BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Oranje topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
van geil
 van geil - vrijdag 22 maart 2013 - 22:05   quote  deeplink  
Schaken komt erin.
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 22 maart 2013 - 22:15   quote  deeplink  
Janmaat ook bij Oranje MOTM.
van geil
 van geil - vrijdag 22 maart 2013 - 22:17   quote  deeplink  
Schaken goaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalllllllllllllllllllllllllllllllllll
van geil
 van geil - vrijdag 22 maart 2013 - 22:17   quote  deeplink  
en clasie erin..
Vincent1970
 Vincent1970 - vrijdag 22 maart 2013 - 22:21   quote  deeplink  
Als ik in de zaal voetbal is er meer sfeer dan in die KUTaRENa..
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 22 maart 2013 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 maart 2013 - 22:17 schreef van geil het volgende:
Schaken goaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalllllllllllllllllllllllllllllllllll
1500-posts.png
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 22 maart 2013 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 maart 2013 - 22:21 schreef Vincent1970 het volgende:
Als ik in de zaal voetbal is er meer sfeer dan in die KUTaRENa..
Je kan gewoon mensen horen praten..d:-(
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 22 maart 2013 - 22:25   quote  deeplink  
Bless
Vincent1970
 Vincent1970 - vrijdag 22 maart 2013 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 maart 2013 - 22:22 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Je kan gewoon mensen horen praten..d:-(
Dan zit er toch blijkbaar hetzelfde publiek als met de thuiswedstrijden van ajaks..
van geil
 van geil - vrijdag 22 maart 2013 - 22:25   quote  deeplink  
Feyenoord kan tevreden zijn..weer n positieve bijdrage op de cv's
Vincent1970
 Vincent1970 - vrijdag 22 maart 2013 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 maart 2013 - 22:25 schreef van geil het volgende:
Feyenoord kan tevreden zijn..weer n positieve bijdrage op de cv's
Ik word er nerveus van..
van geil
 van geil - vrijdag 22 maart 2013 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 maart 2013 - 22:26 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

Ik word er nerveus van..
beter nerveus van succes.als stress van ellende.
Vincent1970
 Vincent1970 - vrijdag 22 maart 2013 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 maart 2013 - 22:28 schreef van geil het volgende:

[..]

beter nerveus van succes.als stress van ellende.
Puntje voor jou dan maar weer..
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 22 maart 2013 - 22:30   quote  deeplink  
van geil
 van geil - vrijdag 22 maart 2013 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 maart 2013 - 22:21 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
echt?
Vincent1970
 Vincent1970 - vrijdag 22 maart 2013 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 maart 2013 - 22:30 schreef RenatoBos het volgende:
[ filmpje ]
Thanks vriend
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 22 maart 2013 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 maart 2013 - 22:31 schreef van geil het volgende:

[..]

echt?
Dat zeiden ze..
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 22 maart 2013 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 maart 2013 - 22:31 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

Thanks vriend
d:-)
Vincent1970
 Vincent1970 - vrijdag 22 maart 2013 - 23:02   quote  deeplink  
Ook zonder Pelle winnen we dus makkelijk..
van geil
 van geil - vrijdag 22 maart 2013 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 maart 2013 - 22:43 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Dat zeiden ze..
leuk man!
schaken in de boeken.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 23 maart 2013 - 16:18   quote  deeplink  
166751_464464690292733_1423511951_n.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 23 maart 2013 - 16:19   quote  deeplink  
422832_464083380330864_1009747452_n.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 23 maart 2013 - 23:22   quote  deeplink  
7666a75f623430c8e84a6f667bcafcea.png

600x400-ll-1363842.jpg

Hoewel het Nederlands elftal volgens vele analytici juist te veel onnodige interlands speelt, mag de KNVB van Rob Jacobs best nog meer duels organiseren. De voormalig speler en trainer van Feyenoord is van mening dat potentiële WK-gangers bij Oranje te weinig speelminuten krijgen om zich tijdens wedstrijden te bewijzen.

In de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Estland liet bondscoach Louis van Gaal in de personen van Daryl Janmaat, Stefan de Vrij, Bruno Martins Indi, Ruben Schaken en Jordy Clasie vijf spelers van Feyenoord in actie komen. 'Hij kan de beste spelers kiezen, al zou ik toch wat meer oefeninterlands organiseren zodat iedereen een keer negentig minuten kan spelen. Ik vond het leuk dat Clasie nog mocht spelen, maar die tien minuten gaan nergens over. Daar kun je niemand op beoordelen. Dat is te gek voor woorden, ik kan daar niet bij,' zegt Jacobs.

'Je moet iedereen een eerlijke kans geven en bijvoorbeeld twee interlands meer spelen,' vervolgt de coach van Neptunus-Schiebroek. 'Laat dan het publiek ook eens gratis toe, dat zou wel eens leuk zijn in deze crisistijd. Dan mogen ze van mij ook in De Kuip spelen, want dat vindt de KNVB geen goed stadion. Het is een grove schande dat daar geen interlands worden gespeeld. Pas als het Nederlands elftal oefent tegen Ameland, dan krijgt het Feyenoord-stadion een wedstrijd toegewezen. De mensen die betalen, die bepalen. Dat is de KNVB hè.'
De 69-jarige Rotterdammer keek vrijdagavond in ieder geval met veel plezier naar de Feyenoorders. 'Ik vond ze allemaal goed spelen. De Vrij en Martins Indi waren allebei goed, ondanks dat er in de tweede helft een foutje ontstond waardoor ook zo'n Estland toch nog een hele grote kans krijgt. Schaken viel goed in en speelde veel beter dan Lens. die er overigens al veel eerder had uit gemoeten. Dan zijn er nog een aantal ex-Feyenoorders, waarvan Robin van Persie voorin de beste man was en ik Jonathan de Guzman uitstekend vond spelen.'

Jacobs is gecharmeerd van De Guzman, die tegenwoordig zijn brood verdient bij Swansea City. 'Ik vind dat hij daar heel goed speelt en altijd nadrukkelijk aanwezig is. Hij is een speler die een drive heeft en naar voren wil spelen. Het is ook een jongen die alles met een bal kan. Ik vind het een geweldige speler. Hij komt net als Van Persie ook van Feyenoord, waardoor het Nederlands elftal eigenlijk een veredeld Feyenoord team is. Dat is toch ongekend.'

In de ontmoeting tegen de Esten zat Jacobs echter niet op het puntje van zijn stoel. 'De eerste helft heeft Oranje een matige indruk op mij gemaakt. Je verwacht toch dat Estland van alle kanten wordt overlopen. Zo'n Robben begint ook de lachers op zijn hand te krijgen. Hij doet allemaal rare dingen en zo overdreven, ik snap daar niets van. Verder speelde Nederland in een laag tempo. Na rust was dat gelukkig een stuk beter, maar ik heb niet kunnen genieten.'

'Het elftal dat op het WK gaat spelen kan best nog eens verschillen met het elftal van nu. Het kan best zijn dat Van der Vaart er dan niet meer bij is. Of dat Sneijder om de één of andere reden wegvalt. De Feyenoorders zijn in ieder geval op de goede weg. Het zijn allemaal jonge, gretige gasten die niet zo snel moe worden en niet zo zeikstralen over dat ze twee of drie keer in de week moeten voetballen. Ze zijn er gewoon. Dat vind ik een goede zaak,' aldus de oefenmeester.
Bron:Rijnmond
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 25 maart 2013 - 13:40   quote  deeplink  
'We dollen elke dag over het kampioenschap'

600x400-WPZmmp.jpg

Bij Oranje ging het de afgelopen dagen niet alleen over de duels met Estland en Roemenië. Ook de titelrace in de Eredivisie kwam regelmatig voorbij in de gesprekken tussen de internationals.

'De landstitel in de Eredivisie is wel een onderwerp in het kamp van Oranje', lacht Daryl Janmaat. 'We zitten tien dagen bij elkaar en dan praat je erover, vooral met de jongens van Ajaks en PSV. Ja, ze nemen Feyenoord inmiddels volgens mij heel serieus. Dat lijkt mij ook terecht.'

Ploeggenoot Ruben Schaken is het daar roerend mee eens. 'We dollen er elke dag wel even over', lacht Schaken. 'Met bijvoorbeeld Kevin Strootman en de jongens van Ajaks. Dat gaat in een heel ontspannen sfeer.' Schaken benadrukt dat Oranje nu prioriteit heeft. 'Pas na Roemenië telt de titelrace weer.'
Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 25 maart 2013 - 23:36   quote  deeplink  
Jong Oranje buit man-meer-situatie uiteindelijk uit

600x400-ll-1193255.jpg

Jong Oranje heeft de (voorlopig) laatste oefeninterland in de aanloop naar het EK van komende zomer in Israël winnend afgesloten. De ploeg van Cor Pot was maandagavond mede dankzij twee doelpunten van Georginio Wijnaldum met 4-1 te sterk voor de leeftijdsgenoten van Noorwegen, maar had het geluk ook wel aan de zijde. Na een uur had Feyenoorder Harmeet Singh namelijk voor de 0-2 kunnen zorgen, maar hij miste een strafschop. Hierna vocht Oranje zich terug en dankzij de zege stapte de thuisploeg met een uitstekend gevoel het veld af in het Mandemakers Stadion.

Het werd al snel duidelijk dat Jong Oranje een taaie ploeg had uitgekozen om tegen te oefenen. Na tien minuten werd verdediger Brede Moe met een rode kaart van het veld gestuurd nadat hij de doorgebroken Yanic Wildschut de doorgang naar het doel had belet en hierdoor namen de Scandinaviërs de verdedigende stellingen in. Lang kon de gastheer die muur niet slechten, maar na een kwart wedstrijd had men wel op 1-0 moeten komen in Waalwijk. Na een fraaie pass van Lerin Duarte schoot Luuk de Jong van dichtbij echter over.

Oranje maakte teveel foute keuzes in de passing en hierdoor lag het tempo te laag om de Noren kapot te spelen. Kort na rust kreeg de thuisploeg wel een goede kans, maar Wijnaldum schoot uit de draai rakelings naast. Uit het niets kwam Noorwegen hierna op voorsprong; voormalig FC Twente-speler Flamur Kastrati mocht vrijelijk binnenschieten voor de 0-1. Na een uur leek het leed verergerd te worden toen Jeffrey Gouweleeuw een strafschop veroorzaakte, maar Feyenoorder Singh zag zijn inzet echter knap gepakt worden door Jeroen Zoet.

Nederland leek duidelijk wakker geschud, want na het uur was het voetbal een stuk beter. De oranjehemden kregen goede kansen en uitblinker Duarte schoot de gelijkmaker langs doelman Arild Östbö. Wijnaldum bezorgde Oranje uiteindelijk de zege: hij schoot eerst de 2-1 binnen, op aangeven van halfbroer Rajiv van la Parra, en elf minuten voor tijd maakte Wijnaldum ook zijn tweede, door van dichtbij de bal binnen te frommelen: 3-1. Hoesen bepaalde vijf minuten voor tijd de eindstand op aangeven van de prima spelende Duarte op 4-1.

Opstelling Jong Oranje: Zoet; Leerdam, Gouweleeuw, Bruma, Van Aanholt; Fer, Van Ginkel (Wijnaldum/46), Duarte; Wildschut, Luuk de Jong (Hoesen/46) en Van la Parra.

Opstelling Jong Noorwegen: Ostbo, Linnes, Rogne, Moe, Hedenstad, Elabdellaoui, Ibrahim, Singh, Berisha, Berget en Borven.
Bron:Voetbalzone
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 25 maart 2013 - 23:55   quote  deeplink  
Drie Feyenoorders in de basis tegen Roemenië

600x200-ll-1458786.jpg

Stefan de Vrij, Bruno Martins Indi en Daryl Janmaat staan morgen tegen Roemenië in de basis. Louis van Gaal houdt, op de geblesseerde Wesley Sneijder, vast aan hetzelfde elftal waarmee Estland vrijdag werd verslagen (2-0). Het team is me goed bevallen, want we hebben gewonnen. Maar de uitvoering moet beter, vertelde de bondscoach van Nederland op de persconferentie vandaag.

De Feyenoorders kunnen dinsdag rekenen op meer weerstand. Ik verwacht meer tegenstand van Roemenië. Die ploeg speelt ongeveer hetzelfde systeem als Estland, maar heeft meer individuele kwaliteiten. Roemenië zal daarom vaker de aanval kiezen, waardoor de ruimtes voor ons groter worden.

Van Gaal liet doorschemeren dat de blessure van Sneijder aan diens status bij Oranje weinig verandert. Sneijder, Van der Vaart en Adam Maher zijn mijn kandidaten voor de nummer tien-positie. Daarom heb ik Maher er nu ook bijgehaald. Die volgorde kan wisselen afhankelijk van hoe ze presteren. Maar Sneijder is mijn aanvoerder. Die laat ik niet zo snel vallen.

Hij voegde daaraan toe dat hij dit drietal normaal gesproken niet op een andere positie in het middenveld zal gebruiken dan in de centrale, aanvallende rol. En misschien komt er nog wel een vierde kandidaat bij voor die plek. Tonny Vilhena heeft bij Feyenoord ook weleens op tien gespeeld en deed dat niet onverdienstelijk.

Opstelling Nederland: Vermeer; Janmaat, De Vrij, Martins Indi, Blind; De Guzman, Van der Vaart, Strootman; Lens, Van Persie, Robben.
Bron:FR12
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 26 maart 2013 - 00:20   quote  deeplink  
532906_465383833534152_548566112_n.jpg
van geil
 van geil - dinsdag 26 maart 2013 - 20:26   quote  deeplink  
nou daar gaan we weer.
van geil
 van geil - dinsdag 26 maart 2013 - 20:46   quote  deeplink  
1-0
RedDevil1990
 RedDevil1990 - dinsdag 26 maart 2013 - 21:29   quote  deeplink  
Lens voegt weer net als vrijdag niks toe
Vind de Guzman ook niet zo nu die controlerend moet spelen
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 26 maart 2013 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 maart 2013 - 21:29 schreef RedDevil1990 het volgende:
Lens voegt weer net als vrijdag niks toe
Vind de Guzman ook niet zo nu die controlerend moet spelen
Tja wat moet ik hier van zeggen? Jij kijk met een Feyenoord bril blijkbaar!
Indi en de Vrij spelen ook niet sterk vind ik maar daar hoor ik jou niet over ...
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 26 maart 2013 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 maart 2013 - 00:20 schreef RenatoBos het volgende:
[ afbeelding ]
Hahaha, wat een lachertje ... Zou wel mooi zijn alleen Kuyt hoort er echt niet meer in!!
van geil
 van geil - dinsdag 26 maart 2013 - 21:35   quote  deeplink  
Lens is juist zeer scherp.
indi en de Vrij vallen mij ook niet mee.
van Persie ook niet echt scherp.evenals Robben.
Janmaat wel goed tot nu.
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 26 maart 2013 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 maart 2013 - 21:35 schreef van geil het volgende:
Lens is juist zeer scherp.
indi en de Vrij vallen mij ook niet mee.
van Persie ook niet echt scherp.evenals Robben.
Janmaat wel goed tot nu.
Ja Janmaat is een van de betere vind ik ...
van geil
 van geil - dinsdag 26 maart 2013 - 21:48   quote  deeplink  
ze hebben t gelezen:)
assist Robben en n lucky van Robin.
2-0
van geil
 van geil - dinsdag 26 maart 2013 - 22:10   quote  deeplink  
mooi Clasie nog even
RedDevil1990
 RedDevil1990 - dinsdag 26 maart 2013 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 maart 2013 - 21:31 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Tja wat moet ik hier van zeggen? Jij kijk met een Feyenoord bril blijkbaar!
Indi en de Vrij spelen ook niet sterk vind ik maar daar hoor ik jou niet over ...
Wat hebben indi en de vrij te doen gehad zeg eerste helft toen ik dat poste
Helemaal niets alleen maar lange ballen en die waren van allebei goed
Lens was gewoon slecht op dit moment scoort die precies maar zoieso 2e helft speelt die wel goed
Robben vind ik al sinds het wk niks. Teveel momenten dat je je irriteert aan die jonge
van geil
 van geil - dinsdag 26 maart 2013 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 maart 2013 - 22:23 schreef RedDevil1990 het volgende:

[..]

Wat hebben indi en de vrij te doen gehad zeg eerste helft toen ik dat poste
Helemaal niets alleen maar lange ballen en die waren van allebei goed..
Lens was gewoon slecht op dit moment scoort die precies maar zoieso 2e helft speelt die wel goed
Robben vind ik al sinds het wk niks. Teveel momenten dat je je irriteert aan die jonge
zodra de pass verder moest als breed ging t fout bij beide.(en de Vrij had n pingel tegen kunnen hebben was zn man kwijt)de vrij speelde wel n prima tweede helft
Lens vond ik n hele goede pot spelen.
Robben vond ik zeer matig en egoistisch.
maar 4-0en daar mag Feyenoord blij mee zijn.staat goed op de cv's.
Clasie viel goed in.en Janmaat speelde zeer goed.(maar was wel de vrije man)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 26 maart 2013 door van geil --
Vincent1970
 Vincent1970 - dinsdag 26 maart 2013 - 22:30   quote  deeplink  
Alle Feyenoorders fit gebleven..
Op naar zaterdag!
van geil
 van geil - dinsdag 26 maart 2013 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 maart 2013 - 22:30 schreef Vincent1970 het volgende:
Alle Feyenoorders fit gebleven..
Op naar zaterdag!
zo is dat.!
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 26 maart 2013 - 23:37   quote  deeplink  
Verdediging stond prima. de Vrij erg goed in afstoppen, balaanname en inspelen, Janmaat uitstekend, BRUNO behoorlijk, Clasie aardig ingevallen met veel vrijheid.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 26 maart 2013 - 23:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 maart 2013 - 22:30 schreef Vincent1970 het volgende:
Alle Feyenoorders fit gebleven..
Op naar zaterdag!
Das belangrijk..!!!
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 27 maart 2013 - 00:08   quote  deeplink  
Oranje met vier Feyenoorders naar belangrijke zege op Roemenië

20120908_oranje_mart_vk_scaled_7.jpg

Het Nederlands elftal heeft dinsdagavond een belangrijke zege geboekt op Roemenië. De ploeg van bondscoach Louis van Gaal won in de Amsterdom aRENa met 4-0, waarmee het een grote stap zette naar het WK in Brazilië van 2014. Van Gaal deed tijdens het WK-kwalificatieduel een beroep op vier Feyenoorders. Daryl Janmaat, Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi speelden in de achterhoede van Oranje de volledige wedstrijd, terwijl Jordy Clasie ruim tien minuten voor tijd als invaller in het veld kwam als vervanger van Rafael van der Vaart.

Diezelfde Van der Vaart had al vroeg in de wedstrijd de score geopend, door de bal vanaf de rand van het strafschopgebied laag in de hoek te schuiven. In de tweede helft liep het Nederlands elftal door een fraaie kopbal en een benutte strafschop van oud-Feyenoorder Robin van Persie uit naar een 3-0 voorsprong, waarna Jeremain Lens de eindstand kort voor tijd op 4-0 bepaalde.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 27 maart 2013 - 01:21   quote  deeplink  
Jonge Feyenoorders in Oranje denken aan WK in Brazilië: Want we zijn er echt heel dicht bij

600x400-wd-1465553.jpg

Stefan de Vrij en Daryl Janmaat durven door de overwinning van Oranje op Roemenië (4-0) in de strijd om WK-kwalificatie vooruit te kijken naar de eindronde in Brazilië. De verdedigers van Feyenoord blonken dinsdagavond uit.

We hebben weinig weggegeven en goed gespeeld, vertelt De Vrijaan Voetbal International. De Roemenen wilden iets meer voetballen dan de Esten, daardoor ontstond er wat meer ruimte. Het was dus een prima avond, ook omdat ik in de opbouw een steentje bij heb kunnen dragen, vervolgt de aanvoerder van Feyenoord. Dit is een grote stap richting het WK.

Ook zijn teamgenoot bij Feyenoord, Daryl Janmaat, denkt aan het WK in Brazilië. Ik heb twee keer gespeeld, twee keer de nul gehouden en twee keer gewonnen, constateert de back. We hebben niks te klagen.

Het is een goede interlandperiode geweest en ik heb zelf wederom een lekker gevoel overgehouden aan deze wedstrijd. Jongens als ik en Stefan (De Vrij, red.) nemen het goede gevoel dat we bij Feyenoord hebben mee naar Oranje.

Daardoor toont Janmaat zijn ambitie niet onder stoelen of banken. Ik begin zo langzamerhand aan het WK te denken, want we zijn er echt heel dicht bij. Met achttien punten uit zes wedstrijden heeft Nederland liefst zeven punten voorsprong op achtervolger Hongarije.
Bron: VI
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 27 maart 2013 - 12:41   quote  deeplink  
Robin van Persie over het Nederlands elftal

Robin van Persie had dinsdagavond een groot aandeel in de 4-0 overwinning van het Nederlands elftal op Roemenië. De twee treffers van de oud-Feyenoorder waren niet alleen belangrijk voor de zege in de WK-kwalificatiewedstrijd, maar dragen ook bij aan de persoonlijke statistieken van de Rotterdammer.

RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 27 maart 2013 - 12:42   quote  deeplink  
Jonathan de Guzman na afloop van de overwinning

RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 28 maart 2013 - 12:22   quote  deeplink  
c2fce6397407f310aae021a04b3fd0d0.png

van_gaal.jpg

Bij Oranje teamgenoten, in de Eredivisie concurrenten. Het is het verhaal van tweederde van de Oranje-internationals die vrijdag Estland met 3-0 versloegen en dinsdag eveneens de goede harmonie toonden door Roemenië van de Amsterdom aRENa-grasmat te vegen (4-0).

Intussen heeft ook bondscoach Louis van Gaal zich in de titelrace gemengd.
Voor de twee WK-kwalificatieduels van Oranje behoorden liefst dertien Eredivisiespelers tot de 23 genodigden. Feyenoord was hofleverancier met zeven gegadigden: Daryl Janmaat, Joris Mathijsen, Stefan de Vrij, Bruno Martins Indi, Jordy Clasie en Ruben Schaken. Het debuut van Tonny Vilhena bleef achterwege.
Eredivisie-koploper Ajaks was vertegenwoordigd door een kwartet: Kenneth Vermeer, Daley Blind, Ricardo van Rhijn en Siem de Jong. PSV leverde slechts twee man (Kevin Strootman en Jeremain Lens), terwijl van de andere titelkandidaat, Vitesse, niemand zich hoefde te melden bij Van Gaal.

Humor
De spannende titelrace zorgde ook in de Oranje-gelederen voor de nodige humoristisch bedoelde schimpscheuten onderling. 'Nee, dat meende Kevin natuurlijk niet. Zoals wij dat ook niet menen bij spelers van Ajaks', liet Martins Indi zich in het AD al ontvallen over de succeswens waarmee aanvoerder Strootman Martins Indi weer terug richting Rotterdam begeleidde.
Ook Van Gaal kent de belangen. Na het duel met Roemenië, waarin Jordy Clasie inviel, nam hij afscheid van de middenvelder. De voormalige Ajaks-trainer sloot daarbij af met de veelzeggende woorden: 'En, Jordy: word nu kampioen hè.'
Of Van Gaal ook de PSV- en Ajaks-internationals met een dergelijke boodschap op pad heeft gestuurd, is niet duidelijk.
Bron:VI
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 28 maart 2013 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 maart 2013 - 12:22 schreef RenatoBos het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bij Oranje teamgenoten, in de Eredivisie concurrenten. Het is het verhaal van tweederde van de Oranje-internationals die vrijdag Estland met 3-0 versloegen en dinsdag eveneens de goede harmonie toonden door Roemenië van de Amsterdom aRENa-grasmat te vegen (4-0).

Intussen heeft ook bondscoach Louis van Gaal zich in de titelrace gemengd.
Voor de twee WK-kwalificatieduels van Oranje behoorden liefst dertien Eredivisiespelers tot de 23 genodigden. Feyenoord was hofleverancier met zeven gegadigden: Daryl Janmaat, Joris Mathijsen, Stefan de Vrij, Bruno Martins Indi, Jordy Clasie en Ruben Schaken. Het debuut van Tonny Vilhena bleef achterwege.
Eredivisie-koploper Ajaks was vertegenwoordigd door een kwartet: Kenneth Vermeer, Daley Blind, Ricardo van Rhijn en Siem de Jong. PSV leverde slechts twee man (Kevin Strootman en Jeremain Lens), terwijl van de andere titelkandidaat, Vitesse, niemand zich hoefde te melden bij Van Gaal.

Humor
De spannende titelrace zorgde ook in de Oranje-gelederen voor de nodige humoristisch bedoelde schimpscheuten onderling. 'Nee, dat meende Kevin natuurlijk niet. Zoals wij dat ook niet menen bij spelers van Ajaks', liet Martins Indi zich in het AD al ontvallen over de succeswens waarmee aanvoerder Strootman Martins Indi weer terug richting Rotterdam begeleidde.
Ook Van Gaal kent de belangen. Na het duel met Roemenië, waarin Jordy Clasie inviel, nam hij afscheid van de middenvelder. De voormalige Ajaks-trainer sloot daarbij af met de veelzeggende woorden: 'En, Jordy: word nu kampioen hè.'
Of Van Gaal ook de PSV- en Ajaks-internationals met een dergelijke boodschap op pad heeft gestuurd, is niet duidelijk.
Bron:VI
Ik blijf het jammer vinden dat van Gaal geen trainer van Feyenoord is geworden !!
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 28 maart 2013 - 23:50   quote  deeplink  
Ik ben blij met Ronald..
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 29 maart 2013 - 00:55   quote  deeplink  
JARI SCHUURMAN SCOORT BIJ DEBUUT VOOR NED O/16 TEGEN ENGELAND

B2%20Jari%20Schuurman%20jpeg.jpg

Het Nederlands elftal voor spelers onder 16 jaar is het Mondial Montaigu-toernooi begonnen met een 1-1 gelijkspel tegen Engeland.
Debutant Jari Schuurman tekende voor het enige Nederlandse doelpunt. Onder 16 had het zwaar in de eerste minuten van de wedstrijd. ,,Engeland zette ons vast in de opbouw en speelde met veel druk op onze verdediging", analyseerde KNVB-coach Ruud Dokter. ,,De spelers hadden weinig tijd om te handelen en moesten snel keuzes maken. We begonnen moeizaam, maar het is wel een nuttige wedstrijd geweest."


Hoger tempo

Engeland kreeg in de eerste vijf minuten al twee goede kansen, maar Nederland kwam de openingsfase uiteindelijk ongeschonden door.
Gaandeweg het duel kwam Onder 16 beter in de wedstrijd. Het team ging een tempo hoger spelen en begon nu zelf te storen in de opbouw van de Engelsen. Het duel kantelde en de tegenstander begon fouten te maken.

Het leidde na 35 minuten tot de openingstreffer voor de Nederlandse talenten. Na een aanval via de linkerflank legde Vince Gino Dekker de bal terug op Jari Schuurman, die zijn debuut opluisterde met een doelpunt.
Enkele minuten later kreeg Onder 16 een goede kans op een tweede treffer, nadat Schuurman ploeggenoot Dani van der Moot bediende. De PSV'er had het vizier echter niet scherp genoeg staan.

Gelijkmaker

De tweede helft gaf een zelfde beeld als voor rust. Weer begon Engeland vroeg te storen. Deze keer had Nederland daar geen antwoord op.
Er werd balverlies geleden in de voorhoede, waarna de Engelsen een opening vonden via de linkerflank. De inzet van de Engelsen belandde in eerste instantie nog op de binnenkant van de paal, maar in de rebound werd alsnog de gelijkmaker aangetekend.

Onder 16 gaf de strijd niet op en kreeg toch weer de controle over het spel. Via Schuurman, Jordy den Hoedt, Dani van der Moot en Danny van Haaren kreeg Nederland kansen, maar een tweede treffer bleef uit. In de slotfase moest doelman Joost Meendering nog in actie komen om een nederlaag te voorkomen. De keeper redde onder meer in een één-op-één situatie en hield Onder 16 daarmee op de been.

Intenties duidelijk

Dokter vond de uiteindelijke 1-1 een terechte uitslag en was tevreden met het spel van zijn ploeg. ,, Engeland is een fysiek sterke ploeg en zette ons continu onder druk. In het begin kwamen we niet tot combinaties, totdat we beseften dat het tempo omhoog moest. Het betekende voor de jongens dat ze nog beter moesten samenwerken. Al met al ben ik content met wat ik gezien heb. Onze intenties waren duidelijk in de wedstrijd terug te zien. Het is een nuttig duel geweest."

Donderdag staat voor Onder 16 het tweede duel van het Mondial Montaigu-toernooi op het programma. Om 17.30 uur nemen de Nederlandse talenten het op tegen de leeftijdsgenoten uit Duitsland.

Statistieken:

Nederland - Engeland 1-1 (1-0).

Scoreverloop:
35. Schuurman 1-0,
48. 1-1.

Opstelling Nederland: Joost Meendering; Jeffrey Neral, Keziah Veendorp, Calvin Verdonk, Wellington Verloo; Laros Duarte, Danny van Haaren, Jari Schuurman, Jordy den Hoedt (54. Anthony Berenstein), Dani van der Moot (65. Martijn Berden), Vince Gino Dekker.
Bron: KNVB

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3167
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Oranje topic









0.0153579