BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 22 november 2019 - 16:05   quote  deeplink  
Van Bodegom zet het mes in t plan.
Renoveren ,de plannen kunnen zo uit het archief getrokken worden.
Hup van Bodegom!
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 22 november 2019 - 16:15   quote  deeplink  
Prima!
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 22 november 2019 - 17:21   quote  deeplink  
Daadkracht daar zitten we op de wachten in het veld, bij de jeugd, en bij het beslissen nieuwbouw of verbouw
van geil
 van geil - zaterdag 23 november 2019 - 09:57   quote  deeplink  
Alles is KUT.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 23 november 2019 - 10:26   quote  deeplink  
Was het maar kut
ar
 ar - zaterdag 23 november 2019 - 12:50   quote  deeplink  
Dan was het 37°
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 23 november 2019 - 13:18   quote  deeplink  
Het moet kut zijn om het weer tot klaarkomen te brengen.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zaterdag 23 november 2019 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 november 2019 - 09:15 schreef VVout het volgende:

[..]

We zijn het er dus over eens dat een vergelijking moeilijk te stellen is, maar er zijn met Camp Nou en Anfield ook prima voorbeelden aanwezig dat alleen al uit oogpunt van de clubhistorie die inmiddels is opgebouwd een gekozen alternatief is.

Gelukkig hoeven we niet te vergelijken omdat hiervoor voor De Kuip al voldoende plannen zijn achterhaald en ieder gebouw zal weer aan onderhoud onderhevig zijn nieuw of ouder. Als een Kuip gerenoveerd is zal het onderhoud zich niet onderscheiden van een nieuw stadion. Onderhoud in de eerste 25 jaar zal zich beperken tot het interieur en das in beide gevallen nieuw. Wat er verder aan onderhoud zal ontstaan moet blijken, betonrot in het nieuwe stadion of een slechte conservering van het staal van het oude stadion. Je gaat er niet van uit, dus zal zich moeten uitwijzen.

Historisch gezien zeg ik blijf in De Kuip, commercieel gezien geloof ik er geen barst van dat er veel voordeel te behalen valt. Is een questie van hoe je presteert in Europa en je presenteert. Dan gaat de bal rollen en kan je je naam groot maken, andersom gaat het met die 25 miljoen echt niet naar je toe rollen.

Ja het ziet er best mooi uit zo aan de Maas, maar dan is het voor Rotterdam. Maar das geen Feyenoord. Ja het is een schitterend project voor bouwondernemers en investeerders, ook al trekken van de laatste dit al redelijk in twijfel. Doemt er in één keer een groep op die zich vrienden van Feyenoord noemt, nou dan zeg ik moet er minimaal 50 miljoen over de brug komen voor Feyenoord.

Het geschraap van de instanties is dan ook wat me vooral stoort aan het verhaal, het doen laten voorkomen dat die 25 miljoen heel wat is is belachelijk in de voetbalwereld, ook op het niveau van onze grootste concurrent. Met die 50 miljoen ben je er nog steeds niet en zal je er nog 50 moeten genereren om mijn gevoel enigszins te bevredigen maar als je een vriend bent zal die eerste helft aangenaam zijn en kan je dat ook best op slimme wijze terug pakken als alles loopt.

In dit laatste scenario ga ik dan voor mijn gevoel makkelijker overstag, maar blijf echt twijfelen over de positieve bijdrage van get verhuizen naar een nieuw stadion.
We zijn het er inderdaad over eens dat een vergelijking lastig is. De situaties en de (grootte van de) clubs verschillen ook nogal van elkaar. Ik ben ook eens met dat er een alternatief is. De vraag is echter of dit een juist alternatief is. Je spreekt een aantal keer over de clubhistorie en het verleden. Uiteraard is dat heel belangrijk en moet je nooit vergeten waar je vandaan komt. Ik vraag mij wel af of dit een keuze is die je moet maken op basis van historie en op basis van sentimenten. Dat denk ik namelijk niet. Dat Barcelona, Real Madrid en Liverpool een keuze maken voor een verbouw met het oog op de clubhistorie, is natuurlijk totaal anders. Een keuze voor zo'n gigantische investering voor verbouw is natuurlijk veel makkelijker te maken met de omzet en het geld dat die clubs hebben. In die positie zitten wij helaas niet. Je wil als Feyenoord nu vooruit en ik denk persoonlijk dat de huidige Kuip te weinig mogelijkheden biedt om extra inkomsten te genereren. Uiteraard gaat het niet enkel om een meer inkomsten uit de Kuip of al dan niet een nieuw stadion. Om onze club weer structureel mee te laten doen om plek 1 en 2 is veel meer nodig en dien je het beleid ook goed te krijgen. Ik hoop dat er nu een eerste stap in is gezet met de aanstelling van een TD en een CFO. Overigens ben ik het geheel eens met wat je op den duur zegt: ''Historisch gezien zeg ik blijf in De Kuip, commercieel gezien geloof ik er geen barst van dat er veel voordeel te behalen valt.'' Daar ben ik het volledig mee eens.

Het lastige in dit stadiondossier is dat ik denk dat wij geen van allen op dit forum de benodigde kennis hebben om de juiste richting aan te wijzen. Ook met alle documenten die beschikbaar zijn, weten wij echt niet alles. Daarnaast heb je van zoveel verschillende facetten verstand nodig; niet alleen van financiën, maar ook van bouwen, infrastructuur, architectuur etc. Ik heb niet de illusie dat iemand van ons dit allemaal kent. Wat dat betreft kunnen wij, mijns inziens dan, allemaal geen juiste keuze hierin maken. Als het goed is hebben de mensen van het stadion en van Feyenoord wel alles ingezien en kunnen zij zich door allerlei experts laten inlichten, waarmee je, zo goed en kwaad als het kan, uiteindelijk een keuze moet maken. Dat velen geen vertrouwen hebben in het bestuur, snap ik deels. Anderzijds zijn er nu juist veel nieuwe mensen op die plekken. Bovendien zitten er echt wel mensen met verstand van zaken bij, al weet ik dat veel mensen het op dit punt met me oneens gaan zijn. Ik ben in elk geval benieuwd welke beslissing er gaat vallen en zeker ook wat de gemeenteraad uiteindelijk gaat doen. Als die mee gaan, vermoed ik dat het nieuwe stadion er komt.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zaterdag 23 november 2019 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 november 2019 - 10:02 schreef MMM het volgende:

[..]

Het is iedere keer zo Henk. Als er iets negatiefs gepubliceerd word, lekt er steeds iets 'positiefs' uit.

En zolang die 25 miljoen niet gegarandeerd is, wat sowieso al niks opschiet, waarom zou je dan in godsnaam een nieuw stadion bouwen?
En als dat zo zou zijn, wat is dan het probleem dat Feyenoord een positief geluid laat horen? Mag Feyenoord dat niet doen? Ik vind de stemming in de media over Feyenoord ronduit negatief de laatste maanden. En ja, er gaan dingen fout, absoluut. Maar dat wil niet zeggen dat alles fout gaat en op elke slak zout gelegd hoeft te worden.

Ten aanzien van die 25 miljoen; had je nou echt verwacht dat die volledig gegarandeerd gaat worden? Dat kan toch nooit. Stelt dat Feyenoord slecht presteert en een paar jaar onderin bungelt of zou degraderen. Hoeveel mensen denk je dat er dan nog komen? Alleen al ivm zo'n scenario ga je zoiets nooit gegarandeerd krijgen. De uitspraak van Jan de Jong is een grote blunder geweest. Zo'n garantie ga je nooit krijgen. Als je enkel voor een nieuw stadion kan zijn bij een absolute garantie, dan ga nooit een nieuw stadion willen.

Als men dat bij de bouw van de Kuip ook had gevraagd, was de Kuip er nooit gekomen. Dan hadden we nu ook niet tweewelijks in de Kuip gezeten..
VVout
 VVout - zaterdag 23 november 2019 - 14:42   quote  deeplink  
Een mooi verhaal zo feyenoord!!!, ik denk dat het voor ons aardig samenvat hoe het er voor staat en waar we naar toe willen en onder welke omstandigheden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 november 2019 door VVout --
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zaterdag 23 november 2019 - 14:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 november 2019 - 10:18 schreef piet de paler het volgende:
Sportief eerst weer op de rit krijgen, plan in de ijskast
Kan niet. Als het plan nu niet doorgaat, zitten we de komende jaren in de Kuip. En reken vooral niet op een renovatie of verbouw. Dan is het oplappen van het hoognodige, maar de komende jaren staan we dan volledig stil.

Ik weet ook niet of een nieuw stadion het beste is. Ik denk dat de huidige Kuip helaas op is. Maar feitelijk denk ik dat geen van ons voldoende kennis van zaken en feiten heeft om dit volledig goed te kunnen inschatten.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zaterdag 23 november 2019 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 14:42 schreef VVout het volgende:
Een mooi verhaal zo feyenoord!!!, ik denk dat het voor ons aardig samenvat hoe het er voor staat en waar we naar toe willen en onder welke omstandigheden.
Uiteindelijk hebben we allemaal 1 gemeenschappelijk ding, dat is de liefde voor de club. Het belang van Feyenoord is daarmee het belangrijkste. Hoe lastig de situatie ook is, als het geheel zeker zou zijn voor iedereen dat een nieuw stadion het beste voor de club is of juist renovatie, dan zou dit allang gebeurd zijn. Juist doordat het zo lastig is, duurt het allemaal lang.

Ik vind het toch altijd fijn om te merken dat we dan toch grotendeels hetzelfde denken. Waar we naartoe willen, is hetzelfde. Dat is gewoon de maximale potentie van deze club bereiken. En laten we met zijn allen hopen dat we nu de weg naar boven weer ingezet hebben!
VVout
 VVout - zaterdag 23 november 2019 - 14:49   quote  deeplink  
Al vind ik de uitspraak van Loeki nog zo gek nog niet. Als dan die 25 miljoen n.l. te garanderen is omdat het afhankelijk is hoe Feyenoord presteert is een belangrijke vraag beantwoord. Gaat z'n stadion per definitie Feyenoord er bovenop helpen of zijn daar andere factoren die de doorslag geven.

Het stadion kan het niet garanderen, dus hiervoor een nieuwbouw dan ook geen noodzaak. Je zal moeten presteren en dan vooral in Europa om inkomsten te genereren en dit continueren om de commerciële waarde van de naam te vergroten en te verbreiden. Dit gaat je de cash brengen niet z'n stadion die je ergens neer plant.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zaterdag 23 november 2019 - 15:59   quote  deeplink  
Daar denk ik dan toch anders over. Zo'n garantie is simpelweg niet te geven. De inkomsten van een stadion zijn altijd deels afhankelijk van bezoekersaantallen. En daarmee ook deels van de prestaties, al is het geluk dat Feyenoorders vrij trouw zijn. Maar geen enkele club ter wereld blijft structureel uitverkocht als de prestaties waardeloos zijn. Daardoor kun je zo'n garantie niet afgeven.

Uiteraard zal je moeten presteren en ook in Europa. Dat helpt je er harder bovenop. Alleen zijn die inkomsten ook nooit zeker. Dat is ook geen garantie wat dat betreft. Zo'n stadion kan wel degelijk helpen. In de huidige Kuip kun je nou eenmaal niet veel meer doen. Zeker voor zakelijke stoelen zit je aan de max. En de huidige service en staat die je krijgt bij zakelijke stoelen, staat echt niet in verhouding tot de hoge prijzen die gerekend worden. Wat dat betreft kun je hier niet mee doorgaan. De grote winst van een nieuw stadion zal hem voornamelijk in het zakelijke segment zitten. Maar uiteindelijk ben je altijd afhankelijk van prestaties.

Ik blijf het van de zotte vinden dat De Jong een garantie wilde van 25 miljoen. Dat kan simpelweg niet. Als dat zijn standpunt was, had hij net zo goed gelijk kunnen zeggen dat hij geen nieuw stadion wilde, want hij had ook moeten en kunnen bedenken dat hij die nooit ging krijgen. Elk stadion blijft immers deels afhankelijk van prestaties van de bespeler ervan. Dan kun je zeggen, dan hebben we geen nieuw stadion nodig, maar het is geen of situatie. Het idee is volgens mij juist dat je met een nieuw stadion extra inkomsten gaat genereren en dat je daarnaast als club de weg omhoog inslaat met betere prestaties en beter beleid. En dan geeft zo''n stadion weer extra inkomsten. Als je gaat verwachten dat we door enkel een nieuw stadion of door een renovatie hetzelfde gaan presteren als onze concurrentie, dan is het een inderdaad een kansloze onderneming. Dat gaat namelijk niet enkel door het stadion. Het is wel iets wat daarbij kan helpen en bijdragen. Daarom is het naar mijn idee onjuist om, wanneer je de garantie niet krijgt, dan maar per definitie te zeggen dat er geen nieuwbouw nodig is.
Feyenoord-city
 Feyenoord-city - zaterdag 23 november 2019 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 14:42 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Kan niet. Als het plan nu niet doorgaat, zitten we de komende jaren in de Kuip. En reken vooral niet op een renovatie of verbouw. Dan is het oplappen van het hoognodige, maar de komende jaren staan we dan volledig stil.

Ik weet ook niet of een nieuw stadion het beste is. Ik denk dat de huidige Kuip helaas op is. Maar feitelijk denk ik dat geen van ons voldoende kennis van zaken en feiten heeft om dit volledig goed te kunnen inschatten.
Feyenoord staat al zeker 15 jaar stil in alles !
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 23 november 2019 - 17:47   quote  deeplink  
Renoveren en klaar.
kenny
 kenny - zaterdag 23 november 2019 - 18:46   quote  deeplink  
nieuwbouw en klaar , renoveren schiet niet op dan kan je over 20 jaar weer gaan renoveren , goedkoop is uiteindelijk duurkoop
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 23 november 2019 - 19:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 18:46 schreef kenny het volgende:
renoveren schiet niet op dan kan je over 20 jaar weer gaan renoveren , goedkoop is uiteindelijk duurkoop
Jij heb weinig verstand van bouwen maat .
kenny
 kenny - zaterdag 23 november 2019 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 19:04 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Jij heb weinig verstand van bouwen maat .
blij dat jij al een paar stadions hebt gebouwt
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 23 november 2019 - 19:48   quote  deeplink  
Hahahaha!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 23 november 2019 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 19:39 schreef kenny het volgende:

[..]

blij dat jij al een paar stadions hebt gebouwt
Hahaha Meer dan 30 jaar bouw ervaring nu,waarvan de helft in renovatie
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 23 november 2019 - 21:37   quote  deeplink  
Dus renoveren ,dit monument !
Feyenoord-city
 Feyenoord-city - zondag 24 november 2019 - 08:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 17:47 schreef Leon FR1908 het volgende:
Renoveren en klaar.
Renoveren??? Dat is pas belachelijk Als Feyenoord dit niet doorzet , een nieuw stadion. Dan wordt Feyenoord het lelijk eendje van de klas en kan men zich richten op het rechter rijtje en vermoedelijk ook eens op degradatie voetbal !! Dus ga vooral renoveren , hahahahahaha
MMM
 MMM - zondag 24 november 2019 - 08:25   quote  deeplink  
Hahahaha lekker in je Feyenoord Shitty bubbel blijven zitten
MightyAce
 MightyAce - zondag 24 november 2019 - 09:15   quote  deeplink  
Ach als we kapot moeten gaan, dan liever in de Kuip dan in een zielloze constructie
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 24 november 2019 - 10:23   quote  deeplink  
Juist
piet de paler
 piet de paler - zondag 24 november 2019 - 10:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 november 2019 - 09:15 schreef MightyAce het volgende:
Ach als we kapot moeten gaan, dan liever in de Kuip dan in een zielloze constructie
We gaan niet kapot, maar al dat gezeik opknappen die kuip.
Gemeente aan zet nu
Ahoy heeft ook een push gehad vanuit de gemeente dus wachten, maar wel de kuip onderhoud geven

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 november 2019 door piet de paler --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 24 november 2019 - 10:46   quote  deeplink  
Renoveren.

De roep word sterker,voelt u het ook?
piet de paler
 piet de paler - zondag 24 november 2019 - 10:54   quote  deeplink  
Ik was hier zowiezo voor, het gaat volgens de mensen die het weten om business faciliteiten.
Ik denk dat een goed architect wel iets kan. Vak s staanvak en misschien meerdere staanvakken vergroot ook je capaciteit.
Betere parkeer faciliteit creeren.
Nieuwbouw blijven ambieeren maar eerst alles weer op de rit zetten, en ahet aantal plannenmakers met grote salarissen halveren.
CobusIII
 CobusIII - zondag 24 november 2019 - 10:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 november 2019 - 10:46 schreef Leon FR1908 het volgende:
Renoveren.

De roep word sterker,voelt u het ook?
Te beginnen met het team....ja, ik voel het..
ar
 ar - zondag 24 november 2019 - 11:05   quote  deeplink  
Eerst geld op het veld.
De rest komt wel.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 24 november 2019 - 11:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 november 2019 - 10:55 schreef CobusIII het volgende:

[..]

Te beginnen met het team....ja, ik voel het..
Ik ook hahaha
van geil
 van geil - zondag 24 november 2019 - 11:27   quote  deeplink  
Die tientallen miljoenen hadden beter in de selectie en Kuip geïnvesteerd kunnen worden.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 24 november 2019 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 november 2019 - 11:27 schreef van geil het volgende:
Die tientallen miljoenen hadden beter in de selectie en Kuip geïnvesteerd kunnen worden.
In de selectie .
VVout
 VVout - zondag 24 november 2019 - 11:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 november 2019 - 08:21 schreef Feyenoord-city het volgende:

[..]

Renoveren??? Dat is pas belachelijk Als Feyenoord dit niet doorzet , een nieuw stadion. Dan wordt Feyenoord het lelijk eendje van de klas en kan men zich richten op het rechter rijtje en vermoedelijk ook eens op degradatie voetbal !! Dus ga vooral renoveren , hahahahahaha
Wat is er belachelijk aan? Dingen doen omdat andere het ook doen is pas belachelijk, zeker als het nauwelijks aan een betere positie voor Feyenoord bijdraagt.

En wie zij dan die andere, zijn zeker net zo veel voorbeelden te noemen waar men niet kiest voor nieuwbouw, met behoud van traditie, sfeer en het gras.

Beide opties zijn gewoon te overwegen, haalbaarheid en profit voor iedereen vaag.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 24 november 2019 - 11:39   quote  deeplink  
Goede post VVout
van geil
 van geil - zondag 24 november 2019 - 11:40   quote  deeplink  
Goede post Leon.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 24 november 2019 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 november 2019 - 11:27 schreef van geil het volgende:
Die tientallen miljoenen hadden beter in de selectie en Kuip geïnvesteerd kunnen worden.
Goede post Geile
piet de paler
 piet de paler - zondag 24 november 2019 - 11:51   quote  deeplink  
Staat het nieuwe stadion niet los van de bvo Feyenoord ?
VVout
 VVout - zondag 24 november 2019 - 11:54   quote  deeplink  
Kunnen we altijd nog in het Kasteel gaan voetballen :)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 24 november 2019 - 15:37   quote  deeplink  
Slechte post VVout
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - zondag 24 november 2019 - 15:44   quote  deeplink  
Ik denk dat NIEMAND weet, of ook maar KAN weten, wat het beste zal zijn, want dat is GLAZEN BOL kijken, voor de komende 50 jaar. Aan beide varianten zitten evenvele risico's op onverwachte meerkosten en dergelijke. Voordeel van nieuwbouw lijkt me dat je in de tussentijd gewoon zonder aanpassing volledig in De Kuip kan blijven. Maar wat het ook wordt, moet toch een knoop doorgehakt worden, anders staan we daarin ook stil, en dan er volop voor gaan en niet meer omkijken! Stilstaan is zowiezo achteruit gaan!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 november 2019 door Cruzcontrol --
VVout
 VVout - zondag 24 november 2019 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 november 2019 - 15:37 schreef Leon FR1908 het volgende:
Slechte post VVout
Haha, maar dacht dat Piet dat wel fijn zou vinden. Hoorde daar laatst van hem een geniaal plan.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 24 november 2019 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 november 2019 - 15:44 schreef Cruzcontrol het volgende:
Ik denk dat NIEMAND weet, of ook maar KAN weten, wat het beste zal zijn, want dat is GLAZEN BOL kijken, voor de komende 50 jaar. Aan beide varianten zitten evenvele risico's op onverwachte meerkosten en dergelijke. Voordeel van nieuwbouw lijkt me dat je in de tussentijd gewoon zonder aanpassing volledig in De Kuip kan blijven. Maar wat het ook wordt, moet toch een knoop doorgehakt worden, anders staan we daarin ook stil, en dan er volop voor gaan en niet meer omkijken! Stilstaan is zowiezo achteruit gaan!
Met 200 miljoen minder denk ik dat de risico's bij een gerenoveerde Kuip
beduidend lager zal zijn.
Neem aan dat de sk ook goedkoper zal uitvallen en dus meer publiek.
Maar je heb wel gelijk dat niemand nu echt weet wat t beste is voor Feyenoord?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 24 november 2019 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 november 2019 - 16:05 schreef VVout het volgende:

[..]

Haha, maar dacht dat Piet dat wel fijn zou vinden. Hoorde daar laatst van hem een geniaal plan.
Hahaha
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - zondag 24 november 2019 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 november 2019 - 17:56 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Met 200 miljoen minder denk ik dat de risico's bij een gerenoveerde Kuip
beduidend lager zal zijn.
Neem aan dat de sk ook goedkoper zal uitvallen en dus meer publiek.
Maar je heb wel gelijk dat niemand nu echt weet wat t beste is voor Feyenoord?
Ja, zoals je zegt ' ik neem aan'.. En dat bedoel ik eigenlijk, het is zo'n wirwar aan cijfers, dat niemand een zuivere vergelijking kan aantonen over bijvoorbeeld de komende 30 a 50 jaar... Is natuurlijk zowiezo een lange periode, maar daar praat je wel over met dit soort grote bedragen, waarbij een foutenmarge van 10 procent bijvoorbeeld al weer grote verschillen kan teweeg brengen. Bij veel nieuwbouw projecten vallen de kosten vaak hoger uit, maar bij renovaties op deze schaal idem dito...
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - zondag 24 november 2019 - 19:08   quote  deeplink  
Trouwens in mijn archieven vond ik wel een interessant stukkie terug, over de vorige renovatie in het tijdperk Jorien van den Herik, begin jaren 90... Toen was de kost slechts 120 miljoen GULDEN (zeg maar 55 miljoen euro)!

Het Feyenoord stadion is volledig gerenoveerd in 1994.Mede door concurrentie uit amsterdam en arnhem kwam uitvoering van het plan om te renoveren in een stroomversneling.In 1992 kon stadiondirecteur Jos van de Vegt meedelen dat er gesprekken waren met financiers,architecten en bouwbedrijven.Begin 1994 was de financiering rond.Er waren 6 "founders"gevonden:Siemens,HBM,PTT Post en Telecom,Pepsi,Heineken en het Havenbedrijf Rotterdam.Deze founders financierden samen met de overheid en gemeente de renovatie.Kosten 120 miljoen gulden.Met vereende Rotterdamse krachten werd direct na de bekerfinale op 15 mei begonnen.Om de renovatie voor het begin van het nieuwe seizoen klaar te krijgen werd er dag en nacht in ploegendiensten gewerkt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 november 2019 door Cruzcontrol --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 24 november 2019 - 20:24   quote  deeplink  
Ja het kan heus wel .
Met de juiste mensen.
Feyenoord-city
 Feyenoord-city - zondag 24 november 2019 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 november 2019 - 11:36 schreef VVout het volgende:

[..]

Wat is er belachelijk aan? Dingen doen omdat andere het ook doen is pas belachelijk, zeker als het nauwelijks aan een betere positie voor Feyenoord bijdraagt.

En wie zij dan die andere, zijn zeker net zo veel voorbeelden te noemen waar men niet kiest voor nieuwbouw, met behoud van traditie, sfeer en het gras.

Beide opties zijn gewoon te overwegen, haalbaarheid en profit voor iedereen vaag.
Renoveren is echt voor de korte termijn ! Gaat op de lange termijn alsnog klauwen vol met geld kosten . Dan heb je 2 keer moeten investeren ….. Zie de laatste renovatie van midden jaren 90 , amper 25 jaar jaar verder praat men alweer over een nieuw stadion of renoveren !!! Als je zelf 70 bent ga je toch ook niet meer renoveren ?? Alleen nieuwbouw is de beste optie voor de korte- en langere termijn
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 24 november 2019 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 november 2019 - 21:21 schreef Feyenoord-city het volgende:

[..]

Renoveren is echt voor de korte termijn ! Gaat op de lange termijn alsnog klauwen vol met geld kosten . Dan heb je 2 keer moeten investeren ….. Zie de laatste renovatie van midden jaren 90 , amper 25 jaar jaar verder praat men alweer over een nieuw stadion of renoveren !!! Als je zelf 70 bent ga je toch ook niet meer renoveren ?? Alleen nieuwbouw is de beste optie voor de korte- en langere termijn
Het Psv stadion komt uit 1913 ,30.000 verwarmde stoeltjes.
Slaap jij lekker verder.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.1047730