BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
tomson
 tomson - donderdag 01 mei 2014 - 13:59   quote  deeplink  
Ach...hebben de meeuwen een prachtige zitplaats terwijl ze op je patatje zitten te azen ;)
Fr-QQ
 Fr-QQ - donderdag 01 mei 2014 - 14:04   quote  deeplink  
Overal lees ik dat het spelersbudget verdubbeld gaat worden naar 24 miljoen. Wat wordt er met dit buget gedaan? Worden hiervan de salarissen betaald of de transfersommen?? Ik heb zojuist het jaarverslag 2012/2013 bekeken en daar staat bij de spelerssalarissen een bedrag van 20 miljoen. Is toch niet een verdubbeling. Wie kan hier wat meer over vertellen??
jjh
 jjh - donderdag 01 mei 2014 - 14:24   quote  deeplink  
Wel jammer dat de helikopter dan niet meer kan landen door al die draden. Verdwijnt er toch een stukje Feyenoord traditie.
de bluffer
 de bluffer - donderdag 01 mei 2014 - 15:42   quote  deeplink  
Fantastisch dat het ontwerp van de BAM het is geworden (gefeliciteerd daar mee)
maar misschien jammer dat we bij de Opendag de helikopter niet meer terug gaan zien
inverband met het dak
Stylzz
 Stylzz - donderdag 01 mei 2014 - 16:10   quote  deeplink  
Dan landt hij maar naast t stadion.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - donderdag 01 mei 2014 - 16:17   quote  deeplink  
Je kunt de aanwinsten wel door dat gat gooien? Helicopter boven de opening laten zweven, deurtje open, een duwtje in de rug en klaar is Clara.... 't Hoeft niet zo moeilijk te zijn hoor...
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 01 mei 2014 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 mei 2014 - 14:04 schreef Fr-QQ het volgende:
Overal lees ik dat het spelersbudget verdubbeld gaat worden naar 24 miljoen. Wat wordt er met dit buget gedaan? Worden hiervan de salarissen betaald of de transfersommen?? Ik heb zojuist het jaarverslag 2012/2013 bekeken en daar staat bij de spelerssalarissen een bedrag van 20 miljoen. Is toch niet een verdubbeling. Wie kan hier wat meer over vertellen??
Dat gaat geloof ik over salarissen. En de huidige salarisbegroting is geen 20 miljoen. Maar 11 dacht ik.
Feijenoord1908
 Feijenoord1908 - donderdag 01 mei 2014 - 17:23   quote  deeplink  
zwarte dag voor feyenoord en feestdag in 020. ze blijven definitef de grootste van nederland.
ar
 ar - donderdag 01 mei 2014 - 18:11   quote  deeplink  
Dat is wel erg zwart bekeken.
tomson
 tomson - donderdag 01 mei 2014 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 mei 2014 - 14:24 schreef jjh het volgende:
Wel jammer dat de helikopter dan niet meer kan landen door al die draden. Verdwijnt er toch een stukje Feyenoord traditie.
Helikopter ? Die gassies hoeven vanaf varkenoord de dijk maar over te steken en ze zijn er..
tomson
 tomson - donderdag 01 mei 2014 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 mei 2014 - 17:23 schreef Feijenoord1908 het volgende:
zwarte dag voor feyenoord en feestdag in 020. ze blijven definitef de grootste van nederland.
Overdrijven is ook een vak. BAM was ook niet mijn voorkeur maar wij zijn Feyenoord. Ook na de droogte van de laatste jaren nog altijd het grootste legioen !
ar
 ar - donderdag 01 mei 2014 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 mei 2014 - 14:24 schreef jjh het volgende:
Wel jammer dat de helikopter dan niet meer kan landen door al die draden. Verdwijnt er toch een stukje Feyenoord traditie.
Ze komen abseilend naar beneden..wordt de nieuwe traditie.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 01 mei 2014 - 18:25   quote  deeplink  
020 pakt elk jaar miljoenen uit de cl.
Dat gaat een keer over.
tomson
 tomson - donderdag 01 mei 2014 - 18:27   quote  deeplink  
Misschien hebben polletje en zijn maten nog wel wat in een ouwe sok ;)
ar
 ar - donderdag 01 mei 2014 - 18:46   quote  deeplink  
hehehehe..
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 01 mei 2014 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 mei 2014 - 17:23 schreef Feijenoord1908 het volgende:
zwarte dag voor feyenoord en feestdag in 020. ze blijven definitef de grootste van nederland.
Inderdaad, de bloedhonden doen er alles aan Feyenoord failliet te krijgen.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 01 mei 2014 - 19:44   quote  deeplink  
Het nieuwe stadion van Feyenoord kan zomaar een tijdelijk stadion zijn. Volgens voorzitter Dick van Well van de Raad van Commissarissen van Feyenoord kan er over 15 jaar een heel nieuw stadion staan. Opmerkelijk, want nieuwbouw werd eerder afgeschoten. Daarom werden vandaag de plannen voor de grootscheepse verbouwing van De Kuip gepresenteerd.
"Gisteravond even na 21 uur werd ik gebeld door Wim van Sluis, de voorzitter van de trojka. En ja, dan ben je gewoon ontzéttend blij." Marc de Vreede kan zijn geluk niet op. Zijn BAM mag de Kuip voor 200 miljoen euro verbouwen. "We gaan de eerste en de tweede ring handhaven. We gaan de parterre vervangen en we gaan de laatste tweede ring verlengen zodat we tot die capaciteit van 70 duizend toeschouwers komen."

Kuip-gevoel blijft
In de zomer van 2018 moet het stadion klaar zijn. Wat verdwijnt is het karakteristieke deinen van het stadion als er wordt gejuicht. "Dat Kuip-gevoel zal blijven, maar het zal in mindere mate zijn dan vandaag."

Wat er wel komt, is een dak. Een membraandak, om precies te zijn. Dat heeft als groot voordeel dat er een maximale hoeveelheid licht doorheen komt, aldus Van Sluis. "Dat komt ten goede aan de beleving in het stadion. En het is een heel goede oplossing om de kwaliteit, de superieure kwaliteit, van het Kuipgras te borgen."

Financiële armslag
De direct betrokkenen hebben zich unaniem achter het plan van BAM geschaard. Het nieuwe stadion moet Feyenoord ook meer financiële armslag geven, zegt Dick van Well van de Raad van Commissarissen van Feyenoord. "Vandaag is de begroting 40 à 45 miljoen euro. Die moet dan gestegen kunnen zijn naar 80 à 85 miljoen."

Om het vernieuwde stadion te realiseren, is ook de gemeente nodig. Ditmaal wordt het geen lening genoemd, maar wordt de gemeente gevraagd om een aandelenpakket van 35 miljoen euro te kopen. Dat is ook goed voor de ontwikkeling van Rotterdam-Zuid, zegt Wim van Sluis die alle ingediende plannen verkende. "Nou ja, kijk, je moet natuurlijk dat stadion verbouwen. Daarnaast moet je het parkeren regelen en moet de stadion-driehoek opgeknapt worden. Als je dat mede met Feyenoord kunt doen, gaat het natuurlijk allemaal veel sneller. Als de gemeente mee investeert, heb je natuurlijk meer financiële mogelijkheden om dat in één keer allemaal aan te pakken."

Het Feyenoord bestuur en de stadiondirectie wilden een nieuw stadion. Maar dat komt er dus niet. In ieder geval niet nu. De verbouwing is over vier jaar klaar. Maar dat stadion hoeft geen lang leven beschoren te zijn, zegt voorzitter Dick van Well van de Raad van Commissarissen. "Ik geloof zelfs nog steeds dat een nieuwbouwvariant ook gekund had. Maar als ik vandaag kijk, zeg ik: de nieuwbouwbariant was in deze stad in dit land niet haalbaar en dit wel."

Compleet nieuw stadion?
In het plan van BAM worden de eerste en tweede ring gehandhaafd, maar als over 10-12 jaar de inzichten echt veranderen, kunnen die er gewoon uit gehaald worden. De nieuwe constructie komt compleet los te staan van de bestaande. Het is theoretisch gewoon mogelijk dat hier over vijftien jaar een compleet nieuw stadion staat."
 
piet de paler
 piet de paler - donderdag 01 mei 2014 - 19:47   quote  deeplink  
Nou niet meer zeuren en verbouwen en happy days are here again
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 01 mei 2014 - 19:53   quote  deeplink  
Als zij denken dat ze over 15 jaar wéér een verantwoorde investering kunnen doen om zo het beste voor Feyenoord te realiseren, best. Ben benieuwd! Gelukkig duurt dat nog ff (:
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 01 mei 2014 - 19:54   quote  deeplink  
Hier trouwens een filmpje van hoe het dak eruit ziet;



Ziet er netjes uit, en in dit geval 'waardeer' je die scorebord kubus in het midden ook. Is gewoon een opbergdoos :')
jjh
 jjh - donderdag 01 mei 2014 - 20:15   quote  deeplink  
Of het nou erg mooi is kan ik niet zeggen maar wel functioneel, licht en relatief goedkoop. Beter dan dat dak in de aRENa
piet de paler
 piet de paler - donderdag 01 mei 2014 - 20:24   quote  deeplink  
En het gaat net als het ding van mijn nicht open en dicht
van geil
 van geil - donderdag 01 mei 2014 - 20:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 mei 2014 - 19:44 schreef Stylzz het volgende:
Het nieuwe stadion van Feyenoord kan zomaar een tijdelijk stadion zijn. Volgens voorzitter Dick van Well van de Raad van Commissarissen van Feyenoord kan er over 15 jaar een heel nieuw stadion staan. Opmerkelijk, want nieuwbouw werd eerder afgeschoten. Daarom werden vandaag de plannen voor de grootscheepse verbouwing van De Kuip gepresenteerd.
"Gisteravond even na 21 uur werd ik gebeld door Wim van Sluis, de voorzitter van de trojka. En ja, dan ben je gewoon ontzéttend blij." Marc de Vreede kan zijn geluk niet op. Zijn BAM mag de Kuip voor 200 miljoen euro verbouwen. "We gaan de eerste en de tweede ring handhaven. We gaan de parterre vervangen en we gaan de laatste tweede ring verlengen zodat we tot die capaciteit van 70 duizend toeschouwers komen."

Kuip-gevoel blijft
In de zomer van 2018 moet het stadion klaar zijn. Wat verdwijnt is het karakteristieke deinen van het stadion als er wordt gejuicht. "Dat Kuip-gevoel zal blijven, maar het zal in mindere mate zijn dan vandaag."

Wat er wel komt, is een dak. Een membraandak, om precies te zijn. Dat heeft als groot voordeel dat er een maximale hoeveelheid licht doorheen komt, aldus Van Sluis. "Dat komt ten goede aan de beleving in het stadion. En het is een heel goede oplossing om de kwaliteit, de superieure kwaliteit, van het Kuipgras te borgen."

Financiële armslag
De direct betrokkenen hebben zich unaniem achter het plan van BAM geschaard. Het nieuwe stadion moet Feyenoord ook meer financiële armslag geven, zegt Dick van Well van de Raad van Commissarissen van Feyenoord. "Vandaag is de begroting 40 à 45 miljoen euro. Die moet dan gestegen kunnen zijn naar 80 à 85 miljoen."

Om het vernieuwde stadion te realiseren, is ook de gemeente nodig. Ditmaal wordt het geen lening genoemd, maar wordt de gemeente gevraagd om een aandelenpakket van 35 miljoen euro te kopen. Dat is ook goed voor de ontwikkeling van Rotterdam-Zuid, zegt Wim van Sluis die alle ingediende plannen verkende. "Nou ja, kijk, je moet natuurlijk dat stadion verbouwen. Daarnaast moet je het parkeren regelen en moet de stadion-driehoek opgeknapt worden. Als je dat mede met Feyenoord kunt doen, gaat het natuurlijk allemaal veel sneller. Als de gemeente mee investeert, heb je natuurlijk meer financiële mogelijkheden om dat in één keer allemaal aan te pakken."

Het Feyenoord bestuur en de stadiondirectie wilden een nieuw stadion. Maar dat komt er dus niet. In ieder geval niet nu. De verbouwing is over vier jaar klaar. Maar dat stadion hoeft geen lang leven beschoren te zijn, zegt voorzitter Dick van Well van de Raad van Commissarissen. "Ik geloof zelfs nog steeds dat een nieuwbouwvariant ook gekund had. Maar als ik vandaag kijk, zeg ik: de nieuwbouwbariant was in deze stad in dit land niet haalbaar en dit wel."

Compleet nieuw stadion?
In het plan van BAM worden de eerste en tweede ring gehandhaafd, maar als over 10-12 jaar de inzichten echt veranderen, kunnen die er gewoon uit gehaald worden. De nieuwe constructie komt compleet los te staan van de bestaande. Het is theoretisch gewoon mogelijk dat hier over vijftien jaar een compleet nieuw stadion staat."
 
dus als t klaar is over 4 jaar dan gaan we 8 jaar later weer bouwen.
t mag wat kosten.
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 01 mei 2014 - 20:49   quote  deeplink  
Das untergang ...
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 01 mei 2014 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 mei 2014 - 20:49 schreef lijdensweg het volgende:
Das untergang ...
*Der Untergang.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 01 mei 2014 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op dondeverbouwenmei 2014 - 20:43 schreef van geil het volgende:

[..]

dus als t klaar is over 4 jaar dan gaan we 8 jaar later weer bouwen.
t mag wat kosten.
Dan levert t waarschijnlijk ook wat op.

En t is verbouwen
van geil
 van geil - donderdag 01 mei 2014 - 21:18   quote  deeplink  
bouwen. want dan wordt de kuip binnenin gesloopt die er los van staat.
detail.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 mei 2014 door van geil --
Stylzz
 Stylzz - donderdag 01 mei 2014 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 mei 2014 - 21:18 schreef van geil het volgende:
bouwen. want dan wordt de kuip binnenin gesloopt die er los van staat.
detail.
Bouwen in een bestaand gebouw. Vooruit
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 01 mei 2014 - 21:46   quote  deeplink  
Toekomstgericht gedacht.
van geil
 van geil - donderdag 01 mei 2014 - 22:20   quote  deeplink  
ik begin er positiever over te denken.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 01 mei 2014 - 22:26   quote  deeplink  
Hey das verfrissend..
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 01 mei 2014 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 mei 2014 - 20:58 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

*Der Untergang.
Dür untergang.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 01 mei 2014 - 22:45   quote  deeplink  
Das Leitensstraße
van geil
 van geil - donderdag 01 mei 2014 - 22:48   quote  deeplink  
Die hoer
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 01 mei 2014 - 22:54   quote  deeplink  
Von Geil..
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 01 mei 2014 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 mei 2014 - 20:49 schreef lijdensweg het volgende:
Das untergang ...
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 21:36 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Houd het maar bij Nederlands.
quote:
Op donderdag 01 mei 2014 - 22:41 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Dür untergang.
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 21:36 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Houd het maar bij Nederlands.
.
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 01 mei 2014 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 mei 2014 - 22:56 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

.
Waarum?
Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 01 mei 2014 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 mei 2014 - 23:03 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Waarum?
Omdat we minder minder minder Europa willen!
Toch?
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 01 mei 2014 - 23:20   quote  deeplink  
Daar hebben we Boudewijn Wilders ook..
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 01 mei 2014 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 mei 2014 - 23:11 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Omdat we minder minder minder Europa willen!
Toch?
En omdat we meer meer meer geld willen.
Toch?
neliz
 neliz - vrijdag 02 mei 2014 - 08:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 mei 2014 - 23:28 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

En omdat we meer meer meer geld willen.
Toch?
En minder lijdensweg!
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 02 mei 2014 - 09:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 mei 2014 - 08:01 schreef neliz het volgende:

[..]

En minder lijdensweg!
Oneens
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 02 mei 2014 - 10:54   quote  deeplink  
Met je poten van lijdensweg afblijven.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 02 mei 2014 - 11:39   quote  deeplink  
Hoeven we toch ook niet aan te komen.... Gaat toch weg naar Barcelona, de stad van Gaudi.....
JanM
 JanM - vrijdag 02 mei 2014 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 mei 2014 - 13:56 schreef Bosifyable het volgende:
Dat is ook weer zo. Maar ik voorzie al vele vogelspotterdagen in de Kuip. Lekker op je stoeltje kijken hoeveel vogels er op die kabels komen te zitten :')
Ik ben blij at de vogel eindelijk door de kerk is ... en gewoon stroom op die kabels zetten!
Nick4F
 Nick4F - vrijdag 02 mei 2014 - 14:07   quote  deeplink  
Ok, BAM wordt het en ik vind het een prachtig stadion. Toch ben ik er niet gerust op. Ik ben bang dat wanneer BAM helemaal is doorgerekend, en met de cijfers op tafel komt, VW weer om de hoek komt kijken. Haar HNS is nooit doorberekend. Dat zullen ze zelf al wel heel zorgvuldig gedaan hebben, en als dat er werkelijk significant beter uitziet (+ 10 miljoen) dan BAM, gaan ze HNS opnieuw in de publiciteit gooien. En wat moet Feyenoord dan? Toegeven dat bewust voor de 'niet beste' oplossing wordt gekozen?
Ik wou dat het anders was, maar dit is nog niet het eind.
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 02 mei 2014 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 mei 2014 - 11:39 schreef Arie.Klooster het volgende:
Hoeven we toch ook niet aan te komen.... Gaat toch weg naar Barcelona, de stad van Gaudi.....
Ik ga niet meer naar Barcelona. Alleen eens voor vakantie of zakentripje ...
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 02 mei 2014 - 18:41   quote  deeplink  
Tegengevallen L?
moa
 moa - vrijdag 02 mei 2014 - 18:53   quote  deeplink  
Iemand links naar de BAM plannen?
van geil
 van geil - vrijdag 02 mei 2014 - 18:55   quote  deeplink  
Sorry , ben rechts.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0806770