BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Oranje topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 06 maart 2013 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2013 - 18:59 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Zielige reactie. Heeft last van fixatie.

7 Feyenoorders: dat is écht belangrijk.
Dat is geen zielige reactie, alleen maar het beseft dat ik het wel goed heb gezien betreft Erwin Mulder. Blijkbaar denkt deze bondscoach daar hetzelfde over ...
En als Bruno Martins Indi komende zondag speelt , dan wordt ie door van Gaal alsnog bij de selectie gehaald vermoed ik! En ik ben zeer benieuwd wie er gaan afvallen bij het NL elftal
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 06 maart 2013 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2013 - 17:33 schreef tomson het volgende:
Geen Krul, Zoet, De Ruiter of Velthuizen ook. Jank maar lekker verder.
Krul is zwaar geblesseerd, dus logisch dat ie er niet bij is ! Maar dat van Gaal Kenneth Vermeer verkiest zegt toch al genoeg .....
tomson
 tomson - woensdag 06 maart 2013 - 20:23   quote  deeplink  
Oké Krul geblesseerd dan. Maar zowiezo dat constante gedram over Mulder man. Je lijkt echt wel zo'n one-issue partij. Snap gewoonweg niet dat jij niet doodmoe wordt van jezelf...
JanM
 JanM - woensdag 06 maart 2013 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2013 - 20:23 schreef tomson het volgende:
Oké Krul geblesseerd dan. Maar zowiezo dat constante gedram over Mulder man. Je lijkt echt wel zo'n one-issue partij. Snap gewoonweg niet dat jij niet doodmoe wordt van jezelf...
Kansloos!
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 06 maart 2013 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2013 - 20:23 schreef tomson het volgende:
Oké Krul geblesseerd dan. Maar zowiezo dat constante gedram over Mulder man. Je lijkt echt wel zo'n one-issue partij. Snap gewoonweg niet dat jij niet doodmoe wordt van jezelf...
Tja, ik vind Erwin Mulder gewoon een keeper die Feyenoord ONWAARDIG is. En gaat het maar weer veranderen . Daar mag ik toch gewoon achter staan, dat jij daar moeite mee heb. Boeien .....
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 06 maart 2013 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2013 - 15:09 schreef RedDevil1990 het volgende:
Louis is Feyenoord fan
Louis heeft onze schuldenlast wel aardig gesaneerd meen ik..d:-)
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 06 maart 2013 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2013 - 15:46 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Geen Erwin Mulder ?? Raar , hoe zou dat toch komen ?? Ik weet het wel ...
Nee boy de Jong deed het lekker van het weekend..
tomson
 tomson - woensdag 06 maart 2013 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2013 - 21:06 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Tja, ik vind Erwin Mulder gewoon een keeper die Feyenoord ONWAARDIG is. En gaat het maar weer veranderen . Daar mag ik toch gewoon achter staan, dat jij daar moeite mee heb. Boeien .....
Veranderen ? Waar heb jij het nou over ?
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 06 maart 2013 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2013 - 21:17 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Nee boy de Jong deed het lekker van het weekend..
Hij had een mindere dag inderdaad! Dat kan, heb ik in het verleden ook bij Erwin Mulder gezien. Maar toch vind ik hem nog steeds beter in zijn hele doen en laten dan Erwin Mulder. Boy de Jong zou een sprong voorwaarts zijn voor Feyenoord.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 06 maart 2013 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2013 - 21:33 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Hij had een mindere dag inderdaad! Dat kan, heb ik in het verleden ook bij Erwin Mulder gezien. Maar toch vind ik hem nog steeds beter in zijn hele doen en laten dan Erwin Mulder. Boy de Jong zou een sprong voorwaarts zijn voor Feyenoord.
Over een paar jaar misschien, wees nu maar gewoon eens blij met Mulder, gezien de ranking in beider competities doet Mulder het prima toch..
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 06 maart 2013 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2013 - 20:17 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Dat is geen zielige reactie, alleen maar het beseft dat ik het wel goed heb gezien betreft Erwin Mulder. Blijkbaar denkt deze bondscoach daar hetzelfde over ...
En als Bruno Martins Indi komende zondag speelt , dan wordt ie door van Gaal alsnog bij de selectie gehaald vermoed ik! En ik ben zeer benieuwd wie er gaan afvallen bij het NL elftal
Wat je niet door hebt is dat hoe vaak je ook over Mulder schrijft het toch steeds weer over jou gaat....
Get it?
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 06 maart 2013 - 23:04   quote  deeplink  
Nelom en Leerdam in voorlopige selectie Jong Oranje

knvb_2_vk_scaled_7.jpg

Miquel Nelom en Kelvin Leerdam zijn door KNVB-coach Cor Pot opgenomen in de voorlopige selectie van Jong Oranje voor de oefeninterlands tegen Jong Israel en Jong Noorwegen van eind deze maand. Naast het tweetal behoren ook de oud-Feyenoorders Jeffrey Bruma, Leroy Fer, Georginio Wijnaldum, Rajiv van la Parra en Ricky van Haaren tot de voorselectie. Pot zal op vrijdag 15 maart de definitieve selectie bekend maken.

Jong Oranje neemt het op donderdag 21 maart in Petach-Tikva om 18.30 uur lokale tijd op tegen de leeftijdgenoten van Israel, waarna vier dagen later het oefenduel met Jong Noorwegen op het programma staat. Die wedstrijd wordt in het stadion van RKC Waalwijk om 19.00 uur gespeeld.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 06 maart 2013 - 23:06   quote  deeplink  
'In Rotterdam zijn ze trots op voorlopige Oranje-selectie'

Feyenoord is hofleverancier wat de voorlopige selectie van Oranje betreft. Feyenoord-clubwatcher Martijn Krabbendam bespreekt met VI Radio de keuze van bondscoach Van Gaal.


T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 07 maart 2013 - 01:46   quote  deeplink  
Mooi voor die gasten, maar of ze er aan toe zijn? Tijdje bij Jong Oranje had ze ook goed kunnen doen, daar debuteerde ze ook pas net voor. We zullen wel zien of ze bij de definitieve selectie komen.
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 07 maart 2013 - 06:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 01:46 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Mooi voor die gasten, maar of ze er aan toe zijn? Tijdje bij Jong Oranje had ze ook goed kunnen doen, daar debuteerde ze ook pas net voor. We zullen wel zien of ze bij de definitieve selectie komen.
Wat goed is komt snel ....
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 07 maart 2013 - 06:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2013 - 22:28 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Wat je niet door hebt is dat hoe vaak je ook over Mulder schrijft het toch steeds weer over jou gaat....
Get it?
Wat interesseer mij het nu dat er een paar van die zielige gefrustreerde supporters rond dolen die het alleen maar op mij hebben voorzien ... Ik kijk puur en alleen naar wat het beste voor Feyenoord is!
RedDevil1990
 RedDevil1990 - donderdag 07 maart 2013 - 06:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2013 - 23:04 schreef RenatoBos het volgende:
Nelom en Leerdam in voorlopige selectie Jong Oranje

[ afbeelding ]

Miquel Nelom en Kelvin Leerdam zijn door KNVB-coach Cor Pot opgenomen in de voorlopige selectie van Jong Oranje voor de oefeninterlands tegen Jong Israel en Jong Noorwegen van eind deze maand. Naast het tweetal behoren ook de oud-Feyenoorders Jeffrey Bruma, Leroy Fer, Georginio Wijnaldum, Rajiv van la Parra en Ricky van Haaren tot de voorselectie. Pot zal op vrijdag 15 maart de definitieve selectie bekend maken.

Jong Oranje neemt het op donderdag 21 maart in Petach-Tikva om 18.30 uur lokale tijd op tegen de leeftijdgenoten van Israel, waarna vier dagen later het oefenduel met Jong Noorwegen op het programma staat. Die wedstrijd wordt in het stadion van RKC Waalwijk om 19.00 uur gespeeld.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
Wat me opvalt is dat die geselecteerde oud feyenoorders allemaal sportief hogerop wilde (op van haaren na die wilde alleen financieel hogerop)
Vervolgens word de zoat de complete huidige Feyenoord elftal geselecteerd voor t grote oranje en blijven hun nog steeds in jong oranje
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 07 maart 2013 - 19:43   quote  deeplink  
Sneijder volgt Vilhena en Boëtius: Goed dat ze erbij zitten

6861-groot

Wesley Sneijder verheugt zich op de WK-kwalificatieduels met Estland en Roemenië. Het is heerlijk om weer bij Oranje te zijn, zei de speler van Galatasaray in een eerste reactie op de voorselectie van Louis van Gaal.

De bondscoach selecteerde zijn aanvoerder de laatste vier interlands niet vanwege de perikelen bij Internazionale en zijn verhuizing naar Turkije. Dat begreep ik wel. Het is namelijk heel helder. Als je bij je club niet speelt, kom je onder deze bondscoach niet in aanmerking voor het Nederlands elftal, aldus Sneijder, die inmiddels basisspeler is bij de Turkse koploper Galatasaray en in het Champions Leagueduel met Schalke 04 vanaf de tribune werd bekeken door Van Gaal.

Het duel met Estland betekent voor Sneijder normaal gesproken alweer zijn 91e interland. We kunnen, nee móéten deze interlandperiode een grote stap naar het WK zetten.

Mogelijk ziet hij in Huis ter Duin een aantal nieuwe gezichten. Live dan, want ik heb Boëtius, Vilhena en Van der Hoorn natuurlijk wel op tv gezien. Vanwege de ontwikkeling die ze doormaken, is het goed dat ze in de voorselectie zitten. Nu even afwachten of ze er ook echt bij komen.
Bron:Telegraaf
Wim2
 Wim2 - donderdag 07 maart 2013 - 19:49   quote  deeplink  
Verstandige worden van SNeijder. Ookal is hij een nues.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 07 maart 2013 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 19:49 schreef Wim2 het volgende:
Verstandige worden van SNeijder. Ookal is hij een nues.
Nog steeds last van die val Wimpie..
Wim2
 Wim2 - donderdag 07 maart 2013 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2013 - 19:59 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Nog steeds last van die val Wimpie..
M'n toetsenbord is kapot en blijft soms hangen..
tomson
 tomson - donderdag 07 maart 2013 - 20:07   quote  deeplink  
Toetsenbord is niet het enige dat blijft hangen.
van geil
 van geil - donderdag 07 maart 2013 - 22:39   quote  deeplink  
staat als n huis.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 08 maart 2013 - 22:08   quote  deeplink  
e97a396832632e322872bc854fe1d076.png

sc_feyenoord.jpg

Het Nederlands elftal voor spelers onder 16 jaar speelt van 26 maart tot 1 april op het Mondial Montaigu-toernooi in Frankrijk.

De ploeg van KNVB-coach Ruud Dokter speelt in ieder geval tegen Duitsland, Engeland en Chili.

Op 26 maart opent Oranje tegen Engeland. Op 28 maart speelt Nederland tegen Duitsland en op 30 maart is Chili de opponent. Op 1 april worden de finalewedstrijden gespeeld.

Ruud Dokter nam de volgende zeven Feyenoorders op in de voorselectie: Melvin Kingsale, Calvin Verdonk, Danny van Haaren, Gustavo Hamer, Rick van der Meer, Jari Schuurman Klaveren en Jordy den Hoedt.
Bron:OnsOranje.nl
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 08 maart 2013 - 22:09   quote  deeplink  
b2c880f16481a0796732b90af84f3de9.png

sc_feyenoord.jpg

Het Nederlands elftal voor spelers onder 17 jaar speelt van 21 tot en met 26 maart in Uden en Echt het EK-kwalificatietoernooi (Eliteronde).

KNVB-coach Albert Stuivenberg nam de volgende Feyenoord spelers op in de voorselectie: Tim van der Linden, Ali Ulusoy, Stef Gronsveld, Bart Nieuwkoop, Marlon Slabbekoorn en Oussama Idrissi.

Op dinsdag 12 maart wordt de definitieve selectie (18 spelers) bekend gemaakt.
Bron:FRfanatic
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 12 maart 2013 - 16:19   quote  deeplink  
Vijf Feyenoorders bij definitieve selectie Oranje onder 19

600x400-jb-1222021.jpg

De Feyenoorders Terence Kongolo, Anass Achahbar, Sven van Beek, Lucas Woudenberg en Boy de Jong zijn door KNVB-coach Wim van Zwam opgenomen in de definitieve selectie van het Nederlands elftal voor spelers onder 19 jaar voor de oefeninterlands met de leeftijdgenoten van Tsjechië en Kroatië. Joey Sleegers, die evenals het vijftal tot de voorlopige selectie behoorde, staat voor beide duels op de standby-lijst. Feyenoord is met vijf spelers hofleverancier van het Nederlands jeugdelftal.

De selectie van Oranje onder 19 zal op dinsdag 19 maart verzamelen, waarna op donderdag 21 maart om 18.30 uur de oefenwedstrijd tegen Tsjechië wordt gespeeld op het complex van vv Kozakken Boys in Werkendam. Op maandag 25 maart vindt in het Kroatische Sesvete om 16.00 uur het oefenduel met Kroatië plaats.
Bron:Feyenoord.nl
van geil
 van geil - zaterdag 16 maart 2013 - 09:18   quote  deeplink  
levert aardig wat geld op voor Feyenoord.

8000 euro pp per wedstrijd.(selectie)
maakt 7 maal 8000 maal twee is 112000euro.toch geld.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 19 maart 2013 - 02:53   quote  deeplink  
Training Oranje in teken van Feyenoord

RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 19 maart 2013 - 15:19   quote  deeplink  
df7a5f37b0fd02bc11a477bafbf47a49.png

vilhena.jpg

Het Nederlands elftal werkte dinsdagochtend de eerste volledige training af in aanloop naar de twee WK-kwalificatiewedstrijden tegen Estland en Roemenië.

De spelersgroep die op het veld van Quick Boys in Katwijk de training afwerkte, was compleet. Ook de van griep herstellende Rafael van der Vaart deed de hele training mee. Vlak voor het einde moest Daryl Janmaat afhaken. Dat was uit voorzorg.

Bondscoach Louis van Gaal had zelf de leiding over een groepje dat een positiespel deed. Daarin deed ook de Feyenoord-debutant Tonny Vilhena mee. Van Gaal complimenteerde de jongeling meerdere malen. Hij riep: ,,Goed Tonny, die rust in je spel! En toen de bondscoach het driemanschap Martins Indi, Vilhena en De Vrij had geformeerd riep hij enthousiast: ,,Goed hoor Feyenoord, die druk op de bal!

Op het andere deel van het veld namen Strootman, De Guzman, Robben, Siem de Jong, Van Persie en John het als middenveld en aanval op tegen een verdediging. Uit die formatie kan nog geen opstelling voor de wedstrijd tegen Estland worden geconcludeerd.

De kans is groot dat Van Gaal woensdagmiddag bij de besloten training wel met zijn beoogde opstelling gaat trainen. Er volgt daarna donderdag nog een training in de Amsterdom aRENa. Vrijdagavond is de wedstrijd tegen Estland.
Bron:OnsOranje.nl
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 19 maart 2013 - 18:05   quote  deeplink  
VIER FEYENOORD ACADEMY SPELERS IN DEFINITIEVE SELECTIE NED O/18

A2%20Jeff%20Hardeveld%20jpeg.jpg

De vier Feyenoord Academy spelers zijn geselecteerd voor de oefeninterland Nederland-Duitsland De volgende Feyenoord Academy spelers zijn geselecteerd: Jeff Hardeveld, Rodney Lopes cabral, , Rick Karsdorp en Wessel Dammers.
De wedstrijd wordt gespeeld op dinsdag 26 maart om 18.30 uur op Sportpark Het Midden in Vriezenveen.
Op de standby lijst staan: Maarten de Fockert en Rick Dekker
Bron:FA
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 19 maart 2013 - 18:05   quote  deeplink  
VIJF FEYENOORDACADEMY SPELERS GESELECTEERD VOOR NED O/16

B2%20Calvin%20Verdonk%20jpeg.jpg

De FeyenoordAcademy spelers nemen met Ned O/16 deel aan het Mondial Montaigu 2013 toernooi in Frankrijk De volgende spelers zijn geselecteerd: Calvin Verdonk, Danny van Haaren, Rick van der Meer, Jari Schuurman van Klaveren en Jordi den Hoedt
Op de stand by lijst staan: Gustavo Hamer en Melvin Kingsale.

Het Nederlands elftal speelt de volgende wedstrijden in Frankrijk:
26 maart Nederland-Engeland 17.45 uur
28 maart Duitsland - Nederland 17.45 uur
30 maart Nederland-Chili 15.00 uur
Bron:FA
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 19 maart 2013 - 18:14   quote  deeplink  
599731_462556633816872_2058219516_n.jpg
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 19 maart 2013 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 maart 2013 - 18:14 schreef RenatoBos het volgende:
[ afbeelding ]
Hij lijkt wel op Erwin Mulder ...
ar
 ar - dinsdag 19 maart 2013 - 22:59   quote  deeplink  
Ollie kijkt in ieder geval niet zo sneu.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 19 maart 2013 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 maart 2013 - 22:53 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Hij lijkt wel op Erwin Mulder ...
Voorspelbaar L.
Maximus
 Maximus - woensdag 20 maart 2013 - 21:40   quote  deeplink  
Vilhena gaat waarschijnlijk zn dubuut maken in de basis!
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 21 maart 2013 - 00:25   quote  deeplink  
Van Gaal: 'Vilhena niet in vorm'



Bondscoach Louis van Gaal was niet onder de indruk van het spel van Feyenoorder Tonny Vilhena in de competitiewedstrijd tegen FC Utrecht. Dat heeft hij woensdag op de laatste persconferentie voor het WK-kwalificatieduel met Estland gezegd.

Tonny Vilhena meldde zich maandag, een dag na de wedstrijd tegen FC Utrecht, voor het eerst bij het Nederlands elftal. Louis van Gaal: 'Ik vond hem tijdens de laatste wedstrijd niet zo goed en niet in vorm. Toch heb ik hem geselecteerd'. Het lijkt erop dat de Feyenoorder tegen Estland niet hoeft te rekenen op een basisplaats. Dat bleek uit de besloten training van woensdag.
Bron:Rijnmond
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 21 maart 2013 - 01:17   quote  deeplink  
'Janmaat, Martins Indi, De Vrij en Schaken in basis bij Oranje'

600x400-kd-1246396.jpg

Vier van de zeven geselecteerde spelers van Feyenoord staan komende vrijdag zo goed als zeker in de basis van Oranje voor het WK-kwalificatieduel tegen Estland. Dat valt op te maken uit de besloten training, die bondscoach Louis van Gaal woensdag in het stadion van ADO Den Haag afwerkte.

De verdediging van Oranje bestaat uit Daryl Janmaat, Bruno Martins Indi, Stefan de Vrij en ajaksmiet Daley Blind. Feyenoorder Ruben Schaken begint op de rechtsbuitenpositie. Van Gaal gaf oud-Spartaan Kevin Strootman en de ex-Feyenoorders Robin van Persie en Jonathan de Guzman ook een hesje. Joris Mathijsen, Tonny Vilhena en Jordy Clasie beginnen in de aRENa op de bank.

De volledige opstelling: Kenniet Veelmeer, Daryl Janmaat, Bruno Martins Indi, Stefan de Vrij, Stakey Blind, Kevin Strootman, Wesley Sneijder. Jonathan de Guzman, Ruben Schaken, Robin van Persie en Arjen Robben.
Bron:Rijnmond
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 21 maart 2013 - 01:49   quote  deeplink  
CARTOON: ORANJE-SPELERS RIJDEN ROND IN FEYENOORD-BUS
hof-fey.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 21 maart 2013 - 01:57   quote  deeplink  
Van Persie: De spelers die in mijn tijd nog bij de F-jes speelden, breken nu stuk voor stuk door

Robin-van-Persie-Holland-vs-Denmark_2779674.jpg

Manchester United-speler Robin van Persie is de voorloper van al die jonge Feyenoorders die zich nu bij Oranje melden. Als je met Robin van Persie puur over voetbal praat, neemt de speler van Manchester United alle tijd. Terwijl alle andere spelers al klaar zijn met hun interviews en bondscoach Louis van Gaal in een andere zaal van Huis ter Duin de rest van de pers bijpraat voorafgaand aan het duel van morgenavond tegen Estland, is Van Persie nog steeds aan het woord. De spits die, als hij morgen twee keer scoort op hetzelfde aantal interlandgoals uitkomt als Johan Cruijff, zit lekker in zijn vel.

De oud-Feyenoorder ziet met veel plezier hoe steeds meer spelers van zijn oude club door Louis van Gaal opgeroepen worden. Feyenoord is al een tijdje hofleverancier van het Nederlands elftal en dat maakt Van Persie trots: De jongens die in de F-jes speelden toen ik nog bij Feyenoord zat, breken nu stuk voor stuk door. Clasie, De Vrij en Martins Indi waren er al een tijdje, net zoals Vilhena, en dan komt Boëtius er ook nog eens aan. Die jongens spelen al dik vijftien jaar samen, het is heel bijzonder dat ze nu met zijn allen doorbreken bij Feyenoord en nu ook bij Oranje zitten.

Waar bijvoorbeeld Aad de Mos de rol van de jeugdtrainers op Varkenoord bagatelliseert door te stellen dat je met het talent van Vilhena overal doorbreekt, stelt Van Persie dat de jeugdopleiding van Feyenoord alleen maar beter is geworden. Hij spreekt nog geregeld mensen op de club en is geïmponeerd hoe er op Varkenoord gewerkt wordt. Het is een goede opleiding, ik kan erover meepraten. In mijn tijd was het volgens mij wat vrijblijvender. Alhoewel, het was gewoon een andere tijd. Want ik had trainers als Ricardo Moniz en André Stafleu, daar was niks vrijblijvends aan. Zij zaten er ook bovenop, maar het was gewoon anders. Nu heb je video-analyses, statistieken, je kunt alles terugvinden. Jongetjes van tien, twaalf jaar worden al gedwongen om na te denken over hun eigen spel. Ze zien beelden terug van hun eigen wedstrijd en worden af en toe ook al voor de camera gezet om over hun eigen prestaties te praten. Die dingen waren er nog niet toen ik er zat. Er zit bij al die jongens die ik zojuist noemde een goede kop op en hun mentaliteit is ook in orde. Het is dan ook geen toeval dat zij er al staan op zon jonge leeftijd.

Dan zit er bij Oranje nu ook een bondscoach die talent ruim baan geeft, weet ook Van Persie. Maar toch, ik had niet verwacht dat deze bondscoach zo rigoureus talenten zou laten instromen. Het mooie is wel dat je ziet dat er een idee achter zit. Ik ken hem nu een tijdje en ik ben erg tevreden hoe hij te werk gaat. Hij is heel duidelijk, iedereen weet precies waar hij aan toe is. En dan bedoel ik echt iedereen die betrokken is bij het Nederlands elftal. Van Gaal is een vakman die alles wat hij doet kan verklaren. Hij heeft een groep van ongeveer dertig spelers die hij in de gaten houdt en degenen die in vorm zijn zitten erbij. Dat is ook heel goed te zien op de trainingen.

En tijdens die trainingen probeert Van Persie de nieuwkomers zo goed mogelijk te helpen en hen op hun gemak te stellen. In navolging van Cruijff, de man die hij hoopt te passeren op de topscorerslijst. Ik heb Cruijff een paar keer gesproken. Een grootheid, maar ook een hele vriendelijke, slimme man die met iedereen zijn kennis wil delen. Hetzelfde geldt voor Wim Jansen, die ik goed ken. Hoewel anderen helpen in mij zit, hebben zij mij daarin zeker gevormd.
Bron: metronieuws
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 21 maart 2013 - 16:18   quote  deeplink  
Uniek canvasdoek voor debuterende Feyenoord-internationals

canvasdoek.png

Ter ere van hun debuut dat zij dit seizoen maakten in het Nederlands elftal, hebben Stefan de Vrij, Bruno Martins Indi, Jordy Clasie, Daryl Janmaat en Ruben Schaken onlangs ieder een uniek canvasdoek uitgereikt gekregen. De doeken, met daarop een collage van fotos van de Feyenoorders in het shirt van het Nederlands elftal, werden door het vijftal zelf onthuld in de persruimte van De Kuip.

De door Jonge Leeuwen, een platform voor jonge fans van het Nederlands elftal, verzorgde en uitgereikte doeken werden met zichtbare trots bewonderd door de Feyenoorders, die vervolgens direct in discussie gingen over wiens doek de mooiste was.

Waar de Feyenoord-internationals het wel over eens waren, was dat ze hun debuut in Oranje niet snel zullen vergeten. Voor mij ging daarmee een jongensdroom in vervulling, vertelde Clasie, die in september tijdens het WK-kwalificatieduel met Turkije voor het eerst zijn opwachting maakte in het Nederlands elftal.

Terwijl Schaken al hardop nadacht over welk plekje in zijn huis hij het canvasdoek zou geven, kreeg hij de vraag wie van het vijftal in de toekomst de meeste interlands voor Oranje achter zijn naam zal gaan schrijven. Zelf zal ik dat gezien mijn leeftijd niet worden, lachte Schaken, die met instemming van de anderen naar Martins Indi wees. Bruno heeft van ons tot dusver de meeste interlands gespeeld en als hij zo blijft presteren, zullen er nog veel meer volgen.

Het vijftal behoort ook tijdens de huidige interlandperiode met nog twee andere Feyenoorders tot de selectie van het Nederlands elftal. Deze week bereidt de ploeg van bondscoach Louis van Gaal zich voor op de WK-kwalificatiewedstrijden tegen Estland en Roemenie. Tijdens die wedstrijden kan Tonny Vilhena, die voor het eerst is opgenomen in de selectie van Van Gaal, de zesde Feyenoorder worden die dit seizoen zijn debuut maakt in Oranje.

In Feyenoord TV is donderdagavond een uitgebreide reportage te zien van de uitreiking van de canvasdoeken. De uitzending begint om 19.20 uur en wordt uitgezonden op het eerste kanaal van Eredivisie Live.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 21 maart 2013 - 20:50   quote  deeplink  
De Vrij tevreden met verjonging Oranje

253368hp2.jpg

Stefan de Vrij is blij met bondscoach Louis van Gaal. De 21-jarige Feyenoorder debuteerde onder de keuzeheer in Oranje en heeft nu drie interlands achter zijn naam staan.

De jonge verdediger zit ook bij de selectie voor de WK-kwalificatieduels met Estland en Roemenië. Van Gaal is aan het doorselecteren en kijkt nu vooral naar jonge talenten, die veelal actief zijn in de Eredivisie. Daar is De Vrij blij om.

"Ik zeg niet dat er onder een andere bondscoach minder talenten waren geselecteerd. Maar feit is dat deze bondscoach het gewoon doet, geregeld zelfs tegen de publieke opinie in. Dat stimuleert en motiveert enom", zegt De Vrij in NUsport.

"Zijn vertrouwen in ons pakt goed uit. Italië had zowat alle toppers aan boord, wij alleen Van Persie, maar we konden goed meekomen", besluit de Feyenoorder. Hij doelt daarmee op het duel van 6 februari, toen Oranje het opnam tegen de Italianen (1-1).
Bron:Goal.com
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 21 maart 2013 - 21:05   quote  deeplink  
Jong Oranje en Oranje onder 19 winnen

600x400-bb-1438612.jpg

Jong Oranje doet aankomende zomer mee aan het EK voor spelers onder de 21 jaar en nam donderdagavond alvast een kijkje in Israël. De ploeg van Cor Pot werkte een oefenduel af met het gastland en boekte een nipte overwinning, dankzij een benutte strafschop van Luuk de Jong: 1-2. Maandag oefent Jong Oranje weer: dan zijn de leeftijdsgenoten van Noorwegen de tegenstander.

Oranje zal in de zomer twee groepswedstrijden spelen in het HaMoshava Stadium in Petach Tikva en maakte donderdagavond kennis met dit stadion, dat met 8500 toeschouwers goed gevuld was. De fans, die overigens gratis entree hadden gekregen, zagen Oranje goed beginnen. Georginio Wijnaldum kwam al in de beginfase alleen voor de Israëlische keeper te staan, maar de PSV'er (met Luuk de Jong en Jean-Paul Boëtius in de aanval begonnen) schoot naast.

Kort hierna kwamen de bezoekers alsnog op voorsprong. Een hoekschop van Adam Maher kwam terecht op het hoofd van aanvoerder Bram Nuytinck, die zo in de zevende minuut de 0-1 binnenknikte. Jong Oranje bleef hierna de bovenliggende partij en ging met goed voetbal op jacht naar een verdubbeling van de marge. De tweede treffer viel echter niet en uit het niets kwam Israël een kwartier voor rust langszij. Muanas Dabbur klopte Groningen-doelman Marco Bizot.

Pot bracht voor de tweede helft een wissel (Jeffrey Bruma voor Kelvin Leerdam) en zag Oranje minder goed voetballen dan in de eerste vijfenveertig minuten. Toch trokken de bezoekers aan het langste eind: een kwartier voor tijd verdiende De Jong een strafschop, die hij zelf vervolgens resoluut binnenschoot. Pot bracht even hierna nog vier verse krachten in het veld en zij sleepten de voorsprong over de streep. Maandag oefent Oranje in Waalwijk tegen Jong Noorwegen.

Opstelling Jong Oranje: Bizot; Leerdam, Van der Hoorn, Nuytinck, Willems; Fer, Maher, Van Ginkel; Wijnaldum, De Jong, Boëtius

Oranje onder 19

Het Nederlands elftal voor spelers onder de 19 jaar werkte donderdagavond in Werkendam ook een oefenduel af, met de leeftijdsgenoten van Tsjechië. Memphis Depay liet zich in deze wedstrijd gelden: de PSV'er scoorde tweemaal en had daarmee een groot aandeel in de ruime 6-0 overwinning. De andere doelpunten werden gemaakt door Karim Rekik, Nathan Aké, Arjen Hagenauw en Kyle Ebecilio.

Opstelling Oranje onder 19: Boy de Jong; Daan Disveld, Menno Koch, Karim Rekik, Terence Kongolo, Michael Chacon, Mimoum Mahi, Nathan Aké, Arjen Hagenouw, Kyle Ebicilio, Memphis Depay.

- Woudenberg, Achahbar en Van Beek vielen in.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 22 maart 2013 - 13:11   quote  deeplink  
Troy Vilhena: 'Oranje is letterlijk een beloning'

vader.jpg

Als Tonny Vilhena vanavond debuteert tegen Estland, is hij alweer de veertiende debutant onder het huidige bewind van Louis van Gaal. Je zou dat een vorm van inflatie kunnen noemen, maar aan de magie van het debuteren in Oranje verandert het weinig. "Mijn zoon in het Nederlands elftal. Ik kreeg er letterlijk kippenvel van", zegt vader Toy Trindade de Vilhena.

Als hij vanavond op zijn plek zit in de aRENa, zal het zweet hem in de handen staan, de ogen schuin gericht op de reservebank. De ultieme bekroning lonkt in Amsterdom niet alleen voor Tonny, de voetballer, maar voor de hele familie Vilhena.

Het maakt een onvergelijkbaar soort emotie los: een debuut in het Nederlands elftal. Misschien nog niet eens zozeer bij de speler zelf, voor wie het vaak allemaal in een roes voorbijgaat. Maar meer nog voor zijn directe omgeving. Bij de nagelbijtende vaders en moeders op de tribune, of de opa's en oma's voor de televisie. In het geval van Vilhena reikt dat sentiment tot in Angola, waar de familie van zijn vader woont.

Toy Trindade de Vilhena, Angolees van geboorte, zal ongetwijfeld even terugdenken aan de weg ernaartoe, vol hobbels en tegenslagen. Elk dubbeltje moest worden omgedraaid bij het gezin uit Maassluis. "Bijna al het geld ging op aan benzine, om naar de trainingen te kunnen rijden. Oranje is letterlijk een beloning", aldus de troste Vilhena.
Bron:Feyenoordnet
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 22 maart 2013 - 20:27   quote  deeplink  
Mulder, Immers, Boetius, Mathijsen, Vilhena, Clasie, Schaken en Verhoek krijgen rust van van Gaal.
van geil
 van geil - vrijdag 22 maart 2013 - 20:29   quote  deeplink  
t gaat beginnen.
hopelijk doen onze jongens t goed.
van geil
 van geil - vrijdag 22 maart 2013 - 21:10   quote  deeplink  
sneijder eraf..blessure.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 22 maart 2013 - 21:11   quote  deeplink  
Nu Robben nog
van geil
 van geil - vrijdag 22 maart 2013 - 21:40   quote  deeplink  
assist Janmaat
van geil
 van geil - vrijdag 22 maart 2013 - 22:05   quote  deeplink  
en nog n assist voor Janmaat

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Oranje topic









0.0137200