenoord nog steeds geen 90 minuten op niveau kan volmaken? Is het genetisch? of ligt het aan de training? Wie zegt dat hij dit niet kan ? |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Lees net commentaar van Hanegem. Kan ik me wel in vinden. Hij Vindt het vreemd dat Vanhoutte er werd uitgehaald en daarmee het defensieve evenwicht eruit werd gehaald en vervolgens Zechiel werd opgezadeld met meer defensieve, controlerende taken, tewijl zijn aanvallende rol juist meer in zijn kracht licht. Volgens Willen had eerder Valente gewisseld moeten worden voor Steijn (of Valente laten staan).
Over Zechiel: zag ik nou bij dat 1e GAE-doelpunt dat hij alle ruimte geeft om een pass naar hun spits te geven? Staat een beetje jolig te springen... |
|
|
|