BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Oranje topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 29 maart 2013 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 maart 2013 - 13:36 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ik blijf het jammer vinden dat van Gaal geen trainer van Feyenoord is geworden !!
Blij toe, type met zo'n karakter gaat gegarandeerd problemen opleveren.
JanM
 JanM - vrijdag 29 maart 2013 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 maart 2013 - 17:52 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Blij toe, type met zo'n karakter gaat gegarandeerd problemen opleveren.
+1908

Heeft hetzelfde eigengereide / betweterige / zeurderige / zuigende / irritante / etc. als l hier op het forum!
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 30 maart 2013 - 06:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 maart 2013 - 19:27 schreef JanM het volgende:

[..]

+1908

Heeft hetzelfde eigengereide / betweterige / zeurderige / zuigende / irritante / etc. als l hier op het forum!
Eigenwijs moet je zijn om TOP PRESTATIES te kunnen leveren ... Jammer dat men dat hier niet wenst in te zien !!!
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 30 maart 2013 - 12:50   quote  deeplink  
Niet zo generaliseren....
Wim2
 Wim2 - zaterdag 30 maart 2013 - 20:40   quote  deeplink  
De Oranje internationals van ons zullen vanavond wel naast hun schoenen gaan lopen..
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 01 mei 2013 - 17:25   quote  deeplink  
Oud-Feyenoorder nieuwe bondscoach Jong Oranje

2001stuivenberg_scaled_7.jpg

Albert Stuivenberg wordt na het EK onder 21 jaar komende zomer in Israël de nieuwe coach van Jong Oranje. Hij tekende een contract tot en met de Olympische Spelen van 2016 in Rio de Janeiro en volgt daarmee de huidige bondscoach Cor Pot op.

Stuivenberg, afkomstig uit de jeugdopleiding van Feyenoord, moest door blessureleed zijn carrière als profvoetballer noodgedwongen opgeven en hij besloot zich destijds helemaal te gaan richten op het trainersschap. Zo was Stuivenberg jeugdcoach en later hoofd jeugdopleiding bij Feyenoord. In 2006 werd de Barendrechter coach bij Oranje onder 17 jaar, waarmee hij in 2011 en 2012 Europees Kampioen werd.
Bron:FRFans
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 16 mei 2013 - 17:41   quote  deeplink  
Vijf Feyenoorders in voorselectie Oranje -19

600x400-a1.jpg

Feyenoorders Anass Achahbar, Terence Kongolo, Lucas Woudenberg, Sven van Beek en Boy de Jong zijn door coach Wim van Zwam opgenomen in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal onder 19 jaar voor een trainingsstage van 27 tot en met 29 mei.

Van Zwam maakt 21 mei de definitieve samenstelling van de spelersgroep voor de trainingsstage bekend. Na de stage kiest de KNVB-coach zijn selectie voor de eliteronde in Oslo, waarbij Onder 19 kwalificatie probeert te realiseren voor het EK in Litouwen (20 juli tot en met 1 augustus).

De voorlopige selectie bestaat uit de volgende spelers:
Anass Achahbar (Feyenoord), Nathan Aké (Chelsea), Yassine Ayoub (FC Utrecht), Sven van Beek (Feyenoord), Nick de Bondt (Ajaks), Joshua Brenet (PSV), Michael Chacon (Heerenveen/Emmen), Brahim Darri (Vitesse/AGOVV), Memphis Depay (PSV), Daan Disveld (NEC), Huseyin Dogan (Sparta Rotterdam), Kyle Ebecilio (Arsenal), Danzell Gravenberch (Ajaks), Arjen Hagenauw (RVO FC Groningen/Cambuur), Nils den Hartog (Willem II/RKC), Thom Haye (AZ), Jorrit Hendrix (PSV), Wesley Hoedt (AZ), Thomas Horsten (PSV), Boy de Jong (Feyenoord), Menno Koch (PSV), Terence Kongolo (Feyenoord), Peter Leeuwenburgh (Ajaks), Mimoun Mahi (Sparta Rotterdam), Elvio van Overbeek (PSV), Joris van Overeem (AZ), Karim Rekik (Blackburn Rovers), Roy Talsma (Vitesse/AGOVV) en Lucas Woudenberg (Feyenoord).
Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 17 mei 2013 - 15:06   quote  deeplink  
Vijf Feyenoorders naar jeugd-EK; Nelom blijft thuis

600x400-959487.jpg

Bondscoach Cor Pot maakt vandaag zijn 23-koppige selectie bekend voor het EK van Jong Oranje in Israël. Feyenoorders Kelvin Leerdam, Stefan de Vrij, Bruno Martins Indi, Tonny Vilhena en Jordy Clasie zullen in ieder geval in het vliegtuig mogen stappen, verklapt het Algemeen Dagblad deze ochtend alvast. Dat betekent dat Miquel Nelom niet hoeft te rekenen op een uitnodiging van Pot.

Feyenoord draagt dus vijf spelers af voor het jeugd-EK. De Rotterdammers zijn daarmee samen met PSV hofleverancier. Jong Oranje bevindt zich in de lastige poule met Rusland, Duitsland en Spanje. De eerste poulewedstrijd voor Nederland is de kraker tegen Duitsland op 6 juni. De finale wordt op 18 juni afgewerkt.
Bron:FR12
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 17 mei 2013 - 15:07   quote  deeplink  
Pot: 'Leerdam mee bij gebrek aan beter, of ken jij iemand?'

media_xll_1657543.jpg

Terwijl een speler als Jeffrey Bruma afviel voor de selectie voor het EK onder 21 omdat hij bij HSV te weinig speelt, gaat Feyenoorder Kelvin Leerdam wel gewoon mee naar Israël.

Leerdam speelt door contractperikelen alleen in het tweede elftal van Feyenoord. Achter basisspeler Ricardo van Rhijn is hij in principe tweede man op de positie van rechtsback. 'Zoek voor mij maar een andere rechtsback. Daar is gewoon een gebrek aan, zeker in deze leeftijdscategorie', verklaarde bondscoach Cor Pot zijn keuze. 'Op mijn verzoek speelt hij bij Feyenoord in het tweede elftal alleen rechts achterin. Dat doet hij naar behoren.'

Behalve Bruma is ook Jetro Willems een opvallende afvaller in de selectie. Volgens Pot zijn Daley Blind en Patrick van Aanholt op dit moment gewoonweg beter als linksback. Willems was vorig jaar zomer op het EK nog basisspeler. 'Ik vind hem nog steeds een fantastisch talent, maar hij wisselt te vaak goede momenten met naïeve momenten af. Ik heb hem echter zeker nog niet afgeschreven.'

De kans bestaat dat beide spelers alsnog worden opgeroepen. Zij moeten tot 6 juni stand-by staan, in het geval iemand vanwege een blessure afhaakt. Alleen spelers die in de voorselectie van 40 man zaten, kunnen alsnog naar Israël worden ingevlogen.

Voorzichtig met Vilhena

Tonny Vilhena is het enige vraagteken in de selectie van Jong Oranje voor het EK in Israël. De middenvelder van Feyenoord is na een zwaar seizoen wat vermoeid en dus heeft Pot Lerin Duarte van Heracles Almelo als 24e man bij de groep gehaald.

'Vilhena heeft dit seizoen natuurlijk een enorme ontwikkeling doorgemaakt', zei Pot over de 18-jarige Rotterdammer. 'Hij heeft zelfs de selectie van Oranje gehaald. Hij is nu wat moe en heeft een weekje vakantie. Hopelijk treffen we hem fris en fruitig aan in de voorbereiding.'

Duarte meldt zich daarom vanaf maandag in Doorwerth, waar Jong Oranje de voorbereiding begint.

Geen vast basiselftal

Pot zal in de voorbereiding op het EK onder 21 in Israël iedereen laten spelen, te beginnen met de oefenwedstrijd volgende week vrijdag tegen Australië. 'Dat zal voor veel spelers een testcase zijn', zei de keuzeheer vandaag.

In Israël zal Pot niet uitgaan van een vast basiselftal. 'Het is een warm land, dus ik zal veel moeten variëren. Dat betekent dat ook topspelers op de bank terecht kunnen komen. Het wordt ook interessant om te zien hoe ze daarmee omgaan. Als je niet kan leven met een plek op de bank, moet je dat ook nu zeggen. Dan neem ik een ander mee. Ik accepteer in ieder geval geen anarchie.'
Bron:AD


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 mei 2013 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 17 mei 2013 - 15:17   quote  deeplink  
935757_487207711351764_907573307_n.png
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 17 mei 2013 - 15:47   quote  deeplink  
RedDevil1990
 RedDevil1990 - zaterdag 18 mei 2013 - 08:58   quote  deeplink  
Laat ze maar uitblinken
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 23 mei 2013 - 17:10   quote  deeplink  
Pot positief verrast door Vilhena en Depay

600x400-01023201.jpg

Jong Oranje heeft een selectie die in de breedte ijzersterk is. Tot die conclusie is bondscoach Cor Pot gekomen na de eerste trainingsdagen van zijn spelersgroep in aanloop naar het jeugd-EK in Israël. Pot stelde donderdagmiddag dat alle 23 geselecteerde spelers van voldoende niveau zijn om in aanmerking te komen voor speeltijd tijdens het EK.

''Vooral de jonge jongens hebben me de afgelopen dagen positief verrast. Dan doel ik met name op Tonny Vilhena en Memphis Depay. Het was belangrijk om te zien dat zij op dit niveau moeiteloos mee kunnen. Ze tonen lef, maken hun acties. Die twee zijn prima inzetbaar straks.''

''Van Depay is dat knap aangezien hij dit seizoen zoveel nou ook weer niet heeft gespeeld bij PSV.'' Vilhena lijkt de twijfels over zijn fysieke gesteldheid te hebben weggenomen. ''Die is topfit'', aldus Pot.

De keuzeheer weet dat hij straks flink wat spelers moet teleurstellen. Hij maakt zich totaal geen zorgen over de manier waarop die daar vervolgens mee omgaan.

''Iedereen kent de situatie en heeft geaccepteerd dat hij eventueel op de bank terechtkomt. Sommige jongens zullen zelfs helemaal niet aan spelen toekomen in Israël. Teleurstellingen zijn er altijd, maar iedereen moet klaar staan om mogelijk in de ploeg te komen. Dat besef is er bij deze groep. Ze weten allemaal dat je alleen als team kampioen kunt worden.''

Vrijdag oefent Jong Oranje in Emmen tegen Jong Australië. Een zwaardere opponent was niet beschikbaar, al vindt Pot dat van de Australiërs best serieuze tegenstand verwacht kan worden. ''Ze kunnen echt wel voetballen. Bovendien zijn het ongelooflijk harde werkers. Ze knokken voor iedere meter. Als wij op het EK dezelfde instelling tonen, kunnen we een heel eind komen.''
Bron:NUsport
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 23 mei 2013 - 17:21   quote  deeplink  
Zieke Clasie ontbreekt bij Jong Oranje

600x400-01023206.jpg

Jordy Clasie is onzeker voor het duel tegen de leeftijdsgenoten van Australië. De 21-jarige Feyenoorder lag vandaag met griep op bed en sloeg daarom de training in Doorwerth over. 'Gelukkig heb ik 23 man tot mijn beschikking, zodat we in ieder geval 11 tegen 11 kunnen oefenen', aldus Pot tegenover De Telegraf.

Jong Oranje speelt vrijdagavond in Emmen (aftrap 18.30 uur) tegen Australië. Het is de enige oefeninterland in de aanloop naar het EK in Israël. Bondscoach Cor Pot had volgende week in Haifa graag nog een keer willen oefenen, maar er bleek geen tegenstander beschikbaar.
Bron:Fr12
eko-sporter
 eko-sporter - maandag 27 mei 2013 - 15:51   quote  deeplink  
Krijgt Feijenoord ook een vergoeding voor spelers in jong-oranje en voor het spelen van vriendschappelijke wedstrijden met het "grote" oranje?
van geil
 van geil - woensdag 29 mei 2013 - 21:34   quote  deeplink  
Feyenoord gaat inderdaad veel geld opstrijken met al die Oranjeklanten.
eko-sporter
 eko-sporter - donderdag 30 mei 2013 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 mei 2013 - 21:34 schreef van geil het volgende:
Feyenoord gaat inderdaad veel geld opstrijken met al die Oranjeklanten.
Da's dan ook weer mooi meegenomen.

Dank voor je reactie Van Geil.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 mei 2013 door eko-sporter --
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 31 mei 2013 - 00:54   quote  deeplink  
Van der Wiel kritisch op Van Gaal: "Gek dat Nelom wel mee mag"

_Voetbal_N_P_auto_auto_c651_c370_q95_Nelom.jpg

Gregory van der Wiel heeft maar weinig begrip voor de keuze van bondscoach Louis van Gaal om niet hem, maar spelers als Miquel Nelom en Dwight Tiendali te selecteren voor de oefentrip van het Nederlands elftal naar Azië. Van der Wiel maakt al sinds de komst van Van Gaal als bondscoach geen deel meer uit van de Oranje-selectie.

Van der Wiel laat weten begrip te hebben dat Van Gaal doorgaans kiest voor spelers die veelvuldig aan spelen toekomen bij hun club. De rechtsback kwam dit seizoen 29 maal in actie namens Paris Saint-Germain, maar zat voornamelijk op de bank. Het gaat mij niet om die jongen", verwijst de oud-Ajacied naar Nelom. "Maar het is natuurlijk wel vreemd dat hij wel mee mag. Ik zag op internet dat hij maar twaalf keer in de basis bij Feyenoord is begonnen."

"Het criterium dat je basisspeler moet zijn, is dus blijkbaar niet meer geldig", vervolgt de verdediger in gesprek met Voetbal International. "Ik twijfel niet aan mijn eigen kwaliteiten. Van Gaal wel. Dat is zijn goed recht" Van der Wiel maakte op 11 februari 2009 zijn debuut voor het Nederlands elftal en speelde tot dusver 35 interlands. In zijn periode als international speelde hij onder meer het WK in Zuid-Afrika en het EK in Polen en Oekraïne.
Bron:Soccernews
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 31 mei 2013 - 00:54   quote  deeplink  
Wat een jankert zeg..
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 31 mei 2013 - 00:55   quote  deeplink  
Vijf Feyenoorders in selectie Oranje onder 19

knvb_oranje_12_vk_scaled_7.jpg

Feyenoord is met vijf spelers vertegenwoordigd in de definitieve selectie van het Nederlands elftal voor spelers onder 19 jaar, dat begin juni in Noorwegen deelneemt aan de eliteronde van het EK kwalificatietoernooi. Boy de Jong, Sven van Beek, Terence Kongolo, Lucas Woudenberg en Anass Achahbar ontvingen allen een uitnodiging van KNVB-coach Wim van Zwam, waarmee Feyenoord hofleverancier is van de selectie van Oranje onder 19. Ook oud-Feyenoorders Karim Rekik (Manchester City), Nathan Ake (Chelsea) en Kyle Ebecilio (Arsenal) maken deel uit van de selectie.

Oranje onder 19 neemt het in Noorwegen achtereenvolgens op tegen het gastland (5 juni), Cyprus (7 juni) en Duitsland (10 juni). De Nederlandse talenten hopen in Noorwegen een ticket te bemachtigen voor het EK voor spelers onder 19 jaar dat van 20 juli tot en met 1 augustus in Litouwen wordt gehouden. Van Zwam heeft in totaal achttien spelers opgeroepen voor de EK-kwalificatieronde.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 02 juni 2013 - 21:56   quote  deeplink  
van geil
 van geil - maandag 03 juni 2013 - 23:14   quote  deeplink  
Feyenoord moet trots zijn.

alles in oranje.

zelfs de wisselspelers en verkochte spelers.

Mulder en Immers tel ik uiteraard niet mee.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 04 juni 2013 - 16:23   quote  deeplink  
Openingsduel Jong Oranje met Duitsland uitverkocht

media_xll_1676621.jpg

Jong Oranje speelt donderdag het eerste EK-duel in Israël in een uitverkocht stadion. Voor de ontmoeting in het HaMoshava Stadion in Petach Tivka zijn alle 11.500 kaartjes verkocht. Ook voor het derde duel, tegen Spanje en eveneens in Petach Tivka, zijn nauwelijks meer kaarten verkrijgbaar. Voor het tweede duel, tegen Rusland in Jeruzalem, zijn nog voldoende kaarten beschikbaar. In het Teddy Stadion kunnen 30.000 toeschouwers.

De ploeg speelt donderdag pas om 21.30 uur plaatselijke tijd (20.30 uur in Nederland). Dat is gunstig voor de ploeg van bondscoach Cor Pot. In de avonduren zakt de temperatuur in het snikhete Israël tot zo'n 21 tot 23 graden. Overdag bereikt het kwik deze week soms de 30 graden en met de hoge luchtvochtigheid voelt dat als beklemmend warm.

De resterende twee groepsduels, op zondag 9 juni tegen Rusland en op woensdag 12 juni tegen Spanje, zijn op een minder gunstig tijdstip, namelijk 19.00 uur. De temperatuur ligt dan drie tot vier graden hoger. Gunstig is wellicht dat de temperatuur volgens de weersvooruitzichten de komende week wat daalt.
Bron: AD
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 04 juni 2013 - 16:29   quote  deeplink  
Jong Oranje-Quiz: Hoe goed kennen Martins Indi en De Vrij elkaar?

ferfan
 ferfan - donderdag 06 juni 2013 - 22:43   quote  deeplink  
Ik kan niet begrijpen dat fer er in kwam ipv clasie.. al maakt fer die goal perfect af!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 06 juni 2013 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 juni 2013 - 22:43 schreef ferfan het volgende:
Ik kan niet begrijpen dat fer er in kwam ipv clasie.. al maakt fer die goal perfect af!
Na de 2-2 was Fer een logischer wissel, maar daarvoor had ik ook altijd Clasie ingebracht.
sevillana
 sevillana - donderdag 06 juni 2013 - 22:54   quote  deeplink  
2e helft vond ik t.o.v. de 1e helft een vrij zwakke vertoning.
Bij die gelijkmaker was Stefan net niet fel genoeg maar Zoet zag er dus ook niet echt goed uit.
Al met al toch een niet onverdiende overwinning, een wedstrijd met uiteindelijk een "ferrasende" wending in de slotfase.
VVout
 VVout - donderdag 06 juni 2013 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 juni 2013 - 22:54 schreef sevillana het volgende:
2e helft vond ik t.o.v. de 1e helft een vrij zwakke vertoning.
Bij die gelijkmaker was Stefan net niet fel genoeg maar Zoet zag er dus ook niet echt goed uit.
Al met al toch een niet onverdiende overwinning, een wedstrijd met uiteindelijk een "ferrasende" wending in de slotfase.
Ha ha, een Mulder momentje hoor ik al iemand zeggen.
sevillana
 sevillana - donderdag 06 juni 2013 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 juni 2013 - 23:07 schreef VVout het volgende:

[..]

Ha ha, een Mulder momentje hoor ik al iemand zeggen.
O ja? vertel ...
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 06 juni 2013 - 23:24   quote  deeplink  
Vertel maar niet. Zijn we nou juist vanaf.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 07 juni 2013 - 03:58   quote  deeplink  
32984785.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 08 juni 2013 - 01:39   quote  deeplink  
Martins Indi steunt De Vrij: 'Iedereen maakt fouten'

600x400-01025707.jpg

Stefan de Vrij wordt gesteund door Bruno Martins Indi. De verdediger ging kort na rust in de fout tijdens het duel met Jong Duitsland, waardoor een strafschop volgde en de Duitsers de achterstand tot 2-1 verkleinden. Uiteindelijk trok Jong Oranje de zege naar zich toe, maar de kritiek op De Vrij werd daar niet door verstomd. Martins Indi heeft zijn verdedigingspartner opgebeurd, zegt hij.

"Jazeker. Stefan is mijn compagnon, ik steun hem in alles", legt Martins Indi uit in gesprek met NUsport. "Hij weet zelf ook dat hij in de fout ging. Hij wilde de bal wegschieten, zei hij. Maar de bal lag niet goed. Toen ging het mis. Iedereen maakt fouten, daarvan moeten we leren. Ook met het oog op de volgende wedstrijden, te beginnen tegen Rusland."

De Vrij verklaart zijn fout zelf door te stellen dat hij 'er verkeerd uitkwam.' "Ik had te veel tijd nodig, waardoor zij een penalty konden creëren", geeft hij aan voor de camera's van Eredivisie Live. "Daardoor werd het moeilijker." De mandekker vindt dat hij in de eerste helft juist wel sterk speelde. "Misschien werd ik daardoor wat overmoedig of miste ik concentratie. Daar kan ik nog heel veel stappen in maken."
Bron:Soccernews
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 10 juni 2013 - 01:33   quote  deeplink  
Tis besmettelijk. Indi maakte vergelijkbare fout als De Vrij. Daar kwam uiteindelijk de 2-1 uit.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 10 juni 2013 - 11:37   quote  deeplink  
Cruijff: 'Als het bij Feyenoord niet loopt, loopt het niet bij Oranje'

cruijff1600.jpg

Johan Cruijff wil dat de KNVB en de clubs proberen om met elkaar de problemen een stap voor te blijven. De oud-speler en -trainer doelt op de karige rustperiode die sommige internationals van Oranje hebben gehad. De voetballers moesten zich begin juni alweer melden bij bondscoach Louis van Gaal, terwijl de competities een maand eerder waren afgelopen. Doortrainen was het devies.

Cruijff vindt dat reizen zoals de trip van Oranje naar Azië altijd op basis van goed overleg moeten plaatsvinden en niet alleen op basis van financieel belang. "Wat als straks blijkt dat de spelers van bijvoorbeeld Feyenoord niet kunnen leveren wat de club van ze verwacht? Omdat ze door een verstoorde arbeidsrustverhouding blokkeren in zowel de eredivisie als Europa", vraagt Cruijff zich in De Telegraaf af.

Cruijff benadrukt dat het internationale topvoetbal twaalf maanden per jaar doorloopt en dat een goede afstemming van elkaars agendas en belangen 'een must' is. Zo zou hij het vanuit fysiek oogpunt beter vinden om in de winterstop naar Azië te gaan. Cruijff geeft aan dat spelers van Feyenoord het seizoen 2013/14 met het EK Onder-21 en met het A-team in Azië aanvangen en begin juli al de voorbereiding starten. "Als het bij Feyenoord of welke andere Oranjeleverancier straks niet loopt, dan heeft uiteindelijk ook het Nederlands elftal daar last van."
Bron:Voetbalzone
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 10 juni 2013 - 12:28   quote  deeplink  
Heeft ie gelijk in.
VVout
 VVout - maandag 10 juni 2013 - 12:59   quote  deeplink  
Die Bobos doen toch waar ze zin in hebben, met of zonder dak. Ik kan me voorstellen dat het een hele eer is voor je land uit te komen maar als je als speler dit niet weigert gaat er weinig in veranderen. De KNVB zal vanzelf zich hierin moeten aanpassen als ze het spelersmateriaal niet bij elkaar krijgen en het is volledig OK dat onze opperneus dit eens aanspreekt.

Het is natuurlijk ook een feit dat na een maand pauze de training weer op te pakken wenselijk is om enigszins je niveau te behouden. De clubs (in Nederland) die Europees spelen komen hierdoor wel in de problemen omdat het totale programma dan wat zwaar wordt en ze door gebrek aan financiële middelen de selectie kwalitatief te smal houden.

Deze 2 stellingsnamen vanuit mijn zicht laat dus zien dat het mes aan 2 kanten snijd.
eko-sporter
 eko-sporter - maandag 10 juni 2013 - 15:49   quote  deeplink  
Ik heb liever dat men zich druk maakt om arbeiders die verplicht zijn om meer dan veertig jaar vijf dagen in de week te werken.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 11 juni 2013 - 16:18   quote  deeplink  
De Vrij: Tegen Spanje gaan we voor de winst'

imagesCAU4KYQD.jpg

De meeste spelers van Jong Oranje denken al aan de halve finale van het EK in Israël. Toch moet eerst het laatste groepsduel met Spanje nog worden afgewerkt. Stefan de Vrij wil de poulefase graag met een maximale score afsluiten. ''We zullen niet spelen voor een punt'', zegt de centrumverdediger op stellige wijze.''We gaan altijd voor de winst en zullen dat ook tegen Spanje doen.''

De Vrij is blij met de twee opeenvolgende overwinningen, maar weet ook heel goed welke dingen nog voor verbetering vatbaar zijn: ''We hebben in twee wedstrijden drie doelpunten tegen gekregen. Daar zaten ook onnodige doelpunten bij. Dat moet eruit, het moet beter.''

Louis van Gaal keek de beide wedstrijden van Jong Oranje op dit EK. In Jakarta en Peking volgde hij de duels via tv en internet. 'Deze snelle plaatsing had ik verwacht', zegt de bondscoach. 'Ik heb niet voor niets gezegd dat ze Europees kampioen moeten worden, het talent daarvoor zit in deze ploeg. Maar ik vind de tegenstand nog niet zo geweldig', zegt Van Gaal in AD Sportwereld.

'En tegen Duitsland werd Nederland weggespeeld in de tweede helft, terwijl die Duitsers individueel helemaal niet geweldig waren. De individuele kwaliteit van de Russen was dat evenmin. Maar het blijft knap dat ze de eerste twee duels hebben gewonnen, dat lukte niet toen Jong Oranje met Foppe de Haan twee keer Europees kampioen werd.'

Robin van Persie zag het openingsduel met Duitsland. 'Maar daar had ik 's morgens bij het ontbijt wel spijt van, dat werd zo even half 4 's nachts. Ik vind de commentaren in Nederland wel heel kritisch hoor, Jong Oranje speelde geweldig tegen Duitsland en dan gebeurt het gewoon dat ook de tegenstander een deel van de wedstrijd komt opzetten. Benieuwd hoe het toernooi nu verder gaat.'

Op het Jeugd-EK staan achter de naam van Leroy Fer al twee doelpunten. Toch moest de middenvelder van Jong Oranje in beide groepsduels van de bank komen om te scoren: ''De concurrentiestrijd is gewoon heel groot en de trainer heeft nu eenmaal een bepaalde visie.''

''Ik kan niets anders doen dan de minuten die ik krijg goed benutten'', tekent Novum op uit de mond van Fer. ''Als invaller moet je alles geven als je erin komt en ook op de training probeer ik me te bewijzen. Iedereen wil voetballen, maar ik probeer zo in ieder geval mijn steentje bij te dragen.''

Plaatsing voor de halve finale is inmiddels een feit. Tegen Spanje staat alleen groepswinst nog op het spel. De kans is aanwezig dat bondscoach Cor Pot zijn opstelling op enkele plaatsen wijzigt: ''Mogelijk gaat de trainer bepaalde spelers rust geven. Maar dat is aan hem'', besluit Fer
Bron:Feyenoordnet
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 11 juni 2013 - 16:19   quote  deeplink  
Oranje O/19 naar EK door treffer in blessuretijd

achahbar_1.jpg

Oranje onder 19 jaar heeft zich maandagavond in extremis geplaatst voor het EK onder 19 jaar dat van 20 juli tot en met 1 augustus wordt gehouden in Litouwen. In de derde en laatste duel in groep 5 van de Eliteronde moest gewonnen worden van Duitsland. De beslissende treffer viel pas in tweede minuut van de blessuretijd. Invaller Thom Haye was de gevierde man.

Omdat ook gastland Noorwegen in de andere poulewedstrijd Cyprus versloeg (3 - 0) kwamen beide landen na 3 duels op 6 punten. Het doelsaldo van de Noren was ook beter, maar het onderlinge resultaat was beslissend. Oranje O19 kan zich hierdoor gaan opmaken voor de eindronde.

Kongolo, De Jong, Achahbar en Van Beek begonnen in de basis.
Bron: Oranje.Netwerk.to
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 11 juni 2013 - 16:20   quote  deeplink  
Feyenoorders winnen van China met Oranje

album_large_1698024.jpg

Na de oefenzege op Indonesië (0-3) heeft Oranje dinsdag ook het tweede oefenduel in Azië gewonnen, door met 0-2 af te rekenen met China. Erg goed was het allemaal niet wat het Nederlands elftal heeft laten zien tijdens de oefentrip, maar om een aantal redenen zal er toch met tevredenheid terug worden gekeken op de tournee. De KNVB heeft de nodige euros verdiend, bondscoach Louis van Gaal heeft een aantal andere spelers aan het werk kunnen zien, Robin van Persie is weer wat dichter bij het record van Patrick Kluivert gekomen en Wesley Sneijder maakte een magistraal doelpunt.

Het was een minuut of tien spannend in Bejing. Nederland begon onrustig en centrale verdedigers John Heitinga en Ron Vlaar stichtten gevaar door de bal zomaar in de voeten van tegenstanders te spelen. Het was ook China, met Yu Hai (ex-Vitesse) en Sun Xiang (ex-PSV, de allereerste Chinees ooit in de Champions League) in de basis, dat de eerste goede kans kreeg. Zheng Zhi kon van een meter of vijf vrij inkoppen, maar hij mikte de bal over het doel van keeper Michel Vorm. Een vlugge counter via Jeremain Lens en Arjen Robben zette het felle China weer even terug op aarde.

Robben werd neergelegd in het strafschopgebied en Van Persie, die op jacht is naar het record van assistent-bondscoach Kluivert (veertig doelpunten in Oranje), tekende voor nummer 35 door van elf meter raak te trappen. Een paar minuten later werd het nog erger voor China, want Qin Sheng kreeg direct rood na een onbesuisde overtreding op Jonathan de Guzman. Dat was de snelste rode kaart ooit tegen Oranje: Rudi Völler had het record in handen, door op het WK van 1990 na 22 minuten van het veld te worden gestuurd.

Wie dacht dat Oranje al in het restant van de eerste erop en erover zou vliegen kwam bedrogen uit. De Chinezen hielden betrekkelijk eenvoudig stand, al had Robben van dichtbij de 0-2 kunnen en moeten scoren. De Champions League-winnaar schoot echter, met Van Persie loerend voor het doel, in het zijnet. Keuzeheer Van Gaal wisselde in de rust drie keer (Wesley Sneijder, Daryl Janmaat en Erik Pieters kwamen het veld in) en dat leek Oranje goed te doen. Zeker de komst van Sneijder inspireerde en binnen dertig seconden had Nederland twee keer het aluminium geraakt (Van Persie paal, Robben lat).

Nadat Jeremain Lens twee grote kansen onbenut had gelaten kreeg Sneijder zelf een mogelijkheid. De afwerking was fenomenaal: de ex-aanvoerder werkte de voorzet van Robben achter zijn standbeen langs tegen de touwen. Niet fit genoeg? De spelmaker van Galatasaray bewees ook na zijn treffer met een aantal handige passjes dat hij nog altijd van waarde kan zijn voor Oranje. Overigens kwam ook Dirk Kuyt nog het veld in en Lerin Duarte was daardoor de enige speler die geen minuten heeft gemaakt tijdens de trip.
Bron:Voetbalzone

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 11 juni 2013 door RenatoBos --
hoogvliet010
 hoogvliet010 - dinsdag 11 juni 2013 - 16:22   quote  deeplink  
Ja...en dan Robben op de foto zetten.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 11 juni 2013 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juni 2013 - 16:22 schreef hoogvliet010 het volgende:
Ja...en dan Robben op de foto zetten.
Had jij daar willen staan dan, jij past dat shirt niet eens..
hoogvliet010
 hoogvliet010 - dinsdag 11 juni 2013 - 16:34   quote  deeplink  
3d-mad.gif
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 11 juni 2013 - 16:39   quote  deeplink  
Rustig jongen..
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 11 juni 2013 - 17:20   quote  deeplink  
Samenvatting China-Nederland

RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 15 juni 2013 - 15:14   quote  deeplink  
Vrienden 'Bruun' en 'Steef' weten wat ze aan elkaar hebben

media_xll_1704488.jpg

In twee van de drie groepswedstrijden vormden de Feyenoorders Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi het centrale verdedigingsduo van Jong Oranje. Tegen Spanje kregen beide spelers rust van bondscoach Cor Pot. Zaterdagavond wacht de halve finale tegen Italië. De vrienden 'Bruun' en 'Steef' willen maar één ding, de titel.

'Ik ken Stefan al lang. We weten daardoor wat we aan elkaar hebben en vullen elkaar heel goed aan', zegt Martins Indi tegen De Telegraaf. 'Ik weet wat 'Steef' in een bepaalde situatie doet en wanneer. Elk centraal verdedigingsduo weet hoe het spitsen moet tegenhouden. Maar juist op onvoorziene momenten gaat het erom dat je het samen oplost.'

''Bruun' en ik zijn echt heel goede vrienden geworden', zegt De Vrij op zijn beurt. 'Het is heel prettig als je daardoor ook in het veld ook op elkaar kunt bouwen. Je krijgt steeds meer automatismen. En die zullen we tegen Italië nodig hebben, want de Italianen hebben voorin heel veel kwaliteit.'

'Drie tegendoelpunten is te veel'

In de eerste twee gewonnen groepswedstrijden kreeg het centrale verdedigingsduo drie doelpunten tegen. Tegen Duitsland werd met 3-2 gewonnen, tegen Rusland werd het 5-1. 'Drie doelpunten incasseren in twee duels is te veel, zegt De Vrij erover tegen De Telegraaf. 'Zulke tegengoals mogen ons niet meer overkomen', zegt Martins Indi over de doelpunten die voortkwamen uit soms zwak en soms apatisch verdedigen.

Tegen Italië moet het beter

Uiteindelijk bleven de tegendoelpunten zonder al te grote gevolgen, maar De Vrij weet: 'Dat kan tegen Italië anders zijn'. 'Het is de halve finale, dus we zullen honderd procent, en misschien nog wel meer, geconcentreerd moeten zijn. Maar dat geldt niet alleen voor Bruno en mij. Als wij hier het toernooi willen winnen, moet echter iedereen vanaf nu optimaal presteren, het maximale van zichzelf eisen. En als team moeten we elkaar door dik en dun steunen.'

'De individuele kwaliteiten om die beker te bemachtigen, hebben we. Maar geluk is ook een factor', zegt Martins Indi.
Bron:AD
van geil
 van geil - zaterdag 15 juni 2013 - 23:28   quote  deeplink  
de Oranje spelers zullen zeker niet in waarde gestegen zijn...

integendeel.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 16 juni 2013 - 00:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 juni 2013 - 23:28 schreef van geil het volgende:
de Oranje spelers zullen zeker niet in waarde gestegen zijn...

integendeel.
Indi wel denk ik. Vond hem overtuigend spelen. De Vrij deed het ook naar behoren.
van geil
 van geil - zondag 16 juni 2013 - 01:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 juni 2013 - 00:37 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Indi wel denk ik. Vond hem overtuigend spelen. De Vrij deed het ook naar behoren.
beide fouten gemaakt.
tegen Italie was t beter.maar 1 op 4 is niet genoeg
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 16 juni 2013 - 03:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 juni 2013 - 01:00 schreef van geil het volgende:

[..]

beide fouten gemaakt.
tegen Italie was t beter.maar 1 op 4 is niet genoeg
Allebei hebben ze 1 beslissende fout gemaakt, klopt. Maar voor de rest deden ze het redelijk tot goed.

En 1 op 3 is het dan hea! ;) Tegen Jong-Spanje speelden ze niet.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Oranje topic









0.0146408