|
|
CobusIII
|
|
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2026 - 16:55 schreef CobusIII het volgende:men is hier helemaal idolaat van Valente, maar hij is wat mij betreft behoorlijk overhypt. Af en toe leuk aan de bal. Beetje eens.
Bovendien is het altijd hooguit een uur voluit, daarna wandeltempo. Voor mij was hij ook de reden dat we het laatste uur werden overlopen zondag.
Gewoon vervangen na een uur door een fitte Steijn. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Valente kan natuurlijk behoorlijk goed voetballen: overzicht, passing, sterk aan de bal. Maar doseert zn energie niet. Alsof hij zich enorm verantwoordelijk voelt en het voorbeeld wil geven. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ook voor Valente. Speelt nu als tien Dat is hij niet. Moet eigenlijk waar Zechiel staat. En daar moet een tien naast Dus je moet of Zechiel opstellen of hem. En geen halfbakken keuze maken met dit middenveld. Want zoals we kunnen zien, mist daar balans. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 - 11:04 schreef Stylzz het volgende:Ook voor Valente. Speelt nu als tien Dat is hij niet. Moet eigenlijk waar Zechiel staat. En daar moet een tien naast Dus je moet of Zechiel opstellen of hem. En geen halfbakken keuze maken met dit middenveld. Want zoals we kunnen zien, mist daar balans. een 10 hebben we niet ja steijn maar die kan niet zo goed voetballen , dan kies ik toch voor valente en zechiel |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
| Dat is prima hoor, maar dan gaan we elke wedstrijd dit patroon zien. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Ondermaats. Ik zie valente en Zechiel niet als duo tegen sterke teams. na vandaag ook niet tegen zwakke teams. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Hoe zou het toch met Moder zijn? Ander type voetballer maar met Vanhoutte wel meer overzicht en stabiliteit. Met Valente én Zechiel leg je het af als er een fysiek sterke tegenstander tegenover je staat. En verdedigend vind ik ze amper thuis geven. Geven tegenstander teveel vrij spel. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
| Viel inderdaad niet mee. Zoals veel anderen. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
| Je aanvoerder. Weer iemand wiens takenpakket hem eigenlijk boven de pet gaat. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote: Ja, weer niet slim want ik denk dat Gio toch een keuze moet gaan maken tussen Zechiel en Valente. En op dit moment slaat de schaal door naar Zechiel. |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Lijkt nu wel belangrijk te zijn organisatie iets anders neerzetten Punt naar voren zou ik waarschijnlijk gewoon doen, ook beter tegen de grotere clubs denk ik, Vanhoute/targ en ervoor zechiel of Valente Zoveel tegengoals tegen alleen al degradatie kandidaten of tegen het rechter rijtje clubs is niet best.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 augustus 2026 door bijft007 -- |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
| Ik heb maar 1 hoop. Dat als we tegen betere tegenstanders spelen wij hen eens kapot counteren met vaardige spelers als Zechiel, Valente en HM. Dat zijn wel de spelers waarvoor ik naar het stadion ga. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2026 - 21:57 schreef Alexmem het volgende:Ik heb maar 1 hoop. Dat als we tegen betere tegenstanders spelen wij hen eens kapot counteren met vaardige spelers als Zechiel, Valente en HM. Dat zijn wel de spelers waarvoor ik naar het stadion ga. Als laatste twee genoemden het laten zien eens, maar die laten het ook vaak afweten.. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
| Je hoeft niet ALTIJD te gaan dribbelen he |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Net als Mohammed Ali, dribbelen dribbelen en dan ineens uithalen. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
| prima wedstrijd..laatste 20 minuten compleet op. Als hij dat weet te verbeteren.. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Vond hem wel aardig spelen, op een positie die niet de zijne is in principe. Maar daar gaan we hem misschien nog wel vaak zien dit seizoen. Spoeling is daar dunner dan op het middenveld. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Valente over transferonrust: "Des te knapper hoe wij hier als team staan"

Luciano Valente kijkt met een goed gevoel terug op de overwinning van Feyenoord bij NEC. De aanvoerder zag zijn ploeg na rust het verschil maken en benadrukt vooral de manier waarop de Rotterdammers als team overeind bleven. Ook heeft hij mooie woorden over voor debutant Jerayno Schaken.
"Dit is superlekker. We hebben gestreden en het belangrijkste zijn de drie punten", begint Valente na afloop in gesprek met ESPN. "Ik heb geen stem meer over, want op het einde zag je dat we het lastig kregen. De supporters van NEC kwamen erachter, dus dan moet je wel bij elkaar blijven als team. Dan probeer ik ook zo goed mogelijk te coachen."
Zaterdagmiddag blonk Valente samen met Gjivai Zechiël enorm uit, maar ook Jerayno Schaken maakte indruk tijdens zijn debuut. "Fenomeen, hè?", lacht de aanvoerder. "Schaken doet het heel goed op de training en vandaag ook. Wat een goal. Ik ben heel trots op hem en het is ook mooi dat hij heel volwassen speelt na zijn goal. Het is hem gegund."
Over de situatie rond Anis Hadj Moussa wil Valente het niet te veel hebben. "Het is duidelijk wat er allemaal speelt, want het zijn grote bedragen. Dat is lastig, met alles wat er speelt, maar ik wil me er niet te veel mee bemoeien. Het brengt een beetje onrust, dus des te knapper hoe wij hier vandaag als team staan. Wij vullen het goed in en ik denk dat de supporters dit ook willen zien." |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Scorend vermogen lijkt serieus omhoog te gaan. Ik vind hem wel nog steeds slecht conditioneel. En vaak wacht hij te lang. Daar tobt hij nu al jaren mee, dat roept bij mij wel twijfels op. Maar helemaal fit, is hij n meerwaarde in dit team. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Ik denk dat hij soms teveel wil doen. Als hij ietsje efficienter wordt in zijn manier van spelen (zowel zonder als met bal) dan hou je wel een wedstrijd vol en laat je de bal het werk doen.
Maar hij maakt wel stappen vind ik. Zeker ook in het afronden, vorig jaar deed hij soms maar wat, nu is het een stuk bewuster lijkt het. En zeker hij en Zechiël lijken elkaar wel goed te begrijpen op het veld. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2026 - 23:12 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Ik denk dat hij soms teveel wil doen. Als hij ietsje efficienter wordt in zijn manier van spelen (zowel zonder als met bal) dan hou je wel een wedstrijd vol en laat je de bal het werk doen. Maar hij maakt wel stappen vind ik. Zeker ook in het afronden, vorig jaar deed hij soms maar wat, nu is het een stuk bewuster lijkt het. En zeker hij en Zechiël lijken elkaar wel goed te begrijpen op het veld. Ja, eens. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
| Ik vind Valente wel groeien ten opzichte van vorig seizoen. Dat is goed nieuws. het lijkt er op dat de aanvoerdersband hem niet dwars zit zoals bij Steijn. |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
quote:Op donderdag 10 september 2026 - 09:32 schreef CobusIII het volgende:Ik vind Valente wel groeien ten opzichte van vorig seizoen. Dat is goed nieuws. het lijkt er op dat de aanvoerdersband hem niet dwars zit zoals bij Steijn. Hij was vorig jaar in de eerste seizoenshelft ook erg goed. Daarna liep hij snel leeg. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Dacht ik ook aan. Mag hopen dat Gio dat beter gaat managen. Regelmatiger rouleren van spelers.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 10 september 2026 door FR-Henk -- |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Dat is het hele punt. Ontwikkelen Valente en Zechiel de hardheid om een hele wedstrijd voluit te gaan zowel aanvallend als ook verdedigend? Als dat zo is, dan kunnen ze in principe bij elke club terecht en zijn ze wat mij betreft ook het toekomstige koppel op het middenveld van oranje. Wat dat betreft was het gisteren een goede leerschool. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op donderdag 10 september 2026 - 17:43 schreef CobusIII het volgende:Dat is het hele punt. Ontwikkelen Valente en Zechiel de hardheid om een hele wedstrijd voluit te gaan zowel aanvallend als ook verdedigend? Als dat zo is, dan kunnen ze in principe bij elke club terecht en zijn ze wat mij betreft ook het toekomstige koppel op het middenveld van oranje. Wat dat betreft was het gisteren een goede leerschool. Het valt wel op dat hij het de 2de helft ook aardig volhoud tegenwoordig . |
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2026 - 23:05 schreef van geil het volgende:Scorend vermogen lijkt serieus omhoog te gaan. Ik vind hem wel nog steeds slecht conditioneel. En vaak wacht hij te lang. Daar tobt hij nu al jaren mee, dat roept bij mij wel twijfels op. Maar helemaal fit, is hij n meerwaarde in dit team. Ik denk dat hij baat heeft bij een spits type Boadu. Zoals Stengs dat destijds ook had. Die altijd in de diepte vertrekt zodat je niet hoeft te wachten met je steekbal. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Valente haalt gelijk na kritiek: "Vandaag is daar een goed voorbeeld van"

Luciano Valente kijkt met veel tevredenheid terug op het overtuigende optreden van Feyenoord tegen PEC Zwolle. De aanvoerder zag zijn ploeg vanaf de eerste minuut domineren en vindt dat de ruime overwinning aansluit bij het gevoel dat na het Champions League-duel met FC Barcelona al binnen de selectie leefde. Ook Nacho Ferri en Givairo Read kunnen rekenen op complimenten.
"Het is wel een wedstrijd geweest, maar ik denk dat we heel goed begonnen", vertelt Valente in gesprek met ESPN. "We konden in de eerste helft al met vijf of zes goals voorstaan. We speelden goed spel en dominant, dus dan wordt het een makkelijke middag. De wedstrijd tegen Barcelona heeft ons goede energie gegeven, ondanks de uitslag."
Valente zag woensdag na de wedstrijd tegen Barcelona al aankomen dat Feyenoord met een goed gevoel kon beginnen aan het duel met PEC Zwolle. "Ik heb het daar ook benoemd en dat vonden sommige mensen heel raar, maar vandaag is wel een goed voorbeeld geweest. Sinds Ayase weg is, denk ik dat Ferri het uitstekend invult. Je ziet dat hij elke dag beter wordt, ook op trainingen. Nu beloont hij zichzelf met goals en dat maakt ons ook direct veel beter."
De aanvoerder van Feyenoord heeft ook complimenten over voor Givairo Read, die zondag opnieuw een uitstekende wedstrijd speelde met drie assists. "Vanaf dag één dat Roma niet doorging, was hij weer uitstekend met Feyenoord bezig. Dat doet hij elke dag en dat is heel knap op zijn leeftijd." |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Ook deze jongen is gelukkig weer terug van weggeweest . Gaat het steeds langer volhouden en dat is ontzettend fijn. En hij geeft in de loop medespelers letterlijk en figuurlijk schouderklopjes .En dat is fijn om te zien. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Goed Maar wel weer helemaal op
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 13 september 2026 door van geil -- |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote:Op zondag 13 september 2026 - 19:47 schreef Leon FR1908 het volgende:Ook deze jongen is gelukkig weer terug van weggeweest . Gaat het steeds langer volhouden en dat is ontzettend fijn. En hij geeft in de loop medespelers letterlijk en figuurlijk schouderklopjes .En dat is fijn om te zien. Belangrijke pion |
|
|
|