BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Clasie // Held topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
MMM
 MMM - donderdag 31 januari 2013 - 18:04   quote  deeplink  
Zeg ze de waarheid Clasie!!!
bode
 bode - donderdag 31 januari 2013 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 januari 2013 - 16:31 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Dus eerst Vilhena klaarstomen en dan Clasie verkopen..?
Juist Juist zo hoort het
bode
 bode - donderdag 31 januari 2013 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 januari 2013 - 14:40 schreef JanM het volgende:

[..]

Giel Beelen???
Nee oud nummer 10 van EC en wereldbeker winnaar in 1970
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 02 februari 2013 - 15:28   quote  deeplink  
Ook Clasie zet Feyenoord in wachtkamer

Wachtkamer%2010x5%20ovaal.jpg

Stefan de Vrij heeft technisch directeur Martin van Geel van Feyenoord gisteren laten weten dat hij pas na het seizoen weer over contractverlenging wil praten. De club wil de verbintenis, die medio 2014 afloopt, al enkele weken graag verlengen. 'Maar Stefan wil nu dus wachten met verder onderhandelen', zegt Van Geel. 'We pakken de draad na het seizoen weer op.'

Omdat al maanden bekend was dat Van Geel na het trainingskamp in Marbella met de international en zijn management aan tafel zou schuiven, krijgt De Vrij veel vragen over de onderhandelingen. 'En ik merk dus dat ik er mee bezig ben en dat is niet goed', zegt De Vrij in AD Sportwereld. 'Er komt een belangrijke serie wedstrijden aan. Dat staat wat mij betreft centraal, dat is goed voor de club en voor mij. En over drie maanden is het seizoen afgelopen, dus duurt het niet lang voor wij verder praten.'

Voor Van Geel zal het uitstel van de aanvoerder een lichte teleurstelling zijn. De technisch directeur heeft als handelsmerk dat hij graag heel vroeg zijn zaakjes op orde heeft. Maar ook middenvelder Jordy Clasie staat na gesprekken nog niet klaar om zijn tot juni 2015 doorlopende contract open te breken.

Beide talenten ontwikkelden zich de laatste maanden zó sterk, dat ze vast tot de Oranje-selectie behoren. Van Geel gaf al vaker aan dat hij alle contractverlengingen in zijn salarisbudget moet inpassen. Beide spelers verdienen door hun sterke ontwikkeling een financiële aanpassing, die weer past bij hun nieuwe status.
Bron:AD
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 02 februari 2013 - 15:30   quote  deeplink  
Niet erg, wél logisch.
Die jongens kúnnen in de zomer een slag maken. Daar wordt óók Feyenoord beter van.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 05 februari 2013 - 17:27   quote  deeplink  
Clasie wil zich meten met Pirlo

jordy_clasie4.jpg

Als Jordy Clasie woensdag speeltijd krijgt in de oefeninterland van Oranje tegen Italië, dan zal hij op het middenveld Andrea Pirlo treffen. Maar denk niet dat de jonge Feyenoorder nerveus wordt van de vedette van de Azzurri.

De 54 eredivisieduels en twee interlands achter zijn naam, hebben het zelfvertrouwen van Clasie doen toenemen.

Als je tegen een land als Italië speelt, is het logisch dat je met topspelers te maken krijgt, constateert hij nuchter tegenover NUsport. Een paar jaar geleden zag ik iemand als Pirlo alleen maar op televisie in actie. Ik vind het een geweldige voetballer en geniet ervan dat hij nog steeds speelt.

Toch is het ontzag voor de 33-jarige spelmaker van Juventus verdwenen. Nu ik misschien tegenover hem sta, kijk ik niet meer tegen hem op. Dat zou niet goed zijn. Ik wil mezelf laten zien en proberen me te meten met zijn niveau.

Want Pirlo is van absolute wereldklasse, weet Clasie. En ik nog niet. De komende jaren zal moeten blijken of ik dat niveau ga halen. Ik droom daarvan, maar zoiets is niet voor iedereen weggelegd.

Daarom ziet hij het oefenduel in de Arena vooral als een mooie kans om zich op weer een hogere trede te bewijzen. Ik zal mijn voet dus niet terugtrekken als er een bal tussenin valt.

Niet tevreden

In de verschillende spelersklassementen scoort Clasie dit eredivisieseizoen opnieuw goed. Een echte vormdip blijft ondanks zijn jeugdige leeftijd vooralsnog uit. Al ziet hij dat zelf niet helemaal zo.

Voor de winterstop is er wel een aantal duels geweest waarin ik niet tevreden was over mezelf. Ik haalde daarin niet het niveau dat ik van mezelf eis, klinkt hij als een ervaren speler.

Relatief gezien is hij dat ook. Bondscoach Louis van Gaal selecteerde voor het duel met Italië liefst vijf spelers die jonger zijn dan de toch pas 21-jarige Clasie. En bij Feyenoord zijn weinig spelers die meer wedstrijden in het eerste elftal achter hun naam hebben dan ik.

Het verwondert hem nog nauwelijks. Door de financiële problemen was er een paar jaar geleden geen andere keus dan de jeugd de kans te geven. Dat heeft goed uitgepakt, er blijkt genoeg talent te zijn. Deze bondscoach geeft dat talent ook een kans in Oranje. Met een glimlach: Ik ben daar uiteraard een voorstander van.
Bron:FRFanatic
ar
 ar - dinsdag 05 februari 2013 - 17:36   quote  deeplink  
Niveau Pirlo kan hij halen!
van geil
 van geil - donderdag 07 februari 2013 - 12:37   quote  deeplink  
weer last van zijn liezen,vandaar de wissel gaf van Gaal aan.
dat is wel n beetje zorgelijk .is namelijk vaak chronisch.en hij is nog zo jong.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 11 februari 2013 - 13:42   quote  deeplink  
Jordy Clasie na winst op AZ (3-1)

clasieboetius1.jpg

Jordy Clasie was zondag met een doelpunt tegen AZ belangrijk voor Feyenoord. Het was pas zijn tweede goal van het seizoen. "Het is iets waarin ik me kan verbeteren", zegt hij tegen VoetbalPrimeur.

Voor een middenvelder van een topclub, die ook nog eens een prima traptechniek heeft, kan Clasie inderdaad geen indrukwekkende doelcijfers overleggen. Vóór het duel met AZ maakte hij één goal. Vorig seizoen schoot hij drie keer raak.

"Aan het begin van het seizoen heb ik al tegen mezelf gezegd dat dat iets is wat beter moet", aldus Clasie. "Ik wil belangrijker voor het teams zijn met goals en assists. Als middenvelder van een grote club moet je er per jaar toch een stuk of zes kunnen maken."

"Ik zoek altijd naar de pass"
Een makkelijk scorende middenvelder zoals ploeggenoten Tonny Vilhena of Lex Immers zal Clasie nooit worden. "Dat is mijn spel ook niet. Ik speel controlerend en zoek eigenlijk altijd naar de pass. Ik ben een echte teamspeler. Als ik beter kan afspelen dan schieten, zal ik altijd voor een pass kiezen."

Feyenoord is na de 3-1 zege op AZ de grote winnaar van het weekend. "Ik kijk altijd gelijk na de wedstrijd wat de concurrenten hebben gedaan. De resultaten van dit weekend zijn heel mooi voor ons", aldus Clasie, die met Feyenoord op nog maar drie punten van koploper PSV staat. "Het kan snel gaan in de Eredivisie."
Bron:Voetbalprimeur

RenatoBos
 RenatoBos - maandag 11 februari 2013 - 13:44   quote  deeplink  
Clasie, Feyenoord 2-1 Az

van geil
 van geil - maandag 11 februari 2013 - 13:47   quote  deeplink  
speelde weer goed.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 11 februari 2013 - 13:50   quote  deeplink  
Speelde zeker best..!!
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 15 februari 2013 - 02:27   quote  deeplink  
Clasie geniet van Van Persie 'Hij is niet normaal'

media_xll_1524266.jpg

Jordy Clasie speelde vorige week tegen Italië zijn derde interland voor Oranje. De middenvelder van Feyenoord mag stiekem al gaan dromen van het WK in Brazilië. Clasie (21) kijkt bij Oranje met veel plezier naar Robin van Persie.

'Voor de wedstrijd tegen Italië kreeg ik sms'jes van vrienden met wie ik vorige zomer het EK heb zitten kijken. Toen zagen we Balotelli spelen. En nu speel jij tegen hem, schreven ze. Ja, toen besefte ik ook wel hoe speciaal dat eigenlijk is', zegt Clasie in Voetbal International.

'Als ik Van Persie zie tijdens de trainingen en de wedstrijd, weet ik dat ik echt nog een lange weg te gaan heb wil ik ooit zijn niveau benaderen. Niet normaal, Robin doet alles goed, echt alles. Zoiets tekent een topspeler, want ik wil ook alles foutloos doen, al lukt dat niet altijd. Maar ik streef er wel naar.'

media_l_1524267.jpg

Clasie in het weekblad: 'Ik heb al eerder met Van der Vaart, Van Persie en Sneijder getraind. Wat hen onderscheidt van de rest, zijn de oplossingen die ze vinden in balbezit. Voor Italië speelden we tijdens de training elf-tegen-elf. Toen gaf Robin een paar ballen met buitenkant voet zó goed, niet normaal eigenlijk. In de wedstrijd stond ik vaak tegen Andrea Pirlo. Als je dan van dichtbij meemaakt hoe makkelijk hij alles doet, sta je toch een beetje raar te kijken. Niets lijkt hem moeite te kosten, het ziet eruit of hij op zijn dooie gemak loopt te voetballen. Maar hij gaf een paar passes... Hij kreeg een bal aangespeeld en schoot 'm in één beweging zonder te kijken over Janmaat heen naar ik geloof El Shaarawy. Toen dacht ik: Die oplossing had hij dus twintig seconden geleden al in zijn hoofd zitten. Ik geniet daarvan, ook als ik op het veld sta.'

'Vooraf kijk je een beetje op tegen Pirlo of Balotelli. Maar op het veld denk je er niet meer over na. Dan ga je gewoon voetballen zoals je altijd doet, dan voer je je taken uit en hoop je dat meekunt op het niveau.'
Bron:Goal.com
van geil
 van geil - vrijdag 15 februari 2013 - 10:12   quote  deeplink  
Jordy is zeer constant.
dit is dus wel n speler die in aanmerking gaat komen voor n hoger plan.
maar,graag nog twee jaar in de kuip blijven!
Leonidas
 Leonidas - dinsdag 19 februari 2013 - 08:22   quote  deeplink  
Jordy Clasie geniet belangstelling van Fiorentina. De club uit de Serie A wil de middenvelder van Feyenoord komende zomer naar Italië halen.
Volgens De Telegraaf is Wessel Weezenberg, de zaakwaarnemer van de Nederlandse international, op de hoogte van de belangstelling van Fiorentina. Hij heeft de Italiaanse sub-topper doorverwezen naar Feyenoord.

In Rotterdam is hij bezig aan zijn tweede seizoen. Eerder werd hij uitgeleend aan Excelsior. Vorig jaar won hij nog de Zilveren Schoen. De 21-jarige Clasie heeft bij Feyenoord een contract tot de zomer van 2015.
MMM
 MMM - dinsdag 19 februari 2013 - 08:52   quote  deeplink  
Serie A is kut.
JanM
 JanM - dinsdag 19 februari 2013 - 09:13   quote  deeplink  
Lekker nog ff blijven en wachten tot Real zich meldt of zo.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 19 februari 2013 - 10:22   quote  deeplink  
Weet iemand bij welk bedrag Feyenoord hem niet meer kan houden? (0ftewel welke afkoopsom heeft hij?)
MMM
 MMM - dinsdag 19 februari 2013 - 12:22   quote  deeplink  
Geen.
JanM
 JanM - dinsdag 19 februari 2013 - 13:31   quote  deeplink  
In theorie is de sky the limit, maar ik vermoed dat Van Geel bij biedingen vanaf een miljoen of 8/9 echt wel (moet) gaan onderhandelen ...
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 19 februari 2013 - 14:41   quote  deeplink  
Waarom? Als Clasie meegaat naar het wk, krijg je vlak voor dat toernooi al veel meer voor hem, laat staan als hij speelt en ze doen het per ongeluk goed... Dan krijg je het veelvoudige van veel meer voor hem...
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 19 februari 2013 - 14:43   quote  deeplink  
Nee, want bij het WK heeft hij nog maar een eenjarig contract.
van geil
 van geil - dinsdag 19 februari 2013 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 februari 2013 - 14:43 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Nee, want bij het WK heeft hij nog maar een eenjarig contract.
en de transfers gaan sowieso hard naar beneden in waarde.

zeker voor n Nederlandse speler.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 19 februari 2013 - 15:00   quote  deeplink  
Is hij al weg dan? Nee, tohc. Nou dan kan hij zijn contract misschien zomaar verlengen, bijvoorbeeld deze zomer? Of denk je dat hij net zo'n golddigger is als een Fer, Wijnaldum en Cabral? Om maar wat voorbeelden te noemen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 19 februari 2013 - 21:10   quote  deeplink  
Fior en Tina blehhhh dat is geen hoger plan/niveau >>>>>>>>NEXT.
van geil
 van geil - dinsdag 19 februari 2013 - 22:48   quote  deeplink  
als Clasie gaat dan is er echt n probleem.
met pelle de sterkhouder.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 19 februari 2013 - 23:07   quote  deeplink  
Alles is op te vangen.
van geil
 van geil - dinsdag 19 februari 2013 - 23:20   quote  deeplink  
nee,niet in de sportwereld.
dat kan n heel tijdje duren.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 20 februari 2013 - 07:15   quote  deeplink  
Precies. Of niet
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 20 februari 2013 - 08:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 februari 2013 - 22:48 schreef van geil het volgende:
als Clasie gaat dan is er echt n probleem.
met pelle de sterkhouder.
Guidetti ging ook....
tomson
 tomson - woensdag 20 februari 2013 - 08:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 februari 2013 - 08:21 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Guidetti ging ook....
Geen vergelijking Henk.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 20 februari 2013 - 09:23   quote  deeplink  
Ooit zal hij gaan, maar dat geldt voor alle spelers, dus....
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 20 februari 2013 - 09:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 februari 2013 - 17:36 schreef ar het volgende:
Niveau Pirlo kan hij halen!
Nu overschat je Clasie behoorlijk. Pirlo is buitencategorie. Een stylist van hier tot gunder. Jammer dat hij al "bejaard" is. Clasie zal nooit die rust in zijn spel krijgen zoals Pirlo dat heeft. In mijn ogen was Pirlo, na Messi, de beste van 2012! Clasie is een ander type. Ik hoop dat hij niveautje Iniesta kan benaderen, maar je moet Clasie nou ook weer niet overschatten. Overigens is Xavi nog meer het type waar Clasie op lijkt.
van geil
 van geil - woensdag 20 februari 2013 - 11:51   quote  deeplink  
drie jaar geleden kende niemand Pirlo.
pas rust in z'n spel in zijn najaren.zeer anonieme nuttige speler daarvoor.
Clasie heeft nog ruim 10 jaar voor de boeg.geen vergelijking dus.

Natuurlijk wordt tzt dit probleem opgelost,maar het zal n hele klus worden zo'n speler te vinden.in Nederland lopen ze op dit moment niet.en Vormer gaat zijn niveau nooit benaderen.
Daarom zie ik Clasie niet graag vertrekken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 20 februari 2013 door van geil --
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 20 februari 2013 - 12:06   quote  deeplink  
Je doet Pirlo tekort. Clasie is gewoon een andere speler, die heel goed worden kan, maar zoals Pirlo zijn er maar weinigen... wat een rust aan de bal, heerlijk.
van geil
 van geil - woensdag 20 februari 2013 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 februari 2013 - 12:06 schreef Arie.Klooster het volgende:
Je doet Pirlo tekort. Clasie is gewoon een andere speler, die heel goed worden kan, maar zoals Pirlo zijn er maar weinigen... wat een rust aan de bal, heerlijk.
oh nee,dat ben ik zeker wel met je eens..maar wilde alleen aangeven dat dat heel lang heeft geduurd.maar inderdaad prachtspeler!
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 20 februari 2013 - 12:39   quote  deeplink  
Nee oké, dan zijn we het op alle fronten met elkaar eens... Jammer dat hij zo laat opbloeide en jammer dat hij waarschijnlijk in zijn nadagen zit...
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 20 februari 2013 - 18:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 februari 2013 - 08:27 schreef tomson het volgende:

[..]

Geen vergelijking Henk.
Daar kwam Pelle voor toch.
Iedereen vervangbaar, soms direct, soms verbetering.
van geil
 van geil - zondag 24 februari 2013 - 16:48   quote  deeplink  
zakte niet door het ijs na zijn foutje(waar Mulder overigens weer onnavolgbaar was)
maar pakte het op en speelde goed.
keurige 7.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 24 februari 2013 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 februari 2013 - 16:48 schreef van geil het volgende:
zakte niet door het ijs na zijn foutje
maar pakte het op en speelde goed.
keurige 7.
eens.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 24 februari 2013 - 17:04   quote  deeplink  
maar zo'n fout kon wel beslissend zijn. Knap dat hij dan toch de enige juiste reactie weet te geven.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 24 februari 2013 - 22:04   quote  deeplink  
Clasie kan per direct naar Moskou...
gelukkig wil hij niet..voor 8 miljoen.
sevillana
 sevillana - zondag 24 februari 2013 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 februari 2013 - 22:04 schreef Leon FR1908 het volgende:
Clasie kan per direct naar Moskou...
gelukkig wil hij niet..voor 8 miljoen.
zie hem liever nog een tijdje bij Feyenoord, ondanks het forse bedrag ..
van geil
 van geil - maandag 25 februari 2013 - 16:54   quote  deeplink  
lekker blijven.
is n goed voorbeeld voor de jonkies.
van geil
 van geil - donderdag 28 februari 2013 - 13:00   quote  deeplink  
heeft als verdedigende middevelder de meeste assists van het team met schaken 6 stuks.

Immers bv pas 2 en die staat op 10.
Rotterdam22
 Rotterdam22 - donderdag 28 februari 2013 - 14:32   quote  deeplink  
clasie moet gewoon nog 1 of 2 jaar blijven want in het buitenland komt hij op het bankie.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 maart 2013 - 11:22   quote  deeplink  
Jordy Clasie na afloop van de overwinning

RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 05 maart 2013 - 00:26   quote  deeplink  
7683c126a4180395143bd0d6705867ab.png

clasie2.jpg

Feyenoord is een serieuze titelkandidaat. De Rotterdammers hebben een gunstig programma en raken wekelijks beter op elkaar ingespeeld doordat Ronald Koeman zijn spelers vertrouwen en zekerheid geeft, zegt Jordy Clasie tegen VoetbalPrimeur.

De eerste helft tegen NEC was daar een sprekend voorbeeld van. Feyenoord speelde misschien wel zijn beste 45 minuten voetbal van het seizoen in De Goffert, waar uiteindelijk met 0-3 gewonnen werd. "Voor rust vonden we elkaar blindelings. Het is prettig en belangrijk dat we in deze fase van het seizoen zon groei meemaken", aldus Clasie.

De ruime winst op NEC volgt op de zege in de topper tegen PSV. Daarmee herpakt Feyenoord zich sterk van de zeperd tegen PEC Zwolle. "Eigenlijk is geen enkele wedstrijd voor ons echt gemakkelijk. We moeten nog naar Roda JC toe en ook naar sc Heerenveen en RKC Waalwijk. Dat zijn voor ons gewoon lastige duels. We moeten elke week weer laten zien waar we horen te staan", gaat Clasie verder.

We gaan voor elkaar door het vuur
Clasie constateert dat het vertrouwen bij Feyenoord groeit. "We spelen al heel lang in dezelfde opstelling. Koeman wisselt niet veel en krijgt de kans daar ook niet voor, want als team doen we het gewoon goed. Natuurlijk is het een fijn gevoel dat je weet dat je vertrouwen krijgt van de trainer en de staf", vervolgt de international.

Niet alleen de basisspelers voelen zich gesteund door Koeman. "De trainer en de staf betrekken elke speler bij de groep en laten hem voelen dat hij belangrijk is. Ook de wisselspelers. Daardoor worden we als groep steeds hechter. We zijn fit, gretig en gaan door elkaar voor het vuur", stelt Clasie.

Daarnaast wordt Feyenoord steeds lastiger te bestrijden voor tegenstanders. De Rotterdammers worden steeds minder afhankelijk van Graziano Pellè. Tegen NEC nam Jean-Paul Boëtius bijvoorbeeld twee goals voor zijn rekening. "We hebben veel snelheid op de flanken en dat leren we steeds beter te gebruiken. Dat is goed voor de ontwikkeling van ons team en maakt ons moeilijker te verslaan", concludeert Clasie.
Bron:Voetbalprimeur
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 06 maart 2013 - 00:10   quote  deeplink  
Metro: Ook Tottenham Hotspur en Arsenal in de markt voor Clasie

clasie1213.jpg

Jordy Clasie staat naast Fiorentina ook in de belangstelling van Arsenal en Tottenham Hotspur, zo meldt het Engelse Metro. De twee Premier League-clubs zouden de international komende zomer graag over willen nemen van de Rotterdammers.

Tottenham Hotspur bereidt zich voor op Champions League-voetbal voor komend seizoen en zou daarbij graag haar selectie willen verbreden. Ook Arsenal zou in de persoon van coach Arsene Wenger belangstelling hebben voor de middenvelder. Hij zou bij de Gunners Jack Willshere moeten opvolgen, die eveneens door veel clubs wordt gevolgd. Clasie heeft nog een contract tot 2015, waar Feyenoord dat graag zou willen verlengen.
BRON: Metro
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 09 maart 2013 - 20:49   quote  deeplink  
Clasie de balkunstenaar

clasie.jpg

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Clasie // Held topic









0.0140321