BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
neliz
 neliz - dinsdag 29 april 2014 - 23:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 22:36 schreef van geil het volgende:

[..]

ik was voor t maasstadion.
en t HNS was n veel betere optie als deze variant in mijn ogen.
bij die oplossing hadden we waarschijnlijk een jaar of 10 niets kunnen doen vanwege de lasten (zie Arsenal) DAT zou waarschijnlijk ons einde zijn geweest.
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 29 april 2014 - 23:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 23:24 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Dat het slechter is , dat durf ik te bestrijden!
Ik denk dat het handiger was geweest , vanwege de discussie over vernieuwbouw en nieuwbouw.
Jaja, bestrijden m'n reet. Tot nu toe lees ik alleen maar dat het beter is 'want dat is een FEIT'. Je onderbouwt het totaal niet en dus niet serieus te nemen.

Doei!
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 29 april 2014 - 23:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 23:22 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Ah oké, vandaar dat herberekeningen lieten zien dat HNS de doodsteek voor Feyenoord zou zijn geweest. Veel te duur en niet rendabel en zo.

Is natuurlijk allemaal onzin, die van Sluis is gewoon een RdK hippie.
Dat zullen we nooit weten!
En of van Sluis een RdK hippie is zullen we wel snel achter komen ...
Ik vermoed als RdK het wordt dat het niet lang zal duren voordat er berichten in het nieuws komen dat van Sluis een 'belang' in het project RdK heeft ! Al hoop ik voor de meneer van niet ...
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 29 april 2014 - 23:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 23:23 schreef van geil het volgende:

[..]

heb je enig idee hoeveel bedrijven instanties en experts de betuwelijn berekend hebben.
het grootste fiasco ooit in NL.
hoe meer partijen hoe meer gedonder.
dit had gewoon de directie van Feyenoord moeten doen, en niet de aanhang ed.
Het blijft een moment opname ...
van geil
 van geil - dinsdag 29 april 2014 - 23:29   quote  deeplink  
dit forum is n goed voorbeeld.
iedereen lult maar wat.
en alles wordt uit de kast getrokken om gelijk te hebben.
ik ben meer voor n paar knappe koppen die gewoon beslissen.
en nu heb ik eigenlijk geen zin meer in dit topic.
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 29 april 2014 - 23:30   quote  deeplink  
En de berichten dat de media man van de Telegraaf een huisvriend van Gudde is, en dat hele charme offensief van VW in de Telegraaf afgesproken werk was, was onzin. Om nu zelf een soap proberen te creëren. Lachwekkend.
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 29 april 2014 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 23:26 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Jaja, bestrijden m'n reet. Tot nu toe lees ik alleen maar dat het beter is 'want dat is een FEIT'. Je onderbouwt het totaal niet en dus niet serieus te nemen.

Doei!
Geen enkele 'partij' zijn nog met feiten naar voren gekomen !!!
RdK niet ...
BAM niet ...
VW niet ...

En ik ben benieuwd of ze ook ooit naar voren komen !!!
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 29 april 2014 - 23:32   quote  deeplink  
Onbegrijpelijke, want onnavolgbare keuzes. Simpelweg omdat we geen van allen de finesses weten.
De constructie, businessplan, berekeningen, belangen, effectiviteit, win-win, overweging samenstelling trojka, etc...

Kortom. Welke keuze dan ook. Het blijft er één met bijsmaak. Had met hns ook zo geweest, trouwens.
Jammer: een nieuw stadion is investeren in een langduriger toekomst, anderzijds veranderen de eisen voor stadions per decennium.

Het is de procedure vooraf die aan alle kanten rammelt.
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 29 april 2014 - 23:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 23:29 schreef van geil het volgende:
dit forum is n goed voorbeeld.
iedereen lult maar wat.
en alles wordt uit de kast getrokken om gelijk te hebben.
ik ben meer voor n paar knappe koppen die gewoon beslissen.
en nu heb ik eigenlijk geen zin meer in dit topic.
SSSSTTTTTTTTTT .......
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 29 april 2014 - 23:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 23:29 schreef van geil het volgende:

en nu heb ik eigenlijk geen zin meer in dit topic.
+1

Donderdag de uitslag. En morgen in FC Rijnmond nog een woordvoerder van VW dacht ik. Gaan ze de plannen nog wat uitgebreider uitleggen/beoordelen, whatever.
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 29 april 2014 - 23:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 23:32 schreef FR-Henk het volgende:
Onbegrijpelijke, want onnavolgbare keuzes. Simpelweg omdat we geen van allen de finesses weten.
De constructie, businessplan, berekeningen, belangen, effectiviteit, win-win, overweging samenstelling trojka, etc...

Kortom. Welke keuze dan ook. Het blijft er één met bijsmaak. Had met hns ook zo geweest, trouwens.
Jammer: een nieuw stadion is investeren in een langduriger toekomst, anderzijds veranderen de eisen voor stadions per decennium.

Het is de procedure vooraf die aan alle kanten rammelt.
Daar heb je gelijk in !!! Je doet het nooit goed , wat er ook uit komt ...
freduc
 freduc - dinsdag 29 april 2014 - 23:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 23:21 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Waarom..? Het plan wat ingediend is, is niet meer veranderd. Dus waarom doorstromen naar de finale? Het was blijkbaar slechter dan RdK of BAM.
je zegt het al zelf ,, blijkbaar,, je weet het zelf ook niet je loopt maar te gissen en ja ik heb een voorkeur op het VW plan dat mag jij tunnelvisie noemen je gaat je gang maar , jij hebt het blijkbaar op dat foei lelijke rdk plan is dat ook tunnelvisie ??
tomson
 tomson - woensdag 30 april 2014 - 00:07   quote  deeplink  
"Red de Kuip hippie" hahaha !

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 april 2014 door tomson --
tomson
 tomson - woensdag 30 april 2014 - 00:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 23:32 schreef FR-Henk het volgende:
Onbegrijpelijke, want onnavolgbare keuzes. Simpelweg omdat we geen van allen de finesses weten.
De constructie, businessplan, berekeningen, belangen, effectiviteit, win-win, overweging samenstelling trojka, etc...

Kortom. Welke keuze dan ook. Het blijft er één met bijsmaak. Had met hns ook zo geweest, trouwens.
Jammer: een nieuw stadion is investeren in een langduriger toekomst, anderzijds veranderen de eisen voor stadions per decennium.

Het is de procedure vooraf die aan alle kanten rammelt.
Ze zullen het werkelijk nooit goed kunnen doen.
tomson
 tomson - woensdag 30 april 2014 - 00:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 23:29 schreef van geil het volgende:
dit forum is n goed voorbeeld.
iedereen lult maar wat.
en alles wordt uit de kast getrokken om gelijk te hebben.
ik ben meer voor n paar knappe koppen die gewoon beslissen.
en nu heb ik eigenlijk geen zin meer in dit topic.
Het is net zoals alle andere topics op vrijwillige basis he. Schijnbaar heb je toch nog wat op je lever want aan je fanatisme zal het niet liggen.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 30 april 2014 - 00:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 23:29 schreef van geil het volgende:
dit forum is n goed voorbeeld.
iedereen lult maar wat.
en alles wordt uit de kast getrokken om gelijk te hebben.
ik ben meer voor n paar knappe koppen die gewoon beslissen.
en nu heb ik eigenlijk geen zin meer in dit topic.
Beetje goedkoop: een oordeel over anderen neerplanten en dan rap geen zin meer hebben in deze topic.
Je lult maar wat.
Verder heb ik geen zin in dit onderwerp...
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 30 april 2014 - 00:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 00:08 schreef tomson het volgende:

[..]

Ze zullen het werkelijk nooit goed kunnen doen.
Beter dan maar de uitkomst accepteren.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 30 april 2014 - 01:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 23:22 schreef Bosifyable het volgende:
Is natuurlijk allemaal onzin, die van Sluis is gewoon een RdK hippie.
Ik denk eerder dat hij enorm bang is voor bepaalde figuren (of zelfs de gehele achterban) van voornamelijk RdK.
Iemand die zegt dat het cruciaal(!) is dat het de steun heeft van de grote achterban van Feyenoord is zowiezo niet meer geloofwaardig. Dan laat je het domme sentiment van de grootste schreeuwers prevaleren boven daadwerkelijk objectief kijken wat voor de toekomst het belangrijkste is voor de club Feyenoord.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 30 april 2014 - 01:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 23:32 schreef Bosifyable het volgende:
+1

Donderdag de uitslag. En morgen in FC Rijnmond nog een woordvoerder van VW dacht ik. Gaan ze de plannen nog wat uitgebreider uitleggen/beoordelen, whatever.
Dan hoop ik voor hem dat hij kan uitleggen hoe ze aan het extra geld komen en waarom dat nieuwe geld niet omgezet is in een vernieuwd plan aangezien die van Sluis nog niets heeft ontvangen daarover?! (dat zou namelijk enorm dom zijn)
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 30 april 2014 - 06:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 23:40 schreef freduc het volgende:

[..]

je zegt het al zelf ,, blijkbaar,, je weet het zelf ook niet je loopt maar te gissen en ja ik heb een voorkeur op het VW plan dat mag jij tunnelvisie noemen je gaat je gang maar , jij hebt het blijkbaar op dat foei lelijke rdk plan is dat ook tunnelvisie ??
Ik lever commentaar naar aanleiding van alle gebeurtenissen. Ik stel hier duidelijk de vraag waarom VW alsnog de kans zou moeten krijgen ondanks dat hun plan als slecht is bevonden. Ik vraag me tevens af waarom de vernieuwbouw varianten door één stel forum gangers worden afgezeken, terwijl ze (gezien het gespreksniveau) geen bouwkundigen lijken te zijn. Dat is geen gissen, dat is om duidelijkheid vragen en mijn mening vormen aan de hand van onderzoeksresultaten en de tot nu oh zo overtuigende meningen van nieuwbouw liefhebbers.

Dus ik zeg het je nog maar eens, ik ben niet specifiek voor een plan. Ik ben voor het beste voor Feyenoord. Dat je daar de afgelopen maanden overheen hebt gelezen is niet erg, heb het OS een paar keer uitgelegd.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 30 april 2014 - 06:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 01:44 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat hij enorm bang is voor bepaalde figuren (of zelfs de gehele achterban) van voornamelijk RdK.
Iemand die zegt dat het cruciaal(!) is dat het de steun heeft van de grote achterban van Feyenoord is zowiezo niet meer geloofwaardig. Dan laat je het domme sentiment van de grootste schreeuwers prevaleren boven daadwerkelijk objectief kijken wat voor de toekomst het belangrijkste is voor de club Feyenoord.
Want? Steun en enthousiasme voor je plan is niet cruciaal? Honderdduizenden mensen die jouw plan mooi vinden, zich er helemaal zien zitten, warm worden van het aanzicht van het grote Feyenoord logo op de zijkant van het gebouw (RdK) of in de verte het maagdelijk wit zien van het stadion (BAM). Natuurlijk is die steun cruciaal. Alleen heb jij het op wonderbaarlijke manier zo om zien te draaien dat het negatief klinkt :') Hoe was de steun bij HNS? En hoe is het daar mee afgelopen? ;)

Bovendien denk ik dat je eens af moet stappen van die negativiteit rond aanhangers van renovatie/vernieuwbouw. Die mensen zijn allang niet meer pro RedDeKuip. Toentertijd ook niet per se dat desbetreffende plan, maar wat waren we blij dat RdK de hele renovatie beweging is gestart. Meerdere partijen kregen wederom de kans om hun plan te laten zien, laten zien dat het goedkoper en beter kon met een renovatie variant. En wat blijkt nu? De twee finalisten zijn allebei op basis van renovatie.

Het is allang niet meer dat mensen vurig RdK aanhangen, of dat zullen verdedigen. De mensen die vorig jaar zo fanatiek pro-renovatie waren, interesseert het niet of het RdK of BAM wordt. Of als dat VW plan écht zo goed was, had iedereen mee kunnen leven als het VW was geworden. Die afsplitsing van doorgesnoven RdK hoolies bestaat niet.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 30 april 2014 - 07:06   quote  deeplink  
quote:
'BAM op basis van sterke business-case en ervaring de favoriet'

Volgens De Telegraaf rekent BAM erop de strijd om de opdracht voor vernieuwbouw van De Kuip te winnen. Binnen 24 uur maakt de Trojka hun voorkeur bekend. BAM zou volgens ingewijden de afgelopen week indruk hebben gemaakt met een sterke business-case en daarop Red de Kuip gaan verslaan. Daarnaast zou de grote ervaring van de bouwer met nieuwbouw en verbouwprojecten van voetbalstadions in het voordeel van BAM spreken.
Bron: http://feyenoord.netwerk.to/nieuws/artikel/31815__.php
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 30 april 2014 - 07:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 06:48 schreef Bosifyable het volgende:
Want? Steun en enthousiasme voor je plan is niet cruciaal? Honderdduizenden mensen die jouw plan mooi vinden, zich er helemaal zien zitten, warm worden van het aanzicht van het grote Feyenoord logo op de zijkant van het gebouw (RdK) of in de verte het maagdelijk wit zien van het stadion (BAM). Natuurlijk is die steun cruciaal.
Nee! Naar mijn idee is de club Feyenoord en de financiele en sportieve toekomst daarvan cruciaal. Dat supporters een stadion mooi vinden komt daarna pas. Want dat went toch wel uiteindelijk. En ALS Feyenoord dan kampioen mocht worden zullen die supporters echt niet minder hard juichen...

quote:

Meerdere partijen kregen wederom de kans om hun plan te laten zien, laten zien dat het goedkoper en beter kon met een renovatie variant. En wat blijkt nu? De twee finalisten zijn allebei op basis van renovatie.
Mijn punt is dat hun plannen in de eerste plaats gekozen zijn op basis van steun van de achterban (want was cruciaal) dus op het sentiment van de hardste schreeuwers in het afgelopen jaar/maanden die fel tegen nieuwbouw waren.

quote:

Of als dat VW plan écht zo goed was, had iedereen mee kunnen leven als het VW was geworden. Die afsplitsing van doorgesnoven RdK hoolies bestaat niet.
Dit betwijfel ik.
Omdat de trojka heeft besloten nieuwbouw niet mee te nemen hoeven ze niet meer zo vocaal te zijn. Maar toen er een bericht in de Telegraaf stond dat het zonder gemeente steun kon waren ze er als de kippen bij om iedereen weer af te branden die ook maar durfde te suggereren dat een nieuw stadion haalbaar (en beter) is. Wederom werd de gehele directie zeer negatief afgeschilderd zonder argumenten.

Nieuwbouw is voor dat soort mensen (de schreeuwers noem ik ze maar) zowiezo geen optie, ongeacht het beter is op welk vlak dan ook dan de andere plannen.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 30 april 2014 - 07:59   quote  deeplink  
Op basis van je laatst alinea maar 1 antwoord;

Oké.
Nick4F
 Nick4F - woensdag 30 april 2014 - 09:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 - 22:33 schreef van geil het volgende:
t ziet er naar uit dat t n grote gemiste kans wordt.
de grootste uit de historie. en waarschijnlijk n definitief einde als topclub.
Helemaal met je eens Van Geil. Dat die geweldige oude Kuip nu uitloopt op een tragedie is de wet van de omgekeerde sentimentele krachten. We kieperen een nieuw stadion met geweldige mogelijkheden maar zo in de gierput vanwege opportunistisch sentiment. In het AZ stadion vinden 220(!) festiviteiten per jaar plaats. Daar moeten we zeker niet in de laatste plaats op begroten! Niet alleen op zo'n 25 wedstrijden per jaar. Wat wil je dan nog meer dan een gloednieuwe ruimte aanbieden met 1500 parkeerplaatsen onder het stadion! Bij iedere beurs, tentoonstelling, bruiloft of wat dan ook, loopt iedereen droog en fris HNS in. Storm, sneeuw, stortregens - het maakt allemaal niets uit. Het eerstvolgende nieuwbouw stadion in Nederland met dat geweldige, permanente gemak, gaat al meteen over de oude RDK (77 jaar oud!) heen, en lopen wij weer achter de feiten aan. Terwijl we nu de kans hebben om de toon aan te geven!
freduc
 freduc - woensdag 30 april 2014 - 09:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 09:17 schreef Nick4F het volgende:

[..]

Helemaal met je eens Van Geil. Dat die geweldige oude Kuip nu uitloopt op een tragedie is de wet van de omgekeerde sentimentele krachten. We kieperen een nieuw stadion met geweldige mogelijkheden maar zo in de gierput vanwege opportunistisch sentiment. In het AZ stadion vinden 220(!) festiviteiten per jaar plaats. Daar moeten we zeker niet in de laatste plaats op begroten! Niet alleen op zo'n 25 wedstrijden per jaar. Wat wil je dan nog meer dan een gloednieuwe ruimte aanbieden met 1500 parkeerplaatsen onder het stadion! Bij iedere beurs, tentoonstelling, bruiloft of wat dan ook, loopt iedereen droog en fris HNS in. Storm, sneeuw, stortregens - het maakt allemaal niets uit. Het eerstvolgende nieuwbouw stadion in Nederland met dat geweldige, permanente gemak, gaat al meteen over de oude RDK (77 jaar oud!) heen, en lopen wij weer achter de feiten aan. Terwijl we nu de kans hebben om de toon aan te geven!
beter kan je het niet zeggen , ook ik vind het een gemiste kans , we hadden de grootste in alles kunnen worden
freduc
 freduc - woensdag 30 april 2014 - 10:04   quote  deeplink  
BAM denkt dat het gaat winnen doordat ze het financieel beter voor elkaar hebben , mijn gevoel zegt dat het rdk wordt , puur omdat die troika bang is voor een deel van de achterban
beter gezegd zou het een schandalige keus zijn als rdk het wordt
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 30 april 2014 - 10:30   quote  deeplink  
Stuur ff een mailtje naar Feyenoord, waar jullie je diensten aanbieden.

Kansloos volk joh, heel die trojka, de RVC en de VvF ook. Wie laat zich nou ontraden in zo'n kansloos, uitzichtloos stadion?

En maar door mekkeren over sentimenten en bang zijn voor de achterban. Godskolere zeg.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 30 april 2014 - 10:31   quote  deeplink  
Ik zou niet zien waarom de trojka angst moet hebben voor supporters.
Adviserende functie, zijn geen beslissers.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 30 april 2014 - 10:52   quote  deeplink  
Maakt niet uit hoe of wat de uitleg is. Volgende week komt Nick4F weer met een bericht waarin blijkt dat hij de overige berichten niet heeft gelezen. Same goes for freduc.
Nick4F
 Nick4F - woensdag 30 april 2014 - 11:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 10:52 schreef Bosifyable het volgende:
Maakt niet uit hoe of wat de uitleg is. Volgende week komt Nick4F weer met een bericht waarin blijkt dat hij de overige berichten niet heeft gelezen.
Alsof jouw starheid meer zaligmakend is dan de mijne. Ik zal je nog een argument geven wat jou mogelijk meer aan zal spreken dan mijn andere: Dat RDK lijkt me van buiten veel teveel op dat achterhaalde ajaxstadion.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 april 2014 door Nick4F --
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 30 april 2014 - 12:43   quote  deeplink  
Dat kan. Overigens moet ik wel heel goed kijken naar gelijkenissen, maar ik kom niet verder dan het schuifdak.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 april 2014 door Bosifyable --
Nick4F
 Nick4F - woensdag 30 april 2014 - 12:59   quote  deeplink  
Nog een punt ter overweging. Als het RDK wordt, dan gaat toch uiteindelijk de gemeente weer beslissen. Zonder gemeentelijke participatie geen RDK. Zul je t.z.t maar weer eens afhankelijk zijn van de een of andere populistische fraktie! Moeten we weer opnieuw beginnen.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 30 april 2014 - 13:10   quote  deeplink  
En van de week waren er juist berichten dat ze het rond hadden. Dat ze een grote geldschieter hadden gestrikt..? Niet gelezen?

Van Sluis heeft (in beide gevallen) aangeboden dat de gemeente voor 35 miljoen aan aandelen zou kopen, of dit nu nog van kracht is?
Nick4F
 Nick4F - woensdag 30 april 2014 - 14:21   quote  deeplink  
Ik heb nog niets gehoord van de VvF, behalve vanuit de mond van de man die flauwe grapjes maakt over Sinterklaas. Als iedereen achter RDK staat, waarom komen ze er dan niet massaal mee naar buiten? Als de VvF en het bestuur van Feyenoord enthousiast achter RDK gaan staan, ben ik ook overtuigd. Ik heb tal van argumenten aangedragen waarom nieuwbouw veel realistischer is dan het optuigen van een 77 jaar oud stadion voor een belachelijk hoge prijs. Nergens wordt inhoudelijk op gereageerd. Ik heb geen zin meer in deze onderhand belachelijke discussie.
Nick4F
 Nick4F - woensdag 30 april 2014 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 13:10 schreef Bosifyable het volgende:
En van de week waren er juist berichten dat ze het rond hadden. Dat ze een grote geldschieter hadden gestrikt..? Niet gelezen?

Van Sluis heeft (in beide gevallen) aangeboden dat de gemeente voor 35 miljoen aan aandelen zou kopen, of dit nu nog van kracht is?
Heb jij enig idee hoeveel een ondergrondse parkeergarage met 1500 plaatsen oplevert? Ga dan maar uit van ca. 200 evenementen. Wat denk jij, welke commercieel directeur heeft een betere onderhandelingspositie tegenover organisatoren van mega evenementen: degene met een fonkelnieuw stadion, dat mede op multifunctionaliteit gebouwd is, inclusief ondergrondse parkeergarage, of de directeur die een aangepast gebouw biedt, zonder parkeergarage? Ik geloof niet dat RDK zonder gemeentelijke steun gefinancierd kan worden. Jij gelooft onvoorwaardelijk die man die flauwe, stijlloze grapjes maakte over Sinterklaas.
neliz
 neliz - woensdag 30 april 2014 - 14:50   quote  deeplink  
Volgens mij zijn er meer concerten in het Gelredome (niet eens een parkeergarage) dan in de aRENa (met parkeergarage) dus wat is de waarde van dit punt dat je steeds aanhaalt?
dobias
 dobias - woensdag 30 april 2014 - 15:14   quote  deeplink  
Over 40 a 50 jaar moeten we sowieso nieuwbouw dus renovatie is weggegooid geld.
Leuk voor korte termijn maar het is hetzelfde als met je auto je moet een keer afscheid nemen.

Het is gebrek aan niveau en te veel sentiment.
Daar komen we niet verder mee. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die willen investeren in een renovatie die 50 jaar mee gaat. Geschiedenis herhaald zich.

jaren 90 ook naar nieuwbouw gekeken en naar renovatie.
Renovatie kosten 120 miljoen euro. Die is net afbetaald. Is 20 jaar meegegaan. Als we toen nieuw hadden gebouwd hadden we de afgelopen jaren zeker een paar keer kampioen geworden. Nu maar 1 keer. We lopen als Rotterdam en Feyenoord achter de feiten aan. Iedereen lacht ons uit. Ze kunnen niet eens een stadion bouwen in Rotterdam).

Wat zeggen ze wel eens over die Ezel?
dobias
 dobias - woensdag 30 april 2014 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 14:50 schreef neliz het volgende:
Volgens mij zijn er meer concerten in het Gelredome (niet eens een parkeergarage) dan in de aRENa (met parkeergarage) dus wat is de waarde van dit punt dat je steeds aanhaalt?
Voor dat je iets zegt even baseren op de feiten. Want wat je zegt is niet waar.
Maar het gaat in eerste instantie puur om Feyenoord.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 30 april 2014 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 15:14 schreef dobias het volgende:
Over 40 a 50 jaar moeten we sowieso nieuwbouw dus renovatie is weggegooid geld.
Leuk voor korte termijn maar het is hetzelfde als met je auto je moet een keer afscheid nemen.

Het is gebrek aan niveau en te veel sentiment.
Daar komen we niet verder mee. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die willen investeren in een renovatie die 50 jaar mee gaat. Geschiedenis herhaald zich.

jaren 90 ook naar nieuwbouw gekeken en naar renovatie.
Renovatie kosten 120 miljoen euro. Die is net afbetaald. Is 20 jaar meegegaan. Als we toen nieuw hadden gebouwd hadden we de afgelopen jaren zeker een paar keer kampioen geworden. Nu maar 1 keer. We lopen als Rotterdam en Feyenoord achter de feiten aan. Iedereen lacht ons uit. Ze kunnen niet eens een stadion bouwen in Rotterdam).

Wat zeggen ze wel eens over die Ezel?
Aan de andere kant, de investering die je nu doet is lager en kan je dus ook over een kortere tijd afschrijven. Je mag aannemen dat de economische situatie over 50 jaar anders in elkaar steekt als nu, sterker nog, waar bedrijven vroeger een visie, missie konden schrijven over een lange periode zie je nu in het bedrijfsleven dat deze niet verder rijkt dan 1a2 jaar. Nu kan dat met een stadion natuurlijk niet, maar het is wel te billijken om een lagere investering te doen over een korte looptijd om met de kennis van dan in de toekomst een nieuwe beslissing te maken.

In de jaren 70-90 kon je wel aanvoelen dat voetbal nog 50 jaar in deze vorm bleef bestaan. Kan je dat nu nog? Interessant vraagstuk?
dobias
 dobias - woensdag 30 april 2014 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 15:26 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Aan de andere kant, de investering die je nu doet is lager en kan je dus ook over een kortere tijd afschrijven. Je mag aannemen dat de economische situatie over 50 jaar anders in elkaar steekt als nu, sterker nog, waar bedrijven vroeger een visie, missie konden schrijven over een lange periode zie je nu in het bedrijfsleven dat deze niet verder rijkt dan 1a2 jaar. Nu kan dat met een stadion natuurlijk niet, maar het is wel te billijken om een lagere investering te doen over een korte looptijd om met de kennis van dan in de toekomst een nieuwe beslissing te maken.

In de jaren 70-90 kon je wel aanvoelen dat voetbal nog 50 jaar in deze vorm bleef bestaan. Kan je dat nu nog? Interessant vraagstuk?
Afschrijving 200 miljoen over 50 jaar is meer dan 300 miljoen over 100 jaar.
Dus ik snap niet wat je nu wil zeggen.

Als je de kuip kan verbouwen voor 50 a 100 miljoen en je genereert veen meer geld en je kan naar 100 miljoen per jaar groeien(omzet) dan zeg ik doen. Maar 200 miljoen investeren voor 50 jaar is veel en veel te veel.

En ik heb de ervaring dat juist nu in het bedrijfsleven heel erg naar lange termijn kijkt en zeker niet naar 1 a 2 jaar. Wij kijken momenteel naar minimaal 5 jaar.

voetbal is vrij conservatief. Wat ik wel denk is dat uiteindelijk de erdedivie over gaat naar een meer Europese competitie en een nationale competitie. En dan ben ik bang dat alleen 020 in de Europese competitie terecht komt omdat wij niet gaan voor lopen op 020 maar slechts dichter bij komen.
Nick4F
 Nick4F - woensdag 30 april 2014 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 15:26 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Aan de andere kant, de investering die je nu doet is lager en kan je dus ook over een kortere tijd afschrijven. Je mag aannemen dat de economische situatie over 50 jaar anders in elkaar steekt als nu, sterker nog, waar bedrijven vroeger een visie, missie konden schrijven over een lange periode zie je nu in het bedrijfsleven dat deze niet verder rijkt dan 1a2 jaar. Nu kan dat met een stadion natuurlijk niet, maar het is wel te billijken om een lagere investering te doen over een korte looptijd om met de kennis van dan in de toekomst een nieuwe beslissing te maken.
Om eerst terug te komen op het thema concerten: Dat is slechts een onderdeel van de evenementen die in de Kuip moeten worden georganiseerd.
Onlangs was ik op de speciale hifi dagen van hifi.nl Was een prachtige locatie (oude radio Kootwijk) maar je moest wel een kilometer lopen vanaf de parkeerplaatsen. Was ik even blij dat ik er niet vandaan kwam met een nieuwe versterker van ca. 35 kg, - of nog erger, een set speakers. In het AZ stadion organiseren ze jaarlijks ook een enorm groot hifi-evenement. In de Kuip kunnen ze iedere giga show of beurs, iedere bruiloft of bedrijfsfeest, etc. organiseren. Vergis je niet Stylzz, - het gaat om honderden grote evenementen, waarvan concerten maar een klein onderdeel zijn. Daarom zijn die ondergrondse parkeerplaatsen zo belangrijk. En laten we wel zijn, het verschil tussen RDK zonder parkeerplaatsen, en het gloednieuwe VW met parkeergarage is niet echt enorm te noemen: een verschil van ca. 50 miljoen. Nieuwbouw kun je over 75 jaar uitsmeren, RDK zonder gemeentesteun niet eens over 50 jaar.
neliz
 neliz - woensdag 30 april 2014 - 16:02   quote  deeplink  
Tevens Camp Nou wordt ook gewoon gerenoveerd en er wordt daar in Barcelona geen nieuw stadion neergezet grotendeels vanwege dezelfde sentimenten. Denk je dat er daar ook maar 1 persoon rondloopt die schreeuwt dat de club nu dood is?
Stylzz
 Stylzz - woensdag 30 april 2014 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 15:47 schreef dobias het volgende:

[..]

Afschrijving 200 miljoen over 50 jaar is meer dan 300 miljoen over 100 jaar.
Dus ik snap niet wat je nu wil zeggen.

Als je de kuip kan verbouwen voor 50 a 100 miljoen en je genereert veen meer geld en je kan naar 100 miljoen per jaar groeien(omzet) dan zeg ik doen. Maar 200 miljoen investeren voor 50 jaar is veel en veel te veel.

En ik heb de ervaring dat juist nu in het bedrijfsleven heel erg naar lange termijn kijkt en zeker niet naar 1 a 2 jaar. Wij kijken momenteel naar minimaal 5 jaar.

voetbal is vrij conservatief. Wat ik wel denk is dat uiteindelijk de erdedivie over gaat naar een meer Europese competitie en een nationale competitie. En dan ben ik bang dat alleen 020 in de Europese competitie terecht komt omdat wij niet gaan voor lopen op 020 maar slechts dichter bij komen.
Gek, dat strookt totaal niet met de bedrijfsfilosofie van de multinational waar ik voor werk en de informatie die ik krijg op college vanuit de opleiding die ik doe. Een visie van 2a3 jaar is tegenwoordig al behoorlijk lange tijd!

Ik ben niet zo zeker dat het voetbal zo conservatief blijft. Maar die kans is aanwezig, de kans is ook groot dat het over tien a twintig jaar wel gaat veranderen.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 30 april 2014 - 16:05   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 april 2014 door Bosifyable --
Stylzz
 Stylzz - woensdag 30 april 2014 - 16:11   quote  deeplink  
Echt?
Nick4F
 Nick4F - woensdag 30 april 2014 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 16:05 schreef Bosifyable het volgende:
.
Wat nou? Groet je uiterst vriendelijk en gemeend, en nu ben je verdwenen?
dobias
 dobias - woensdag 30 april 2014 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 16:02 schreef neliz het volgende:
Tevens Camp Nou wordt ook gewoon gerenoveerd en er wordt daar in Barcelona geen nieuw stadion neergezet grotendeels vanwege dezelfde sentimenten. Denk je dat er daar ook maar 1 persoon rondloopt die schreeuwt dat de club nu dood is?
Barcelona is een heel ander verhaal. Die heeft geen achterstand in te halen.
Wij hebben een achterstand op PSV 020 Vitesse en Twente. Dat is dus al nationaal.

En voor de duidelijkheid het gaat me aan mijn hart als we weg gaan uit de kuip maar soms moet je wijzer zijn.
freduc
 freduc - woensdag 30 april 2014 - 17:28   quote  deeplink  
ff rijnmond kijken
freduc
 freduc - woensdag 30 april 2014 - 18:03   quote  deeplink  
net ff fc rijnmond gekeken en moet zeggen dat ik die marcel v/d kraan groot gelijk geef
het VW heeft totaal geen kans gekregen en is als de andere 5 partijen terzijde geschoven
het had beter geweest om nieuwbouw VW en renovatie RDK en BAM naast elkaar te leggen en door te rekenen om zo tot de juiste keuze te komen , zo zouden de meesten supporters tevreden zijn wat voor keuze het ook zou worden

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 april 2014 door freduc --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0584080