BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Robert Voskuijl
 Robert Voskuijl - zondag 24 november 2019 - 22:00   quote  deeplink  
Het stadion op V was nog wel een goed idee, maar FCity is riskant. Er is een rapport waarin staat dat het goed kan, renoveren, toch? Lijkt mij een beter en sneller uit voeren plan.....
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 24 november 2019 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 november 2019 - 22:00 schreef Robert Voskuijl het volgende:
Het stadion op V was nog wel een goed idee, maar FCity is riskant. Er is een rapport waarin staat dat het goed kan, renoveren, toch? Lijkt mij een beter en sneller uit voeren plan.....
Klopt allemaal Robert.

Er was hiervoor een topic daar stond alles in.
Tekeningen ,berekeningen ,TU uitslagen,zwartwit foto's .
Foto's van verschillende varianten.
Helaas had Boudewijn het idee om met dit topic verder te gaan.
Daardoor is heel wat mooie info verloren gegaan.
Anders hadden we met gemak de dingen naar voren kunnen halen.
VVout
 VVout - zondag 24 november 2019 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 november 2019 - 21:21 schreef Feyenoord-city het volgende:

[..]

Renoveren is echt voor de korte termijn ! Gaat op de lange termijn alsnog klauwen vol met geld kosten . Dan heb je 2 keer moeten investeren ….. Zie de laatste renovatie van midden jaren 90 , amper 25 jaar jaar verder praat men alweer over een nieuw stadion of renoveren !!! Als je zelf 70 bent ga je toch ook niet meer renoveren ?? Alleen nieuwbouw is de beste optie voor de korte- en langere termijn
110 miljoen gulden en 25 jaar verder, is niet verkeerd toch. Reken het 1 op 1 naar euros, wat niet geheel onrealistisch is met alle inflatie en zet het in verhouding met een nieuw stadion. 444 miljoen / 110 miljoen is grofweg 4 keer zoveel dus het nieuwe stadion zou dan 100 jaar mee moeten gaan, zonder renoveren of vernieuwing, dat gaat echt niet lukken.

Leg je er de plannen van renovatie er naast praat je ongeveer over 210 miljoen. dat is ongeveer de helft van 444 miljoen, zelfs minder dus dan zou het nieuwe stadion voor die begroting in verhouding dik 50 jaar mee moeten gaan zonder verdere vernieuwing. Ook dat gaat echt niet gebeuren hoor.

Dus ook op dat punt zie ik eigenlijk geen effectiviteit door een nieuw stadion te bouwen. Je ziet gewoon dat zoiets ook een hoop geld kost om te onderhouden, niet dat nieuwbouw goedkoper is op de termijn.

En ja dit is veel te simpel voorgesteld, voordat de azijn zijkerts los gaan, maar in de kern klopt het gewoon.
MightyAce
 MightyAce - zondag 24 november 2019 - 22:40   quote  deeplink  
Wacht, dus Boudewijn is de reden dat we met Feyenoord City opgescheept zitten?!?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 24 november 2019 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 november 2019 - 22:40 schreef MightyAce het volgende:
Wacht, dus Boudewijn is de reden dat we met Feyenoord City opgescheept zitten?!?
Hahahaha nu jij het zegt
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 25 november 2019 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 november 2019 - 15:44 schreef Cruzcontrol het volgende:
Ik denk dat NIEMAND weet, of ook maar KAN weten, wat het beste zal zijn, want dat is GLAZEN BOL kijken, voor de komende 50 jaar. Aan beide varianten zitten evenvele risico's op onverwachte meerkosten en dergelijke. Voordeel van nieuwbouw lijkt me dat je in de tussentijd gewoon zonder aanpassing volledig in De Kuip kan blijven. Maar wat het ook wordt, moet toch een knoop doorgehakt worden, anders staan we daarin ook stil, en dan er volop voor gaan en niet meer omkijken! Stilstaan is zowiezo achteruit gaan!
Eens.
Nobody knows. De club is in de handen van.....
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 01 december 2019 - 22:07   quote  deeplink  
https://www.ad.nl/rotterdam/feyenoord-fans-verklaren-oude-kuip-de-liefde-door-massaal-a3-tjes-omhoog-te-houden~ab934d82/?utm_campaign=socialsharing_web&utm_medium=social&utm_source=facebook
ar
 ar - zondag 01 december 2019 - 22:13   quote  deeplink  
Heeft geen zin.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 01 december 2019 - 22:16   quote  deeplink  
Het staat wel gezellig.
ook handig in combinatie met vuurfakkels.
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - maandag 02 december 2019 - 23:27   quote  deeplink  
Tja, denk dat iedereen IN De Kuip wel van De Kuip houdt toch? Dat zegt wat mij betreft niks over de steun voor of tegen een nieuw stadion...
VVout
 VVout - dinsdag 03 december 2019 - 08:30   quote  deeplink  
Ze zouden hem ook af kunnen breken hè, en stukjes Kuip kunnen verkopen voor op de schouw.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 december 2019 door VVout --
Stylzz
 Stylzz - zondag 08 december 2019 - 17:17   quote  deeplink  
https://ditisdekuip.nl/
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 08 december 2019 - 17:22   quote  deeplink  
MightyAce
 MightyAce - zondag 08 december 2019 - 17:30   quote  deeplink  
Scheuren ontstaan ook in de Kuip met dat achterstallig onderhoud...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 08 december 2019 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2019 - 17:22 schreef RenatoBos het volgende:
[ filmpje ]
Hoppaaaaaa
Feyenoord-city
 Feyenoord-city - zondag 08 december 2019 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2019 - 17:22 schreef RenatoBos het volgende:
[ filmpje ]
Wat een onzin!! Zeker gesponsord door ReddeKuip???
MMM
 MMM - zondag 08 december 2019 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2019 - 17:22 schreef RenatoBos het volgende:
[ filmpje ]
Hoppaaaaa
VVout
 VVout - zondag 08 december 2019 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2019 - 18:04 schreef Feyenoord-city het volgende:

[..]

Wat een onzin!! Zeker gesponsord door ReddeKuip???
In ieder geval niet door de bouwsector en architectenbureaus die er al een aardige melkkoe van gemaakt hebben.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 08 december 2019 - 18:21   quote  deeplink  
Hoppaaaaaaa
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 08 december 2019 - 18:32   quote  deeplink  
Leuke bijdrage tot een soap.
kenny
 kenny - maandag 09 december 2019 - 14:10   quote  deeplink  
allemaal leuk die sentimenten maar wat blijft er over van de kuip na een renovatie ??? dan kan je toch net zo goed nieuw bouwen dat komt toch op hetzelfde neer alleen het verschil dat een nieuwe kuip op een andere plaats komt te staan
en dan kan je toch ook beter nieuw bouwen dat gelul van reddekuip ze vergeten dat er na renovatie 0,0 over blijft van onze mooie kuip
kenny
 kenny - maandag 09 december 2019 - 14:10   quote  deeplink  
allemaal leuk die sentimenten maar wat blijft er over van de kuip na een renovatie ??? dan kan je toch net zo goed nieuw bouwen dat komt toch op hetzelfde neer alleen het verschil dat een nieuwe kuip op een andere plaats komt te staan
en dan kan je toch ook beter nieuw bouwen dat gelul van reddekuip ze vergeten dat er na renovatie 0,0 over blijft van onze mooie kuip
piet de paler
 piet de paler - maandag 09 december 2019 - 14:18   quote  deeplink  
Kenny ik vond de tekening van renovatie mooi.
Ik begrijp alleen niet als er nieuwbouw moet komen het zo extravagant duur moet zijn.
Als je het stadion van Lille ziet voor de helft van de prijs is realistiischer.
En als de stad Rotterdam een blikvanger wil hebben moeten ze maar mee betalen en veel
VVout
 VVout - maandag 09 december 2019 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 december 2019 - 14:10 schreef kenny het volgende:
allemaal leuk die sentimenten maar wat blijft er over van de kuip na een renovatie ??? dan kan je toch net zo goed nieuw bouwen dat komt toch op hetzelfde neer alleen het verschil dat een nieuwe kuip op een andere plaats komt te staan
en dan kan je toch ook beter nieuw bouwen dat gelul van reddekuip ze vergeten dat er na renovatie 0,0 over blijft van onze mooie kuip
Als het dan toch op het zelfde neer komt en 250 miljoen minder kost en ook nog op korte termijn uitvoerbaar is, moge toch duidelijk zijn dat er vraagtekens zijn of eigenlijk zelfs niet.
MMM
 MMM - maandag 09 december 2019 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 december 2019 - 14:10 schreef kenny het volgende:
allemaal leuk die sentimenten maar wat blijft er over van de kuip na een renovatie ??? dan kan je toch net zo goed nieuw bouwen dat komt toch op hetzelfde neer alleen het verschil dat een nieuwe kuip op een andere plaats komt te staan
en dan kan je toch ook beter nieuw bouwen dat gelul van reddekuip ze vergeten dat er na renovatie 0,0 over blijft van onze mooie kuip
Je moet je er iets beter in gaan verdiepen als ik dit zo lees.
piet de paler
 piet de paler - maandag 09 december 2019 - 16:04   quote  deeplink  
Maar eerst de kuip kopen, volgens mijn info erg belangrijk
kenny
 kenny - maandag 09 december 2019 - 20:10   quote  deeplink  
ik ben los van de sentimenten en vind zo'n nieuw stadion het mooist en misschien wel het best , ik luister en verdiep me niet in de financiele kant daar krijgen wij als supporters toch niet een echte inkijk in , reddekuip rekent naar zichzelf toe en dat doet feyenoord city ook , ik vertrouw erop dat de beleidsbepalers het beste kiezen en als dat een nieuw stadion is sta ik hier vol achter , ik ga niet mee in die reddekuip hysterie die hun zin willen doordrammen
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 09 december 2019 - 21:16   quote  deeplink  
Omgekeerde wereld
VVout
 VVout - dinsdag 10 december 2019 - 00:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 december 2019 - 20:10 schreef kenny het volgende:
ik ben los van de sentimenten en vind zo'n nieuw stadion het mooist en misschien wel het best , ik luister en verdiep me niet in de financiele kant daar krijgen wij als supporters toch niet een echte inkijk in , reddekuip rekent naar zichzelf toe en dat doet feyenoord city ook , ik vertrouw erop dat de beleidsbepalers het beste kiezen en als dat een nieuw stadion is sta ik hier vol achter , ik ga niet mee in die reddekuip hysterie die hun zin willen doordrammen
Best wel mooi,

LA%20Motor%20Show%202013%20(2).jpg

Gaat hem helaas alleen niet worden.
MMM
 MMM - dinsdag 10 december 2019 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 december 2019 - 20:10 schreef kenny het volgende:
ik ben los van de sentimenten en vind zo'n nieuw stadion het mooist en misschien wel het best , ik luister en verdiep me niet in de financiele kant daar krijgen wij als supporters toch niet een echte inkijk in , reddekuip rekent naar zichzelf toe en dat doet feyenoord city ook , ik vertrouw erop dat de beleidsbepalers het beste kiezen en als dat een nieuw stadion is sta ik hier vol achter , ik ga niet mee in die reddekuip hysterie die hun zin willen doordrammen
Hoe kan je zeggen dat het misschien wel het beste is als je je totaal niet verdiept in het financiële aspect?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 december 2019 door MMM --
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - dinsdag 10 december 2019 - 10:48   quote  deeplink  
Probleem is dat niemand door de bomen het bos nog echt kan zien. Moet een onafhankelijk orgaan komen die daadwerkelijke realistische cijfers van renovatie en nieuwbouw met elkaar vergelijkt, en via een rekensommetje kan dan een ieder wel beoordelen wat het best zal zijn voor de komende 50 jaar. Het moet geen strijd worden tussen nostalgie van de één en prestige van de ander... Gewoon Rotterdamse nuchterheid, cijfers vergelijken en knoop eindelijk eens doorhakken!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 december 2019 door Cruzcontrol --
kenny
 kenny - dinsdag 10 december 2019 - 10:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2019 - 10:48 schreef Cruzcontrol het volgende:
Probleem is dat niemand door de bomen het bos nog echt kan zien. Moet een onafhankelijk orgaan komen die daadwerkelijke realistische cijfers van renovatie en nieuwbouw met elkaar vergelijkt, en via een rekensommetje kan dan een ieder wel beoordelen wat het best zal zijn voor de komende 50 jaar. Het moet geen strijd worden tussen nostalgie van de één en prestige van de ander... Gewoon Rotterdamse nuchterheid, cijfers vergelijken en knoop eindelijk eens doorhakken!
kan mij hier ook wel in vinden ,zeker wat het beste is voor de lange termijn , reddekuip is de goedkopere uitvoering maar ook voor de langere termijn ? zo'n staalconstructie is bijna 100 jaar oud en kan niet eeuwig mee
kenny
 kenny - dinsdag 10 december 2019 - 10:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2019 - 10:08 schreef MMM het volgende:

[..]

Hoe kan je zeggen dat het misschien wel het beste is als je je totaal niet verdiept in het financiële aspect?
daar is moeilijk in te verdiepen door ons en ook niet door jou , redddekuip laat zien wat ze willen laten zien dat doet feyenoord city ook , probeer daar maar eens achter te komen , ik vertrouw op de directie dat ze doen wat echt het beste is voor feyenoord en als dat een nieuw stadion is vind ik het top
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - dinsdag 10 december 2019 - 11:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2019 - 10:55 schreef kenny het volgende:

[..]

kan mij hier ook wel in vinden ,zeker wat het beste is voor de lange termijn , reddekuip is de goedkopere uitvoering maar ook voor de langere termijn ? zo'n staalconstructie is bijna 100 jaar oud en kan niet eeuwig mee
Ja inderdaad, dat zijn dus allemaal dingen die meegenomen moeten worden bij zo'n onafhankelijk onderzoek naar de voors en tegens van beide projecten.
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 10 december 2019 - 12:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2019 - 10:55 schreef kenny het volgende:

[..]

kan mij hier ook wel in vinden ,zeker wat het beste is voor de lange termijn , reddekuip is de goedkopere uitvoering maar ook voor de langere termijn ? zo'n staalconstructie is bijna 100 jaar oud en kan niet eeuwig mee
Eifeltoren is ouder en staat ook nog, oude bruggen ouder dan de kuip liggen er ook nog
Dus gelul van een dronken aardbei
Leonidas1
 Leonidas1 - dinsdag 10 december 2019 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2019 - 10:55 schreef kenny het volgende:

[..]

kan mij hier ook wel in vinden ,zeker wat het beste is voor de lange termijn , reddekuip is de goedkopere uitvoering maar ook voor de langere termijn ? zo'n staalconstructie is bijna 100 jaar oud en kan niet eeuwig mee
De Eiffeltoren is een jaar of veertig ouder dan de Kuip en die toren ziet er nog prima uit.
Leonidas1
 Leonidas1 - dinsdag 10 december 2019 - 12:03   quote  deeplink  
Je was me net voor Piet!
MMM
 MMM - dinsdag 10 december 2019 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2019 - 10:58 schreef kenny het volgende:

[..]

daar is moeilijk in te verdiepen door ons en ook niet door jou , redddekuip laat zien wat ze willen laten zien dat doet feyenoord city ook , probeer daar maar eens achter te komen , ik vertrouw op de directie dat ze doen wat echt het beste is voor feyenoord en als dat een nieuw stadion is vind ik het top
Helaas hebben dat soort mensen vaak alleen oog voor eigen belang.
kenny
 kenny - dinsdag 10 december 2019 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2019 - 12:38 schreef MMM het volgende:

[..]

Helaas hebben dat soort mensen vaak alleen oog voor eigen belang.
Zoals reddekuip ook zijn belang heeft
pat
 pat - dinsdag 10 december 2019 - 13:47   quote  deeplink  
ehhh is het raar als ik zeg dat we dit gewoon nog maar naar een jaar of 10 verder moeten verplaatsen? ik bedoel dat er wel wat geld naar de spelersploeg kan en gezien de prijzen die ze bij az nu al krijgen moeten we ons daar op gaan richten en met die gelden gewoon alles zelf bekostigen over 10 jaar.

minder belanghebbenden en simpeler te realiseren EN WE KRIJGEN EIDELIJK WEER EEN EKTE SPELERSGROEPIE
MMM
 MMM - dinsdag 10 december 2019 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2019 - 12:53 schreef kenny het volgende:

[..]

Zoals reddekuip ook zijn belang heeft
Die vertrouw ik eerder als supporters zijnde dan een paar gladde praatjesmakers in de directie.
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 10 december 2019 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2019 - 13:47 schreef pat het volgende:
ehhh is het raar als ik zeg dat we dit gewoon nog maar naar een jaar of 10 verder moeten verplaatsen? ik bedoel dat er wel wat geld naar de spelersploeg kan en gezien de prijzen die ze bij az nu al krijgen moeten we ons daar op gaan richten en met die gelden gewoon alles zelf bekostigen over 10 jaar.

minder belanghebbenden en simpeler te realiseren EN WE KRIJGEN EIDELIJK WEER EEN EKTE SPELERSGROEPIE
Ik ben daar mee eens maar eerst grondig onderhoud aan de kuip
En als de tijd rijp is bouwen, en nogmaals wil de gemeente een icoon aan en in de maas dan betalen
Ook bij behoud van de oude kuip als voetbalstadion en als historie voor Rotterdam Zuid ook geld in plaast van kaboute buttplug en andere rare kunstvormen waar miljoenen in gestoken wordt
Fart
 Fart - woensdag 11 december 2019 - 18:56   quote  deeplink  
Stadion met Dordrecht delen misschien een optie
Schijnen ook wat issues te hebben met renovatie
kenny
 kenny - woensdag 11 december 2019 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2019 - 14:52 schreef piet de paler het volgende:

[..]

Ik ben daar mee eens maar eerst grondig onderhoud aan de kuip
En als de tijd rijp is bouwen, en nogmaals wil de gemeente een icoon aan en in de maas dan betalen
Ook bij behoud van de oude kuip als voetbalstadion en als historie voor Rotterdam Zuid ook geld in plaast van kaboute buttplug en andere rare kunstvormen waar miljoenen in gestoken wordt
ben het ook met je eens wat betreft de gemeente , zij willen zuid vernieuwen met daarbij nieuwe woningen en werkgelegenheid , op zuid heerst de grootste werklozen en armoede van nederland dus dan mogen ze best de nek wat verder uitsteken aan zo'n feyenoord city of EU geld om zo de achterstand van zuid te verbeteren , daarbij is feyenoord toch een mooi uithangbord voor je stad denk daarbij aan finales in de nieuwe kuip
daarbij heeft eindhoven ook flink bijgedragen aan psv met dubieuze leningen en ik meen EU subsidies of neem twente ,Vitesse enz enz daar steken gemeentes ook zwaar de nek uit
Stylzz
 Stylzz - donderdag 12 december 2019 - 08:13   quote  deeplink  
T komt echt nooit van de grond.

https://versbeton.nl/2019/12/provincie-uit-forse-kritiek-op-feyenoord-city/
MightyAce
 MightyAce - donderdag 12 december 2019 - 08:26   quote  deeplink  
Zo waanzinnig falen kan alleen bij onze club lijkt het
VVout
 VVout - donderdag 12 december 2019 - 08:44   quote  deeplink  
Help, weer meer vertraging en een ingang gevonden Feyenoord city tegen te werken. Waar blijven de feiten en waar begint fictie en de wensgedachte, ben er wel klaar mee zo zachtjes aan en dat terwijl ik in was voor iets unieks aan de Maas.

quote:
Op donderdag 12 december 2019 - 08:26 schreef MightyAce het volgende:
Zo waanzinnig falen kan alleen bij onze club lijkt het
Een deel van de club die zich boven dat ene woord plaats ACE!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 december 2019 door VVout --
piet de paler
 piet de paler - donderdag 12 december 2019 - 09:11   quote  deeplink  
Dus nog een paar jaar miljoenen op de loonlijst voor zgn regelateurs?
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - zondag 12 januari 2020 - 14:51   quote  deeplink  
Las dit, en wel interessant vind ik... Club Brugge gaat dus een nieuw stadion bouwen, vlak naast het huidige Jan Breydel stadion... 40.000 toeschouwers... 100 miljoen... Laten wij uitgaan van 60.000 toeschouwers, 140 miljoen? Hoe komt het dat bij ons bedragen van 300 miljoen en meer genoemd worden?????

‘Zoveel gaat het nieuwe stadion van Club Brugge kosten’
Zaterdag 11 januari 2020 - 08:00door Redactie
‘Zoveel gaat het nieuwe stadion van Club Brugge kosten’
FacebookLinkedInTwitterPinterest

Club Brugge gaat een nieuw stadion bouwen op de site waar het Jan Breydelstadion nu nog staat. Als alles volgens plan verloopt, speelt blauw-zwart in het seizoen 2022-2023 zijn eerste match in de nieuwe voetbaltempel. Maar wat gaat het hele project precies kosten?

Officieel wilde Club Brugge-voorzitter Bart Verhaeghe niets kwijt over de kostprijs van het nieuwe stadion. Volgens Het Laatste Nieuws gaat het kostenplaatje van het hele project om en bij de 100 miljoen euro bedragen.

ADVERTENTIE

Ter vergelijking: AA Gent bouwde de Ghelamco Arena voor ongeveer 80 miljoen euro. Het stadion van Club is evenwel groter en zal dan ook meer kosten.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 12 januari 2020 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 januari 2020 - 14:51 schreef Cruzcontrol het volgende:
Las dit, en wel interessant vind ik... Club Brugge gaat dus een nieuw stadion bouwen, vlak naast het huidige Jan Breydel stadion... 40.000 toeschouwers... 100 miljoen... Laten wij uitgaan van 60.000 toeschouwers, 140 miljoen? Hoe komt het dat bij ons bedragen van 300 miljoen en meer genoemd worden?????

‘Zoveel gaat het nieuwe stadion van Club Brugge kosten’
Zaterdag 11 januari 2020 - 08:00door Redactie
‘Zoveel gaat het nieuwe stadion van Club Brugge kosten’
FacebookLinkedInTwitterPinterest

Club Brugge gaat een nieuw stadion bouwen op de site waar het Jan Breydelstadion nu nog staat. Als alles volgens plan verloopt, speelt blauw-zwart in het seizoen 2022-2023 zijn eerste match in de nieuwe voetbaltempel. Maar wat gaat het hele project precies kosten?

Officieel wilde Club Brugge-voorzitter Bart Verhaeghe niets kwijt over de kostprijs van het nieuwe stadion. Volgens Het Laatste Nieuws gaat het kostenplaatje van het hele project om en bij de 100 miljoen euro bedragen.

ADVERTENTIE

Ter vergelijking: AA Gent bouwde de Ghelamco Arena voor ongeveer 80 miljoen euro. Het stadion van Club is evenwel groter en zal dan ook meer kosten.
300 miljoen? Het gaat bij ons over de 500 miljoen heen.
Red de Kuip

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5998
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.1141989